مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 11
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 1
بازديد اين هفته : 12
بازديد اين ماه : 254
بازديد اين سال : 537
بازديد کل : 272639

مشخصات کاربر

آي پي : 3.142.173.227
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2439 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:41"

حرف ق

1.25.1 قاب

قاب کادري است که براي عکس يا ساعت يا تابلو و چيزهاي ديگر در نظر مي گيريم و معني آن اين است که محدوده عکس اينجا است. محدوده ساعت اين است که تکاليف و وظايف نيز همان کادرها هستند که حدود آزادي ما را مشخص مي نمايند. يعني وظيفه و تکليف و محدوديت که اساس آزادي بر مبناي رعايت همين حدود قرار مي گيرد. اگر در خواب ديديد که قاب تابلوي اتاق شما کهنه و فرسوده است و نياز به مرمت و رنگ کاري دارد نشان آن است که شما وظيفه اي را رها کرده و واگذاشته ايد. کاري هست جلوي چشم و دم دست که هر روز از کنارش مي گذريد اما بي اعتنا مي مانيد.

1.25.2 قابلمه

در اين جا منظور از قابلمه ديگي است کوچک و دردار که در آن چفت و بست دارد و بسته مي شود و گاه نيز دو ياسه ظرف با يک دسته به هم متصل مي شوند از آن نوع که بچه ها به مدرسه مي برند يا کارگران براي بردن غذا به محل کار خويش از آن استفاده مي کنند. اين جا هدف همين ظرف است نه ديگ و ديگدان و ديگچه که در آشپزخانه ها درون آن ها غذا پخته مي شود. ديدن اين نوع قابلمه در خواب نشان سفر است و مسافر. چنانچه در خواب ديديد که قابلمه اي داريد و همراه خويش مي بريد به سفر مي رويد و اگر ديديد قابلمه اي براي شما مي آورند مسافري به شما وارد مي شود يا مهماني به خانه شما مي آيد که از راهي دور آمده و شب و روزي مي ماند. اگر ديديد قابلمه اي هست و شما از درون آن غذا مي خوريد سوغات دريافت مي کنيد. ارزش سوغات بستگي دارد به ميزان علاقه و اشتهاي شما نسبت به غذائي که از درون آن قابلمه مي خوريد. اگر غذا را دوست داشته باشيد و با رغبت بخوريد سوغات ارزنده اي براي شما مي آورند يا هديه اي گران بها دريافت مي کنيد يا پولي به شما مي رسد که انتظارش را نداريد و اگر آن غذا خوب نباشد و با بي رغبتي بخوريد سوغات بي ارزش خواهد بود. اگر بيننده خواب ببينيد که قابلمه اي را از غذا پر مي کند تا به کسي بدهدسوغات مي برد يا هديه مي دهد.اگر بيننده خواب ببيند قابلمه اي را از غذا پر مي کند که خودش همراه ببرد به سفر مي رود و سوغات مي برد. اگر يديد که همسرتان قابلمه دوتائي و سه تائي را از غذا پر مي کند و مي بندد صاحب فرزند مي شويد.

1.25.3 قابله

نفس عمل زايمان در خواب فراغت از غم و رنج است ولي استثنائا اين کار در خواب تعبيرات و تاويلات بسيار گوناگون دارد. به طور کلي اگر مردي در خواب ببيند که بار دار شده و وضع حمل مي کند به هيچ وجه خوب نيست. چنانچه مردي ببيند باردارد بي آبرو و رسوا مي شود همه اموري که خاص زن هاست براي مردان زشت است به خصوص بارداري که بي آبروئي تعبير مي شود ولي اگر مردي در خواب ببيند که وضع حمل کرده و بچه آورده است بسيار شرم آور است. جدا شدن يک زندگي از يک مرد در خواب به منزله اعلام مرگ اوست. حتي ديدن قابله که نوزاد اولين تنفس را در دست او مي کند براي مرد ميمون نيست و شئامت دارد. قابله با دست خود بچه را مي گيرد و حيات نوزاد با او آغاز مي گردد لذا در خواب در شرايط خاصي که در علم وسيع و گسترده است مي تواند شاهد آخرين نفس هم باشد . پس ديدن قابله در خواب مبارک و خوب شناخته نشده. اگر مردي خويشتن را با قابله اي تنها ببيند بايد منتظر حوادثي باشد. اگر زني باردار باشد و قابله اي را در خواب ببيند هيچ تعبيري ندارد چون شرايط طبيعي و فيزيکي زن باردار اقتضا مي کند که به قابله بينديشد و اين انديشه ها بي ترديد در روياي او شکل مي گيرند و به صور مختلف متجلي مي شوند و در اين حالت است که براي زن باردار فراغت از غم و رنج تعبير مي شود و خوب است ولي اگر زني باردار نباشد و قابله اي را در خواب ببيند که آمده تا بچه او را بگيرد و در عمل زايمان به او کمک کندخوب نيست. در اين حالت قابله از غم و رنج و اندوه خبر مي آورد. اگر زن يائسه در خواب ببيند که قابله اي آمده تا در زايمان به او کمک کندخوب نيست. توجه کنيد که زن يائسه با نازا فرق مي کند و چنانچه زن نازا چنين چيزي را در خواب ببيند اين تعبير را ندارد. اگر مردي که همسرش باردار نيست و در خواب ببيند قابله اي آمد تا در زايمان به زن او کمک کندخوب نيست. چنانچه آن زن و شوهر بچه نداشته باشند غم و رنج است و اگر صاحب فرزند باشند بايد مراقب سلامت و صحت يکي از فرزندان خويش باشند. روي هم رفته ديدن قابله در خواب نيکو نيست.

1.25.4 قاپيدن

لوک اويتنهاو مي گويد :

قاپیدن چیزی در هوا : پیشرفت در امور

 

1.25.5 قاتل

1ـ اگر در خواب مورد اصابت گلولة قاتلي قرار بگيريد ، نشانة آن است كه بر تمامي رنجهاي زندگي خود غلبه خواهيد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد قاتلي بالاي سر مقتولي كه لباسهايش آغشته به لكه هاي خون است ، ايستاده است ، دلالت بر آن دارد كه بدبختي به سراغتان مي آيد .

3ـ ديدن فردي قاتل در خواب ، هشداري است . مراقب دشمنان خود باشيد تا صدمه اي به شما برسانند .

1.25.6 قارچ

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قارچ در خواب هاي ما خواسته و مالي است حرام که از طريق غير مشروع و ناپسند به دست ما برسد. قارچ گياهي است خود رو و فاقد برگ و ريشه که در نواحي جنگلي و مرطوب يافت مي شود. زمان پيدايش قارچ بلا فاصله بعد از باران تند و رعد و برق است و به همين علت نوشته اند که قارچ خلق الساعه است و اصلا رعد و برق آن را به وجود مي آورد. کساني که در حاشيه اين نوع جنگل هاي بسيار مرطوب زندگي مي کنند بلافاصله بعد از رعد و برق و باران به جنگل مي روند و قارچ جمع مي کنند. معبران با توجه به اين زمينه آن را مال ضبط شدني دانسته اند يعني مالي که بابت طلب از بدهکار ناتوان و مستمند ضبط مي شود. ضبط شدني مالي است که ظاهرا مي خرند اما بهائي ناچيز بابت آن مي پردازندو به رضايت و نارضائي صاحب مال توجه نمي کنند زيرا قانون از آن حمايت مي کند. معبران اسلامي درباره قارچ چيزي ننوشته اند و اين عقيده معبران مغرب زمين است که آن را مال ضبط شدني دانسته اند.اگر در خواب ببينيد که غذائي از قارچ مي خوريد پولي حرام به دست شما مي رسد و بعد دچار تشويش و نگراني و دلهره مي شويد يا گرفتار عذاب وجدان مي گرديد زيرا هيچ کس نيست که قارچ را با خيال راحت بخورد. حتي آن ها که قارچ شناسان خوبي هستند دلهره دارند که مبادا قارچ سمي باشد و به مرگ ايشان بيانجامد. اگر در خواب ببينيد که قارچ را از لاي برگ ها و علف هاي جنگل جستجو مي کنيد با کيد و تزوير مالي به چنگ مي آوريد و براي تحصيل مال حرام به نيرنگ متوسل مي شويد. ممکن است قارچ را ببينيد ولي در خواب احساس کنيد غذائي که مي خوريد از قارچ است در اين حال نيز تعبير همان است.

 

1ـ ديدن قارچ در خواب ، نشانة تمايلات ناسالم و شتاب جاهلانه براي ثروت اندوزي است .

2ـ خوردن قارچ در خواب ، علامت كشيده شدن عشق به رسوايي است .

3ـاگر دختري قارچ به خواب ببيند ، نشانة آن است كه با آداب و رسوم رايج مخالفت خواهد كرد .

1.25.7 قاشق

1ـ اگر خواب ببينيد با قاشق غذا مي خوريد ، نشانة آن است كه امور خانواده به خوبي پيش خواهد رفت .

2ـ گم كردن قاشق در خواب ، نشانة آن است كه به خلافكار بودن كسي ترديد پيدا مي كنيد .

3ـ دزديدن قاشق در خواب ، نشانة آن است كه با رفتار تحقيرآميز خود باعث مي شويد اعضاي خانواده شما را سرزنش كنند .

4ـ ديدن قاشقهاي كثيف در خواب ، نشانة آن است كه به ضرر و دردسر دچار خواهيد شد .

1.25.8 قاصدک

اگر در خواب شكوفه هاي قاصدك را ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه به محيطي شاد پا خواهيد گذاشت .

 

1.25.9 قاضي

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قاضي شد و بيننده اهل آن نبود، دليل كه به بلائي گرفتار شود و مالش از دست برود. اگر بيننده عالم بود، دليل كه قاضي شود.

حضرت دانيال گويد: اگر درخواب قاضي را ديد، دليل كه به منزله علما برسد. اگر قاضي مجهول بيند، دليل كه با حق تعالي بود.

جابرمغربي گويد: اگر درخواب بيند قاضي بر وي حكم كرد، دليل كه در بيداي چنان بود. اگر بيند قاضي به نظر شفقت در وي نگاه كرد، دليل كه منفعت يابد. اگر به خشم نگاه كرد، دليل غم و اندوه بود.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن خود را قاضی امر معروف کند

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قاضی شدن خوب بود

1.25.10 قاطر

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قاطر از مردم بد فعل و حرامزادگان دوری کند تا در رنج نیفتد

 

1.25.11 قافله

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه با قافله در راه بود، دليل منفعت است اگر مصلح است، دليل زحمت است، اگر مفسد است، دليل خير است. اگر ديد در قافله سوار بود، دليل كه به مراد برسد، اما اگر پياده بود و مفلس تاويلش به خلاف اين است. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند قافله به سوي خانه رفت، دليل كه كار بسته به وي گشاده شود. اگر به خلاف اين بيند به خلاف است.

1.25.12 قالب

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند كه قالب كفش يا قالب موزه داشت، دليل كه خادمي حاصل كند. اگر بيند قالب از وي ضايع شد، دليل است خادم از وي جدا شود. اگر بيند كه قالب بسيار داشت، دليل كه از خادمان منفعت يابد، خاصصه كه بيننده خواب موزه دوز يا كفش دوز است.

1.25.13 قالي

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قالي پهن نموده بودند و دانست ملك اوست، دليل است عمرش دراز بود و روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند بر قالي نشست و ندانست جاي كيست، دليل كه حالش متغير شود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند بر قالي كوچك نشسته بود، دليل كه عمرش كوتاه بود. اگر بيند آن قالي كوچك در زير او دراز شد، دليل كه روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند قالي پيچيد و به كنج خانه نهاد، دليل است اقبال خود را به دست خود كند.

حضرت دانيال گويد: اگر درخواب قالي را سبز و پاكيزه بيند، دليل بر جمعيت بود در دين و دنيا. اگر قالي را در خانه ديگران بيند كه انداخته بود، دليل است سفري نمايد و از آن سفر منفعت بسيار حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  قالي معيشت است و هم عمر و اين بستگي دارد به اين که قالي را کجا و چطور ببينيم و خودمان نسبت به قالي چه وضع و موقعيتي داشته باشيم. اگر در خواب نسبت به قالي فاصله داشته باشيد معيشت و روزي شما است ولي اگر بيننده خواب به قالي مربوط و چسبيده باشد عمر است. اگر در خواب ببينيد که اتاقي متعلق به شما است اما فرش ديگري در آن گسترده است صاحب فرش هر که هست به شما سود مي رساند و شما از او بهرهمند مي گرديد. اما اگر ببينيد که اتاق متعلق به ديگري است و قالي شما آن جا پهن شده صاحب اتاق هر که هست از شما بهره مند مي گردد حتي روزي شما را مي برد. اما اگر در خواب ندانيد صاحب قالي کيست يا آن اتاق به چه کسي تعلق دارد در هر دو حالت خود شما صاحب آن ها هستيد و تعبير به اهميت و ارزش قالي بستگي مي يابد. اگر در خواب ببينيد که قالي مي بافيد کارتان روال مطلوب و خوب پيدا مي کند ولي اگر در قالي که مي بافيد مشاهده کنيد نقش ها به هم ريخته در کارتان آشفتگي پديد مي آيد. اگر در خواب ببينيد که روي قالي محقري نشسته ايد خوب نيست چه از کوتاهي عمر و تنگي معاش نشان دارد.

 

1ـ ديدن قالي در خواب به معناي آن است كه دوستان ثروتمند هنگام نيازمندي با ياري شما خواهند شتافت .

2ـ اگر خواب ببينيد بر قالي راه مي رويد ، نشانة نشاط و كاميابي است .

3ـ اگر در خواب چند قالي بخريد ، دلالت بر آن دارد كه سودِ فراواني نصيب شما خواهد شد . اما اگر خواب ببينيد چند قالي مي فروشيد ، نشانة آن است كه به سفري لذتبخش و سودآور خواهد رفت .

4ـ اگر دختري خواب قالي ببيند ، نشانة آن است كه صاحب خانه اي زيبا و خدمتكاراني خواهد شد .

1.25.14 قايق

بيتون مى‏گويد:

1- اگر خواب ببينيد با ظرفي آب را از درون قايق خالي مي كنيد ، علامت آن است كه به بيماري دچار خواهيد شد و وظايفي سنگين بر دوش خواهيد گرفت.

2- ديدن قايقي سفيد بر آبهاي آبي در خواب نشانه ابتلا به نوميدي و اندوه است.

1.25.15 قبا

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند قباي نو پوشيده از كرباس، دليل كه از غم برهد. اگر بيند قبائي از حرير پوشيده بود، دليل كه ازبزرگي منفعت يابد، اما در دين مكروه است مردان را، مگر آن كه در جنگ با سلاحهاي ديگر مي پوشند. ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند قباي سفيد پوشيده است، دليل روشنائي است. اگر قبا را زرد بيند، دليل بيماري است. اگر سرخ بيند. دليل منفعت است. اگر قباي كبود بيند دليل منفعت است. اگر قباي سياه و كهنه است، دليل است زن را طلاق دهد. اگر خواب بيند قباي پوستين داشت، دليل كه زني توانگر خواهد و از وي منفعت يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن قبا درخواب بر شش وجه است. اول: پناه. دوم: قوت. سوم: حجت. چهارم: منفعت. پنجم: حكمت. ششم: رياست نمودن شهري.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قبا پوشیدن زن شایسته حلال باشد

1.25.16 قبر

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن قبر در خواب به هيچ وجه وحشتناک نيست. بسياري از معبران نوشته اند که قبر در خواب زندان است و گرفتاري هاي شديد زندگي است.اگر بيننده خواب ببيند روي قبري سنگ مي نهد يا آن را آجر و سيمان مي کند، خبر از اين مي دهد که بيننده خواب خرابي را آباد مي کند يا بنائي مي سازد، يا خانه اي مي خرد يا باغي احداث مي نمايد. اگر بيننده خواب ببيند که او را در قبر مي نهند گرفتار مشکلات مي شود و معاش او تنگ مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که مرده است و دارند او را در قبر قرار مي دهند و هر چه مي گويد کسي صدايش را نمي شنود به شدت گرفتار سختي و تنگي مي شود و کسي به ياري او نمي شتابد و دستش را نمي گيرد. اگر کسي در خواب ببيند که بر بام خانه اش قبر مي کنند عمر بيننده خواب دراز مي شود.

 

حضرت دانيال گويد:

ديدن گور درخواب، دليل زندان است. اگر در خواب بيند گوري از بهر خود كند، دليل كه عيش بر وي تنگ شود و بعضي گويند آنجا كه گور كَند، دليل كه خانه بسازد. اگر بيند وي را در گور نهادند، دليل كه معيشت بر وي تنگ شود و بعضي گويند آنجا كه گور كند، دليل كه خانه بسازد. اگر بيند وي را در گور نهادند، دليل كه معيشت بر وي تنگ شود و نيز گويند كه به سفر رود. اگرديد او را در گور نهادند و خاك بر سر او ريختند، دليل بر نقصان دين او بود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر وي را در گور نهادند، دليل كه او زندان كنند، اگر بيند بر بام خانه او گور مي كندند، دليل كه عمر او دراز بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند منكر و نكير از او سوال پرسيدند، دليل كه پادشاه با وي مطالبتي كند. اگر جواب ايشان صواب داد، دليل كه از عذاب پادشاه برهد، اگر جواب را خطا دهد به خلاف اين بود.

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گورستان در خواب، دليل صحبت است با جاهلان كه دين و دنياي ايشان به فساد بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد گورستان را زيارت مي كرد، دليل كه اهل زندان را دلداري كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر در گورستان مي رفت، دليل كه درويش شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گورستان بر سه وجه است. اول: غم. دوم: زندان. سوم: محنت.

 

لوک اویتنهاو مي گويد :

آرامگاه : تصادف مرگبار

1.25.17 قبرستان

1ـ اگر خواب ببينيد در قبرستاني زيبا و سرسبز هستيد ، دلالت بر آن دارد كه اخبار سلامت كسي را مي شنويد كه بكلي از زنده ماندنش قطع اميد كرده بوديد ، و مالك زمينهايي كه ديگران اشتباهاً آنها را اشغال كرده بودند ، خواهيد شد .

2ـ ديدن قبرستاني متروك و پر از بوته هاي خار ، دلالت بر آن دارد كه عمر طولاني خواهيد كرد و مرگِ تمام عزيزان خود را خواهيد ديد ، فردي بيگانه از شما مراقبت خواهد كرد .

3ـ اگر افراد جوان خواب ببينند از خيابانهاي قبرستاني كه سكوت مرگبار فضايش را احاطه كرده است ، عبور مي كند ، دلالت بر آن دارد كه با محبت و عشق دوستان خود مواجه مي شوند .

4ـ اگر عروسي خواب ببيند هنگام ازدواج از قبرستاني مي گذرد ، نشانة آن است كه در اثر تصادف شوهر خود را از دست مي دهد .

5ـ اگر مادري خواب ببيند گلهاي تازه به قبرستان مي برد ، دلالت بر آن دارد كه آرزومند پايداري خانوادة خود و سلامت آنها است .

6ـ اگر بيوه اي خواب ببيند در تاريكي شب وارد قبرستان مي شود ، دلالت بر آن دارد كه لباس عزا را از تن درمي آورد و لباس عروسي بر تن خواهد كرد .

7ـ اگر اشخاص مسن خواب قبرستان ببينند ، دلالت بر آن دارد كه به سفري خواهند رفت كه برايشان آرامش و آسودگي به ارمغان مي آورد .

8ـ اگر خواب ببينيد كودكان در قبرستان گل مي چينند و به دنبال پروانه ها مي دوند ، دلالت بر آن دارد كه هيچ عزيزي را از دست نمي دهيد و عزادار نمي شويد .

1.25.18 قبض روح

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قبض روح از گناهان توبه باید کرد ودیدن او به رو حرکت بشکر بود

 

1.25.19 قبله

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي در خواب بيند سوي مشرق نماز نمود، دليل است ميل به دين رسول (ص) ندارد. اگر بيند رو به قبله نماز كرد، دليل است در راه دين صادق است و توفيق طاعت يابد.

1.25.20 قتل

لوک اويتنهاو مي گويد :

قتل : ماجراجویی

کشتن با شلیک یک گلوله : حسادت شما ر ا آزار میدهد

 

1ـ اگر خواب ببينيد مرتكب قتلي شده ايد ، علامت آن است كه به خاطر بي تفاوتي ديگران احساس حقارت مي كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد دوستي خودكشي كرده است ، نشانة آن است كه براي تصميم گيري راجع به موضوعي مهمي دچار ترديد مي شويد .

1.25.21 قحطي

1ـ خواب قحطي ، علامت آن است كه بيماري باعث عذاب شما مي شود و زحمتهاي شما بي اجر و پاداش خواهد ماند .

2ـ اگر خواب ببينيد قحطي دشمنان شما را از پا در مي آورد ، علامت آن است كه در رقابت با ديگران به پيروزي دست مي يابيد .

3ـ اگر خواب ببينيد قحطسالي است و با سردرگمي ، ناگاه خواب شما قطع گردد ، علامت آن است كه بدبختي و نوميدي رنگ تيره تري به خود مي گيرد .

1.25.22 قدح

محمدبن سيرين گويد:

اگر درخواب بيند قدحي پرآب يا گلاب داشت و از آن بخورد، دليل است زن خواهد يا كنيزك خرد و از ايشان فرزندي پارسا آيد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن قدح در خواب بر سه وجه است.

اول: زن.

دوم: كنيزك.

سوم: خادم حوائج دار(خادمي که نگهدار لوازم است).

1.25.23 قد کوتاه

محمد بن سيرين گويد:

کوتاه شدن قد در خواب دليل برکوتاهي عمر اوست

 

1.25.24 قدم زدن

لوک اويتنهاو مي گويد :

کسي که در کناره آبي قدم ميزند که روي آن را مه گرفته است
پيام خواب کسي که در کناره آبي قدم ميزند که روي آن را مه گرفته است : آن است که بيننده خواب بايد صبر و تحمل داشته باشد. او بايد قبل از انجام برنامه هايش بايد صبر کند زيرا فکرهايش و احساساتش آنقدر مه آلود است که ضمير ناخودآگاهش مايل است تا اين بخار از بين برود

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر همراه آب روشن و صاف که در جوي روانست راه برويد بهتر است چون اين کامروايي شما را باز مي گويد

1.25.25 قديد

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند گوشت گوسفند قديد كرده است دليل غنيمت است. اگر گوشت اسب بود، مردم او غنيمت نمايند و خوردن گوشت قديدي درخواب چيزي نباشد.

1.25.26 قرآن خواندن

اگر در خواب بيند كه آيه رحمت مي خواند، دليل بشارت است از حق تعالي. پس شكر بايد نمود. اگر بيند آيه عذاب خواند، دليل خشم حق تعالي بود پس توبه بايد كرد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر نيمه اي از قرآن بخواند، دليل كه نيمه اي از عمر او گذشته باشد. اگر بيند حافظ قرآن شد، دليل كه علم و امانت نگه دارد. اگر بيند آواز قرآن خواندن شنيد، دليل كه دينش قوي شود.

 

جابرمغري گويد:

اگر بيند قرآن را ختم نمود، دليل است كه مرادها بيابد و بعضي گويند آخر عمر او بود. اگر بيند كه قران را بلند مي خواند، دليل كه كارش بلند شود. اگر بيند كه كدام آيه خواند. تفسير اين آيه تعبير خواب او بود. اگر بيند يك سبع قران بخواند، دليل كه از غم برهد. اگر كسي بيند قرآن مي خواند و در بيداري نتوانست خواندن، دليل كه اجلش نزديك بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

قرآن خواندن درخواب بر چهار وجه است.

اول: سلامتي يافتن از آفتها.

دوم: توانگري وثروتمندي.

سوم: مراد دل و كام يافتن(کام يابي و به مراد دل رسيدن).

چهارم: پرهيزكاري فرمودن از مناهي خلايق را(نهي از منکر).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 ديدن قرآن در خواب مبارک است به خصوص اگر ببينيد که قرآن تلاوت مي کنيد. معبران در مورد تلاوت قرآن و اين که کدام سوره و کدام آيه را مي خوانديد تاويلات مفصل دارند ولي روي هم رفته ديدن و خواندن قرآن در خواب خوب است مگر در يک مورد و آن اين است که آدم بي سواد و کسي که در بيداري قادر به خواندن قرآن نيست در روياي خويش ببيند قرآن تلاوت مي کند. اين از ابن سيرين است و او از معبران ديگر نقل کرده است که اگر کسي در خواب ببيند قرآن مي خواند و در بيداري قادر به خواندن قرآن نباشد نشان آن است که اجلش نزديک است و الله اعلم.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قرآن خواندن ایمنی از آفات باشد

1.25.27 قرابه

محمدبن سيرين گويد: قرابه درخواب، دليل بر پراكندگي است و مال و خواسته بدو رساند. اگر در قرابه چيزي بيند كه مستي كند، دليل كه حرام خواره است. جابرمغربي گويد: اگر بيند قرابه داشت، دليل كه او را با پيري صحبت افتد. اگر بيند از آن قرابه آب يا گلاب خورد، دليل كه از آن پير منفعت يابد. اگر بيند چيزي ترش بود غم و اندوه باشد. اگر بيند قرابه بشكست، دليل كه از آن پير نجات يابد.

1.25.28 قراضه

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قراضه دلیل تندرستی بود

 

1.25.29 قرباني کردن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي به خواب ديد كه اشتري ياگوسفندي قرباني نمود، بيننده اگر بنده است، آزاد شد. اگر بيمار است شفا يابد. اگر ازاد است رستگاري يابد و حج اسلام بگذارد. اگر ترسي داشت ايمن شود. اگر درتنگي بود به فراخي آيد. اگر اين خواب نزديك عيد قربان بيند، دليل كه اثر آن بيشتر است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند گوشت قرباني خورد، دليل منفعت است. اگر بيند گوشت قرباني قسمت نمود به مردم، دليل كه مردي محتشم در آنجا بميرد و مال او را قسمت كنند.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن قرباني درخواب، دليل بشارت است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن قربان كردن بر چهار وجه است.

اول: ايمن شدن از ترس.

دوم: يافتن مراد و حاجات (رسيدن به مراد).

سوم: خير و بركت.

چهارم: زوال قحطي و تنگي (برطرف شدن قحطي و کمبودي).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

قرباني کردن در خواب نجات و رستگاري است و ديدن قرباني کردن ديگران نشان انتفاع و سود بردن است به خصوص اگر از گوشت قرباني به بيننده خواب سهم بدهند. اگر بيننده خواب ببيند حيواني حلال گوشت را قرباني مي کند خوب است ولي اگر ببيند چه خودش و چه ديگران حيوان حرام گوشت و مکروه را مي کشد و نام اين کار را قرباني مي نهد نشان فساد و تباهي و ارتکاب گناه است و خواب خوبي نيست. اگر در خواب ببينيد که گوسفند يا گاوي را قرباني مي کنيد و گوشت آن را تقسيم مي نماييد خوب است و نشان آن است که از شما به ديگران خير و خوبي مي رسد. از امام صادق عليه السلام نيز نقل مي کنند که قرباني در خواب برآمدن حاجات و ايمني است. ابن سيرين از جابر مغربي نقل مي کند که ديدن قرباني در خواب نشان بشارت است و نيکو است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قربانی کردن زیادتی دولت بود

1.25.30 قرص

1ـ اگر خواب ببينيد قرص مي خوريد ، علامت آن است كه مسئوليتهايي را به دوش خواهيد كشيد كه كمترين آسايش و لذتي برايتان به ارمغان نخواهد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد به ديگران قرص مي دهيد ، علامت آن است كه به خاطر ناسازگاري خود با ديگران مورد سرزنش قرار مي گيريد .

1.25.31 قرض

1ـ اگر خواب ببينيد به كسي پول قرض مي دهيد ، نشانة آن است كه در پرداخت بدهي خود با مشكل مواجه خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد اشياء يا اجناسي به ديگران قرض مي دهيد ، علامت آن است كه در اثر بخشش به تهيدستي دچار خواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد كه از قرض دادن امتناع مي كنيد ، علامت آن است كه نسبت به منافع خود آگاهانه برخورد مي كنيد و به دوستان خود احترام مي گذاريد .

4ـ اگر خواب ببينيد ديگران به شما پول يا جنسي قرض مي دهند ، نشانة آن است كه دوستاني صميمي خواهيد يافت و در زندگي سعادتمند خواهيد شد .

5ـ اگر خواب ببينيد به كسي مقروض هستيد ، علامت آن است كه براي امرار معاش تلاش بسيار مي كنيد .

1.25.32 قرعه کشي

1ـ اگر خواب ببينيد در قرعه كشي شركت كرده ايد ، علامت آن است كه به سفر بي ارزشي خواهيد رفت و درگير قراردادي بيهوده خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد در قرعه كشي برنده شده ايد ، علامت آن است كه در معامله اي ، سود فراوان به دست خواهيد آورد .

3ـ اگر خواب ببينيد ديگران در قرعه كشي برنده شده اند ، نشانة آن است كه در گردهمايي دوستان شركت خواهيد كرد .

4ـ اگر خواب ببينيد در قرعه كشي بازنده شده ايد ، نشانة آن است كه در حرفة خود با كسادي روبرو خواهيد شد . و به دام مردمي مكار خواهيد افتاد .

5ـ اگر دختري خواب ببيند در قرعه كشي شركت كرده است ، نشانة آن است كه با مردي ازدواج خواهد كرد كه نمي توان به او تكيه كرد .

6ـ ديدن بساط قرعه كشي در خواب ، نشانة آن است كه با فرد مورد علاقه خود روابط عاطفي مطلوب و رضايتبخشي نخواهيد داشت .

1.25.33 قرقاول

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قرقاول از مرغابي است که ديدنش در خواب نيکو است. اگر ببينيد قرقاولي در بغل داريد خواب شما مي گويد که مردم شما را تحسين مي کنند و مدح شما را مي گويند و مورد توجه قرار مي گيريد. کاري مي کنيد که نظرها به شما معطوف مي گردد. اگر ببينيد که قرقاولي در خانه شما تخم نهاده يا جوجه آورده خوب است و خواب شما مي گويد از يک بيگانه سودي عايد شما مي گردد و به نعمت مي رسيد. اگر بيننده خواب قرقاولي داشته که آن را گم کرده يا پرواز کرده و رفته زيان مي بيند و مالي را از دست مي دهد و عکس اين تعبير را دارد اگر قرقاولي را بيابد و به دست يا به آغوش بگيرد. در اين صورت خواب او مي گويد پيروزي بزرگي به دست مي آورد. کشتن قرقاول در خواب خوب نيست و انهدام بخت و اقبال تعبير مي شود.

 

1ـ ديدن قرقاول در خواب ، نشانة پيوندهاي محكم بين دوستان است .

2ـ خوردن گوشت قرقاول در خواب ، نشانة آن است كه حسادت و حرفهاي همسرتان باعث مي شود روابط خود را با دوستان قطع كنيد .

3ـ اگر خواب ببينيد قرقاولي را با شليك تيري شكار مي كنيد ، نشانة آن است كه با خود خواهي آسايش خود را به آسايش دوستان ترجيح مي دهيد .

1.25.34 قرقره

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد که قرقره اي داريد که نمي توانيد سر نخ آن را بيابيد سر نخ زندگي شما گم مي شود و مشکلي در زندگيتان پديد مي آيد که قادر به حل آن نخواهيد بود ولي اين مشکل حياتي و بزرگ و خطرناک نيست. مسئله اي است که فکر شما را به خود مشغول مي دارد. اگر ديديد قرقره اي داريد که نخ آن جابه جا قطع شده و قادر نيستيد يک نخ بلند و دل خواه از آن بگيريد به شما خيانت مي شود و کسي در کار شما اشکال مي تراشد. اگر ديديد قرقره اي بزرگ داريد خود را در مقابل کاري کوچک و ناتوان احساس مي کنيد. اگر ديديد قرقره هاي متعدد داريد در کار خود با ترديد و سرشکستگي رو به رو مي شويد. اگر زني در خواب ببيند که قرقره چرخ خياطي او خالي شده و نخ ندارد کاري مي کند که در خانواده او را سرزنش مي کنند. اگر مردي در خواب ببيند قرقره اي خالي در دست دارد خطايي مي کند که نمي تواند به آن جواب بدهد يا زيان مالي مي بيند.

 

ديدن قرقره در خواب ، نشانة به دست آوردن موقعيتهاي شعف انگيز در زندگي است .

1.25.35 قرنفل

محمدبن سيرين گويد: ديدن قرنفل به خواب، دليل بزرگي بود و ثناي نيك. اگر قرنفل بسيار داشت و به هر كس مي داد، دليل كه اهل آن ديار ثناي او گويند. اگر بيند قرنفل مي خورد، دليل مصيبت بود.

1.25.36 قسط

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه قسط در زير خود مي سوخت، دليل كه مردم او را ثنا گويند و نامش در جهان منتشر گردد به نيكي. اگر بيند كه دود آن گنده و ناخوش بود، تاويل به خلاف اين بود. جابرمغربي گويد: اگر بيند قسط مي خورد، دليل است غمگين گردد.

1.25.37 قسم خوردن

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قسم قسم خوردن به بازی بود

 

1.25.38 قسمت کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند در ميان خلق به راستي قسمت كرد، دليل است كه با خلايق انصاف نگه دارد و اگر بيند كه مال خود را به خير و صلاح قسمت كرد، دليل است كه فرزندان خود را زن خواهد. اگر بيند كه مال خود را به شر و فساد قسمت كرد، دليل كه حالش پراكنده گردد. اگر بيند كه مال كسي را به رضاي او قسمت كرد، دليلش به صلاح و فساد آن كار بازگردد.

1.25.39 قصاب

محمدبن سيرين گويد: ديدن قصاب چون مجهول بود، دليل بر ملك است. اگر در خواب بيند كه قصابي در سراي او يا در كوچه او شد، دليل است در آنجا كسي بميرد. اگر بيند كه قصابي مي كرد و قصاب نبود، دليل است كسي را بكشد يا مجروح كند و ملال بيند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قصاب مظهر خون ريختن و تکه تکه کردن گوشت و شکستن استخوان است. به شنيدن نام قصاب به همان نحو که در نظر ما ساطور و چاقو لاشه هاي گوسفند و گاو تجسم مي شود در خواب نيز ذهن ما براي نشان دادن خون و مرگ و حوادثي که در مجموع مي توانند علت يا معلول مرگ و خون و گوشت و استخوان بي جان باشند قصاب را شکل مي بخشد. ديدن قصاب در خواب به هر صورت باشد خوب نيست.

 

1ـ اگر قصابي را به هنگام ذبح گاو در خواب ببينيد ، نشانة آن است كه بيماري كشنده اي در كمين يكي از افراد خانوادة شماست .

2ـ اگر خواب ببينيد قصابي مشغول بريدن گوشت است ، نشانة آن است كه ديگران شما را زير نظر گرفته اند ، بنابر اين در هنگام نوشتن نامه و اسناد هشيار باشيد .

1.25.40 قصد

يوسف نبي عليه السلام گويد:

قصد کردن در خواب از بلا برهد

 

1.25.41 قصر

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن قصر در خواب گوياي هيچ سود و زياني نيست مگر تحولات روحي که در خودمان به وجود مي آورد. وقتي در خواب قصري با شکوه ببينيد نشان آن است که آرزوئي بزرگ در شما به وجود مي آيد يا در مقابل چيز يا شخص يا حادثه اي خويشتن را حقير و کوچک مي يابيد و زمان وقوع اين دگرگوني در شما از ده روز تجاوز نمي کند زيرا همان طور که در مقدمه نوشتم ذهن و ضمير ما در خواب در گذشته آزادي کاري را دارد و زمان هاي دور را نيز از يادمان مي گذراند ولي در آينده بيش از ده روز و در موارد نادر تا يکي دو ماه پيش نمي رود. به ندرت يافت مي شوند اشخاصي که ذهن آن ها در خواب زياد پيش مي رود و خواب هائي که مي بينند يکي دو ماه بعد تعبير مي شود ولي اين کليت ندارد و نادر است پس اگر در خواب قصري ديديم با توجه به موقعيتي که داريم يا آرزوي محال و بزرگ مي کنيم يا احساس حقارت در ما به وجود مي آيد. ورود به قصر آغاز است و خروج از قصر پايان. با اين تعريف اگر ديديد به قصري با شکوه و معمور و مجلل وارد مي شويد تحول ياد شده مي رود که اتفاق بيفتد اما اگر ديديد خارج مي شويد موضوع پايان يافته تلقي مي گردد. چيزها و کساني که درون قصر مي بينيد گوياي واقعيت ها نيستند بل که معرف چيزها و کساني هستند که خودتان مي خواهيد ببينيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

قصر : کمک کردن در یک موقعیت حاد

زندگی کردن در یک قصر : خوشبختی ، ارث

ویرانه های آن : عشقی که بر آن خیانت شده

در آتش : خبرهای خوب

وارد شدن به آن : ماجراجویی غیر منتظره

در بسته : مانع

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قصر زیادتی دولت بود

1.25.42 قصه

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه از بهر مردم قصه مي گفت، دليل كه از ترس ستمكاران ايمن گردد. ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند كه از بهر مردم قصه مي گفت، دليل است مرادش برآيد. اگر بيند كه قصه خير و صلاح و شر و فساد مي گفت، دليل كه در بيداري همان كند.

1.25.43 قطار

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قطار را در خواب اگر ببينيد که مي آيد خوب است و اگر برود خوب نيست و مفارقت و جدايي است. آمدن و رسيدن قطار گوياي تداوم و تسلسل اموري است که در دست انجام داريد. اگر ببينيد قطاري مي آيد و شما به استقبال مسافر آشنايي مي رويد به ديدار بيگانه اي خشنود مي شويد و اگر بيگانه اي از آن پياده شود خبري خوش به شما مي رسد يا مهماني برايتان مي آيد. اگر خودتان در قطار بوديد که قصد عزيمت داشتيد تحولي در زندگي شما پديد مي آيد. اگر ديديد قطاري توقف کرده و شما از آن پياده شديد از انجام کار بزرگي فراغت مي يابيد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد قطاري با سرعت زياد به پيش مي رود ، نشانة آن است كه به سرعت بر ثروت شما افزوده خواهد شد و سفرهايي به خارج از كشور خواهيد داشت .

2ـ ديدن قطار از كار افتاده در خواب ، علامت آن است كه در صرفة خود با دردسرهاي فراوان روبرو خواهيد شد ، و به علت تنگ دستي از سفر كردن منصرف خواهيد شد .

3ـ ديدن قطار شكسته و خراب در خواب ، نشانة از دست دادن ثروت و دارايي است .

4ـ شنيدن صداي سوت قطار در خواب ، علامت آن است كه با قبول پيشنهادي غير منتظره در زندگي پيشرفت خواهيد كرد .

5ـ شنيدن صداي قطاري كه هر دم به شما نزديك مي شود ، نشانة آن است كه در كشور تغييراتي رخ خواهد داد كه براي تمام سطوح جامعه مطلوب و سودمند است .

6ـ اگر خواب ببينيد با قطاري مسافرت مي كنيد كه اصلاً ريلي ندارد ، علامت آن است كه نگران موضوعي خواهيد بود كه سرانجام معلوم مي شود ، برايتان منبع سود و منفعت بوده است .

7ـ ديدن قطارهاي باربري در خواب ، نشانة آن است كه در اثر تغيير و تحولاتي كه در زندگي شما روي خواهد داد به مقامي برتر دست خواهيد يافت .

1.25.44 قطايف

اگر بيند كه قطايف از شكر و بادام مي خورد، دليل است مال بسيار يابد. اگر مغز جوزهندي بيند كه با دوشاب خورد، دليل كه منفعت آن كمتر بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن قطايف درخواب بر چهار وجه است. اول: سخن لطيف. دوم: مال حلال. سوم: منفعت. چهارم: نعمت.

1.25.45 قطب نما

1ـ ديدن قطب نما در خواب ، نشانة فعاليت در دايره اي كوچك است كه پيشرفت چنداني به دنبال ندارد اما اين فعاليت با احترام و افتخار همراه است .

2ـ ديدن قطب نماي دريايي ، نشانة آن است كه در محيطهايي سالم با مردمي صادق و درستكار معاشرت مي كنيد .

3ـ اگر خواب ببينيد متوجه شويد كه قطب نما ، جهت را اشتباه نشان مي دهد ، دلالت بر آن دارد كه با زيان و فريب مواجه خواهيد شد .

1.25.46 قطران

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قطران داشت، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند. اگر تن يا لباس خود را به قطران آلوده كرد، دليل كه لباس حرام پوشد و بعضي گويند به بلائي گرفتار گردد.

1.25.47 قفا

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه سيلي بر قفاي او زدند، چنانكه آماس كرد، از آن كس منفعت يابد. اگر بر قفاي خود موي بسيار بيند، دليل است وام دار گردد. اگر بيند كه موي از قفاي خود بسترد، دليل است كه وامش گذارده گردد. ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند او را سيلي بر قفا زدند، چنانكه خون روان شد، دليل است كه با كسي خصومت كند و زيان يابد. جابرمغربي گويد: اگر ديد كه رويش به قفا گشته بود، دليل كه منافق بود.

1.25.48 قفس

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند قفسي داشت، دليل كه در جائي تنگ گرفتار گردد. معبران گويند در زندانش كنند اگر بيند كه قفس بشكست، دليل است از زندان خلاص گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن قفس در خواب بر سه وجه باشد.

اول: زندان.

دوم: جائي تنگ.

سوم: خانه

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

قفس در خواب گوياي سختي و تنگي است. اگر در خواب ببينيد قفسي خالي در خانه داريد يا يک قفس بدون پرنده خريده ايد گرفتار سختي مي شويد و در آينده به بن بست مي رسيد. اکر ديديد قفسي داريد که مرغي در آن نگه داري مي کنيد دو حالت دارد. اگر مرغ شناخته شده باشد بايد تعبير مخصوص همان پرنده را بيابيد و در تعبير خود دخالت دهيد و اگر شناخته شده نيست و مرغي مجهول است قفس به خودتان بر مي گردد و مشکلي براي شما به وجود مي آيد که ذهنتان را مشغول مي دارد. قفس هر قدر بزرگ تر باشد نشان فضاي آزاد بيشتر نيست بل که نشان سختي و تنگي بيشتر است و هر چه کوچک تر باشد از اهميت مشکلات کاسته مي گردد. شکستن قفس در خواب رهائي و نجات از گرفتاري ها است. ساختن قفس ايجاد گرفتاري است. هديه دادن قفس به وجود آوردن سختي و تنگي براي کساني است که هديه را مي گيرد. اگر کسي قفسي در خواب به شما داد براي شما مشکل به وجود مي آورد. ابن سيرين گرفتاري را حبس و زندان دانسته ولي در شرايط امروز مي توان قفس را سختي و تنگي دانست.

1.25.49 قفسه کتاب

1ـ ديدن قفسة كتاب در خواب ، دلالت بر آن دارد كه كسب دانش را در كنار كار و تفريح انجام خواهيد داد .

2ـ ديدن قفسة خالي كتاب در خواب ، علامت آن است كه به علت كمبودهاي مادي از كار اخراج مي شويد .

1.25.50 قفل

محمدبن سيرين گويد:

اگر درخواب بيند كه قفل بگشاد، دليل است كه كارها به وي گشاده گردد و ممكن است كه حج كند. اگر بيند كه قفل را نتوانست گشود، دليل است كارش به تاني برآيد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن قفل به خواب بر پنج وجه است.

اول: ساختن كار(انجام يافتن کار).

دوم: حجت (سلامتي).

سوم: منفعت.

چهارم: زن.

پنجم: اعتماد كردن به مصلحتي كه به وي پيوندد (اعتماد به شخصي درستکار).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

در خواب هاي ما قفل نشان اعتماد است. اگر در خواب ببينيد که در خانه اي را قفل مي کنيد که صاحب آن را نمي شناسيد به کسي اعتماد مي کنيد که براي شما شناخته شده و آشنا نيست. اگر در خواب ديديد که در خانه اي را قفل مي کنيد که صاحبش را مي شناسيد به آشنائي که صاحب آن خانه است اعتماد مي کنيد يا به يک نفر در شرايط او. اگر ديديد که جامه داني داريد که آن قدر پر است که قادر نيستيد در آن را قفل کنيد مسائلي است که نمي توانيد به کسي بگوئيد و آدم مورد اعتمادي در اطراف خود نمي يابيد. اگر در خواب ديديد که قفلي را به زحمت باز مي کنيد در کاري با رنج و تلاش زياد توفيق حاصل مي کنيد. اگر ديديد که قفلي داريد که نمي دانيد کليدش را کجا گذاشته ايد خوب نيست چون با مشکلي روبه رو مي شويد. اگر ديديد که در خانه خودتان قفل است و شما کليد نداريد تا آن را بگشائيد به همسرتان به طور درست اعتماد داريد.

1.25.51 قلب

1ـ اگر در خواب احساس كنيد قلبتان درد مي كند و به سختي نفس مي كشيد ، نشانة آن است كه در حرفة خود به دردسر دچار خواهيد شد ، اگر نتوانيد از پس دردسر برآييد ، زيان خواهيد كرد .

2ـ ديدن قلب خود در خواب ، علامت از دست دادن انرژي و ابتلا به بيماري است .

3ـ ديدن قلب يك جانور در خواب ، نشانة آن است كه دشمنان خود را شكست مي دهيد و مورد احترام همگان قرار مي گيريد .

4ـ اگر خواب ببينيد قلب جوجه اي را مي خوريد ، علامت آن است كه افكار غريب شما باعث مي شود براي انجام كاري از طرحهاي پيچيده و سخت استفاده كنيد .

1.25.52 قلعه

1ـ اگر خواب ببينيد درون قلعه اي هستيد ، دلالت بر آن دارد كه آنقدر ثروت به دست مي آوريد كه بتوانيد زندگي دلخواه داشته باشيد . دوست داريد جهانگرد شويد و از ديدن فرهنگها و ملتهاي ديگر لذت ببريد .

2ـ اگر در خواب قلعه اي قديمي كه پيچك ديوارهايش را پوشانده است ، ببينيد ، علامت آن است كه با خيالپردازي مرتكب عملي غيرمنطقي مي شويد ، بايد مراقب باشيد كه پيشنهاد ازدواج به كسي نكنيد .

3ـ اگر خواب ببينيد از قلعه اي خارج مي شويد ، حاكي از آن است كه ثروت شما به باد مي رود و عزيزي را از دست مي دهيد .

1.25.53 قُلک

لوک اويتنهاو مي گويد :

قلک : افزایش مال و منال که به کندی صورت میگیرد

 

1.25.54 قلم

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند قلمي فرا گرفت يا كسي بدو داد، دليل است كه علم حاصل كند و كارش راست شود و مرادش برآيد. اگر بيند به قلم چيزي مي نوشت، دليل سخن خير و صلاح بود. اگر بيند بدو قلم چيزي مي نوشت، اگر وي را غائبي به سفر بود، دليل كه به زودي از سفز بازآيد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر به خواب در دست خود قلم نو ديد اگر ازاهل علم بود، دليل كه خداي تعالي، او را علم ارزاني كند. اگر از اهل علم نبود، دليل كه با علما و صلحا صحبت دارد. اگر بيند با قلم چيزي مي نوشت و نوشته را مي خواند، دليل مرگ او است. اگر آن چه مي نوشت موافق كتابه و سنت بود، دليل كه جاه يابد. اگر بيند قلم در دست او بشكست، اگر عالم بود حرمتش بكاهد و كارش بي رونق شود. اگر بيند به قلم شكسته مي نوشت، تاويل آن به گوهر و صورت و طبع و قوت او است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تاويل قلم بر هفت وجه است.

اول: حكمت.

دوم: فرمان.

سوم: علم.

چهارم: فرهنگ.

پنجم: درست شدن امور.

ششم: به مراد و کام خود رسيدن.

هفتم: ادب.

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن قلم به خواب به تاويل امر حق است.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن قلم به خواب تاويل فرشته است كه به فرمان حق تعالي كار كند. اگر درخواب بدان صورت كه هست بيند، دليل است او را به پادشاهي عاقل كار افتد و مراد خود بيابد. اگر در خواب بيند كه قلم به دست گرفت، دليل است او را فرزندي آيد عالم و عاقل. اگر بيند كه به قلم چيزي نوشت، دليل است كه علم آموزد و مال حاصل كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن قلم به خواب بر پنج وجه است.

اول: امر حق تعالي.

دوم: فرشته.

سوم: توانگري.

چهارم: حقيقت كردار.

پنجم: فرزند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن قلم در خواب نيکو است به خصوص آن که در قرآن از آن به تجليل نام برده شده و خداوند به آن سوگند ياد کرده است. ـ ن و القلم و ما يسطرون ـ و ـ علم بالقلم و علم الانسان مالم يعلم. چنانچه در خواب ببينيد که قلم خوبي در دست داريد که به راحتي مي نويسد با تدبير و عقل کارهاي بزرگ انجام مي دهيد و پيشرفت هاي معنوي حاصل مي کنيد. اگر قلم خوبي در دست داشته باشيد که بر خلاف ظاهرش خوب ننويسد در کاري بزرگ در مي مانيد و احساس ضعف مي کنيد. گرفتن قلم از ديگران بشارت است و دادن قلم نيز کمک معنوي است که از جانب دهنده به گيرنده قلم داده مي شود. اگر در خواب ببينيد که قلمي داشته ايد و آن را گم کرده ايد توانايي کاري را از دست مي دهيد و چنانچه ببينيد قلم هاي زيادي داريد آن چنان قدرت مي يابيد که مي توانيد به ديگران کمک کنيد. روي هم رفته ديدن قلم خوب است.

1.25.55 قليان

قليان مانند ديگر وسائل تدخين نشان غم و اندوه و تلخ کامي است. چنانچه در خواب ببينيد که قليان مي کشيد و اهل کشيدن قليان نباشيد گرفتار ناراحتي فکر و خيال مي شويد. اگر ببينيد ديگران قليان مي کشند و به شما تعارف مي کنند ولي شما از دود کردن آن ابا و اکراه داريد مشکلي پيش مي آيد که ديگران عامل آن هستند و شما هم گرفتار آن مي شويد. اگر با رغبت قليان را بگيريد و بکشيد خودتان نيز مسئول و مقصر خواهيد بود. اگر در خواب ببينيد که قليان چاق مي کنيد دست به کاري مي زنيد که غم مي آورد. روي هم رفته قليان تلخ کامي است اما بلا و مصيبت نيست.

1.25.56 قليه

محمدبن سيرين گويد: ديدن گوشت قليه كه به آب پخته باشد، بهتر بود كه بي آب و هر چند كه طعم قليه خوشتر بيند، منفعتش بيشتر بود. اگر بيند كه قليه از گوشت گاو فربه خورد، دليل كه آن سال از ترس ايمن گردد. اگر قليه از گوشت بزغاله بيند، منفعت آن كمتر بود. اگر بيند كه قليه از گوشت اسب خورد، دليل است از پادشاه منفعت يابد. اگر بيند قليه از گوشت ماهي خورد، دليل است از سفر مال حاصل كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند قليه از گوشت چهارپاياني خورد كه گوشت آن حلال است، دليل است مال حلال خورد. اگر از گوشت چهارپاياني بود كه گوشت آن حرام است، دليل بر مال حرام بود.

1.25.57 قمار

بيننده خواب اگر اهل قمار بازي باشد خواب او هيچ تعبير خاصي ندارد و دنباله افکار و انديشه معمولي و روزانه او محسوب مي شود. حتي کساني که گاه قمار بازي مي کنند ممکن است در خواب قمار ببينند، در اين صورت نيز خوابشان فاقد تعبير است ولي آنها که اصلا اهل اين کار نيستند چنانچه در خواب ببيننند قمار مي کنند بايد در بيداري مراقب اعمال و رفتار خويش باشند. قمار نشانه دو چيز است. اول ارتکاب گناه و دست زدن به اعمال خلاف قانون و شروع دوم ريسک کردن و به استقبال خطر رفتن. بردن و باختن قمار در خواب هيچ تفاوتي در تعبير به وجود نمي آورد زيرا نفس عمل مهم است نه برد و باخت.

1.25.58 قُماش

 از امام صادق عليه السلام نقل است که ابزار و پارچه و قماش زينت دنياست. قماش پارچه نخي است ولي اگر در خواب پارچه اي از پشم ببينيد خوب است. قماش نخي غم و اندوه و ابتلاست به خصوص وقتي که پولي در بهاي آن پرداخت کرده باشيد چون اصولا معبران پول را در خواب نيک نمي دانند و هر چه به عوض پول تحصيل شود نمي تواند خوب باشد. اگر در خواب ديديد قماش خريده ايد و به خانه مي بريد مدتي فکرتان مشغول امري مي شود که شما را غمگين مي کند ولي دوام زيادي ندارد. دوختن لباس با قماش نيز همين تعبير را دارد با اشتراک کسي که لباس بر قامت او دوخته مي شود. اگر کسي قماش به شما هديه داد فکر و انديشه اي به شما مي دهد که قلب و روحتان را مکدر مي کند. بخشيدن قماش تعبير مخالف دارد. رنگ قماش هم در تعبير اثر دارد. رنگ هاي ملايم خوب هستند. سياه بزرگي است. سرخ هيجان است. سبز خرمي و فرج است و زرد بيماري.

1.25.59 قُمري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن قمري در خواب بد نيست اما صدايش را خوب ندانسته اند. قمري انسان غريب و مستمندي است که سر راه شما قرار مي گيرد يا با او برخورد خواهيد داشت. اگر ديديد قمري در خانه شما لانه کرده کسي از شما پناه مي خواهد و کمک مي طلبد. او هر کسي که هست زن يا مرد اهل آن ديار نيست و از سرزميني ديگر آمده مانند جنگ زدگان، آوارگان، فراريان يا کساني که از ترس بيماري همه گير خانه و زندگيشان را رها مي کنند. اگر ديديد دسته اي از قمريان پرواز و صدا مي کنند غم و غصه اي عمومي ايجاد مي شود. صداي قمري خبر بد و غم انگيز است و به گريه تشبيه شده و شنيدن آن را در خواب خوب ندانسته اند.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن فاخته وقمری وطوطی مرد شایسته بود

1.25.60 قمع

محمدبن سيرين گويد: ديدن قمع به خواب، دليل غلام بود يا كنيزك. اگر بيند قمع بسيار داشت، دليل كه غلام بخرد يا كنيزك. اگر بيند قمع او ضايع شد، دليل كه غلام يا كنيزك از او جدا شوند.

1.25.61 قمقمه

اگر در خواب ببينيد که قمقمه اي داريد دوستي مصلح و عاقبت انديش و دورنگر با شما خواهد بود. اگر ديديد قمقمه اي را به کمر خود بسته ايد و پر از آب کرده ايد به سفر مي رويد. اگر قمقمه خالي باشد وسيله اي براي انجام کاري که در دست داريد نمي يابيد. اگر در خواب ببينيد کسي قمقمه اي پر از آب به شما داد او شما را ياري مي کند و کمک مي دهد. اگر آشنا باشد بيگانه اي به شما کمک مي کند و اگر بيگانه باشد آشنايي شما را ياري مي دهد و اين کمک مالي است. اگر در خواب کسي قمقمه اي خالي به شما داد از شما چشم کمک دارد و ياري مي طلبد. اگر قمقمه خالي از کسي خواستيد و گرفتيد از ديگران کمک مي گيريد. يا چشم کمک داريد. اگر در خواب ديديد که تشنه هستيد و از قمقمه اي آب مي نوشيد نيازتان برطرف و حاجتتان برآورده مي شود و اگر آب قمقمه را نيم نوشيده به زمين ريختيد ناسپاسي مي کنيد. اگر آب قمقمه را ننوشيده به زمين ريختيد مالتان را هدر مي دهيد.

1.25.62 قنات

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قنات در خواب منبع خير و برکت و روزي است بخصوص اگر آب داشته و آب آن روشن و زلال و به ظاهر مفرح باشد.در چنين حالتي روياي شما نويد مي دهد که خير و برکت خواهيد يافت و روزي شما حلال و فراخ خواهد بود و به شادکامي زندگي خواهيد کرد.اگر در خواب قنات خشک باشد به عسرت و تنگدستي گرفتار مي آئيد و اگر آب آن قنات که در خواب مي بينيد کدر و تاريک و گل آلود باشد معاش شما نه حلال خواهد بود و نه کام بخش.

1.25.63 قنّاد

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قناد در خواب هاي ما انساني است دروغگو که سخنان مداهنه آميز و فريبنده مي گويد، چرب زبان و شيرين گفتار است اما حقيقت ندارد و بي آن که زيانکار باشد سود بخش هم نيست. اگر در خواب ببينيد که خودتان قناد شده ايد و شيريني مي فروشيد دروغ مي گوييد و اطرافيان خويش را با سخنان فريبنده خوش دل نگه مي داريد. اگر در خواب ديديد از قنادي شيريني مي خريد فريفته چيزي يا کسي مي شويد که بعدا خودتان به غير مفيد بودن کاري که کرده ايد پي مي بريد. متاعي که قناد به شما مي دهد در خواب لذتي است زودگذر که ندامت و پشيماني باقي مي گذارد. اگر در خواب ببينيد که با چند جعبه شيريني از قنادي خارج مي شويد کارهاي عبث و بيهوده مي کنيد.

 

1ـ ديدن قنادي در خواب ، نشانة آن است كه بايد با محافظه كاري و احتياط شغل خود را تغيير بدهيد و دامهاي چيده شده ، از هر سو برايتان آشكار خواهد شد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند در قنادي است ، دلالت بر آن دارد كه حيثيت اجتماعي او مورد حمله قرار خواهد گرفت ، بايد در كارها و مسائل اجتماعي مربوط به خود ، آگاهانه تر عمل كند .

1.25.64 قناري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قناري مرغ غم و رنج و مرغ بيماري است و رنجوري به خصوص اگر زرد يک دست باشد. اگر در خواب ببينيد که قناري در قفس داريد که زرد است يا لکه اي زرد به بدنش ديده مي شود با زني بيمارگونه برخورد خواهيد کرد و اگر قفس در خانه شما و متعلق به شما باشد زني از متعلقان شما بيمار مي شود. اگر قناري بخواند و شما در خواب از صداي او خوشتان بيايد غمين و اندوهگين مي شويد. اگر قناري از قفس متعلق به شما بگريزد زني بيمار مي ميرد. به هر حال ديدن قناري زرد يا با نشاني زرد رنگ در خواب خوب نيست و اگر زرد نباشد و شما آن را قناري بيانگاريد تعبير مرغان زينتي ديگر را دارد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد قناري در اطرافتان پرواز مي كند ، علامت آن است كه ترسي بيمارگونه از آينده شما را در بر خواهد گرفت .

2ـ ديدن قناري بيمار يا مرده در خواب ، علامت آن است كه از حماقت افراطي شخصي رنج خواهيد برد .

1.25.65 قند

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قند خورد، دليل كه به تعجيل كاري كند و از آن پشيمان شود. اگر بيند به خروار قند داشت، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند. اگر بيند كه قند بفروخت، دليل زيان بود و خريدن قند بهتر از فروختن بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  قند در خواب هاي ما نفع و مال و سود و بهره است و آن چيزهايي است که به منافع مالي مي انجامد. قند که شيريني را در خاطر ما تداعي مي کند در خواب هاي ما نيز خوشي و کامروايي را شکل مي بخشد. خوردن قند در خواب کاملا طبيعي است و به ندرت ممکن است محور خواب قرار بگيرد. اتفاق مي افتد که در خواب مي بينيم قند فراواني خريده ايم و به خانه مي بريم اين سود و نفعي است که عايد ما و خانواده ما مي گردد که بيننده خواب عامل آن است. قند زياد مال است و قند کم که بخوريم شيريني و خوشي زودگذر است. ابن سيرين نوشته: اگر ببينيد قند مي خوريد کاري به تعجيل انجام مي دهيد که از آن پشيمان مي شويد. اگر قند را با چيز تلخ آميخته بخوريد بهتر است. مثلا در خواب ببينيد که قهوه را با قند مي خوريد، اين نشاني است از زدودن غم و اندوه. اگر در خواب ببينيد که با قندشکن قند مي شکنيد با پول خود کاري انجام مي دهيد که سود بخش است و سرگرم کننده و مي تواند ديگران را نيز مفيد واقع شود. اگر در خواب ببينيد قند مي خريد خوب است زيرا مي گويد به امري شادي بخش دسترسي مي يابيد ولي قند فروختن در خواب خوب نيست. تعارف قند خوب است چون مي گويد که در شادي خود ديگران را سهيم مي کنيد ولي اگر قند را بفروشيد شادي خود را از دست مي دهيد.

1.25.66 قنديل

محمدبن سيرين گويد: ديدن قنديل افروخته، دليل بر توفيق عبادت بود. اگر بيند كه در خانه يا در دكان او قنديل آويخته يا افروخته بود، دليل كه زن صالحه بخواهد. اگر اين خواب را زني بيند، دليل كه طاعت بسيار كند. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن قنديل افروخته به خواب بر چهار وجه است. اول: زن خواستن. دوم: توفيق طاعت. سوم: عز و دولت. چهارم: گشايش كارها.

1.25.67 قنوت

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه دعاي قنون خواند، دليل كه حاجتش روا شود و مردم ثناي او گويند. جابرمغربي گويد: خواندن قنوت در خواب، مردم مصلح را روا شدن حاجت باشد و گشايش كارهاي ديني از بزرگان.

1.25.68 قو

1ـ ديدن قو بر آبهاي آرام در خواب ، نشانة آن است كه در آينده اي نزديك تجاربي شعف انگيز كسب مي كنيد

2ـ ديدن قوي سياه بر آبهاي زلال ، نشانة آن است كه از عملي نامشروع لذت خواهيد برد .

3ـ ديدن قوي مرده در خواب ، علامت آن است كه از زندگي خود ناراضي و بيزار خواهيد شد .

4ـ ديدن قو هنگام پرواز در خواب ، علامت آن است كه به زودي به آرزوهاي شيرين و دلپذير خود دست خواهيد يافت .

1.25.69 قوچ

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن قوچ در روياهاي ما مبارک است و مبشر خير و برکت و نعمت مي باشد. يکي از معبران نوشته است که قرباني کردن قوچ در خواب نشان رستگاري بيننده خواب است ولي اگر به عنوان استفاده از گوشت حيوان باشد همين طور که گفته شد نعمت و برکت است زيرا گوشت حيوان حلال گوشت خير و برکت تعبير شده است. قوچ در خواب اگر سفيد باشد بهتر از آن است که سياه باشد. قوچ لاغر و ضعيف فقط نعمت است ولي قدرت نيست.

 

1ـ اگر خواب ببينيد قوچي شما را تعقيب مي كند ، علامت آن است كه زندگي شما را بدبختي تهديد خواهدكرد

2ـ اگر خواب ببينيد قوچي به آرامي مشغول چرا كردن است ، علامت آن است كه دوستان بانفوذ و قدرتمند به نفع شما بيشترين تلاش را خواهند كرد .

1.25.70 قورباغه

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  معبران اسلامي و قديمي در مورد قورباغه يا وزغ يا غوک مطالب متفاوت و مختلفي نوشته اند که چون تباين زياد دارد از ذکر آن ها در مي گذريم. اين تعبيرات و تاويلات بر مبناي توجه به نحوه زيست قورباغه انجام گرفته است به اين صورت که چون اين جاندار ذوحياتين غالبا شبها ظاهر مي شود و در آبگيرها سر و صدا راه مي اندازد آن را به شب زنده داران و زهاد تشبيه کرده اند. براي نمونه ابن سيرين نوشته: اگر کسي در خواب ببيند وزغ دارد با مردي زاهد هم صحبت مي شود. اگر در خواب قورباغه اي ببينيد با انساني کج خو و ياوه گو و پرمدعا برخورد خواهيد داشت. کلا قورباغه در روياهاي ما آدمي است نمام، بدگو و غيبت کننده که بسيار حرف مي زند و حتي کساني که سخنانش را مي شنوند به بيهودگي گفتارش وقوف کامل دارند. اگر در خواب ببينيد جائي قورباغه هاي بسيار هست در جمعي مردم بدطينت و بدسيرت وارد مي شويد که طبعا چنين محلي امن نمي تواند باشد. اگر ببينيد قورباغه اي در اتاق يا خانه شماست مهماني به شما وارد مي شود که از حضورش خشنود نمي شويد و رنج مي بريد. اگر قورباغه را در جوي آب يا مجاري قنوات و آبگيرها يا در حوض و استخر ببينيد آنقدرها بد نيست که در محلي غير مالوف مشاهده کنيد. مثلا جاي قورباغه در اتاق و کمد لباس نيست و مشاهده اين جاندار در چنين جاهايي خوب نيست. اگر در خواب ببينيد که قورباغه اي در بستر و رختخواب شماست يا مثلا زير تختخواب شما رفته و قايم شده چنانچه ازدواج نکرده يا همسر نداشته باشيد زني بد نصيب شما مي شود و اگر زن داريد با همسرتان برخورد نامطلوب خواهيد داشت تا آنجا که فحاشي مي کنيد. اين تعبير براي زن و مرد يکسان است. اگر ببينيد قورباغه اي در جيب لباس شماست مال شما را مي برند و ناسپاسي مي کنند و پشت سر شما بد مي گويند. اگر قورباغه اي در خواب به پشت شما چسبيده باشد از جانب برادرتان اندوهي به شما مي رسد و اگر بر سينه شما چسبيده باشد از جانب پسرتان اندوهگين مي شويد و اگر در شلوارتان باشد زن و همسرتان شما را ناراحت خواهند کرد. چنانچه در خواب کيف يا ساک داشته باشيد و آن را بگشاييد و قورباغه اي را در آن ببينيد نشان آن است که به سفر مي رويد و در اين سفر همسفري نا اهل نصيب شما مي گردد. اگر قورباغه را بر درخت، مخصوصا روي شاخه هاي درخت ببينيد شما را فريب مي دهند و در واقع گندم نمايي و جو فروشي مي کنند. خانم ايتانوس معبر يوناني مي گفت: قورباغه کسي است که در حضور انسان لبخند مي زند و خوش خدمتي مي کند ولي همين که از او جدا شديد پشت سرتان فحش مي دهد و تهمت مي زند و بد و بيراه مي گويد. اين تعريف در مورد قورباغه در خواب هاي ما کاملا درست است.

 

1ـ اگر در خواب قورباغه اي بگيريد ، نشانة آن است كه از خودتان به درستي مراقبت نمي كنيد و احتمال دارد بيمار شويد .

2ـ ديدن قورباغه در سبزه ها ، علامت آن است كه دوستي آرام و محرم اسرار خواهيد يافت .

3ـ اگر زني در خواب قورباغه اي بزرگ ببيند ، علامت آن است كه با مردي ثروتمند كه همسر خود را از دست داده است و فرزنداني نيز دارد ، ازدواج خواهد كرد .

4ـ ديدن قورباغه ها در جاهاي باتلاقي ، علامت آن است كه به لطف ديگران از دردسر خلاص مي شويد .

5ـ خوردن قورباغه در خواب ، علامت آن است كه از معاشرت با برخي مردم چيزي نصيبتان نمي شود و خوشيها زودگذرند .

6ـ شنيدن صداي قورباغه در خواب ، علامت آن است كه به رفت و آمد با دوستان ادامه مي دهيد و سرانجام مي فهميد اين رفت و آمدها ثمرة خوبي برايتان دربر ندارد .

1.25.71 قوطي

لوک اويتنهاو مي گويد :

قوطی کنسرو : پول پس انداز شده

 

1.25.72 قورمه

قورمه گوشت، نعمت يا پولي است مانده که ديگري اندوخته و ذخيره کرده ولي به شما که بيننده خواب هستيد مي رسد اما اين نعمت پول ملال انگيز و دردسر آور است. قورمه اگر گوشت خالي باشد نعمت و پول بي دردسر است. اگر چربي داشته باشد دردسر آور است و اگر شور و نمک سود باشد غم انگيز و ملال آور مي باشد. در اصطلاح قورمه گوشتي است نيم بريان که با چربي خود گوشت و نمک فراوان در خيک و کيسه مي کنند و براي زمستان باقي مي گذارند. قورمه هر چه بيشتر چرب و نمک سود باشد دردسر و غم و اندوه آن بيشتر است. اما قورمه سبزي نعمتي است تفنن آميز و سرگرم کننده و شادي بخش. مثل مجاني به يک تور گردشي رفتن. اگر در خواب ببينيد که قورمه سبزي مي خوريد، به خصوص اگر اين غذا را دوست داشته باشيد، به چنين نعمتي مي رسيد. قورمه سبزي چون آميخته اي است از سبزي هاي معطر و مختلف و گوشت، نعمت تفنن آميز تعبير مي شود به شرطي که ترش و شور نباشد.

1.25.73 قوري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قوري در خواب هاي ما زن يا مردي است حسابگر و دقيق که قدر مال خودش را مي داند و پول را حفظ مي نمايد و پشيزي بيش از نياز خرج نمي کند.

1.25.74 قوز

اگر در خواب ببينيد که قوز درآورده ايد نبايد زياد نگران و متحوش باشيد. قوز داشتن در خواب قابل تفسير است و يک تعبير خاص و معين ندارد. اگر در خواب ببينيد که در پشت خود قوز در آورده ايد و اين قوز سنگيني ندارد و خودتان از داشتن آن ناراحت نيستيد مالي اندوخته به شما مي رسد که زياد است . ولي اگر قوز سنگيني بکند و شما از داشتن آن ناراحت باشيد غم و اندوه است. غمي است که شما را مي آزارد و بر دوشتان سنگيني مي کند. اگر قوز داشته باشيد و در خواب از داشتن آن احساس شرمندگي بکنيد گناهي مرتکب مي شويد که سر زبان ها مي افتيد و به همان علت درباره شما حرف مي زنند و حتي مورد سئوال و مواخذه قرار مي گيريد. اگر در خواب ببينيد که قوز داريد و آن را پنهان مي کنيد در خفا گناهي مرتکب مي شويد. اگر در خواب ببينيد که قوز داريد و قوز شما از لباس بيرون افتاده به طوري که ديده مي شود در حق شما سخن چيني مي کنند و فتنه مي انگيزند و به شما تهمت مي زنند . اگر در خواب ببينيد که روي سينه شما بود از جانب همسرتان يا فرزندتان غمين مي شويد . اگر فرزند نداريد همسرتان شما را مي آزارد و اگر فرزند بزرگ داريد او دردسر ايجاد مي کند.

1.25.75 قهرماني

ديدن قهرماني در خواب ، دلالت بر آن دارد كه با رفتار پسنديده خود علاقة كسي را به خود جلب مي كنيد .

 

1.25.76 قهوه

1ـ نوشيدن قهوه در خواب ، نشانة پذيرفتن برنامة ازدواج شما از طرف ديگران است . اگر متأهل باشيد ، نشانة آن است كه در دعواهاي مكرري كه به آن مبتلا شده ايد ، توفيقي صورت نمي گيرد .

2ـ اگر خواب ببينيد قهوه خريد و فروش مي كنيد ، علامت آن است كه در شغل خود زيان مي كنيد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند خريد و فروش قهوه مي كند ، نشانة آن است كه اگر مراقب اعمالش نباشد رسواي عام و خاص مي گردد .

4ـ درست كردن قهوه در خواب ، براي دختران به اين تعبير است كه از روي خوش اقبالي با كسي ازدواج مي كنند ، و از شر بدي خلاص مي شوند .

5ـ ديدن مزرعه قهوه در خواب ، علامت آن است كه فقر و بدبختي سرانجام به سعادت منجر مي شود .

6ـ جوشيدن قهوه در خواب ، نشانة توجه شرارت بيگانگان به شماست .

7ـ ديدن قهوه اي كه هنوز دم نكشيده ، در خواب ، علامت دشمنان پنهاني است كه با گستاخي در صدد نابودي شما هستند .

1.25.77 قهوه خانه

1ـ ديدن يا رفتن به قهوه خانه در خواب ، علامت آن است كه با دشمنان خود رابطة دوستانه اي برقرار مي كنيد ، ممكن است زن مكاري براي غارت ثروت شما توطئه بچيند .

1.25.78 قيامت

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قيامت برخاسته بود، دليل كه در آن ديار، حق تعالي عدل بگستراند. اگر مردم آن ديار ظالم باشند، دليل كه حق تعالي ايشان را به بلائي مبتلا گرداند. اگر مظلوم باشند، دليل كه بر ظالمان نصرت يابند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند علامتي از علامات ظاهر شد، چنانكه آفتاب از مغرب پيدا شد، يا دجال يا يأجوج و مأجوج پديد آمدند، دليل كه به توبه بازگرداند. اگر بيند گورها بشكافت و مردگان برآمدند، دليل كه بر دشمنان ظفر يابد. اگر ديد كه در شمارگاه بود، دليل غفلت بود. اگر در خواب بيند كه شمار با وي مي كردند، دليل زيان بود. اگر درخواب بيند كه كردار او را بسنجيدند و نيكي بيشتر آمد، دليل كه سرانجام كار او نيك بود. اگر بدي او بيشتر آمد، دليل كه سرانجام كار او بد بود. اگر بيند كه نامه اعمال بدست او دادند و گفتند بخوان، اگر بيننده مصلح بود كارش نيكو شود. اگر مفسد بود، كارش بد بود. اگر بيند بر صراط ايستاده بود، دليل بر راه راست است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن قيامت درخواب بر چهار وجه است اهل صلاح را. اول: رستگاري. دوم: فرج ازغم. سوم: ظفريافتن بر دشمن. چهارم: اقبال و خاتمت با سعادت. اما اهل فساد راتاويلش به خلاف اين است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن قیامت عدل پدید آید

1.25.79 قيچي

منوچهر مطيعي تهراني گويد: قيچي در خواب نماينده يک نفر نيست بلکه معرف دو نفر است. مثل زن و شوهر يا خواهر و برادري فتنه انگيز و تفرقه انداز و موجب نفاق و جدايي. قيچي را اگر در خواب در دست داشته باشيد يا اگر در دست ديگري ببينيد تعبيري متفاوت دارد ولي به هر حال بيننده خواب يا عامل است يا معلول. قيچي تفتين و فتنه انگيزي و ايجاد تفرقه است و چنانچه در دست ديگري باشد خواب شما خبر مي دهد که در مورد شما دو نفر متفقا فتنه مي کنند. اگر در دست شما باشد اين شما هستيد که به کمک ديگري فتنه مي کنيد و نفاق به وجود مي آوريد. مثلا با کمک همسرتان يا خواهر و برادرتان. ممکن است اين کار عمدي نباشد ولي به هر صورت هست. اين تعبير در صورتي است که قيچي محور خواب باشد ولي اگر محور نباشد اثر کلي ندارد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

قیچی : سود

تیز کردن آن : دعوا

بریدن با قیچی : شما باکی از فقر ندارید

 

1ـ ديدن قيچي در خواب ، نشانة بداقبالي است . زنان به همسران خود حسادت مي ورزند و با آنان صادق نخواهند بود ، عشاق از يكديگر جدا مي شوند ، و بيهودگي بر افق افكار نقش مي بندد .

2ـ اگر خواب ببينيد قيچي خود را تيز مي كنيد ، نشانة آن است كه مي كوشيد كاري برخلاف احساسات خود انجام بدهيد .

3ـ ديدن قيچي شكسته در خواب ، نشانة روبرو شدن با مشاجرات و اختلافات است و همچنين جدايي از نزديكان .

4ـ گم كردن قيچي در خواب ، علامت آن است كه از كارهاي نامساعد دوري خواهيد كرد .

1.25.80 قير

محمدبن سيرين گويد: ديدن قير درخواب، دليل روزي بود. اگر بيند قير داشت، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر بيند قير مي خورد، دليل كه به قدر آن چيزي حرام خورد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نوشته اند: قير در خواب نشان روزي است ولي قير اگر انباشته باشد يا گسترده فرق مي کند. در زمان حال از قير براي اسفالت جاده ها و خيابان ها و اندود بام ها استفاده مي کنند و اين در گذشته معمول نبوده لذا تعبيري که امروز براي قير هست با تعبير معبران کهن فرق مي کند. داشتن قير انباشته که سياهي آن ديده شود وقار و سنگيني است. حرمت و احترام است. چنانچه در خواب ببينيد بشکه بزرگي داريد که انباشته از قير است و سياهي آن ديده مي شود مورد احترام مردم قرار خواهيد گرفت. ديدن تعداد زيادي بشکه قير، مالي است فراوان و خواسته اي است سنگين ولي قير گسترده مثل قيري که براي گرفتن سوراخ هاي بام و قايق ها يا اسفالت يا اندود بام ها به کار مي رود گرفتاري است و دست و پاگيري به خصوص اگر پايتان به آن آلوده شود.

 

ديدن قير در خواب ، نشانة آن است كه از دامها و نقشه هاي دشمنان مطلع خواهيد شد .

 

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ق, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir