مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 8
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 89
بازديد اين ماه : 250
بازديد اين سال : 533
بازديد کل : 272635

مشخصات کاربر

آي پي : 3.129.13.201
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 1978 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:42"

حرف ک

1.26.1 کابل

کابل در خواب هاي ما نشان امنيت است و به هر صورتي که باشد و ببينيد بد نيست. اگر در خواب ببينيد که خودتان کابل کشي مي کنيد امنيت به وجود مي آوريد و تسکين خيال و آرامش قلب مي يابيد. اگر از خانه خويش به بيرون کابل مي کشيد آرامش و سکون و امنيت را به ديگران نيز مي دهيد و اگر از بيرون به خانه خويش کابل کشي مي کنيد تعبير همان است که در آغاز نوشتم. اگر ديديد عده اي مشغول کشيدن کابل هستند امنيت عمومي به وجود مي آيد يا مژده اي به همه کساني که در اطرافتان هستند مي رسد که سبب خوشحالي مي شود. اگر ديديد جايي که ديگران کابل کشي مي کنند به شما تعلق دارد امنيت کلي حاصل مي کنيد و مجموع حوادثي که اتفاق مي افتد به سود شما تمام مي شود.

1.26.2 کابوس

لوک اويتنهاو مي گويد :

کابوس : شما بی جهت خود را نگران کرده اید 

ديدن كابوسهاي ترسناك ، نشانة آن است كه در حرفه و شغل خو شكست خواهيد خورد . اگر زن جواني كابوسهاي ترسناك ببيند ، نشانة آن است كه در زندگي نوميد و مأيوس خواهد شد . و طعم تلخ تحقيرهايي ناشايست را خواهد چشيد .

1.26.3 کابين

کابين يک کلمه فرانسوي است که به زبان ما وارد شده و به معني اتاق کوچک است.در کشتي هاي مسافربري سابق اتاق هائي را در اختيار مسافران قرار مي دادند کابين مي گفتند. کابين در خواب هاي ما انعکاسي است از ميل به گوشه گيري و انزواطلبي که اين يا به ميل و دل خواه خودتان اتفاق مي افتد يا تحميلي است. چنان چه در خواب خود را درون يک کابين ديديد، اعم از کابين تلفن، کابين کشتي يا هر نوع اتاقک ديگر نشان آن است که از ديگران جدا مي شويد و از حادثه اي خود را کنار مي کشيد يا حداقل قهر مي کنيد.در خواب در هر اتاق کوچکي باشيد و در آن حالت فکر کنيد که آن کابين است همان کابين تلقي مي شود نه اتاق و همان مفهوم انزوا و جدائي و قهر را دارد. اگر ديگري را درون کابين ببينيد به ديدار کسي نايل مي شويد که چندي است از شما دور بوده و او را نديده ايد. اگر در خواب ببينيد که خودتان درون کابين هستيد و ديگري بيرون يا بر عکس او درون کابين باشد و شما در بيرون و در چنين وضعيتي بخواهيد با هم حرف بزنيد در حالتي که صداي يکديگر را نمي شنويد و در عالم خواب براي شنيدن صداي او و رساندن صداي خويش تلاش کنيد نشان آن است که با ديگران اختلاف سليقه و عقيده پيدا مي کنيد. اين تلاش براي رساندن صدا و گرفتن پيام انعکاس اختلاف است بين شما و اطرافيانتان و چنان چه همسرتان درون کابين باشد اختلاف جنبه خانوادگي پيدا مي کند. چون همسرتان نماينده خانواده است که در خواب بر شما ظاهر مي گردد. چنان چه در خواب لباستان درون کابين به ميخ آويخته و خودتان در بيرون کابين هستيد و نمي توانيد در را باز کنيد که لباستان را برداريد بين شما و همسرتان اختلاف پيدا مي شود و مدتي ازيکديگر جدا مي مانيد ضمنا آبروي شما مطرح مي شود. اگر ببينيد درون کابين قرار داريد و در اين حالت کابين حرکت مي کند خوب نيست و بهتر است صدقه بدهيد تا رفع بلا شود.

1.26.4 کاج

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کاج هم سر سبزي و خرمي است و هم سردي و بي مهري و تشخيص تعبير مربوط بستگي دارد به اين که خود بيننده خواب موقعيت و شرايط را در نظر بگيرد و بسنجد. اگر بيننده خواب ببيند در جائي است که تعداد زيادي درخت کاج وجود دارد به جمعي مي پيو ندد و وارد مي شود که با او به سردي و بي مهري رفتار مي کنند و وي را نمي پذيرند.کاج را در عربي صنوبر و در فرانسه ( پين) و (پيناستر) مي نامندو از نظر کليه معبران درختي خوب شناخته نشده است. حتي معبران غربي آن را در رديف درخت خوب معرفي نکرده ند. در مورد سبزي کاج هيچ ترديدي نيست ولي گوياي سردي بي مهري و جدائي و هجران و فراق نيز هست.خانم ايتانوس مي گفت( از نظر علم تعبير خواب کاج آرتيکل ( حرف تعريف) فراق و جدائي است.) در کتابي خواندم که بين اقوام شمال اروپا(هلند و دانمارک) رسم بر اين بود که عموم خواستگاي ها در ماه ژوئن انجام مي گرفت. روش خواستگاري چنين بود که پسر خواستار و عاشق براي خانواده دختر يک سبد گل مي فرستاد. اگر دختر مي خواست به اين پيشنهاد جواب مثبت بدهد او نيز يک سبد گل ارسال مي داشت اما اگر با خواستگاري موافق نبود به جاي گل يک شاخه کاج در سبد مي نهاد. معني عمل او اين بود که تو را دوست ندارم و نسبت به تو بي علاقه هستم. نوشته اند که بر سر همين عمل چه بسيارخون ها ريخته شد و قبايل و خانواده ها به جان هم افتادند.به هر حال کاج نشان سردي و بي مهري و در عين حال سر سبزي و طراوت و پايداري و مقاومت است. چنانچه در خواب ببينيد در خانه شما يک درخت کاج روئيده و قبلا چنين درختي نبوده فرح و خرمي به خانه شما راه مي يابد. درخت کاج تنها هر جا که باشد سرسبزي و طراوت و پايداري و مقاومت است ولي کاج هاي زياد نشان سردي و بي مهري هستند.

 

1ـ ديدن درخت كاج در خواب ، نشانة توفيقي بي كم و كاست در زندگي است .

2ـ اگر زني كاج خشكيده اي را به خواب ببيند ، علامت آن است كه به ناراحتي فكري دچار خواهد شد .

1.26.5 کاچي

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كه كاچي با شكر و بادام و كنجد خورد، دليل كه به قدر آن بزرگي و منفعت يابد. اگر به عسل خورد همچنين بود، اگر به ماست و روغن خورد، دليل كه نفع آن كمتر است. اگر بيند كاچي با چيزي ترش خورد، دليل غم و اندوه است.

1.26.6 کاخ

1ـاگر خواب ببينيد در تالارهاي كاخي سرگردانيد و به ابهت و عظمت آن نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه اميدهايتان پررنگ تر خواهد شد و مقام جديدي به عهده خواهيد گرفت .

2ـ ديدن رقص و پايكوبي مردان و زنان و شنيدن گفتگوي افراد متشخص در تالار كاخ ، علامت همنشين شدن با افرادي برجسته خواهد بود . اگر دختري از طبقة متوسط خواب ببيند كه در چنين ميهماني اي شركت دارد ، نشانة آن است كه در اثر بخشش ديگران يا ازدواج مقام بالايي به دست مي آورد . اگر دختري از طبقة فقير چنين خوابي ببيند ،نشانة آن است كه خيالبافيهاي ناسالم و افكار پوچ و توخالي بيشتر اوقات بيداري او را پر مي كند ، او بعد از اين خواب بايد سعي كند با تلاش و كار صادقانه زندگي خود را متحول كند و در برابر جاه طلبيهاي خود مقاومت كند .

1.26.7 کادو

1ـ اگر خواب ببينيد از كسي كادو مي گيريد ، علامت آن است كه در معاملات و امور عاطفي موفق خواهيد شد .

2ـ اگر در خواب براي كسي هديه بفرستيد ، نشانة آن است كه كوشش ها و تلاش شما با موفقيت همراه نمي شود .

3ـ اگر دختري خواب ببيند نامزدش براي او هدايايي ارزشمند فرستاده است ، علامت آن است كه با فردي ثروتمند ازدواج خواهد كرد .

1.26.8 کار

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كار دنيا مي كرد، دليل كه كار آخرتش در نقصان بود. اگر بيند كار آخرت كرد، دليل كه كار آخرتش راست بود. اگر بيند كار دنياي او راست شده بود. دليل كه اجلش نزديك است. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه عمرش دراز بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر كار دنيايي او به درستي برنيامد به غايت نيكو بود.

1.26.9 کاراگاه

اگر خواب ببينيد كارآگاهي از شما بازجويي مي كند و نسبت به اتهاماتي كه به شما مي زند بي گناه ايد ، دلالت بر آن دارد كه روز به روز بر ثروت و افتخارات شما افزوده مي شود . اما اگر در خواب احساس كنيد بي گناه نيستيد ، دلالت بر آن دارد كه آبروي شما به خطر مي افتد و دوستان به شما پشت مي كنند .

1.26.10 کار آموز

اگر خواب ببينيد به عنوان كارآموز در جايي استخدام شده ايد ، نشانة آن است كه مي كوشيد ميان دوستان و رقباي خود به مقام و منزلتي دست يابيد .

1.26.11 کارت

کارت اگر جغرافيايي يعني نقشه باشد تعبيرش را در حرف ـ ن ـ کلمه نقشه نوشته ام ولي اگر کارت پستي باشد خبر است و نوع آن بستگي دارد به واکنشي که شما در مقابل دريافت آن در خواب نشان مي دهيد. اگر در عالم خواب از دريافت کارت پستال خوشحال شديد خبري خوش به شما مي رسد و اگر اندوهگين شويد خواب شما از يک خبر بد آگاهي مي دهد. چنانچه کارت پستال حاوي تصوير صورت باشد نيز همان تعبير را دارد منتها از شخصي به شما خبر مي رسد و عکس العمل شما نشان دهنده خوبي و بدي خبري است که دريافت مي داريد.

1.26.12 کارت تبريک


1ـ اگر خواب ببينيد براي كسي كارت تبريك مي فرستيد ، علامت آن است كه فرصتي را براي ثروتمند شدن از دست خواهيد داد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند كارت تبريكي دريافت مي كند ، نشانة آن است كه بر خلاف نظر پدر و مادر خود با مردي احساساتي ازدواج خواهد كرد .

1.26.13 کارخانه

1ـ ديدن كارخانه در خواب ، علامت آن است كه وظايف خود را با موفقيت به انجام خواهيد رساند .

2ـ ديدن كارخانة متروك و ويران در خواب ، علامت بيمار شدن و بداقبالي است .

1.26.14 کارد

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي در خواب بيند كارد در دست داشت و دانست كه ملك اوست، دليل كه او را پسري آيد. اگر بيند باكارد سلاحي ديگر داشت، دليل بزرگي بود و بعضي گويند تاويلش آن كه غلام حبشي بخرد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر در خواب بيند كه كارد از غلاف بكشيد، دليل كه زنش پسري آورد. اگر بيند كارد در غلاف بشكست، دليل كه يكي از خويشان او بميرد. اگر بيند كاردِ وي زنگ يا عيبي پيدا شد، دليل بر نقصان مال است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كارد در خواب بر شش وجه است.

اول: صحبت.

دوم: فرزند.

سوم: ظفروپيروزي.

چهارم: پناه و پشتيبان.

پنجم: توانائي.

ششم: ولايت و فرمانروايي.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شمشیر کارد وسلاح قوت بوی رسد

1.26.15 کارزار

محمدبن سيرين گويد: ديدن كارزار در خواب، دليل طاعون است. اگر بيند در كارزار دشمن را قهر نمود، دليل كه از علتِ طاعون برهد. اگر بيند دشمن بر وي غالب شد، دليل كه در آن علت بماند.

1.26.16 کارگاه

1ـ ديدن يك كارگاه در خواب ، علامت آن است كه دشمنان طرحهاي شما را نابود خواهند ساخت .

2ـ ديدن كارگاهي بزرگ در خواب ، علامت آن است كه در محيط كار خود فعاليت فوق العاده اي از خود نشان خواهيد داد .

1.26.17 کاروان

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند در خواب كه با كارواني در راه بود و اهل كاروان مصلح بودند، دليل خير و صلاح است. اگر مفسد بودند، دليل شر و فساد است. ابراهيم كرماني گويد: اگر در خواب بيند كه با كاروان به خانه خود مي رفت، دليل كه كارها بر وي گشاده شود، اگر به خلاف اين بيند، دليل بستگي كار بود. اگر بيند با كاروان سواره مي رفت و بزرگي تمام داشت، دليل كه نعمتي تمام حاصل كند.

1.26.18 کارها

لوک اويتنهاو مي گويد :

کارهای اداری

رسیدگی کردن به آن : فقط به خودتان متکی باشد، فقط روی خودتان حساب کنید

کاری را به اتمام رساندن: ازدواج

کارهای خلاف انجام دادن : اعلان خطر، احتمال ردی

بیش از حد کار داشتن : خوشبختی غیر منتظره

1.26.19 کاريز

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند در جائي كاريز مي كند، دليل كه با مردم خود مكر سازد، اين تا وقتي بود كه آب پديد نشده بود، اما چون پديد آمد و روان شد، حكم تاويل آن به نكاح كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند از كاريز آب روان شد، دليل كه مال به حيله جمع كند. اگر بيند در كاريز افتاد، دليل كه به مكر و حيله دچار شود. جابرمغربي گويد: اگر بيند باغ را از كاريز آب داد، دليل كه با زن خود مجامعت كند.

1.26.20 کاسه

محمدبن سيرين گويد: ديدن كاسه چوبين به خواب، چون خوردني در وي است، دليل كه از سفر روزي حلال يابد. اگر كاسه را تهي بيند، دليل بر فروماندگي بود. ديدن كاسه در خواب، دليل بر خادمي است كه بر دست او خيرات برود، اما كاسه سيمين و زرين چون خوردني در وي بود، دليل بر روزي حرام بود و كاسه قلعي و سفيدروي، دليل بر روزي شبهت زده و كاسه آبگينه، دليل بر زن بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند در كاسه چيزي خوش بود و بخورد، دليل منفعت است. اگر چيزي ترش بود، دليل غم و اندوه است و ديدن كاسه تهي در خواب، دليل بر فروماندگي و مفلسي است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ديديد که با ليوان يا کاسه آب مي خوريد در جشني عشرت آور و عيش آميز شرکت مي کنيد که جشن و سرور به شما تعلق ندارد و احتمالا مثل مهمان از آن سهم مي بريد. اگر ديديد يکي در مقابل شما با ليوان يا کاسه و يا ظرف ديگري آب مي نوشد مجذوب کاري مي شويد که فکر مي کنيد انجام آن به سود شما مي تواند باشد.

1.26.21 کاسه توالت

مولف گويد:

کاسه توالت مي تواند به اندوخته هاي مالي خواب بين مربوط باشد

اگر کاسه توالت پر شده بود از نجاسات اندوختهاي مالي خواب بين زياد مي باشد

اگرمستراح کاسه توالت نداشت ويا خراب بود يعني شخص خواب بين نمي داند چگونه دارائيهايش را نگهداري کند.وآنها را خرج مي کند

اگر کاسه توالت تميز وپاکيزه بود شخص اندوختهاي مالي ندارد.

1.26.22 کاشي

 اگر در خواب ديديد که مقداري کاشي منقش داريدمالي گران صاحب خواهيد شد. چنانچه ببينيد تعدادي کاشي در بغل داريد که نمي توانيد روي دست هاي خويش آن را حفظ کنيد مالي است که قادر به نگهداري آن نيستيد و موجب زحمت شما مي شود. اگر در خواب ببينيد که تعدادي کاشي به شما مي دهند ميراثي به شما خواهد رسيد مخصوصا اگر در عالم خواب ببينيد که کاشي ها کهنه و مصرف شده و از ديوار و زمين کنده هستند. اگر کاشي ها نو و مصرف ناشده باشند سودي است که عايدتان مي گردد. اگر ببينيد ديواري کاشي کاري بوده و کاشي هاي آن کنده شده و آن ديوار و آن محل به شما تعلق دارد به مال شما دست درازي مي شود و به آبرويتان لطمه وارد مي آورند. اگر ببينيد تعدادي کاشي داريد و مي خواهيد زمين يا ديواري را کاشي کنيد زياني را جبران مي کنيد و چنانچه آن محل به شما تعلق داشته باشد جبران مافات مي کنيد. اگر در خواب ببينيد جائي يک کاشي کنده شده و شما ديگري جاي آن مي نهيد تاوان خواهيد داد. اگر در خواب ببينيد جائي يک کاشي کنده شده و يک کاشي نا هم رنگ به جاي آن نصب کرده اند به شما دروغ مي گويند يا اتهام مي زنند يا زيان مالي وارد مي آورند که اثر آن مثل کاشي ناهم رنگ باقي مي ماند و مشخص است.کاشي چون شيئي ارزنده است مال گران تعبير مي شود و چون اثري است هنري و دير پا که عمري طولاني دارد و مالي است که اگر به دست آيد براي به دست آورنده خود باقي مي ماند. در اين حالت هم فقدانش دشوار است و هم نقصانش را به گراني و زحمت بايد جبران کرد. از طرف ديگر کهنگي آن به ميراث تعبير مي شود. روي هم رفته ديدن کاشي در خواب نيک است و اين نوع روياها را هر چه خود به فال نيک بگيريم اثر رواني بهتري دارد که به مقاومت ما مي افزايد.

1.26.23 کاغذ

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كاغذ سفيد و پاكيزه داشت، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر بيند كاغذ او در آب افتاد يا بسوخت، دليل نقصان مال است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر در خواب ديد كاغذ بسيار داشت، دليل كه در علم و فضل شهرت كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كاغذ در خواب بر سه وجه است.

اول: مال حلال.

دوم: كسب و معيشت (کسب معاش).

سوم: كام يافتن (کاميابي).

1.26.24 کافه

1ـ اگر خواب ببينيد كافه اي را اداره مي كنيد ، علامت آن است كه از راه هايي غيرقانوني براي پيشرفت استفاده مي كنيد .

2ـ اگر ميكده يا كافه اي را در خواب ببينيد ، معنايش اين است كه در فعاليتهاي اجتماعي پيشرفت خواهيد كرد و همچنين در انجام تمايلات نامشروع خود موفق خواهيد بود .

1.26.25 کاکائو

ديدن كاكائو در خواب ، نشانة وقت گذراني با دوستاني ناپسند و سرگرمي و پر كردن اوقات زندگي است .

 

1.26.26 کالباس

کالباس مال و نعمتي است که زحمت به دست آوردن و تهيه آن را ديگري کشيده و بهره برداريش به بيننده خواب مي رسد. کالباس مالي است مشکوک که به صحت و سلامت آن خيلي نمي توان اعتماد داشت. کالباس در خواب هاي ما خصوصيات گوشت را دارد به اضافه بي اعتمادي. در روياهاي ما گوشت حيوانات حلال گوشت مال حلال تعبير مي شود و کالباس مالي است حلال ولي مشکوک. اگر در خواب ببينيد کالباس مي خوريد از چنين مالي بهره مي بريد و چنانچه ببينيد کالباس خريده ايد و به خانه مي بريد چنين مالي را به دست مي آوريد که اعضا خانواده شما نيز بهره مند مي گردند. اگر ديديد کسي در خواب به شما کالباس مي دهد او به شما سود مي رساند و اگر ديديد ساندويچ کالباس مي خوريد به شرطي که خيارشور و سس ننداشته باشد لقمه اي حلال به چنگ مي آوريد. خيارشور و سس اثر خوب خواب شما را از بين مي برد و غم و رنج مي آورد.

1.26.27 کالسکه

1ـ اگر خواب ببينيد سوار كالسكه اي هستيد ، نشانة آن است كه كار شما كساد خواهد شد و زيانهاي فراواني خواهيد برد .

2ـ اگر خواب ببينيد كالسكه اي را مي رانيد ، علامت آن است كه به جايي ديگر نقل مكان مي كنيد .

1.26.28 کاميون

کاميون در خواب هاي ما تعبير واحد و خاصي ندارد و اشاره به چيزهاي مختلفي مي تواند باشد. اين تغيير در تعبير و اختلاف در تشخيص اين طور منظور مي شود که کاميون به شما تعلق داشته باشد يا به ديگري يا کاميوني که ندانيد به چه کسي تعلق دارد. تمام اين اختلاف در تعبير موقعي بايد مورد اعتنا واقع شود که کاميون محور خواب بيننده خواب باشد در غير اين صورت کاميون نيز يکي از اجزا تشکيل دهنده خواب است که اثر کلي و تعيين کننده ندارد. اگر در خواب کاميوني باشد و شما احساس کنيد که آن کاميون به شما تعلق دارد کاميون دوست و شريک و انبازي است که به او اتکا زياد داريد و اثرش در زندگي روزانه شما است. اگر در عالم خواب درک شما چنين باشد که آن کاميون را قبلا نداشتيد و تازه به شما تعلق يافته چنين دوست و شريک موثري در زندگي شما پيدا مي شود ولي اگر حس کنيد که قبلا هم آن را داشتيد دوستي است از ميان کساني که مي شناسيد و لي به تاثير او وقوف نداشته ايد. اگر در بيداري کاميوني نداشته باشيد و در خواب ببينيد که کاميوني داريد که آن کاميون چرخ ندارد يا چرخ آن پنچر شده يا به هرعلتي باز مانده در استفاده از امکانات مشکلي براي شما پيش مي آيد يا خوتان غفلت مي کنيد که از کار باز مي مانيد. اگر کاميوني داشته باشيد که در خواب آن را بفروشيد دوستي را از دست مي دهيد که تعيين کننده مي تواند باشد. اگر در خواب ببينيد کاميوني داشته ايد که آن را دزديده اند و شما براي يافتن آن جستجو مي کنيد به شما خيانت مي شود و بين شما و دوستتان جدائي مي افکند.

1.26.29 کاناپه

اگر خواب ببينيد بر روي كاناپه اي لميده ايد ، نشانة آن است كه رقبا مي كوشند شما را از چشم فرد مورد علاقه تان بياندازند .

 

1.26.30 کانگورو

1ـ ديدن كانگورو در خواب ، نشانة آن است كه دشمني مي كوشد شما را در موقعيت خطرناكي قرار دهد .

2ـ اگر خواب ببينيد كانگورو به شما حمله مي كند ، علامت آن است كه آبرويتان در خطر قرار خواهد گرفت .

3ـ اگر در خواب كانگورويي را بكشيد ، علامت آن است كه بر دشمنان و موانعي كه بر سر راه شما ايجاد مي شود پيروز خواهيد شد .

4ـ ديدن مخفيگاه كانگورو در خواب ، علامت آن است كه در راه صحيحِ كسب موفقيت قرار مي گيريد .

1.26.31 کاورس

محمدبن سيرين گويد: ديدن كاورس، دليل مال و خواسته است و خوردن كاورس تاويلش بد است. اگر ديد كاورس بفروخت، دليل مضرت است.

 

1.26.32 کاه

1ـ ديدن كاه در خواب ، نشانة آن است كه زندگي شما به بيهودگي كشيده خواهد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد توده اي كاه در آتش مي سوزد ، علامت آن است كه ايامي همراه با شادماني پيش روي شما خواهد بود .

3ـ اگر خواب ببينيد به دامها كاه مي دهيد ، نشانة آن است است كه مايحتاج نزديكان خود را بخوبي تأمين خواهيد كرد .

1.26.33 کاه گل

ديدن کاه گل در خواب خوب نيست به خصوص اگر دست و پايتان به آن آلوده باشد. اندودن بام خانه با کاه گل نشان فرار رسيده غم و اندوهي است که دامن خانواده را هم مي گيرد و به شخص بيننده خواب منحصر نمي شود. درست کردن کاه گل ايجاد ابتلا و بدبختي است به دست خويشتن. اگر ديديد کاه گل لگد مي کنيد به غم و غصه اي مبتلا مي شويد. اگر ديديد ديگري کاه گل براي شما لگد مي کند و آماده مي سازد غمي براي شما مي رسد که مترصد و منتظر آن بوده ايد و فکر مي کرديد دامن شما را بگيرد. اگر ببينيد که در کاه گل افتاده ايد شما را به بلا مبتلا مي کنند ولي از امام صادق عليه السلام نقل است که: چنانچه از گل بيرون آييد و خود را بشوييد و لباس ديگري بپوشيد که اثر گل در خواب از بين برود رفع بلا و نگراني مي شود.

1.26.34 کاهو

اگر بيند كاهوي شيرين خورد، دليل اندوه است. اگر كاهو تلخ بود، دليل بر زيان بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن کاهو در خواب نشان فرح و خرمي است و خوردن آن کاميابي و تمتع به شرطي که شيرين باشد. کاهويي که به دهان تلخ بيايد يا مزه نامطبوع داشته باشد کسالت و رنج است. چنانچه در خواب ببينيد کاهو را با سکنجبين شيرين مي خوريد نيکو است ولي سکنجبين اگر به ترشي بزند يا خوردن کاهو با سرکه نشان ادبا و بدبختي و غم و رنج است. اگر ببيننده خواب ببيند مزرعه اي کاهو دارد خواب او مي گويد نيکي مي کند و مردم از رادمردي و سخاي او بهره مند مي شوند. درو و جمع آوري کاهو خوب است ولي اگر نفروشيد بهتر از اين است که بفروشيد. چنانچه جمع آوري کاهو به نيت دادن به ديگري باشد انعمام و دستگيري است.

 

1ـ ديدن كاهوهاي پربرگ و سبز در خواب ، علامت آن است كه پس از سردر گمي و پريشاني به ثروت و منفعت دست خواهيد يافت .

2ـ خوردن كاهو در خواب ، نشانة آن است كه در اثر ابتلا به بيماري از دوست خود جدا خواهيد شد .

3ـ اگر زني خواب ببيند كاهو مي كارد ، علامت آن است كه به زودي بيمار خواهد شد .

4ـ جمع آوري كاهو در خواب ، علامت آن است كه حساسيت و حسادت فطري موجب درد و اندوه شما مي گردد

5ـ خريد كاهو در خواب ، علامت آن است كه به طرف انحطاط اخلاقي خود گام خواهيد گذاشت .

1.26.35 کباب

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کباب غذايي است مطلوب و دوست داشتني که در تمام اقوام و ملت ها و کشورها در انواع مختلف تهيه و مصرف مي شود. در خواب هاي ما کباب رزق و روزي و اسباب و لوازم معيشت است و در خواب ها ديدن کباب خيلي بهتر از ديدن گوشت خام است. خوردن کباب گوشت گوسفند مالي است که به رنج و زحمت به دست بيننده خواب مي رسد. خوردن کباب گوشت گاو نشان روزي فراخ و معاش خوب است. کباب مرغ مالي است که از يک زن به بيننده خواب مي رسد يا خواب بيننده از قبل يک زن بهره مند و منتفع مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که ماهي را براي خوردن کباب مي کند نشان آن است که به سفر مي رود و از آن سفر سود عايدش مي شود. چنانچه بيننده خواب در روياي خويش ببيند که کله بره را کباب کرده و مي خورد از مردي ثروتمند به او فايده مي رسد يا از دستگاه اداري يا موسسه اي مالي عايدش مي گردد. اگر در خواب ببينيد که کباب مي پزيد که بفروشيد خير و نيکي مي کنيد و مردم از شما سود مي برند و خشنود مي گردند و اگر در خواب کباب فروشي را ببينيد با مردي گشاده دست و نيکوکار و نيک رفتار آشنا مي شويد و از جانب او سود مي بريد.

 

ديدن يا خوردن كباب در خواب ، علامت ناسازگاري در محيط خانوادگي و آگاه شدن از خيانتي پنهاني است .

1.26.36 کباده

چنانچه در خواب ببينيد با کباده ورزش مي کنيد متعهد و موظف مي شويد، يا وظيفه و تکليفي را مي پذيريد که اهميت و صعوبت آن به اندازه بزرگي و سنگيني کباده اي است که در خواب ديده ايد. اگر بيننده خواب ببيند که کباده اي سنگين و بزرگ در دست دارد تکليفي مهم و وظيفه اي سنگين قبول مي کند و بر دوش مي گيرد و چنانچه کباده کوچک و سبک باشد کاري است کوچک و کم اهميت تر که به هر حال پذيرفته است. خيلي چيزها هستند که در خواب هاي ما تکليف و تعهد تعبير مي شوند که کباده يکي از آن هاست. کباده را به زمين گذاشتن يا رها کردن نشانه رد مسئوليت و تعهد است. احساس خستگي نيز تقريبا به همين معني است که نمي توانيد به انجام تعهد خويش ادامه دهيد.

1.26.37 کبريت

لوک اويتنهاو مي گويد :

کبریت : گنج

روشن کردنش : سورپریز

 

1ـ ديدن چوب كبريت در خواب ، علامت آن است كه به هنگام درماندگي و نوميدي كامل ، ناگهان اقبال به شما رو خواهد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد در تاريكي كبريت روشن مي كنيد ، علامت آن است كه به طرز غيرمنتظره اي ثروتمند خواهيد شد .

1.26.38 کبک

محمدبن سيرين گويد:

كبك در خواب، دليل بر زني خوبروي باشد يا كنيزكي صاحب جمال. اگر بيند كبكي بگرفت، دليل كه زني بخواهد يا كنيزكي بخرد. اگر بيند گوشت كبك خورد، دليل كه لباسي به وي بخشند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند گلوي كبك ببريد، دليل كه دختري را دوشيزگي ببرد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كبك نر داشت، دليل بر پسر باشد و كبك ماده، دليل بر زن و كنيزك موافق است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كبك بر چهار و جه است.

اول: پسر.

دوم: دوست.

سوم: رامش كار(رفاه و آسايش).

چهارم: كام دل يافتن (به کام دل رسيدن).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر مردي مجرد يا جواني ازدواج نکرده در خواب ببيند کبکي دارد، يا کبکي را زنده گرفته يا سر به دنبال کبکي نهاده تا او را به چنگ آورد و بگيرد با زني ممتاز و صاحب جمال ازدواج مي کند. اين تعبير براي دختران دم بخت نيز هست زيرا در خواب قادر نيستيم نرينگي و مادينگي کبک را تشخيص دهيم لذا تعبير براي زن و مرد يکي است. معبران قديمي کبک را زني خوبروي دانسته اند و چنانچه در خواب خويش کبکي ببينيم با زني صاحب جمال برخورد خواهيم کرد. چون کبک در کوهستان و لاي سنگ ها و صخره ها زندگي مي کند به ثروت و دارايي دور از دسترس نيز تعبير شده که با صعوبت بسيار به چنگ بيننده خواب مي آيد ولي بيشتر معبران کبک را زن دانسته اند. اگر بيننده خواب ببيند که در خواب گوشت کبک مي خورد از يک زن ممتاز و برجسته مالي به دست مي آورد يا به هر طريق از طرف او سود مي برد و بهره مند مي گردد. ابن سيرين مي گويد اگر بيننده خواب ببيند که گوشت کبک مي خورد بزرگي لباس به او مي بخشد. از جابر مراکشي نقل شده که داشتن کبک نر نشان آوردن پسر است و داشتن کبک ماده گوياي آن است که بيننده خواب صاحب دختر مي شود يا زني مي گيرد که از آن زن چند دختر به دنيا مي آيد. اگر در خواب ببينيد که کبکي داريد که در حياط خانه شما مي خرامد و دانه بر مي چيند از هم صحبتي و زندگي مشترک با زني خوش خوي و آرام و موافق که در عين حال خوشگل هم هست متمتع مي گرديد. اگر در خواب ببينيد که کبکي در خانه شما تخم گذاشته صاحب ثروت مي شويد که يک زن عامل تحصيل آن است و او زني است برجسته و زيبا. اگر در خواب ببينيد که کبکي داشته ايد و آن را گم کرده ايد زني خوب روي را از دست مي دهيد و چنانچه چنين زني در زندگي شما نيست زيان مي کنيد و اين زيان بر شما دشوار خواهد بود. از ابراهيم اشعث نقل است که اگر ببينيد در خواب گلوي کبکي را بريده ايد به طوري که خون گلوي کبک را در خواب ببينيد با يک دختر ازدواج کرده و زفاف خواهيد داشت. نوشته اند اگر بيماري در خواب ببيند که گوشت کبک مي خورد شفا مي يابد و چنانچه وامداري ببيند گوشت کبک مي خورد مالي به دست مي آورد که با آن هم مي تواند سرمايه کند و هم ديون خويش را بپردازد. به هر حال ديدن کبک در خواب خوب است.

1.26.39 کبوتر

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كبوتر، دليل زن است. اگر بيند كبوتري بگرفت يا كسي به وي داد، دليل كه زن بخواهد. اگر بيند گوشت كبوتر خورد، دليل كه مال زن خورد. اگر بيند كبوتري را بزد و بيفكند، دليل كه زن را رها كندبه سبب سخني كه در حق او بگويد. اگر بيند كبوتر بچگان بسيار داشت، دليل كه از زنان منفعت يابد و بعضي مي گويند، دليل غم بود به سبب زنان.

 

جابرمغربي گويد:

اگر به خواب بيند كبوتري داشت، دليل كه غايبش از سفر بازآيد. اگر بيند كبوتري در خانه او بمرد، همين دليل است. اگر ديد كبوتر بسيار در خانه داشت، دليل كه او را فرزندان بسيار باشند و نيز گويند مال تمام حاصل كند و بهتري كبوتر درخواب سفيد و سبز است. اگر زني كبوتر بيند، دليل كه شوهري كند و دختران آورد و ديدن كبوتر بازي در خواب، دليل است بر كاري باطل و كبوتر خانه، دليل بر ناحق است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كبوتر بر پنج وجه است.

اول: زن.

دوم:كنيزك.

سوم: مال.

چهارم: نامه كه از غائب (غايبي) رسد.

پنجم: رياست

 

گويند ديدن هر كبوتري در خواب، دليل بر صد درم است كه به وي رسد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

کبوتر بين تمام اقوام و ملت ها مرغ عشق و محبت و صلح و دوستي شناخته مي شود. کبوتر در وفاداري نسبت به جفت، بعد از قو بي نظير و در عشق به لانه و زادگاه شاخص و نمونه شناخته شده است. کبوتر پرنده اي است آرام اهلي و بي آزار آن قدر که دست آموز مي شود و از کف دست صاحب خويش دانه مي گيرد. اگر محبوسي در خواب کبوتري سفيد ببيند از زندان خلاص مي شود و آزادي خود را باز مي يابد. اگر بيماري اين خواب را ببيند شفا حاصل مي کند و چنان چه وامداري ببيند دين خويش را مي پردازد. معبران نوشته اند کبوتر در خواب نشانه زن است ولي کبوتر در خواب نشانه صلح و دوستي است. چنان چه دختري جوان کبوتر در خواب ببيند شوهري مناسب براي او پيدا مي شود. از امام صادق نقل است که چنان چه کسي کبونر در خواب ببيند از مسافر غايب نامه اي و خبري دريافت مي کند. اين تعبير به علت آن است که از کبوتر در گذشته براي نامه رساني و بردن پيغام و سلام نيز استفاده مي کردند. اگر کسي در خواب ببيند گوشت کبوتر مي خورد از مال زني استفاده مي کند. اگر کسي ببيند بر بام يا در حياط خانه اش کبوتراني نشسته اند صاحب ثروت مي شود. ديدن کبوتر در خواب کلا خوب است ولي ديدن کبوتر سفيد بهتر است.

1.26.40 کت

1ـ اگر خواب ببينيد كت ديگري را بر تن كرده ايد ، نشانة آن است كه از دوستي خواهش مي كنيد كه ضامن شما بشود .

2ـ اگر خواب ببينيد كت شما پاره شده است ، دلالت بر آن دارد كه دوست عزيزي را از دست خواهيد داد .

3ـ اگر خواب ببينيد كت نو بر تن مي كنيد ، علامت آن است كه به افتخارات ادبي دست مي يابيد .

4ـ اگر خواب ببينيد كت خود را گم كرده ايد ، نشانة آن است كه بخاطر جبران ثروت از دست رفته ، در معاملات بيش از اندازه به ديگران اعتماد نمي كنيد .

1.26.41 کتاب

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند كتابي مي خواند، دليل كه راه دين گزيند و كارهاي بسته بر وي گشاده شود اگر بيند كتاب اخبار بر حديث مي خواند، دليل كه مقرب پادشاه شود، اگر بيند كتاب فقه مي خواند، دليل كه ازناكردني بازايستد. اگر بيند اصول مي خواند، دليل كه به كاري مشغول شود و فايده ديني يابد. اگر ديد كتاب قصص مي خواند، دليل كه به قصه هاي انبياء و اولياء حريص بود. اگر بيند كتاب ملوك و سلاطين مي خواند، دليل ملامت است. اگر ديد حكمت مي خواند، دليل كه قران خواند. اگر ديد نحو مي خواند، دليل به شغل دنيائي مشغول شود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر كتاب شعر مي خواند، دليل كه كاري كند و مردمان او را ملامت نمايند. اگر ديد كتاب حساب مي خواند، دليل كه همواره اندوهگين شود. اگر افسانه و مضاحك مي خواند، دليل كه غيبت مردم كند و رسوا شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: معبران نوشته اند اگر کسي در خواب ببيند کتاب حساب مي خواند غمگين مي شود و چنان چه افسانه و مضحک بخواند غيبت مردم مي کند و چيزهاي ديگري در همين زمينه که زياد پايه علمي نمي تواند داشته باشد. کتا ب در خواب هاي ما انعکاسي است از علاقه به دانستن يا تاسف و اندوه ما از آن چه نياموخته ايم. کساني هستند که کتاب جزئي از زندگي روزانه ايشان است مثل نويسندگان، معلمان، دانشمندان، محققان و بالاخره ناشران. اين مردم با کتاب زندگي مي کنند. اين ها اگر کتاب در خواب ببينند خوابشان تعبير تعيين کننده يي ندارد. اما ديگران که با کتاب آميختگي زياد ندارند و به ندرت اتفاق مي افتد لاي کتابي را بگشايند اگر کتاب ببينند بايد به دنبال تعبير آن باشند. براي اين ها کتاب همان طور که گفته شد واکنشي است از تمايلشان به دانستن يا تاسفشان از آن چه نياموخته اند يا نتوانسته اند بياموزند. گاه برخوردهاي ما در زندگي روزانه اين احساس را در ما به وجود مي آورد که مثلا مي توانستيم فلان زبان خارجي را ياد بگيريم ولي وقت صرف نکرديم، همين طور دلمان مي خواهد که بدانيم در آسمان ها چه مي گذرد، اين دو نوع کشش در خواب هاي ما عکس العملي به شکل کتاب ظاهر مي کند. حال اگر در خواب ببينيد که کتابي مي خوانيد و از آن خوشتان مي آيد با دوستي خردمند و آگاه آشنا مي شويد. اگر ديديد به جائي وارد شديد که مثل کتاب خانه کتاب هاي زيادي آن جا وجود داشت در جمعي حضور مي يابيد که از نظر فکري و دانش بر شما امتياز دارند. اگر ديديد کتابي پاره همراه داريد در جائي که بايد عقل و فهم شما کار ساز باشد در مي مانيد و نمي توانيد چاره چوئي کنيد. اگر ديديد کسي کتابي به شما داد يا از کتاب خانه کتابي خريديد يک نفر به شما کمک فکري مي کند و از هدايت دوستي سود مي بريد. اگر ديديد کتابي را مي فروشيد دوستي را از دست مي دهيد. اگر ديديد کتاب شما ضايع شده يا مثلا در آب افتاده يا سوخته تعبير همان است که دوستي با شما قطع دوستي مي کند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

کتاب : مصیبت

کتاب علمی : افتخار بزرگ

خرید ن کتاب : خبر

کتابی هدیه گرفتن : یک اتفاق غیر منتظره

کتاب سوخته : از دست دادن دوست

 

1ـ مطالعة كتاب در خواب ، نشانة درستكاري و ثروت است .

2ـ اگر نويسنده اي خواب ببيند كتابش در حال چاپ شدن است ، دلالت بر آن دارد كه چاپ كتابش به تأخير مي افتد و با مشكلاتي در اين راه مواجه مي شود .

3ـ اگر خواب ببينيد براي درك معناي كتابي وقت زيادي تلف مي كنيد ، نشانة آن است كه به دانش و افتخارات بسياري دست خواهيد يافت .

4ـ اگر خواب ببينيد كودكان مشغول مطالعه هستند ، دلالت بر تفاهم و هماهنگي رفتار كودكان دارد .

5ـ مطالعة كتابهاي كهنه در خواب ، نشانة آن است كه بايد از شر و بدي بپرهيزيد .

1.26.42 کتابخانه

1ـ اگر خواب ببينيد در كتابخانه اي هستيد ، علامت آن است كه از معاشرين و محيط زندگاني خود خسته مي شويد . و به دنبال مطالعه و تحقيق كتابهاي باستانشناسي مي رويد .

2ـ اگر خواب ببينيد براي كار خاصي به كتابخانه رفته ايد ، نشانة آن است كه با رفتار خود دوستانتان را فريب مي دهيد .

1.26.43 کتاب فروشي

ديدن كتابفروشي در خواب ، نشانة آن است كه در كنار كارهاي ديگر به ادبيات علاقمند مي شويد .

 

1.26.44 کتان

محمدبن سيرين گويد: ديدن كتان در خواب مال حلال است. اما منفعت آن كمتر از پنبه است و پوشيدن جامه كتان، دليل مبارك است. اگر بيند تخم كتان مي خورد، دليل كه مال تمام حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن کتان در خواب آرامش خيال و آسودگي فکري و راحت جسم است و چنان چه در خواب ببينيد جامه اي از کتان پوشيده ايد نيکو است چرا که خواب شما مي گويد به آرامش مي رسد و فرصت راحت مي يابيد. کاستن کتان نيکو کاري و خدمت به مردم است و داشتن تخم کتان نعمت است و سود و مال. پنبه صرفا سود و مال و بهره است ولي کتان راحت و آسودگي را اضافه دارد. اگر در فصل گرم ببينيدجامه اي از کتان پوشيده ايد بهتر از اين است که در فصل سرما کتان در خواب ببينيد. چه در خواب احساس گرما داشته باشيد و چه واقعا تابستان و هوا گرم باشد تعبير يکسان است ولي اگر در سرماي زمستان کتان پوشيده باشيد يا در خواب با وجود اين که سردتان است ببينيد کتان بر تن داريد نشان کار باطل و تلاش بيهوده است. خواب شما مي گويد يا براي خودتان کاري مي کنيد که نتيجه نمي گيريد يا خدمتي به ديگران مي کنيد که آن ها قدر خدمت شما را نمي دانند و براي کارتان ارج و ارزش قايل نيستند.

1.26.45 کتري

1ـديدن كتري در خواب ، علامت آن است كه مسئوليتي بزرگ و پرمشقت بر دوش خواهيد كشيد .

2ـ ديدن كتري آب جوش در خواب ، نشانة پايان تلاشها و استفاده از نتايج زحمات است .

3ـ ديدن كتري شكسته در خواب ، علامت آن است كه كوششهاي شما براي رسيدن به سر منزل مقصود به شكست مي انجامد .

4ـ اگر دختري خواب ببيند كتريِ سياهي در دست دارد ، علامت آن است كه در امور عاطفي و ازدواج شكست خواهد خورد . اما اگر رنگ كتري روشن باشد ، نشانة آن است كه با مردي مهربان و دوست داشتني ازدواج خواهد كرد .

1.26.46 کتف

حضرت دانيال گويد: ديدن كتف به خواب، دليل آهستگي مردم است و زينت و جمال. اگر ديد كتف او قوي است و درست، دليل است بر زيادتي زينت او. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه حق مردم در گردن او بود و بعضي مي گويند: اگر در خواب بر كتف خود موي بيند، دليل كه از جائي كه خبر ندارد مال يابد.

1.26.47 کتک

لوک اويتنهاو مي گويد :

کتک

کسی را کتک زدن : آرامش در منزل

کتک خوردن : انتقام گیری در آینده ای نزدیک

کتک زدن یک بچه : بی عدالتی

خستگی بر اثر کتک کاری : مشغله زیاد

خودزنی کردن : باعث تمسخر خود شدن

تماشای کسانی که کتک کاری میکنند : تغییرات در موقعیت

1.26.48 کتيرا

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كتيرا به خواب، دليل آن كه به قدر آن مال از بخيلي بستاند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كتيرا در خواب بر سه وجه است.

اول: فضله مال (اضافه و باز مانده مال).

دوم: نفع وفايده اندك.

سوم: كاري خير با منفعت وسودمند.

1.26.49 کحالي کردن

محمدبن سيرين گويد: كحالي كردن در خواب، دليل كارهاي بسته است، راه بردن در كارها. اگر در خواب ديد كحالي مي كرد و داروي او بر چشم ها نافع است، دليل كه گمراهان را راه نمايد و از وي منفعت يابند. اگر داروي او بر چشم ها نافع نبود، تاويلش به خلاف اين است.

1.26.50 کدو

محمدبن سيرين گويد:

اگر ديد در خانه او كدو رسته بود به وقت خود، دليل كه جاه و نعمتش افزوده شود. اگر بيمار اين خواب را بيند شفا يابد. اگر بنده بيند آزاد شود. اگر كافر بيند مسلمان شود. اگر مسلمان بيند به وطن باز رسد. اگر فاسقي بيند توبه كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد كدوي پخته داشت و خورد، دليل كه حاجتش روا شود و توفيق طاعت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كدو در خواب بر سه وجه است.

اول: عزو جاه ومقام.

دوم: مال و نعمت.

سوم: نظام كارها (نظم وترتيب امور).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

مي گويند کدو صيفي و گياه بي مزه و بي خاصيتي است ولي اين شهرتي است بي پايه و مايه چرا که در طب سنتي کدو را براي تبريد تجويز مي کردند و به بيماراني که مزاج گرم داشتند يا صفراوي بودند مي خوراندند شايد به همين علت است که معبران کدو را در خواب خوب دانسته و براي آن تعبيرات نيکو نوشته ند. ابن سيرين مي گويد اگر کسي در خواب ببيند که در خانه اش کدو روئيده به عزت و جاه و آرزوي بيننده روياست و بستگي به اين پيدا مي کند که بيننده خواب درگير چه آرزوئي باشد. جايز مراکشي مي گويد چنانچه کسي در خواب ببيند کدوي پخته مي خورد حاجتش برآورده مي شود. انواع خوراک هاي کدو نيز همين تعبير کدوي پخته را دارد و اين در صورتي است که در عالم خواب بدانيم غذايي که مي خوريم از کدو فراهم آمده. داشتن ترديد در خواب موضوع را نفي مي کند و به اثبات متمايل نمي شود اين درباره چيزهاي ديگر هم صدق مي کند. مثلا اگر در خواب دستبندي زرد رنگ داشته باشيد و اين ترديد در شما به وجود آيد که طلاست يا برنج؟ قطعا برنج است و طلا محسوب نمي شود. در مورد کدو نيز اين معني هست، غذايي که بدانيد از کدو تهيه شده نشان برآمدن آرزوي بيننده خواب است. از امام صادق عليه السلام نقل است که ديدن کدو در خواب عزت و نعمت و انتظام کارهاست و روي هم رفته ديدن کدو در خواب نيکو است.

1.26.51 کر

منوچهر مطيعي تهراني گويد: خوشتن را در خواب کر ديدن نشان آن است که از سخنان مردم آزرده مي شويد يا مطالبي مي شنويد که به طبع شما خوش نمي آيد. اما اگر در خواب ببينيم که ديگري کر شده و ما هر چه مي گوئيم او نمي شنود نشان آن است که چيزي براي گفتن داريم که نمي توانيم بگوئيم. رازي هست که شهامت فاش کردنش را نداريم يا با ديگران عدم تفاهم پيدا مي کنيم.

1.26.52 کرام الکاتبين

بدان که کرام الکاتبین فرشتگانند که بر مردمان مکلفند و کردار نیک وبد مردمان بنویسند

ابن سیرین گوید :

اگر یکی از کرام الکاتبین را در خواب بیند دلیل که از اهل صلاح بود صلاح دو جهان یابد و اگر از اهل فساد بود رنج و غم و اندوه بدو رسد

1.26.53 کراوات

ديدن کراوات در خواب تظاهر به تشخص و نوعي رياکاري است. تعبير خاصي ندارد و چنانچه در خواب هاي خويش کراوات ديديم بايد شرايط و اجزا ديگر تشکيل دهنده خواب را نيز به حساب آورده و بعد تعبير درست آن را دريافت کنيم. اگر در خواب ببينيد لباس مرتبي پوشيده ايد ولي کراوات زشتي به گردن بسته ايد کاري مي کنيد که ديگران به شما توجه مي کنند و درباره شما بد مي گويند. اگر در خواب ببينيد لباس نامرتب به تن داريد اما کراواتي گران بها و ابريشمين به گردن بسته ايد خواب شما مي گويد که رياکاري مي کنيد، تظاهر به خوب بودن مي کنيد و خوشتن را غير از آنچه واقعا هستيد نشان مي دهيد. اگر در خواب ببينيد که چندين کراوات را به هم گره زده و با آن چيزي مثل ريسمان درست کرده ايد تا از آن به جاي طناب استفاده کنيد نشان آن است که آبروي خويش را در گروي کاري نامطمئن قرار مي دهيد. ريسک مي کنيد و حيثيت و اعتبارتان را به خطر مي اندازيد.

1.26.54 کرباس

جانوري است كه به تازي او را برص خوانند و ديدن وي در خواب، دليل بر مردي است كه در ميان مردم فساد اندازد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن کرباس در خواب چندان خوب نيست و نشانه از غم و اندوه و فقر و ماتم و عزا دارد. اين تعبير براي ما مسلمانان است و براي ملل و اقوام و مذاهب ديگر نيست چه بسا در خوابنامه هاي غربي مقابل کلمه کرباس تاويل ديگري نوشته باشند. برداشت ما از کرباس به اين علت متفاوت است که اولا کرباس کم بهاترين پارچه است و معمولا فقرا از آن لباس مي دوختند و مي پوشيدند دوم آنکه با کرباس کفن مي کنند. اين دو تصور که در عمق ذهن ما وجود دارد زايل نشدني است لذا در خواب هايي که مي بينيم يا نشان فقر است يا گوياي غم و اندوه و گريه و ماتم. چنانچه بيننده خواب در خواب ببيند که لباس گشادي از کرباس پوشيده اندوهگين مي شود. اگر لباس گشاد کرباسي رنگ زرد داشته باشد از بيماري خبر مي دهد. پوشيدن لباسي تنگ از کرباس در خواب گوياي اين است که در فشار و مضيقه قرار مي گيريم. فروختن و خريدن کرباس نيز همين تعبير را دارد.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

کرباس وریسمان پنبه و گندم روزی حلال بود بعضی گویند اندک غم بود

دیدن پنبه وکرباس و مانند آن حشمت زیاد شود

1.26.55 کرته

جامه اي است كوتاه و او را به فارسي پيراهن گويند پوشيدن آن در خواب دليل قوت است. محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كرته سفيد نو پوشيده بود، دليل كه از غم برهد. اگر سبز بيند، دليل كه او را عالمي قوت بود. اگر زرد بيند، دليل كه بيمار شود اگر كبود ديد مصيبت است. اگر سرخ بيند به عشرت دنيا مشغول شود. ابراهيم كرماني گويد: اگر در خواب ديد كرته وي ابريشمين بود. دليل بر عزت و بزرگي دنيوي است، اما در دين ضعيف است. اگر ديد كرته او ضايع شد، دليل است بر نقصان قوت. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن كرته بر چهاروجه است. اول: قوت. دوم: پناه. سوم: سفر. چهارم: نظام كارها.

1.26.56 کرسي

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كرسي به خواب علم است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن كرسي به خواب،دليل احاطت و قدرت حق تعالي است.

 

جابرمغربي گويد:

تاويل كرسي به خواب، دليل بر امامي مطيع و زاهدي به كمال يا پادشاهي عادل است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كرسي به خواب بر شش وجه است.

اول: عدل.

دوم: انصاف.

سوم: عز و شرف.

چهارم: مرتبت منزلت.

پنجم: ولايت و فرمانروايي.

ششم: بلندي قدر و جاه (والائي جاه و مقام).

 

اگر ديد در آسمان بر كرسي نشسته بود. دليل كه كارش بالا گيرد و به مرادها برسد و به ميان خلايق عزيز و مكرم گردد، اما كرسي كه درودگران تراشيده اند، دليل زن بود و هر نيك و بد كه در او بيند به زن بازگردد.

1.26.57 کرفس

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب ديد كرفس بي وقت خورد، دليل كه غمگين و مستمند شود و بعضي گويند: اگر كرفس ديد و نخورد اندوه كمتر بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  خوردن کرفس در خواب غم و اندوه است چه به وقت و فصل باشد و چه بي هنگام ولي ديدن کرفس به خصوص اگر تازه و سبز باشد طراوت و سرسبزي و فرح و انبساط است.

 

1ـ ديدن ساقه هاي ترد و تازة كرفس ، در خواب نشانة آن است كه به بزرگترين آرزوهاي خود دست مي يابيد .

2ـ اگر ساقه هاي كرفس را در حال فساد و گنديدگي ببينيد ، دلالت بر فوت يكي از اعضاي خانوادة شما دارد .

3ـ خوردن كرفس در خواب ، نشانة لبريز شدن از عشق و محبت است .

4ـ اگر زني خواب ببيند با همسر خود كرفس مي خورد ، نشانة آن است كه به زودي ثروت كلاني به دست مي آورد .

5ـ اگر زني خواب ببيند با كرفس غذايي درست مي كند ، علامت آن است كه از ولخرجي ها و زياده رويهاي خود در ديگر امور تأسف خواهد خورد .

1.26.58 کرکره

نوعي کرکره چوبي هست که بيرون پنجره اتاق ها نصب مي کنند و ثابت و بي حرکت مي ماند. فرانسويان به اين نوع کرکره مي گويند - ژالوزي - که به معني حسادت است. کرکره در خواب هم حسادت است و هم تجسس و هم ميل به اختفا، انزوا و گوشه گيري که البته بايد معبر با وضع بيننده خواب بسنجد. اگر ببينيد که به پنجره اتاق خويش کرکره آويخته و از وراي آن به خارج نگاه مي کنيد گرفتار حسد مي شويد يا در امور غير مربوط به خودتان تجسس و فضولي و کنجکاوي مي کنيد. اگر ببينيد اتاقي هست که تمام پنجره هاي آن را با کرکره پوشانده اند و شما درون آن اتاق هستيد و بيرون را نمي بينيد در امري شما را کنار مي گذارند يا خودتان کنار مي گيريد و به تکروي تمايل پيدا مي کنيد. اين در صورتي است که از حضور در آن اتاق با کرکره هاي بسته خوشحال و راضي باشيد اگر خشنود نباشيد تعريف اول درست است که شما را کنار مي گذارند. اگر ببينيد خودتان داريد به پنجره اتاق خودتان کرکره نصب مي کنيد چيزي هست که نمي خواهيد ديگران از آن آگاه شوند و در واقع از روشن شدن يک واقعيت بيمناک خواهيد شد. اگر ببينيد پنجره هاي اتاق کرکره کهنه و پاره دارد نزد مردم شرمنده مي شويد و موردي پيش مي آيد که شما را ملامت مي کنند.

1.26.59 کرکس

مهتر مرغان است و قوي تر و درازتر از همه مرغان باشد.

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي به خواب ديد كركسي داشت، دليل كه از پادشاه نيكي بيند و استخوان و گوشت او همين، دليل است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن کرکس در خواب به هيچ وجه خوب نيست. کرکس دشمني است بدخواه و صبور که سال ها انتظار مي کشد تا شاهد بدبختي و مرگ و نابودي ما باشد. اگر در خواب ببينيد کرکسي بر فراز خانه شما نشسته يا بالاي خانه پرواز مي کند بايد هوشيار باشيد زيرا نشان آن است که خطري جان شما را تهديد مي کند. مي گويند کرکس خادم ملک الموت است که به اين شکل درآمده . کرکس بدنبال ارباب خويش يعني ملک الموت همه جا مي رود و هر جا اربابش بگذرد پس از او مي رسد و راه خويش را جارو مي کند و اثري از آن چه ملک جان ستان کرده باقي نمي گذارد. معبران کهن خودمان برخلاف معبران غربي درباره کرکس چيزي ننوشته اند ولي کلا آن را خوب ندانسته و شوم معرفي کرده اند. اگر در خواب ببينيد کرکس هاي زيادي در هوا پرواز مي کنند در آن منطقه شخص مهمي مي ميرد. اگر صداي کرکس را بشنويد خبر مرگ کسي را به شما خواهند داد که از شنيدن آن خبر اندوهگين مي شويد. اگر در خواب ببينيد کرکسي بر بام خانه شما نشست در خانواده منتظر حوادث ناميموني باشيد. اگر ديديد در خواب کرکسي را با پرتاب سنگ زديد دشمني را مي رانيد و اگر کشتيد دشمني را از ميان برمي داريد.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کرکس مرد کم آزاربود یا به وی میراث برسد

1.26.60 کرگدن

1ـ ديدن كرگدن در خواب ، علامت آن است كه با ضرر عظيمي روبرو خواهيد شد و مشكلات نهاني بسياري خواهيد داشت .

2ـ كشتن كرگدن در خواب ، نشانة آن است كه شجاعانه بر موانعي كه بر سر راه شما قرار خواهد گرفت ، غلبه خواهيد كرد .

1.26.61 کرم

اگر در خواب ببينيد در ميوه اي که مي خوريد کرم هست پولي نصيبتان مي شود که به دل شما نمي نشيند و با اينکه سودي عايدتان مي گردد از آن خوشحال نمي شويد. اگر ببينيد کرم در لباس شماست هر کس هستيد زن يا مرد بين شما و همسرتان اختلاف به وجود مي آيد و از يکديگر دل چرکين مي شويد. اگر ببينيد بدنتان کرم گذاشته مثلا زخمي داريد که کرم در آن به وجود آمده و کرم ها از خون و گوشت شما تغذيه مي کنند نشان آن است که جمعي ذره ذره مال شما را از بين مي برند و چنان آرام زيان مي رسانند که شما اگر هم توجه کنيد اهميتي نمي دهيد ولي همان زيان هاي اندک پس از چندي شما را از پاي در مي آورند. اگر کرم را در خاک ببينيد نعمتي به شما مي رسد. اگر ببينيد کرمي بزرگ شده که مثل مار مي ماند اما شما در خواب مي دانيد که آن يک کرم است شخصي شما را مي ترساند.

1.26.62 کرويه

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد كرويه مي خورد، دليل كه غمگين شود يا با كسي خصومت كند، زيرا كه تلخ است و هر چه تلخ بود ديدن آن درخواب، دليل غم است.

1.26.63 کره

لوک اويتنهاو مي گويد :

کره –خوراکی

خوردن : عدم توافق با دوستان

تولید کره : نگرانی

 

1ـ اگر خواب ببينيد كرة تازه و طلايي رنگ مي خوريد ، نشانة سلامت و تندرستي و اينكه نقشه هايتان عملي مي شوند ، ديدن چنين خوابي نشانة ثروت و دانش نيز هست .

2ـ خوردن كرة فاسد در خواب ، نشانة آن است كه براي انجام دادن كاري بزرگ داشتن توانايي لازم است .

3ـ فروش كره در خواب ، نشانة بردن منفعتي اندك است .

1.26.64 کري

به خواب ديدن، دليل درويشي است.

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كري به خواب، دليل بر تباهي دين است و نامرادي در دنيا.

ديدن كري به خواب دليل بر مردي منافق است.

بعضي گويند فتنه و مصيبت است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن كري به خواب، دليل بر بينائي است و بستگي كارها. اگر كري ديد كه شنوا شد، دليل كه كارهاي بسته بر وي گشاده شود به مراد رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كري بر چهاروجه است.

اول: درويشي( فقرو تنگدستى).

دوم: تباهي .

سوم: غم واندوه.

چهارم: بستگي كارها ( بسته شدن امور و كارها).

1.26.65 کريستال

کريستال در زندگي روزمره ما چيزي است تجملي و ظريف که در خواب نيز همين ظرافت و تفنن خويش را حفظ مي کند. زن به خاطر ظرافت و درخشندگي اش در خواب به صورت بلور و کريستال مجسم مي شود و مثل بلور وسوسه انگيز است. با اين توصيف در خواب هاي ما کريستال زني است فتنه انگيز و وسوسه گر و زيبا و فريب دهنده ولي بايد ديد که کريستال را در خواب چگونه و کجا مي بينيم. اگر در خواب ديديد ظرفي از کريستال داريد با زني داراي همين خصوصيات روبه رو مي شويد و چنانچه اين ظرف ازدست شما بيفتد و بشکند او را از دست مي دهيد. احتمالا در خواب حس مي کنيد که آن کريستال به شما تعلق دارد و از سال ها پيش صاحب آن بوده ايد، اگر چنين چيزي در خواب ديديد کريستال همسر شما است و اگر همسر نداريد زني است که در زندگي مالي و شغلي شما مي تواند نقش موثر داشته باشد اگر ديديد در اتاقي از کريستال و بلور هستيد در مقطعي از زمان وضع ممتاز و خوبي پيدا مي کنيد اما از عدم تجانس بين خودتان و ديگران رنج مي بريد. اگر دختر جواني ببيند کفشي از کريستال دارد که مي درخشد و روشن است شوهري مي کند که از جميع جهات ممتاز و برجسته است و طبعا صاحب يک زندگي رويائي خواهد شد.

1.26.66 کژدم خواره

جانوري است كه در شهر خوزستان مي باشد و دم خود بر زمين مي كشد و هر كسي كه زخم او يافت هلاك شود. محمدبن سيرين گويد: ديدن كژدم خواره در خواب، دليل بر دشمني آرميده است، اما در دشمني صعب بود. اگر ديد كژدم خواره او را بگزيد، دليل كه ازدشمن مضرت بيند. اگر ديد او را از كژدم خواره گزندي نرسيد، دليل كه از دشمن ايمن شود.

1.26.67 کسوف

لوک اويتنهاو مي گويد :

کسوف : سستی زود گذر

 

ديدن كسوف در خواب ، علامت نگرانيهاي خانوادگي و شكست موقت در حرفه و امور مادي است .

1.26.68 کشاورز

لوک اويتنهاو مي گويد :

کشاورز

در حل کشاورزی : از سرنوشت خود راضی بودن

کشاورز بیکار: شما سرخورده خواهید شد

1.26.69 کشتارگاه

لوک اويتنهاو مي گويد :

کشتارگاه دست به کار خطرناک زدن

 

1.26.70 کشتزار

محمدبن سيرين گويد: ديدن كشتزار در خواب چون معروف بود، دليل بر فرزند است. اگر ديد كشتزاري درود، دليل كه بعضي مردم آنجا كشته شوند.

حضرت دانيال گويد: اگر ديد در كشتزاري معروف بود، دليل كه عملي كند كه دين و دنياي او نيك بود و اگر ديد در ميان كشتزاري مي رفت، دليل كه به عزا رود.

جابرمغربي گويد: اگر بيند آتش در كشتزار افتاده بود و بسوخت، دليل قحط است. اگر در خواب كشتزاري بيند و نداند كه از كيست، دليل بر زيانِ بيننده است.

 

1ـ ديدن كشتزاري عريان بعد از برداشت محصول در خواب ، علامت آن است كه بيننده خواب اميدي به فردا ندارد .

2ـ ديدن كشتزاري سبز و آمادة برداشتِ محصول ذرت يا جو ، علامت بركت و فراواني و شادماني است .

3ـ ديدن كشتزاري شخم خورده ، علامت آن است كه به زودي ثروتي به شما خواهد رسيد و در كسب مقامي افتخارآميز موفق خواهيد شد .

4ـ ديدن كشتزار شيار خورده و آماده بذرافشاني ، نشانة آن است كه بزودي ثمرة تلاش و كوشش خود را به دست خواهيد آورد .

1.26.71 کِشت و زرع

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كشت و زرع به خواب، دليل توكل كردن بر حق تعالي و يافتن روزي حلال است و گويند ديدن كشاورزي، روزي حلال است.اگر بيند در زمين تخم كشت، دليل كه كارش نيكو شود. اگر بيند كه كِشته او برآمده، دليل كه نعمتش زياده شود

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد زمين مي شكافت و تخم مي انداخت و باز جمع مي كرد، دليل كه نعمت فراوان يابد. اگر ديد از آن چه كشت چيزي حاصل نشد، دليل غم و اندوه است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد گندم كشت، دليل كه از پادشاه نعمت يابد. اگر ديد جو كشت، دليل كه مال بسيار حاصل كند. اگر ديد كاورس كشت نفعش كمتر است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كِشت و زرع درخواب بر پنج وجه است.

اول: روزي حلال.

دوم: منفعت.

سوم: بيماري.

چهارم: عزوجاه(جاه و مقام).

پنجم: معيشت(معاش).

 

حضرت دانيال گويد:

ديدنِ كِشت و درويدن خوشه رسيده در وقت خود، دليل منفعت است و چون نارسيده و سبز بود دليل بيماري است. اگر ديد به وقت خود كشت و درويد، دليل بر امر حقتعالي بود كه به جاي آورد و خيرات بسيار كند.

1.26.72 کشتن

محمدبن سيرين گويد:

اگر درخواب بيند كه او را بكشتند، دليل كه عمرش دراز شود. اگر ديد كسي را بكشت بي آن كه سرش را از تن ببريد، دليل كه منفعتي بدان كس رساند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد او را گروهي بكشتند، دليل منفعت است. اگر ديد شخصي او را بكشت به ظلم، دليل كه بيننده مظلوم است و حق تعالي كسي را به او بگمارد تا مكافات ان باز كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد فرزند خود را بكشت، دليل كه روزي حلال يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر ديد ستوري(چهارپا) يا جانوري يا چيزي ديگر را بكشت، دليلكه برخصم (دشمن)غالب شود.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کشتن

کشتن کسی : خود را عصبانی نکنید

کشته شدن: شما یک قربانی یا یک فداکاری خواهید کرد

1.26.73 کِشتي

حضرت دانيال گويد:

ديدن كِشتي در خواب، دليل غم و انديشه است، خاصه كه از كشتي بيرون نيايد و در دريا فروماند.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب ديد كشتي بود و به سلامت بيرون آمد، دليل كه از غم ها برهد. اگر ديد كشتي او بشكست، دليل مصيبت است. اگر ديد در ميان دريا كشتي ها و قماش مي رفت، دليل به سفر رود ومال بسيار حاصل كند. اگر بيند در كشتي بود و كشتي ايستاده است، دليل كه در سفر مقيم شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در كشتي نشست و بادي سخت برآمد و كشتي را براند، دليل است از غم ها فرج يابد. اگر بيند كشتي بايستاد و از همه سوي موج به كشتي مي آمد، دليل است به غمي گرفتار شود. اگر بيند كشتيهاي تهي در دريا مي رفت، دليل كه پادشاه آن ملك رسولان را به جاهاه فرستد. اگر بيند آن كشتي ها غرق شدند، دليل است رسولان را بازدارند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند در كشتي نشسته بود واز دريا مي ترسيد، دليل است مقرب پادشاه شود و مال جمع كند. اگر بيند كشتي او به قعر دريا شد، دليل است از پادشاه قوت تمام حاصل نمايد. اگر بيند كشتي نمي رفت، تاويلش به خلاف اين است اگر بيند در كشتي نشسته بود، دليل است به كار پادشاه مشغول شود و مال جمع نمايد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كشتي در خواب بر هفت وجه است.

اول: فرزند.

دوم: پدر.

سوم: زن.

چهارم: مركب سواري.

پنجم: ايمني (امنيت سواري).

ششم: عيش (زندگاني).

هفتم: توانگري( ثروتمندي).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

کشتي پايگاهي است که بر آن قرار مي گيريم تا از آب بگذريم. آب خود آيت رحمت است و مصداق آيه شريفه ( و من الما کل شيئي حي) حيات طبيعت و انسان به وجود آب بستگي دارد اما همين آيه رحمت فاقد ترحم است و چنانچه بسيار باشد و به خروش آيد هر جانداري را مي بلعد و مي ميراند. در اين گير و دار فقط کشتي است که مي تواند انسان را به پاياب برساند و به ساحل رهبري کند. با اين تعريف کشتي نشاني از برخورد ايمني است در رو به روئي با غم ها و شدايدي که گرد ما را مي گيرند. چنانچه در خواب ببينيد در ساحل ايستاده ايدو مي بينيد يک کشتي در دريا حرکت مي کند چه آن کشتي به جانب شما بيايد و چه نيايد خبري به شما مي رسد. اگر خويشتن را در کشتي مشاهده کنيم در گير حوادث مي شويم و چنانچه در خواب ببينيم کشتي جائي متوقف شد و پياده شويم از غم و رنج و اندوه رهائي مي يابيم. وقتي درون کشتي هستيم از امواج و خروش دريا امنيت داريم ولي درگير حادثه هستيم و چون پياده شويم از غم و رنج هراس دريا رهائي حاصل مي کنيم. اگر در خواب ببينيد جائي هستيد که يک کشتي به طرف شما مي آيد نشان اين است که امنيت براي شما نيست بل که براي آن هاست که در کشتي هستند. براي بيننده خواب حادثه اي پيش مي آيد و چون کشتي دور شد بيم درگيري با حادثه از بين مي رود. اگر ببينيد در کشتي هستيد و کشتي شما را به جائي مي برد که مي دانيد،خوب است ولي اگر در کشتي باشيد و ندانيد کشتي شما را به کجا مي برد خوب نيست. اگر بيننده خواب ببيند از ساحل سوار کشتي مي شود و به دريا مي رود کاري را شروع مي کند و مشغله اي براي او پيش مي آيد که نشيب و فراز و تلخ و شيرين فراوان دارد. اگر بيننده خواب ببيند در کشتي است و کشتي در دريا غرق شد يا آسيب ديد خوب نيست چرا که خواب او مي گويد به مصيبتي گرفتار مي آيد ولي اگر به قايق نشست باز امنيت حاصل مي کند. روي هم رفته در کشتي بودن و بي هدف در دريا رفتن خوب نيست ولي اگر بيننده خواب بداند به کجا مي رود و نام آن محل را بداند نيکو خوابي است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن غرق کشتی از سوی سلطان مخاطره بود

1.26.74 کُشتي گرفتن

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد كه با كسي كشتي گرفت و او بينداخت، دليل كه حالش نيكو شود. اگر هر دو قائم بودند، دليل كه بر او گزندي رسانند.

1.26.75 کشک

 ديدن کشک در خواب خوب نيست به هر صورتي که باشد چه تر و چه خشک چه تنها و چه در غذا مخصوصا خوردن کشک اگر ترش و شور باشد غم و رنج و غصه و گرفتاري است. ديدن کشک سايي در خواب فتنه انگيزي است و دغل کاري. اگر ببينيد در خواب کسي براي شما کشک مي سايد او فتنه مي انگيزد و گرفتاري و ابتلا به وجود مي آورد و چنانچه ديديد خودتان کشک مي ساييد کاري خلاف مي کنيد که مستوجب ملامت مي شويد. فروختن کشک بهتر از خريدن آن است.

1.26.76 کشکاب

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند عناب و بنفشه و شكر كشكاب كرده بود و مي خورد، دليل است مال حلال يابد و از غم برهد. اگر بيند نتوانست خورد، تاويلش به خلاف اين است.

1.26.77 کشمش

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كشمش داشت و بخورد، دليل است به قدر آن منفعت بيند. اگر بيند كشمش به كسي داد، دليل است راحتي به وي رساند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كشمش به خروار درخانه بود، دليل است مال تمام حاصل نمايد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كشمش درخواب بر سه وجه است.

اول: منفعت.

دوم: مال حلال.

سوم: كسب و معيشت.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کشمش : دعوا در همسایگی

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن میوه هائی خشک چون مویزو کشمش و مانند آن نیکوئی باشددوستان در حق او گویند

1.26.78 کشو

اگر خواب ببينيد در كشويي به دنبال چيزي مي گرديد ، علامت آن است كه انتظارات شما نوميد كننده خواهد بود . اما اگر كشو را مرتب ببينيد ، دلالت بر يافتن دوستاني خوب و سرگرميهايي لذتبخش دارد .

1.26.79 کشور بيگانه

لوک اويتنهاو مي گويد :

کشور بیگانه : سفری خوش خواهید داشت

 

1.26.80 کعب

حضرت دانيال گويد: اگر كسي در خواب بيند كعب بسيار داشت، دليل غم است. اگر بيند كعب پاي او بشكست، دليل كه فرزندش بميرد يا به غمي گرفتار آيد.

1.26.81 کعبه

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كعبه درخواب خليفه بود بر آن كس كه كعبه قبله او بود و هر زيادت و نقصان كه در آن بيند، دليل بر خليفه بود. اگر بيند كه طواف كعبه مي كرد، دليل بر صلاح دين او بود و از خليفه فائده يابد. اگر بيند كه احرام بسته بود و روي در كعبه داشت، دليل به زيادتي صلاح او بود. اگر بيند كه سراي او كعبه بود و مردم آنجا را زيارت مي كردند، دليل كه امانت مردم كند و حرمت يابد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر پادشاهي در خواب بيند كه به كعبه رفت، دليل كه از جانب حق تعالي بزرگيش زياده گردد. اگر بيند كه كعبه بيفتاد يا بسوخت، دليل كه حال خليفه تباه گردد. اگر بيند كه دركعبه بود، دليل كه از شر دشمن ايمن گردد. اگر بيند كه روي به حجر الاسود نهاد، دليل كه حج بگذارد. اگر بيند كه بر بام كعبه بود، دليل كه بيننده بدمذهب بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كعبه در خواب بر چهار وجه است.

اول: خليفه.

دوم: امام.

سوم: ايمان.

چهارم:امنيت و ايمني.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن رفتن به کعبه و ایمنی وسلامت بود

1.26.82 کفاش

1ـ ديدن كفاش در خواب ، نشانة آن است كه موقعيتهاي زندگي شما نشان مي دهند كه براي پيش رفتن ، هنگام مساعدي نيست .

2ـ اگر زني خواب ببيند حرفة همسرش كفاشي است ، علامت آن است كه به آرزوهاي خود دست خواهد يافت .

1.26.83 کفتار

محمدبن سيرين گويد: ديدن كفتار درخواب، دليل بر زني زشت و پليد بود. اگر بيند كه كفتاري در خانه او بسته بود، دليل كه زني زشت بخواهد و دزديدن در ديدن كفتار در خواب هيچ نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: همان طور که مي دانيد کفتار جانوري است و حشي و مردار خوار و کثيف و متعفن که ديدنش در خواب خوش يمن نيست. در موارد ديگر نيز اين نکته را نوشته ام که اساس تعبير بر ادراک شما قرار مي گيرد نه آن چه واقعا است و شما در خواب مي بينيد. مثلا ممکن است شما در خواب کفتاري ببينيد و نشناسيد و ندانيد که آن جانور کفتار است و حتي احتمال دارد کفتار را به جاي سگ بگيريد. صبح فردا آن چه تعبير بر آن انجام مي شود سگ است نه کفتار. متقابلا ممکن است سگي را در خواب ببينيد که بي آزار از کنارتان مي گذرد ولي شما وحشت زده گمان کنيد که آن حيوان کفتار است. صبح فردا آن چه تعبير بر اساس آن انجام مي گيرد کفتار است نه سگ زيرا شما سگ را کفتار گرفته ايد. اينجا نيز ادراک شما معيار تعبير است. اين مقدمه را نوشتم که اگر کفتار را به رويت نمي شناسيد و نمي دانيد چگونه جانوري است مهم نيست. آن چه اهميت دارد برداشت شما است. اگر کفتاري در خواب ببينيد و بدانيد کفتار است و از آن بترسيد خوب نيست. ميمنت و شگون ندارد. اگر بيننده خواب کفتاري ببيند و کفتار در خواب به طرف او بيايد نيکو نيست چرا که خواب او مي گويد حادثه اي براي بيننده خواب اتفاق مي افتد و بر اوست که در روزهاي آينده محتاط باشد و خويشتن را حفظ کند. اگر کفتاري در خواب ببينيد که پشتش به طرف شما باشد، بگذرد و دور شود خوب است چون خطري از شما دور مي شود ولي اگر کفتار را به سمت خود ببينيد و به شما نزديک شود و حمله کند خوب نيست. نگاه کردن در چشم کفتار نيز يمن ندارد، اگر در خواب کفتار را بکشيد بر دشمني مرگ آفرين چيره مي شويد و اگر کفتار از شما بگريزد خطري را دفع کرده ايد. برخي از معبران کفتار ماده را زني پير دانسته اند که اساس زندگي بيننده خواب را به هم مي ريزد. به هر حال ديدن کفتار در خواب شئامت دارد.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کفتار دشمن مکر به وی کند وگوش به حرفش دهد

1.26.84 کفجه

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كه كفجه پاكيزه داشت، دليل كه خادمه او مصلحه بود. اگر كفجه را شكسته يا كهنه بيند، تاويل به خلاف اين بود. اگر پادشاه كفجه آتش در خواب بيند، دليل بر مردي بود دلير. اگر قاضي كفجه آتش در خواب بيند، نايب او بود وهر كه جز اين كس كفجه آتش بيند، دليل بر خدمتكار خانه بود.

1.26.85 کف دريا

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب كف دريا بيند، دليل منفعت بود از بزرگي.

 

1.26.86 کف دست

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كف ها بر هم مي شود، دليل كه از خويشان مفارقت كند و نيز گويند درآنجا عروسي بود. اگر بيند كه كف ها خسته بود، دليل كه از سفر بازماند. اگر درخواب كفهاي خود گشاده بيند و قوي، دليل فراخ دستي او بود. اگر به خلاف اين بيند، دليل تنگدستي بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دين كف درخواب بر شش وجه بود.

اول: فراخ دستي ( دارايى و بى نيازى).

دوم: مال.

سوم: رياست.

چهارم: فرزند.

پنجم: دليري.

ششم: زني خواستن به حرام ( نكاح بازنى بطور حرام و نامشروع).

1.26.87 کفش

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كفش درخواب، دليل زن بود. اگر بيند كفش نو در پاي كرد، دليل كه زني بخواهد يا كنيزكي بخرد. اگر درخواب كفش خود را سيه بيند، دليل كه آن زن توانگر بود. اگر كفش را سبز بيند، دليل كه آن زن مستوره بود. اگر كفش را سرخ بيند، دليل كه آن زن معاشر بود. اگر زرد بيند، دليل كه آن زن بيمارگونه بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كفش درخواب بر هفت وجه بود.

اول: زن.

دوم: خادم.

سوم: كنيزك.

چهارم: قوت و نيرومندي.

پنجم: معيشت.

ششم: مال.

هفتم: سفر(مسافرت).

 

ديدن كفش درخواب، دليل بر مردي بود كه ميراث قسمت كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

کفش در خواب ما زن است و همسر. براي زنان ديدن کفش در خواب زندگي زناشوئي است که شوهر اصل کلي آن است. اگر زن داريد و در خواب کفش ببينيد خواب شما به همسرتان بر مي گردد و نوئي و کهنگي و رنج و راحت آن اشاره اي است به روابط بيننده خواب و همسرش. ولي اگر بيننده خواب ازدواج نکرده باشد و در خواب ببينيد کفشي جديد و نو پوشيده ازدواج مي کند. اگر مردي در خواب ببيند کفش هايش لنگه به لنگه پوشيده از همسرش جدا مي شود و چنانچه مرد مجردي اين خواب را ببيند زني کج خو و بد خلق نصيب او مي شود. اگر مردي در خواب ببيند کفش پايش را مي زند با همسرش اختلاف پيدا مي کند. اگر ببيند کفش براي پايش کوچک شده همسرش از او تقاضائي مي کند که قادر به بر آوردن آن نيست. اگر مردي در خواب ببيند کفشش سوراخ شده زنش به او خيانت مي کند و اگر ببيند کفشش آن قدر فرسوده است که نمي تواند بپوشد همسرش بيمار مي شود. اين تعابير براي زنان نيز هست با اين تفاوت که کفش زن به زندگي خانوادگي او نيز اشاره مي کند و تنها شوهرش مطرح نيست. خانم آيتانوس مي گفت: - جعبه کفش در خواب مادر زن است به همين علت مردان غربي کفش خود را بدون جعبه مي خرند و به خانه مي برند و شرقي ها علاقه دارند که حتما کفششان جعبه داشته باشد. آن اشاره اي طنز آميز به اين نکته است که مردان غربي با مادر زن خويش رابطه صميمانه و خوبي ندارند و در مغرب زمين بسياري از جدايي ها به علت وجود مادر زن اتفاق مي افتد اما زنان آسيائي داماد خويش را مانند پسر خود دوست دارند و به او محبت مي کنند. باز هم خانم اتيانوس مي گفت: - اگر خانمي در خواب ببيند پاشنه کفشش کند شده شوهرش بيکار مي شود و اگر زني ببيند که کفش مردانه پوشيده صاحب پسر مي شود.

 

مؤلف گويد :

ديدن خواب کفش به معني جنس مؤنث مي باشد وکفش هر کس مربوط به فاميلهاي درجه اول مونت آن شخص مي باشد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کفش در پا کردن نشانه زن گرفتن باشد و اگر در آورد زن طلاق دهد

1.26.88 کفگير

کفگير در خواب خدمتکار است يا کسي است که خانه و زندگي بيننده خواب را اداره مي کند. کفگير از چيزهايي است که به ندرت اتفاق مي افتد يک مرد در خواب ببيند ولي اگر ديد اشاره به کسي است که امور خانه زير نظر اوست. اگر مردي مجرد در خواب ببيند کفگيري در دست دارد يا خريداري کرده و به خانه مي برد ازدواج مي کند ولي براي مرد متاهل معرف کسي است که خانه اش را مي گرداند. اين شخص هم ممکن است همسر باشد و هم شخص ديگري که به خانم خانه کمک مي کند مثل خدمتکار. اگر خانمي در خواب ببيند که کفگيري نو در دست دارد که قبلا آن را نداشته کسي پيدا مي شود که به او کمک مي کند.

1.26.89 کفن

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كه از بهر مرده كفن مي ساخت و آن كس معروف بود، دليل رنج و بلا بود. اگر بيند كه كفن از مرده بكند، دليل كه در دنيا طرف آن مرده جويد. اگر بيند كه او مردگان راكفن مي كند، دليل كه از مرده مال حرام بدست آورد، اگر بيننده مفسد بود، منافق باشد و بد دين.

 

1ـ ديدن كفن در خواب ، نشانة بيمار شدن و تحمل اضطراب و نگراني مربوط به آن مي باشد . كسادي در كار راه خواهد يافت ، و توطئه افراد بد نيت به شما آسيب خواهد رساند .

2ـ ديدن اجساد كفن پوش در خواب ، نشانة بداقبالي و بدبختي است .

3ـ اگر خواب ببينيد كفن از روي جسدي كنار زده مي شود ، نشانة آن است كه مشاجرات و اختلافات به جدايي منجر خواهد شد .

1.26.90 کک

محمدبن سيرين گويد: ديدن كك به خواب، دليل بر دشمني ضعيف است. اگر بيند ككي او را بگزيد، دليل است از دشمني سخني سخت شنود. اگر بيندككي را بكشت، دليل است بر دشمن قهر نمايد. اگر بيند ككان بسيار بر تن او جمع شدند، دليل است بر زبان مردم عام افتد و مضرت بيند.

 

1ـ ديدن كك در خواب ، نشانة آن است كه از دسيسه هاي نزديكان خود برافروخته مي شويد و در صدد تلافي برمي آيد .

2ـ اگر زني خواب ببيند كك او را مي گزد ، علامت آن است كه افرادي به ظاهر دوست به او تهمت مي زنند .

1ـ اگر زني در خواب صورت خود را پر از كك ببيند ، نشانة آن است كه وقايعي نامطلوب شادماني او را ضايع مي كند .

2ـ اگر زني در خواب صورت خود را در آينه پراز كك ببيند ، نشانة آن است كه رقيبي در صدد به چنگ آوردن نامزد اوست .

 

1.26.91 کَل

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه او را با كلي صحبت افتاده بود، دليل كه با بزرگي دوستي كند. اگر كل بيند كه سرش موي برآورده بود، دليل كه وام دار گردد.

1.26.92 کلاژه

مرغي است و ديدن آن در خواب دليل بر مردي بي دين و بي فايده بود. اگر بيند كه كلاژه را بكشت و گوشت او را بخورد، دليل كه دشمن را قهر كند و مال او بستاند.

1.26.93 کلاغ

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كلاغ، دليل بر مردي فاسق بود. اگر بيند كه كلاغي داشت، دليل كه او را با چنين مردي صحبت كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه كلاغي شكار كرد، دليل كه به حيله مال مردم بستاند. اگر كلاغ را ديد كه از شاخ آواز داد و بانگ كرد، دليل كه زحمت او از سفر بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 کلاغ در خواب هاي ما شوم و بد يمن نيست اما از جمله پرندگاني است که ديدنش خوب شناخته نشده. صداي کلاغ خبر از غربت و تنهائي و غم و اندوه است. اگر صداي کلاغ را بشنويد و خودش را نبينيد نشان آن است که کسي پشت سر شما بد مي گويد. اگر در خواب صداي کلاغ هاي بسياري را بشنويد ولي آن ها رانبينيد به غربت و تنهائي دچار مي گرديد. اگر در خواب ببينيد کلاغي بر شاخه درخت يا بام خانه شما نشسته در صورتي که احساس کنيد آن درخت و آن خانه به شما تعلق دارد خبري ناراحت کننده به شما مي رسد. اگر در خواب ببينيد گوشت کلاغ مي خوريد مال حرام بدست مي آوريد که خود شما به ناروا بودن آن معترف هستيد. اگر در خواب ببينيد کلاغي را کشتيد دشمن ياوه گوئي را از خود مي رانيد و اگر ببينيد کلاغي را در قفس نگه داشته ايد جلوي دهان بد گوئي را گرفته ايد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کلاغ : باخت یا گم کردن

که قارقار میکند : بدبختی

ترساندن آن : شخصی قصد کلاشی از شما را دارد

که پرواز میکند : مرگ

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کلاغ مرد فاسق باشد

دیدن زاغ وکلاغ مرد دروغگوئی که به وی اظهار دوستی کند

1.26.94 کلاه

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كلاه به خواب عز و جاه بود به قدر و قيمت كلاه. اگر بيند كه كلاه او گوشه بر سر داشت، دليل عمل بود از قبل پادشاه.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند كه كلاه در سر داشت، دليل بر خير دين بود. اگر بيند كه دستار بر سر كلاه نهاده بود، دليل كه راز خود را از مردم پنهان دارد. اگر بيند كه كلاه ابريشمين در سر داشت، دليل خير بود. اگر بيند كلاه زرين در سر داشت، دليل مال بود. اگر كلاه را از مرواريد بيند، دليل كه عزيز گردد. اگر كلاه را آهنين بيند، دليل كه از پادشاه قوت يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه كلاه خونين بر سر داشت، دليل كه خود را در پيش مردم عزيز پندارد و سخنهاي محال گويد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر اين بيند كه كلاه تابستان، به زمستان بر سرداشت، دليل كه كام دل يابد، و اگر به خلاف اين بيند، دليل كه به مراد نرسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كه كلاه سياه بر سر داشت، اگر در بيداري داشته باشد، دليل منفعت بود. اگر بيند كه كلاه از سر او بيفتاد، دليل است در غم افتد. اگر بيند كه كلاه از سر او برگرفتند، دليل كه از جاه بيفتد. اگر كلاه نو بر سر داشت، دليل كه مرتبه او زياد گردد. اگر كهنه بيند به خلاف اين باشد. اگر بيند كه كلاه سفيدبر سر داشت، دليل دين پاك بود. اگر سبز بود طاعت گذار باشد. اگر سرخ بود نقصان دين او بود. اگر زرد بود بيمار باشد. اگر سياه بيند، كسي را نيك بود كه آن را در بيداري داشته باشد. اگر بيند كه كلاه مرصع در دست يا در سر داشت، دليل كه به قدر و قيمت كلاه بزرگي يابد. اگر كلاهش درافتاد، دليل كه پادشاه مال او رامصادره كند و بستاند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كلاه در خواب بر شش وجه بود.

اول: ولايت و فرمانروايي.

دوم: رياست.

سوم: بزرگي.

چهارم: عزيزو گرامي بودن.

پنجم: مقدار.

ششم: منزلت.

 

ديدن كلاه دوز در خواب، دليل بر مردي كاردان بود كه خدمت بزرگان كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 کلاه معرف عزت و حرمتي است که نزد مردم داريم. نماينده برداشتي است که ديگران نسبت به ما دارند و بهائي است که جامعه به ما مي دهد. کلاه در خواب به هيچ عنوان معرف پول و مال و دارائي نيست. اگر در خواب ببينيد کلاهي خوب و نو بر سر داريد نشان آن است که موقعيت اجتماعي بالائي پيدا مي کنيد. اگر ببينيد کسي کلاهي به شما داد و آن را بر سر نهاديد به ياري ديگران موقعيت خوبي بدست مي آوريد. اگر کسي در خواب ببيند لباس خوبي نپوشيده اما کلاه نو و گران بهائي بر سر نهاده نشان آن است که بدون استحقاق و داشتن لياقت شغلي را به دست آورده است . اگر لباس خوب و کلاه بي ارزش داشته باشد تعبير خلاف آن است و خواب او مي گويد بيننده خواب شايستگي زياد دارد ولي کاري به او داده اند که در خور شان و مقامش نيست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کلاه

نو و زیبا : خوشبختی

کهنه و مچاله : درموقعیتی حساس قرار خواهید گرفت

بوسیله باد برده شدن : بی وفایی

تعمیر کردن آن : ضرر، زیان

کلاه گذاشتن : سفری در راه است

گم کردن یک کلاه : ناراحتی

از زمین برداشتن : رضایت

کلاه حصیری : خوشبختی

1.26.95 کلبتين

محمدبن سيرين گويد: ديدن كلبتين درخواب، دليل خادمي است دلير كه به خوبي مال از دست پادشاه بيرون آورد و بر مردم نفقه كند. اگر بيند به كلبتين چيزي از آتش بيرون آورد و بر مردم داد، دليل كه از پادشاه منفعت يابد.

1.26.96 کلبه

1ـ ديدن كلبه در خواب ، نشانة موفقيت غير قابل ترديد در زندگي است .

2ـ اگر خواب ببينيد در كلبه اي خفته ايد ، علامت آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد .

3ـ ديدن كلبه در مرغزاري سرسبز ، نشانة شادماني و خوشبختي است .

1.26.97 کلکسيون

لوک اويتنهاو مي گويد :

کلکسیون

حشرات : ناراحتی

گیاهان : شادی

سنگهای معدنی : اتفاق ناخوشایند

1.26.98 کلم

محمدبن سيرين گويد: ديدن كلم درخواب، دليل منفعت است از قِبَل زنان و پخته وي به تاويل، بهتر از خام بود. اگر ديد كه كلم خورد، دليل است از زنش منفعت يابد.

 

1ـ ديدن كلم در خواب ، نشانة آن است كه بي نظمي در هر كاري اختلال وارد مي كند .

2ـ ديدن كلم سبز در خواب ، نشانة آن است كه در ازدواج و عشق با بي وفايي روبرو خواهيد شد .

3ـ بريدن كلم در خواب ، علامت آن است كه با ولخرجي زياد به بند فلاكت و بدبختي مي افتيد .

1.26.99 کلنگ

محمدبن سيرين گويد: ديدن كلنگ درخواب، دليل بر مردي غريب و درويش است. اگر بيند كلنگي بگرفت، دليل است با مردي غريب پيوندد و از يكديگر منفعت يابند. اگر بيند كه كلنگ بسيار داشت، دليل است بر گروهي غريبان مهتر شود. اگر بيند بر كلنگي نشسته بود، دليل است به سفري رود. اگر بيند در خانه كلنگ داشت دليل است زنش درويش شود.

 

1ـيوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن لک لک وکلنگ و مرغان دیگر نعمت حلال است

1.26.100 کلوچه

محمدبن سيرين گويد: ديدن كلوچه در خواب، دليل بر عيش خوش بود و مال بسيار. اگر بيند كه كلوچه مي خورد، دليل است مال حاصل كند. اگر بيند كه كلوچه در دهان نهاد و نتوانست بخورد، دليل است مال او از ديگران بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن كلوچه درخواب بر چهار وجه است. اول: مال حلال. دوم: روزي فراخ. سوم: نعمت بسيار. چهارم: عيش خوش.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  کلوچه در خواب تعبير شيريني ها و ماکولات خوب را دارد و نشان از خير و خوبي و نعمت و برکت است به شرطي که زنجبيل و دارچين و ادويه.از اين قبيل نداشته باشد. عطر خوب داشتن و بوي خوش از کلوچه استشمام کردن تغييري در تعبير به وجود نمي آورد ولي اگر عطر و بو از زنجبيل و دارچين و ادويه تند و از اين قبيل باشد و تصور وجود چنين چيز هائي در خواب براي شما پيدا شود خوب نيست چون خواب مي گويد به نعمتي مي رسيد که در پايان غم و اندوه مي آورد و شما را به گريستن وا مي دارد. کلوچه مالي است لقمه اي و بخش شده. مانند پولي که بين چند نفر تقسيم شود و يک بخش از آن را نيز به بيننده خواب اختصاص دهند. اگر در خواب ديديد چندين کلوچه داريد سهام بيشتري نصيب شما مي شود ولي تغييري در بخش بخش بودن آن نمي دهد. اگر در خواب ديديد کلوچه مي خوريد خوب است چرا که خوشحال مي شويد و به عيش و شعف مي رسيد. خريدن و گرفتن و داشتن آن همين تعبير را دارد. اگر ديديد کلوچه داشتيد اما نتوانستيد بخوريد مالي به دست مي آوريد که از گلويتان پائين نمي رود. اگر در خواب ببينيد کسي کلوچه اي به شما مي دهد شما را به نعمت مي رساند. اگر ديديد کلوچه مي پزيد کاري مفيد انجام مي دهيد.

 

1ـ خوردن كلوچه در خواب ، نشانة توفيق بسيار زياد در تمامي كارهايي است كه هم اكنون به آن اشتغال داريد .

2ـ پختن كلوچه در خواب ، نشانة صرفه جويي در امور خانه است .

1.26.101 کليد

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كليد، دليل بر مردي بود گشاينده كارها و ظفر يافتن بر دشمن.

اگر بيند كه كليد بسيار داشت، دليل است كه بزرگي يابد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر در خواب بيند كه كليد آهنين داشت، دليل قوت بود.

اگر كليد مسين داشت يا برنجين، دليل است كه سخنش گيرا شود.

اگر كليد را چوبين بيند، دليل كه منفعت آن كمتر بود.

اگر بيند كه كليدِ سيمين داشت يا زرين، دليل كه مال حاصل كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه قفل را نتوانست گشود و كليد ضايع شد، تاويلش به خلاف اين است.

اگر بيند كه به كليد قفل گشود، دليل است كه زن خواهد و كنيزك خرد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كليد در خواب بر هشت وجه است.

اول: مژده وبشارت.

دوم: فرج ونجات ازغم.

سوم: شفا از بيماري.

چهارم: يافتن مراد.

پنجم: قوت و نيرومندي دين.

ششم: گذاردن و برآورده شدن حاجت.

هفتم: اجابت دعا.

هشتم: علم و دانش.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

داشتن کليد در خواب خوب است بخصوص اگر بتوانيد به مدد کليد قفل در بسته اي را بگشائيد و پشت آن در نيز چيزهاي خوب بيابيد و ببينيد. کليد درخواب تقريبا همان تعبيري را دارد که در بيداري از کليد انتظار داريم. کليد وسيله اي است براي گشودن قفل ها و در هاي بسته و در خواب نيز به توانائي انجام امور مشکل تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد کليدي بزرگ داريد که نمي دانيد که به کدام قفل مي خورد خواب شما مي گويد قدرت انجام کارهاي بزرگ را خواهيد يافت ولي فرصت و موقعيت به دست نمي آوريد. اگر ببينيد قفل بزرگي هست و شما کليد کوچکي در دست داريد براي انجام کاري بزرگ احساس حقارت و کوچکي خواهيد کرد يا امکان به دست نمي آوريد. اگر در خواب ببينيد قفل و کليد آشنائي هست اما شما نمي توانيد آن را بگشائيد با مشکي رو به رو مي شويد که از حل آن در مي مانيد. اگر ببينيد ديگري کليد مي سازد و به شما مي دهد خدمتي در حق شما انجام مي دهد و راه موفقيت را به رويتان مي گشايد. اگر ديديد خودتان داريد کليد مي سازيد تدبير کاري را مي کنيد . اگر در خواب ببينيد کليد شما در قفل شکست در کاري شکست مي خوريد و گرفتار استيصال مي شويد. اگر ببينيد با کليدي دري را قفل مي کنيد زيرکانه رازي را از ديگران پنهان نگه مي داريد. همه اين ها در صورتي است که کليد محور خواب شما باشد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کلید

یافتن آن : شما از یک دام رهایی خواهید یافت

گم کردن آن : بگو مگو

آن را به همراه داشتن : پس اندازهایتان به شما کمک بسیار خواهد کرد

باز کردن یک در بسته با کلید : به شما مظنون خواهند شد

1.26.102 کليدان

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كه كليددان را بگشود، دليل است كار دنيا بر وي گشاده شود. اگر كليددان را نتوانست گشودن، به خلاف اين است.

1.26.103 کليسا

محمدبن سيرين گويد:

اگر درخواب بيند كه در كليسا شد و سوي قبله اسلام نماز كرد، دليل كه توبه از گناه كند و دينش قوي شود به سبب آن كه كليسا جاي عبادت است.

1.26.104 کليه

1ـ اگر در خواب كلية خود را ببينيد ، نشانة آن است كه احتمالاً به بيماري سخت مبتلا خواهيد شد ، شايد هم در امر ازدواج با مشكلي مواجه شويد .

2ـ اگر خواب ببينيد كلية شما بدون اشكال كار مي كند ، نشانة آن است كه در توطئه اي خطرناك شركت خواهيد كرد .

3ـ اگر در خواب احساس كنيد كلية شما به درستي كار نمي كند ، علامت آن است كه اتفاقي باعث مي شود در امور مالي زيان ببينيد .

1.26.105 کنشت

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر بيند كه در كنشت شده بود، اگر بيننده مصلح است تعبيرش نيك بود، اگر مفسد بود تعبيرش بد باشد.

 

1.26.106 کمان

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند كه تيرو كمان داشت، دليل كه از سفر فايده يابد. اگر بيند كسي كمان به او داد، دليل است او را پسري آيد يا برادر. اگر بيند از كمان تير انداخت، دليل كه سخن حق و باطل گويد. اگر بيند كمان به كسي داد يا فروخت و يا ضايع شد، دليل كه از زن جدا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه به دست تيرو كمان ساخت، دليل است كارش ساخته شود. اگر ديد كمان را فروخت و درم بستد، دليل است درم را بر دين اختيار نمايد. اگر در بهاي كمان جنسي بستد، دليل است مرادش حاصل شود. اگر ديد كمان را در كماندان نهاد، دليل است از دنيا برود. اگر ديد كمان نو و پاكيزه داشت، دليل كه كردار نيكو نمايد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كمان درخواب بر شش وجه است.

اول: سفر.

دوم: فرزند.

سوم: زن.

چهارم: قوت ونيرومندي.

پنجم: اعمال نيكو.

ششم: مردم دوست بودن(دوست و رفيق).

1.26.107 کمان آسمان

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه كمان زرد بود، دليل است مردم آن ديار بيمار شوند. اگر سبز بود، دليل بر فراخي نعمت است. اگر سرخي آن بيشتر بود تاويلش به خلاف اين است.

1.26.108 کمانچه

ديدن كمانچه در خواب ، علامت تفاهم در محيط خانواده و به دست آوردن موقعيتهاي نشاط آور در اجتماع است .

 

1.26.109 کمان حلاجي

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كمان حلاجي داشت، دليل است منافق بود و نيز گويند زني ممتنع بخواهد. اگر بيند كمان حلاجي او ضايع شد، دليل است از زني جدا شود.

1.26.110 کمانگره

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كمان گره داشت و گل مي ا نداخت، دليل غم و اندوه است. اگر بيند كمان گره داشت، دليل است آزار مردم جويد.

1.26.111 کمد

1ـ اگر خواب ببينيد داخل كمد پر از اشياء و كالاهايي تميز و مرتب است ، نشانة خوشي و راحتي است ، و اگر داخل كمد پر از اشياء و اجناس كثيف و نامرتب باشد ، علامت تنگدستي و بدبختي است .

2ـ ديدن كمدي كوچك در خواب ، نشانة آن است كه با بيگانگان همنشين خواهيد شد .

1.26.112 کمر

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كمري بر ميان بسته بود، دليل است به قدر و قيمت كمر مال يابد و نيز، دليل است پشت و پناه او از فرزندان است. اگر بيند كمر مرصع بر ميان بسته بود، دليل است به قدر و قيمت آن كمر مال يابد و نيز گويند فرزندي آورد كه محتشمِ قبايل بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كمري مي انداخت، دليل است مال و حشمت يابد و عمرش دراز بود. اگر بيند كمر بگسست يا ضايع شد، تاويل آن زيان بود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر در خواب بيند شمشير مرصع داشت، دليل است مهتري يابد. اگر بيند كمر و شمشير را به كسي داد، دليل كه از بهر پادشاه سفري كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كمر در خواب بر شش وجه است.

اول: منفعت.

دوم: فرزند.

سوم: بزرگي.

چهارم: عمردراز.

پنجم: مراد.

ششم: پاكي واخلاص در دين.

 

علامه مجلسي ( ره) گويد:

شکستن کمر به مرگ برادر چنانچه امام حسين عايه السلام در شهادت عباس فرمود: اکنون کمرم شکست.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 کمربند در خواب ميزان برخورداري شما را از مجموع امکاناتي که در بيداري داريد نشان مي دهد. تعبير کمر بند تا حدي به کلاه نزديک است ولي واقعيت و عمق آن از جهاتي بيشتر است. کلاه ارزش و بهائي است که ديگران به شما مي دهند ولي کمر بند لذت و بهره اي است که خودتان از موقعيت و امکانات خويش مي بريد و هيچ ربطي با ديد و نظر و راي مردم ندارد. اگر در خواب ديديد کمر بندي را محکم بسته ايد که قلابي بزرگ دارد و از نظر خودتان هيچ نقصي در آن وجود ندارد نشان آن است که در زندگي کامياب مي شويد و از همه امکاناتي که فراهم آورده ايد به خوبي بهره مي گيريد و سود مي بريد. اگر ديديد کمر بندي سست و کم ارزش به قلابي لق و شل بسته ايد موقعيت متزلزلي خواهيد داشت و کامروائي از دسترس شما دور است. برخي از معبران کمر بند را فرزند تعبير کرده اند و اين بستگي دارد به موقعيت بيننده خواب. کساني که امکان آوردن فرزند براي ايشان هست کمر بند مي تواند فرزند باشد و آن هم فرزند ذکور که باعث سربلندي و نيک نامي پدر خويش مي شود. اگر در خواب ببينيد که شلوار پوشيده ايد اما کمر بند نداريد که روي آن ببنديد و ممکن است شلوار از پاي شما بيفتد موقعيت خانوادگي متزلزلي خواهيد يافت و بخصوص با همسرتان اختلاف پيدا مي کنيد تا حدي که احتمال ترک شما را نيز مي دهد. اگر در خواب کمر بند خود را به کسي بدهيد قدرت و توانائي را از خود دور مي کنيد و آن را در اختيار شخصي ديگر قرار مي دهيد و اگر کسي کمربند از شما بگيرد و به کمر خود ببندد جاي شما را مي گيرد. همين طور است اگر بيننده خواب کمربند کسي را بگيرد و به کمر خودش ببندد چون نشان آن است که از او سلب قدرت مي کند و خودش جاي او را تصاحب مي نمايد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

کمربند : رضایت

کمربند تزیین شده : آسایش

یافتن آن : اعتماد

گم کردن آن : راه دیگری در زندگی انتخاب کنید

کمربند طلا : ازدواج در راه است

1.26.113 کمند

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كمند بينداخت و مردي بگرفت، دليل كه از بزرگي ياري جويد. اگر كمندش از ريسمان بود، دليل است ياري از مومني طلبد. اگر بيند كمند انداخت و كسي نتوانست گرفت، دليل است او را ياري ندهد.

1.26.114 کنار

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كنار(سدر) درخواب، دليل مالي بود كه بي غش بود. گويند كه ميوه آدم در بهشت كُنار بود. اگر بيند كنار خورد، دليل كه مال حلال يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كنار(سدر) درخواب، دليل بر مال حلال است و روزي فراخ.

1.26.115 کنجد

محمدبن سيرين گويد: ديدن كنجد درخواب، مالي حلال بود كه هر روز زياده شود. اگر بيند كنجد بسيار داشت، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن کنجد در خواب خوب و نشاني از افزوني معيشت و نعمت است. يعني چيزي بيش از رزق و روزي هميشگي است. اگر در خواب ببينيد ناني مي خوريد که بر آن کنجد پاشيده اند يا آن را يا کنجد پخته اند چيزي بيشتر از حقوق و در آمد مستمر نصيب شما مي شود. اگر در خواب ببينيد که از کنجد روغن مي گيريد لب و لباب و بهره مالي نصيب شما مي شود. اين مالي است که تحصيل آن به زحمت ممکن است ولي چون به دست آورديد هيچ نوع زحمت و رنجي پديد نمي آورد.

1.26.116 کندر

اگر ديد کندر مي خائيد دليل که با کسي گفتگو کند اگر کنر بسيار داشت دليل معيشت بود

 

1.26.117 کندنا

حضرت دانيال گويد: ديدن كندنا در خواب، دليل بر مردي بود كه او را به دوستي ياد كند.

 

1.26.118 کنده

1ـ ديدن كندة درخت در خواب ، نشانة آن است كه تحولات و دگرگونيها باعث خواهد شد از شيوه معمول زندگي خود دور شويد .

2ـ ديدن زميني پر از كنده هاي درخت در خواب ، نشانة آن است كه در برابر حملة بدبختي ناتوان خواهيد ماند .

3ـ بيرون كشيدن تنة درخت از خاك ، نشانة آن است كه با رويارويي قاطع با واقعيات زندگي ، قادر خواهيد شد خود را از فقر و فلاكت نجات بدهيد .

1.26.119 کندوي

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كندوي عسل داشت، دليل كه از زنان مرادش حاصل شود و مال حلال يابد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کندو در خواب هاي ما زني است مال دار و متنعم و ظريف و بي آزار که اگر کندو را در خانه داشته باشيم از وجود چنين زني بهره مند مي شويم. چنان چه در خواب ببينيم کندوئي در خانه داريم مالي از زني با آن خصوصيات نصيب ما مي شود. مثل زني که مستغلات زياد دارد و شما هر ماه کرايه مستغلات او را بگيريد و مصرف کنيد و هر بار ماه ديگر. اگر در خواب ببينيد کندوئي در خانه داريد که زنبور در آن نيست زني با شخصبت ولي فقير نصيب شما مي شود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

کندوی عسل

دیدن کندو : ثروت

1.26.120 کنسرت

1ـ اگر خواب ببينيد در كنسرتي عالي شركت كرده ايد ، نشانة آن است كه دوره اي از زندگي شما با شعف و شادماني سپري خواهد شد . اگر يك نويسنده چنين خوابي ببيند ، نشانة خلاقيت ادبي است . اگر يك تاجر چنين خوابي ببيند ، علامت رونق در تجارت است . اگر فرد جواني چنين خوابي ببيند ، نشانة سعادت و عشقي بي شائبه است .

2ـ اگر خواب ببينيد كنسرتي همراه با باله اجرا مي شود ، نشانة آن است كه در حرفة خود با كسادي مواجه خواهيد شد و با دوستاني ناپسند معاشرت خواهيد داشت .

1.26.121 کنگر

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب ديد كه كنگر داشت و بخورد، دليل كه غمگين شود، اگر نخورد، غم نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  کنگر يک گياه بياباني و وحشي است که از کوه جمع مي کنند. کنگر در خواب هاي ما به مال حرام و به زبان گوياتر به مال دزدي تعبير شده است . نه آن چنان مالي که خود بيننده خواب بدزدد بل که مالي است که قطعا حرام است اما کسي نمي داند صاحبش کيست. روي هم رفته کنگر در خواب خوب نيست مخصوصا اگر تيغ هاي آن را حس کنيد و ببينيد. اگر در خواب ببينيد خورش کنگر مي خوريد غمگين مي شويد و اگر ببينيد که کنگر پاک مي کنيد مالي به دست مي آوريد که بيهوده مي کوشيد آن را تطهير کنيد.

1.26.122 کنه

محمدبن سيرين گويد: ديدن كنه درخواب، دليل عيال است. اگر بيند كنه اندامش را مي خورد، دليل كه به قدر آن مالش تلف شود. اگر ديد بر تن چهارپايان او كنه بود، دليل كه مردم را از چهارپايان او فائده بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن كنه در خواب بر سه و جه است. اول: عيال. دوم: خدم. سوم: مال. اگر ديد كنه را مي كشت دليل بر نقصان اين سه چيز است. اگر ديد كنه را از خود مي انداخت، دليل بر نقصان اين سه چيز است. اگر ديد كنه را از خود مي انداخت، دليل كه چيزي پنهان به او رسد و از آن متفكر شود.

 

1ـ اگر خواب ببينيد كنه ها بر تن شما مي خزند ، نشانة آن است كه اوضاع مالي شما نابسامان خواهد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد كنه اي را روي بدن خود له مي كنيد ، نشانة آن است كه از دست دشمنان خائن آزار خواهيد ديد .

3ـ ديدن كنه هاي بزرگ بر تنة درخت ، نشانة آن است كه دشمنان با بيرحمي مي كوشند ثروت و دارايي شما را به تصرف خود درآورند .

1.26.123 کنيزک

ابراهيم كرماني گويد: ديدن كنيزك در خواب مال است. اگر كنيزك بخريد، دليل كه مال يابد. اگر ديد بفروخت، دليل بر نقصان مال است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کنیز خبر خوش شنود

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کنیزک غم بود

1.26.124 کوال

محمدبن سيرين گويد: ديدن كوال درخواب، دليل بر مرد عالم است و بدين قول دليل آورند. علي (ع) فرمود: اگر كسي درخواب بيند كوال نو و فراخ داشت، دليل منفعت است. اگر كوال كوچك بيند منفعت كمتر است.

1.26.125 کوتوله

1ـ اگر در خواب كوتوله اي شاد ببينيد ، علامت آن است كه هرگز از نظر قد و قامت كوتاه نمي مانيد و علامت سلامتِ جسمي و روحي نيز هست .

2ـ اگر خواب ببينيد دوستانتان كوتوله شده اند ، نشانة آن است كه با دوستان خود تفريحات و خوشي هاي بسيار خواهيد داشت .

3ـ ديدن كوتوله هاي زشت و ترسناك در خواب ، نشانة روبرو شدن با موقعيتهاي ترس آور و اضطراب آميز است .

1.26.126 کوچه

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيم که در کوچه اي ناشناس و مجهول هستيم باسئوالي رو به رو مي شويم که فکر ما را به خود مشغول مي دارد. اگر در خواب خود را در کوچه اي دراز و تنگ ببينيم در راه رسيدن به هدف باز مي مانيم . اگر ببينيم کوچه اي است که خانه هاي خوب در اطراف آن هست يا مردمي خوب آن جا زندگي مي کنند خوب است زيرا خواب ما مي گويد با مردي نيکنام برخورد مي کنيم و اگر خانه ها خراب و ويرانه بود يا مردمي بد در آن جا بودند تعبير خلاف آن است. اگر کوچه ناهموار بود راه آينده ما دشوار خواهد بود و اگر هموار بود به سرعت پيشرفت مي کنيم.

 

1ـ خواب كوچه نشان مي دهد كه اقبال گذشته همراه شما نخواهد بود و گرفتار پريشاني و اضطراب خواهيد شد .

2ـ اگر زن جواني خواب ببيند در كوچه اي تاريك سرگردان شده است ، هشداري است براي او تا از برخي رفاقتها چشم بپوشد ، زيرا اين دوستي ها تبديل به بي آبرويي او خواهد شد .

1.26.127 کود

ديدن كود در خواب ، علامت خير و بركت فراوان است .

 

1.26.128 کودکي

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند كودك شده بود، دليل غم و اندوه است. زيرا كه كودك صلاح از فساد نداند و نيز گويند كارش ضعيف بود.

ابراهيم كرماني گويد: ديدن كودك خوب روي، دليل فرشته است و كودك زشت روي، دليل مال است. اگر مردي در خواب بيند كودكي را شير مي داد، دليل است او را در زندان كنند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

کودک

فرزند خود : خوشبختی

کودکی همراه مادرش : اوقات مبارک

بچه های کوچک : غم و غصه

دیدن کودکان بیشمار : فلاکت

کودکان زیباروی : شادی و سلامتی

کتک زدن یک بچه : بی عدالتی

بچه ای که میدود : نیکبختی

 

1ـ ديدن نوزادانِ زيبا و تندرست در خواب ، علامت آن است كه نعمتهايي فراوان به شما خواهد رسيد و خوشبخت خواهيد شد .

2ـ اگر مادري در خواب فرزند خود را بيمار ببيند ، علامت آن است كه فرزند خود را همواره سلامت و تندرست خواهد ديد .

3ـ اگر كودكان را در حال كار يا مطالعه ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه اوقاتي فرح بخش و آرام در انتظار شما است .

4ـ اگر در خواب فرزند خود را بيمار يا مرده ببينيد ، نشانة آن است كه علت هراس شما درست است . رفاه و آسودگي به غم و اندوه مي گرايد .

5ـ اگر در خواب كودكاني غمگين ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه دشمنان در صدد مشكل آفريني اند . به خاطر افكار موذيانة برخي افراد به دردسر خواهيد افتاد .

6ـ اگر خواب ببينيد كودكان مشغول دويدن و بازي هستند ، دلالت بر آن دارد كه تمام تعهدات شما در عشق و كار به ثمر خواهد رسيد .

1.26.129 کور

مولف گويد :

اگر کسي خواب ببيند کور شده و جائي را نمي تواند ببيند در گناه بزرگي گرفتار مي شود

اگر ببيند کور بود وبينائي خود را بدست آورده ازگناه مفارقت يابد

1.26.130 کوره

1ـ ديدن كورة روشن در خواب ، نشانة سعادت و خوشبختي است . اما اگر كوره اي خاموش و خراب در خواب ببينيد ، نشانة آن است كه با فرزندان مشكل پيدا خواهيد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد در كوره اي مي افتيد ، نشانة آن است كه رقيبي در كشمكش كار شما را شكست مي دهد .

1.26.131 کوز

محمدبن سيرين گويد: ديدن كوز، دليل مال است كه به رنج حاصل شود. اگر ديد با كوز بازي مي كرد، دليل كه با كسي خصومت كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد كوز مي كشت، دليل كه از مردي حربي مال حاصل كند. جابرمغربي گويد: اگر ديد كوز داشت، دليل كه از مردي بخيل منفعت يايد. اگر ديد كوز بسيار داشت، دليل خصومت است. اگر ديد از مغز كوز روغن داشت مي آورد، دليل كه از بخيلي مال حاصل كند.

1.26.132 کوزه

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند كوزه را سفال داشت، دليل كه كنيزكي حاصل كند. اگر از مس سفيد يا روي بيند، دليل بر خادم بود. اگر بيند كه از كوزه آب خورد، دليل كه با كنيزكي جمع شود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه كوزه بشكست، دليل كه كنيزك بميرد كوزه درخواب، دليل مال و منفعت است. اگر بيند كه كوزه زرين يا سيمين داشت، دليل كه مال تمام حاصل كند. اگر آهنين بيند، دليل برمال اندك است كه بيابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كوزه در خواب بر نه وجه است.

اول: زن.

دوم: خادم.

سوم: كنيزك.

چهارم: قوام دين (آنچه مايه استواري دين است).

پنجم: صلاح تن (تندرستي).

ششم: عمردراز.

هفتم: مال.

هشتم: خيروبركت.

نهم: ميراث از قِبَل زنان.

 

ديدن كوزه آويز، به تاويل زني بزرگوار و مال دار است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

کوزه يا سفال پر از آب دوست مهربان است و اين دوست مي تواند يک زن باشد.اگر کوزه اي پر از آب داشتيد و شکستيد و آب آن به زمين ريخت در حق دوستي شفيق ناسپاسي مي کنيد و نعمتي را از دست مي دهيد .

1.26.133 کوسن

1ـ اگر خواب ببينيد به كوسنهاي ابريشمي تكيه زده ايد ، نشانة آن است كه براي آسودگي ديگران سختي و ناراحتي مي كوشيد .

2ـ ديدن كوسن در خواب ، نشانة كاميابي در كار و عشق است .

3ـ اگر دختري خواب ببيند كوسنهاي ابريشمي درست مي كند ، نشانة آن است كه تا چند ماه ديگر ازدواج مي كند .

1.26.134 کوسه

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کوسه در روياهاي ما نوعا دشمني است که تا به سراغش نرويد و به حريم او نزديک نشويد خطري ايجاد نمي کند . چنانچه در خواب خود را با کوسه اي رو به رو ببينيد با دشمني مواجه مي شويد. اگر کوسه به شما حمله کرد و آسيب رساند خوب نيست ولي اگر گريختيد امنيت حاصل مي کنيد. اگر فقط ترسيديد زيان مي بينيد. اگر کوسه را کشتيد بر دشمن پيروز مي شويد.

1.26.135 کوشک

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند در كوشكي رفت، دليل مال و خواسته است. خاصه آن كوشك را از خشت خام و گِل ساخته بيند. اگر كوشك را از گچ و آجر و سنگ ساخته بيند، دليل مال است اما دردين نقصان بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر در خواب بيند كوشك او خراب شد، دليل بر تلف مال است. اگر بيند آتش در كوشك افتاد، دليل است پادشاه مال او مصادره كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كوشك در خواب هفت وجه است.

اول: نعمت.

دوم: ولايت و فرمانروايي.

سوم: مرتبت و منزلت.

چهارم: رياست.

پنجم: بزرگواري.

ششم: پادشاهي.

هفتم: آرامش كاري (آرامش و آسايش).

1.26.136 کوفته

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کوفته نيز مانند کوکو از غذاهاي خوب است که به نعمت و روزي تعبير مي شود به شرطي که ترخون و مرزه و سبزي هاي تند و تلخ نداشته باشد. ترشي و چاشني و رنگ بد آن نيز تعبير را تغيير مي دهد و غم و رنج مي آورد.

1.26.137 کوکب

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کوکب گل غم و ناکامي است چون گل پائيزي است. زنبق نيز همين تعبير را دارد که در حرف (ز) نوشته.همين طور اختر . چنانچه در خواب ببينيد که در باغچه خانه خود کوکب داريد غمين و اندوهگين مي شويد . همين تعبير هست اگر کوکب به کسي بدهيد يا از او بگيريد

1.26.138 کوکو

منوچهر مطيعي تهراني گويد: کوکو تعبير ديگر ماکولات را دارد و خوب است و به نعمت و روزي تعبير مي شود. کوکو را از تخم مرغ و سبزي يا سيب زميني تهيه مي کنند که همه اينها خوب هستند و تعبير نيکو دارند.

1.26.139 کوله پشتي

ديدن كوله پشتي در خواب ، نشانة آن است كه به لذتي بزرگ دور از جمع دوستان دست مي يابيد . اگر زني در خواب كوله پشتي كهنه و پاره پاره اي ببيند ، نشانة آن است كه به فقر و تنگدستي دچار خواهد شد .

1.26.140 کوه

حضرت دانيال گويد:

اگر كسي درخواب خود را بر سر كوهي بيند، دليل است در پناه بزرگي رود. اگر بيند كوه از جاي بركند، دليل كه بزرگي را قهر كند. اگر بيند در كوهي مُقام بساخت، دليل كه مقرب پادشاه شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيندبر سر كوهي بانگ نماز گفت يا نماز كرد، دليل است كارش بالا گيرد. اگر ديد كه بر دامن كوهي مقام نمود و بيفتاد، دليل غم است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كوهي بجنبد، دليل كه بزرگي از آن ديار رنجور شود. اگر بيند كوهي مي كند و بر وي آسان است، دليل كه كسي چيزي به وي دهد. اگر بيند بر كوه قاف نشسته است، دليل است اجلش نزديك بود. اگر در خواب خود را به كوه طور بيند، دليل است معتقد پادشاه شود. اگر بر كوه لسان بيند، دليل است با علما صحبت دارد. اگر بيند در كوهي شد، دليل است در زندانش نمايند يا بميرد. اگر ديد در كوه سوراخي بود و در آنجا رفت، دليل كه از راز پادشاه آگاه شود. اگر بيند كه از كوه سنگ برمي گرفت و از هر جا كه بود مي انداخت، دليل كه نامه هاي پراكنده نويسد. اگر بيند از كوه يفتاد، دليل است مرادش برنيابد. اگر بيند نردباني بسته بود از كچ و او بدان نردبان بر سركوه رفت، دليل است مرادش زود برآيد. اگر نردبان را از گل و خشت بيند به تاويل نيكوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بيند، دليل نامرادي است. اگر از آهن بيند، دليل قوت است اگر بيند بر سر كوهي بلند ايستاده بود، دليل است مقرب پادشاه شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كوه در خواب بر پنج وجه است.

اول: پادشاهي.

دوم: دليري.

سوم: ظفريافتن وپيروزي.

چهارم: بلندي و رفعت.

پنجم: رئيسي.

 

اگر ببيند نتوانست از كوه بالا برود، به مرادش نمى رسد.

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كوه در خواب، دليل مال بود كه به حيله به دست آيد. اگر بيندكه در كوه پنهان شد و راه بيرون آمدن نداشت، دليل كه او را به حيله در كاري اندازند و از آن كار به دشواري خلاصي يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كوه مي كند، دليل كه با مردم حيله كند. اگر بيند در كوهي است و بيرون نتوانست آمدن، دليل كه در كاري بماند و خلاصي نيابد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 همان طور که قبلا در چند مورد نوشته ام کلا چيزهائي که در زندگي روزانه ما بزرگ و دور از دسترس جلوه مي کنند در خواب هايمان به صورت آيات عظيم خلقت و طبيعت ظاهر مي گردند. مانند کوه آتشفشان، غول، سيل، صاعقه، گردباد و غيره . شخصيت هائي که دور از دسترس ما به نظر مي آيند به صورت غول، ديوار و از اين قبيل شکل مي گيرند و حوادثي که و قوعشان بيرون از دايره قدرت و حيطه گمان و قياس ما است و به شکل آيات طبيعي تجلي مي نمايند که کوه يکي از شناخته ترين و قابل توجه ترين آن ها است. کوه يا کار بزرگ است يا شخصيت بزرگ و غير قابل دسترس. تشخيص اين که کوه در خواب ديده شده کام است با خود بيننده خواب مي باشد چون خودش بهتر از معبر مي داند درگير چه حوادثي است. اگر در خواب ببينيد از کوهي عظيم بالا مي رويد کاري بزرگ در دست مي گيريد. اگر ديديد که از کوه به سختي و با رنج و زحمت بالا مي رويد کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پيمائي مي کنيد به سهولت بر دشواري يا آن شخص دور از دسترس چيره مي گرديد. اگر ديديد بر قله کوهي ايستاده ايد به اوج موفقيت مي رسيد که از آن بيشتر نبايد انتظار داشته باشيد. اگر ديديد از کوهي سر مي خوريد و پائين مي آئيد و خودتان نمي توانيد خويشتن را کنترل کنيد، سقوط مي کنيد و موقعيت خويش را از دست مي دهيد. اگر شما را پرت کردند و پائين افتاديد شما را معزول مي کنند. اگر ديديد در کوهي به غار پناه برديد امنيت مي يابيد يا مجهولي را مي شکافيد و رازي را کشف مي کنيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن از کوه بالا رفتن عزت دولت باشد

دیدن از کوه به زیر آمدن زیادی غم باشد

1.26.141 کهربا

محمدبن سيرين گويد: ديدن كهربا در خواب، دليل بيماري است. اگر بيند كهرباي بسيار داشت، دليل كه به رنج و سختي منفعت پديد آيد.

 

1.26.142 کيسگر

محمدبن سيرين گويد: ديدن كيسگر به خواب و خوردن آن، دليل غم و اندوه است. اگر بيند كسي كيسگري به وي داد، دليل است غمي به وي رساند وخوردن كيسگر به خواب چيزي نباشد.

1.26.143 کيسه

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كيسه درم و دينار يافت، دليل است به قدر آن معيشت و روزي بر وي فراخ شود. اگر كيسه را تهي بيند، تاويل به خلاف اين است و بعضي گويند اجلش نزديك است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر درخواب كيسه خود را دريده بيند، دليل است راز او آشكار شود. اگر ديد كيسه دريده را دوخت، دليل كه رازش پوشيده بماند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كيسه با درم ضايع شد، دليل است كسي آن را پند دهد و نشنود. اگر بيند كيسه او گشوده بود و درم ها بريخت، دليل است از خصومت برهد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كيسه تهي در خواب بر سه وجه است.

اول: تن مردم (تن آدمي).

دوم: راز پنهان.

سوم: درويشي (فقر و درماندگي).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 کيسه در خواب تعبير خاصي ندارد مگر اين که چيزي درون آن باشدکه تعبيرش نسبت به محتواي آن تغيير مي کند . معبران قديمي درباره کيسه پول زياد نوشته اند ولي امروز کيسه پول متداول نيست. اگر در خواب بينيد کيسه اي پاره همراه داريد راز شما فاش مي شود . اگر ببينيد کيسه اي داريد که سوراخ آن رفو شده است آبرو و نام نيک خود را به زحمت حفظ مي کنيد . کيسه سوراخ بيماري است از ضرر و زيان نيز خبر مي دهد.

1.26.144 کيف

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

کيف معرف ظرفيتي است که در مقابل مسائل زندگي دارا هستيم و کسي از آن آگاه نيست. يکي ظرفيت مقام و جاه را ندارد . ديگري ظرفيت پول را ندارد و با لاخره کسي هم هست که ظرفت محبت را ندارد و الله اعلم.

 

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ک, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir