مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 76
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 8
بازديد اين هفته : 80
بازديد اين ماه : 241
بازديد اين سال : 524
بازديد کل : 272626

مشخصات کاربر

آي پي : 18.223.205.61
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 3868 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:26"

حرف ش

1.17.1 شاخ

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه شاخ داشت، دليل است كه بزرگي و منفعت يابد. اگر بيند كه شاخ گاوي ماده داشت، دليل بود كه مالي تمام حاصل كند. اگر بيند كه شاخ گاوي داشت، دليل است كه از مردي بياباني راحت يابد و هر چند در خواب شاخ را بزرگتر بيند.اثر آن بيشتر بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه بر سر خود شاخ داشت، دليل قوت بود. اگر بر سر خود شاخ ها بيند، دليل بود كه كار او به صلاح آيد و عمر خود را در خرمي گذراند. اگر بيند كه مردمان را بدان شاخ مي زد، دليل كه مردمان را مضرت رساند.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شاخ هاي چهارپايان دشتي، دليل بر خير و منفعت باشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شاخ در حيوانات هم وجه تميز نرينگي و مادگي است و هم وسيله دفاعي و کلا براي حيوانات است نه انسان و چنانچه انساني شاخ داشته باشد موجودي است غير طبيعي.شاخ در آوردن هم امري است استثنائي و غير معقول و به همين علت است که دروغ هاي بزرگ و غير قابل باور را دروغ شاخ دار ناميده اند. دروغ شاخ دار يعني دروغي که عقل سليم نمي پذيرد يا انسان از شنيد نش شاخ در مي آورد. قبلا نوشتم که خواب هاي ما نمي توانند با زندگي بيداري ما بي رابطه باشند لذا تمام تعابير بر مبناي اين رابطه به وجود آمده اند. با قبول اين فرضيه چنانچه در خواب ببينيم که شاخ در آورده ايم نشان دو چيز مي تواند باشد. يا کاري مي کنيم که مورد طعن و تمسخر قرار مي گيريم و انگشت نما مي شويم و مردم درباره ما سخن خواهند گفت يا با حادثه اي برخورد مي کنيم که به همان اندازه دروغ بزرگ ما را به حيرت و اعجاب وا مي دارد. اين منوط است به نوع کارهائي که در بيداري انجام مي دهيم. حال اگر کسي در خواب ببيند که شاخ در آورده خودش با توجه به موقعيتي که دارد مي تواند خواب خويش را جهت يابي کند. در دو حالت شاخ در خواب مي بينيم . يا خودمان شاخ در آورده باشيم که تعبيرش را نوشتم يا به شکل و عنوان برخوردي با شاخ حيوانات داشته باشيم. اگر در خواب ببينيم که شاخ حيواني را گرفته ايم دست به کاري مي زنيم و خطر مي کنيم. اهميت کار با هيکل و اندازه و هيبت حيوان بستگي دارد. اگر بزي ضعيف باشد کار کوچک تر و بي اهميت تر است و چنانچه يک کرگردن قوي هيکل و عظيم الجثه باشد کاري است بزرگ. اگر در خواب ببينيم که تعدادي شاخ حيوانات در خانه داريم و مثل موزه شکار ، شاخ ها را به ديوار نصب کرده ايم نشان آن است که به خود مغرور مي شويم و پيروزي هاي خويش رابه رخ ديگران مي کشيم و اين غروري است بيهوده . يکي از معبران معاصر مي گفت ( اگر ببينيد شاخ حيواني را در جيب يا کشوي ميز خويش نهاده ايد يکي از فرزندانتان نافرماني مي کند. خواب شما مي گويد که با يکي از فرزندانتان اختلاف مي يابيد يا او سبب بروز دردسر براي شما مي شود.) اگر در خواب ببينيد که شاخ حيواني را گرفتيد و شکستيد بر دشمن پيروز مي شويد و اگر موفق نشديد و دچار هراس شديد شکست مي خوريد. اگر گريختيد زيان مي بينيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شاخ به شاخ شدن بهره بردن

1.17.2 شاخه

محمدبن سيرين گويد: ديدن شاخه درخواب، دليل بر فرزندان و برادران و خويشان بود. اگر بيند شاخهاي درخت انبوه و بسيار بود، دليل كه خويشان او بسيار شوند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه خويشان او كم شوند. اگر بيند شاخه از درخت خود ببريد، دليل كه خويشي را از خود دور كند. اگر بيند كه شاخي از درخت او كم شد، دليل كه يكي از خويشان او بميرد. اگر بيند كه شاخه خرما در دست داشت، دليل كه فرزندي آورد.

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه او را شاخ درختي دادند باريك و دهنده شاخ معروف بود، دليل است از آن كس منفعت يابد. اگر دهنده مجهول بود، دليل كه از بيگانه منفعت يابد. اگر آن شاخ خشك بيند هيچ خير و فساد به او نرسد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اين تعبير براي زن و مرد يکسان است زيرا شاخه در خواب هاي ما اهل است و طبعا هم زن مي تواند صاحب اهل باشد و هم مرد منتها بنابر قاعده و رسم تکفل اهل با مرد است و تدبير ايشان با زن. درختي را در نظر بگيريد که شاخه و برگ فراوان دارد. اين شاخه ها به ترتيب هر چه از تنه درخت دورتر مي شوند نازکتر مي گردند و متفرق تر. در خواب تنه درخت شما هستيد و شاخه ها فرزندان و متعلقان و خانواده شما که مانند شاخه هاي درخت تقدم و تاخر دارند و درجه و ميزان قرابتشان متفاوت است. اگر در خواب ببينيد درختي پر شاخ و برگ در خانه داريد و اين درخت سر سبز و بارور است رويائي نيکو ديده ايد چون اين نشان صحت و سلامت افراد خانواده شما است و با ديدن اين خواب مي توانيد نسيت به آينده آن ها جمعيت و فراغت خاطر داشته باشيد. حال اگر درختي زرد و کم شاخه و خشکيده در خواب ببينيد و احساس کنيد که آن درخت به شما تعلق دارد تعبير خلاف آن است که گفته شد. اگر در خواب ببينيد که شاخه هاي درخت شما را کنده و برده اند در خانواده شما نفاق و افتراق پيش مي آيد. اگر خودتان شاخه اي را از بن بر کنيد يکي از نزديکان خويش را مي رانيد و طرد مي کنيد. اگر شاخه اي مورد توجه شما باشد و در عالم خواب خيال کنيد و بعد هم ببينيد که آن شاخه نيست يکي از آن ها را از دست مي دهيد و آن شاخه هر چه کلفت تر و به تنه نزديکتر باشد همان طور که گفتم درجه قرابت بيشتر است. اگر بيننده خواب جوان و نان خور خانواده باشد تنه درخت بزرگتر و کفيل خانواده محسوب مي شود و چنان چه خودتان کفيل خانواده هستيد تنه درخت شمائيد. اگر ببينيد شاخه هاي درختي را هرس مي کنيد و اين کار را به نيت اصلاح و بهبود انجام مي دهيد تمشيت امور خانوادگي مي کنيد و تدبير به کار مي بريد و حدود هر کس را تعيين مي نمائيد. چنان چه در خواب ببينيد که شاخه اي از درخت زيتون در دست داريد پولي از جانب يکي از افراد خانواده عايدتان مي شود يا او وسيله و کار ساز مي شود که سودي ببريد. اگر ببينيد که شاخه اي از نخل داريد صاحب فرزند مي شويد. اگر شاخه اي از مو و درخت انگور داشته باشيد معامله اي سود آور انجام مي دهيد. اگر ببينيد که شاخه اي از بيد در دست داريد غمين و اندوهگين مي شويد. اگر شاخه اي از شاه توت داشته باشيد تلخ کامي مي کشيد و اگر توت باشد تقريبا همين طور مگر اين که دانه هاي توت رسيده و شيرين بر آن باشد. اگر شاخه اي از درخت سرو و چنار داشته باشيد در آينده مقاوم و با نشاط خواهيد زيست. به طور کلي ديدن شاخه هاي درخت بر درخت بهتر از اين است که کنده و جدا شده ببينيم. اگر ببينيم که شاخه هاي درخت همسايه به خانه ما آويخته تعبير مشروط دارد و بستگي پيدا مي کند به اين که چه درختي باشد ولي کلا سر سبزي از همسايه بد نيست.

 

1ـ اگر در خواب شاخة درختي را لبريز از برگهاي سبز و ميوه ببينيد ، نشانة آن است كه با دوستان ، ساعات خوشي خواهيد داشت و ثروتي به چنگ خواهيد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد شاخه درختي خشكيده است ، دلالت آگاه شدن از خبرهاي تأسف بار از وضع شخصي غايب دارد .

1.17.3 شادروان

محمدبن سيرين گويد: ديدن شادروان، دليل بر دين مرد باشد. اگر بيند شادرواني از بهر او گسترده بودند و دانست از ان اوست، دليل كه به قدر آن، عيشي كند با عمري دراز. اگر بيند به جاي بيگانه گسترده بود و ندانست كه جاي كيست، دليل كه حالش متغير شود و در غربت بميرد. اگر بيند شادوران بفروخت يا ببخشيد، دليل بر خطر گردد. حضرت دانيال گويد: اگر بيند شادرواني گسترده بود. دليل بر درازي عمر بود و هر چند بزرگتر بيند، تاويل بهتر است. جابرمغربي گويد: اگر بيند شادوران كهن و دريده بود، دليل كه زندگاني بر وي دشوار شود. اگر سرخ بيند، دليل عشرت باشد. اگر سياه يا كبود بيند، دليل غم و اندوه باشد، اگر زرد بيند. دليل بيماري باشد، اگر سفيد بيند، دليل بر روزي حلال باشد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شادروان در خواب بر چهار وجه است. اول: عمردراز. دوم: منفعت. سوم: روزي حلال. چهارم: معيشت.

1.17.4 شادي

ديدن شادي در خواب، دليل غم و اندوه بود. اگر بيند از كسي شاد شد، دليل است كه خاتمه كارش به سعادت باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر كسى خود را در خواب شادمان ببيند، اجلش نزديك شده است .

1.17.5 شاسي

اسکلت و بدنه هر دستگاهي را که آن دستگاه از اجزا مختلف تشکيل يافته باشد شاسي مي نامند. شاسي کلمه اي است که از زبان انگليسي به زبان ما آمده و پذيرفته شده و تقريبا هويت فارسي گرفته چرا که کلمه مجرد ديگري نداريم به جاي آن بگذاريم مگر اين که کلمه اي مرکب ايجاد کنيم. از اين نوع در فارسي زياد يافت مي شود. به هر حال راديو، تلويزيون، اتومبيل و غيره شاسي دارند اگر زني در روياي خود شاسي با تعريفي که شد ببيند آن شاسي شوهر اوست و اگر مردي در خواب شاسي ببيند شغل و حرفه اوست و کاري است که زندگيش بر مبناي انجام آن کار اداره مي شود و معاشش فراهم مي آيد. اين تعبير بر قبول اين مسئله انجام مي گيرد که قوام زن به شوهرش است و قوام مرد بر حرفه و کار شرافتمندانه اي که انجام مي دهد و زندگيش را اداره مي کند. اگر زني شاسي خالي ببيند، مثل شاسي تلويزيون يا راديو خواب او توجه مي دهد که شوي آن زن نيازمند توجه است. اگر مردي در خواب ببيند که شاسي اتومبيل يا کاميون دارد و آن شاسي نو است و تازه از کارخانه بيرون آمده خواب او از بهبود کارش خبر مي دهد و اگر آن شاسي شکسته و معيوب باشد نقصي در کار و حرفه اش به وجود مي آيد که مطلوب نيست. سوار شدن بر شاسي کاميون يا اتومبيل بدون اتاق و داشتن شاسي راديو، تلويزيون و يخچال و از اين قبيل مسئوليتي است که به رموز انجام آن کار و مسئوليت آگاه نيستيد و اقدام به کاري است که اطمينان نداريد بتوانيد از عهده برآييد به زبان ديگر خامي و ناپختگي است. ساختن شاسي ايجاد کار است و پياده کردن آن تخريب کار مربوط به خود بيننده خواب.

1.17.6 شال

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  شال روي قاعده و به روال معمول بايد پشمين باشد. يعني شال منسوجي است مستطيل شکل که از پشم رنگ کرده و در يک رنگ مي بافند و اين شال را از طرف طول تا مي زنند و به گردن يا به کمر مي بندند و گاه نيز در گذشته ها از شال همراه خويش به عوض سجاده استفاده مي کردند و زير پاي مي گستردند اما اتفاق مي افتاد که شال را از نخ کلفت تابيده مي بافند يا نخ و پشم را با هم به کار مي گرفتند. اين توضيحات از آن نظر ضروري است که بين پشم و نخ در شال تفاوت تعبير هست. در خواب هاي ما شال اگر پشمي باشد مال و نعمت است. پشمي که در آن رفته منفعت است، روزي است و فراخي معيشت مي باشد ولي اگر نخي باشد اندوه و محن است. اگر زني در خواب ببيند که شال پشمي دارد مي تواند به موقعيت خويش نزد شوهر و در محيط خانواده مطمئن باشد و چنانچه مردي ببيند شال پشمي دارد و آن شال را به کمر خويش بسته در زندگي حرفه اي و شغلي قوام و استحکام خواهد يافت و اگر به گردن بسته باشد به تبعيت از ديگري کاري انجام مي دهد. اگر به گردن گره زده باشد و دستک هاي شال ديده نشود آبرو و شرف او فزوني مي يابد و اگر دستک هاي آن آويخته باشد از شخص ديگر تبعيت مي کند. به هر حال اگر اين شال پشمي باشد در نتيجه سود بخش است و اگر نخي باشد ملال انگيز. شال سوخته و کثيف و پاره براي زن خبر از بيماري و کسادي کار و شغل شوي او مي دهد و براي مرد از رنجوري و شکست.شال بيدزده فساد است و تباهي و چنانچه زني شال بيد زده ببيند بايد مراقب موقعيت خويش در خانواده باشد و اگر مرد ببيند از نظر شغلي مورد تهديد قرار مي گيرد و در کار او فساد مي کنند.

 

1ـ ديدن شال در خواب ، نشانة آن است كه فردي با محبت و چرب زباني به شما نزديك خواهد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد شال خود را گم كرده ايد ، علامت آن است كه به اندوه و پريشاني دچار خواهيد شد . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه مردي خوش قيافه او را تا آستانة بر هم زدن قول و قرار ازدواجش با مردي ديگر پيش خواهد برد .

1.17.7 شام

1ـ اگر خواب ببينيد به تنهايي مشغول صرف شام هستيد ، دلالت بر آن دارد كه مسايلي هميشه شما را وادار مي كند كه به فكر تهية مايحتاج زندگي باشيد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند به اتفاق نامزدش شام مي خورد ، نشانة شكست و جدايي در عشق است .

3ـ اگر خواب ببينيد ميهماناني را به شام دعوت كرده ايد ، دلالت بر آن دارد كه از ميهمان نوازي افراد مؤدب و مهربان لذت خواهيد برد .

1.17.8 شانه

شانه در خواب، دليل بر مردي بود كه او را حسبي و نسبي نبود و در دين او نفاق بود. اگر بيند سر و ريش خود را شانه مي كرد، دليل كه از غم فرج يابد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند ريش را شانه كرد، دليل زكات مال بدهد و ديدن شانه تراش در خواب، دليل بر مردي باشد كه غم و اندوه از دل ببرد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: خود شانه نشانه پريشاني فکر و خيال است. نه به معني غم و اندوه بل که تشتت فکر و ترديد در اتخاذ تصميم و گاه ترديد در انتخاب. در اين صورت اگر در رويا ببينيد که شانه اي داريد يا شانه اي خريده ايد يا شانه را کسي به شما داده چندي گرفتار پريشاني از نوعي که گفته شد مي شويد. اگر شانه اي در خواب ببينيد که دنده هايش شکسته زيان مي بينيد و تسلسل و توالي کارهايتان از دست مي رود. اما اگر با شانه موي خويش را شانه کنيد نيکو است چون از تشتت و پريشاني فکر و از ترديد و دودلي نجات مي يابيد و غم و رنج را از خود مي رانيد و کارهايتان روال مطلوب مي گيرد. اگر در خواب ببينيد که موي را شانه مي کنيد و به شانه موي چسبيده، يعني چند تار موي شما کم شده و ريخته و با شانه پائين آمده کاري در جهت تنظيم امور خود مي کنيد که به شان و حرمت شما لطمه مي زند و به قدر موئي که از سرتان کم شده از آبروي شما کاسته مي گردد. براي زنان شانه نشانه وجاهت معنوي است و زني اگر در خواب ببيند موي خويش را شانه مي زند در خانه و خانواده عزت و حرمت مي يابد و نزد شوهر عزيز مي شود. وامداري اگر در خواب ببيند که موي خويش را شانه مي کند آن طور که مويش صاف شده و شانه بر آن بند نمي شود و سر مي خورد و پائين کشيده مي شود از غم و اندوه بدهکاري فرج حاصل مي کند و اوم خويش را مي پردازد. اگر زن يا مردي مورد اتهام قرار گرفته باشد و ببيند که موي خويش را به طريقي که گفته شد شانه مي زند و مويش صاف شده برائت حاصل مي کند و از او رفع اتهام مي شود. اگر مريضي اين را در خواب ببيند از بيماري و رنجوري شفا مي يابد. حال اگر ببينيد که موي خود را شانه مي کنيد ولي موي چنان ژوليده است که شانه در آن فرو نمي رود و کار نمي کند و پائين نمي آيد خوب نيست زيرا خواب شما مي گويد با مشکلات بزرگ رو به رو مي شويد و گره بر کارتان مي افتد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شانه زدن :یک کار بیهوده

 

1ـ  ديدن شانه هاي برهنه در خواب ، نشانة آن است كه تفييرات شادي آور باعث مي شود كه با نگاهي ديگر به جهان بنگريد .

2ـ اگر خواب ببينيد شانه هايتان باريك به نظر مي رسد ، علامت آن است كه براي انتخاب تفريح و سرگرمي ، سليقه هاي ديگران مورد توجه شما قرار خواهد گرفت .

1.17.9 شانه حيوان

محمدبن سيرين گويد: ديدن شانه حيوان، دليل وزن باشد، اگر بيند گوشت شانه باز كرد و رگ ها ديد، دليل كه در آن سال باران بسيار باشد. اگر بيند كه در آن شانه سياهي بسيار بود، دليل كه در آن سال بلا بسيار بود.

1.17.10 شاه بلوط

اگر در خواب ديد كه شاه بلوط داشت، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. جابرمغربي گويد: اگر ديد كه شاه بلوط مي خورد، دليل كه غمگين گردد.

1.17.11 شاه توت

ديدن شاه توت در خواب ، نشانة رفع مشكلات است ، و جمع كردن شاه توت نشانة بداقبالي است و خوردن آن نشانة زيان مالي است .

 

1.17.12 شاهدانه

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن شاهدانه بو داده در خواب نيکو است و مال اندک و سود قليل است. اگر ببينيد آجيل شاهدانه مي خوريد، مثلا گندم بو داده و شاهدانه بد نيست. خواب شما مي گويد سودي قليل عايدتان مي گردد ولي شاهدانه خام غم و رنج است و پريشاني و به خصوص فقر. اگر دختر يا زن جواني در خواب شاهدانه يا نهال شاهدانه ببيند تعلق خاطر پيدا مي کند و دلبستگي عاطفي شديد در او به وجود مي آيد که معقول نيست و غالبا زيان بخش است. اگر در خواب ببينيم که برگ هاي ريز و کوچک نهال شاهدانه را يک يک مي کنيم و دور مي ريزيم مال خود را مي دهيم و تباه مي کنيم و غمين مي شويم. به هرحال ديدن شاهدانه خام و نهال آن در خواب خوب نيست ولي شاهدانه بو داده خوب است.

 

ديدن شاهدانه در خواب ، نشانة دوستيهاي عميق و پايدار است .

1.17.13 شاهرگ

1ـ ديدن شاهرگ خود در خواب ، علامت آن است كه تهمتي به شما وارد مي سازند و تا مرز رسوايي شما را پيش خواهند بود .

2ـ اگر خواب ببينيد از شاهرگ بدنتان خون جاري مي شود ، علامت آن است كه به دامي خواهيد افتاد كه هيچ راه گريزي ندارد .

3ـ اگر خواب ببينيد يكي از شاهرگهاي بدنتان متورم شده است ، علامت آن است كه به سرعت به مقام پر مسئوليت و مهمي ارتقاء خواهيد يافت .

1.17.14 شاهرود

سازي است از سازها. اگر بيند كه شاه رود مي زد، دليل كه به سخن محال رضا دهد. اگر شاه رود را با چنگ و چغانه مي زد، دليل مصيبت بود.

 

1.17.15 شاه سفرم

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند شاه سفرم تازه داشت به وقت خود، دليل است بر عز و جاه. اگر شاه سفرم زرد بيند، دليل بيماري بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شاه سفرم به خواب شش وجه است. اول: عز و بزرگي. دوم: فرزند. سوم: دوست. چهارم: سخن خوش. پنجم: مجلس علم و حكمت. ششم: نام نيكو و ثنا و مدح.

1.17.16 شاهين

محمدبن سيرين گويد:

ديدن شاهين در خواب، دليل كه از پادشاه ظالم بزرگي يابد. اگر بيند كه شاهين مطيع او بود، دليل كه فرزندي آورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن شاهين درخواب، دليل بر مردي بسيار دانا بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شاهين درخواب بر چهار وجه است.

اول: قدرومقام و منزلت.

دوم: فرمانروائي.

سوم: مال و نعمت.

چهارم: فرزند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شاهين مرغي است شکاري و تيزچنگ و بلند پرواز که ديدنش در خواب نيکو است. اگر ببينيد که شاهين را رام کرده ايد و به شکار بر مي انگيزيد بسيار نيکو است و خواب شما از پيروزي و کامروايي خبر مي دهد. از امام صادق عليه السلام نقل مي کنند که شاهين در خواب قدر و منزلت است و کامروايي است. برخي از معبران نوشته اند که شاهين فرزند ذکور است و شاهين سفيد بخت بيدار و به زبان گوياتر شاهين چنان پسري است که موجب سربلندي پدر مي شود و نام آور مي گردد و خدمت و شوکت و شهرتش همگان را به اعجاب و تحسين وا مي دارد. اگر در خواب ببينيد که براي به دام افکندن شاهين تلاش مي کنيد اين نشان تلاشي است که در جهت کسب جاه و مقام و مال انجام مي دهيد و چنانچه شاهين را به چنگ بياوريد پيروز مي شويد و مقام و منزلت مي يابيد. اگر ببينيد که شاهين رام شماست و بر دست و پنجه شما نشسته بي تلاش و زحمت پيروز و کامروا مي شويد اما نيکو نيست اگر ببينيد که شاهين به شما که صاحبش هستيد زحمت و جراحتي وارد مي آورد. در خواب نگريستن به چشم شاهين نيز خوب نيست.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شاهین چرغ چکاری بزرگی است

1.17.17 شب

اگر در خواب بيند شب تاريك بود، دليل غم و اندوه بود. اگر روشن بود يا ماهتاب، دليل خرمي بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند شب تاريك راه مي رفت، دليل بر استقامت بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شب بايد تاريک باشد اما هر تاريکي در خواب هاي ما شب نيست. گاه اتفاق مي افتد که خواب را درون ظلمت مي يابيم. اين تاريکي تعبير ديگري دارد و تعبير شب به آن اطلاق نمي شود ولي گاه نيز هست که تاريکي را مي بينيم و از ذهن ما مي گذرد که شب است در اين صورت بايد دنبال تعبير شب بگرديم. در روياهاي ما شب مجهول و راز است و هر چه تاريکتر و ظلماني تر باشد اين راز و مجهول بزرگتر و پيچيده تر مي باشد . چنانچه در خواب شب ببينيم و مشاهده کنيم که در ظلمت شب راه مي رويم با مجهول درازي رو به رو مي شويم که ما را به تکاپو و تلاش بر مي انگيزد و کوشش هائي در جهت کشف راز و حل مجهول به عمل مي آوريم ولي اگر شب مهتابي و روشن بود و به علت نور ماه يا چراغ روشن شده و ظلمت طبيعي آن شکسته بود خوابي است نيکو که خبر از فرج بعد از عسرت و تنگي مي دهد. اگر وامداري در خواب چنين شبي را ببيند که نور ماه آن را شکسته يا ستاره درخشان بر آسمان آنست وام خود را مي پردازد و همين طور بيمار اگر ببيند در شب تاريک چراغ دارد يا نور ماه بر او تابيده از بيماري شفا حاصل مي کند.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شب

شب سیاه : جدال خانوادگی

شب پر ستاره : زندگی طولانی

شب نا آرام : ضرر و زیان بزرگ

 

1ـ اگر خواب ببينيد تاريكي شب شما را فرا گرفته است ، نشانة آن است كه سختي و مشقت كار بيش از اندازه به شما فشار خواهد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد شب رخت مي بندد و سپيده سر مي زند ، علامت آن است كه اوضاع و احوال مشقت بار زندگي به سمت راحتي و فراغت پيش خواهد رفت .

1.17.18 شب بازي

محمدبن سيرين گويد: ديدن شب بازي به خواب، دليل بر لهو و لعب بود و محال ودروغ اگر بيند شب بازي كرد، دليل كه به باطل فريفته شود. اگر بيند شب بازي كرد با بربط و ناي، دليل غم و انديشه بود.

1.17.19 شب بو

 شب بو زني است لاغر اندام و زيبا و نيک مختصر و خوش سخن و خوش نيت که به هنگام سختي و تنگي به کمک و ياري شما مي شتابد ولي خيلي زود شما را ترک مي کند و مي رود. شما به صفا و پاکدامني او مي توانيد اعتماد داشته باشيد ولي به وفا و استقامت او نبايد مطمئن شويد. براي زنان نيز شب بو باز هم همان زن است که البته هوو و رقيب نيست. حتي مي تواند خواهرشان باشد. اگر در خواب گل شب بو يا ساقه و نهال شب بو داشته باشيد نشان آن است که چنان زني به وقت سختي از شما دل جويي مي کند ليکن خيلي زود مي رود و شما را تنها مي گذارد شايد قبل از اين که مشکل شما کاملا مرتفع شده باشد.

1.17.20 شب پره

ديدن شب پره، دليل بر مردم گمراه بود. اگر بيند شب پره داشت، دليل كه با مردم گمراه صحبت دارد. اگر بيند شب پره از دستش بپريد، دليل كه از صحبت گمراهي جدا گردد.

1.17.21 شبدر

شبد ر گياهي است با سه برگ چليپائي که ديدنش در خواب نيکو است. اگر در خواب ببينيم که در خانه خويش شبدر کاشته ايم يا از زمين شبدري که ديگري کنده و به ما تعارف کرده مي خوريم به آرزوهاي متعدد مي رسيم. شبدر از آرزوهاي بزرگ و پيروزي هاي درخشان خبر نمي دهد بل که گوياي چيزهاي متعددي است که کوچک اند. شبدر در خواب نيکو است فقط صورت ناخوش آن اين است که ببينيد شبدر را با سرکه مي خوريد چون سرکه در خواب اثر نيک شبدر را از بين مي برد و غم و رنج و اندوه به دنبال آن قرار مي دهد.

1.17.22 شبنم

1ـ اگر در خواب احساس كنيد شبنم بر شما مي نشيند ، علامت آن است كه دچار بيماري و تب خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد شبنمي زير نور آفتاب ميان علفها برق مي زند ، علامت آن است كه به افتخار و ثروت بسياري دست خواهيد يافت . اگر هنوز ازدواج نكرده باشيد با شخص ثروتمندي ازدواج خواهيد كرد .

1.17.23 شبه

اگر در خواب بيند كه شبه داشت، دليل كه دختر آورد. اگر دختر نياورد، دليل غم بود. اگر شبه را سفيد يا سبز بيند، دليل منفعت است. گويند، دليل شادي و خرمي است. ديدن شبه زرد به خواب، دليل بيماري است.

1.17.24 شپش

ديدن شپش در خواب، دليل بر عيال مرد باشد، كه نعمت او خورند. اگر بيند بر تن او شپش بسيار بود، دليل مال و حشمت بود.

جابرمغربي گويد: اگر بيند شپش بكشت، دليل كه دشمن قهر كند. اگر ديد شپش بسيار او را گزيدند، دليل كه به زبان خلق افتد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شپش در خواب انساني است ضعيف، شپش عيال مرد است که نعمت او را مي خورند. شپش در خواب انگل و مزاحم است. انگلي از همان نوع که گفته شد. يعني به بيننده خواب نزديک است و مزاحمي است که حتي در حريم او و محيط خانه و خانواده اش مالش را تباه مي کند و جانش را مي آزارد. يکي از معبران نوشته ـ شپش اگر يکي باشد همسر است و اگر بسيار باشد مال و منال است و دارائي ـ اگر شپش را در خواب بکشيد بر دشمن چيره مي شويد و اگر شپش هاي بسيار بيننده خواب را بگزند بر سر زبان ها مي افتد و مردم از او حرف مي زنند. به هر حال شپش در خواب هاي ما انگل و مزاحم است. تعداد شپش در خواب نشان تعداد مزاحمين نيست بل که گوياي شدت مزاحمت است.

 

1ـ ديدن شپش در خواب ، علامت ابتلا به بيماري درد آور نگرانيهاي ديگر است .

2ـ ديدن شپش روي ساقة گياهان در خواب ، نشانة قحطي و زيانهاي ديگر مالي است .

3ـ ديدن شپش بر بدن خود يا ديگري در خواب ، علامت آن است كه با نزديكان خود رفتار نامساعد و تندي خواهيد كرد .

4ـ اگر خواب ببينيد شپش مي گيريد ، نشانة آن است كه به بيماري دچار مي شويد و آن بيماري را به ديگران نيز سرايت مي دهيد .

1.17.25 شپشه

جانوري است كه به تابستان در جامه هاي پشمين افتد. ديدن وي در خواب، دليل بر همسايه دزد بود. اگر بيند شپشه جامه اوبخورد، دليل كه دزد مال او را ببرد. اگر بيند شپشه رابكشت، دليل كه دزد آن بداند و مال خود رابستاند.

1.17.26 شتر

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي خود را بر اشتري مجهول بيند كه به شتاب همي رود، دليل كند به سفر رود. اگر بيند بر اشتري جولان همي كرد، دليل است غمگين و متفكر شود. اگر بيند بر اشتري نشسته بود و راه گم كرده مي راند و ندانست راه راست كجاست، دليل است در راه خويش فرومانده و هيچ تدبير نتوان ساخت. اگر بيند ماده شتري يافت، دليل است بر اين كه زن خواهد. اگر اشتر با بچه بود، آن زن كه خواهد با فرزند بود. اگر بيند اشتر از وي روي بگردانيد و مطيع او نشد، دليل است اندوهگين شود.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند بر اشتر مست خشم آلود نشسته بود، دليل كه بر مردي بزرگ غلبه كند. اگر بيند با اشتري جنگ و نبرد مي كرد، دليل است با مردي عجمي كه دشمن بود وي را، خصومت افتد. اگر بيند كه رمه اشتران را همي چرانيد و دانست از ملك او بود، دليل كند كه وي را ولايتي بود و به مردم آن ولايت فرمانروا شود. اگر بيند اشتر را همي دوشيد ، دليل است از پادشاه مال يابد بر قدر ان شير كه دوشيده بود. اگر بيند به جاي شير از پستان شتر خون آمد، دليل است آن مال كه بدون رسد حرام بود. اگر بيند ماده شتري كسي بدو بخشيد، يا از كسي بخريد، دليل كه زن خواهد يا كنيزك بخرد. اگر بيند ماده شتري كه از او بود بگريخت يا دزد برد،دليل است از زن جدا شود يا در ميان ايشان خصومت افتد. اگر بيند ماده شتر او بمرد، دليل كه زنش بميرد. اگر بيند كه شتر بچه آورد، دليل كه زنش بچه آورد و مالش زياد شود. اگر ماده شتري ديد به اميدي كه دارد برسد. اگر بيند كه گوشت اشتر مي خورد، دليل است بيمار گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كسي گوشت اشتر بسيار بدو داد، دليل است مال يابد به قدر گوشت اشتر. اگر بيند كه اشتر را قرباني مي كرد و گوشت او را به هر كسي مي داد، دليل كه مردي بزرگ در آنجا قرباني شود يا بميرد. اگر بيند كه اشتري مجهول در پس او همي آيد، دليل كه سرگشته و متفكر شود. اگر بيند كه اشتري را قهر و زبون خويش كرد، دليل است دشمن را مقهور خويش كند. اگر بيند كه رمه اشتران در زميني يا در دهي جمع مي گرديد،دليل است در آنجا دشمن جمع شود، يا سيل در آنجا خرابي كند يا بيماري در مردم آن موضع مستولي شود. اگر بيند كه اشتران بار گندم و جو داشتند، دليل است از آن دشمن در آنجا خير و بركت بود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند بر اشتر يك ساله نشسته بود، دليل است اندوهگين شود. اگر بيند از اندام شتر وي خون زايل شود، دليل كه سعادت و نعمت دنيا يابد به قدر آن خون. اگر بيند مهار اشتري مي كشيد، دليل است بافردي فرمانبردار او را خصومت افتد. اگر بيند كه در بيابان اشتر بسيار يافت، دليل است بر بزرگي و فرمانروائي او بر جماعت بيابانگرد. اگر بيند كه دو شتر يافت، دليل كه مال يابد. اگربيند كسي وي را شتري داد، دليل كه به قدر و قيمت آن منفعت يابداز كسي. اگر بيند كه قومي شتري بكشتند و گوشت آن قسمت كردند، دليل كند كه در آن موضع مردي دارا بيمرد و مال وي را قسمت كنند به ميراث.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كه اشتران بسيار داشت و دانست كه آن جمله ملك وي است و از اشتران اعرابي بودند، دليل است در ديار عرب پادشاه گردد. اگر اشتران عجمي بودند، دليل است در ديار عجم پادشاه گردد. اگر زني بيند اشتري با بخورد، دليل كه از پادشاه مال و نعمت يابد و بدانكه پوست اشتر نيز همين. دليل را دارد و بعضي از معبران گفته اند: ميراث يابد. اگر بيند كه اشتر با او سخن گفت، دليل است خير و نيكي بدو رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن اشتر درخواب بر ده وجه بود.

اول: پادشاه عجمي،

دوم: مردي امير،

سوم: مرد مومن،

چهارم: سيل،

پنجم: فتنه و آشوب،

ششم: آباداني،

هفتم: نصيب شدن زن ،

هشتم: حج،

نهم: نعمت،

دهم: مال

اشتر عربي، دليل بر مردم عرب كند و اشتر عجمي، دليل بر مردم عجمي و بدانكه اشترباني به تاويل خداوند به تدبير و ولايت بود و راست كننده كارها بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شتر حيواني است آرام و وسيله اي است بسيار مفيد و کار آمد براي سفرهاي صحرائي و عبور از صحاري و سرزمين هاي گرم. شتر در زندگي مردم صحرا نشين نقش حياتي دارد و آنجا که از اسب کاري ساخته نيست شتر کار ساز مي شود لذا وقتي در خواب هاي ما شکل مي گيرد و ظاهر مي شود نمي تواند با سفر و جا به جا شدن بي ارتباط باشد. سوار بودن بر شتر چه در حال حرکت باشد چه ساکن گوياي مسافرت است براي بيننده خواب. داشتن شتر هاي بسيار در حالي که در عالم خواب مي دانيد آن همه شتر به شما تعلق دارد دست يابي به مال و منال بسيار است آميخته به برتري و حکم روائي. شتر ماده نيز مثل اسب ماده به زن تعبير مي شود شير دوشيدن از شتر و خوردن شير شتر بهره مندي از مال زن است. نوشيدن شير شتر بشارت سفر زيارتي نيز هست. اگر ديديد بر شتري نشسته ايد و شتر بي هدف جست و خيز مي کند و اين طرف و آن طرف مي رود غمي و اندوهي براي شما مي رسد اگر بر شتر نشسته و راه را گم کرده بوديد مشکلي در زندگي شما پيش مي آيد که از حل آن عاجز مي مانيد. چنان چه ديديد شتران بسياري جائي جمع شده اند که نه آن شتران به شما تعلق دارند و نه صاحب آن ملک را مي شناسيد حادثه اي پيش مي آيد که جنبه عام دارد و شما را نيز شامل مي شود. مثل سيل جاري مي شود يا زلزله اتفاق مي افتد يا بيماري همه گير بروز مي نمايد. خون شتر مال حرام است. اگر ديديد شتري کف به دهان آورده و مي غرد کسي که از شما غوي تر است عليه شما خشم مي گيرد و اگر ديديد شتري را به ريسمان بسته ايد و مي کشيد کسي قوي تر از خودتان را مطلع مي کنيد. اگر شتر خشمگين را نشانديد و بر او سوار شديد پيروزي بزرگي تحصيل مي کنيد. اگر پشم شتر داشتيد مالي نصيب شما مي شود و اگر ديديد در خواب زانوي شتري را مي بنديد در کار بزرگي تدبير مي کنيد و موفق مي شويد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

شتر : کار و تلاش در پیش روی شماست

نوازش کردن شتر : شخصی از شما سواستفاده خواهد کرد

شتر با بار : ارثی از دور دستها به شما خواهد رسید

سوار آن شدن : مسافرت همراه با مشقت

زدن شتر : شما بی جهت به یک دوست تعدی خواهید نمود

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شترجهاز دار رفتن به کعبه یا کاری که ثوابی در آن حد دارد

دیدن شتر بی جهاز که گرد او جمع شدند بر گروهی مهتر گردد

اگر بر شتر سوار شده دولت یابد

اگر مهار شتر در دست می کشد بر گروهی حکم کند

1.17.27 شتر مرغ

منوچهر مطيعي تهراني گويد: معبران شتر مرغ را انسان بياباني تعبير و تعريف کرده اند. عقيده عموم معبران اين است که کساني که در شهر ها زندگي نمي کنند و به لباس معمول و متداول شهر نشينان ملبس نيستند در خواب هاي ما به شکل و هئيت حيواناتي ظاهر مي شوند که عجيب و نادرند و ما به ندرت ممکن است آن حيوانات را ببينيم. شتر مرغ يکي از آن ها است که معبران مردي بياباني دانسته اند و بالطبع شتر مرغ هم زني است بياباني. اين عقايد را مي توانيم اين طور توجيه کنيم که هر کس به نظر ما عجيب جلوه کند در خواب هاي ما به شکل اين حيوانات متجلي مي شود. سوار شدن بر شتر مرغ مسافرت به نقاط بسيار دور و عجيب است. آوردن شتر مرغ به خانه دعوت يا رسيد ن مهمان غريب و بيگانه است. اگر در خواب ديديد که براي گرفتن شتر مرغي مي دويد يا تمهيد مي کنيد يا دام مي نهيد نشان آن است که براي انجام کاري ناگزير مي شويد با اشخاصي غريب و نا آشنا و مسلط تر از خودتان که توانا تر نيز هستند برخورد کنيد و آشنا شويد و تلاش و تقلاي بسيار بکنيد. پر شتر مرغ سوغات است که از سرزمين هاي دور براي شما مي رسد و اگر احيانا شما به کسي سوغات داديد اين کار از جانب شما انجام مي گيرد. زينت کردن پر شتر مرغ بر موي سر يا جامه نشان آن است که عادت و اخلاقي داريد نامطلوب که مورد پسند و تاييد ديگران نيست و مي تواند محل ايراد و ملامت باشد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شتر مرغ : سبکسریهای شما به دیگران سود میرساند

 

1ـ ديدن شتر مرغ در خواب ، علامت آن است كه پنهاني به ثروت اندوزي خواهيد پرداخت ، هم زمان با اين كار نسبت به زنان رفتاري حقارت آميز در پيش مي گيرند .

2ـ گرفتن شتر مرغ در خواب ، نشانة آن است كه با سرماية خود قادر مي شويد به سفرهاي گوناگون برويد و بر دانش گسترده اي چيره شويد .

1.17.28 شته

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  شته ضرر و زيان است و خسران دنيا و آخرت. اگر در خواب ببينيد که درختان بارداري که متعلق به شما هستند شته زده زيان مي بينيد و اهميت و شدت و ضعف زيان بستگي به اين دارد که ببينيد شته کجاي درخت را مورد تهاجم قرار داده. اگر شته به ساقه درخت آسيب رسانده باشد زيان شما بنيادي و کلي است و اگر فقط به ميوه ها حمله کرده باشد ضرر مختصري را تحمل خواهيد کرد که قابل جبران است. اگر در خواب ببنيد که همه باغ و نهال هاي متعلق به شما را شته زده دچار خسارت مي شويد و اين اشاره اي است به رفتار و اعمال شما در بيداري که درست نيست. اگر ببينيد شته اي که به درخت است به بدن شما نيز راه يافته خوب نيست و از يک بيماري خبر مي دهد. اگر در خواب ببينيد که شته درختان را زده اما باغ و درختان به شما تعلق ندارد غم زده و ملول مي شويد اما اگر درختان متعلق به شما باشد همان طور که گفتم زيان مي بينيد. اگر ديديد که شته به چوب خشک زده کساني هستند که مي خواهند مرده اي را بدنام کنند يا اشخاصي مي خواهند به مال و دارائي کسي که دستش از اين جهان کوتاه است تجاوز و تطاول کنند.

 

اگر خواب ببينيد گياهي را شته زده است ، نشانة آن است كه خبر مرگ دوستان در راه است .

1.17.29 شجره نامه

1ـ ديدن شجرنامة خود در خواب ، نشانة آن است كه مشكلات خانواده به دوش شما خواهد افتاد . در خارج از حوضة فعاليتهاي خود مي توانيد آسوده باشيد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال مطالعة شجر نامة خود هستند ، علامت آن است كه ناچار مي شويد حق خود را به ديگران واگذار كنيد . اگر در خواب ببينيد كه قسمتي از شجرنامه نيست ، نشانة آن است كه دوستان را به خاطر تنگدستي آنها ناديده مي گيريد .

1.17.30 شخم

:  شخم زدن در خواب تلاشي است در جهت اصلاح امور و صلاح و نيکي که براي بيننده خواب خالي از سود و فايده نيست اگر در خواب ببينيد که با تراکتور زمين متعلق به خودتان را شخم مي زنيد کاري بزرگ انجام مي دهيد که خير و فايده آن شامل ديگران هم مي شود. اگر زميني که در خواب شخم مي زنيد متعلق به خودتان نباشد کاري بزرگ مي کنيد که سودش به ديگران مي رسد و براي شما نيک نامي مي گذارد. اگر زميني که شخم مي زنيد مرطوب و لجن زار باشد گرفتار مشکلات مي شويد و اگر خشک باشد کار شما متعادل پيش مي رود. اگر زمين کويري و غير قابل کشت و زرع باشد گوياي اين است که تلاشي بيهوده مي کنيد و از کاري که انجام مي دهيد سودي عايدتان نمي شود. اگر در خواب ببينيد که با گاو شخم مي زنيد به کمک مردي زحمتکش و خوشنام و کاردان نياز پيدا مي کنيد که او به ياري شما مي آيد و مشترکا به کاري مفيد مي پردازيد.

1.17.31 شراب

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر در خواب ببينيد که شراب مي نوشيد دو حالت دارد. چنانچه شراب را به نيت يک ماده سکر آور مي خوريد ارتکاب گناه و تحصيل مال حرام است و اگر به قصد تبريد و فرح و انبساط مي نوشيد اقدام خير و تحصيل مال حلال است و نعمت و فراواني. مجلسي رحمه الله عليه شراب را مال حرام دانسته و مولف نفايس الفنون حکم کلي داده و همه شربت ها را مال و علم دانسته است البته اگر شيرين باشند چون شربت هاي ترش و داراي طعم هاي ديگر تعابيري ديگر مي يابند. ابن سيرين نيز نوشته شراب هايي که به طعم تلخ و ترش و به بوي ناخوش باشند غم و اندوه مي آورند و نيکو نيستند، به طور کلي نوشيدن شراب در خواب هم نمي تواند مفيد باشد.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شراب انگور روزی حلال بود

دیدن شرابهای دیگر روزی با منفعت باشد

دیدن شراب مال حرام بود

1.17.32 شرابي

اگر بيند شرابي داشت، دليل كه زن بگيرد. اگر بيند شرابي بخريد، دليل كه كنيزكي بخرد و گويند ديدن شرابي به خواب، دليل بر خادم است. اگر بيند شرابي بشكست، دليل كه خادم يا كنيزك بميرد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شرابي در خواب بر نه وجه است. اول: زن. دوم: خادم. سوم: كنيزك. چهارم: قوام دين. پنجم: صلاح. ششم: عمر دراز. هفتم: مال و نعمت. هشتم: خيروبركت. نهم: منفعت از قِبَل زنان.

1.17.33 شربت

محمدبن سيرين گويد: خوردن شربت، چون به طعم شيرين بود و خوشبوي بود، مثل شربت سيب و شربت انار، بر شش وجه باشد. اول: پاكي دين. دوم: منفعت. سوم: علم مفيد. چهارم: عمردراز. پنجم: عيش خوش. ششم: ذكر حق تعالي. اما شربتهائي كه ناخوش باشد، مثل شراب ريواس و ليمو و نارنج و آن چه بدين ماند، دليل غم و اندوه باشد و شربتهائي كه به طعم تلخ باشد و به بوي ناخوش، مثل شربت زرنا وشربت مورد و غيره، دليل بر منفعت بود از دنيا و آخرت و شربتهائي كه از بهر دارو خورند، دليل بر خير و صلاح دين و دنيا بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  کلمه کلي شربت ها اين است که اگر به طعم شيرين و به بوي خوش و به رنگ طبيعي باشند مال و سلامت و رفاه و فرح و شادي است. چنانچه مايعي به نام شربت در خواب ببينيم و بچشيم اگر شيرين باشد تعبير همان است که گفتيم ولي اگر طعم ترش و تلخ و گس يا هر طعم غير شيرين داشته باشد اندوه و رنج است و خبري است که خواب ما از کسالت و گرفتگي خاطر مي دهد. در مورد رنگ شربت ها نيز حکم همين است که اگر به بوي زننده باشند کينه و نفرت تعبير مي شود. رنگ هاي غير طبيعي نيز خوب نيستند.

1.17.34 شرارهء آتش

محمدبن سيرين گويد: شراره آتش در خواب، سخن بد باشد كه به وي رسد. اگر به قياس شراره آتش در وي مي افتاد، دليل كه جنگ و فتنه در آن موضع پديد آيد. اگر بيند كه شراره هاي آتش سخت بزرگ بودند، دليل بود كه عذاب خداي عزوجل بدو رسد، يا بدان موضع رسد. اگر بيند كه شراره آتش در ميان مردمان افتد، دليل كند كه مردمان آن موضع رابا يكديگر جنگ و خصومت افتد و آتش انداختن و بازي كردن به آتش سخن زشت گفتن بود. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه پاره آتش درخشنده در دست داشت، دليل كند كه به كار پادشاه مشغول شود. اگر بيند كه با آتش دود بود، دليل كه در آن كار او را بيم و ترس بود. اگر بيند كه آن آتش در دست وي فرو مرد، دليل كند كه درخدمت پادشاه مالي حرام به دست آورد. اگر بيند كه از آتش پاره مردم را همي داد، دليل كند كه از كردار وي مردمان را رنج و مضرت رسد و مردمان دشمن او شوند. اگر بيند كه چيزي از خوردني بر آتش همي پخت وي مي خورد، دليل كند كه سخنهاي خوش شنود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن آتش در خواب بر بيست و پنج و جه بود. اول: فتنه. دوم: كارزار. سوم: فساد. چهارم: تعب. پنجم: خصومت. ششم: سخنهاي زشت. هفتم: منع از كام و مراد. هشتم: خشم پادشاه. نهم: عقوبت. دهم: نفاق. يازدهم: بيراهي. دوازدهم: علم و حكمت. سيزدهم: راه هدي. چهاردهم: مصيبت. پانزدهم: ترس و بيم. شانزدهم: سوختن. هفدهم: خدمت پادشاه. هجدهم: طاعون. نوزدهم: سرسام. بيستم: آبله. بيست و يكم: گشايش كارها. بيست و دون: فضيلت. بيست و سوم: مال حرام. بيست و چهارم: روزي. بيست و پنجم: منفعت.

1.17.35 شرم

محمدبن سيرين گويد: شرم داشتن به خواب، دليل بر ايمان است. جابرمغربي گويد: شرم داشتن به خواب از كاري كه فساد دين در آن بود، دليل بر نقصان ايمان بود در كاري كه خير و صلاح بود، دليل است بر زيادي ايمان.

1.17.36 شستن

ديدن شستن سر و تن در خواب به آب جوي يا به آب حوض يا به آب دريا، دليل است بر نجات از غم و خلاص از اندوه. اگر اين خواب محبوس بيند، دليل كه خلاص گردد. اگر وام دار بيند، وامش گذارده گردد، اگر بيمار بيند، شفا يابد.

ابراهيم كرماني گويد: ديدن شستن درخواب خود را در آب سرد بر چهار وجه بود. اول: توبه. دوم: عافيت. سوم: خلاص شدن از زندان. چهارم: ايمني از ترس، و شستن خود را با آب گرم، دليل است بر اندوه و بيماري و ديدن دست و روي شستن در خواب، بر هشت وجه بود، اول: حصول مراد. دوم: شفاي از بيماري. سوم: خلاص از زندان. چهارم: حج اسلام. پنجم: فرج از غم. ششم: دين پاك. هفتم: ايمني از ترس. هشتم: روا شدن حاجات.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شستشوی خود : فردی نا لایق را ترک کردن

خود را در آبی تمیز شستن : خوش یمن

خود را در آب کثیف شستن : بیماری

 

1ـ اگر خواب ببينيد لباس مي شوييد ، علامت آن است كه با تلاش فراوان سرانجام به ثروت دست مي يابيد . اگر لباسها بعد از شستشو كثيف به نظر برسند ، نشانة آن است كه در كسب ثروت و لذت پيروز نخواهيد شد .

1.17.37 شُش

به خواب، دليل شادي بود. اگر بيند كه شش بسيار داشت، دليل است كه خرم گردد. اگر بيند كه شش به كسي داد، دليل كه رأفت به وي رساند. جابرمغربي گويد: اگر بيند شش خام يا پخته مي خورد، از جانوري كه گوشت او حلال بود، دليل است بر مال حلال.

1.17.38 شطرنج

ديدن شطرنج باختن به خواب، دليل بهتان و دروغ بود. اگر بيند شطرنج كرد و بر كسي غلبه كرد، دليل كه به باطل بر كسي غلبه كند. اگر بيند كه خصم بر وي غلبه كرد، دليل است بر وي بهتان گويند و كارش بي منفعت باشد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد مشغول بازي شطرنج هستيد ، دلالت بر آن دارد كه در كارهايتان با كسادي مواجه خواهيد شد ، اين خواب مي تواند نشانة بيماري و يا يافتن دوستاني ناموافق باشد .

2ـ اگر خواب ببينيد در بازي شطرنج بازنده ايد ، دلالت بر آن دارد كه از منافع غير قابل اعتماد براي شما نگراني ايجاد مي شود . اما اگر خواب ببينيد در بازي شطرنج برنده ايد نشانة آن است كه بر اتفاقات نامطلوب غالب خواهيد شد .

1.17.39 شعبده

ديدن شعبده باز در خواب ، نشانة آن است كه در راه جستجوي ثروت و شادماني با تجربه هايي تلخ روبرو مي شويد .

 

1.17.40 شعر گفتن

اگر بيند كه شعر مدح يا هجو كسي مي خواند، دليل كه سخن باطل گويد. ديدن شاعر به خواب، كه مدح و غزل گويد به تاويل نوحه گر باشد. اگر توحيد گويد، دليل دروغ بود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شعر خوانی : مشکلات

1.17.41 شغال

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه شغال جنگ كرد، دليل است كه با خويشان خصومت كند. اگر بيند كه شغال خود را بر وي مي ماليد، دليل كه از كسي نترسد. اگر بيند كه شغال بازي مي كرد، دليل است عاشق زني گردد. اگر بيند كه گوشت شغال مي خورد، دليل است از بيماري شفا يابد. اگر وام دارد، بگذارد و موي و گوشت و استخوانِ شغال، دليل است برمال.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شغال دزدی است که قصد او کند

1.17.42 شفتالو

ديدن شفتالوي زرد، دليل است بر بيماري. اگر بيند كه شفتالو به وقت از درخت جمع كرد، دليل كه از بزرگي منفعت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شفتالو درخواب بر پنج وجه است،

اول: بيماري.

دوم: كنيزك.

سوم: صلت (صله و جايزه).

چهارم: مال.

پنجم: منفعت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 معبران درباره شفتالو زياد ننوشته اند زيرا ميوه چندان مطلوبي نيست و در روياهاي ما نيز خوب تعبير نشده. کلا شفتالو را خوب نمي دانند به خصوص اگر زرد يا گنديده و بسيار نرم باشد ـ بين نرم بودن رسيدگي و نرم بودن گنديدگي فرق است ـ معبران براي شفتالو گاه تعبير آلو نوشته اند و زماني تعبيري را که براي هلو قائل هستند ذکر کرده اند. شفتالو اگر زرد باشد از بيماري و رنجوري خبر مي دهد و اگر ترش باشد همين تعبير را دارد و اگر گنديده باشد باز هم غم و رنج ناشي از فرسودگي و شکست و ناکامي است. برخي از ميوه ها هستند که ما دوست داريم و دسته اي هم هستند که دوست نداريم علت خاصي ندارد. کساني هستند که حتي شلغم را از سيب و گلابي بيشتر مي پسندند و مي خورند اما اين که کدام ميوه را دوست داريم يا نداريم در خواب هاي ما موثر هستند و معبران با تجربه از بينندگان خواب ها مي پرسند و بعد تعبير مي گويند. کسي که شفتالو را دوست دارد و در خواب اين ميوه را ببيند تعبيرش با کسي که شفتالو را دوست ندارد متفاوت مي شود. تعابيري که نوشته مي شود براي کساني است که به اين ميوه بي تفاوت هستند. کلا شفتالو ميوه خوبي در خواب هاي ما نيست اما امام جعفر صادق عليه السلام آن را (صلت) تعبير کرده اند. صلت يعني پولي که به کسي بدهند و آن پول جنبه مزد و پاداش نداشته باشد. در اين صورت اگر کسي شفتالو به شما داد پولي به عنوان صله نصيب شما مي شود.

1.17.43 شقايق

 شقايق گل اشک و ندبه و در عين حال پاکي و عصمت و بي گناهي است. اگر در خواب ببينيد که شقايق داريد علتي براي گرريستن در زندگي بيننده خواب پيدا مي شود اما دليل بي گناهي و نشان پاکي هم هست. شقايق نشان کوتاهي عمر و جوان مرگي است زيرا اين گل عمري بسيار کوتاه دارد که از سه يا چهار روز تجاوز نمي کند . اين است که معبران مي گويند اگر کسي گل شقايق در خانه اش بکارد خوب نيست و عمرش کوتاه مي شود

1.17.44 شقيقه

 اگر در خواب ببينيد که شقيقه شما متورم شده و آماسيده بار فکري براي شما پيدا مي شود. نگران و مشوش مي شويد و براي يافتن راه حل مشکل خويش لاجرم فکر بسيار مي کنيد. اگر ببينيد که شقيقه شما فرورفتگي پيدا کرده عقل شما را مي دزدند يعني موضوعي را بر شما مشتبه مي کنند. شما روي حسن نيت کاري مي کنيد که نبايد بکنيد و در نتيجه نادم و شرمنده مي شويد. همين تعبير را دارد اگر ببينيد که شقيقه شما در خواب سوراخ شده در اين صورت شما را فريب مي دهند.

1.17.45 شکار

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند در خواب شكار مي كرد، گوسفند كوهي يا گاو كوهي يا گورخري و گوشت آن بخورد، دليل منفعت بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر به خواب بيند شكاري را به دام گرفت، دليل است كه طالب زنان بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شكاركردن در خواب بر پنج وجه بود.

اول: سخن لطيف و خوشايند.

دوم: دادن بوسه.

سوم: منفعت.

چهارم: فرزند.

پنجم: مال.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شکار کردن در خواب کوشش در جهت معيشت است و شکار افکندن چه با دام و چه با تفنگ يا تير و کمان تحصيل معاش از طريق حلال است به خصوص اگر شکار افکنده شده از حلال گوشتان باشد مانند کل، آهو، بز کوهي و غيره. شکار گراز و خوک ارتکاب گناه و تحصيل مال حرام از راه ناصواب است همين طور شکار حيوانات حرام گوشت ديگر. شکار افکندن حيوانات وحشي و قوي چيرگي بر دشمن تعبير شده است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن صید کردن روزی حلال بود

1.17.46 شکارچي

لوک اويتنهاو مي گويد :

شکارچی : عشقی بزرگ

 

1.17.47 شکاف

1ـ ديدن شكاف بر سطح ديوار يا اشياء در خواب ، نشانةآن است كه در ادارة امور شغل خود با مشكلاتي روبرو خواهيد شد كه باعث جدايي شما از خويشاوندان خواهد شد .

2ـ ديدن شكاف بر سنگهاي كوه در خواب ، نشانة آن است كه دوستي با خيانت ورزيدن به شما ، شادماني زندگي تان را به اندوه مبدل مي سازد .

3ـ ديدن شكاف در خواب ، علامت بيماري يا خيانت دوستي است كه شادماني شما را تبديل به اندوه مي كند .

1.17.48 شکر

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن شکر اندک در خواب نيکو است و شيرين کامي و توفيق تعبير شده است همچنين شنيدن سخنان خوش از دوستان ولي شکر بسيار ديدن در خواب خوب نيست و نوشته اند حرص و آز و طمع است و در نتيجه تلخ کامي و شکست. اگر ببينيد که شکر مي خوريد، چه با چاي و چه به طريقي ديگر، در صورتي که شکر محور خواب شما باشد نيکو است و خواب شما مي گويد توفيق و نصرتي انتظار شما مي کشد يا شما را تحسين مي کنند و مي ستايند که البته کاري مورد قبول و پسند عام انجام مي دهيد ولي شکر زياد اگر در خواب ببينيد که به طور غير معمول مي خوريد يا انباشته مي کنيد خوب نيست.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نبات و شکرو انگبین وگل وشکر ومانند آن تعلق به ایمنی دارد

1.17.49 شکر کردن

اگر در خواب بيند كه شكر مي گذارد، دليل است بر دوستيِ دين قوت و جاه و زيادتي.

 

1.17.50 شکستن

اگر به خواب بيند كه اندامي از اندامهاي او بشكست، دليل زيان است به سبب خويشي كه بدان اندام تعلق دارد.اگر بيند كه چيزي از آلات مناهي بشكست، مانند چنگ و رباب، دليل بود بر خير.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شکستن: شما اطرافیانتان را وادار میکنید تا عقیده شما را بپذیرند

 

1ـ اگر خواب ببينيد استخوان دست يا پايتان شكسته است ، دلالت بر آن دارد كه در مديريت شكستهايي خواهيد خورد .

2ـ ديدن شكستن اسباب و وسايل خانه در خواب ، علامت دعوا و آشفتگي روحي ميان افراد خانواده است .

3ـ شكستن پنجره در خواب ، نشانة داغدار شدن است .

4ـ ديدن حلقة شكسته در خواب ، علامت آن است كه رقابتهاي حسادت آميز تبديل به شورش و دعواهايي خشونت آميز خواهد شد .

1.17.51 شکم

به تاويل معبران بر سه وجه بود.

 

حضرت دانيال گويد:

ديدن شكم از ظاهر و باطن، دليل بر مال بود.

 

محمدبن سيرين گويد:

دليل بر فرزندان بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

دليل بر خويشان. اگر بيند شكمش بزرگ شده بود، دليل مال بود. اگر كوچك بيند، دليل بر نقصان مال و فرزند بود. اگر بيند هر چه درشكم داشت بيرون آورد باز در شكم نهاد، دليل كه به مراد رسد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه از شكم فرزند بيرون آمد، دليل كه ازنسل وي فرزندي ايد كه اهل بيت او را حشمت بيفزايد. اگر بر شكم خود موي بيند، وام دار گردد. اگر بيند از شكم خود موي بسترد، دليل وام را بگذارد. اگر بيند سوراخي در شكم داشت، دليل كه عيالان مال او را بخورند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شكم در خواب بر چهاروجه بود.

اول: جاي علم (مرکز علم).

دوم: نظام (نظم وترتيب امور).

سوم: عيش (زندگي و معاش خوش).

چهارم: فرزندان.

1.17.52 شکنبه

ديدن شكنبه هر جانوري كه گوشت او حلال بود، دليل بر مال حلال كند. اگر شكنبه پر از سرگين است، دليل بر مال حرام كند. اگر بيند شكنبه پخته مي خورد، دليل بر منفعت است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شکنبه در خواب هاي ما به نظر معبران مال حلال و معيشت و روزي است و همه آن چيزهائي است که در جهت تامين معاش خويش تحصيل مي کنيم. اگر شکنبه محتوي سرگين و کثافت باشد مالي است حرام و اگر بد رنگ و متعفن باشد گرفتاري و زحمت است در جهت همان مالي که به دست مي آوريد. شکنبه حيوانات حرام گوشت غم و اندوه است اما گوياي زيان مالي نيست.

1.17.53 شکنجه

ابن سيرين گويد: شکنجه در خواب دليل خاري وبيچارگي بود اگر بيند آن کس کس ديگر را شکنجه مي کرد دليل که آن کس را در ميان مردم خوار کند

جابر گويد اگر پادشاه اورا شکنجه مي کرد دليل که از پادشاه به او مضرّت رسد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ديديد کسي شما را شکنجه مي دهد مفهوم آن اين است که شما تسليم محض هستيد و نزد شکنجه کننده زبون و خوار شده ايد و او بر شما حاکم است که مي تواند شما را شکنجه دهد. اين پيش داوري ذهن شما است که همه اين ها را در يک صحنه _ شکنجه شدن - نشانتان مي دهد. ضمير نهفته شما مي خواهد بگويد زبون و ذليل و خوار شده ايد. کسي به شما تعدي مي کند و نمي توانيد از حق خود دفاع کنيد، نه مقابله و نه مخالفت. چنان چه ببينيد ناشناسي شما را شکنجه مي دهد يک بيگانه موجب خواري شما مي شود و اگر آشنائي اين کار را بکند از آشنا و چه بسا از نزديکان خويش ضربه مي خوريد. شکنجه دادن ديگران نيز تسلط بر ديگران است.

 

1ـ اگر خواب ببينيد كسي شما را شكنجه مي دهد ، علامت آن است كه در اثر توطئه هاي دوستان فريبكار ، متحمل اندوه و نوميدي خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد شما كسي را شكنجه مي دهيد ، نشانة آن است كه نقشه هايي كه براي به دست آوردن ثروتي ريخته ايد ، نقش بر آب خواهد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد مي كوشيد از شكنجه شدن ديگران جلوگيري كنيد ، علامت آن است كه پس از تلاش فراوان به معشوق مورد نظر خود خواهيد رسيد .

1.17.54 شکوفه ها

ديدن شكوفه ها، چون به وقت خود باشد نيك باشد و شكوفه كنار، دليل بر عروس خوبروي بود و شكوفه درختهاي ديگر، دليل بر سخن هاي لطيف است. اگر بيند كه شكوفه را مي بوئيد، دليل است مردم او را ثنا گويند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شکوفه ها در خواب هم خوبند و از فرح و شادي و نشاط و پول و مال اندک خبر مي دهند. شکوفه گيلاس دختر جوان است بين پانزده تا بيست. شکوفه آلبالو پسري است خشن و ترش رو و گاه گستاخ بين چهارده تا هيجده سال. شکوفه سيب زن جواني است بين هيجده تا بيست و پنج و شکوفه بادام پول و مال اندک است. به خصوص مالي است بخش بخش نه اندوخته و انباشته. شکوفه زردآلو زني است بين بيست و پنج تا سي سال که رنج و فتنه و بلا مي آورد و شما را نيز رنجور و بيمار مي کند. اگر در خواب ببيند درختان بي بر مانند بيد وکاج و سرو و چنار شکوفه آورده اند خوب نيست و نشان از فتنه و آفت است. شکوفه در فصل بهار بهتر است ولي در فصول ديگر هم بد نيست. شکوفه در خواب ديدن در فصل زمستان چندان تعريفي ندارد چون وجوه مختلف پيدا مي کند که به منظور احتراز از اطاله کلام از آن مي گذريم. به هر حال ديدن شکوفه ها در خواب نيکو هستند و بيننده خواب بايد به فال نيک بگيرد و خوش دل باشد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد درختان غرق شكوفه شده اند ، دلالت بر آن دارد كه بزودي رويدادهايي شادي آفرين برايتان رخ خواهد داد .

1.17.55 شل شدن

اگر بيند كه اندامي از اندامهاي او شل شد، چنانكه نتوانست بر خواستن، دليل است توبه كند و سِرّ خود را از مردم باز دارد. اگر اين خواب را مردم بينند، تاويل به خلاف اين بود.

1.17.56 شلاق

ديدن شلاق در خواب ، نشانة وجود اختلافات ميان دوستان است .

 

1.17.57 شلغم

ديدن شلغم به خواب، دليل است بر غم و اندوه. اگر بيند كه شلغم به كسي داد، دليل كه زحمتي به كسي رساند.

جابرمغربي گويد: ديدن شلغم پخته بهتر از خام بود. اگر بيند كه شلغم از خود دور كرد، دليل است كه از غم و غصه و اندوه و گرفتاري برهد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن شلغم در خواب چندان خوب نيست چه پخته باشد چه خام . شلغم را به عنوان غايت چيزهاي بد و دوست نداشتني و بي معني مثال مي زنند لذا در خواب هاي ما گوياي غم هائي هستند که نفرت و انزجار ديگران را بر مي انگيزانند. شلغم گرفتن از ديگران نشان آن است که دهنده شلغم براي شما ناراحتي فکري به وجود مي آورد و اگر در خواب شما به کسي شلغم بدهيد اين شما هستيد که او را مي آزاريد و مي رنجانيد. مشاهده کشت شلغم نيز تعبير خوشي ندارد و گوياي آن است که شاهد و ناظر اموري خواهد بود که کلا رنج دهنده و آزار رساننده است.

 

1ـ ديدن شلغم درشت در خواب ، علامت آن است كه آينده اي درخشان خواهيد داشت ، و از پيروزيهاي خود پيوسته سرمست خواهيد شد .

2ـ خوردن شلغم در خواب ، علامت آن است كه به بيماريي مبتلا خواهيد شد .

3ـ سوا كردن و خريدن شلغم در خواب ، علامت آن است كه از فرصتهايي كه زندگي در اختيار شما خواهد گذاشت ، به خوبي استفاده خواهيد كرد و ثروتي براي خود گرد خواهيد آورد .

4ـ خوردن شلغم خام در خواب ، علامت آن است  كه به اندوه و يأسي شديد دچار خواهيد شد .

5ـ اگر دختري خواب ببيند شلغم مي كارد ، علامت آن است كه دارايي قابل توجه اي به ارث خواهد برد ، و با مردي خوش قيافه ازدواج خواهد كرد .

1.17.58 شلوار

به خواب ديدن شلوار، دليل بر زني عجمي بود يا زني دون. اگر بيند شلوار بخريد، دليل كه كنيزكي عجمي كند. اگر بيند در ميان شلوار او ماري يا كژدمي بود، دليل كه دشمني با عيال او فساد كند. اگر بيند شلواري به وي بخشيدند، دليل است خادمي به وي بخشند. اگر در خواب بيند كه شلواري چركين داشت، دليل عقوبت بود. اگر مردي در خواب ديد كه شلواري سرخ در پا داشت، دليل كه بي حرمت گردد. اگر شلوار زرد بيند، دليل است بيمار گردد. اما شلوار رنگين به خواب ديدن، زنان را نيكو بود. اگر بيند كه شلوار او گم شد، دليل كه كنيزك يا خادمش بگريزد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شلوار به خواب بر سه وجه بود.

اول: زن.

دوم: كنيزك.

سوم: خادم.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شلوار با روابط جنسي مرد ارتباط مي يابد، حتي اگر اشاره به زن و همسر بيننده خواب باشد به هيچ وجه جنبه _ عاطفي - ندارد. اگر ببينيد که شلوار خود را گم کرده ايد از نظر روابط جنسي دچار تشويش و اظطراب مي شويد و بيشتر از هر چيز نگران قضاوت مردم درباره خودتان خواهيد شد. بخصوص اگر در خواب ببينيد که بدون شلوار از خانه بيرون مي رويد يا در معرض نگاه مردم قرار بگيريد اين نشان آن است که مردم درباره شما حرف مي زنند و به خود حق مي دهند که در مورد مسائل خصوصي شما داوري مي کنند.اگر در خواب ببينيد شلواري گشاد و بي قواره پوشيده ايد روابط شما با همسرتان و هر زني که در زندگي تان وجود دارد به سردي مي گرايد و اگر شلوارتان زياد تنگ باشد تحت فشار قرار مي گيريد و به شما چيز هائي تحميل مي شود که نمي پسنديد و دوست نمي داريد. اگر در خواب ببينيد که شلواري را که به پا داريد متعلق به خودتان نيست گوياي آن است که زني با نيت فساد و گناه در مسير زندگيتان قرار مي گيرد. اگر در خواب ببينيد شلواري نامتناسب پوشيده ايد ولي بقيه لباس شما مرتب است، مثلا پاچه هاي شلوارتان از زير زانو بريده شده يا جيب هاي نا همرنگ بر آن دوخته اند يا مانند دلقک هاي سيرک شلواري گشاد و پف دار و تمسخر انگيز به پا داريد اين به شما خبر مي دهد که از جانب همسرتان به آبروي شما لطمه وارد مي آيد و او کاري مي کند که شما را سرزنش و ملامت مي نمايند و شرمندگي تحمل خواهيد کرد. اگر در خواب ببينيد که شلوار پشت و رو پوشيده ايد همسرتان به شما دروغ مي گويد و احيانا خيانت مي کند چه از نظر مالي و چه از جهت عاطفي. اگر در خواب ببينيد شلواري با رنگ سرخ پوشيده ايد خوب نيست و آبروي شما در مخاطره قرار مي گيرد. اگر زرد باشد خودتان و همسرتان در معرض ابتلا به بيماري قرار مي گيريد. اگر سبز باشد به سفر مي رويد و در پايان غمگين مي شويد. سياه بد نيست به شرطي که با بقيه لباستان هماهنگ باشد.

 

در مجموع‌، البسه‌ و پوشاك‌ در خواب‌ نشان‌ دهنده‌نقش‌ هايي‌ هستند كه‌ ما در زندگي‌ ايفا مي‌كنيم‌ و همچنين‌ نمايانگر برداشت‌ و استنباط افراد روي‌ مامي‌باشند. اگر در خواب‌، پوشيدن‌ يا در آوردن‌ شلوار،محور قرار گرفته‌ باشد، به‌ احتمال‌ زياد در رابطه‌ بانقش‌ تان‌ در محل‌ كار، خانه‌ يا هر قسمت‌ ديگري‌ اززندگي‌ برايتان‌ سؤالاتي‌ پيش‌ آمده‌ است‌. با بررسي ‌دقيق‌ محتواي‌ عاطفي‌ خوابتان‌ و اين‌ كه‌ چه‌ كسي‌شلوار به‌ تن‌ داشت‌، مي‌توانيد به‌ راحتي‌ اين‌ گونه‌خوابها را تعبير نماييد.

1.17.59 شلوار بند

ديدن شلواربند، دليل بر عورت مرد كند. اگر بيند كه شلواربندي خوب داشت، دليل كه قضيب او سخت و محكم گردد. اگر كهنه بيند تاويلش به خلاف اين است.

1.17.60 شمار کردن

اگر درخواب بيند با كسي شمار مي كرد، دليل كه در سختي افتد. جابرمغربي گويد: هر شمار كه آن آسان بود، محنت آن كمتر بود.

 

1.17.61 شمد

منوچهر مطيعي تهراني گويد: تعبير شمد همان است که براي روتختي نوشتيم و اشاره اي است به زن و همسر بيننده خواب با اين تفاوت که با عفت و شرم و حياي زن نيز ارتباط مي يابد. شمد بد رنگ و سوراخ و سوخته به بيننده خواب در مورد همسرش هشدار مي دهد.

1.17.62 شمشاد

شمشاد مردي است نه چندان توانگر و مال دار و نه چندان فقير و مستمند ولي هر چه دارد مي نماياند و پنهان نمي کند. او حد خويش را مي شناسد و در رعايت حدود ديگران نيز اصرار دارد. او انساني است که هر چه زائد بر نياز خويشتن دارد در پايان سال انفاق مي کند و مجددا با اقل سرمايه کار خويش را مي آغازد و در آخر سال بار ديگر صاحب تمکن مي گردد و برنامه سال پيش را به اجرا در مي آورد. او مردي است خوش رو و نيک محضر و راز دار که اسرار اطرافيان خويش را مي داند و هرگز بر زبان نمي آورد و پرده کسي را نمي درد. شمشاد در خواب هاي ما چنين انساني است به اضافه سرسبزي و فرح و شادي. پس اگر در خواب شمشاد ديديد اشاره اي است به اين که در آينده نه چندان دور با چنان مردي برخورد خواهيد داشت. ديدن شمشاد خوب است و به هر عنوان که ببينيد تعبير بدي ندارد و اگر در خانه خود داشته باشيد و در خواب ببينيد که در باغچه محل مسکوني خودتان شمشادهايي کاشته ايد و داريد البته بهتر است تا در پارک يا جاي ديگر ببينيد.

1.17.63 شمشير

شمشير در نيام، زني بود و بي نيام، دليل بر مال است و فرمانروائي. اگر زني در خواب بيند كه در دست شمشير داشت، دليل كه او را پسري آيد. اگر بيند كه شمشير او در نيام بشكست، دليل فرزند او در شكم بميرد. اگر مردي بيند شمشير برهنه داشت و خواست كه بر كسي زند، دليل كه سخني انديشده با كسي بگويد. اگر بيند كه شمشير بر كسي زد و كارگر نبود، دليل كه وي را نسل منقطع گردد. اگر بيند كه شمشير در گردن حمايل داشت، دليل كه ولايتي را حكم كند. اگر بيند به موجبي كسي را شمشير زد، دليل كه به نام مضروب مشهور گردد. اگر بيند شمشيرها داشت يا به او دادند، دليل كه توانگر گردد. اگر بيند كه از وي شمشير گرفتند، دليل كه از عمل معزول گردد. اگر بيند كه شمشير بر ميان بست، دليل كه عمرش دراز بود. اگر بيند شمشير زرين داشت، دليل كه از مهتري راحت يابد. اگر شمشير را آهنين بيند، دليل كه كارش فوري گردد. اگر شمشير از بلور بيند، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. اگر بيند كه شمشير او از مرواريد بود، دليل كه از علما منفعت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شمشير درخواب بر پنج وجه بود.

اول: فرزند.

دوم: ولايت (فرمانروايي).

سوم: محبت.

چهارم: منفعت.

پنجم: ظفر (پيروزي).

 

ديدن شمشير، دليل بر مردي قوي و فصيح بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شمشير در خواب هاي ما معرف هيبت و قدرت است و برندگي و کارآئي را نيز به تيزي و قاطعيت شمشير تشبيه مي کنند. ديدن شمشير در خواب وجوه نامطلوب و بدي ندارد. معبران نوشته اند که شمشير در نيام و غلاف زني است مجهول و ناشناخته براي بيننده خواب. زني است که به ظاهر و به اسم او را مي شناسيد اما از درون و شخصيت او اطلاعي نداريد و هيچ نمي دانيد داراي چه افکار و انديشه هائي است و فهم و شعور و خرد و دانش او چقدر است. اگر در خواب ببينيد که شمشيري در نيام داريد با زني بسيار مهم و صاحب شهرت و آوازه آشنا خواهيد شد که بسياري کارها مي تواند در جهت تامين سود شما انجام دهد. معبران نوشته اند که شمشير برهنه _ کلام و سخن _ است و آن هم کلامي که گفته و سخني که بر زبان رانده شود.شمشير حمايل و آويخته به گردن قدرت و شوکت است. اگر شمشير به کسي بزنيد و او را مجروح کنيد خواب شما مي گويد که سخني ناصواب مي گوئيد و ديگران را مي آزاريد و اگر بزنيد و او مجروح نشود زيان مي رسانيد يا دل کسي را مي شکنيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شمشیر کارد وسلاح قوت بوی رسد

1.17.64 شمع

محمدبن سيرين گويد:

شمع دولت و عز و نعمت بود. اگر بيند كه شمع به دست خود افروخته داشت، دليل كه عز و دولت و نعمتش زياده گردد. اگر شمع افروخته ديد در خانه خود، كه خانه از نور آن روشن شد، دليل كه در آن سال نعمت بر وي فراخ گردد. بعضي از معبران گويند: وي را عيال موافق باشد. اگر بيند كه شمع افروخته كسي به وي داد، دليل كه از قبيله بزرگ زني بخواهد بر قدر و قيمت آن چنانكه اگر شمعدان آن سيمين بود، از اصل گوهري و با صلاح بود. اگر زرين باشد، آن زن از مردم قوي و دلير باشد. اگر از سرب بود آن زن از مردمِ ملازاده بود، اگر از سفال بود آن زن از مردمانِ عامه بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر شمع افروخته از دست او بمرد، دليل كند زنش بميرد. اگر زن ندارد، حالش بد شود. اگر بيند كسي شمع در دست او بكشت، دليل كسي بر وي حسد برد. اگر شمع نيفروخته بيند، دليل كند از اين چيزها كه در پيش گذشت اندك نفعي بر وي رسد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر زن دارد پس آورد. اگر غريب بود زن خواهد يا كنيزك خرد. اگر غايب بود از سفر بازآيد. اگر در شهر خويش شمعهاي افروخته ديد، دليل كه پادشاه شهر عادل و دادگر است و قاضي منصف و دانشمندان شهر زاهد شوند رعيت را عروسي و رامش بود و خرمي در آن شهر بسيار واقع شود. اگر در مسجد يا مدرسه ها شمع افروخته بيند، دليل كه مردمانِ شهر به طاعت و عبادت مشغول شوند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شمع در خواب، بر چهارده وجه بود.

اول: پادشاه.

دوم: قاضي.

سوم: فرزند.

چهارم: عروسي.

پنجم: فرمانروائي.

ششم: مهتري وسروري .

هفتم: سراي و خانه.

هشتم: شادي.

نهم: علم.

دهم: توانگري و ثروت.

يازدهم: عيش و عشرت.

دوازدهم: كنيزك.

سيزدهم: زن.

چهاردهم: چنانكه بيننده بيند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 شمع هم فرزند خوب و صالح است و هم عزت و جلال و هم علم و دانش. اگر زني در خواب ببيند که شمعي روشن در دست يا در خانه دارد صاحب دختري برگزيده و ممتاز مي شود. اگر بيماري ببيند شفا حاصل مي کند و اگر وامداري ببيند اداي دين خواهد کرد. اگر کسي شمع روشن به شما بدهد بسيار خوب است و خواب شما مي گويد که شما را به عزت و نعمت مي رساند . براي دختران و پسران جوان شمع روشن جفت است. اگر شمعي روشن داشتيد و خودتان فوت کرديد خوب نيست. معبران نوشته اند بيننده خواب اگر زن داشته باشد همسرش را از دست مي دهد. اگر همسر نداشته باشد وضع او بد مي شود. اگر شمع افروخته اي داشته باشيد و ديگري آن را خاموش کند نشان آن است که کسي بر شما رشک مي برد و نفاق مي کند و بر شما چيره مي گردد. شمع روشن نشده بد نيست بل که بد آن است که در خواب شمع افروخته و روشني را چه خودتان چه ديگري خاموش کند.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

شمع

روشن کردن آن : شما دوستان خوبی خواهید یافت

خاموش کردن آن : شما از دوستانتان قهر خواهید کرد

بسیار نورانی : شما به یک ضیافت دعوت خواهید شد

یک شمع روشن در دست داشتن : خوشبختی زیاد

شمعی که دود میکند : شما تا حد یک چاپلوس سقوط خواهید کرد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شمع و چراغ فرزند بود

1.17.65 شمعدان

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  شمعدان خانه و خانواده ما است که روشنايي هاي ما زا آن جا مايه مي گيرد. مادر ما آن جاست همسر ما آن جا است و فرزند ما آن جا است و بالاخره در آن جا است که آرامش مي يابيم و آسايش مي کنيم و تامين داريم. خانه و خانواده همه اين ها را مي تواند به ما ببخشد و در خود جمع داشته باشد و شمعدان در رويا هاي ما اشاره اي است و به خانه و خانواده اگر شمعدان مجلل و با شکوه باشد خانه و خانواده اي خوب و دل خواه خواهيم داشت و نشان آن است که وضع مالي ما بهبود مي يابد و از جهت همسر و فرزند نيز خيالي آسوده خواهيم داشت و چنان چه شمعدان خرد و حقير باشد تعبير خلاف آن است. برخي از معبران نوشته اند شمعدان زن است که اگر نقره اي با شد خوب است. اگر طلائي باشد آن زن از خانواده اي بزرگ بيرون آمده است. اگر گلي باشد روستائي يا فقير است چرا که ممکن است روستائي فقير نباشد و فقير هم روستا نشين نشود. آن قدر که درباره شمع گفته و نوشته شده معبران درباره شمعدان چيزي مهمي ذکر نکرده اند ولي به تجربه ثابت شده که شمعدان جز خانه و خانواده اشاره به چيز ديگري نمي تواند باشد.

 

اگر خواب ببينيد در شمعداني ، شمعهايي سالم قرار گرفته است ، نشانة آن است كه آينده اي درخشان در انتظار شماست . اما اگر ببينيد در شمعدانها ، شمعي نيست ، تعبيري بر خلاف آنچه بيان شد ، دارد .

1.17.66 شن

شن اگر ريز باشد گرفتاري است و وبال به خصوص اگر بر زمين ريخته شده و بيننده خواب قصد عبور از روي آن را داشته باشد. آن قدر که در کفش و لاي انگشتان ما برود و زير پايمان فشرده شود در اين صورت ابتلاست به مشکلات رنج آور و دست و پاگير. اما اگر شن درشت باشد ( ريگ ) پول است و معبران به خصوص ريگ را به سکه تعبير کرده اند. اگر در خواب ببينيم که شن درشت از کف رودخانه جمع مي کنيم يا از زير آب بالا مي آوريم و در اين حالت آب محسوس باشد به تزوير و نيرنگ و ريا پولي به دست مي آوريم. اگر آن آب گل آلود باشد غم و اندوهي گريبانگير ما مي شود که لذت داشتن پول ار از بين مي برد. اگر در خواب ببينيم که شن به کسي مي دهيم به او سود مي رسانيم و چنانچه ببينيم کسي به ما شن يا ريگ مي دهد به قدر آنچه مي گيريم از او سود عايدمان مي شود. شن مخلوط از ريز و درشت داشتن بد نيست و کار و اشتغال است.

1.17.67 شنا کردن

در خواب شناكردن، دليل معيشت بود به حيلت. اگر بيند كه به وقت شنا كردن در آب صاف غرق شد، دليل كه در عز دنيا غرق گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه دردريا شنا كرد و به كنار نتوانست آمد، دليل كه در بند بماند. اگر بيند كه در آب بِمُرد، دليل كه در دست خصمان هلاك گردد.

 

جابرمغربي گويد: اگر بيند كه در آب غرق شده و بمرد، دليل كه در شغل دنيا غرق گردد. اگر بيند كه از دريا به شنا كردن بيرون آمد و جامه بپوشيد، دليل است كه از شغل پادشاه خلاص گردد. اگر به خلاف اين بيند، دليل است در كار دنيا بماند، يعني در كار پادشاه.

 

شيرجه‌ زدن‌ در خواب‌ نشان‌ دهنده‌ آن‌ است‌ كه‌شما در تلاشيد تا به‌ كنه‌ و عمق‌ يك‌ موقعيت‌ موجوددر زندگي‌تان‌ پي‌ ببريد. آب‌ نشانگر ضمير ناخودآگاه‌است‌. بنابراين‌ مي‌توان‌ اين‌ خواب‌ را به‌ اين‌ شكل‌تعبير كرد كه‌ شما در حال‌ كند و كاو درون‌ ضميرناخودآگاهتان‌ هستيد. فرويد معتقد بود كه‌ شيرجه‌زدن‌ در خواب‌ مي‌تواند معني‌ جسماني‌ داشته‌ ونشان‌ دهنده‌ جنبه‌هاي‌ معاشرتي‌ انسان‌ باشد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

شنا کردن : زندگی بی دغدغه

در آبهای کدر : مانع

غرق شدن یا فرو رفتن در آب : بدبختی

شنا کردن در آبهای با جریان تند : کاری جسورانه

تماشای شناگران : تحقق یافتن آرزوها

کسی که در آب زلال شنا میکند  سمبل غسل تعمید و مبرا شدن از ناپاکیها استفاده میکند که نشانگر باروری روحی کامل است و بدان معناست که فرد پس از یک دوره پاکسازی آمادگی لازمه را جهت باروری کسب کرده است. او با یک فکر روشن که از تمامی ناپاکیها شسته شده است از خواب برخواهد خاست

1.17.68 شنالک

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند با كسي شنالك مي باخت، دليل كه مال حرام يابد، اگر فرياد داشت. اگر فرياد نداشت، دليل كه با كسي خصومت كند.

1.17.69 شنبليله

 شنبليله گياهي است بد طعم و نازيبا ولي بسيار پر خاصيت. گياهي است که وجودش اساسي نيست ولي در بيشتر غذاها که با سبزي تهيه مي شود از آن استفاده مي کنند و وجودش را ضروري مي دانند لذا معبران شنبليله را به ناصح و مربي خشن و دلسوز تعبير کرده اند. کسي که با زبان تلخ انسان را نصيحت مي کند و شنونده را مي رنجاند لين دلسوز است و خير ما را مي خواهد. اگر در خواب شنبليله ببينيم چه بخوريم، چه پاک کنيم، چه بخريم و چه از مزرعه بکنيم يا کسي به ما بدهد، فرق نمي کند، به هر حال چنين کسي در زندگي ما پيدا مي شود که البته وجودش مغتنم است. اين ناصح دلسوز تلخ زبان براي دختران و پسران جوان پدر يا مادر است. براي زن جوان مادر شوهر خوب و مهربان است و براي ديگران دوست يا مربي يا پير و مرشد و بالاخره کسي که از او حرف شنوي داريم و او خير ما را مي خواهد.

1.17.70 شنگرف

ديدن شنگرف در خواب، دليل غم بود. اگر بيند كه شنگرف ميخورد، دليل كه مقرب پادشاه گردد. اگر بيند شنگرف بفروخت يا از خود جدا كرد، دليل است از غم و اندوه برهد. اگر ديد به شنگرف صورت مي كرد، دليل به لهو و باطل فريفته شود. اگر بيند به شنگرف چيزي نوشت، اگر آن چه نوشت قران يا توحيد يا دعا بود، دليل خير و نيكوئي است، اگر به خلاف اين بيند، دليل بر شر و فساد است.

1.17.71 شوربا

ديدن شوربا به خواب كه با گوشت گوسفند پخته باشند و خوش طعم است، دليل منفعت باشد. اگر به خلاف اين بيند، تاويلش به خلاف بود.

جابرمغربي گويد: ديدن شوربا چون با گوشت لطيف پخته باشند، دليل فائده بود. اگر به گوشت غليظ پخته باشند، دليل غم و اندوه است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شوربا نعمت و فايده و خير و نيکي است. اين تعبير کلي شورباست ولي در غذاهايي مانند شوربا، آبگوشت، آش، حليم و از اين قبيل که از مواد مختلف و متعدد تهيه و پخته مي شود طعم و مزه آن مسير را معين مي کند. اگر در خواب فقط شوربا ببينيم خوب است و نعمت و خوبي تعبير شده چه خودمان پخته و تهيه کرده باشيم و چه ديگري به ما بدهد ولي اگر آن را بخوريم و بد طعم و بدمزه باشد غم و اندوه و ناراحتي است. خيلي کارها هست که ما به اميد سود بردن انجام مي دهيم يا اقدام مي کنيم ولي در جريان عمل با شکست رو به رو مي شويم و ناراحتي نصيب ما مي گردد. شورباي بد طعم و بدمزه چنين چيزي را در خواب مي نماياند. شوري و ترشي آن نيز همين تعبير را دارد.

1.17.72 شونيز

ديدن شونيز، دليل غم است و خوردن آن، دليل بر مضرت و نقصان باشد.

 

1.17.73 شوهر

1ـ اگر خواب ببينيد شوهرتان شما را ترك مي گويد ، علامت آن است كه مدتي روابطي تلخ بين شما و شوهرتان حكمفرما خواهد بود . اما تلخيها با آشتي و صميميت به پايان مي رسد .

2ـ اگر خواب ببينيد شوهرتان با شما بدرفتاري مي كند ، نشانة آن است كه شوهرتان به شما علاقه و اعتماد خواهد داشت .

3ـ اگر خواب ببينيد شوهرتان مرده است ، علامت آن است كه به اندوه و نااميدي گرفتار خواهيد شد .

4ـ اگر در خواب شوهرتان را رنگ پريده و ناراحت ببينيد ، نشانة آن است كه يكي از افراد خانواده مدتي بيمار و بستري خواهد شد .

5ـ اگر در خواب شوهر خود را شاد و آراسته ببينيد ، علامت آن است كه خانه لبريز از شادماني مي گردد و آينده اي درخشان در انتظار شماست .

6ـ اگر شوهر خود را در خواب بيمار و بستري ببينيد، علامت آن است كه شوهرتان با شما بدرفتاري خواهد كرد و نسبت به شما دلسرد خواهد شد .

7ـ اگر خواب ببينيد شوهرتان به زني ديگر دل بسته است ، علامت آن است كه شوهرتان بع زودي از محيط خانواده دلسرد مي شود و در جستجوي خوشبختي به جايي ديگر مي رود .

8ـ ٍٍٍٍٍاگر خواب ببينيد شوهر خود را دوست نداريد ، نشانةآن است كه فرصتهايي نشاط آور اما زودگذر را تجربه خواهيد كرد .

9ـ اگر دختري خواب ببيند شوهر دارد ، نشانة آن است كه مورد توجه مردان قرار خواهد گرفت زيرا فاقد زيبايي است .

10ـ  اگر خواب ببينيد شوهرتان دور از شما زندگي مي كند ، نشانة آن است كه محيط هاي ناسازگار و ناخوشايند مانع تفاهم شما با شوهرتان مي شود .

11ـ اگر خواب ببينيد شوهرتان صاحب مقامي است و طرفداراني دارد ، نشانة آن است كه دوستان شما را به دردسر خواهند انداخت .

1.17.74 شهاب سنگ

مولف گويد:

ديدن شهاب سنگ دليل بر قلبه بر خواستهاي شيطاني است اگر از اهل ايمان باشد.

شکست خوردن در تفکرات و کارها و نقشها اگر پايبند به اعتقادات ديني نباشد.

مي توان گفت اگر ببينيد شهاب سنگ به کسي اثابت نمود دليل بر سخن چين بودن ايشان است

در کل شهاب به دنبال کننده شياطين که به شنود اسرار آسمانها مي پرداختن تعبير مي گردد

1.17.75 شهادت

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه شهادت مي آورد و بيننده مصلح بود، دليل است با شهادت از دنيا برود. اگر مفسد بود، دليل كه ازگناه توبه كند. اگر مشرك بيند مسلمان شود.

1.17.76 شهباز

منوچهر مطيعي تهراني گويد: شهباز بازي است ممتاز. بازي است از نژاد بهتر و برتر و در خواب هاي ما تقريبا همان تعبيري را دارد که براي شاهين نوشته ايم. لطفا به حرف ـ ش ـ کلمه شاهين نگاه کنيد.

1.17.77 شهد

شهد با موم، تاويل از ميراث بود يا غنيمت حلال. اگر بيند كه شهد داشت، دليل كه به قدر آن علم حاصل كند. اگر بيند از آن شهد به مردم مي داد، دليل كه خلق از علم او بهره مند گردند. اگر به خلاف اين بيند، تاويل به خلاف اين بود. گويند ديدن شهد به خواب، دليل قران بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شهد به خواب، دليل قرآن بود و بر پنج وجه است.

اول: ميراث.

دوم: غنيمت.

سوم: معلم وعلم.

چهارم: روزي فراخ.

پنجم: قران آموختن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

شهد همان انگبين است که در حرف الف نوشته شده. معبران در مورد شهد يا شربت غليظ که ما وقتي با انواع ميوه مي آميزيم نام مربا به آن مي دهيم معتقدند که علم و دانش است و بهره اي است که انسان از خرد و دانايي خويش مي برد. نقل است که عالم فرزانه اي در خواب ديد در حوضي از شهد و عسل افتاده و هر چه دست و پا مي زند قادر نمي شود خويشتن را از آن مهلکه نجات دهد. چند روز بعد از آن خواب فرمانرواي آن منطقه به دنبالش فرستاد که بيا به فرزندان من در س بده. او ناگزير پذيرفت و رفت و به تدريس فرزندان سلطان و وزيران پرداخت اما يک روز در تفسير يکي از سوره هاي قرآن چيزي گفت که به ذوق و سليقه سلطان خوش نيامد. بچه ها به پدر خويشتن گفتند و وزيران به اطلاع سلطان رساندند و او خشمگين شد و عالم فرزانه را به شلاق زد و بعد محبوس نگه داشت. چنين است که معبران شهد و انگبين را علم و دانش دانسته اند و بهره اي که از طريق علم عايد انسان مي شود.

1.17.78 شهر

محمدبن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند كه شهري شد، دليل است دينش قوي گردد و به مراد برسد. اگر بيند كه از شهر بيرون يا بيرونش كردند، تاويل به خلاف اين باشد. اگر بيند كه از شهر به شهري رفت، دليل است زن را طلاق دهد و زن شوهر ديگر كند. اگر بيند كه از شهر مسلمان به شهر كفر رفت، دليل است در دين كافران رود. اگر بيند كه در شهر گرمسير برف و يخ ديد، دليل است كه در آن شهر تنگي است. اگر در شهر سردسير بيند، دليل فراخي نعمت است. اگر بيند كه از روستائي به شهر آمد، دليل منفعت بود. اگر بيند كه از شهر به روستا مي رفت، دليل است مراد نيابد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر خود را در شهرهاي هندوستان بيند، دليل است كارش تباه شود. اگر در شهرهاي تركستان بيند، دليل كه بر دشمنان ظفر يابد. اگر خود را در شهرهاي ماوراالنهر بيند، دليل عز و جاه است. اگر خود را در شهر خوارزم بيند، دليل كه كارش بسته گردد. اگر در شهرهاي خراسان ببيند، دليل كه كارش به آساني تمام شود. اگر خود را در شهرهاي طبرستان بيند، دليل كه به كار سخت گرفتار شود. اگر خود را در شهرهاي عراق بيند، دليل كامراني و دولت است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر خود را در شهر فارس بيند، دليل است صحبت او با پارسيان بود. اگر در شهر كرمان بيند، دليل است عيالش زياده گردد. اگر شهر حجاز بود، دليل كه حج بگذارد. اگر خود را در شهرهاي يمن بيند، دليل ايمني است. اگر در شهرهاي مصر بيند، دليل خرمي است. اگر خود را به شهر شام بيند، دليل كه غمگين گردد. اگر در شهر آذربايجان بيند، دليل كه كارها به رنج و بلا كند. اگر در شهرهاي روم بيند، دليل كه مرادش برآيد و كامراني يابد. اگر در شهرهاي فرنگ بيند، دليل كه در كار دنيائي نيك شود، اما در دين ضعيف است. اگر در شهرهاي مغرب بيند، دليل نقصان كار او است. اگر در شهر شيرواني و شماخي بيند، دليل است بر شر. اگر خود را در شهر مدينه بيند، دليل است از تجار منفعت يابد. اگر در شهر واسط بود، دليل كه ديندار و پارسا است. اگر خويش را در شهر بصره بيند، دليل است از مردم راحت يابد و بهره مند شود. اگر خود را در شهر كوفه ديد، دليل است از مردم راحت يابد. اگر خود را در شهر موصل بيند، دليل كه به مراد نرسد. حضرت دانيال گيد: اگر خويش را در شهر حلب بيند، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. اگر در شهر دمشق بيند، دليل است روزي بر وي فراخ شود. اگر خود را در بيت المقدس بيند، دليل است كه پارسا باشد و حج گذارد. اگر در شهر اخلاص بيند، دليل است كارش شوريده شود. اگر در شهر دربند بيند، كارش بسته شود. اگر در شهر نفيس بيند، دليل است كارش نقصان پذيرد. اگر در شهر لنجه بيند، كارش زياده شود. اگر در مراغه بيند، دليل راحت است. اگر خود را در شهر تبريز بيند، دليل اندوه است. اگر خود را در قزوين بيند، دليل است با بزرگي صحبت دارد. اگر در ري است، دليل كه او را سوگند افتد. اگر در گرگان بيند، دليل كه كارش ساخته شود. اگر خود را در نيشابور بيند، دليل است با بزرگان پيوندد. اگر در طوس بيند، دليل منفعت است. اگر خود را در كاشمر بيند، دليل است غمگين شود. اگر خود را در اسكندريه بيند، دليل كه ازكاري پشيمان شود. اگر درشيراز بيند، دليل است به عشرت مشغول شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شهرها در خواب بر چهار وجه است

اول: دين و ديانت.

دوم: به عيش و خوشي گذرانيدن.

سوم: از زني كه حلال اوست منفعت بيند.

چهارم: راحتي و آسايش.

1.17.79 شهرت

1ـ اگر خواب ببينيد فردي مشهور هستيد ، نشانة آن است كه اميدهاي شما به يأس تبديل مي گردد .

2ـ ديدن اشخاص مشهور در خواب ، علامت آن است كه از گمنامي به افتخار و شهرت مي رسيد .

1.17.80 شهرستان

اگر به خواب بيند در شهرستاني شد، دليل است دينش قوي شود و عاقبتش محمود بود. اگر ديد به شهرستاني رفت و ايمن نشست، دليل كه به خدمت پادشاه رود و منفعت يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شهرستان به خواب بر هفت وجه است. اول: پادشاه. دوم: رئيس. سوم: قوت دين. چهارم: عامه. پنجم: ايمني. ششم: ظفر. هفتم: استواري كارها.

1.17.81 شيخ

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شیخ شدن زن طلاق گوید

 

1.17.82 شير وحشي

اگر در خواب بيند كه با شير جنگ مي كرد، دليل است بر دشمني خصومت كند و از ايشان آن كس را ظفر باشد كه غالب گردد. اگر بيند كه شير از عقب وي مي آمد و به وي نمي رسيد، دليل است از پادشاه ترسي بيند. اگر در خواب بيند كه از شير مي گريخت و شير او را طلب نكرد، دليل است از آن چه ترسد ايمن گردد. اگر بيند كه گوشت شير خورد، دليل است از پادشاه خلعت يابد. ابراهيم كرماني گويد: ديدن شير به خواب، دليل پادشاه باشد. اگر بيند كه با شير مجامعت كرد، دليل است از پادشاه خواري بيند

 

حضرت دانيال گويد:

اگر درخواب بيند كه او را پادشاه شيري داد، دليل است وي را بر ولايتي حاكم گرداند. اگر بيند كه بر پشت شير نشست، دليل است منزلتي تمام حاصل كند.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن شير نر درخواب، دليل است بر پادشاه و شير ماده، زن پادشاه اگر بيند كه شير ماده را مي دوشد، دليل است دبير پادشاه گردد. اگر اين خواب را زني بيند، دايه پسر پادشاه شود. اگر بيند شير را بر پشت گرفته بود، دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر بيندشير او را بگزيد، دليل كه او را از دشمن مضرت رسد. اگر بيند كه شير در برگرفت، دليل است مطرب پادشاه گردد. اگر بيند كه با شير طعام خورد، دليل است مال پادشاه خورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شير در خواب برسه وجه بود.

اول: پادشاه.

دوم: مردي دلير.

سوم: دشمن قوي.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 شير - حيوان - در خواب هم خطرناک و دشمني است بي حساب و بي رحم. اگر از کسي مرعوب و از گزند و آسيب او بيمناک باشيم آن شخص در خواب ما به شکل شير ظاهر مي شود. چنان چه در خواب شيري ديديم که به ما حمله کرد مورد هجوم حادثه يا شخصي قرار مي گيريم. اگر از او بگريزيم در واقع از خطر مي گريزيم اگر بر شير چيره شويم و آن حيوان را بکشيم يا منهدم کنيم بر دشمن چيره مي شويم و از مخاطره مي رهيم.شير ماده زني است که در مسير زندگي شما قرار مي گيرد و چنان چه ببينيد شير ماده اي را رام کرده ايد با زني ثروتمند آشنا شده و از او سود مي بريد. شير _ لبن _ شير خوردني در خواب نعمت و برکت و سود و بهره است بخصوص اگر شير حيوانات شناخته شده حلال گوشت باشد مثل شير گاو و گوسفند و بز و غيره. شير شتر در خواب نعمتي است که در سفر عايدتان مي شود يا از راه دور مي آيد. روي هم رفته شير در خواب هاي ما نعمت است و هر چه تازه تر باشد بهتر است . شير آب معاش ما است و طريقي است که امرار معاش مي کنيم. چنان چه در خواب ببينيم شير دستشوئي ما گرفته و هر چه مي پيچانيم باز نمي شود مشکلي در طريق امرار معاش براي ما به وجود مي آيد. اگر شير را بگشائيم و آب زيادي از آن بيرون بزند معاش ما فراخ مي شود. اگر نتوانيم آب را قطع کنيم و ببنديم هر چه شير را به پيچانيم با زهم آب از آن خارج شود مال خود را هزينه مي کنيم و هدر مي دهيم.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

شیر –حیوان- کامیابی که حاصل زحمات خودتان خواهد بود

بوسیله یک شیر مورد تعقیب واقع شدن : شما مورد غضب واقع خواهید شد

کشتن یک شیر : پیروزی

پوست شیر : ثروت

شیری که نعره میکشد : خطر

شیری درون یک قفس : دشمن مغلوب شده

شیر دست آموز : یک دوست تازه

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شیر از پادشاه نیکوئی بیند وحرمت بزرگ بدست آورد

1.17.83 شير خوردني

شير هر چند تازه تر و شيرين تر بود، منفعت آن بيشتر باشد و چون شير را در خمره بيند، دليل زيادتي مال است. اگر شير را ترش بيند، تاويل به خلاف اين است. اگر شير تازه خورد، دليل مال حلال است. اگر زني بيند كه شير در پستان او جمع شد، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر بيند شير مي دوشيد و به عوض شير خون مي آمد، دليل است مال حرام يابد. اگر درخواب بيند كه از پستان خود شير مي خورد، دليل است در كسب خود نقصان كند. اگر كسي به خواب بيند كه كودك شده بود و شير مي خورد، دليل است كه از مرادها بازماند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن شيرِ چهارپايان دشتي، دليل بر مال اندك است. اگر بيند كه شير گورخر مي خورد، دليل صلاحيت بود. اگر بيند كه شيرِ اشتر خورد، دليل فراخي است. اگر بيند كه شيرِ آهو مي خورد، دليل است روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند كه شيرِ بز خورد، دليل است كه از زني منفعت يابد. اگر بيند كه از شيرِ پلنگ نوشيد، دليل است بر دشمن ظفر يابد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند كه شيرِ بر خورد، دليل است مال دشمن بستاند. اگر ديد كه شيرِ پيل خورد، دليل است كه از بزرگي مال حاصل كند. اگر ديد كه شيرِ گاوميش خورد، دليل كه از زني زحمت بيند، اگر ديد كه شير خوك خورد، دليل است كه بي خرد شود. اگر شيرِ گرگ خورد، دليل است كه عيالش با وي خيانت كند. اگر بيند كه شيرِ گوسفند خورد، دليل است كه مال حلال حاصل كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دوشيدن هر حيوان حرام گوشت در خواب ، دليل بر غم و اندوه است .

دوشيدن حيوان حلال گوشت ، دليل بر مالى است كه بدست مى آيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شیر خوردن روزی فراخ شود

دیدن شیر نیک باشد

1.17.84 شير خشت

ديدنِ شيرخشت، دليل بر روزي حلال است. اگر بيند كه در صحرا شيرخشت جمع مي كرد، دليل كه از سفر مال حاصل كند. اگر بيند شيرخشت بسيار در خانه داشت، دليل كه از مال سود تمام كند. اگر ديد كه شيرخشت ميخورد، دليل است مال خود را بر عيال نفقه كند. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شيرخشت درخواب بر سه وجه است. اول: مال حلال. دوم: فراخي عيش. سوم: كام يافتن.

1.17.85 شير خشک

شيرخشت در خواب روزي حلال است و ضمنا يار همراه و موافق. اگر زني شيرخشت ببيند که مي خورد صاحب دختر مي شود. اگر زني اين خواب را ببيند که نازا است و تا آن روز فرزند نياورده صاحب فرزند مي شود. اگر مردي ببيند که شيرخشت مي خورد مالي حلال به دست مي آورد يا دوستي موافق و همراه و دل سوز مي يابد که در سختي ها و مشکلات به ياري او مي شتابد و اين دوست هيچ رنج و زحمتي ايجاد نمي کند. شيرخشت دوستي است آرام ملايم و مفيد که هرگاه به او نياز داشته باشيد خدمت مي کند و در غير مواقع ضروري زحمتي ندارد. از حضرت امام صادق عليه السلام نقل است که شيرخشت يا فراخي روزي و مال حلال است يا کاميابي. نوشته اند که اگر ببينيد شيرخشت از صحرا جمع مي کنيد از سفر سودي مي بريد که گسترده و وسيع است.

1.17.86 شير دادن

اگر دختري بيند، در پستان او شير جمع شده بود، دليل كه در خوردي بميرد.

اگر زن جوان بيند،در پستان او شير جمع شده بود،دليل كه عمرش دراز است.

 

مولف گويد:

اگر در خواب ببيند فرزند دختري دارد و به او شير مي دهد يعني خرمي و نعمت براوافزون مي شود به ميزان شيري که به بچه دخترش داده (در بيداري چنين بچه اي نداشته باشد)

اگر کسي به او بچه دختري داد و او به آن شير داد تعبيرش همان باشد

اگر بيند بچه پسر دارد دليل بر غمگيني و اندوه مي باشد

1.17.87 شيره

محمدبن سيرين گويد:

ديدن شيره انگور، دليل منفعت است. اگر بيند كه شيره انگور بيفشرد، دليل است زني مستوره بخواهد. اگر بيند كه شيره تازه ميخورد، دليل است مال حلال يابد. اگر شيره ترش بيند، دليل است از پادشاه مال و بزرگي يابد و هرچند درخواب شيره را شيرين تر بيند، منفعتش بيشتر باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شيره درخواب بر چهار و جه است.

اول: مال حلال.

دوم: منفعت بسيار.

سوم: عيش خوش(زندگي خوش و مرفه).

چهارم: عزت و كامراني.

1.17.88 شيريني ها

محمدبن سيرين گويد:

ديدن شيرينيها، دليل شادي و روزي حلال باشد. اگر بيند كسي شيريني به وي داد، دليل كه راحتي به وي رساند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شيريني به خواب بر شش وجه بود

اول: مال حلال.

دوم: منفعت.

سوم: علم و حكمت.

چهارم: فرهنگ.

پنجم: ثناي و مدح نيكو.

ششم: كنيزكي خوبروي.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شیرینی های دیگر زن بخواهد

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

حکم کلي مولف نفايس الفنون و عرايسالعيون درباره شيريني ها اين است که شريني ها جمله در خواب سخن هاي خوش و مال و منفعت هستند شکلات نيز مشمول اين تعبير قرار مي گيرد اما اين شيريني چون آميخته به قهوه يا کاکائو است تعبير متفاوتي پيدا مي کند. شکلات در خواب لذت گناه آلود است که غم مي آورد و اندوه مي آفريند. اگر در خواب ببينيد که شکلات مي خوريد به دنبال دل خود مي رويد و کاري را انجام مي دهيد که دوست داريد ولي از نظر ديگران پسنديده نيست و در نتيجه شما غمين و ملول مي شويد. تبعيت از هواي نفس هميشه ملال مي آورد و موجب ملامت مي شود. ديدن شکلات در خواب کاري است از همين نوع. خريدن شکلات يا هديه گرفتن نيز همين تعبير را دارد ولي تعارف دادن و هديه بردن نشانه آن است که شما براي ديگري خوشحالي همراه با اندوه و تاسف مي بريد و سبب ناراحتي او مي شويد. اگر طعم قهوه يا کاکائوي شکلات زياد باشد اين تفاوت قطعيت بيشتري پيدا مي کند و ميزان اندوه و تاسف بر شادي و شعف آن مي چربد ولي اگر شهد شکلات بيشتر باشد و طعم قهوه و کاکائو مختصر محسوس باشد شادي بيشتر است و اندوه کمتر.

1.17.89 شيشه

محمدبن سيرين گويد: ديدن شيشه به خواب، دليل زن باشد و گويند، دليل بر خدمتكار خانه است، لكن ثباتش نباشد. اگر ديد كه شيشه به وي دادند، دليل كه زني درويش بخواهد. اگر بيند كه در شيشه روغن گل يا روغن بنفشه بود، دليل كه زني توانگر بخواهد و ديندار اگر بيند كه از آن شيشه شراب انار يا شراب به خورد، دليل است مال زني بخورد. اگر ديد شيشه بشكست، دليل كه زن بميرد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند كه شيشه چيزي خوشبو است، دليل است بيمار گردد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  معبران نوشته اند شيشه بطري زن است و محتواي آن مال زن است يا کامي است که از زن گرفته مي شود. اگر در خواب فقط شيشه ببينيم اشاره کلي است به زن و بيشتر بايد ديد که درون شيشه چيست يا شيشه براي چه هدف و منظوري فراهم آمده است. شيشه هائي که درون آن ها مشروبات الکلي مي ريزند اشاره اي هستند به فساد و تباهي و گناه. اگر شيشه اي داريم که درون آن آب ريخته ايم نشان آن است که از جانب زن يا همسر بيننده خواب امنيت و راحت پديد مي آيد. اگر شيشه رنگي باشد نوع رنگ اهميت پيدا مي کند. اصولا شيشه هاي رنگي اشاره به مشکلات هستند ولي اندکي تفاوت بين آن ها وجود دارد. شيشه سرخ دعوا و خشم و غضب است. سياه خوب نيست و زرد نشان آن است که دري از فرج مقابل شما وجود دارد و چنان چه مشکلي در زندگيتان هست با همت و اراده مي توانيد آن مشکل را رفع نمائيد. اگرِشيشه شکسته بود نشان از شکستگي دل است.

 

1ـ اگر خواب ببينيد از پشت شيشه به بيرون نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه بهترين آرزوهاي شما را آسماني ابري و تيره مبدل به اندوه مي سازد .

2ـ اگر در خواب تصوير خود را در شيشة پنجره ببينيد ، علامت اختلاف و مشاجره در امر ازدواج و شكست در معاملات و بي ثمر ماندن تلاش ها است .

3ـ اگر در خواب چهرة خود و ديگران را در شيشة پنجره ببينيد ، نشانة آن است كه شما دوستان خود را فريب مي دهيد زيرا سرپرست دو خانواده هستيد .

4ـ شكستن شيشه در خواب ، نشانة آن است كه در اثر تصادف و زودتر از موعد طبيعي خواهيد مرد .

5ـ شكستن ظروف شيشه اي در خواب ،نشانة آن است كه قراردادهاي كاري به شكل نامطلوبي پايان مي يابد .

6ـ گرفتن كريستال از كسي در خواب ، نشانة آن است كه به خاطر استعداد و هوش خود ستايش خواهيد شد .

7ـ اگر در خواب ظروف كريستال به كسي هديه بدهيد ، نشانة آن است كه به تعهدات خود نمي توانيد به موقع عمل كنيد و شكست مي خوريد .

8ـ اگر دختري نامزد خود را در شيشه ببيند ، علامت آن است كه جشن نامزدي خود را به هم خواهد زد .

9ـ اگر زني شوهر خود را در شيشه ببيند ، علامت آن است كه براي شادي و سربلندي خود تقلا خواهد كرد .

10ـ اگر در خواب از شيشة پنجره به جايي نگاه كنيد ، علامت آن است كه ناچار مي شويد زيرِ دستِ كسي كار كنيد .

11ـ اگر خواب ببينيد شيشه هاي پنجره بخار كرده اند ، نشانة آن است كه در موقعيت نامطلوبي قرار خواهيد گرفت .

12ـ اگر زني در خواب چهرة مرداني بيگانه را در شيشه پنجره ببيند ، علامت آن استك كه او را در حين عملي ناپسند غافلگير مي كنند و اين عمل موجب سرافكندگي او و نزديكانش مي شود .

13ـ اگر مردي در خواب چهرة زنان بيگانه را در شيشه پنجره ببيند ، علامت آن است كه در اثر اعمال حماقت آميز سلامت و كار خود را به نابودي مي كشد .

1.17.90 شيطان

لوک اويتنهاو مي گويد :

شیطان : جستن از خطر

حر ف زدن با شیطان : اطراف شما پر است از افراد به ظاهر دوست

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شیطان خلال دین باشد

1.17.91 شيطرنج

بدانكه شيطرنج داروئي است كه خوردن آن، دليل بر مضرت باشد و نقصان مال، و ديدن آن درخواب، خيري نباشد و دليل بر مضرت كند.

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ش, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir