مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز :
بازديد ديروز :
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته :
بازديد اين ماه :
بازديد اين سال :
بازديد کل :

مشخصات کاربر

آي پي : 3.137.192.3
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2357 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:44"

حرف گ

1.27.1 گاراژ

اگر بيننده خواب ببيند که در گاراژ است و نداند براي چه کاري به آن جا آمده است تحولي در زندگي او پيدا مي شود. - اين جا منظور از گاراژ ترمينال است - اگر بيننده خواب ببيند که در گاراژ انتظار مسافري را دارد، ميهماني براي او ميرسد يا خبري به او مي دهند و اهميت اين خبر و ميهمان بستگي به حالت بيننده خواب دارد. اگر خوشحال باشد خبري خوش دريافت مي کند يا ميهماني برايش مي رسد که دوستش دارد و چنان چه غمين و گرفته باشد خبري بد به او مي دهند يا ميهماني مزاحم براي او مي رسد. اگر بيننده خواب در گاراژ عازم سفر باشد ولي نداند به کجا مي خواهد برود خوب نيست. اگر جواني در خواب ببيند در گاراژ است و خود او بايد رانندگي کند و عده اي مسافر را جا به جا نمايد خوب است زيرا خواب او مي گويد جوان زندگي خانوادگي تشکيل مي دهد يا کاري به او محول مي کنند که چند نفر را زير فرمان دارد. اگر زن جواني ببيند در گاراژ است و با شادي انتظار کسي را دارد که نداند کيست صاحب فرزند مي شود.

1.27.2 گاري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد گاري سوار شده ايد و خودتان آن را مي رانيد بر کارهاي مربوط به خودتان تسلط مي يابيد و توفيق حاصل مي کنيد. اگر ببينيد که گاري شما اسب ندارد امکان انجام کار را از دست مي دهيد. اسب قوه محرکه گاري است و بيننده خواب مي تواند بفهمد که قوه محرکه عملي که در دست انجام دارد چيست.گاهي سرمايه است و گاهي نيروي انساني و گاه تدبير و قدرت مديريت. اگر ببينيد به گاري که شما مي رانيد دو اسب بسته شده امکانات شما مضاعف مي شود و اين در صورتي است که در خواب بدانيد گاري شما بايد فقط يک اسب داشته باشد. چنان چه در خواب ببينيد ديگري گاري را مي راند و شما هم بر آن نشسته ايد در انجام کاري مشارکت مي نمائيد. اگر در خواب ببينيد که گاري شما چرخ ندارد يا يک چرخ آن شکسته و بيرون آمده در کار خود دچار شکست و تاخير مي شويد. اگر گاري که سواريد بار داشته باشد تاويل آن در صبح فردا در خوابي که شب قبل ديده ايد تاثير مي نهد. به اين صورت که اگر بگوئيد بار مي بردم زيان خواهيد کرد ولي اگر بگوئيد بار مي آوردم سودي عايدتان مي شود به اندازه همان بار که مي گوئيد مي آوردم.

 

1ـ اگر خواب ببينيد سوار گاريي شده ايد ، دلالت بر آن دارد كه براي پس انداز تمام اوقات شما صرف كار خواهد شد .

2ـ ديدن گاري در خواب ، نشانة رسيدن خبرهاي بد از طرف دوستان يا خويشان به شما است .

3ـ اگر خواب ببينيد گاري مي رانيد ، نشانة موفقيت در كار و ديگر امور است .

4ـ اگر عاشق و معشوقي خواب ببينند سوار گاريي شده اند ، دلالت بر آن دارد كه عليرغم توطئه هاي ديگران به هم خواهند رسيد .

1.27.3 گاز

1ـ استشمام بوي گاز در خواب ، علامت آن است كه بدبيني شما نسبت به ديگران باعث مي شود با آنها رفتار ناعادلانه اي كنيد . بعدها از رفتار خود پشيمان خواهيد شد . اگر از بوي گاز در خواب احساس خفگي كنيد ، علامت آن است كه در اثر سهل انگاري و ولخرجي به دردسر خواهيد افتاد . اما اگر در خواب بتوانيد از شير بوي گاز خود را رها سازيد ، علامت آن است كه بي آنكه خود بدانيد دشمناني داريد اگر متوجه آنا نشويد شما را نابود خواهند ساخت .

2ـ بستن شير گاز در خواب ، نشانة آن است كه با بي رحمي شادي خود را تباه مي سازيد . روشن كردن گاز در خواب ، علامت آن است كه راهي براي فرار از بدبختي خواهيد يافت .

1.27.4 گازُري

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند گازري مي كرد و گازر نبود، دليل كه از معصيت توبه كند و توفيقِِ طاعت يابد. زيرا چون به تاويل غم است و گازر پاك كننده چرك است پس، دليل كه به حق بازگردد. ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب ديد جامه وي بدريد، دليل كه توبه بشكند. اگر بيند جامه از شستن سفيد شد، دليل كه توبه نصوح كند. اگربه خلاف اين بيند، دليل كه پيوسته درمعصيت است. جابرمغربي گويد: ديدن گازرد به خواب، دليل بر مردي بود كه بر دست او خيرات و احسان رود و ثواب يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گازر به خواب، دليل است كه از غم برهد و از معصيت توبه كند، خاصه جامه را پاك شويد.

1.27.5 گاز گرفتن

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي درخواب بيند كه يكي او را به قهر گاز گرفت، دليل كه به قدر گاز گرفتن زياني به وي رسد. اگربيند خري او را گاز گرفت، دليل كه كارش از بحث تجلل است. اگر ديد گاوي او را گاز گرفت، دليل كه او را در آن سال زحمت بود و گاز گرفت همه ددگان و جنبدگان درخواب، دليل دشمني است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گاز گرفتن درخواب بر سه وجه است. اول: مضرت. دوم: خصومت. سوم: نقصان مال وجاه.

لوک اويتنهاو مي گويد :

گاز گرفتن : کار احمقانه

گاز زدن در یک چیز خوراکی : زیان

گاز زدن در یک چیز غیر خوراکی : تلاشهای بیهوده

1.27.6 گالش

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گالش هم تعبيرکفش را دارد، يعني اين نيز همسر است با اين تفاوت که گالش زني است با قابليت انعطاف زياد و در عين حال آسيب پذير و کم مقاومت.

1.27.7 گاو

حضرت دانيال گويد:

اگر ديد بر گاو نشسته است، دليل عمل است از قِبَل پادشاه، اگر ملك او بود. اگر ديد گاوي نر درخانه او آمد، دليل كه حق تعالي درِ خير بر وي بگشايد. اگرديد گاو او را سه سر است، دليل كه غلامش به هر سري يك سال عمل كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد گوشت گاو نر داشت و فروخت، دليل بر خريد و فروش در بيداري است. اگر ديد گاو نر در خانه يا در كوچه او آمد، دليل خير و بركت است. اگر ديد گاو نر او را به سر زد و بينداخت. اگر بيننده عمل داراست مغزول شود. اگر بازرگان است، دليل بر نقصان مال است. اگر پادشاه است، دليل كه از پادشاهي بيفتد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند گاوي نر از گاوان را بكشتند و گوشت او را قسمت نمودند، دليل كه بزرگي رادر آنجا بكشند و مال او را ببرند. اگر بيند گاوان زمين مي شكافتند، دليل كه مال بسيار يابد. اگر ديد با گاوان نر جنگ كرد، دليل كه او را با بزرگي خصومت افتد.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر ماده گاو لاغر بيند به خلاف اين است و گوشت گاو ماده ديدن، دليل مال است و پوست او، دليل برميراث است. اگر ديد ماده گاوي را دوشيد و شير آن راخورد، دليل كه مال او زياده شود. اگر اين خواب را بنده بيند، آزاد شود، اگر ذليلي بيند عزيز شود. اگر گاو را آبستن بيند، دليل اميدواري است. اگر بيند گاوي فربه بخريد، دليل كه زني توانگر بخواهد. اگر بيندماده گاوي بخريد وبااو سخن گفت، دليل كه عيش زندگاني بر وي فراخ شود. اگر ديد با مداه گاو جنگ نمود و او را بگزيد، دليل كه با زنش خيانت كند. اگر بيندماده گاوي در خانه او آمد دليل است بر مال و نعمت.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ماده گاو درخواب بر شش وجه است.

اول: فرمانروائي.

دوم: مال.

سوم: بزرگي.

چهارم: رياست.

پنجم: سال نيكو.

ششم: منفعت بسيار.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

در همين کتاب در مورد گاو مکرر اشاره شد و نوشته ام که حيوانات حلال گوشت نعمت و برکت و خير و خوبي هستند و گاو بيشتر چون منبع روزي و منشا معيشت است خيرات و نعماتي که طي روزهاي آينده به ما مي رسند در خواب به صورت گاو ظاهر مي گردند و در اين مورد کليه معبران اتفاق نظر دارند. ديدن گاو به طور کلي خوب است ولي اگر در خواب گاو وحشي و شاخ دار ببينيد که حالت تهاجم دارد و شما از ديدنش متوحش بشويد تعبير ديگر حيوانات وحشي را دارد زيرا گاو در صورتي نعمت و روزي و خيرو خوبي است که اهلي و رام باشد. گاو وحشي و مهاجم که بيننده خواب از مشاهده اش دچار وحشت شود دشمني است که اصالت ذاتي دارد و مي توانسته خوب و مهربان باشد ولي در شرايطي قرار گرفته که خطر مي آفريند و زيان مي رساند. اگر در خواب ببينيد که گاوي داريد که متعلق به شما است به نعمت مي رسيد و اگر ببينيد گاو ماده اي را به شما داد از جانب او نعمت مي يابيد و اگر گاو نري به شما داد دهنده گاو شما را به کاري سود بخش تشويق و هدايت مي کند. اگر در خواب ببينيد بر گاو نري سوار هستيد و آن حيوان مطيع و فرمان بر است در انجام کاري دشوار توفيق حاصل مي کنيد و تسلط مي يابيد. اگر ببينيد سوار گاو نر مي شويد ارتقا مقام مي يابيد و اگر از گاو پائين بيائيد موقعيت و نعمت را از دست مي دهيد بخصوص اگر ببينيد گاو پس از پياده شدن شما به راه خويش مي رود يا کسي آن را از شما مي گيرد و مي برد دراين صورت از کار معزول مي گرديد. اگر در خواب ببينيد طويله اي گاو داريد به نعمت فراوان مي رسيد ولي اگر ببينيد طويله اي گاو هست اما از آن ميان فقط يک گاو به شما تعلق دارد در کاري سود بخش سهيم و از آن بهره مند مي شويد. گاو چاق و فربه نعمت فراوان است گاو لاغر تنگي روزي است. اگر در خواب ببينيد کسي گاوي از شما گرفت و چيزي به شما داد زيان مي کنيد آن چيز هر چه مي خواهد باشد. اگر گاو را بفروشيد و در عوض آن پول بگيريد و نعمت و روزي را از دست مي دهيد هم مبتلا و گرفتار مي شويد زيرا پول کلا در خواب خوب نيست و ابتلا و گرفتاري هاي زندگي تعبير شده است. اگر گاوي را در خواب بخريد خوب است يعني پول بدهيد و گاو فربهي که پستان هاي بزرگي دارد بگيريد نيکو است زيرا علاوه بر اين که از غم و رنج رهائي مي يابيد به نعمت و خير و برکت هم مي رسيد. گوشت گاو مال و بهره است . کرماني مي گويد پوست گاو ميراث است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گاو

کشتن گاو : کسب در آمد

دیدن آن : نیکبختی در تجارت

گاوچرانی : مشکلات

گاو چاق : خوشبختی نزدیک

گاو لاغر : قیمت بالا

گوشت گاو : روابط حسنه با اطرافیان

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

و پادشاه [مصر] گفت من [در خواب] دیدم هفت گاو فربه است که هفت [گاو] لاغر آنها را می‏خورند و هفت‏خوشه سبز و [هفت‏خوشه] خشگیده دیگر ای سران قوم اگر خواب تعبیر می‏کنید در باره خواب من به من نظر دهید. سوره يوسف آيه «43»

ای یوسف ای مرد راستگوی در باره [این خواب که] هفت گاو فربه هفت [گاو] لاغر آنها را می‏خورند و هفت‏خوشه سبز و [هفت‏خوشه] خشگیده دیگر به ما نظر ده تا به سوی مردم برگردم شاید آنان [تعبیرش را] بدانند. سوره يوسف آيه «46»

گفت هفت‏سال پی در پی می‏کارید و آنچه را درویدید جز اندکی را که می‏خورید در خوشه‏اش واگذارید. سوره يوسف آيه «47»

آنگاه پس از آن هفت‏سال سخت می‏آید که آنچه را برای آن [سالها] از پیش نهاده‏اید جز اندکی را که ذخیره می‏کنید همه را خواهند خورد. سوره يوسف آيه «48»

آنگاه پس از آن سالی فرا می‏رسد که به مردم در آن [سال] باران می‏رسد و در آن آب میوه می‏گیرند. سوره يوسف آيه «49»

دیدن ماده گاو زن خوب بود

دیدن گاو فربه آنسال خوب می گذرد

دیدن گاو لاغر سال گرانی وکمی غله

دیدن گاو ماده آنسال به فراخی بگذرد

1.27.8 گاو چشم

محمدبن سيرين گويد: ديدن آن به خواب، دليل بر كنيزك است. جابرمغربي گويد: اگر در خواب گاو چشم به وقت خود بيند، دليل كه او را فرزندي آيد اگر بي وقت بيند تاويلش بد است. اگر درخواب گاوچشم را پژمرده ديد، دليل كه غمگين شود.

1.27.9 گاو دشتي

ابراهيم كرماني گويد: ديدن گاو دشتي به خواب، دليل مردي توانگر است. اگر بيند گاو دشتي را شكار بگرفت يا كسي به وي داد، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر كه بچه گاو دشتي بگرفت، دليل كه او فرزندي آيد. اگر بيند گوشت گاو دشتي خورد دليل كه دولت و قوت يابد.

1.27.10 گاوزبان

محمدبن سيرين گويد: ديدن گاو زبان، دليل بر گفتگو كند.

 

1.27.11 گاو صندوق

1ـ ديدن گاو صندوق در خواب ، نشانة ايمن بودن از زيانها و امور نوميدانه است .

2ـ اگر خواب ببينيد مي كوشيد رمز قفل گاوصندوق را كشف كنيد ، علامت آن است كه بخاطر اينكه نقشه هايتان به سرعت به ثمر نمي رسد ، مي ترسيد همة آنها نقش بر آب شود .

3ـ ديدن يك گاوصندوق خالي در خواب ، علامت آن است كه نوميد و دلسرد خواهيد شد .

1.27.12 گاوميش

محمدبن سيرين گويد: گاوميش به خواب مردي توانگر است و تاويلش چون گاوان ديگر است.

 

1.27.13 گبر

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند گبر شد، دليل كه طالب دنيا شود. جابر مغربي گويد: اگر بيند از گبري پشيمان شد و مسلمان گرديد، دليل كه از معصيت توبه كند و به كار خير مشغول شود.

1.27.14 گچ

محمدبن سيرين گويد: ديدن گچ درخواب جنگ و خصومت است. اگر ديد گچ فروخت تاويلش بد است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گچ چه خشک باشد و چه تر و چه محلول، گرفتاري و مشکلات زندگي است. ابن سيرين نقل کرده است که گچ در در خواب ها ي ما جنگ است و خصومت و دشمني. کلا گچ چيزي است که استفاده از آن در خواب ابتلا و گرفتاري دست و پاگير ايجاد مي کند و بد نامي و رسوائي تلقي مي شود. اگر ببينيد مقداري گچ در حياط خانه شما ريخته مشکلي در زندگي خانوادگي شما پديد مي آيد که اثرش چندي باقي مي ماند و اين مشکل طوري است که حتي در نزديک شدن به آن ترديد داريد. اگر در خواب ببينيد که گچ درست مي کنيد يعني ببينيد که گچ را با آب محلول مي نمائيد که به ديوار بکشيد يا در بنائي به کار ببريد خودتان براي خود مشکلي به وجود مي آوريد. اگر ببينيد لباس شما از گچ سفيد شده پشت سر شما بد مي گويند و به شما تهام مي زنند. اگر دستتان به گچ آلوده شده باشد دست به کاري خلاف مي زنيد که نمي توانيد از ديگران مخفي نگه داريد و همه از آن آگاه مي شوند. روي هم رفته ديدن گچ در خواب چندان خوب نيست مگر اين که ببينيد ديگري اتاق شما را با گچ سفيد مي کند بي آن که شما در انجام اين کار دخالت داشته باشيد و حتي به آن نزديک شويد در اين صورت خواب شما مي گويد کسي شما را با گچ سفيد مي کند بي آن که شما در انجام اين کار دخالت داشته باشيد و حتي به آن نزديک شويد در اين صورت خواب شما مي گويد کسي با به خطر انداختن نام و جان خود آبروي شما را حفظ مي کند و به شما سود و بهره مي رساند.

 

1ـ اگر خواب ببينيد ديوارها را گچ كاري مي كنيد ، علامت آن است كه به پيروزي قطعي در زندگي دست نخواهيد يافت .

2ـ اگر خواب ببينيد گچ بر روي شما مي ريزد ، علامت آن است كه با مصيبتي تمام و كمال رو در رو خواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد گچ كاران مشغول كار هستند ، علامت آن است كه به حد كافي درآمد خواهيد داشت تا بتوانيد آسوده زندگي كنيد .

1.27.15 گدائي کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب ديد گدائي مي كرد و مردم او را چيزي مي دادند، دليل خير وبركت است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد از مردم چيزي ميخواست و نمي دادند، دليل كه كارهاي وي بسته شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گدائي بر چهار وجه است. اول: خير و بركت. دوم: منفعت.سوم: معيشت. چهارم: عز وجاه.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گدا در خوابهاي ما انساني است بزرگ منش و خير و نيکو کار که بدو ن آشنائي قبلي به ما محبت مي کند و خير و خوبي مي رساند . اگر ببينيد خودتان گدا شده ايد خوب است و خواب شما مي گويد نيکي مي کنيد. اگر در خواب ببينيد که گدا شده ايد و از مردم کمک مي خواهيد خواب شما مي گويد به ديگران محبت و کمک مي کنيد و کسي از اين نيکي و خوبي آگاه نمي شود. اگر ديديد به صداي بلند گدائي مي کنيد و کمک مي خواهيد از اين ناراحت هستيد که چرا ديگران به خوبي و صداقت شما توجه ندارند و قدر آن را نمي دانند و سپاسگزاري نمي کنند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

گدا : شکست و مشکلات

چیز به گدا دادن : برای کارهای خوبتان از شما تمجید خواهد شد

گدا بودن : هدیه خواهید گرفت

1.27.16 گذر نامه

1ـ اگر گذرنامه خود را در خواب ببينيد ، نشانة آن است كه دوستان بي وفا در رابطه به موضوعي مهم به شما دروغ مي گويند .

2ـ اگر خواب ببينيد گذرنامه شما را سوراخ مي كنند ، علامت آن است كه بر مشكلات غلبه مي يابيد و به مقام مهمي دست مي يابيد .

 

1.27.17 گرامافون

گرامافون يا گرام انسان پرگو و وراج و مزاحمي است که در زند گي شما وجود دارد يا پيدا مي شود. او در خانه و نزديک شما زندگي مي کند و با وراجي و مکرر گوئي خود شما را عذاب مي دهد. خانم ايتانوس مي گفت: گرام براي زن جوان مادر شوهر بهانه گير است و براي مرد جوان مادر زن وراجي است که هميشه مهمان خانه داماد است و به خانه خودش باز نمي گردد. اگر در خواب بينيد گرام خريده ايدچنين کسي با شما آشنا مي شود و به زندگي شما قدم مي نهد و اگر در خواب بينيدگرام خود را مي فروشيد خوب است چون از گزند انسان وراج و مکرر گو در امان مي مانيد و راحت مي شويد.

1.27.18 گر بودن

محمدبن سيرين گويد: ديدن گري در خواب، دليل مال و خواسته بود. اگر در گري خارش كرد و ريم در آن بود، دليل كه مال يابد. اگر ديد بر تن او گر سياه بود دليل كه مال يابد. جابرمغربي گويد: اگر بيند گر داشت و همه از دامن او فروريخت، دليل كه مال جمع كرده را تلف كند.

1.27.19 گربه

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گربه درخواب، دليل بر مردي مفسد و دزد است. اگر ديد گربه درخانه او آمد، دليل كه دزدي در آنجا رود. اگر ديد گربه از خانه او چيزي خورد، دليل كه دزد از آنجا چيزي بدزدد. اگر بيند گربه را بكشت، دليل كه دزدان را بكشد و قهر كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه گربه را بكشت وپوست او بكند، دليل كه مال دزدي بستاند. اگر بعد از صبح گربه را درخواب ديد، دليل كه شش روز بيمار شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گربه بر پنج وجه است.

اول: دزد.

دوم: عمار (سخن چين).

سوم: بيماري.

چهارم: زني مشفقه (زني دلسوز و مهربان).

پنجم: جنگ و خصومت كردن (جنگ و دشمني).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ابن سيرين نوشته گربه در خواب هاي ما مردي است دزد و مفسد خصالي که درست است زيرا گربه نميتواند يک مرد را مجسم کند زيرا گربه به هيچ وجه خصائص مردانگي ندارد و بر عکس بيشتر داراي صفاتي است که مشابه آن را در زنان مي توان سراغ کرد. گربه حيواني است آرام و اهلي و قابل تربيت که قدرت خوپذيري فراوان دارد. صاحبش را مي شناسد و خود را براي او لوس مي کند. حس وفاداري او ضعيف است ولي نسبت به بچه هاي خود به شدت عشق مي ورزد و ديده شده که براي دفاع از بچه ها جان خويش را به خطر افکنده است . به نظافت و زيبائي خود علاقه مند است و خيلي خصوصيات ديگر دارد که همه آن ها بدن استنثا در زن ديده مي شود لذا چند تن از معبران بخصوص معبران غربي گربه را زن دانسته اند نه همسر . منظور از زن جنس زن است نه همسر که البته بين اين دو بايد تفاوت گذاشت. پس چنانچه در خواب گربه اي قشنگ و براق ببينيد که به شما تعلق دارد يا در خانه شماست چنين زني در مسير زندگي شما پيدا مي شود يا سر راهتان قرار مي گيرد. نوشته اند گربه زني است که دزدي رل دوست دارد و اين کار براي او عادت شده است. اگر در خواب بينيد گربه اي داريد ، زني که دستش گج است در زندگي شما نقش مي گيرد. اگر ببينيد چندين گربه جائي جمع هستند چند زن درباره شما حرف مي زنند و تصميم مي گيرند و غيبت مي کنند. اگر ببينيد گربه از خانه شما چيزي ربوده و برده به مال و دارائي شما تعدي و تجاوز مي شود و انسان متعدي و متجاوز يک زن است . اگر در خواب بينيد گربه يي را در بغل گرفته ايد و به سينه خود مي فشاريد زني و فريبکار شما را مي فريبد و گولتان ميزند و اگرگربه را به دوش گرفته باشيد زني محيل برشما مسلط مي شود. اگر در خواب بينيد که به گربه غذا مي دهيد پول خود را براي يک زن دروغگو فريبکار خرج مي کنيد و اگر ببينيد به دنبال يک گربه مي دويد که او را بگيريد زني شما را به استيصال وا مي دارد و سر گردان مي کند. اگر ببينيد گربه اي در خانه شما موش گرفته زني براي شما حسن خدمت انجام مي دهد اما نبايد فراموش کنيد که خودش نسبت به شما صداقت ندارد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گربه

چنگ خوردن از گربه : مانع

گربه سیاه : بدبختی

نوازش کردن آن : ناسپاسی

گربه ای که میو میو میکند: یک دعوی طولانی

پوست گربه : پیدا کردن یک شیء گم شده

دیدن گربه: دوست نا دوست

گربه وحشی : دوست خطرناک

زدن یک گربه : خیانت

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کشتن گربه درویش گردد

1.27.20 گرد

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند گرد يه چيزي نشسته بود كه ملك او بود، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر ديد ميان آسمان و زمين گرد گرفته بود، دليل بر كاري پوشيده است در آن موضع و مردم آنجا بدانند كه چگونه از عهده كار بيرون آيند. اگر بيند روي او پرده گرد بود، دليل كه او را عقوبتي رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گرد به خواب بر سه وجه است.

اول: مال.

دوم: بلا.

سوم: عقوبت وکيفر.

1.27.21 گرداب

ديدن گرداب در خواب ، نشانة روبرو شدن با خطري بزرگ است . اگر مراقب خود نباشيد ، دشمنان به شهرت شما آسيب خواهند ساخت .

 

1.27.22 گردباد

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گردباد آفت و بلا است و همان طور که نه از علت بروز گردباد آگاهي داريم و نه از زمان پيدايش آن از لحظه وقوع حادثه و آفت نيز بي خبريم . چنان چه در خواب ببينيد گردبادي بر خاسته حادثه اي نا خوشايند اتفاق مي افتد ولي ارتباط حادثه با بيننده خواب متناسب با دوري و نزديکي گردباد است. اگر گرد باد در دور دست باشد حادثه کوچک و کم اهميت است و چنان چه نزديک باشد حادثه و آفت و بلا از اهميت بيشتري برخوردار است. اگر بيننده خواب ببيند که در مرکز گرد باد قرار گرفته بي ترديد خطر مرگ او را تهديد مي کند و بهتر است او طي روزهاي آينده مراقب خويش باشد. اگر بيننده خواب ببيند که گرد باد او را از زمين بلند کرده و به آسمان برده بي آن که بتواند به زمين باز گردد خواب خوبي نيست و پايان زندگي بيننده خواب نزديک است ولي اگر گردباد او را از زمين بلند کند و ببرد و هم چنان در نزديکي زمين نگه دارد خطر مرگ در ميان نيست. رفتن بدون بازگشت هميشه در خواب ها مرگ تعبير مي شود حتي پرواز بدون برگشت در خواب مساوي با مرگ بيننده خواب است. روي هم رفته ديدن گردباد در خواب خوب نيست بخصوص اگر سياه باشد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد ميان تندبادي قرار گرفته ايد ، علامت آن است كه براي ثروتمند شدن نقشه هايي خواهيد كشيد اما تمام طرحها و نقشه هايتان با شكست روبرو خواهد شد .

2ـ ديدن گردباد در خواب ، علامت آن است كه مدتي طولاني با مصيبتي كشمكش خواهيد داشت . دوستان در كمال خونسردي و بي تفاوتي با شما رفتار خواهند كرد .

1.27.23 گردن

حضرت دانيال گويد:

ديدن گردن به خواب، دليل امانت است و محل دين اگر ديد گردن او چون شيرشد، دليل قوت است و صلاح دين و امانت نگه داشتن. اگر گردن خود را ضعيف ديد، تاويلش به خلاف اين است. اگر ديد ماري در گردن او حلقه شده بود، دليل كه زكوة مال نداده باشد.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي در خواب به گردن خود گراني ديد، دليل كه بيمار شود. اگر ديد باري در گردن داشت و بر خود هيچ رنج از آن بار نيم ديد، دليل بر درستي دين است و عمر دراز.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر گردن خود را سياه ديد، دليل كه امانت را خيانت كند. اگر در خواب گردن خود را كوتاه ديد، دليل كه امانت بگذارد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد بر گردن موي داشت، دليل كه وام دار شود. اگر گردن خود را شكسته ديد، دليل كه به مراد برسد و در دينش خلل افتد. اگر گردن خود را كج بيند، دليل كه امانت را خيانت كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گردن بر پنج وجه است.

اول: امانت.

دوم: توانائي.

سوم: خيانت.

چهارم: وام (رام شدن).

پنجم: بيماري.

1.27.24 گردن بند

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد گردن بند از مرواريد داشت، دليل كه حق تعالي كلامِ خويش را روزي او كند و هر چند كه گردن بند قيمتي بر گردن ديد، دليل كه علم و دانش او بيشتر است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب ديد گردن بندي موافق در گردن داشت، دليل شرف و بزرگي است و نيز گويند كه امانتي به وي سپارند. اگر ديد گردن بند او به جواهر مرصع بود، دليل كه جاه و دولت يابد. اگر ديد گردن بند بسيار داشت، دليل كه در علوم كامل شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گردن بند بر شش وجه است. اول: حج اسلام. دوم: ولايت. سوم: خصومت. چهارم: امانت. پنجم: معالجت. ششم: كنيزك.

لوک اويتنهاو مي گويد :

گردنبند : نیکبختی و پرهیزگاری

گردنبند مروارید : بهره و شادمانی

 

1ـ اگر دختري خواب ببيند نامزدش گردنبندي به گردن او مي اندازد ، علامت آن است كه بزودي ازدواج خواهد كرد و صاحب فرزنداني سالم و تندرست خواهد شد . اما اگر خواب ببيند گردنبند را گم كرده است ، علامت آن است كه اندوه در زندگي او راه مي يابد .

2ـ اگر مردي خواب ببيند نامزدش گردنبندِ نامزدي را به او پس مي دهد ، نشانة آن است كه با حوادثي مأيوس كننده روبرو خواهد شد . زن مورد علاقه اش با او رفتاري ناپسند خواهد كرد .

3ـ اگر زني خواب ببيند گردنبند خود را مي شكند ، نشانة آن است كه با همسري ازدواج خواهد كرد كه عاشق تغيير و تحول در زندگي است .

1.27.25 گردن زدن

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد او را گردن زدند و سرش از تن جدا شد، اگر بيننده بنده بود آزاد شود، اگر بيمار است شفا يابد. اگر وام دار است وامش داده شود و حج اسلام كند. اگر كافري بيند مسلمان شود .اگر بيند در وقتِ گردن زدن سرش از تن جدا نشد، دليل كه آن چيزها كه گفتيم از گردن زننده به وي رسد في الجمله ديدن گردن زدن به خواب درويشان را نيكو و توانگران را بد بود.

1.27.26 گردو

تعبير گردوي با پوست و گردوي بدون پوست يعني مغز گردو متفاوت است و اين تفاوت کلي است. گردو با پوست مالي است حرام که آگاهانه از آن استفاده مي شود. همان طور که پوست گردو دست مصرف کننده اش را رنگين و سياه مي کند در خوابهاي ما گردوي پوست دار لذت يا مالي است حرام که مصرف کننده اش با کيد و نيرنگ و آلودگي دست و دامن ، آن را به چنگ مي آورد و مي برد و مي خورد و گناهش بر گردن بيننده خواب مي ماند. اگر در خواب ببينيد که مقداري گردو با پوست داريد مالي حرام با شرحي که داده شد به چنگ مي آوريد. اگر گردوي مورد بحث را دور بريزيد و مصرف نکنيد با آگاهي و تقوا از ارتکاب به گناه و جرم خويشتن داري مي کنيد. اگر ببينيد گردو را پوست مي کنيد که مغز آن را بخوريد گناهي مرتکب مي شويد که نه لذت آن دوام دارد نه مالي که بدست مي آوريد کام بخش است . اگر ببينيد گردو را از درخت مي چينيد تعبيرهمان است . اما ديدن مغز گردو نعمت و روزي حلال است بخصوص اگر سفيد و پاک و بدون لکه و کرم خوردگي باشد. مغز گردو در خواب هر چه تميز ترو پاک کرده تر باشد پولي که به چنگ بيننده خواب مي افتد حلال تر و لذت بخش تر است .

1.27.27 گردون

محمدبن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند بر گردون نشسته بود و گردون مي رفت دليل بر شرف و بزرگي است. اگر ديد پادشاه گردوني به وي داد، دليل كه از پادشاه بزرگي يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گردونه بر هشت وجه است.

اول: عزو جاه (عزت و آبرو).

دوم: ولايت وفرمانروايي.

سوم: مرتبه ومنزلت.

چهارم: بزرگي.

پنجم: هيبت.

ششم: خرمي (شادماني و سرور).

هفتم: رفعت.

هشتم: آساني كارها.

1.27.28 گرده

حضرت دانيال گويد: گرده درخواب، دليل بر مالِ نهاني بود كه بيابد و هزينه كند. اگر گرده پخته است، دليل كه مال نهان كرده بازجويد. جابرمغربي گويد: اگر ديد گرده حيواني مي خورد كه گوشت او حلال بود، دليل بر مال حلال است. اگر گوشت او حرام بود، دليل بر مال حرام است. بعضي از معبران گويند: ديدن گرده به خواب، دليل فرزند است.

1.27.29 گرسنگي

محمدبن سيرين گويد:

اگر ديد گرسنه است و چيزي نداشت كه بخورد، دليل حرص است.

 

جابرمغربي گويد:

اگرديد گرسنه بود مصيبت است. اگر ديد گرسنه بود و چيزي خورد چنانكه سير شد، دليل كه از معصيت توبه كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گرسنگي بر چهار وجه است.

اول: عسرت و تنگي (بيچارگي و تنگدستي).

دوم: حرص و آز.

سوم: گناه.

چهارم: طمع داشتن به مردم.

1.27.30 گرگ

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند گرگ او را بدريد، دليل كه زن طلاق دهد. اگر بيند گرگ را بكشت و گوشت او بخورد، دليل كه به قدر آن ميراث يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گرگ بر سه وجه است.

اول: زن.

دوم: كنيزك.

سوم: خادم.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گرگی که زوزه میکشد : شخصی میخواهد از شما سبقت بگیرد

گرگهایی که به صف راه میروند : همسایه های بیرحم

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گرگ دشمن است خود را از او نگهدارد

1.27.31 گرما

لوک اويتنهاو مي گويد :

گرمای شدید : طلبکارها شما را به تنگ خواهند آورد

 

اگر در خواب احساس كنيد از گرما عاجز شده ايد ، علامت آن است كه به خاطر نيرنگ يك دوست طرحهاي شما به شكست مي انجامد .

1.27.32 گرمابه

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گرمابه رفتن رنجوری پدید آید

دیدن گرمابه غم واندوح بود

 

1.27.33 گرو

1ـ اگر خواب ببينيد ثروت خود را گرو مي گذاريد ، نشانة آن است كه در آستانة زيان مالي قرار گرفته ايد .

2ـ گرو گذاشتن يا گرو گرفتن چيزي در خواب ، علامت قدرت مالي براي پرداخت قروض است .

3ـ اگر خواب ببينيد مشغول بررسي چك و سفته هايي هستيد كه از ديگران به عنوان گرو گرفته ايد ، نشانة آن است كه براي پيشرفت در زندگي امكانات زيادي در اختيار شما خواهد بود .

1.27.34 گره

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند به ريسمان گره انداخت، دليل كه بر كاري اعتماد كند. اگر بيند چيزي را محكم ببست و گره كرد، دليلِ بستگيِ كار او بود و هرچند گره سخت تر بيند بستگي كار او بيشتر بود. اگر بيند گره نتوانست گشود، دليل كه كارهاي او بسته ماند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

گره : آرزوهای شما بر آورده نخواهند شد

گره زدن : دوستان خوبی خواهید یافت

گره را باز کردن : خطری از سرتان خواهد گذشت

 

ديدن گره در خواب ، علامت آن است كه زندگي شما دچار پيچيدگي هايي مي شود كه به سختي قادر به حل آن خواهيد شد .

1.27.35 گريختن

محمدبن سيرين گويد:

گريختن درخواب. دليل رستگاري است و بعضي گويند، دليل كه بر دشمن ظفر يابد، زيرا كه موسي درخواب ديد به فرعون مي گريخت بعد، از شر فرعون رستگاري يافت و بر وي ظفر يافت.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد مردان از زنان مي گريختند، دليل كه بيننده را از بزرگي ترس بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

گريختن در خواب اگر بدون فرياد و زارى باشد، دليل شادى و سرور است.

اگر با زارى همراه باشد نشانگر مصيبت است .

1.27.36 گريه

لوک اويتنهاو مي گويد :

گریه : دلداری ، تسکین

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گریه کردن زن باشد

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گريستن درخواب، دليل شادي است از حق تعالي. اگر ديد بر گناه مي گريست يا درمجلس علم و قران خواندن و آن چه بدين ماند، دليل كه حق تعالي از فضل خود بر وي رحمت كند و گناهان او را بيامرزد. اگر ديد كه مي گريست و اشك از چشم او نمي آمد، دليل زيان است. اگر ديد بگريست و خون به جاي اشك مي آيد، دليل از كاري كه گذشته حيرت و حسرت وندامت خورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر در خواب ببيند نخست گريه كرد و پس از آن خنديد، اجلش فرارسيده است .

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گريه در خواب دو نوع است و خارج از اين دو نوع به ندرت اتفاق مي افتد خواب گريه ببينيم. يک وقت هست که در خواب گريه مي کنيم و اين گريه فيزيکي است. چنان هق هق مي گرئيم يا خودمان به سبب شدت گريستن بيدار مي شويم يا اطرافيان ما را بيدار مي کنند و مي گويند در خواب گريه مي کردي. دانشمندان و روانکاوان دريافته اند که اين گريه يک تحريک شديد عصبي است و از نظر علم تعبيرخواب به هيچ وجه تعبير ندارد. تحريکات عصبي گاه موجب خنده مي شود و گاه سبب گريه و اين هر دو حالت چنان واکنشي ايجاد مي کند که اگر کسي در کنار ما بيدار باشد مي فهمد يا مي بيند که در خواب ما مي خنديم يا گريه مي کنيم. اما گريه ديگري هست که رواني و روحي و صرفا روياست. يعني در خواب خودمان را مي بينيم که گريه مي کنيم يا ديگري اشک مي ريزد. اين نوع گريستن در خواب تعبير دارد. گريستن در خواب شادي و خرمي و فرح و انبساط است . چنانچه در خواب ببينيم گريه مي کنيم در روزهاي آينده خوشحال مي شويم و حادثه اي خوب براي ما اتفاق مي افتد. اگر در خواب ببينيم که ديگري گريه ميکندخبري خوش به ما مي رسد ولي اگر در روياي خويش ببينيم که کسي مي خندد و بعد از خنده بلافاصله گريه ميکندو بعد به قهقهه مي خندد خوب نسيت.نه براي آن کسي که مي خندد و گريه مي کند و نه براي ما که بيننده خواب هستيم. اگر در خواب ببينيم کسي که مرده است گريه مي کندخوب است و جاي نگراني نيست.

1.27.37 گز

: ديدن گز در خواب خوب است و مالي تعبير مي شود که با رنج و زحمت وتلاش به دست مي آيد. اگر بيننده خواب ببيند که در خواب گز مي خورد به شرطي که آن گز مغز پسته و بادام نداشته باشد نشان آن است که معيشت او تامين مي گردد و کامش شيرين مي شود و شادي و خوشحالي براي او پيش مي آيد.اگر در خواب ببينيد کسي گز به شما تعارف کرد از جانب او هم سود مي بريد و هم خوشحال و مسرور مي شويد. خريدن گز در خواب همان است که گفتم يعني مالي است حلال که با زحمت به دست مي آيد اما اگر در خواب ديديد گز با مغز پسته يا مغز بادام به شما تعارف کردند براي خوشايند شما کاري مي کنيد که صداقت در آن نيست. وجود مغز بادام و پسته در گز نشان فريب و خيانت و حيله و نيرنگ است و گرفتن چنين گزي خدمتي است خائنانه. هر چه مقدار مغز بادام و پسته در گز بيشتر باشد فريب و نيرنگ بيشتر است.

1.27.38 گزنگبين

محمدبن سيرين گويد: ديدن گزنگبين، دليل بر روزي حلال است كه به وي رسد. اگر ديد گزنگبين بسيار داشت و به كسي نداد، دليل كه مال حلال يابد و او را از آن راحتي بود. اگر خورد وبه مردم داد، دليل كه او را از آن مال منفعت رسد.

1.27.39 گزيدن

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تعبير گزيده شدن و گازگرفتن در خواب بر چهار وجه است :

اول : آسيب وزيان.

دوم : دشمني.

سوم : مرافعه و خصومت.

چهارم : نقصان وکاهش در مال و مقام.

1.27.40 گشنيز

حضرت دانيال گويد: ديدن گشنيز در خواب غم و اندوه است و دانه آن در خواب چيزي نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گشنيز از سبزي هائي است که خوب شناخته نشده و معبران نوشته اند غصه و ناراحتي است. برخي از معبران کهن نوشته اند گشنيز بيماري است و چنانچه در خواب ببينيد که گشنيز مي خوريد بيمار مي شويد که البته بيماري خود موجب غصه و ناراحتي است.

1.27.41 گُل

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گل ها به خواب بر دو وجه باشد. اول: آن كه بر درخت بود. دوم: آن كه از درخت جدا بود و گلي كه آن بقائي نباشد، ديدن آن درخواب، دليل غم و انديشه بود. اگر بي وقت بيند، دليل مصيبت به سبب فرزند است و چون گل را از درخت جدا بيند، دليل غم و گريست بود.

 

جابرمغري گويد:

اگر بيند درخت گل در خانه داشت، دليل كه به سبب فرزند خرم گردد. اگر گل ها را از هر نوع شكفته بيند، دليل كه از خويشان شاد گردد و ديدن گل در خواب، دليل بر مردي دون همت بود كه با كس وفا نكند يا نامه كه از غايت برسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گل به خواب شش وجه بود.

اول: فرزند.

دوم: دوست.

سوم: مردي دون همت (مردي فرومايه).

چهارم: كنيزك.

پنجم: غلام.

ششم: نامه.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

درخت گل در خواب هاي ما زني خوب است که به تعداد گل هايش فرزندان خوب و برومند مي آورد. ديدن گل به طور عام در خواب خوب است بخصوص اين که فقط گل ببينيم و نوع آن را تشخيص ندهيم و شناسائي نکنيم . معبران نوشته اند گلي که بر شاخه نباشد چون دوام و بقا ندارد و زود پژمرده و پرپر مي شود شادي زودگذر و غم و اندوه است. چنان چه ببينيم در خانه ما درخت گلي است مسرور و خوشحال مي شويم يا به ديدار دوستي که مشتاق او هستيم توفيق مي يابيم. گل محمدي و گل رز از همه گل ها خوب ترند. در مورد شقايق که کم دوام ترين گل ها است خوب ننوشته اند همين طور در مورد گل هاي پائيزي مثل زنبق و کوکب و اختر. در مورد گل هاي زرد رنگ نيز معبران حسن نيت نشان نداده اند بخصوص گل _ سيب زميني ترشي _ که در خانه ها و مزارع غالبا به طور خودرو مي رويد. اين گل را نوعي بيماري مزمن دانسته اند. کلا ديدن گل در خواب خوب است و نشان از آن است که به ديدار دوستان نائل مي شويم يا به علل ديگر شادي و فرح مي يابيم.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

سفید : مشکلات

زرد : کارهایی که آغاز کرده اید نتیجه نامطلوبی خواهد داشت

چیده شده : سود و فایده

گلی که رشد میکند : شادی و عشق

گل گرفتن : دوستی وفادارانه

کاشتن : افتخارات

چیدن گل : سود

گل پژمرده : بیماری

گل نرگس : بی وفایی

گل لاله : بی خیالی

چیدن آن : سرخوردگی

هدیه گرفتن آن : شما یک دوست احمق دارید

دسته گل : شادی زود گذر

دریافت یک دسته گل : عشق یکی از عزیزان به شما

دسته گل درست کردن : به هدف رسیده اید

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نبات و شکرو انگبین وگل وشکر ومانند آن تعلق به ایمنی دارد

1.27.42 گِل

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه گل خورد، دليل كه مال بر عيال هزينه كند. اگربيند كه خانه خود را به گل اندود كرد، دليل غم است. اگر گلهاي سبز و سرخ و سفيد بيند، دليل لهو و لعب و طرب است و گل سياه غم و اندوه است. اگر بيند درميان گل غرق شد، دليل كه به بلائي درماند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر بيند كه از ميان غرقاب (آب عميق) گل برآمد و خود را بشست، دليل كه از غم برهد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

تعبير گل را در کاه گل نوشته ام. ديدن گل در خواب خوب نيست و گرفتاري دست و پا گير و ابتلا به سختي ها و مشکلات تعبير شده بخصوص اگر دست و پا يا لباستان به گل آلوده شده باشد گل در خواب هر قدر چسبناک تر و غليظ تر باشد ابتلا به گرفتاري و غم و رنج بيشتر است . کمترين ناراحتي آب گل آلود يا گل رقيق و سيال است که اوقات تلخي ساده تعبيرمي شود . براي يافتن تعبير گل به (کاه گل) نگاه کنيد چون از کاه داخل آن گذشته تعبير يکي است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گل و لای

دیدن گل و لای : یک بیماری طولانی

افتادن در گل و لای : زیان

1.27.43 گلاب

محمدبن سيرين گويد: ديدن گلاب درخواب، دليل تندرستي بود آن كه مردم او را ثنا گويند. اگر بيند كه گلاب بر كسي ريخت، دليل تندرستي ان كس بود. اگر بيند كه گلاب خورد، دليل كه غمگين گردد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند كه گلاب به همه مي داد، به نيكوئي مشهور گردد. اگر بيننده عالم بود، دليل كه مردم از علم او بهره يابند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گلاب اشک است و مي دانيم که گلاب را تقطير مي کنند و از گل مي گيرند و اشک را نيز زيرا در شادي مي ريزيم و هم در غم و اندوه و ماتم. به هر حال گلاب در خواب اشک است ولي بايد ديد گلاب را کجا و در چه شرايطي در خواب مي بينيم. اگر در خواب بوي گلاب استشمام کرديد خوب است و خبري خوش به شما مي رسد. مي گويند ملائک و کروبيان از هر کجا که بگذرند يا هر جا حضور يابند فضاي آن جا عطر آگين و معطر مي شود زيرا آن ها يکي از بوهاي بهشتي را با خود مي آورند.معبران کهن بر مبناي اين اعتقاد نوشته اند که اگر در خواب بوي گلاب استشمام کنيد خبري خوش به شما مي رسد يا اميدي در دلتان پديد مي آيد که باعث تقويت روحيه شما مي شود. ولي اگر ديديد که خودتان گلاب داريد و مصرف مي کنيد گريه خواهيد کرد. گاهي پيش مي آيد که شخصي در يکي از اماکن مقدس زيارتي از فرط هيجان به گريه مي افتد و گاه پيش مي آيد که در غم و رنج خود اشک مي ريزيم به هر حال گلاب اشک است. اگر ديديد کسي گلاب مي پاشد، آن طور که در روزه خواني ها و اماکن زيارتي گلاب پاشي مي کنند، کسي شما را مي گرياند و اشکتان را در مي آورد.

1.27.44 گلابي

محمدبن سيرين گويد:

خوردن امرود به وقت خود، چون سبز و شيرين بود، دليل آن كه مال حلال يابد. اگر به گونه زرد بود بيماري است. اگر بيند امرود مي خورد و زرد بود، دليل كه بيمار شود كه نه به هنگام او بود. اگر امرود به گونه سبز باشد، يا سرخ چون به طعم شيرين باشد مال است. اگر ترش و ناخوش بود اندوه است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

امرود سبز و شيرين به وقت خود ديد يافتن مراد است. اگر بيند امرود را همي خورد، دليل برمنفعت است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

خوردن امرود در خواب بر پنج وجه است.

اول: مال حلال،

دوم: توانگري،

سوم: زن،

چهارم: يافتن مراد،

پنجم: منفعت.

اگر بيند پادشاه امرود مي خورد، دليل كه از مردي بزرگوار ، به همانقدر كه خورده، نفع يابد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گلابي کام دل است و چيزي است که شما آن را به شدت دوست داريد و مدتها ست به دنبالش هستيد يا فکرتان را به خود مشغول نگه داشته است. هر چيز که اگر آن را بدست آوريد خويشتن را کامروا احساس مي کنيد ممکن است در خواب شما به صورت گلابي شکل بگيرد. اگر ديديد گلابي سبز و رسيده و خوبي از درخت کنديد و خورديد يا از ظرف ميوه برداشتيد و به خوردن آن پرداختيد کام دل مي يابيد و به مراد مي رسيد. گلابي پول و مال و خواسته نيست بلکه لذت و کامروائي است مشروط بر آن که لکه دار و لهيده و زرد نباشد. در خواب گلابي زرد خوب نيست چون از بيماري و رنجوري خبر مي دهد ولي اساس تعبير درباه اش فرق نمي کند. گلابي زرد نيز کامروائي است اما بيماري را نيز همراه دارد. اگر گلابي که مي خوريد لکه دار باشد عيش شما منقص مي گردد و نقصاني در کامروائي شما پديد مي آيد. اگر فهميده باشيد در جريان امر زيان مي کنيد و دچار خسران مي شويد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن امرود بلهو مشغول شود

1.27.45 گلخانه

ديدن  گلخانه در خواب ، علامت آن است كه با گوش سپردن به تملق و چاپلوسي ديگران موقعيت خود را در معرض نابودي قرار مي دهيد . اگر زني چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه با مشكلاتي روبرو خواهد شد كه شايد منجربه بي آبرويي او مي شود .

1.27.46 گلدان

1ـ ديدن گلدان در خواب ، علامت آن است كه در برخي از امور زندگي توفيق مي يابيد و در برخي از امور ديگر شكست مي خوريد .

2ـ ديدن گلدان شكسته در خواب ، علامت آن است كه به خاطر امري مضطرب و پريشان خواهيد داشت .

1.27.47 گلشکر

محمدبن سيرين گويد: گلشكر در خواب، دليل مال و غنيمت بود به قدرخورده بود.

 

1.27.48 گلف

اگر خواب ببينيد مشغول بازي گلف يا تماشاي اين بازي هستيد ، نشانة آن است كه در كسب لذتي افراط مي كنيد . باختن در بازي گلف ، علامت آن است كه فردي نادان شما را تحقير خواهد كرد .

1.27.49 گل کلم

1ـ اگر خواب ببينيد گل كلم مي خوريد ، نشانة آن است كه بخاطر كوتاهي در انجام وظيفه مورد سرزنش قرار خواهيد گرفت .

2ـ ديدن گل كلم در حال رشد ، نشانة آن است كه پس از شكست و ناكامي آينده اي درخشان خواهيد داشت .

3ـ اگر دختري در باغ ، گل كلم ببيند ، علامت آن است كه بخاطر حرفهاي پدر و مادرش ازدواج مي كند ، نه با ارادة خود .

1.27.50 گلنار

محمدبن سيرين گويد: ديدن گلنار در خواب، دليل عروسي ومنفعت است. اگر بيند كه گلنار از درخت بگسست، دليل كه از عروس جدا شود يا از كنيزك.

1.27.51 گلو

محمدبن سيرين گويد: ديدن گلو درخواب، دليل بر امانت است و گذاردن وام. اگر بيند كه گلويش از آفت ها سالم بود، دليل كه امانت نگهدارد و وام بگذارد، اگر بيند كه رنجي در گلوي پديد آمد، تاويلش به خلاف اين است. اگر در خواب گلوي خود را فراخ بيند، دليل كه روزي بر وي فراخ شود. اگر تنگ بيند، دليل كه امانت نگهدارد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گلو درخواب، دليل بر خرج و دخل بود و هر زيادت و نقصان كه درگلو بيند. دليل بر خرج و دخل است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گلو معرف صداقت يا عدم صداقت شماست در مقابل ديگران و کساني که با آن ها معاشرت يا معامله داريد. اگر خواب ببينيد گلويتان درد مي کند دروغ مي گوئيد يا مجبور به دروغ گوئي مي شويد. اگر در خواب ببينيد که گلوي شما متورم شده نشان آن است که رازي داريد و نمي توانيد راز نهفته خويش را با ديگران در ميان بنهيد يا عقده و کينه اي بردل شما فشار مي آورد و بالاخره در روزهاي آينده اين حالت در زندگي شما پيدا مي شود. اگر در خواب ببينيد گلوي سالمي داريد با مردم صديق و راستگو هستيد. اگر ديديد ديگري گلو درد دارد و نزد شما گلو درد خود را ابراز مي کند به شما درغ خواهد گفت.

 

1ـ ديدن گلويي زيبا در خواب ، نشانة يافتن مقامي بالاتر در زندگي است .

2ـ اگر خواب ببينيد گلوي شما درد مي كند ، نشانة آن است كه هنگام ارزيابي دوست خود ، متوجه مي شويد كه او شما را فريب داده است .

1.27.52 گلوبند

اگر مردي در خواب ببيند گلو بند بسته است خوب نيست.چيزهاي زنانه در خواب براي مردان نشان از بي آبروئي و هتک حرمت و نفي احترام و شخصيت مردانه است مثل بزک کردن، دامن و کرست بستن و از جمله همين گلو بند داشتن. البته فرق است بين گلو بند زينتي زنان و زنجير طلائي که مردان همراه يک پلاک يا سکه منقش به اسم خدا و اوليا به گردن مي بندند. با اين توضيح گلو بند در خواب تعهد و دين است اعم از دين اخلاقي يا مالي . اگر در خواب ببينيد که گلوبندي بر گردن داريد خواب شما مي گويد مديون خواهيد شد يا مديون هستيد. چنانچه در خواب ببينيد گلوبندي داريد و آن را باز مي کنيد و گردن لخت خود را مشاهده مي نمائيد نشان آن است که از زير بار دين بيرون مي آئيد و وام خود را مي گذاريد يا تعهد خويش را انجام مي دهيد . سنگيني و کلفتي گلو بند از هر جنسي که باشد نشان سبکي و سنگيني دين است. اگر گلوبند کلفت و سنگين باشد وام شما سنگين است و اگر نازک باشد اندک است.

1.27.53 گليم

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گليم در خواب، دليل بر مردي ديندار و بزرگ است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كه گليمي يافت، دليل است زني توانگر بخواهد. اگر اين خواب را زني بيند، شوهر كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر در خواب گليمي سبز بيند، دليل است بر زني مستوره، اگر گليمي سرخ بيند، دليل كه آن زن معاشر است. اگر گليم زرد بيند، دليل است آن زن بيمارگونه بود. اگر سياه بيند، دليل كه آن زن عالمه است. اگر گليم ضايع بيند، دليل است از زن جدا شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گليم در خواب بر پنج وجه است.

اول: رئيس.

دوم: مهتري (سروري).

سوم: زني توانگر(زني ثروتمند).

چهارم: كنيزك.

پنجم: منفعت.

1.27.54 گمرک

1ـ ديدن ادارة گمرك در خواب ، دلالت بر رقابت و هم چشمي دارد .

2ـ اگر خواب ببينيد داخل ادارة گمرك مي شويد ، نشانة آن است كه براي رسيدن به مقامي تلاش مي كنيد .

3ـ اگر خواب ببينيد از ادارة گمرك بيرون مي آييد ، دلالت بر از دست دادن مقام يا شكست در كارهاي تجاري دارد .

1.27.55 گمشدن

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند گم شد، دليل كه در آن موضع ضايع بماند و قدر او را ندانند. اگر بيند فرزند يا عيالش گم شد، دليل زيان بود. اگر بيند چيزي از او گم شد، اگر آن چيز به تاويل نيك بود، غم است. اگر بد بود، كارش به نظام شود.

1.27.56 گناه

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند گناه مي كرد و ندانست چه گناه بود، دليل است در فتنه افتد. ابراهيم كرماني گويد: ديدن گناه نمودن، دليل مصيبت بود و دربيداري توبه بايد كردن.

1.27.57 گنبد

محمدبن سيرين گويد: ديدن گنبد درخواب، دليل زن است. اگر در خواب گنبدي پاكيزه بيند، دليل است زني خوبروي بخواهد.

جابرمغربي گويد: گنبد درخواب چهار وجه است، اول: زن. دوم: بزرگي. سوم: منفعت. چهارم: عزوجاه.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: امروز چون گنبد را فقط در زيارتگاه ها و اماکن مذهبي مي بينيم ديدن گنبد در خواب بازتاب حالت خاصي است از روحانيت و اعتقادات مذهبي که در هر يک از ما به نحوي جلوه مي کند. کلا اگر در خواب گنبدي ببينيم طوري غمين و اندوهگين مي شويم که به دل جوئي و محبت ديگران نياز پيدا مي کنيم. اين نيز غمي است که از روحانيت جدا نيست. ديده ايد که عامه مردم به وقت برخورد با گرفتاري ها و غم ها و مشکلات نذر و نياز مي کنند يا توسل مي جويند ديدن گنيد در خواب تصويري است از همين نوع گرفتاري ها. لحظاتي پيش مي آيد که انسان دل گرفته و غم زده ترجيح مي دهد در يک زيارتگاه باشد و گريه کند. حتي فقط گريستن او را تسکين نمي دهد. ديدن گنبد در خواب گوياي چنين حالتي است که غم نيست و شادي هم نمي تواند باشد بل که دل گرفتگي است. اگر گنبدي را از فاصله دور در خواب ببينيد به يک سفر زيارتي مي رويد و اگر در جائي باشيد که سقف آن گنبد داشته باشد کسي از شما دل جوئي مي کند.

 

1ـ اگر خواب ببينيد از روي گنبد ساختماني به منظرة غريبي چشم دوخته ايد ، علامت آن است كه تغيير خوشايندي در زندگي پديد مي آيد و ميان بيگانگان به مقامي افتخارآميز دست مي يابيد .

2ـ اگر در خواب از فاصلة دوري گنبدي ببينيد ، نشانة آن است كه هرگز به انتهاي جادة آرزوها نمي رسيد .

1.27.58 گنج

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند گنج يافت، دليل است بيمار شود. اگر بيند گنج ناپديد شد، تاويلش به خلاف اين است.

جابرمغربي گويد: يافتن گنج درخواب درجائي خراب صعب تر بود تا جائي آبادان به سبب آن كه جاي آبادان بيمار زود شفا يابد و درجاي خراب بيمار هلاك شود.

 

1ـ يافتن گنج در خواب ، علامت آن است كه ناگهان به ثروتي دست خواهيد يافت .

2ـ گم كردن گنج در خواب ، علامت آن است كه دوستان شما را ترك خواهند كرد .

1.27.59 گنجشک

حضرت دانيال گويد: گنجشك در خواب مردي باقدر وجاه است. اگر صاحب خواب مستوره است. اگر مستوره نبود و بيند كه آن به دام يا حيلتي بگرفت، دليل كه با مردم بيقدر مكر و حيلتي سازد و آنان راقهر كند. اگر بيند گنجشك ماده بگرفت، دليل كه زني با قدر بر وي ظفر يابد. اگر بيند از گوشت وي بخورد، دليل كه مال آن زن بدان قدر كه گوشت وي خورده بود بدو رسد. اگر بيند گنجشك از آشيانه بيرون آورد، دليل كه بدو رنج و ملامت رسد.

ابراهيم كرماني و محمدبن سيرين گويند: اگر بيند بچگان گنجشك را شكار مي كرد و گردن ايشان را فرو مي شكست و در انبان مي نهاد، دليل كه معلميِ كودكان كند و اندام ايشان را به چوب خورد كند. اگر بيند گنجشكي سرخ را صيد كرد، دليل است زني خوبروي خواهد يا كنيزكي با جمال بخرد. اگر بيند گنجشكي زرد يافت، دليل كه زني بيمار گونه خواهد و معبران گويند: گنجشك يافتن درخواب، فرزند است يا غلام. اگر بيند گنجشكي كور داشت، دليل كه با مردي هوادارِ بدفعل دوستي نمايد و گفته اند كه يافتن گنجشك در خواب، دليل كه اگر درويش درم بيابد، اگر توانگر بود، شش هزار درم بيابدو خانه گنجشك در خواب، دليل بر خير و خرمي و ايمني بود. اگر بيند بچگان گنجشگ را از خانه بيرون آورد، دليل كه او را فرزندان باشند از حلال و حرام. اگر به خواب ديد كه گنجشك آواز او را مي شيند، دليل كه سخنهائي شنود كه او را از آن شگفت آيد و معبران گويند كه آواز گنجشكان در خواب تسبيح كردن بود. اگر بيند گنجشكان بسيار او حاصل شدند، دليل كه بر قومي سروري كند و مال بسيار يابد.

ابراهيم كمراني گويد: گنجشك درخواب، چون يكي بيند فرزند بود. اگر بيند گنجشكان بسيار بانگ مي داشتند، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر بيند گنجشك بسيار بدو بخشيدند، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر بيند گنجشك را بكشت يا در دست او بمرد، دليل كه زياني بدو رسد و فرزندش بميرد. اگر ديد خانه گنجشك را فرا گرفت، دليل كه او را فرزندي آيد درشت و بزرگ اندام. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گنجشكان در خواب بر نه وجه است. اول: پادشاه. دوم: والي. سوم: مردي بزرگ قدر. چهارم: غلام خوبروي. پنجم: قاضي. ششم: بازرگان. هفتم: مرد راهزن. هشتم: مرد با خصومت. نهم: مردي كه به جماع كردن مولّع بود. حكايت: ابوخلده حكايت كرد: پيش محمدبن سيرين بودم كه مردي بيامدو گفت: به خواب ديدم كه در آستين گنجشكان داشتم و يكي يكي را بيرون مي آوردم و مي كشتم و شهادت مي گفتم و آن را در چاه مي انداختم، تاويلش چگونه بود؟ محمدبن سيرين گفت: خانه كجا داري؟ گفت: فلان محله و فلان كوچه. محمدبن سيرين گفت: يك ساعت بنشين تا بازآيم. پس برخاست و نزد پادشاه رفت و او را آگاه كرد كه حال خبيثي است و درميان مردم است. مردمان پادشاه را به خانه او درآمدند و در آنجا جستجو كردند، ديدند كه قريب به پنجاه مرد را كشته و در آنجا انداخته، بدانستند كه آن مرد ايشان را مي كشته و در چاه مي انداخته. پادشاه وقت بفرمود تا او را كشتند و مردم از تعبير اين به شگفت ماندند. تعبير گنجشك درخواب به كودك خورد بود و تاويلش از نيك و بد آن بر كودك بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گنجشک ظاهرا بي آزار است ولي براي مزارع و سر درختي ها و ميوه ها زيان رسان است که روستائيان بيشتر با آن آشنا هستند. در خواب گنجشک مردي است پر هيا هو اما فاقد اصالت و ريشه و مالي است که دير نمي پايد و زود از چنگ دارنده آن مي رود. برخي از معبران گنجشک ماده را به زن تعبير کرده اند که اگر پرهاي رنگين داشته باشد خوب روي است و چنانچه مثل قناري زرد باشد بيمار گونه است. به طور سمبليک هوس هاي زود گذر در خواب به صورت گنجشک خود را نشان مي دهند و اين چيزي نيست که بتوان به آن خوشدل بود و دل بست چرا که چون گنجشک زود مي پرد و مي رود و فقط بانگ و صدايش را از خانه همسايه مي شنويم. چنانچه ببينيد که گنجشکي در قفس داريد با مردي مدعي قدرت برخورد مي کنيد که بر او مسلط مي شويد و پيروزي حاصل مي نمائيد. اگر گنجشکان بسياري را بر درخت ديديد که صدا مي کردند و جيک جيک مي نمودند کساني پشت سر شما بد مي گويند و عيب جوئي مي نمايند و چنانچه درخت خانه خودتان بود اهل خانه عيبي در شما سراغ دارند که نمي خواهند بگويند يا نمي توانند فاش کنند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

گنجشک : دعوا و تشنج

شلیک کردن به سوی گنجشک : انجام عملی بیهوده

گرفتن آن : ملاقات غیر منتظره

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گنجشک و مرغان کوچک خوش دلی است

1.27.60 گنجه

منوچهر مطيعي تهراني گويد: در خواب گنجه ديدن يا داشتن آن نشان آن است که با شخصي اعم از زن يا مرد امين و درستکار و قابل اعتماد رو به رو خواهيد شد.او کسي است که مي توانيد به او اعتماد کنيد و مالتان را به او بسپاريد و آن شخص نيز مال شما را همان طور که گرفته باز مي دهد. اگر گنجه را در اتاق خودتان ببينيد چنين شخصي به خانه شما راه خواهد يافت و چنانچه در محل کارتان باشد از نظر شغلي به او اعتماد مي کنيد

1.27.61 گندم

محمدبن سيرين گويد :

كه ديدن گندم, دليل بر روزي حلال است كه به رنج به دست آيد. اگرديد گندم پخته مي خورد، دليل كه غمگين شود. اگر ديد شكم او تا دهان پر از گندم خشك است، دليل هلاك او بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند خوشه هاي گندم مي خورد، دليل قحط است. اگر بيند گندم كاشت، دليل كه گندم در ان ديار ارزان شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گندم درخواب سه وجه بود.

اول: معزول شدن.

دوم: تصرف کردن.

سوم: غربتي (بي زن و مجرد بودن).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن گندم در خواب بسيار خوب است. چه گندم خشک و پاک کرده در خواب ببينيد و چه مزرعه اي که در آن گندم کاشته با شند. گندم خير و برکت و معيشت است. اگر در خواب ببينيد مشتي يا مقداري گندم در جيب داريد جيب و کيسه شما برکت مي يا بد و پر پول مي شود ولي اين گوياي پولي است که به دست مي آوريد و هزينه مي کنيد نه پولي که با آن بتوانيد پس انداز کنيد و پول دار شويد. اگر در خواب ببينيد کيسه اي گندم داريد پول زيادي به دست مي آوريد و اگر ببينيد انباري گندم داريد و آن انبار و آن انبوه گندم به شما تعلق دارد ثروتمند مي شويد. اگر مزرعه اي گندم داشته باشيد کاري مي کنيد که خيرو برکت دارد و هم خودتان بهره مند مي شويد و هم ديگران. اگر در خواب ببينيد نان گندم مي خوريد گرفتار تنگي معاش مي شويد و چنانچه ببينيد سنبله گندم را مي جويد و مي خوريد و تف مي کنيد گرفتار فقر و تنگدستي خواهيد شد و از نظر تامين معاش به شدت در مضيقه مي افتيد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گندم : کامیابی

کشت گندم : سود زیاد

درو کردن : شما یک کار خواهید یافت

برداشت کردن : شما یک مشکل پیچیده را حل خواهید کرد

خوشه : برد ، سود

دانه : خوشبختی

جمع آوری : سلامتی

آفت زده : کار پر رنج و زحمت

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

گندم روزی حلال بود بعضی گویند اندک غم بود

1.27.62 گنده پر

محمدبن سيرين گويد: ديدن گنده پر كافر را، دليل بر دنيا بود و مسلمان را، دليل بر مال حلال است و ديدن گنده پر كافر را، دليل بر مال حرام كند. اگر ديد با گنده پري مجامعت نمود، دليل كه مراد دنيائي حاصل شود.

1.27.63 گنده رود

محمدبن سيرين گويد: ديدن گنده رود در خواب، دليل است كه داروي كار خورد. جابرمغربي گويد: اگر ديد گنده رود داشت، دليل كه غمگين شود، زيرا كه طعم آن تلخ است و خائيدن گنده رود درخواب خصومت است.

1.27.64 گنگ

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند گنگ شده، دليل بر نقصان ديدن بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گنگ شدن در خواب هفت وجه است. اول: درويشي. دوم: بدحالي. سوم: غم. چهارم: نقصان عيش. پنجم: مصيبت. ششم: نقصان دين. اگرگنگي بيند گويا شد، دليل كه كارها بر وي گشاده شود.

1.27.65 گوارش

محمدبن سيرين گويد: ديدن گوارش درخواب، چون شيرين است، دليل منفعت است و تلخ وترش، دليل غم و اندوه است و هر گوارش كه درخاب بوي آن خوش بود، دليل بر مدح و ثناي او بود. اگر بوي ناخوش داشت، به خلاف اين است.

1.27.66 گوجه

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گوجه دو نوع است. گوجه فرنگي و گوجه درختي که هر دو نوع آن به خاطرطعم ترشي که دارند و از جمله چاشني ها محسوب مي شوند خوب نيستند و از غم و اندوه خبر مي دهند. خوردن گوجه درختي اگر سبز و شيرين با شد خوب است ولي اگر زرد و ترش باشد نشان بيماري است و غم . گوجه فرنگي نيز به خاطر ترشي که دارد غصه و ناراحتي است و هيجان و اضطراب

 

1ـ خوردن گوجه فرنگي در خواب ، نشانة آن است كه به سلامتي كامل دست خواهيد يافت .

2ـ ديدن گوجه فرنگي هاي درشت در خواب ، نشانة آن است كه محيط خانوادگي شما لبريز از شادماني و نشاط خواهد شد .

3ـ اگر دختري در خواب گوجه فرنگي هاي رسيده ببيند ، نشانة آن است كه هنگام ازدواج ، شادماني بزرگي او را فرا خواهد گرفت .

1.27.67 گور خر

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند گورخري به وي فرا رسيده، دليل كه غنيمتي به وي رسد. اگر بيند بر گورخر نشسته بود و آن مطيع او بود، دليل كه عاصي و گناهكار بود و مفارقثت از اهل اسلام جويد. اگر بيند گورخر با وي جنگ و نبرد مي كرد يا سر از وي كشيده مي داشت، دليل بر سختي كارو غم و رنج است كه بدو رسد. اگر گورخر را به شكار بگرفت، دليل كه خير و نعمت بدو رسد. اگر بيند دو گورخر با وي جنگ مي كردند، دليل كه از بهر وي دو مرد فاسق با يكديگر جنگ كنند. اگر ديد گورخر را به خانه آورد، دليل كه فاسقي را به خانه آورد.

ابراهيم كرماني گويد: ديدن گورخر به خواب، مردي جاهل و احمق است، چنانكه او را خرد و علم و فرهنگ نباشد. اگر بيند گوشت گورخر مي خورد، دليل كه مال بسيار يابد. اگر بيند بر گورخري نابينا نشسته بود، دليل كه مال بي اندازه يابد. اگر بيند وي گورخر شد، ليل كه روزي ب روي فراخ شود، لكن دين او را زيان باشد.

جابرمغربي گويد: ديدن پوست و گوشت گورخر به خواب، مال و غنيمت است. و بعضي ازمعبران گويند جاه و عزت است. اگر بيند سرگورخر يافت، دليل كه هزار درم بيابد، يا با مهتري بزرگ او را صحبت افتد و از او خير و منفعت يابد. اگر بيند سرگورخر مي خورد، دليل كه عبادت بسيار كند و دين ورزد. اگر بيند گورخران از پيش او مي گريختند، دليل كه از مسلمانان مفارقت جويد و به راه فساد آيد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد گورخري داريد با مرد و زني آشنا و طرف معامله و گفتگو مي شويد که از راهي بسيار دور آمده ، يعني از سرزميني که درباره آن اطلاع مختصري داريم. اگر در خواب ببينيد سوار گور خر شده ايد به سفري دور مي رويد. اگر ديديد گور خري رام شما است و همراهتان مي آيد از شخصي که گفته شد سود مي بريد.

 

1ـ ديدن گورخر در خواب ، نشانة آن است كه به كارهاي متنوع علاقمند خواهيد شد .

2ـ ديدن گورخر وحشي در خواب ، نشانة آن است كه به راهي پا خواهيد گذاشت كه هنگام پايان آن چندان خرسند نخواهيد بود .

1.27.68 گورستان

محمدبن سيرين گويد: ديدن گورستان در خواب، دليل صحبت است با جاهلان كه دين و دنياي ايشان به فساد بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد گورستان را زيارت مي كرد، دليل كه اهل زندان را دلداري كند. جابرمغربي گويد: اگر در گورستان مي رفت، دليل كه درويش شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گورستان بر سه وجه است. اول: غم. دوم: زندان. سوم: محنت.

1.27.69 گورکن

خواب گوركن ، نشانة آن است كه بعد از پنجه نرم كردن با مشكلات و سختيها به خوشبختي دست خواهيد يافت .

 

1.27.70 گوريل

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن اين نوع حيوانات که شناخت زيادي از آن ها نداريم ولي به طور نا خود آگاه از انواعشان مي ترسيم واکنش وحشتي است که در بيداري از قدرت هاي اطراف خويش داريم. وحشتي که ما از اشيا و اشخاص اطراف خود داريم يا ضعفي که در مقابل ديگران احساس مي کنيم در خواب ما به شکل حيوانات خطرناک نقش مي گيرد از جمله گوريل. پس اگر در خواب گوريل ببينيد بايد در بيداري علت آن را جستجو کنيد.

1.27.71 گوزن

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گوزن وبز کوهی ونخجیرو آنچه به این ماند روزی حلال به وی رسد

1.27.72 گوژپشت

ديدن گوژپشت در خواب ، نشانة شكستهاي غيرقابل پيش بيني است .

 

1.27.73 گوساله

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند گوساله نر داشت، دليل كه او پسري آيد. اگر ماده بيند دختر بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه گوساله در خانه او آمد و شد مي كرد، دليل غم است. اگر بيند كه گوساله او بمرد، دليل است فرزندش بميرد. اگر بيند كه گوساله سفيد داشت، دليل كه فرزند او پارسا و خوبروي بود. اگر گوساله سياه بيند، دليل كه فرزند او توانگر و مستور بود. اگر گوساله ابلق ديد، دليل كه همه خير در آن فرزند بود. اگر درخواب گوساله اي فربه و قوي بيند، دليل كه فرزند او تندرست و نيكوحال بود. اگر ديد كه گوساله ضعيف است، تاويلش به خلاف اين است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن حيوانات حلال گوشت و دام هاي مفيد در خواب خوب است و تقريبا هيچ زاويه بدي ندارد. گوساله نيز تابع اين حکم کلي است و نعمت و خير و برکت تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد که گوساله اي داريد و اين گوساله مطيع و رام است و همراه شما مي آيدخداوند فرزندي به شما عطا مي فرمايد. اگر بيننده خواب ازدواج نکرده باشد آن گوساله نشانه جفت يا کام است. تعبير براي دختران و پسران يکسان است ذبح گوساله در خواب چندان خوب نيست زيرا گوساله مي تواند گاوي منبع خير و برکت و نعمت بشود. کشتن گوساله در خواب به از بين بردن يک اميد و شانس تعبير مي شود. اگر بيننده خواب بيند که گوساله اش مرده اميدش را از است مي دهد و يکي از درهاي خوشبختي به رويش بسته مي شود. نوشته اند که گوساله نر نشان آوردن پسر است و گوساله ماده خبر از آوردن دختر. اين هم براي زن و مرد ازدواج کرده يکسان است. بسياري از روستائيان هستند که با داشتن يک گوساله صاحب چندين راس دام شده اند. يک گوساله ماده به زودي گاوي شيرده مي شود. و خود گوساله اي مي آورد. بعد از چند سال به طور مضاعف تکثير مي گردند و طي ده سال ممکن است پانزده راس بشوند که خود ثروت بزرگي است. اين است که گوساله را در خواب منبع اميد مي دانند و مثل گاو تنها خير و برکت و نعمت نيست. داشتن گوساله هاي زياد را به داشتن خانواده تشبيه کرده اند و چنانچه ببينيد چندين راس گوساله نر و ماده داريد صاحب فرزنداني مي شويد که هر يک مي توانند منشا خير و خوبي باشند.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گاو و گوساله خیر بود

1.27.74 گوسفند

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گوسفند درخواب، دليل غنيمت است. اگر بيند كه گوسفند مي چرانيد، دليل كه بر قومي مهتري يابد. اگر ديد كه گوسفند بسيار داشت و دانست كه ملك اوست، دليل است كه نعمت بسيار حاصل كند. اگر بيند كه گوشت گوسفند پخته مي خورد، دليل كه به قدر آن غنيمت يابد. اگر بيند كه گوسفند بكشت، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و مال او را بخورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر در خواب بيند كه بز و ميشي داشت، دليل كه از بزرگي مال حاصل كند. اگر بيند كه شاخهاي بز و ميش، قوي بود، دليل كه بيننده خواب توانا شود. اگر بيند كه بز و ميش بسيار داشت و دانست كه ملك اوست، دليل است به قدر آن منفعت يابد و نيز گويند به عدد هر ميشي، بزرگي يابد.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن ميش در خواب، دليل بر زني بزرگ است. اگر بيند كه ماده ميشي داشت، دليل كه زني بزرگ زاده بخواهد. اگر بيند كه گوسفند با او سخن گفت، دليل ا ست روزي بر وي فراخ شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گوسفند درخواب بر پنج وجه است.

اول: مهتري وسروري.

دوم: زني بزرگ ومهم.

سوم : مال.

چهارم:فرمان روايي.

پنجم: جاه ومقام و منفعت يافتن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گوسفند نيز از حيوانات حلال گوشت است و ديدنش در خواب مبارک است و نيکو. تعبير قوچ و گوسفند را در جاي خود نوشته ام که چون ديدنش ريشه مذهبي و عقيدتي دارد داراي تعبير خاصي است اما گوسفند ماده و شيرده در خواب غنيمت است و روزي. اگر در خواب ببينيد گوسفند فربه اي داريد روزي شما فراخ مي شود و نعمت و برکت خواهيد يافت. اگر گسي گوسفندي به شما بدهد او شما را متنعم مي کند و چنانچه گوسفندي لاغر باشد نشان عسرت است و تنگدستي.اگر گوسفند فربه اي داشته باشيد در خواب ببينيد آن را مي فروشيد کفران نعمت مي کنيد و نشان آن است که به همين علت نعمت و روزي شما تنگ و گرفته مي شود ولي اگر گوسفند چاقي را در خواب بخريد بسيار نيکو است و خبر از اين است که روزي مي يابيد و نعمت بر شما زياد مي شود. برخي نوشته اند گوسفند ماده نعمتي است که از سوي يک زن به بيننده خواب مي رسد. اگر در خواب ببينيد گله هست و شما چوپان آن گله هستيد به رياست و بزرگي مي رسيد و عده اي به فرمان شما در خواهند آمد که البته اين بستگي به شغل و حرفه شما دارد. جواني در خواب ديد که چوپان شده و گله اي گوسفند را در صحرا مي چراند. معبر به او گفت(بر قومي مهتري خواهي يافت . سالي چند گذشت. جوان که تصادفا آن معبر را ديد به او گفت (به خاطر داري؟ تو يک روز به من گفتي بر قومي مهتري خواهم يافت نه فقط مهمتر يک قوم نشده ام بلکه پدرم را که نان آور خانه بود از دست دادم ) معبر پرسيد (الان چه مي کني ؟) گفت ( دکان پدرم را اداره مي کنم و با درآمد همان دکان هم زن و فرزند خودم را هم نان مي دهم و هم مادر و چهار خواهر و برادرم را نگه داري مي کنم )معبر گفت ( پس من خلاف نگفتم چرا که الان مهتر قومي هستي که آن ها چون گوسفندان در پناه تو هستند و چنانچه آن ها را به حال خود واگذاري به وسيله گرگان دريده خواهند شد )به هر حال ديدن گوسفند در خواب نيکو است و گوشت گوسفند نيز نعمت است اما پخته آن بهتر از خام آن است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گله ، رمه : بوسیله صرفه جوییهایتان به خوشبختی خواهید رسید

در چراگاه : یک برد در بازی لاتاری

چاق : یک اتفاق خوش

لاغر : لحظات مشکلی خواهید داشت

گله داری کردن : یک شادی در انتظارتان است

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گوسفند روزی حلال باشد

1.27.75 گوش

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند گوش او بيفتاد، دليل كه زن طلاق دهد يا دخترش بميرد و گويند دليل كه اجلش نزديك بود. اگر بيند گوش او كر شد، دليل است بر فساد دين.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گوش بر هفت وجه است.

اول: زن.

دوم: دختر.

سوم: دوست.

چهارم: رفيق و همراه.

پنجم: پسر.

ششم: غلام.

هفتم: ترس و بيم.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد گوش هايتان بزرگ و غير طبيعي شده نگران قضاوت مردم درباره خودتان خواهيد شد يا کاري مي کنيد که عاقلانه نيست و خودتان به اشتباهي که مرتکب شده ايد وقوف مي يا بيد. اين گوش غير طبيعي و بزرگ نشان آن است که مردم درباه اعمال شما داوري بد مي کنند و بد مي گويند . حرف بسيارخواهند زد. اگر ببينيد گوش هايتان کوچکتر از اندازه طبيعي شده انتظاري طولاني و خسته کننده تحمل خواهيد کرد. طوري خواهد شد که چندي در انتظار شنيدن يک خبر مضطرب و ملتهب خواهيد بود . اگر ببينيد يک گوش شما بزرگ و ديگري کوچک شده دچار شک و ترديد و دودلي مي شويد و نمي دانيد چه تصميمي بگيريد و اعمالي ضد و نقيض مي کنيد که خودتان به عدم هماهنگي کارها يتان توجه مي يابيد.ابن سيرين نوشته اگر مردي ببيند يک گوش او افتاده همسرش را طلاق مي دهد يا دخترش مي ميرد و افزوده برخي معتقد ند که اجلش نزديک است. اين است عقيده ابن سيرين اما نداشتن يک گوش در خواب نشان فريب خوردن است. و چنانچه بيننده خواب ببيند يک گوش يا قسمتي از يک گوش را ندارد، در کارش نيرنگ مي کنند و او را فريب مي دهند. اگر بيننده خواب ببيند مثل زنان گوشش را سوراخ کرده اند به او اتهام مي زنند و صفتي را به او نسبت مي دهند که در وي نيست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گوش

دراز : بدگویی

گوشهای خر: شما کارهای احمقانه انجام خواهید داد

آن را شستن : شما را دوست دارند ، یا خبرهای خوبی خواهید شنید

بیمار : کسی شما را آزار خواهد داد

زیبا : شانس در دوستی

داشتن چندین گوش : نشانه بد یمنی

آنها را با دست گرفتن : ناراحتیهای خانوادگی

گوش کردن: همراهان بسیاری خواهید داشت

1.27.76 گوشت

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گوشت پخته درخواب بهتر ازخام است يا كباب. اگر بيند گوشت گوسفند پخته مي خورد، دليل كه به قدر آن مال يابد به زحمت. اگر بيند كبابي از گوشت گاو مي خورد يااز اسب، دليل منفعت است از پادشاه. ديدن گوشت ها به خواب هر چند كه پخته تر بيند، دليل است كه مال آسان تر بدست آيد و آن چه خام خوردند، دليل بر مالي است كه به زحمت بدست آيد. و خريدن و فروختن گوشت درخواب، بد بود.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند گوشت از تن خود مي خورد، دليل مال است.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن گوشت فربه، بهتر از گوشت لاغر است. اگر بيند كه گوشت بخريد و به خانه برد، دليل هلاك است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه گوشت اسب مي خورد، دليل كه از پادشاه منفعت يابد. اگر بيند كه گوشت اشتر ميخورد، دليل كه مال يتيمي خورد به رنجوري. اگر بيند كه گوشت پرستو مي خورد، دليل بر مال اندك است. اگر بيند كه گوشت بز مي خورد، دليل بر بيماري است و مصيبت. اگر بيند كه گوشت بط مي خورد، دليل مال است. اگر بيند كه گوشت پلنگ مي خورد، دليل كه درحرب نام آور شود. اگر ديد كه گوشت گنجشك مي خورد، دليل كه مال فرزند خورد. اگر بيند كه گوشت تذرو مي خورد، رنجور شود. اگر بيند كه گوشت بوزينه مي خورد، همين است. اگر ديد كه گوشت فيل مي خورد، دليل كه از قِبَل پادشاه مال يابد. اگر بيند كه گوشت چكاوك ميخورد، دليل است كه مالِ دزديده خورد. اگر بيند كه گوشت چكاوك مي خورد، دليل كه مال بسيار يابد. اگر بيند كه گوشت خرگوش مي خورد، دليل كه از زنان ميراث يابد. اگر ديد كه گوشت خرچنگ مي خورد دليل كه از زنان مال حاصل كند. اگر بيند كه گوشت دراج مي خورد، دليل كه مال زني بستاند. اگر بيند كه گوشت راسو مي خورد، دليل است مال دزديده خورد. اگر گوشت روباه مي خورد، دليل بيماري و ترس است. اگر بيند كه گوشت زاغ مي خورد، دليل كه مالِ مردي فاسق خورد. اگر گوشت سنگخواره مي خورد، دليل است مال ابهلي خورد. اگر بيند كه گوشت سوسمار مي خورد، دليل كه زحمت يابد. اگر گوشت سار مي خورد، دليل كه از مسافري راحت يابد. اگر بيندكه گوشت سگ مي خورد، دليل كه بردشمن ظفريابد. اگر ديد گوشت سيمرغ مي خورد، دليل كه از بزرگي راحت يابد. اگر بيند كه گوشت شاهن مي خورد، دليل است از ستمكاري راحت يابد. اگر بيند كه گوشت شاهين مي خورد، دليل است از ستمكاري راحت يابد. اگر بيند گوشت بره مي خورد، دليل كه با گمراهي پيوندد. اگر ديد گوشت شير ميخورد، دليل است از سلطاني منفعت يابد. اگر بيند گوشت طاووس مي خورد، دليل كه مال تمام يابد. اگر بيند گوشت طوطي مي خورد، دليل است علم آموزد اما او را سود ندارد. اگر بيند گوشت قمري ميخورد، دليل كه از زني خوبروي راحت بيند. اگر گوشت گاو يا گاوميش مي خورد، دليل منفعت است. اگر گوشت گاو كوهي ميخورد، دليل است مال زن يا كنيزك بستاند و گوشت كبوتر همين دليل است. اگر گوشت گربه مي خورد، دليل است از سفر دور مال حاصل كند. اگر بيند گوشت لاك پشت مي خورد، دليل كه از عالمي علم آموزد. اگر گوشت كفتار ميخورد، دليل كه پيرزني به او جادو كند. اگر بيند گوشت كلاغ مي خورد، دليل است از مال مردي بياباني خورد. اگر گوشت خرگوش ميخورد نعمتي بسيار حاصل كند. اگر بيند گوشت ماهي مي خورد دليل كه مال فراوان بدست آورد. اگر بيند گوشت ماكيان مي خورد، دليل است مال كنيزك و خادم خورد. اگر بيند گوشت مرغ آبي مي خورد، دليل كه بزرگي و ولايت يابد. اگر گوشت نهنگ مي خورد، دليل كه بلائي به وي رسد. اگر بيند گوشت هدهد مي خورد، دليل كه مال زيرك خورد. اگر گوشت هماي مي خورد، دليل كه از پادشاه راحت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

خوردن گوشت جانوران درخواب بر چهار وجه است.

اول: مال.

دوم: ميراث.

سوم: توانگري.

چهارم: مصيبت ديدن.

گوشت هر جانوري كه حلال بود، دليل بر مال حلال است و آن چه گوشت آن حرام بود. مال حرام است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن و خوردن گوشت حيوانات حلال خوب است و ديدن و خوردن گوشت حيوانات مکروه و حرام بد. البته ميزان خوبي و بدي و اندازه قبح و شئامت و ميمنت و تبرک گوشت بستگي به نوع حيوان دارد. خريد و فروش گوشت در خواب خوب نيست بخصوص اگر در خواب ببينيد که از قصاب گوشت خريده ايد و به خانه خويش مي بريد. خريدن و فروختن گوشت نيز غم و اندوه و بلا و فتنه تعبير شده و چه حيوان حلال گوشت باشد و چه مکروه يا حرام. اگر در خواب ببينيد گوشت پخته داريد يا مشغول خوردن آن هستيد آن چه مي خوريد و داريد غذا به حساب مي آيد و تعبير اغذيه را دارد و خوب است زيرا نعمت و برکت خداوندي است ولي گوشت خام مالي است که به زحمت تحصيل مي شود و با رنج و مشقت به دست مي آيد و خوردن و دندان زدن گوشت خام نيز بد است و تعدي و تجاوز و ستمگري است. خوردن و ديدن گوشت گوسفند غنيمت و نعمت است. چنان چه در خواب ببينيد گوشت شتر داريد يا گوشت شتر را مي خواهيد بخوريد ميراثي به شما مي رسد که انتظارش را نداريد.گوشت گاو نعمت و فراخي معيشت است. گوشت خرگوش را نيز ميراث از يک زن تعبير کرده اند. اگر در خواب ببينيد که گوشت بز لاغري را مي خوريد يا داريد و نمي خوريد مال فقير و يتيمي را به دنائت و پستي به چنگ مي آوريد و بهره مي بريد. اگر در خواب ببينيد گوشتي که داريد مي خوريد خروس است از مردي شجاع و نام آور متمتع مي شويد و از او نعمت مي يابيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گوشت خام کمی اندیشه باشد

دیدن گوشت پخته خوب است

دیدن گوشت فربه مال و میراث بود

دیدن گوشت لاغر غم و اندوه باشد

دیدن خوردن گوشت عزت ودولت باشد

1.27.77 گوشواره

اگر بيند به هر دو گوش گوشواره داشت، دليل است از مردم زينت و جمال يابد. اگر بيند از هر دو گوش او مرواريد آويخته بود، دليل كه علم قران آموزد و دانا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر مردي درخواب بيند زن او دو حلقه در گوش داشت يكي از زر و ديگري از سيم، دليل است زن را طلاق دهد و بيرون كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گوشواره در خواب، چهاروجه است. اول: فزوني جمال. دوم: آموختن علم. سوم: جاه و بزرگي. چهارم: غم و اندوه.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گوشواره نيز از زينت هاي خاص زنان است و داشتن آن در خواب براي مردان شايسته و خوب نيست. پس تعبيري که براي گوشواره نوشته مي شود خاص زنان است.اگر زني در خواب بيند گوشواره اي دارد که به گوشش برازنده مي نمايد و خودش نيز از آن خوشش مي آيد خوب است چرا که خواب او مي گويد در خانواده و نزد شوهرش عزت و احترام خواهد يافت. اگر زني در خواب بيند که گوشواره لنگه به لنگه به گوشش آويخته مرتکب عمل خلافي مي شود که او را سرزنش و شماتت مي کنند. اگر مردي بيند که همسرش گوشواره لنگه به لنگه به گوش دارد از جانب زن خود نافرماني مي بيند و او را طلاق مي دهد. اگر مردي در خواب بيند گوشواره طلا براي همسر خويش خريده و به خانه آورده تا به او هديه کند از همان زن صاحب دختر مي شود. اگر در خواب بيند گوشواره گران بهائي براي همسرش خريده که طلا نيست اما گران بهاست صاحب پسر مي شود. زيرا گوشواره به اين ترتيب فرزند است که آويزه گوش والدين مي شود و طلائي آن دختر است.

1.27.78 گوشي معاينه

ديدن گوشي معاينه در خواب ، نشانة آن است كه نقشه ها و اميدهاي شما نقش بر آب خواهد شد

 

1.27.79 گوگرد

محمدبن سيرين گويد: ديدن گوگرد در خواب، دليل غم و اندوه است.

 

1ـ ديدن گوگرد در خواب ، نشانة آن است كه شوخي زننده اي زندگي شما را تهديد به نابودي خواهد كرد . بايد در معاملات خود با ديگران نهايت احتياط را به خرج بدهيد .

2ـ ديدن گوگرد در خواب ، نشانة آن است كه بيشتر نگراني هاي شما ناشي از ثروت اندوزي است .

3ـ خوردن گوگرد در خواب ، نشانة آن است كه از سلامتي كامل برخوردار خواهيد شد .

1.27.80 گونه

لوک اويتنهاو مي گويد :

گونه

گلگون : دوردستهای روشن

گونه لاغر : غم

گونه آرایش شده : شرمساری

 

1.27.81 گوني

اگر در خواب ببينيد که گوني مي بافيد کاري در جهت حفظ آبروي خويش انجام مي دهيد. اگر در خواب ببينيد کيسه اي از گوني داريد که خالي است به چيزي چشم مي دوزيد و طمع مي بنديدکه شايستگي آن را نداريد. در خانه به دنبال کيسه گوني گشتن نيز همين تعبير را دارد و مي گويد چيزي را مي خواهيد که احتمال تحصيل آن اندک است. اگردر خواب ببينيد کيسه اي از گوني داريد که پر و سنگين است مالي به دست مي آوريد که نمي توانيد آن را براي مدت زمان طولاني نگه داريد. اين در صورتي است که آن را زمين بگذاريدو مجددا برداريد و اين کار را تکرار کنيد. خواب شما مي گويد اين مال را هزينه مي کنيد يا زيان مي بينيد.اگر در خواب ببينيد که بر فرشي از گوني نشسته ايد و آنجا خانه و اتاق شماست با خانواده خويش روابط صميمانه و محکمي نداريد يا اين رابطه سست و کم دوام مي شود. اين در صورتي است که گوني را بر خاک افکنده باشيد چه اگر گوني را روي قالي گسترده باشد اين تعبير درست نيست. اگر در خواب ببينيد در بستري از گوني خوابيده ايد با زني سهل انگار و شلخته ازدواج مي کنيد يا اگر زن داريد از همسر خويش اهمال و سهل انگاري مشاهده مي نمائيد. اگر در خواب ببينيد کيسه اي از گوني داريد چه پر باشد و چه خالي آن کيسه دريده است راز شما فاش مي شود و چيزي يا موضوعي را که مي کوشيد از ديگران پنهان نگه داريد آشکار مي شود. اگر اين کيسه گوني سوخته و سوراخ باشد زيان مي کنيد

1.27.82 گوهر

محمدبن سيرين گويد: ديدن گوهر به خواب، دليل بر زني توانگر صاحب جمال بود. اگر بيند گوهري داشت، دليل است زني چنين بخواهد. اگر ديد گوهر او ضايع شد، دليل است زن را طلاق دهد

. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند گوهر مي فروخت، دليل است دلاكي كند و دختري را به شوهر دهد. اگر بيند گوهر سفيد داشت، دليل است فرزندي آورد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گوهر به خواب بر هشت وجه است. اول: مال مذكور. دوم: علم مشهور. سوم: فرزند معروف. چهارم: چيزي گرانبها. پنجم: زني با جمال. ششم: سخني مفيد. هفتم: خيروبركت. هشتم: كاري نيكو. و ديدن گوهرفروش در خواب، دليل برخداوندِ علم و دين است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: هر چيز خوبي در زندگي روزمره ما که ارزش مادي و معنوي فراوان دارد و در خواب هاي ما مي تواند به شکل گوهر متجلي ظاهر شود. زن خوب گوهر است. فرزند شايسته و برومند گوهر است. علم و دانش گوهر است. سخن به جا و خوب گوهر است و اين زياد بستگي پيدا مي کند به وضع و شرايطي که در بيداري داريد. ابن سيرين نوشته اگر در خواب بينيد گوهري داريد که نمي دانيد چيست ولي مي دانيد گوهر است و ارزنده و درخشان يا با زني صاحب جمال و کمال ازدواج مي کنيد يا صاحب فرزندي مي شويد که در زمان خودش داراي نام و آوازه خواهد شد. مرحوم مجلسي رحمته الله اليه براي هر يک از سنگ هاي قيمتي تعبيري مناسب نوشته اما با نحوه کنوني زيست و حيات بشر که جواهرات از ميان مردم جمع آوري شده و در بانک ها و مراکز اقتصادي پشتوانه پولي کشورها قرار گرفته نمي توان آن تعابير را درست دانست. کلا گوهر را مورد توجه قرار مي دهيم که معني عام دارد. اگر دختري دم بخت در خواب گوهر ببيند شوهري مي کند شايسته و بزرگ و ممتاز . گوهر عالي ترين امتياز براي چيزهائي است که در بالا نام برده شد فقط بيننده خواب بايد تشخيص دهد چه وضع و موقعيتي دارد وگوهر در زندگي او چه مي تواند باشد. فروختن گوهر در خواب از دست دادن امتياز است و خريدن آن تحصيل امتياز تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد گوهري داشته ايد که آن را گم کرده ايد فرصتي نيکو را از دست مي دهيد.

 

ديدن گوهر در خواب ، علامت آن است كه در امور عاطفي و حرفة خود اقبال خوبي خواهيد داشت .

1.27.83 گوي

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند با پادشاهي گوي زد،دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر مرد عامي بيند گوي زد، دليل كه با كسي خصومت نمايد. جابرمغربي گويد: گوي زدن درخواب، سپاهي را نيكو است و غيرسپاهي را بد بود.

1.27.84 گهواره

منوچهر مطيعي تهراني گويد: گهواره در خواب ما نشان معصوميت و بي گناهي و عفت و پاکي است. اگر فرزند شير خوار داشته باشيد و گهواره در خواب ببينيد تعبيري ندارد چرا که دنباله فکر و خيال روزانه شماست و با آن نوزاد ارتباط مي يابد ولي اگر چنين بچه اي در خانه شما نباشد و شب هنگام گهواره در روياي خويش ببينيد سمبل و اشاره اي است به پاکي و بي گناهي و معصوميت. اگر زني تازه ازدواج کرده گهواره به خواب بيند صاحب فرزند مي شود. اگر درباره کسي ظن بد داريد و در خواب ببينيد او گهواره اي خريده مطمئن باشيد ظن شما درست و صائب نيست و او بي گناه است. اگر خودتان در خواب ببينيد گهواره اي خريده ايد موردي پيش مي آيد که مجبور مي شويد بي گناهي خود را ثابت کنيد. اما در مورد گهواره يک مورد نا خوشايند نيز هست. اگر زن يا مردي سالمند که مرض دشوار و دير علاج دارد گهواره به خواب ببيند خوب نيست و خبر از پايان زندگي اوست

 

1ـ اگر خواب ببينيد در گهواره ، نوزادِ زيبايي خفته است ، نشانة خوشبخت شدن و محبت به كودكان است .

2ـ اگر خواب ببينيد كودك خود را در گهواره اي تاب مي دهيد ، نشانة آن است كه يكي از اعضاي خانواده به بيماريي سخت مبتلا خواهد شد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند گهواره اي تكان مي دهد ، نشانة بي آبرويي است . بايد مراقب حرفهاي پوچ مردم باشيد .

1.27.85 گياه

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گياه تازه به خواب، دليل بر دين است و روزي فراخ. اگر بيند در ميان گياه زار مقيم شد، دليل است در راه دين ثابت بود. اگر بيند بر تن او گياه رسته بود، دليل كه نعمت بر وي زياده شود. اگر بيند گياه از صحرا به خانه برد، دليل كه از سفر مال حاصل نمايد. اگر بيند گياه از خانه بيرون ريخت، دليل است مال خود به كار خير صرف نمايد. اگر بيند گياه مي خورد، دليل كه بيمار شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گياه درخواب، بر پنج وجه است.

اول: دين.

دوم: مال.

سوم: فرزند.

چهارم: ولايت و فرمانروايي.

پنجم: نيكوئي حال (خوبي وضع و حال).

1.27.86 گيتار

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر اهل موسيقي نباشيد و در خواب ببينيد گيتاري مي نوازيد کاري را خراب مي کنيد که مورد سرزنش قرار مي گيريد. گيتار هم مانند ديگر آلات موسيقي ارتکاب به گناه و تمايل به فساد و کشش به سوي خلاف تعبير مي شود. اگر اهل موسيقي باشيد و گيتار در خواب ببينيد هيچ تعبير خاصي ندارد در غير اين صورت خواب شما مي گويد به فساد و تباهي متمايل مي شويد. اگر در خواب ببينيد گيتاري را شکسته و دور افکنده ايد از راه خلاف بر مي گرديد. اگر گيتار به ديگري تعلق داشته باشد و شما از او بگيريد و بشکنيد در واقع مانع انجام يک کار خلاف مي شويد.خريد و فروش گيتار در خواب نيز فساد و اشتغال به گناه است.

 

1ـ اگر خواب ببينيد گيتاري داريد يا مشغول نواختن گيتار هستيد ، علامت آن است كه دوستان با شادي گرد هم جمع مي آيند و روابط كاملي با هم برقرار مي كنند .

2ـ اگر دختري در خواب احساس كند سيم گيتارش از نت خارج شده است يا بدنة گيتارش شكسته است ، نشانة آن است كه در روابط عاطفي مأيوس و نوميد خواهد شد .

3ـ اگر در خواب نواي سحرآميز گيتار را بشنويد ، نشانة آن است كه وسوسه هاي شيطان شما را تهديد مي كند . بايد نسبت به چرب زباني و ملايمتهاي دروغي ديگران بي تفاوت باشيد .

4ـ اگر خواب ببينيد گيتار مي نوازيد ، علامت آن است كه روابط افراد خانواده تان همواره بر اساس تفاهم است .

1.27.87 گيسوها

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گيسوها درخواب، دليل عز وجاه بود كسي را كه گيسو دارد و سادات و زنان و توانگران را، دليل مال است و صوفيان را دليل بر دوستي با اهل پيغمبر (ص) است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

موي انبوه و نبافته بلند را گيسو مي گويند. اگر بافته باشد طره است که طره تعبير ديگري دارد. داشتن گيسو با شرحي که داده شد بستگي به رسم زمان دارد. وقتي بود که مردان گيسوي خود را بلند نگه مي داشتند. در دوره اي نيز تنها علويان و صفويان و قلندران گيسو داشتند. در عهد صفويه گيسو مشخصه علويان بود که از احترام خاصي برخوردار بودند و هر جا مي رفتند مردم مقدمشان را گرامي مي داشتند ولي اينک حتي علويان صفويان نيز موي بلند را نمي خواهند و نمي پسندند.پس درباره گيسوي مردان حکم کلي نمي توان يافت اما براي زنان گيسو هميشه بوده و خواهد بود. گيسو براي زن عزت و آبرو و احترام خانوادگي است. اگر زني در خواب ببيند گيسوي آراسته و بلند دارد نيکو است و خبر از اين است که در خانواده و نزد شوهر عزيز و محترم تر خواهد شد. اگر زني گيسوي کوتاه داشته باشد و در خواب ببيند گيسويش بلند شده تعبير همانست که نوشتم اما اگر زني در بيداري موي بلند داشته باشد و در خواب ببيند کوتاه شده عزت و احترام خود را از دست مي دهد و سبک مي شود . براي مردان نيز موي بلند و گيسو آبرو و شان و جاه و مقام است ولي اگر موي خويش را کوتاه ببيند دليل بي آبروئي و تنزل شان و مقام نيست زيرا رسم کنوني اين است که مردان گيسو نمي گذارند. اگر زني در خواب ببيند که گيسويش را قيچي کرده اند يا در عالم خواب اين ادراک براي او باشد که گيسويش قيچي شده و يا ببيند که قيچي را با گيسويش آشنا کرده اند خوب نيست زيرا آن زن بد نام مي شود و مورد اتهام و افترا قرار مي گيرد . اين تعبير فقط براي قيچي شدن است نه کوتاه شدن.

1.27.88 گيلاس

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گيلاس اگر در فصل خودش در خواب ديده شود تعبيري ندارد ولي اگر در غير فصل مثلا در زماني که برف بر زمين نشسته و آبها يخ بسته گيلاس ببيند و بخورد خوب نيست بخصوص اگر مزه اش ترش باشد. گيلاس و آلبالو را خوب ندانسته اند و بيشتر به خاطر ترشي مزه اش آن را غم و اندوه تعبير کرده اند ولي اگر در خواب ببينيد گيلاس مي خوريد و آن کاملا شيرين است بد نيست. چنانچه کال باشد بهتر است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گیلاس

خوردن آن : دعوا

چیدن آن : شادی

درخت گیلاسی پر از شکوفه : سرگرمی ، خوشبختی

کیک گیلاس : سوء تفاهم

 

مولف گويد:

اگر در خواب گيلاس سرخ وگيلاسي که به سياهي مي زند را به وقت خود بيند، دليل بر مال و خواسته بود و گيلاسي که به زردي مي زند، دليل بيماري است.

 

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف گ, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir