مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 76
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 8
بازديد اين هفته : 80
بازديد اين ماه : 241
بازديد اين سال : 524
بازديد کل : 272626

مشخصات کاربر

آي پي : 3.135.195.249
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2306 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:38"

حرف ف

1.24.1 فاخته

محمدبن سيرين گويد:

ديدن فاخته درخواب، دليل زني بود ناقص دين و بدمهر كه با كسي نسازد. اگر بيند كه فاخته داشت، دليل است زني بدين صفت بخواهد. اگر بيند فاخته خورد، دليل كه به قدر آن مال يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند فاخته بر بام خانه او نشست و آواز نمود، دليل است از غايبي خبر خوش شنود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن فاخته به خواب بر سه وجه است.

اول: زن.

دوم: فرزند.

سوم: خادم.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن فاخته وقمری وطوطی مرد شایسته بود

1.24.2 فاستوني

فاستوني از انواع پارچه کت و شلواري است. اين يک کلمه روسي است که به ايران آمده و در زبان فارسي پذيرفته شده و تقريبا هويت ايراني يافته است. در سال هاي پيش از مشروطيت و حتي در جريان آن فاستوني تنها پارچه اي بود که با آن سرداري مي دوختند لذا بسيار شناخته شده و معمول بوده و بازار گرمي داشت. سرداري لباس راحتي بود که مردان مي پوشيدند و به اين علت آن را ترجيح مي دادند که زير آن مي توانستند هر چه دوست دارند بپوشند. در خواب فاستوني رنگ و نوع مشخص ندارد که ما اگر ديديم بشناسيم. يا ذهن ما در خواب به آن آشنائي مي دهد يا نام آن مطرح مي شود لذا ما اينجا هر نوع پارچه کت و شلواري از آن نوع را فاستوني قلمداد مي کنيم. در خواب هاي ما اين پارچه اگر از پشم بافته شده باشد خوب است و اگر از نخ باشد امتيازي ندارد. پشم نعمت و برکت است و نخ اين بشارت را نمي دهد. چنان چه در خواب ببينيد که کسي قواره اي پارچه فاستوني به شما هديه داد يا خريداري کرديد يا سوغات گرفتيد به هر حال نعمت مي يابيد و به قدر آن که از آن قواره پارچه خوشتان بيايد و خوشحال شويد سود مي بريد. اگر در خواب ديديد که از فاستوني پشمي لباس دوخته ايد کاري مفيد انجام مي دهيد که در جهت حفظ آبرو و شخصيت و اعتبار شما موثراست. چنان چه در خواب ديديد از آن پارچه لباس دوخته ايد و آن لباس به اندام شما برازنده است آبرويتان حفظ مي شود. اگر لباسي دوخته ايد زشت و ناموزون باشد تعبير خلاف آن است که گفته شد. اگر فاستوني در خواب شما از نخ بود و ذهنتان گواهي داد که از نخ است کاري مي کنيد که اعتبار و احترام و سود و فايده نمي آورد ولي غم آور نيست، به زبان ديگر شخصيت شما بدون لطمه خوردن مطرح مي شود.

1.24.3 فاضلاب

منوچهر مطيعي تهراني گويد: چنان چه در خواب ببينيد لوله فاضلاب دستشوئي شما گرفته و آب کثيف جمع شده و عفونت آن در فضاي خانه پيچيده اندوهي براي شما پيش مي آيد. چنان چه در خواب ديديد که همان لوله گرفته شده را گشوديد و فاضلاب کثيف جمع شده را جريان انداختيد به طوري که برود خواب شما مي گويد مشکلي براي شما پيش مي آيد که رفع مي گردد و فراغت حاصل مي کنيد. چنان چه در خواب ببيند لوله فاضلاب را درست مي کنيد کاري مفيد انجام مي دهيد که به حفظ حيثيت خودتان و ديگران تمام مي شود و به طور مساوي همه از آن بهره مند مي گردند. اگر در خواب ببينيد که کلنگ به دست داريد و مجراي فاضلاب را خراب مي کنيد براي ديگران مشکلي به وجود مي آوريد و دغل بازي مي کنيد. اگر ببينيد فاضلاب خانه همسايه به خانه شما نشت مي دهد از نزديکان خود بهره مي گيريد ولي اگر اين نشت و رخنه متعفن و کثيف بود يا بوي بد داشت و خرابي ايجاد کرد از جانب آن ها اندوهي مسلم به شما مي رسد. اگر ديديد دست و پايتان به آب کثيف فاضلاب آلوده شده به طوري که در خواب احساس کراهت داشتيد مرتکب خطائي مي شويد که ندامت مي کشيد. اگر لباستان آلوده شده بود مورد سرزنش قرار مي گيريد. روي هم رفته فاضلاب اگر بوي بد داشته باشد و بخصوص اگر کراهت به وجود آورد بد است در غير اين صورت بد نيست.

 

1ـ اگر خواب ببينيد درون فاضلابي راه مي رويد ، علامت آن است كه در آينده اي نزديك دردسر گريبانتان را خواهد گرفت . اگر خواب ببينيد آب فاضلاب گل آلود است ، علامت آن است كه مدتي كوتاه به نوميدي دچار خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد هنگام راه رفتن از فاضلاب پايتان خيس مي شود ، علامت آن است كه تفريحات و خوشگذرانيها بعدها به زيان شما تمام خواهد شد .

1.24.4 فال

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند فال مي گرفت و فالش نيكو بود، دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر فالش بد بود، تاويلش به خلاف اين است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن فال گرفتن به خواب بر سه وجه است.

اول: ظفر يافتن وپيروزي بر دشمن.

دوم: به مراد رسيدن.

سوم: روايي وبرآورده شدن حاجت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد که کسي دارد براي شما فال مي گيرد به دوستي اعتماد مي کنيد که دروغ مي گويد . فال گرفتن بيشتر بستگي مي يابد به مطالبي که مي شنويد . اگر کسي که فال مي گيرد مطالب خوب بگويد خوب است و اگر بد بگويد بد است . اگر در خواب ديديد که قهوه خورديد و بعد با فنجان فال شما را گرفتند تعبيري که در آغاز گفته شد تشديد مي گردد ، زيرا قهوه خودش تلخ کامي است . به زبان ديگر دروغي که از آن دوست مي شنويد غم و اندوه براي شما مي آورد . اگر ديديد ديگري فال مي گيرد و شما نگاه مي کنيد شاهد يک کار زشت خواهيد شد و شايد يک گناه . همين تعبير است اگر ببينيد ديگري براي ديگري فال مي گيرد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

فال بین : زندگی توام با خوشبختی

1.24.5 فالوده

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند لقمه فالوده خورد، دليل است سخن خوش بگويد. اگر بيند كه فالوده در دهن كسي نهاد، دليل است كه از بهر وي كاري نيكو كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن فالوده بر چهاروجه است.

اول: سخنان خوش.

دوم: مالي كه با رنج و زحمت حاصل كند.

سوم: كاري نيكو.

چهارم: كاري كه به دشواري برآيد (کار دشواري که به نتيجه برسد).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

فالوده خودش چيز زيادي ندارد که بگويد. فالوده نيز از ماکولات است و تعبيري مشابه دارد بلکه اجزا تشکيل دهنده فالوده آن را داراي تعبيري مي کنند. اگر در خواب ببينيد فالوده اي مي خوريد که از خرده هاي يخ و شربت درست شده شيرين کام مي شويد به شرطي که سردي يخ آنقدر نباشد که شما دهان خود را جمع کنيد. اگر ريزه هاي برف و يخ دهان شما را جمع کند به طوري که سردتان بشود و در خواب اين سردي را حس کنيد شيريني فالوده يعني شيرين کامي تحت الشعاع قرار مي گيرد و تعبيرش اين است که سخني سرد مي شنويد. در فالوده اگر شيريني شربت بيشتر باشد شما را تحسين مي گويند و مدحتان مي کنند و اگر سردي يخ بيشتر بود سخني سرد خواهيد شنيد يا پشت شما بد خواهند گفت. اگر در خواب ديديد که فالوده به کسي داديد او را از خود مي رنجانيد و سرد مي کنيد و اگر ديگري به شما داد تعبير همان است که گفته شد.

1.24.6 فانوس

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد جائي تاريک است و شما فانوسي در دست داريد خواب شما مي گويد اميدي در شما به وجود مي آيد که اهميت آن و تاثيرش در آينده شما به اندازه نوري است که از فانوس به اطراف پراکنده مي گردد. اگر آن جا بوديد جز شما که بيننده خواب هستيد کسان ديگري هم حضور داشتند اين روشنائي اميد و خوشبيني براي ايشان هم کار ساز است . اگر در خواب ببينيد جائي تاريک هستيد و فانوس خاموش در دست داريد مشکلي براي شما پديد مي آيد که اهميت آن به اندازه عظمت تاريکي است. حال اگر در همان حال فانوس را روشن کنيد با مشکل به مبارزه خواهيد پرداخت و پيروز خواهيد شد و پيروزي شما به اندازه نوري است که از فانوس بر مي خيزد و اطراف را روشن مي کند. چنان چه فانوس را درون تاريکي افروختيد و همه جا روشن شد پيروزي شما عظيم است ولي اگر تنها اطراف فانوس مختصر نوري به وجود آمد پيروزي شما محدود و مختصر خواهد بود. اگر در خواب ببينيد که هنگام روز و در روشنائي فانوس مي خريد يا کسي به شما مي دهد اميد بيهوده و کاري عبث است. اميدي است بيهوده که در دل شما پديد مي آيد و خدمتي بي ثمر که ديگري براي شما انجام مي دهد ولي اگر در ظلمت کسي فانوس به شما بدهد خدمتي شايسته و در خور انجام مي دهد که موجب رفع نگراني هاي شما مي شود. حتي اگر فانوسي که او مي دهد خاموش باشد خوب است. همين تعبير را دارد اگر شما به کسي فانوس بدهيد. اگر ديديد فانوس هاي متعدد داريد اميد هائي براي شما پيدا مي شود. ديدن فانوس روشن در خواب نيکو است. فانوس روشن در تاريکي بهتر است و نيکو نيست اگر ببينيد فانوس از دستتان بيفتد و بشکند يا آن را گم کنيد يا کسي از شما بدزدد. فانوس شکسته و ناهنجار و غير قابل استفاده هم خوب نيست و اگر در خواب کسي به شما بدهد نشانه آن است که نسبت به شما خيانت مي ورزد. اگر در خواب ببينيد باد تندي مي وزد و شما فانوسي در دست داريد خوب است چون خواب شما مي گويد حادثه اي به سرعت و عظمت آن باد اتفاق مي افتد و شما در جريان حوادث قرار مي گيريد اما به هدايت کسي از مهلکه نجات مي يابيد به شرطي که باد فانوس شما را خاموش نکند ولي اگر در همان حال ديديد که باد فانوس را خاموش کرد خوب نيست.

 

1ـ ديدن فانوسهايي كه مخزنشان پر از نفت است در خواب ، علامت آن است كه با فعاليت در حرفة خود به نتايج رضايت آميزي دست خواهيد يافت .

2ـ ديدن فانوسهاي تهي از نفت ، نشانة دلسردي و پريشاني در زندگي است .

3ـ ديدن فانوسهاي روشن در خواب ، علامت شادماني در محيط خانوادگي و پيشرفت در امور مالي است .

4ـ اگر خواب ببينيد فانوس روشني را بر زمين مي اندازيد ، علامت آن است كه نقشه ها و آرزوهاي شما ناگهان به شكست مي انجامد .

5ـ اگر خواب ببينيد فانوسي ناگاه مي تركد ، نشانة آن است كه دوستان سابق با دشمنان شما همدست مي شوند تا منافع شما را پامال كنند .     

6ـ ديدن فانوس شكسته در خواب ، علامت آگاه شدن از خبر مرگ يكي از دوستان يا اقوام است .

7ـ روشن كردن فانوس در خواب ، نشانة آن است كه در زندگي تغييري مي دهيد كه برايتان سود آور خواهد بود .

8ـ  حمل فانوس در خواب ، نشانة آن است كه به استقلال فكري و روحي دست مي يابيد و از عقايد خود پيروي مي كنيد تا از عقايد ديگران .

9ـ اگر خواب ببينيد در حين حمل فانوس ناگاه لباس شما آتش مي گيرد ، نشانة آن است كه از كسي انتظار تشويق و همدردي داريد ، اما او به شما تحقير و اهانت خواهد كرد .

1.24.7 فتق

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ديديد که فتق داريد و آن روي شکم شما پديد آمد. به حرف - غ - کلمه - غم باد - مراجعه کنيد. اگر در خواب ببينيد که بيضه شما فتق دارد ولي درد و ناراحتي احساس نمي کنيد از جانب فرزند يا همسرتان سودي عايد شما مي شود. اما اگر در عالم خواب فتق بيضه شما دردناک باشد فرزندي ناخلف نصيب شما مي شود که رنج و عذاب و بد نامي مي آورد.

1.24.8 فتنه

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي در خواب بيند كه درجائي فتنه پديد آيد، دليل كه فسق و فساد در آن ملك ظاهر شود. اگر بيند كه فتنه ازمقامي زايل شد، دليل است اهل آن ديار به خدا بازگردند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر درخواب از ده چيز يكي بيند، دليل است در آن موضع فتنه پديد آيد.

اول: تاريكي.

دوم: آتش.

سوم: بادسرد.

چهارم: بادگرم.

پنجم: سياهي آفتاب(خورشيد گرفتگي).

ششم: غبار.

هفتم: باران بي وقت.

هشتم: بركندن درختها (ريشه کن شدن درختان).

نهم: ابري سرخ.

دهم: پوشيدن جامهاي (لباسهاي) زرد و سرخ.

1.24.9 فتيله

فتيله در خواب هاي ما کار هوشيارانه و مدبرانه اي است که مي کنيم و در مورد آن اميد ها مي بنديم. اگر در خواب ببينيم که چراغي بدون فتيله داريم روياي ما مي گويد کاري بي اميد انجام مي دهيم. کاري مي کنيم که اميد پيروزي در آن نيست و حال آن که فتيله اي بدون چراغ داشته باشيم اميدي عبث و بيهوده داريم که وسيله اي براي رسيدن به آن در دست ما نيست. راه توفيق و پيروزي را نمي دانيم. اگر چراغي با فتيله داشته باشيم هم اميد داريم و هم راه رسيدن به آن را مي شناسيم ولي اين نشانه توفيق و پيروزي نيست مگر اين که فتيله روشن باشد. اگر چراغي در خواب داشته باشيم با فتيله روشن روياي ما گواهي مي دهد که اميد هست و راه رسيدن به آن نيز هست که توفيق را هم به دنبال دارد. چنان چه فتيله خاموش گردد اميد به پيروزي از بين مي رود. روي هم رفته فتيله در خواب اميد است و چنان چه تميز باشد کاميابي است.

1.24.10 فحش

1ـ اگر خواب ببينيد به كسي فحش مي دهيد ، معنايش اين است كه در كارهايتان موفق نمي شويد و بر اثر پافشاري و لجاجت در محيط كار با ديگران ، مبلغ قابل توجهي را از دست مي دهيد .

2ـ اگر خواب ببينيد كسي به شما فحش مي دهد ، به اين معناست كه ديگران در زندگي شما دخالت مي كنند و براي شما دردسر فراهم خواهند كرد .

3ـ اگر زن جواني خواب ببيند ديگران به او فحش مي دهند ، نشانة آن است كه چند نفر با او دشمني خواهند كرد و به او حسادت خواهند ورزيد . اما اگر در خواب ، او به ديگران توهين كند معنايش اين است كه در آينده ديگران نسبت به او بي توجه خواهند بود و او از اين بي توجهي بسيار افسرده و اندوهگين خواهد شد و بخاطر رفتاري كه خود با ديگران داشته نادم و پشيمان خواهد شد .

1.24.11 فِر

اگر مردي در خواب ببيند که سر خود را فر زده است در روزهاي آينده عملي زشت و ناپسند مرتکب مي شود که مورد مواخذه قرار مي گيرد و آبرويش به مخاطره مي افتد ولي اگر زني در خواب ببيند که گيسوي خويش را فر زده است درخانواده عزيز مي شود و شوهر و ديگر کساني که در خانه هستند نسبت به او توجه بيشتري نشان مي دهند. فر زدن نيز مانند امور مربوط به زنان در رويا براي مردان خوب نيست و فقط براي زنان تعبير متعادل پيدامي کند. آرايش چهره، زير ابرو برداشتن و ماتيک ماليدن به لب ها و همه اين کارها که براي زنان مجاز و عادي است براي مردان در خواب خوب نيست و گوياي بدنامي و رسوايي است.

1.24.12 فِر

اگر در خواب ببينيد که در آشپزخانه خود فر نو و تازه داريد بسيار خوب است. اگر زن نداريد با زني کاردان و مدير و مدبر صاحب شخصيت ازدواج مي کنيد. اگر همسر داريد خواب شما خبر مي دهد که تحولي مطلوب در روابط شما پديد مي آيدو به نحوي بي سابقه از جانب همسرتان سودي عايد شما مي شود که مشکلات مادي و معنوي بيشماري را مي تواند از سر راه بردارد. اگر در خواب ببينيد که فر آشپز خانه را مي فروشيد اين خواب خوبي نيست زيرا مي گويد از همسرتان جدا مي شويد. اگر در خواب ببينيد که فر کهنه خود را يک فر نو عوض مي کنيد گوياي اين است که زن خود را طلاق مي دهيد که زن ديگري بگيريد. اگر در خواب ببينيد فر کهنه خود را تعمير مي کنيد کاري در جهت رضاي همسر خود انجام مي دهيد و بالاخره اگر در خواب ديديد که از همان فر کهنه و قراضه آشپزخانه خود راضي هستيد از همسر خود خشنود مي شويد.

1.24.13 فراخي

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند كه خانه يا دكان فراخ شد، دليل است روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند كه مقامي بر وي تنگ شد، دليل است معيشت بر وي تنگ شود، في الجمله ديدنِ فراخ شدن چيزهاي تنگ درخواب، دليل گشايش كارها است.

1.24.14 فرار

1ـ اگر خواب ببينيد از تصادف يا زياني مي گريزيد ، نشانة آن است كه حوادثي خوب برايتان اتفاق خواهد افتاد .

2ـ اگر در خواب از زنداني فرار كنيد، علامت آن است كه براي داشتن پشتكار در انجام كارها سربلند مي شويد .

3ـ فرار از شر و هر گونه بيماري مسردي در خواب ، علامت آن است كه به سعادت و خوشبختي دست خواهيد يافت . اما اگر در خواب تلاش كنيد كه از زنداني بگريزيد و نتوانيد ، علامت آن است كه از افترا و تهمت دشمنان رنج خواهيد برد .

1.24.15 فراشي

محمدبن سيرين گويد: فراشي نمودن، دليل است بر زن دلاله كه از بهر مردم خواهد. اگر ديد كه فراشي مي كرد، دليل است از بهر خود يا از بهر ديگران زن خواهد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: فراش را دلال و دلاله تعبير کرده اند. فراش به معني سرايدار و امربر است. کسي که در غيبت شما نگهبان و مراقب خانه يا دفتر شماست و در حضورتان امر مي برد و دستورهاي سرپائي را انجام مي دهد. معبران قديمي نوشته اند ديدن فراش در خواب نشان آن است که زن يا مردي دلال و واسطه در زندگي شما پيدا مي شود که کاري به او رجوع مي کنيد. مثل خريد يا فروش خانه و زمين و اتومبيل. فراش در خواب کسي است که مي تواند واسطه انجام کارهايي باشد و خودش قابليت و توانايي انجام کار مشخصي را ندارد. اين در صورتي است که فراش را درخواب ببينيد ولي اگر ببينيد که خودتان فراش شده ايد نشان آن است که خود شما واسطه انجام کاري مي شويد که نه سودش به شما مي رسد و نه زيان آن متوجه شما خواهد بود.

1.24.16 فراواني آب

جابر مغربي گويد:

آب ها كه به وقت زياد شود، دليل كند كه در آن سال فراخي و نعمت بود و اگر آبهاي بسيار ديد كه به زمين خورد، دليل كند كه مردمان عامه آن سال راسلامت و عافيت بود. و اگر بيند كه آبها از سر مردمان فرود مي آيد ، دليل كند كه در آن سال نعمت و فراخي بود در آن ديار و اگر بيند در خانه وي آب تيره ايستاده باشد، تاويلش به خلاف اين است.

1.24.17 فرج

اگر مردي به خواب ديد كه چون زنان فرج داشت، دليل است خوار و رسوا شود. اگر بيند كسي با وي مجامعت نمود، دليل است حاجتش از وي روا شود. اگر دو زن در خواب بيند ايشان را يك فرج بود، دليل كه ايشان زن يك مرد شوند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر زني درخواب بيند كه فرج او آهنين يا مسين بود، دليل است از مرادها نااميد شود. اگر مردي بيند فرج زنش از پس بود، دليل است آن مرد لوطي بود. اگر فرج خود را بريده بيند، دليل است دشمن بر وي ظفر يابد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر زني بيند از فرج او ماهي بيرون آمد، دليل است او را دختري آيد. اگر بيند كه از فرج او موشي بيرون آمد، دليل كه دختري آورد نابكار. اگر بيند كه گربه از فرج او بيرون آمد، دليل كه فرزندي آورد دزد، اگر بيند ماري بيرون آمد يا كژدمي، دليل كه فرزند او را دشمن شود. اگر بيند نان بيرون آمد، دليل كه مفلس شود. اگر زني بيند كه كنجد از فرج او بيرون آمد، دليل است شوهر او را دوست دارد. اگر بيند كه از فرج او خون بيرون آمد، دليل است در حال حيض شوهر با او نزديكي كند. اگر زني به خواب بيند كه از فرج او ديو بيرون آمد، دليل كه فرزند او معلم بود، اگر بيند كه آب صافي بيرون آمد، دليل كه او را فرزندي آيد صالح. اگر اب تيره، به خلاف اين است. اگر زني بيند كه او را قضيب بود، اگر آبستن است پسري آورد، ليكن آن پسر نماند. اگر آبستن نباشد و پسر ندارد، مالش زياد شود.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند كه از فرج او آتشي بيرون آمد، دليل است كه فرزند او جهانگير شود. اگر بيند كه شخصي فرج او را ديد، دليل است كه از آن كس منفعت بيند. اگر بيند كه فرج او موي بر آمده بود، دليل كه به سبب فرزندان اندوهگين شوند. اگر بيند كه فرجش آماسيده بود. دليل كه مال يابد. اگر به جاي فرج قضيب بود و آبستن بود، دليل كه پسري آورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر بيند كه از فرج او مرواريد يا گوهر بيرون آمد، دليل كه فرزند او عالم و پارسا گردد.

1.24.18 فرجه

فرچه در خواب هاي ما سمبل شخص يا چيزي است که روزانه به آن احتياج پيدا مي کنيم و او کار يا خدمتي کوچک و کم اهميت براي ما انجام مي دهد مانند فروشنده بليت اتوبوس، يا واکسي محله، يا متصدي پارکينگ که اتومبيل خود را در آنجا پارک مي کنيد و بالاخره خدمتکار خانه خودتان. فرچه ممکن نيست محور خواب قرار بگيرد ولي براي اينکه بدانيد معرف چه چيز يا چه کسي است اين مختصر نوشته شد. اگر فرچه اي در خواب ديديد بايد رابطه آن را با عوامل ديگر تشکيل دهنده خواب بيابيد و بعد در صدد تحليل خواب خويش برآئيد.  فرچه در خواب هاي ما سمبل شخص يا چيزي است که روزانه به آن احتياج پيدا مي کنيم و او کار يا خدمتي کوچک و کم اهميت براي ما انجام مي دهد مانند فروشنده بليت اتوبوس، يا واکسي محله، يا متصدي پارکينگ که اتومبيل خود را در آنجا پارک مي کنيد و بالاخره خدمتکار خانه خودتان. فرچه ممکن نيست محور خواب قرار بگيرد ولي براي اينکه بدانيد معرف چه چيز يا چه کسي است اين مختصر نوشته شد. اگر فرچه اي در خواب ديديد بايد رابطه آن را با عوامل ديگر تشکيل دهنده خواب بيابيد و بعد در صدد تحليل خواب خويش برآئيد.

1.24.19 فرجي

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند فرجي فراخ و پاكيزه پوشيده بود. دليل كه از غم ها فرج يابد. اگر فرجي را كهن و چركين بيند، تاويلش به خلاف اين است. محمدبن سيرين گويد: ديدن فرجي ديبا به خواب، كسي را كه ديباپوش است، نيك بود و مردم پارسا را بد باشد و فرجي برد به خواب ديدن، دليل منفعت بود و فرجي پشمين و كرباسين، دليل بر قوت دين بود. جابرمغربي گويد: اگر بيند فرجي نو و پاكيزه پوشيده بود، دليل است ديندار و پارسا بود. اگر بيند فرجي سرخ پوشيده بود، دليل خير بود اگر فرجي كبود بيند، دليل مصيبت بود.

1.24.20 فرزند

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند او را دختري آيد، دليل سلامتي بود و از اهل خود شاد شد. اگر بيند او را پسري آمد، دليل است او دختري آيد. اگر بيند دختري آورد، دليل است پسر آورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه طفلي را جائي افكنده بودند و او بازيافت، دليل كه از جائي كه اميد ندارد چيزي به وي رسد.

1.24.21 فرش

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معني فرِِش با قالي فرق دارد. قالي را در جاي خود نوشته ام. فرش به معني چيزي است که مي گسترانند و بر آن مي نشينند حتي ممکن است آجر يا موزائيک يا سنگ را هم فرش کنند کما اين که زياد ( سنگ فرش) و امثالهم را شنيده و ديده ايم. فرش در خواب حيثيت و آبرو و اعتبار بيننده خواب است. اعتباري است که نزد ديگران داريم يا تاميني است که خودمان براي روز مبادا فراهم آورده ايم. فرش معني عام دارد و زيلو و قالي را نيز شامل مي شود حتي بوريا، حصير، موکت، تايل و خيلي چيزهاي ديگر فرش هستند و کلا در روياهاي ما آبرو و اعتبارند از نظر قضاوت ديگران و تامين است از ديدگاه خودمان. چنان چه در خواب ببينيد اتاق هاي مفروش و گسترده و وسيعي داريد آبرو و حيثيت و اعتبار و شخصيت شما نزد افراد جامعه تامين است و خواب شما مي گويد مردم درباره شما خوب قضاوت مي کنند و احترام قائلند. ضمنا تامين مالي حاصل مي کنيد که خيالتان از جهت فرداي احتمالي آسوده مي شود. حال اگر ديديد که اتاق هاي خانه شما مفروش نيستند تعبير کاملا خلاف آن است که گفته شد. اگر در خواب ببينيد که جائي از اتاق يا خانه شما مفروش است و جائي زمين ديده مي شود نشان آن است که موقعيتي متزلزل و ناپايدار داريد. اگر ديديد اتاق خود را با زيلو فرش کرده و روي زيلو يک قالي گران بها گسترده ايد خواب شما مي گويد چهره خويش را با سيلي سرخ نگه مي داريد زيرا موقعيت شما خوب نيست ولي ظاهر را حفظ مي کنيد. اگر فرشي گران بها را با حصير پوشانده باشيد تعبير خلاف آن است. خواب شما مي گويد موقعيت خوبي داريد اما ظاهرتان طوري است که مردم اعتباري به شما نمي دهند. اگر در خواب ببينيد فرشي را مي فروشيد به کسي که فرش را مي خرد نياز پيدا مي کنيد و اگر ديديد فرشي را مي خريد سود مي بريد مخصوصا اگر فرش از پشم و خوش نقش و خوش رنگ باشد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن خانه آراستن به فرشهای نیکو زیادتی نعمت و دولت باشد

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه بساط پاكيزه و نو داشت و بزرگ فراخ، دليل كه نعمت و مال او بسيار شود، خاصه كه گسترده بيند. اگر بيند بساط خويش بفروخت يا به كسي بخشيد، دليل كه در مال او نقصان شود. اگر بديد كه بساط او بسوخت، دليل كه روزي بر وي بسته گردد و حالش بد شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بساط در خواب، چون بزرگ و نو بود، بر شش وجه بود.

اول: عز و جاه.

دوم: بزرگي و رفعت.

سوم: مرتبت.

چهارم: مال.

پنجم: عمر دراز.

ششم: ثنا به قدر بزرگي آن.

بدان كه بساط فروش چون بها ستاند، خلاف اين است.

1.24.22 فرشته

تأويل ديدن فرشتگان

بدان که خلايق روحاني ونوراني اند پس تأويل فرشته از دو وجه است

يکي پادشاهي بود کامکار با دين وديانت

دومي کسي پرهيزکار لطيف و زاهد وخوش طبع و مطيع و فرمانبردار

بدان که از جمله فرشتگان چهار فرشته اند که نيکو تر وبهتر از همه فرشته هايند

اول جبرئيل

دوم ميکائيل

سوم اسرافيل

چهارم عزرائيل

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن فرشتگان چهارگانه مقرب در خواب خوب است اما بستگي به وضع و موقعيت ظاهري آن ها پيدا مي کند. اگر شاد و بشاش و متبسم باشند خبر از شرف و عزت و بزرگي است. نوشته اند اگر بيماري ملائک مقرب را در خواب ببيند که بشاش و گشاده رو باشند از بيماري شفا مي يابد. وامدار دين خود را مي پردازد و ادا مي کند و محبوس از زندان رهائي حاصل مي نمايد ولي اگر اين فرشتگان عبوس و گرفته و غمين باشند تعبير خلاف آن است که گفته شد. نوشته اند که اگر بيننده خواب ببيند که در عالم رويا با فرشتگان دعوا مي کند به هيچ وجه خوب نيست. معبران نوشته اند ديدن فرشتگان در حالت غم زده و چهره گرفته در خواب خوب نيست بخصوص ديدن ميکائيل و عزرائيل و نشان آن است که مرگ بيننده خواب نزديک است. اگر بيننده خواب ببيند که در خواب با فرشته اي پرواز مي کند بسيار خوب است چون او به نيک نامي و رفاه و نعمت مي رسد. اگر بيننده خواب فرشته اي را در لباس زنانه ببيند يا زني ناشناس و خوب روي را در خواب ببيند و ذهنش بگويد که او فرشته است به دروغ گوئي و نيرنگ دست مي زند. اگر ببينيم فرشته اي با ما هم غذا شده به نعمت فراوان مي رسيم. روي هم رفته ديدن فرشتگان در خواب خوب است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

فرشته

دیدن فرشته: دیافت یک خبر خوشحال کننده

که پرواز میکند : بازخواست شدن

در حال آواز خواندن : مداوای یک بیماری

چندین فرشته : دویاهایتان تحقق خواهد یافت

یک فرشته بودن : افتخاربزرگی نصیب شما خواهد شد

دیدن آن برای یک زن متاهل : بزرگ شدن خانواده

با فرشتگان اقامت کردن : شانس در زندگی ، موفقیت در امور اداری ، یک زندگی خصوصی موفق

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

هرکه فرشته در خواب بیند دلیل حج بود

 

ابن سیرین گوید :

اگر بیند که با فرشتگان جنگ و نبرد کرد دلیل که گناه کار و عاصی بود و مستوجب عذاب حق تعالی بود

اگر بیند که فرشتگان غمناک و متفکر بودند دلیل که رنج و محنت بدو رسد

اگر بیند که فرشتگان وی را بشارت دادند دلیل که او را فرزند صالح و پسندیده آید .

اگر بیند که فرشتگان ایستاده بودند و طبقها در دست منتظر آن بودند دلیل که از این جهان شهید بیرون رود

اگر بیند که فرشته چیزی از او گرفت دلیل مال و نعمت او کاهش یابد

اگر بیند فرشتگان در موضعی ایستاده بودند و از ایشان همی ترسید دلیل که در آن موضع جنگ و کارزار افتد

اگر بیند که فرشتگان به حرب مشغولند دلیل که بر دشمن ظفر یابد

اگر بیند فرشتگان در رکوع و سجودند دلیل که احوال او مستقیم گردد

اگر بیند که فرشتگان بصورت زنانند دلیل که بیننده خواب دروغ گوید بر خدای عزّوجل

اگر بیند که با فرشتگان می پرید دلیل که عجلش نزدیک آمده باشد و از دنیا با توبه بیرون رود و

اگر بیند که از دور به فرشتگان می نگریست و نزدیک آنها نتوانست برود دلیل که او معصیت کار باشد .

اگر بیند که با فرشتگان بانگ و فریاد همی داشت دلیل که خانه و مسکن او خراب گردد

اگر بیند که فرشتگان اورا طاعت می کردند دلیل که از اهل صلاح بود شادی و خرمی بیند و اگر از اهل شرّ و فساد بود او را رنج و غم رسد

.اگر بیند که فرشتگان به او سلام کردند و با دیده احترام به او نگاه کردند دلیل که حق تعالی او را بر دشمنان ظفر دهد و عاقبت کارش محمود باشد

اگر بیند که فرشتگان با هم در مقامی فرود آمدند دلیل که اهل آن دیار از غمها فرج یابند و دشمن را قهر کنند زیرا که فرشتگان به یاری پیغمبر آمدند در زمین

 

کرمانی گوید:

دیدن فرشتگان بشارت بود او را از حق تعالی اگر بیند که فرشته او را وصیت کرد یا پند داد دلیل که از دنیا شهید رود و اگر فرشتگان مقرب را در جایگاهی بیند دلیل که اهل اسلام را با کافران جنگ و محاربه بود و حق تعالی اهل اسلام را بر ایشان ظفر و نصرت دهد و اگر در آنجا رنج و سختی و قحطی باشد دلیل بر آن است که حق تعالی آن سختی را از آن اهل برطرف کند

اگر بیند که خود فرشته شد و با آنها به آسمان رفت دلیل که در دنیا زهد و ورع اختیار کند و دست از این جهان بردارد و راه آخرت در پیش گیرد

اگر بیند که با آنها به آسمان رفت  و از آنجا به زمین آمد دلیل که از دنیا بزودی مفارقت نماید و نامش در جهان به نیکی بماند

 

جابر گوید :

اگر بیند که فرشته مقرب در او شادمان به چشم خرّم نگاه کرد دلیل که عدل و داد بیند و پس از بیماری تندرستی یابد و از ترس و بیم ایمن گردد و خیر فراوان بیند و با دشمن دین جنگ کند

اگر خودش را بصورت فرشته بیند دلیل که اگر غمناک بود فرج یابد واگر وام دار باشد وامش گذارده شود

اگر در بیم و خیر مژده داد دلیل کند که بزرگی وی را از شغلی باز دارد

اگر بیند که فرشته او را چیزی عطا داد دلیل کند که وی را به قدر آن از بزرگی عطا یابد

اگر بیند که گروه فرشتگان به استقبال او آمدند دلیل که دولت و اقبال دو جهانی یابد

اگر بیند که جمله فرشتگان به دیدن او آمدند دلیل که عجل او نزدیک بود

اگر او را به آسمان بردند همان باشد

اگر بیند که از آسمان فرود آمدند و در دست جراغ و تیغ دارند دلیل که او را فرزندی آید عالم ودانا

اگر بیند که فرشتگان او را جامه سفید یا سبز دادند دلیل که کسی از خویشان او بمیرد یا وی را عجل فرا رسد

اگر بیند که فرشتگان وی را جامه سیاه دادند دلیل که کافر گردد

اگر بیند که جامه زرد دادند دلیل که بیمار گردد و توبه کند

اگر بیند که دروی فرشتگان با شادی و خرمی نگاه می کردند دلیل بر اینکه عاقبت کارش به هلاکت بود

اگر بیند که فرشتگان روی از او برگردانیدند باید که توبه کند و به سوی خدا باز گردد

اگر بیند که فرشتگان او را جامع قرآن یا خطی نوشته دادند دلیل که او را با کسی حکم و داوری افتد و او بر حق بود و خصم را غلبه کند

 

دانیال نبی گوید :

دیدن فرشتگان در خواب

اگر به صورت پیر بیند دلیل بر اشتغال وقت کند

اگر به صورت حیوانات بیند دلیل کند بر روزگار گذشته که اندر اوست

اگر بر صورت کودکان بیند دلیل بر وقت آینده کند

1.24.23 فرعون

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند از فرعونيان يا از پادشاه ستمگر يكي در شهر فرود آمد و مُقام نمود، دليل است سيرت فرعون در آن ديار ظاهر شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: فرعون در خواب هاي ما همان تعبير را دارد که براي پادشاه گفتيم. در خواب هاي خويش ما شخصي را مي بينيم که لباس هاي گران قيمت و باشکوه پوشيده و کفش هاي زرين به پا کرده و خدم و حشم و درگاه و بارگاه دارد. ديدن چنين شخصيتي با اين خصوصيات دليل ديدن پادشاه نيست، او فرعون هم نيست. آنچه به شخصيت روياي ما هويت مي دهد تصوري است که در عالم خواب در ذهن ما به وجود مي آيد و پيش خود مي گوييم: اين که فرعون است، اين که پادشاه است، اين که سزار امپراتور روم است. اين انديشه او را هويت مي دهد و ذهن ماست که او را مي شناسد. تعبير ديدن فرعون همان است که براي پادشاه نوشتيم ولي آنچه مي خواهيم اينجا اضافه کنيم اين است که اگر از فرعون بترسيم خوب نيست. ما به طور کلي درباره فرعون و شوکت و عظمت او باورهايي داريم، همين باورها ممکن است موجب خوف و وحشت در ما بشود. چنانچه در خواب فرعون ببينيم و بترسيم نشان آن است که گرفتار ظلم و ستم مي شويم و حقي از ما ضايع مي گردد ولي اگر نترسيم با بهجت و سرور رو به رو مي شويم.

1.24.24 فرغان

فرغان در خواب هاي ما سمبل و مشخصه کسي است که کارهاي سنگين و کمرشکن را به سود ما انجام مي دهد و متقابلا هيچ دستمزدي نمي گيرد و انتظار و توقعي ندارد. فرغان به جاي خيلي افراد مي تواند قرار بگيرد. چه در داخل و چه بيرون از خانه شما. به هر حال کسي است که کارهاي سنگين بي منت و بي مزد انجام مي دهد. اگر در رويا ببينيد که با فرغان باري را مي بريد بدون توجه به اين که آن بار چيست شخصي با تعريف بالا به شما کمک مي دهد. فرغان شکسته و زهوار دررفته به همان شخص برمي گردد و گوياي آن است که او هر که هست به کمک و دلجويي نياز دارد.

1.24.25 فرفره

فرفره فريب و نيرنگ است. اگر در خواب ببينيد که چون کودکان فرفره اي در دست داريد نشان آن است که فريب چيزي را مي خوريد که به اندازه همان فرفره کم ارزش است. در اين صورت خواب شما مي گويد کاري مي کنيد که دچار سرگرداني مي شويد به آن شدت که دور خود مي چرخيد و هر چه مي رويد باز به همان نقطه باز مي گرديد. فرفره بزرگ نماينده گردون، جهان، خلقت و طبيعت و فريب هاي زندگي است و آنچه از ناپايداري هاي جهان ما را مي فريبد و سرگرم نگه مي دارد و عمر گرانمايه ما را به هدر مي دهد. گرفتن فرفره از ديگران فريب خوردن است و دادن آن فريفتن و گول زدن. روي هم رفته يک هشدار است که در خواب به ما داده مي شود. رنگ هاي فرفره هر چه متنوع تر باشد فريب عميق تر خواهد بود.

1.24.26 فروختن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه مصحف بفروخت، دليل كه مسلماني پيش او خوار بود و بدان كه هر چه در راه دين عزيز بود، فروختن آن درخواب بداست. اگر بيند چيز بفروخت مثل غلامِ خود، دليل است بدنام شود.اگر بيند كه زن خويش را بفروخت، دليل كه حرمت و بزرگي او زايل گردد و زشت نام شود، مگر بجز اين زن كه بفروخت او را زني ديگر بود كارش به صلاح بازآيد.

ابراهيم كرماني گويد: هرچند كه در دين عزيز بود، فروختن آن به خواب در كار بد است و خريدن آن نيكو بود.

جابرمغربي گويد:اگر بيند كه چيزي بفروخت، دليل است كه آن چيز خوار و بي مقدار شود.

.لوک اويتنهاو مي گويد :

فروختن : مشکلات

مؤلف گويد : فرختن هرچيزي در خواب معني خوبي نمي تواند داشته باشد ومعناي اين را مي دهد که در آن مورد با مشکلات جدي برخورد خواهيد نمود

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه چيزى را مى‏فروشيد، بيانگر خوشى و شادى است.

1.24.27 فرودآمدن

محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب ديد كه از كوهي يا از بامي فرود آمد، دليل كه در بزرگي و مالش نقصان شود. اگر بيند از بلندي به زير آمد، دليل كه به قدر بلندي او را نقصان مال بود. اگر بيند از نردباني ازخشت و گل فرود آمد، دليل كه دينش به خلل گردد. اگر آن نردبان از سنگ و گچ بود، دليل كه دين او به نفاق بود.

1.24.28 فرورفتن در آب

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تعبیر كنندكان خواب غوطه خوردن و فرورفتن در آب را به بنج وجه تعبیر می كنند:

1. یقین

2. قوت

3. کارصعب و دشوار

4. همدم و هم صحبت کسی شدن (نديمي)

5. در خدمت مقام مهم شهر بودن

1.24.29 فروش

فروش اصولا در خواب هاي ما خوب نيست چون مفهوم آن اين است که چيزي را از دست مي دهيم و به جاي آن پول مي گيريم که مي دانيم خود پول چيز خوبي نيست و معبران پول را شيئي کثيف دانسته اند. با قبول اين اصل يک حکم کلي در مورد عمل فروش داده شده و آن حکم اين است که هر چه را که دوست داريم و نزد ما ارزنده است بفروشيم بد است و آن چه را که دوست نداريم و فاقد ارزش مي باشد بفروشيم نيکو است. حال بايد ديد آن چيز که مي فروشيم چيست. مردي بازرگان در خواب ديد که مادر زنش را به بازارچه برده فروشان برده و فروخته است. زياد هستند مرداني که از همسر خود حساب مي برند. مرد بازرگان هم از آن دسته مردها بود که از زن خويش به شدت مي ترسيد و رعايت او را مي کرد و از مادر زنش که در همان خانه مي زيست و نان او را مي خورد دل خوشي نداشت. احتمالا به شدت از مادر همسر خويش متنفر بود. با اين زمينه نفرت و انزجار يک شب در خواب ديد مادر زنش را به بازار برده فروشان برده و فروخته است.همسرش که در کنار او آرميده بود بيدارش کرد و گفت ( در خواب ديدي که اين طور تقلا و تلاش و سرو صدا مي کردي؟) بازرگان گفت: از فرط غصه و ناراحتي در خواب به صداي بلند گريه مي کردم چون ديدم که مادر عزيز تو را به بازار برده فروشان برده و فروخته ام. زن به سر خود زد که اي واي بر من اين خواب تعبير خوبي ندارد و مي ترسم بلائي بر مادرم نازل شود فردا حتما نزد معبر مي رويم تا بدانيم خواب تو چه تعبيري دارد. روز بعد بازرگان و همسرش نزد معبر رفتند. مرد خواب را تعريف کرد. معبر پرسيد (اول بايد به من بگوئي آيا مادرزنت را دوست داري يا نه؟ ) مرد بازرگان که مي ديد همسرش حضور دارد به دروغ گفت( چنان او را دوست دارم که مردمک ديدگانم را ) معبر گفت( در اين صورت زيان مي کني و در روزهاي آينده مالي را از دست مي دهي که مثل مردمک چشمت نزد تو عزيز است.) بازرگان به شدت نگران زيان مالي بود اما چند روز گذشت و بازرگان نه تنها زيان نکرد بل که معامله اي سود آور انجام داد و پول کلاني به اضافه دو قطعه جواهر به چنگ آورد. يک روز به تنهائي نزد معبر رفت و گفت( عجب معبر نادان و ناآگاهي هستي. تو به من گفتي طي روزهاي آينده زيان مي کنم در حالي که سود کلاني بردم و دو قطعه جواهر هم مانند دو مردمک چشم گران بها به چنگ آوردم .) معبر گفت ( پس تو مردي دروغ گو هستي و نه تنها مادر زنت را دوست نداري بل که از او متنفري ) و بعد تعبير فروش را براي او گفت که هر چه دوست داريم بفروشيم زيان مي کنيم و آن چه را که دوست نداريم بفروشيم سود مي بريم. بازرگان يکي از جواهرات را به معبر داد و گفت: به خدا سوگند چنان از آن زن متنفرم که حاضرم چند سال از باقيمانده عمرم را بدهم که او همين امروز بميرد. اين ماجرا را نقل کردم که بدانيد در خواب چه چيز را مي فروشيد. آن چه را که مي فروشيم هر قدر بيشتر ارزنده و عزيز باشد زيان بيشتر است.

1.24.30 فروشگاه

1ـ ديدن فروشگاهي پر از كالا در خواب ، نشانة پيشرفت در زندگي و سعادتمند شدن است .

2ـ ديدن فروشگاهي خالي در خواب ، نشانة بي ثمر ماندن تلاشها است .

3ـ اگر خواب ببينيد فروشگاهي در شعله هاي آتش مي سوزد ، علامت آن است كه در زمينة كار خود مجدداً به فعاليت خواهيد پرداخت .

4ـ اگر خواب ببينيد در فروشگاهي بزرگ به اين سو و آن سو مي رويد ، علامت آن است كه از منابع مختلف سود و لذت خواهيد برد .

5ـ اگر خواب ببينيد فروشنده فروشگاهي هستيد ، نشانة آن است كه با كمك دوستان و تلاش خودتان در زندگي پيشرفت خواهيد كرد .

6ـ اگر خواب ببينيد يك جفت دستكش كثيف و خاكستري رنگ به خانمي مي فروشيد ، نشانة آن است كه دربارة زنان عقايدي ابراز خواهيد كه شما را در موقعيت خطرناكي قرار خواهد داد .

1.24.31 فرياد

لوک اويتنهاو مي گويد :

فریاد : بدگویی و غیبت کردن

فریادهای بسیار : خبرهای نشاط انگیز

فریاد حیوانات : خبرهای ملال انگیزی به گوشتان خواهد رسید

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن جرس تندرستی و فراخی است

1.24.32 فريني

فريني در خواب سود يا نعمت يا کالا و مالي است که نه با قدرت بلکه در عين ضعف عايد شما مي شود. حتي مي توان گفت سودي است که بر مبناي ترحم نصيب بيننده خواب مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که فريني مي خورد سود يا مالي در همان شرايط به دست مي آورد و اين مال بسيار راحت عايدش مي شود به طوري که هيچ زحمت و تلاشي تحمل نمي کند. اگر ببينيد که فريني مي پزد که به ديگري بدهيد آن شخص هر کس هست از جانب شما بهره مند مي شود. فريني مخلوطي است از شير و نشاسته و شکر که هر سه در خواب تعبير خوب دارند در اين صورت نمي تواند بد باشد.

1.24.33 فزون شدن

محمدبن سيرين گويد: ديدن فزون شدن درخواب، فزوني كه خير و صلاح بود، به تاويل نيك بود و فزوني كه شر و فساد بود بد است. ابراهيم كرماني گويد: ديدن فزوني كه در تن است، دليل مال و خواسته بود. اگر بيند كه از آن افزوني كه در تن او بود او را مضرت رسيد، دليل بر نقصان و مال بيماري است.

1.24.34 فستق

محمدبن سيرين گويد: ديدن فستق در خواب، مال و خواسته است. اگر ديد كه مغز فستق داشت، دليل است به قدر آن مال يابد.

 

1.24.35 فسنجان

ديدن فسنجان در خواب بد نيست و آن را بايد جزو غذاهاي خوب محسوب داشت. فسنجان مالي است که آماده و اندوخته و فراهم شده به دست بيننده خواب مي رسد و به طبع او بسيار خوش مي آيد ولي کسي که مال را فراهم آورده زحمت بسيار کشيده و مراحل بي شماري را پشت سر نهاده است که از آن مال بهره کمي مي برد. اگر در خواب ببينيد که فسنجان مي خوريد چنين مالي به دست شما مي رسد که شايد ميراث باشد. چنانچه در خواب ببينيد که خودتان فسنجان مي پزيد مالي را براي ديگران مي اندوزيد. زحمتي مي کشيد و ثروتي گرد مي آوريد که خودتان بهره اندکي از آن مي بريد. روي هم رفته ديدن فسنجان در خواب خوب است به شرطي که ترش نباشد. معمولا رب انار در فسنجان مي زنند و رب انار ترشي دارد. چنانچه در عالم خواب ترشي رب محسوب باشد و دهان شما آن را حس کند اثر نيک خواب از بين مي رود و غم و رنج و اندوه همراه آن مال اندوخته به سراغ بيننده خواب مي آيد.

1.24.36 فضله

فقط مدفوع موش و گنجشک را فضله مي نامندو تعبير اين دو در خواب متفاوت است. چنان چه در خواب ببينيم سرگرم پاک کردن برنج هستيم و فضله موش در آن مي بينيم خواب ما مي گويد زني به ما زيان مي رساند. اما فضله گنجشک لطمه اي است که از دروغ گوئي و وراجي و هرزه درائي ديگران وارد مي شود. اگر در خواب ببينيم گنجشکي بر لباس ما فضله کرده دروغ گوئي ديگران به آبروي ما لطمه مي زند. اگر فضله به کلاه باشد به شخصيت بيننده خواب آسيب وارد مي آيد و اگر بر ميوه و غذا بود به مال و دارائي.

1.24.37 فقاع

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند فقاع مي خورد، دليل كه از خادمي راحت يابد. اگر بيند فقاع به كسي داد، دليل كه مال خود به وي دهد. جابرمغربي گويد: خوردن فقاع در خواب، دليل بر خدمت نمودن مردي سفله است. اگر بيند فقاع شيرين خورد، دليل است از آن سفله منفعت يابد. اگر فقاع ترش بود، دليل كه از وي مضرت يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن فقاع در خواب بر چهار وجه است. اول: منفعت. دوم: بوسه. سوم: خدمت كردن. چهارم: مردي سفله.

1.24.38 فقير

1ـ ديدن فقيري پير در خواب ، علامت مديريت نادرست و از دست دادن دارايي است . و خبرهايي كه شما را رسوا خواهد كرد . به شهرت و اعتبار شما آسيب وارد خواهد ساخت .

2ـ ديدن خواب بذل و بخشش به فقير ، نشانة رضايت و خرسندي از وضع موجود مي باشد .

3ـ اگر خواب ببينيد از بخشش به فقيري امتناع مي كنيد ، تعبير خوبي ندارد .

1.24.39 فقيه

محمدبن سيرين گويد: اگر جاهلي در خواب بيند كه فقيه و فاضل شد، دليل كه به بلائي مبتلا شود. اگر بيننده عالم بود، دليل شرف و بزرگي است و نامش در آن ديار منتشر شود. اگر عامي بيند كه فاضل شد، دليل كه ياور شود. اگر بيننده عالم بود قاضي شود.

1.24.40 فلاخن

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه سنگ فلاخن به كسي انداخت، دليل كه بر آن كس نفرين كند و ديدن سنگ فلاخن انداختن، دليل بر سخن ناخوش است كه بگويد.

1.24.41 فلفل

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن فلفل در خواب خوب نيست. غم و رنج و تلخ کامي و شکست است. چه خشک باشد و چه تر، چه در غذا پخته و آميخته باشيم و چه سبز آن را سر سفره بنهيم. تعبير فلفل را در زمره چاشني ها و سس ها گفتيم به حرف ـ س ـ کلمه سس نگاه کنيد ولي اين در صورتي است که فلفل محور خواب ما باشد و اگر فلفل محور خواب و مهره اساسي رويا نباشد نبايستي به آن اهميت داد. فلفل سرخ بدتر است و شر و فساد و خونريزي همراه دارد.

 

1ـ اگر در خواب احساس كنيد از خوردن فلفل زبانتان مي سوزد ، علامت آن است كه در اثر علاقه اي كه به غيبت كردن داريد از دست آشنايان خود عذاب خواهيد كشيد .

2ـ ديدن فلفل قرمز در خواب ، علامت يافتن همسري شايسته است .

3ـ استفاده از فلفل قرمز در خواب ، نشانة آن است كه با توسل به زور سرانجام حق خود گرا از ديگران خواهيد گرفت .

4ـ آسياب كردن فلفل سياه در خواب ، نشانة آن است كه قرباني فريب و نيرنگ جمعي از مردان و زنان خواهيد شد .

5ـ ديدن فلفل سياه در فلفلدان ، نشانة دعوا و سرزنشهاي تند و تيز است .

6ـ اگر دختري خواب ببيند روي غذاي خود فلفل مي ريزد ، علامت آن است كه فريب دوستان خود را خواهد خورد .

1.24.42 فلوت

1ـ شنيدن آواي فلوت در خواب ، نشانة آن است كه پس از سالها دوستان خود را ملاقات خواهيد كرد و به كارهايي مفيد مشغول خواهيد شد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند فلوت مي نوازد ، علامت آن است كه عاشق فردي جذاب خواهد شد .

1.24.43 فلوس

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند فلوس بسيار داشت، دليل كه با كسي خصومت كند. اگر بيند كه فلوس داشت، دليل غم و اندوه است. اگر ديد كه فلوس از خود جدا نمود، دليل است از غم برهد.

1.24.44 فنجان

منوچهر مطيعي تهراني گويد: فنجان سهم و بهره ما است. از نيک و بد، زشت و زيبا، تلخ و شيرين حوادثي که اتفاق مي افتند هر کس به اندازه تاثير خويش سهمي دارد. فنجان در خواب پيمانه سهميه ما است از مجموع پيش آمدها. تعداد فنجان هائي که در خواب مي بينيم گوياي بيش و کم اين بهره نيست بل که آشکار کننده اين واقعيت است که ما نبايد خود را تنها بيانگاريم و به قدر يقين ديگران هم هستند. آن چه درون فنجان است و مقابل ما قرار گرفته سهم چيزي است که ما نصيب مي بريم. اگر تلخ است تلخ کامي است و اگر شيرين است کامروائي است. اگر سياه است سيه روزي است و چنان چه روشن باشد نشان آينده روشن و بخت بيدار است. براي روشن شدن موضوع ماجرائي را از يک خواب نامه فرانسوي برايتان نقل مي کنم. ريموند جواني است بيست و هفت ساله از يک خانواده کاتوليک فرانسه. فرانسويان معمولا پروتستان هستند اما کاتوليک متعصب هم بين آن ها زياد يافت مي شود. ريموند پدر ندارد ولي مادرش زنده است. به علاوه يک خواهر و يک برادر کوچک تر از خويش دارد زندگي آن ها را بعد از مرگ پدرشان مادرش که توليدکننده انگور و صاحب کارخانه شراب سازي بود اداره مي کرد. ريموند سال قبل ازدواج کرده و به سبب همين ازدواج از خانه پدري خويش رفت. ريموند تعريف مي کند ( يک شب در خواب ديدم که مانند هرروز صبح از اتاق خودم بيرون آمدم و سر ميز صبحانه نشستم مادرم براي همه ما فنجان گذاشت و از قوري بزرگ قهوه ريخت. من بودم سر ميز و خواهرم و برادرم. آن ها شروع کردند به خوردن صبحانه و نوشيدن قهوه ولي من وقتي فنجان را برداشتم که بنوشم متوجه شدم قهوه درون فنجان مبدل به يک سنگ سياه شده. درست همان طور که قهوه شکل ظرف را مي گيرد سنگ شده و اين سنگ سياه به فنجان چسبيده بود به طوري که نه مي توانستم آن را بنوشم و نه از درون فنجان خالي کنم و دور بيافکنم. در خواب از اين حادثه چنان خشمگين شدم که فنجان را روي ميز کوبيدم و شکسته و از جاي برخاستم و رفتم.) فرداي آن شب که اين خواب را ديدم نزد معبر رفتم و او به من گفت( مالي را بين تو و خواهر و برادر و مادرت تقسيم مي کنند اما تو نمي تواني از سهم خودت بهره ببري. آن فنجان نمايانگر سهم تو است) ريموند اضافه مي کند همين طور هم شد چون چند روز بعد پدربزرگ ميلياردر من در ( ماسيو سانترال) مرد. او وصيت کرده بود تمام ثروتش بين تنها فرزندش يعني مادرم و فرزندان او که پدر ندارند تقسيم شود مگر ريموند که سنن و آداب را زير پا نهاده و با يک دختر يهودي ازدواج کرده است. او مرا به علت ازدواج با يک دختر يهودي از ارث محروم کرده بود. ملاحظه مي فرمائيد که فنجان با وضوح و روشني نمايانگر سهم ما است از آن چه اتفاق مي افتد حال اگر در خواب ديديم فنجاني بزرگتر از فنجان ديگران داريم طبيعي است که سود بيشتري عايد ما مي شود و اگر کوچک تر بود کمتر . اگر در خواب ببينيم که فنجان ما افتاده و شکسته حقي از ما ضايع مي گردد و چنانچه آن فنجان را خودمان زديم و شکستيم خود به تباهي کار خويش و انهدام بهره و سود خود کمک مي کنيم. اگر در خواب ببينيم که فنجان شکسته و ترک دارد به طوري که مايع درون آن در نعلبکي تراوش مي کند نشان آن است که مال ما هدر مي رود و نفله مي شود.

 

1ـ ديدن فنجان در خواب ، نشانة آن است كه وظايفي دلپذير به عهده خواهيد گرفت .

2ـ اگر زني فنجانهاي شكسته در خواب ببيند ، نشانة آن است كه به هنگام تفريح و احساس خوشبختي با مشكلي ناگهاني خواجه خواهد شد .

3ـ نوشيدن شراب از فنجان چاي در خواب ، نشانة آن است كه در آينده اي نزديك بخت و اقبال به شما روي خواهد كرد .

1.24.45 فندق

محمدبن سيرين گويد: ديدن مغز فندق، دليل مال است. اگر بيند كه فندق بسيار داشت، دليل است از بخيلي منفعت يابد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: فندق در خواب نعمتي است حلال و بسيار نيکو که نصيب شما مي شود. اگر در خواب ببينيد که فندق پوست مي کنيد و مي خوريد نعمتي حاصل مي کنيد که همان طور بايد از زوائد بزداييد و بيالاييد و بعد از آن بهره بگيريد. پوست فندق دشواري اندکي است که نعمتي را فرا گرفته. شکستن و زدودن پوست و بعد خوردن مغز فندق اين معنا را مي رساند که براي تحصيل نعمتي که مورد توجه شماست لازم است چيزهايي نامطلوب و خشن را از آن دور کنيد. ابن سيرين مي گويد داشتن فندق بسيار نشان آن است که از بخيلي منفعت يابد. او پوست فندق يعني دشواري را بخيل دانسته و مغز فندق را مال که چون از پوست پاک شود گويي از چنگ بخيل بيرون کشيده شده است. به هر حال ديدن و خوردن فندق در خواب نيکو است. مولف نفايس الفنون نيز در مورد فندق و گردو همين عقيده را دارد که پوست کندن فندق نعمت را از چنگ بخيل بيرون کشيدن است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دید جوزوپسته وبادام و فندق و میوهای دیگربامرد سفید با گفتگوی بسیار و مناقشه در میان ایشان واقع شود

1.24.46 فندک

اگر در خواب ببينيد که کسي فندک به شما هديه داد امکاناتي در اختيارتان قرار مي دهد که هم مي تواند مفيد و موثر باشد و هم زيان بخش. او امکان را در اختيار شما قرار مي دهد و بقيه به تدبير و تعقل خود شما سپرده مي شود. اگر ديديد فندک داريد و مي زنيد که کسي سيگارش را روشن کند يا در خواب مي بينيد که فندکي در جيب خويش داريد امکان آن را به دست مي آوريد که کاري بديع و غير منتظره انجام دهيد. کاري که باورشان نمي شود از شما ساخته باشد ولي اين هم مي تواند مفيد و تحسين برانگيز يا شماتت بار باشد. اگر در خواب ببينيد فندکي داريد که خراب شده، مثلا گاز ندارد، سنگ ندارد، يا قوه اش تمام شده به کمک کوچکي براي انجام يک کار بزرگ نياز پيدا مي کنيد.

1.24.47 فنر

فنر را در خواب نمي بينيم مگر در رابطه با يک ماشين يا دستگاه يا ساعت و هر چيز ديگري که فنر در آن نقشي ايفا مي کند و وظيفه اي بر عهده دارد. اگر در خواب ببينيم که حلقه اي از فنر ساعت داريم که ندانيم ساعت آن کجاست و چه شده خواب ما مي گويد انرژي و توان و تدبير کار را داريم ولي زمينه مساعد به دست نمي آوريم که خود را نشان بدهيم ولي اگر ساعتي داشته باشيم که فنر نداشته باشد نشان آن است که در امري به سبب بي تدبيري و عدم توانايي در مي مانيم. اگر در خواب ببينيم که اتومبيل ما فنرهاي نو و محکم دارد در کار خويش استحکام و قدرت پيدا مي کنيم و از همگان پيشي مي گيريم ولي اگر اتومبيل ما فنر شکسته و ضعيفي داشته باشد خواب مي گويد که در کار در مي مانيم و توان و قدرت همدوشي و برابري را از دست مي دهيم.

1.24.48 فنک

محمدبن سيرين گويد: ديدن فنك درخواب، دليل مردي توانگر غريب است و گوشت و پوست و استخوان، او را به خواب ديدن مال و خواسته است. اگر با فنك جنگ كرد، دليل كه با غريبي خصومت كند. اگر بيند فنك را بكشت و پوستش را بكند، دليل كه مال غريبي تلف كند.

1.24.49 فواق

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد او را فواق بود، دليل كه سخني ناسزا گويد. ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد به وقت نان خوردن اوفواق پيدا شد، دليل بيماري است.

1.24.50 فوره

محمدبن سيرين گويد: فوره خوردن، دليل رنج و غم بود. اگر بيند فوره خورد، دليل رنج و غم است. اگر بيند كه فوره ميخورد، دليل كه متفكر شود و نيز گويند: ديدن فوره در خواب، دليل بيماري است.

1.24.51 فوطه

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب ديد كه جامه اي از فوطه داشت، دليل شادي و آساني است. اگر آن فوطه را كهنه بيند، تاويل به خلاف اين است. جابرمغربي گويد: اگر بيند كه جامه اي از فوطه پوشيده بود و بيننده مستور است، تاويلش نيكو بود. اگر بيننده مفسد بود، دليل آن بد است. ابراهيم كرماني گويد: اگر پادشاهي در خواب بيند كه جامه اي از فوطه پوشيده بود، دليل بر عدل او بود. اگر قاضي بيند، دليل كه قضا به راستي كند. اگر مشركي بيند، دليل است كه مسلمان شود.

1.24.52 فيروزه

محمدبن سيرين گويد:

فيروزه درخواب ديدن، ظفر و قوت حال رواني است. اگر بيند فيروزه از وي ضايع گردد، دليل كه مرادش برنيابد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند فيروزه به خروار داشت، دليل كه به قدر آن مال يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن فيروزه درخواب بر چهار وجه است.

اول: ظفروپيروزي و نصرت.

دوم: حاجت روائي.

سوم: قدرت و قوت.

چهارم: ولايت وحکومت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

فيروزه در خواب قدرت رواني و روحي است و نشان تسلط بر اعصاب و خويشتن داري. در اين سنگ چيزي هست که در هيچ يک از سنگ هاي بهادار نيست. فيروزه سنگي است بسيار خوش رنگ و زيبا و ارزنده اما اگر کسي با دست چرب آن را لمس کند فاسد و خراب مي شود و ارزش خود را به طور کلي از دست مي دهد به طوري که جواهر سازان آن را از حلقه انگشتري جدا مي کنند و دور مي افکنند و در سطل زباله مي اندازند. به همين سبب آن را قدرت رواني و تسلط بر اعصاب دانسته اند. اعصاب انسان نيز ظريف است و گاه به اندک اشاره اي مخدوش مي گردد و شخص چنان کنترل خود را از دست مي دهد که احتمالا به نابودي خويش يا ديگران اقدام مي کند. بعضي از معبران فيروزه را فتح و پيروزي دانسته اند. شايد اين به سبب تشابه اسمي باشد و دسته اي ديگر عمر دراز و فرزند شمرده اند و در نفايس نوشته شده فتح و نصرت و عمر دراز و فرزند. اگر در خواب ببينيد فيروزه داريد بايد همان طور که از فيروزه مراقبت مي نماييد مراقب اعصاب و برخوردهاي خويش باشيد. رنگ اين سنگ فيروزه اي قشنگ آرام بخش اعصاب است ولي خود نمايانگر حساسيت اعصاب نيز هست. ابن سيرين نوشته: اگر کسي در خواب ببيند که فيروزه اي از او ضايع شد مرادش بر نيايد.

1.24.53 فيل

محمدبن سيرين گويد:

معبران مي گويند كه فرق نيست هيج ميان خواب شب و خواب روز، الا در فيل. اگر كسي در خواب بيند كه بر فيل نشسته است، دليل كه زني بخواهد نابكار. اگر اين خواب را به روز بيند، دليل كه زن را طلاق دهد يا كنيزك را بفروشد. اگر بيند كه فيل را بكشت، دليل كه پادشاهي بر دست او كشته شود يا حصاري محكم بگشايد. اگر بيند كه فيل پاي بر سر وي نهاد و او را بكشت، دليل كه به هلاك نزديك شود و حالش بد شود. اگر بيند كه بر فيلي نشسته بود و بعد از آن بر فيل ديگري نشست، دليل كه ازخدمت پادشاه خويش به خدمت پادشاه ديگر شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند ه بر فيل نشسته بود و آن فيل سلاح داشت و نيك مطيع او بود، دليل نمايد كه پادشاه عجم شود يا پادشاه عجم را قهر كند. اگر بيند از گوشت فيل همي خورد، دليل كه به قدر آ گوشت از پادشاه عجم مال و نعمت يابد. اگر بيند از استخوان فيل يا از پوست او چيزي با خود داشت همين، دليل است و مال و نعمت از پادشاه بدو رسد. اگر بيند به هنگام رزم بر فيل نشسته، دليل است كه دشمني بزرگ را قهر كند و بر اين قول، قصه اصحاب الفيل را، دليل آورده اند. اگر بيند از پشت فيل بيفتاد، دليل كه در بلاي سخت افتد. اگر بيند كه فيل در ميان جنگ بيفتاد و بمرد، دليل كه پادشاهِ آن ديار بميرد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه از بهر تماشا بر فيل نشسته بود و قادر است، دليل است كه زن عجمي را به نكاح خود بخواهد و آن زن بر وي قادر شود. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه بر زن قادر شود. اگر بيند كه فيلي سلاح پوشيده بود و از آن شهر به شهر ديگري مي رفت، دليل كه مملكت آن ديار از پادشاه به پادشاهي ديگر افتد تا او را هلاك كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن فيل درخواب بر شش وجه است

اول: پادشاه عجمي

دوم: مرد غلام

سوم: مردمكاري (مردي که چهار پا کرايه مي دهد)

چهارم: مردباقوت و هيبت.

پنجم: مرد حسود.

ششم: ستمكاري خونخواره.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

فيل حيواني است که براي ما ايرانيان تقريبا ناشناخته است. بومي سرزمين ما نيست و بيشتر آشنايي هاي ما به خصوص در کودکي با افسانه ها همراه بوده است. شايد به همين علت معبران ايراني در مورد فيل تعابيري نوشته اند که درست به نظر نمي آيد. مثلا نوشته اند ( فيل پادشاه عجم است و اگر سوار فيل باشيد زن ايراني مي گيريد و چنانچه پياده کنار فيل باشيد زن عجمي و ايراني بر بيننده خواب چيره و مساط مي شود.) مي بينيد که فيل هيچ ارتباطي با زن ايراني نداردهمين طور در موارد ديگر که پادشاه عجمي نمي تواند باشد. اما امروز با وجود کتاب ها و راديو و تلوزيون شناخت ما از فيل بيشتر شده. فيل در روياهاي ما نشان عظمت در نعمت و قدرت است و در عين حال نرمش و ملايمت. اگر در خواب ببينيم که سوار فيل شده ايم و آن حيوان عظيم الجثه از ما اطاعت مي کند به قدرت و شوکت مي رسيم. در هر رشته و هر موقعيتي که هستيم ترقي مي کنيم و اين ترقي، چشمگير است. چنانچه در خواب ببينيم گله اي فيل عبور مي کند و ما به تماشا ايستاده ايم با جمعي از اعظام و بزرگان برخورد خواهيم داشت. اگر ببينيد که در کنار فيل بزرگي قرار گرفته ايد موقعيتي بدست مي آوريد که مي توانيد بزرگ شويد. اگر بر فيل سوار شديد که تعبيرش را نوشتم ولي اگر نتوانستيد سوار شويد موفق و کامياب نمي شويد. فيل دشمن نمي تواند باشد چون سمبل آرامش است پس اگر ديديد که فيلي سر به دنبال شما گذاشته در جريان حادثه اي بزرگ قرار مي گيريد که عظمت آن شما را مي ترساند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

فیل : ازدواج دیر هنگام ، تانی و تامل

سوار شدن بر روی آن : نیکبختی

مرگ آن : پروژه های شکست خورده

1.24.54 فيله

فيله گوسفند يا گاو در بيداري گوشتي است نرم و قابل کباب کردن و خوردن. در خواب نيز مالي است که آسان خرج مي شود اما به دست آوردنش تصادفي است. نوشته اند فيله گاو يا گوسفند مالي است اندوخته و حلال که به دست بيننده خواب مي رسد و يا پولي است غير منتظره که دريافت و تحصيل آن ناگهاني است و اين پول شايد به همين علت آسان هزينه مي شود و به هدر مي رود. برخي از معبران نوشته اند فيله مال پنهان است. مثل پولي که کسي پنهان کرده و بعد آن را فراموش کرده باشد و بيننده خواب تصادفي آن را بيابد. ابن سيرين نوشته: دليل مال نهاني است که بيابد و هزينه کندو اگر ببيند که گوشت فيله پخته مي خورد مالي را که خود نهان کرده مي يابد و به هدر مي دهد. دسته اي ديگر از معبران معتقدند که فيله در خواب فرزند است آن هم فرزند عزيز و يکي يکدانه و چنانچه کسي فرزند نداشته باشد صاحب فرزند مي شود که آن فرزند نزد او بسيار عزيز خواهد بود.

1.24.55 فين

اگر در خواب ببينيد که بيني شما گرفته و در آن حالت فين بکنيد که مخاط بيني خارج شود و راه تنفس گشوده گردد نشان آن است که مشکلي براي شما پيش مي آيد که آن را به اندک تلاش رفع مي کنيد و آسوده مي شويد. اگر در خواب ببينيد که بيني شما گرفته و هر چه فين مي کنيد چيزي از آن خارج نمي شود مشکلتان باقي مي ماند. اگر ديديد فين کرده ايد و خون بيرون آمد مالي از شما هدر مي رود که اهميت آن به اندازه مقدار آن خون است. اگر خون را ببينيد و بترسيد مال بيشتري از شما هدر مي رود و اگر نترسيد مهم نيست. اگر سرخي خون را هم در خواب تشخيص ندهيد باز مهم نيست. اگر در خواب فين کرديد و مخاط آن را به زمين افکنديد مال خود را بي جا خرج مي کنيد. اگر دست شما آلوده به فين شد و بر لباس کسي ماليديد ديگري را از خود مي رنجانيد و اگر به لباس خودتان ماليديد کاري مي کنيد که مستوجب شماتت مي شويد.

1.24.56 فينچ

فينچ مرغي است زينتي که بومي سرزمين ما نيست و از کشورهاي ديگر به ايران آورده شده لذا تعبيري که براي ما دارد با آنچه معبران غربي درباره اش مي نويسند بايد متفاوت باشد. معبران سنتي و کهن درباره فينچ چيزي ننوشته اند چون آن را نمي شناخته اند. اگر در خواب ببينيم که يک يا چند فينچ در قفس داريم با يک يا چند نفر انسان پر تحرک و شلوغ و پر سر و صدا و غير مفيد برخورد خواهيم داشت. فينچ ضمنا همسايه اي است پرگو و وراج. اگر در خواب ببيند که يک فينچ وارد خانه شما شده از يک نفر غريب و بيگانه سود مي بريد ولي اگر ديديد فينچي داشته ايد که رفته يا مرده دوستي را از دست مي دهيد. اگر ديديد تعدادي فينچ روي سيم برق يا تلفن به طرف خانه شما نشسته اند مردم درباره شما حرف خواهند زد ولي اگر پشتشان به طرف خانه شما باشد نزد شما از ديگران بد مي گويند.

 

التماس دعا

 


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ف, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir