مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 7
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 7
بازديد اين ماه : 249
بازديد اين سال : 532
بازديد کل : 272634

مشخصات کاربر

آي پي : 3.146.255.127
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 3597 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"18:52"

حرف د

1.11.1 دارائي

اگر خواب ببينيد صاحب ثروتي هنگفت هستيد ، نشانة آن است كه در كارها و زندگي موفق خواهيد بود و دوستاني صميمي خواهيد يافت .

 

1.11.2 دارچين

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند دارچين بسيار داشت، دليل كه غمگين و متفكر شود. اگر بيند دارچين مي خورد غم اندوهش صعب تر بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند دارچين جهت رفع علت مي خورد و او را سود داشت، دليل نيكي و صلاح است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دارچين تلخ کامي و فکر و خيال است. شايد غصه اي پيش نيايد و غم بزرگي نباشد اما تکدر و گرفتگي خاطر و فکر و خيال بيننده خواب را مي آزارد. اگر در خواب ببينيد دارچين مي خوريد، به هر طريق که باشد، گرفتار اندوه و گرفتگي خاطر مي شويد به خصوص اگر در خواب از خوردن آن خوشتان نيايد. اگر ديديد مثلا دارچين دم کرده را با رغبت و ميل مي نوشيد و از نوشيدن آن خوشتان مي آيد گناهي مرتکب مي شويد که بعدا براي شما اندوه و ناراحتي مي آورد. اگر ديديد دارچين به ديگران مي دهيد براي او ناراحتي به وجود مي آوريد که خودتان هم در آن سهيم هستيد. تر و خشک و کوبيده و نکوبيده دارچين يک تعبير دارد.

1.11.3 دارکوب

لوک اويتنهاو مي گويد :

دارکوب : یک ملاقات

 

1.11.4 دارو

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند بيماري دارو بخورد و او موافق بود، دليل كه صلاح دين.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر دارو موافق نبود، دليل كه صلاح دين وي زايل شود. اگر دارو جهت شفا نوشيد، دليل كه به قدر موافقت دارو صلاح دنيا طلبد. اگر بيند جهت مردم دارو تهيه مي كرد، دليل كه با مردم نيكوئي كند. اگر بيند داروي خشك مي ستد، دليل كه از غم و اندوه باز رهد

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند چون دارو خورد او را زيان و مضرت رسيد، تعبيرش همين است. اگر بيند كه دارو خورد كه عقل و هوش از او زايل شود. دليل كه از غم و اندوه فرج يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

هر داروئي كه زرد باشد، دليل بر بيماري و رنج كند

هر دارو كه به خوردن آسان است، دليل بر شفا و راحت كند و آن چه به خوردن بد است، دليل بر بيماري كند.

اگر بيند دارو خورد و بر وي اثر كرد، دليل است كه دين وي به صلاح آيد. اگر به خلاف اين نيز بيند بد باشد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 دارو در خواب چاره است و دارو خوردن چاره جويي. اگر ديديد دارو به ديگري مي دهيد خواب شما مي گويد عقده و کينه و نفرت خود را خالي مي کنيد. دادن دارو به ديگران گوياي شخم و نفرتي است که از آن شخص داريم يا از دست او عصبي هستيد. معبران نوشته اند اگر ديديد دارو مي خوريد و دارو به حال شما مفيد است کاري موافق دين انجام مي دهيد و اگر اثر مفيد نداشت کاري خلاف دين مي کنيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن خوردن دارو یا داشتن آن یا بیع آن در هر حال خوب است

دیدن دارو منفعت خلق دارد و از رنج بیرون آید

1.11.5 داخل آب رفتن

حضرت دانيال گويد: اگر بيند كه به آب اندر همي رفت و اندر آن وقت، تن او قوي بود، خاصه كاري اندر آنكار ظاهر گردد و اگر بيند كه در آب صافي رفت و تن او پوشيده بود، دليل بر قوت دين بود وتوكل كردن بر ايزد تعالي و استقامت كار وي

1.11.6 داس

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند داس در دست داشت، دليل كه آلتي بياورد كه وي را مال حاصل شود. اگر بيند با داس كشت و درو كرد، دليل او را مال و نعمتي به رنج حاصل شود. اگر داس او بشكست و يا ضايع شد، مال او نقصان يابد.

جابر مغربي گويد: اگر داس زرين يا سيمين در دست داشت، دليل بود كه از مال حرام چيزي حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  داس وسيله انتفاع است و ابزار کار کشاورزي است و چون خود کشاورزي در خواب بد نيست ديدن داس هم نمي تواند تعبير بد داشته باشد. چنانچه در خواب ببينيد که داس در دست داريد يا داس به ديوار اتاق شما آويخته است امکان و وسيله اي مي يابيد که به کمک آن سود مي بريد ولي اين سود آسان به دست نمي آيد و با رنج و کار و تلاش همراه است. اگر ديديد داس به کسي مي دهيد به او سود مي رسانيد يا عملي در مسير خير انجام مي دهيد. داس تيز بهتر از داس کند است و چنانچه در خواب ببينيد داسي در دست داريد که زنگ زده و کند است خواب شما مي گويد احتمال کاميابي است ولي وسيله نيست. داس شکسته ناکامي است در امري که پيش مي آيد. تيز کردن داس جستجوي وسيله براي توفيق است.

 

1ـ ديدن داس در خواب ، نشانة آن است كه بيماري مانع رسيدگي به كارها و همچنين رفتن به مسافرت خواهد شد .

2ـ ديدن داس قديمي و شكسته در خواب ، نشانة جدايي از دوستان و شكست در اقدامات حرفه و كار است .

1.11.7 داغ کردن

محمدبن سيرين گويد:

داغ كردن به خواب، دليل بر يافتن گنج و مال است. اگر بيند بر تنش داغ بود، دليل به قدر آن گنج و مال يابد. اما اگر آن مال را در خيرات و طاعت حق تعالي هزينه كند، در عقبي از عقوبت حق تعالي رستگار شود. ولي اگر در شر و فساد صرف كند، به عذاب مبتلا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند از محل داغ خون و ريم بيرون مي آمد، دليل كه به خدمت پادشاه مقيم شود. اگر از نشان داغ خون و ريم نمي آمد، دليل كه از سلطان بهره نيابد.

 

حضرت دانيال و ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند داغ بر كسي نهاد يا كسي داغ بر تن او نهاد، تاويلش سخن زشت است، يا بر او تهمت نهند. اگر به جهت علتي به پشت وي داغ نهادند، دليل بر دين و دنياي او بود. بعضي از معبران گويند: داغ كردن بيان است در كار پادشاه.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

داغ آتشين در خواب ، منع و خوددارى از پرداخت زكات است و مشغولى در لشكر پادشاه .

1.11.8 دام

محمدبن سيرين گويد: دام اگر بيند، مكر وحيلت بود. اگر بيند پاي او در دام گرفتار است، دليل بود كه به مكر و حيله گرفتار شود. اگر بيند پايش از دام گشوده گشت، تاويلش به خلاف اين بود

جابر مغربي گويد: اگر جانوري از جمله حيوانات با دام بگرفت، آن كس را كه به آن جانور منسوب است به مكر و حيلت به چنگ آورده، مطيع و فرمانبر خود كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  دام در خواب گرفتاري ا ست. اگر ببينيد که دام براي شکار گسترده ايد که ديگران را بيازاريد و مبتلا کنيد، اين دام گستري نشانه توفيق و استحصال نيست. اگر دامي ديديد که ندانستيد به چه کسي تعلق دارد با مشکلي رو به رو مي شويد. اگر رشته دام را در دست داشتيد نوشته اند که رشته کاري به دستتان مي افتد که به صلاح خود شما و ديگران نيست. اگر ديديد که خودتان به دام افتاديد گرفتار و مبتلا مي شويد. دام براي صيد ماهي خوب است به شرط آن که ماهي صيد کنيد. اگر دام بيافکنيد و ماهي صيد نکنيد ناکامي و شکست است.

 

1ـ اگر خواب ببينيد براي شكار حيواني دام مي گسترانيد ، علامت آن است كه براي به ثمر رسيدن طرحهاي خود از دسيسه استفاده مي كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد حيواني در دام انداخته ايد ، علامت آن است كه براي به ثمر رسيدن طرحهاي خود از دسيسه استفاده مي كنيد .

3ـ ديدن دام خالي در خواب ، علامت آن است كه به فقر وتنگدستي مبتلا خواهيد شد .

4ـ ديدن دامي پاره در خواب ، علامت آن است كه يكي از اعضاي خانوادة شما بيمار خواهد شد .

1.11.9 دامن

1ـ اگر خواب ببينيد روي دامن كسي نشسته ايد ، نشانة آن است كه در حرفة خود با مشكلي روبرو نخواهيد شد. اگر دختري در خواب ببيند فردي روي دامنش نشسته است ، علامت آن است كه مورد سرزنش و انتقادات ديگران قرار خواهد گرفت .

2ـ اگر ماري بر دامن خود ببينيد ، علامت آن است كه از طرف دشمنان مورد تحقير و اهانت قرار مي گيريد . اگر گربه اي را بر دامن خود ببنيد ، نشانة آن است كه دشمني شما را فريب خواهد داد .

1.11.10 دانشکده

1ـ ديدن دانشكده در خواب ، علامت آن است كه به مقامي منصوب مي شويد كه مدتها در انتظارش بوديد .

2ـ اگر خواب ببينيد پس از اتمام تحصيلات خود ديگر بار در حال ثبت نام در دانشكده هستيد ، نشانة آن است كه در كار پسنديده اي امتياز به دست مي آوريد .

1.11.11 دانشگاه

1ـ اگر خواب ببينيد از دانشگاهي ديدن مي كنيد ، دلالت بر آن دارد كه در آينده به خاطر فرصتهايي كه در اثر كاهلي از دست خواهيد داد ، متأثر مي شويد .

2ـ اگر خواب ببينيد مالك آموزشگاهي هستيد و يا در آن زندگي مي كنيد ، نشانة آن است كه به كسب دانشي خواهيد پرداخت كه برايتان ثمري نخواهد داشت و آرزوهايتان بر باد خواهد رفت .

3ـ اگر كسي خواب ببيند بعد از اتمام دورة تحصيلي خود مجدداً به دانشگاه باز مي گردد ، نشانة آن است كه خود را در مقابل درخواستهايي كه از او مي شود ناتوان خواهد ديد .

1.11.12 دانه ها

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه از دانه هاي چيزي بر زمين ريخته بود، آن چيزها را نرخ كاسته گردد و هر چيز از دانه ها كه بيند، كه درخانه كرد يا درجوالي يا در جاي ديگر، نرخ آن چيز گران شود.

جابر مغربي گويد: اگر بيند شپشه دردانه ها افتاد، دليل كه نرخ دانه ها گران شود. اگر بيند دانه ها از زمين برچيد، نرخ آن گران شود. اگر بيند آتش در بازار چوب فروشان افتاد، دليل كه دانه ها گران شود. اگر بيند مردگان دانه ها به مردمان دادند، دليل كه دانه ها ارزان شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: در قديم مي گفتند دانه هاي برکت و نعمت خداوند هستند و چنانچه دانه اي زير پا و در رهگذر افتاده يا ريخته بود جمع مي کردند و براي مرغان مي گذاشتند در خواب عينا اين عقيده صدق مي کند و دانه هاي برکات و نعمات هستند و ديدن دانه در خواب نيکو است. اگر در خواب ديديد که دانه هاي بسيار و از انواع متفاوت داريد پولي نصيب شما مي شود که ريز و درشت و سکه و اسکناس هاي گوناگون است. اگر در خواب ديديد که به مرغان دانه مي دهيد به دوستانتان کمک مي کنيد. اگر ديديد به کبوتر دانه مي دهيد با کسي که قهر هستيد آشتي مي کنيد يا اگر جوان هستيد عاشق مي شويد. اگر زني که از شوهرش جدا شده ببيند که در خواب به کبوتر دانه مي دهد آشتي مي کند و به خانه اش باز مي گردد. مخصوصا اگر کبوتر حرم باشد. دانه دادن به کبوتران حرم در خواب بسيار خوب است. اگر در خواب ببينيد که به گنجشک دانه مي دهيد به همسايه خود کمک مي کنيد. اگر در خواب ببينيد که از زمين دانه برمي داريد نعمت و برکت مي يابيد و چنانچه ببينيد دانه مي پاشيد و مرغي آنجا نيست مال خود را به بيهودگي خرج مي کنيد. اسراف مي کنيد و مالتان را هدر مي دهيد. اگر در خواب ببينيد که گوني هاي دانه داريد مال مي اندوزيد يا مالي اندوخته نصيب شما مي شود. اگر دختري در خواب ببينيد که به کبوتر دانه مي دهد شوهر مي کند. اگر پدري ببيند که به کبوتر دانه مي دهد به دختر خود جهيز مي دهد و او را به خانه بخت مي فرستند يا براي پسر خود زن مي گيرد.

1.11.13 دايي

لوک اويتنهاو مي گويد :

دایی ، عمو : سود زیاد

 

1.11.14 دباغي

محمدبن سيرين گويد: دباغي كردن در خواب، گذاشتن شغل مردمان بود. اگر كسي به خواب بيند كه دباغي مي كرد. دليل كه شغل مردمان به صلاح بگذارد. اگر بيند مرده را زنده همي كرد، دليل كه پيشه را دباغي كند. ابراهيم كرماني گويد: دباغي در تاويل والي بود كه مردمان سراي ها به وي سپارند و ميراث وارثان قسمت كند و پوست درخواب مال و ميراث بود. اگر دباغي به خواب بيند كه مرده زنده كرده، دليل كه از دباغي بي نياز گردد. جابر مغربي گويد: دباغي به خواب ديدن، در تاويل، مردي بود كه صلاح كار بدو بود.

1.11.15 دبهء روغن

محمدبن سيرين گويد:

دبه روغن درخواب، مردي امين بود كه مال كسان رادر خير و شر نفقه كند. اگر بيند دبه روغن داشت يا كسي بدو داد، دليل كه با مردي امين او را صحبت افتد به دوستي و از او خير يابد، به قدر بزرگي و كوچكي دبه. اگر دبه را چركين و كهنه بيند، دليل كه از آن مرد شر و مضرت بدو رسد. اگر بيند دبه او ضايع شد از او جدا شود و ترك صحبت او بگويد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدين دبه به خواب بر نه وجه است.

اول: مرد امين،

دوم: زن.

سوم: خادم.

چهارم: قوام واستواري دين.

پنجم:تندرستي و صلاح دين.

ششم: عمر درازوطولاني.

هفتم: مال و نعمت.

هشتم: خير و بركت.

نهم: ميراث از جهت زنان.

1.11.16 دبيرستان

1ـ ديدن دبيرستان در خواب ، نشانة رسيدن به مقامات بالا در اجتماع ، و موفقيت در امور عاطفي است .

2ـ اگر دختري خواب ببيند دير به دبيرستان رسيده است ، علامت آن است كه در محيط اجتماعي دچار درد سر خواهد شد .

1.11.17 دبيري

حضرت دانيال گويد: اگر كسي به خواب بيند دبيري ميكرد، دليل كه مال مردمان را به مكر و حيله ستاند و كارهاي ناكردني كند. اگر بيند دبيري پادشاه مي كرد، دليل كه ازمردمان منفعت بسيار يابد. اگر بيند كه دبيري دانا بود، دليل كه خير و منفعت يابد، ولكن اگر عمل دارد، دليل است كه معزول گردد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه جامع قرآن و خطبه و دعوات و توحيد و ثبوت مي نوشت، دليل است كه به شغل و عيش كردن دنيا فريفته گردد. اگر بيند كه خامه مي نوشت و مدادش نيكو است، دليل كه قباله مال و بوارا مي نويسد. اگر بيند كه چيزها مي نوشت كه خلاف شريفت است، دليل است كه بد باشد.

1.11.18 دجّال

محمدبن سيرين گويد: دجال به خواب ديدن، مرد بد است، چنانكه مردمان را از راه ببرد و زبان و دل او موافق نباشد. ابراهيم كرماني گويد: اگر دجال را به جاي معروف به خواب ديدن، دليل كه آنجا فتنه افتد و دورغ و زنان و مردان بدانجا جمع شوند و در آنجا خير و بركت نباشد.

1.11.19 دختر

محمدبن سيرين گويد:

دختر به خواب ديدن، دليل بر شادي و فرح دنيا باشد. اگر بيند او را دختري آمد، يا كسي دختر به وي بخشيد، دليل كه او را بر قدر جمال دختر خرمي و بركت و نعمت است. اگر بيند كه دختر او بمرد، تاويلش به خلاف اين است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند دختر به كسي داد، دليل كه از او خرمي بدان كس رسد. اگر بيند دختر او ناقص است، دليل بر غم و انديشه و نقصان احوال او كند، اگر بيند كه دختري برگرفته و مي برد، دليل است كه خير و نعمت بدو رسد. اگر بيند كه او دختري شده بود، دليل بر غم و اندوه كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

چنانچه در خواب ببينيد که صاحب دختري شده ايد و همسرتان دختري به دنيا آورده خير و نيکي مي يابيد و به نعمت و رفاه مي رسيد. اگر ببينيد در ميان فرزندان خويش دختري داريد که واقعا در بيداري چنان دختري را نداريد نعمت و برکت حاصل مي کنيد و اگر دختري داريد و آن که در خواب ديديد نيست بخت دخترتان بزرگ است و او به بزرگي مي رسد و درخشندگي طالع مي يابد. اگر ديديد با دختري ازدواج کرده ايد و قبلا ازدواج نکرده باشيد عاشق مي شويد و زن مي گيريد و اگر زن داريد و قبلا ازدواج کرده ايد با همسرتان اختلاف پيدا مي کنيد و بگو مگو مي کنيد. اگر در خواب دختري چيزي به شما داد سود مي بريد و اگر چيزي از شما گرفت زيان مي کنيد. اگر دختري در خواب ديديد که زيبا بود او بخت شماست که به روي شما لبخند مي زند و اگر زشت بود کسالت مي يابيد و غمگين مي شويد. نوشته اند شيطان رجيم در خواب هاي ما به صورت زن به خصوص در هيئت دختران زيبا ظاهر مي شود پس اگر در خواب دختر زيبايي را ديديد که شما را به کاري ناپسند دعوت کرد او شيطان است. اگر نپذيريد به خير و صلاح مي رسيد و اگر دعوت او را بپذيريد زيان مي بينيد و گرفتار خسران مي شويد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دختر : شادی ؛ شادمانی

بوسیدن او : ابراز کردن یک خواهش

دختری که در حال دعا باشد : شکست

با او صحبت کردن : خبرهای خوب

1.11.20 دخنه

به تازي چيز است كه نهند بر آتش و دود كند. محمدبن سيرين گويد: اگر در زير خود عود يا چيز ديگر يا بوي خوش دود مي كرد، دليل كه پيشه بياموزد كه از آن او را منفعت رسد و با مردمان عيش خوش گذارد و بر وي ثنا و آفرين كنند و هر چند كه چيز خوشبوتر است، بر وي ثنا و آفرين بيشتر كنند. اگر چيزي است كه بوي ناخوش دارد، تاويلش به خلاف اين بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: دخنه در خواب بر سه وجه است. اول: كسب و معيشت. دوم: خير و منفعت. سوم: ثنا و نيكوئي.

1.11.21 ددگان

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه ددگان داشت و جمله خر شدند، يا يكي از ايشان خر شدند و يكي گاو و يكي اشتر و يكي گوسفند، دليل كه روزي بر وي فراخ گردد، لكن دين را زيان است. اگر بيند كه چهارپايانِ او ددگان شدند، تاويلش به خلاف اين است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن ددگان در خواب، بر چهار وجه است. اول: دشمنان. دوم: پادشاهان ظالم. سوم: زن سليطه. چهارم: همسايگان بد. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه گوشت ددگان ميخورد، دليل كه مال حرام بدست آورد و بخورد. اگر بيند كه آواز ددگان مي شنود، دليل كه بانگ خصومت و گفتگو شنود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه به صورت ددي شد، دليل كه عقل او زايل گردد. اگر بيند ددگان با وي سخن گفتند، دليل كه پادشاهي يابد. اگر بيند بر ددگان غالب شد و ايشان را مي كشت، دليل است كه بر دشمن ظفر يابد. اگر به خلاف اين بيند، دشمن بر وي ظفر يابد.

1.11.22 در

حضرت دانيال گويد:

در به خواب ديدن زن است. اگر بيند درهاي معروف در برابرش گشاده شد، دليل كه درهاي نعمت و مال دنيا بر وي گشاده شود. اگر بيند آن درهايي كه گشاده شد بر جانب راه بود، دليل كه مال و نعمتي كه دارد به زودي هزينه كند بر خاص و عام. اگر بيند بر دَرِ سرا در برابرش گشاده شد، دليل كه مالي كه بدو رسد از جهت پادشاه بود و بر عيال خود نفقه كند. اگر بيند كه درِ سرايِ او بشكست، يا بيفتاد يا ضايع شد، دليل است بر مصيبت و رنج عظيم كه بدو رسد.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند دَرِ سراي كسي بشكست و ببردند و نداند كه به كجا بردند، دليل كه در محنت و مصيبت افتد، خداوند خانه. اگر بيند دَرِ سرايش از جايگاه خود زايل شد، دليل كه حال او از نيكي به بدي زايل گردد، به سبب اهل او. اگر بيند در سراي او انباشته است، دليل كه اهل آن سراي را مصيبت رسد. اگر بيند در ميان سراي او در كوچك بود، دليل كه آفتي و مكروهي به عيال او رسد. اگر بيند در سراي او بزرگ و قوي گرديد، دليل بود بر نيكي اهل و عيال او. اگر بيند در سرايش چنان فراخ بود كه هيچ در به آن فراخي نبود، دليل كه قومي بي فرمان او در سراي او شوند، به هنگام مصيبت يا به وقت خصومت. اگر بيند حلقه در سراي كسي مي جنبانيد، اگر جوابش داد، دعاي او مستجاب شود و باشد كه گنجي طلبكند و بيابد. اگر بيند چون حلقه بجنبانيد زود در سراي بگشادند، دليل كه حق تعالي البته دعاي او مستجاب كند و بر دشمن ظفر يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه ددگان در خانه او بر مي جهند، دليل كه جوانان قصد عيال او كنند. اگر ديد در خانه او دو حلقه داشت، يا بر در خانه او ددگان بودند، دليل كه زنان او را دوست دارند. اگر بيند در آسمان گشاده گرديد، دليل است كه بر مردم آن ديار در خير گشاده شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن در به خواب بر سه وجه است.

اول: صاحب خانه.

دوم: زن.

سوم: خادم.

 

هر كه دروازه شهر به خواب ديد، دليل بود بر حاجت و درباني پادشاه و مرديِ بزرگ است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد که خانه شما همان است اما در آن عوض شده زني ناشناس راه را بر شما مي بندد و مانع کار شما مي شود و سدي پيش راه تان به وجود مي آورد. اگر آن در را گشوده ديديد و به درون رفتيد آن موانع را از ميان بر مي داريد و اگر هم چنان بسته ماند مشکل شما باقي مي ماند. معبران قديم نوشته اند در، در خواب زن است و برخي معتقدند که در خواب هاي ما در مراد و مقصود است و هدف است و هر دوي اين ها مي تواند باشد زيرا زن هم يکي از هدف هاي مرد است. اگر به جائي رسيديد که در بزرگي وجود داشت و شما آن در را نمي شناختيد، چنان چه آن در پيش روي شما گشوده شد يا خودتان آن را گشوديد راه زندگي شما باز و هموار مي شود و کامياب مي گرديد و اگر در بسته ماند و نتوانستيد باز کنيد مشکل شما باقي مي ماند. اگر در خواب ديديد در خانه شما و يا در خانه ايکه شماحس مي کنيد متعلق به شما است شکسته يا تغيير شکل داده و شما از ديدنش ناراحت شديد اتفاق نا مطلوبي براي شما مي افتد و معبران نوشته اند ابتلا و بلائي پيش مي آيد. اگر بيننده خواب ببيند که در خانه اش را با تير و تخته و آت و آشغال و چوب و آجر انباشته اند. براي اهل خانه غمي پيش مي آيد. اگر بيننده خواب ببيند در خانه اش دو تا شده يعني يک در ديگر هم به وجود آمده زني در زندگيش پيدا مي شود و به همين علت با همسرش اختلاف پيدا مي کند. اگر بيننده خواب ببيند در خانه اش کوچک شده همسرش بيمار يا غمگين مي شود و اگر ديديد بزرگتر از حد معمول و متعارف شده براي بيننده خواب مهمان ناخوانده مي رسد. اگر در خواب ببينيد که در خانه شما را رنگ زده اند و آن رنگ سياه است عزت و حرمت شما افزوده مي شود. اگر در خانه شما را رنگ زرد زده باشند همسرتان بيمار مي شود. اگر سرخ يا سفيد بود شادي و نشاط براي همسرتان ايجاد مي گردد و شما هم خوشحال مي شويد. اگر ديديد در کوچکي در شکم در بزرگ خانه شما به وجود آمده همسرتان فرزند دختر مي آورد که آن دختر از هر جهت به مادرش شبيه مي شود.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

در

در باز : سود

در بسته : یک موقعیت ناخوشایند

دری که جیرجیر میکند : یک ملاقات ناخوشایند

1.11.23 در آغوش گرفتن

1ـ اگر خواب ببينيد همسر خود را با بي تفاوتي در آغوش مي گيرند ، نشانة آن است كه در اثر بي وفايي اختلاف و ناسازگاري رخ مي دهد .

2ـ در آغوش گرفتن نزديكان در خواب ، علامت وقوع بيماري و ناراحتي است .

3ـ اگر عشاق خواب ببينند معشوق خود را در آغوش مي گيرند ، نشانة آن است كه در اثر بي وفايي اختلاف و ناسازگاري رخ مي دهد .

4ـ اگر خواب در آغوش گرفتن كسي در فضايي مطلوب و زيبا رخ بدهد ، تعبيري بر خلاف آنچه در بالا گفته شد دارد .

5ـ اگر خواب ببينيد فرد بيگانه اي را در آغوش گرفته ايد ، علامت آن است كه ميهمانان ناخوشايندي به خانة شما خواهند آمد . 

1.11.24 دراج

محمدبن سيرين گويد: دراج درخواب، زني است خوب روي، لكن بد مهر است و با شوهر نسازد. اگر بيند كه دراج را بگرفت ياكسي به وي داد، دليل كه زني خواهد بدين صفت. اگر بيند كه گوشت دراج ميخورد، دليل كه مال زن به قدر آن ستاند و هزينه كند. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه دراج از دست او بپريد و ضايع شد، دليل كه زن را طلاق دهد. اگر بيند كه دراج بسيار داشت و دانست ملك اوست، دليل كه به قدر آن وي را زنان و كنيزكان حاصل گردد.

1.11.25 دراعه

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند دراعه نو بزرگ و فراخ به گونه سبز يا سفيد پوشيده داشت، دليل كه بر قدر و قيمت دراعه وي را جاه و قوت و شرف است در دين و دنيا، از غم فرج يابد. اگر بيند دراعه چركين و تنگ و دريده بود، تاويلش به خلاف اين بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند دراعه سفيد و پاكيزه داشت، دليل كه مال و نعمت بزرگي يابد در دين. اگر بيند دراعه سرخ است، دليل كه به طرب دنيا مشغول شود. اگر بيند به گونه زرد بود، دليل بيماري است. اگر بيند بر گونه كبود است، دليل بر مصيبت و اندوه است، اگر سياه است، دليل بر غم و انديشه كند و براي كسي كه هميشه جامه سياه پوشد، زيان ندارد. اگر بيند دراعه از تن او بيرون كردند، دليل كه از زن جدا گردد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن دراعه در خواب بر هفت وجه بود. اول: فرج از غمها. دوم: قوت. سوم: حجت. چهارم: شريعت و جاه. پنجم: منزلت و ولايت. ششم: نظام كارها. هفتم: زن.

1.11.26 دراکولا

لوک اويتنهاو مي گويد :

دراکولا : شما در دستان افراد سودجو خواهید افتاد

 

1.11.27 درباني

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه درباني مي كرد، دليل كه جاجتي كه دارد روا شود، از مردي بزرگ و عزت و جاه يابد. اگر بيند كه درباني ميكرد و در نبود، دليل كه خاص و مقرب پادشاه شود. اگربيند كه پادشاه او را از درباني معزول كرد، تاويلش به خلاف اين است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر ديديد درباني در خانه شما ايستاده مال و دارايي شما به خطر مي افتد. کسي چشم طمع به پول شما مي دوزد يا از شما چيزي مطالبه مي کند که داريد و نمي خواهيد بدهيد. اگر ديديد خودتان جايي دربان شده ايد باطنا نگران پول و دارايي خويش هستيد يا حاجتي داريد که نمي خواهيد افشا کنيد و به کسي بگوييد. اگر ديديد خودتان جلوي در خانه خودتان نگهباني و درباني مي کنيد مال خود را خرج مي کنيد يا همسرتان پول شما را هدر مي دهد. اگر درباني را مقابل دري ايستاده ديديد و پشت آن در چيزي نبود يا احيانا جاده اي بود به سفر مي رويد و اگر پشت آن در خانه اي قرار داشت با شخصي بر مي خوريد که به شما احتياج دارد. کسي هست که از شما کمک مي خواهد و اگر آن خانه مجلل بود و مجلل تر و بزرگتر از خانه خودتان به نظر مي رسيد شما به کسي محتاج مي شويد و از او ياري مي طلبيد.

1.11.28 درختان

حضرت دانيال و ابراهيم كرماني گويد:

ديدن هر درختي كه به نزديك مردمان عزيز است. ديدن مردي شريف و بزرگوار بود و هر درختي كه ميوه دار است، دليلش بر مردي توانگر است و درخت بي بر مردي است درويش و درختي كه در ديار عرب است، دليل بر مردي بياباني كند. و هر درخت كه در ناحيه عجم است، دليل بر مردمان عجم كند و هر درختي كه معروف نباشد و در مسجد يا در محل نماز است، دليل بر قوه دين كند و درخت كه در باغ بيند، دليل مال است خداوند باغ را. اگر بيند درختي از بن بركند، دليل كه مردي رااز جاه و نعمت بيفكند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

درخت خود به خود هيچ تعبير مشخصي ندارد . معبران نوشته اند درختان بي بر مردمي درويش و تهي دست و فقير و نيک نفسي هستند که اين مردم در محيط و روي اطرافيان خويش تاثير چندان ندارند . ديدن درختان در مساجد و زيارتگاه ها خوب است. درختان مردابي را در خواب ديدن خوب نيست. اگر در خواب نخل ببينيد خوب است زيرا عزت و بزرگي و سرفرازي است و اگر باره خرما داشته باشد بهتر است. بيد مجنون و شاه توت نيز در خواب درختان خوبي نيستند زيرا از غم و سر افکندگي و شرمساري خبر مي دهند.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

درخت

با شکوفه : نیکبختی بزرگ

در آتش : زیان بزرگ

درخت خشکیده : شکست

درخت افتاده : امیدهای بر باد رفته

تکان دادن درخت : خوشبختی

درخت میوه : دوستان وفادار

بر روی درختی نشستن : افتخارات

از درخت افتادن : استهزا خواهید شد

بالا رفتن از یک درخت : اخبار مهم

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن رفتن برروي درخت خصومت بود

1.11.29 انواع درختان

هر درختي که ميوه دارد دليل بر نعمت است بر قياس ميوهء آن درخت

اگر کسي بيند از درخت ميوه دار ميوه خورد دليل که به قدر آن منفعت مالي از کسي بيابد

 

بعضي معبران گفته اند :

ديدن درخت به خواب زن است ودرخت چون در خانه پادشاه بيند خدمتکار پادشاه است اگر درختان بيند که ساق ندارند چون درخت خيار و خربزه تأويلش مردمان دون است و هر درختي که خار دارد تأويلش مردي است بد خوي و ناسازگار.

 

کرماني گويد :

رگ وبيخ درخت دليل است بر رضاي خداوند در دين .اگر بيند رگهاي درخت قوي بود دليل که زکات تمام دهد . اگر خلاف اين بيند زکات مال تمام ندهد

پوست درخت دليل است بر روزه داشتن خداوند خواب اگر بيند پوست درخت قوي بود دليل که خداوندش روزه دار است

شاخ درختان به خواب ديدن دليل است بر برادران وخويشان وفرزندان وي اگر بيند شاخه هاي درختان بسيار است خويشان آن واهل بيت او بسيار باشند

برگ درختان . دليل است بر خوش طبعي  اگر بيند درخت برگ بسيار دارد دليل که خداوندش خوش ولطيف بود اگر بيند برگهاي اندک دارد تأويلش به خلاف اين بود وميوهء درخت دليل بود بر پرهيز کردن خداوندش در دين

اگر بيند درخت ميوهء بسيار دارد دليل بود که خداوندش ديندار است اگر بيند درختي را بريد يا بيفکند دليل است بر هلاک خداوندش يا حالش متغير شود

 

جابر مغربي گويد :

هر درختي که بوي خوش دارد و ميوهء آن خوش طعم است دليل است بر مردي مصلح پاک وبا ديانت و هر درختي که نَه در موضع خويش بيند دليل است بر مردي غريب که در آن ديار آمده بود اگر بيند در سراي او يا در سراي ديگري درختان گوناگون بود چنانکه از درون وبرون وبالا و زير درختان مي ديد از هر نوع دليل که در آن سراي مصيبت افتد که مردمان خُرد و بزرگ در آنجا آمد وشد کنند.اگر بيند در سراي خويش درختي همي کشت دليل که به قدر آن تخم چيزي به وي رسد اگر بيند که بر بالاي درخت بلندي گرديد دليل که کار وي بلند شود اگر بيند که از درخت بيفتاد وپاي او بشکست دليل که بر بلائي عظيم افتد

 

اسمعيل اشعث کرماني گويد :

اگر بيند برگ درخت جمع مي کرد دليل که به قدر آن او را زر حاصل شود اگر بيند از درختان ميوه همي جمع مي کرد دليل که او را فرزندان و نسل زياد گردد اگر بيند بر درختان بالا شد دليل که با مردي بزرگوار پيوندد و به سبب او از آنچه ترسد و انديشه دارد ايمن شود اگر بيند که بر درختي است و ميوه ء آن درخت مي خورد دليل که به قدر آن مالي بدو رسد يا سخني شنود و از آن شاد شود مگر درختي باشد که تأويل آن مکروه است  چون خربزه و زرد آلو و مانند آن اگر درختان ميوه دار بسيار بيند و داند که جمله ملک اوست دليل که او را عمر دراز است و ظفر و بزرگي يابد اگر بيند که درخت را مي بريد دليل که سخت بيمار شود يا کسي از اهل او بميرد اگر بيند که در وقت خزان در باغي مجهول مي گردد و مي ديد که برگ درختان مي افتادند دليل که در غم واندوه گرفتار شود اگر بيند که درخت با وي سخن گفت و موافق حال او بود دليل که کاري کند که مردمان را از آن شگفت آيد اگر بيند که درخت را از جاي برکند دليل است که بيمار شود يا از آن موضع که درخت کند کسي بيمار گردد و بميرد

 

جابر مغربي گويد :

درختان خشک بريده در خواب مردمان بد دين است که از مسلمانان خبر ندارند و درخت بي بار دليل بر زن است و درخت معروف دين است و ساق درخت ايمان است و آب او نماز است و پوست وي روزي است و برگ آن خوبي و زيبائي بود وهر درخت که نيکوتر بيند دليل که دين او نيکوتر است و هرچه از درخت خشکي و نقصان بيند دليل بر نقصان مال اوست اگر بيند در زير سايهء درخت نشسته  يا خفته بود دليل که در پناه مردي است که بدان درخت نسبت دارد

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن درختان در خواب بر ده وجه است

اول : پادشاه .

دوم : طلا.

سوم : بازرگان وتاجر.

چهارم : مرد مبارز.

پنجم : مرد عالم .

ششم : مؤمن .

هفتم : کافر.

هشتم :عنوان.

نهم : خصومت وجنگ .

دهم : مرد منافق .

1.11.29.1 درخت آبنوس

دليل كند بر مردي فرمانده ازكارش و بعضي گويند: زن بود يا كنيزك.

 

1.11.29.2 درخت اقاقيا

لوک اويتنهاو مي گويد :

درخت اقاقیا

دیدن : خوشبختی و برد

استشمام بوی آن : اختلاس ، یک اختلاس مادی اتفاق خواهد افتاد

1.11.29.3 درخت آلو

دليل بود بر مردي طبيب كه نفعش به هر كس مي رسد و درخت آلوي زرد، دليل بود بر بيماري.

 

1.11.29.4 درخت امرود

دليل بر مردي توانگر بود، كه خوش طبع و سازگار است.

 

1.11.29.5 درخت انار

دليل بود بر مردي كه مال و نعمت بسيار دارد و بعضي گويند: دليل بر زني توانگر شايسته است.

 

1.11.29.6 درخت انجير

دليل بود بر مردي توانگر و خداوند نعمت.

 

1.11.29.7 درخت انگور

دليل كند بر زني كريمه نيكو صورت نيكوكار.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

درخت انگور در خواب بر پنج وجه است.

اول : منفعت .

دوم : خسران .

سوم : مرد با مکر وحيله .

چهارم  : جنگ و خصومت .

پنجم  : مال شبهه ناک.

1.11.29.8 درخت بادام

دليل بود بر زني كه بدكردار باشد.

 

1.11.29.9 درخت بلوط

دليل كند بر مردي بي خبر منافق با اهل خويش.

 

1ـ ديدن جنگلي از درختان بلوط در خواب ، علامت آن است كه در تمام مراحل زندگي پيروز و موفق خواهيد بود .

2ـ ديدن درخت پربار بلوط در خواب ، نشانة پيشرفت و رسيدن به مقامي بالا است .

3ـ ديدن درخت عريان و آفت زده بلوط در خواب ، علامت روبرو شدن با حوادثي ناگهاني و تكان دهنده است .

4ـ ديدن درخت بلوط براي افرادي كه مجرد هستند ، نشانة آن است كه بزودي با شرايطي مساعد ازدواج خواهند كرد و زندگي دلپذير خواهند داشت .

1.11.29.10 درخت بليل

دليل كند بر مردي شريف و لطيف زبان كه كار مردم به دست او گشاده شود و بعضي گويند دليل بر مردي نحاس بود.

 

1.11.29.11 درخت بيد

منوچهر مطيعي تهراني گويد:بيد به معني درخت بيد در خواب هاي ما دوستي است مهربان و شفيق و رفيقي است فرياد رس که مي توانيم به دوستي او اعتماد کنيم و از حمايتش سود ببريم و دل گرم باشيم. برخي از معبران نوشته اند بيد شغل و ممر معاش و روزي ماست که هرچه سرسبز تر و گسترده تر باشد معاش بيننده خواب فراخ تر مي شود و چنانچه محقر و کوچک و کم شاخ و برگ باشد نشان مي دهد که بيننده خواب در آينده نزديک دچار مضيقه مالي و تنگي معاش مي شود. اگر بيد را در سه فصل بهار و تابستان و حتي پائيز، سرسبز و گسترده ببينيد خوب است و خوابي است ميمون ولي اگر در زمستان بيدي را در ميان برف و سرما مشاهده کنيد خواب شما از يک بيماري خبر مي دهد. چنانچه ببينيد درخت بيد خانه همسايه آنقدر بزرگ و پرشاخه شده که شاخه هاي آن به خانه شما ريخته از منبعي آشنا يا از ناحيه دوستي متمتع مي شويد و سود مي بريد و چنانچه بيد خانه شما به خانه همسايه رفته بود از جانب شما به ديگران سودي مي رسد که چه بخواهيد و چه نخواهيد اين بهره مندي اتفاق مي افتد. اگر در سايه بيدي خود را آرميده ديديد مورد حمايت قرار مي گيريد و سود مي بريد و به نعمت و آرامش خيال مي رسيد. چنانچه دختران و پسران جوان درخت بيد در خواب ببينند به آينده اي پر اميد نزديک مي شوند و تشکيل خانه و خانواده مي دهند. خانم آيتانوس مي گفت برخي از درختان مثل بيد و نارون و چنار خانواده هستند و شاخ و برگ آنها فرزندان و خويشاوندان نزديک که اگر سرسبز و خرم باشد گوياي سلامت و خوشبختي خانوادگي است.

 

ديدن درخت بيد در خواب ، علامت آن است كه به سفري اندوهبار خواهيد رفت .

1.11.29.12 درخت پسته

دليل است بر مردي توانگر، اما بخيل.

 

1.11.29.13 درخت ترنج

دليل كند بر مردي مخالف خود راي و بعضي گويند، دليل كند بر مردي صاحب جاه و نعمت.

 

1.11.29.14 درخت جوز

دليل كند بر مردي عجمي با اهل و عيال خود سخي بود. اگر بيند بر درخت جوز است، دليل كه با مردي عجمي بزرگ پيوندد.

 

1.11.29.15 درخت چنار

دليل كند بر مردي مبارك كه منفعت از او به خويشان و دوستان رسد.

 

1.11.29.16 درخت حنظل

به خواب ديدن، دليل بر مردي توانگر و با منفعت بود.

 

1.11.29.17 درخت خار

دليل كند بر مردي بدكردار، كه شر او به مردمان رسد و كس منفعت نباشد.

 

1.11.29.18 درخت خرما

به خواب ديدن درخت خرما، دليل و راهنماست بر مردي شريف و عالم بزرگ. اگر خواب بيند درخت خرمائي در خانه داشت، دليل كه بامردي شريف وبزرگ، دوست و آشنا شود.

1.11.29.19 درخت زرد آلو

دليل كند بر مردي بيمار.

 

1.11.29.20 درخت زيتون

دليل كند بر مردي كه خداوند اصل و نسب است، لكن در مال اندك است.

 

1.11.29.21 درخت سدر

دليل كند بر مردي بزرگوار، لكن خداوند شرم بود.

 

1.11.29.22 درخت سرو

دليل كند بر مرد عجمي تيز طبع.

 

1ـ اگر در خواب درختانِ سرو سبز ببينيد ، دلالت بر پيروزي در كاري دارد .

2ـ ديدن درختان سرو خشك در خواب ، نشانة نوميدي است و اينكه به هيچ يك از اهداف خود ، دست نمي يابيد .

1.11.29.23 درخت سنجد

دليل كند بر مردي سبك روح، محتشم و لطيف سخن و مردم نواز.

 

1.11.29.24 درخت سيب

دليل كند بر مرد عجمي تيز طبع.

 

1.11.29.25 درخت شفتالو

به خواب ديدن، دليل كند بر مردي توانگر و حكيم كه نرم و آهسته باشد.

 

1.11.29.26 درخت شمامه

دليل كند بر مردي تيز دولت و محتشم، لكن زود هلاك شود.

 

1.11.29.27 درخت صنوبر

دليل كند بر مردي درويش بد دين، كه او را نه دين است و نه دنيا.

 

1.11.29.28 درخت عرعر

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه درخت عرعر داشت، دليل است كه با مردي اصيل صحبت بدارد و دين درخت عرعر، دليل است بر مردي كه خير كمتر كند.

1.11.29.29 درخت عود

دليل كند بر مردي نيكو روي، لطيف طبع، خوش زبان وتوانگر.

 

1.11.29.30 درخت فندق

دليل كند بر مردي عرب و سخت دل، كه به لهو وطرب خوش باشد و خيرش كمتر است.

 

1.11.29.31 درخت کدو

دليل كند بر مردي عالم يا طبيب با فرهنگ.

 

1.11.29.32 درخت گردو

ديدن درخت گردو در خواب ، علامت رفتن به سفرهايي دلپذير و كسب سعادت در زندگي است .

 

1.11.29.33 درخت گل

دليل كند بر مردي شادكام سخن روا.

 

1.11.29.34 درخت گلنار

دليل كند بر مردي شريف، كريم، جوانمرد و بعضي گويند، دليل كند بر مال و فرزند.

 

1.11.29.35 درخت مورد

دليل كند بر مردي گران طبع، كه با مردمان ناسازگار است و بعضي گويند: درخت مورد، دليل كند بر مردي عجمي فاضل و توانگر دل.

 

1.11.29.36 درخت نارنج

دليل كند بر مردي گران طبع بيمارگونه و زردوزي.

 

1.11.29.37 درخت ني

دليل بود بر مردي بدخوي و سخن چين.

 

1.11.30 درد کردن اعضاء

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي به خواب بيند كه همه اندامهاي او درد مي كرد، دليل كه مالي كه دارد از دست او برود. اگر بيند كه سرش درد مي كرد، دليل كه گناه بسيار كند و توبه بايد كرد و صدقه بايد داد. اگر بيند كه پيشاني او درد مي كرد، دليل بر فساد دين و غم و اندوه كند. اگر بيند كه چشم وي درد مي كرد و كسي او را دارو مي كرد، دليل است كه وي را راه نمايد به حق. اگر بيند كه گوش او درد مي كرد، دليل كه از هر كسي سخن زشت و فحش شنود. اگر بيند كه زبانش درد مي كرد، يا در زبانش نقصاني است، دليل كه سخني گويد كه وي را از آن وبالي رسد. اگر اين خواب را بازرگاني بيند درتجارت دروغ گويد. اگر زبان خويش رابريده بيند، دليل بود بر صلاح و پارسائي او. اگر بيند كه كامش درد مي كرد، دليل كند كه حق كسي منكر بود. اگربيند كه دهانش درد مي كرد، دليل است كه غم و اندوه بسيار خورد. اگر بيند كه گردن او درد مي كند، دليل كه امانتي به گردن او است و آن امانت رانگذارد. اگر بيند كه دلش درد مي كند، دليل كه سخت و بي رحم است. اگر بيند كه شكمش درد مي كند، دليل كه مال حرام خورد. اگر بيند كه پشتش درد مي كند، دليل كه به سبب خويشان، رنجور شود و آزار يابد و اگر بيند كه جگرش درد مي كرد دليل كه بر فرزندش مهر و شفقت دارد. اگر بيند كه دست او درد مي كند، دليل كه با همسايه يا برادر جفا كند. اگر بيند كه ساق او درد مي كند، دليل كه خويشان را جفا كند. اگر بيند كه انگشت او درد مي كند، دليل كه عيال خويش را برنجاند و او را غمگين كند. اگر بيند كه عورت او درد مي كند، دليل كه به فساد گرايد. اگر بيند كه مقعدش درد مي كند هم، دليل بر فساد كند. اگر بيند كه سرينش درد مي كند، دليل كه بر خويشان جفا كند. اگر بيند كه پاي او درد مي كند، دليل كه بر زير دستان شفقت نبردد و ايشان را خوار كند. اگر بيند كه تن او را داغ مي كردند، دليل كه مال يابد.

 

1ـ اگر در خواب احساس كنيد جايي از بدنتان درد مي كند ، علامت آن است كه از انجام معاملاتي كه سود ناچيزي نصيبتان كرده است ، پشيمان خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال درد كشيدن هستند ، علامت آن است كه در زندگي مرتكب اشتباهي خواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد درد مي كشيد ، معنايش اين است كه در حرفة خود با شك و ترديد زياد پيش مي رويد و همين امر باعث سوء استفاده ديگران از شما مي گردد .

4ـ اگر دختري خواب ببيند قلبش درد مي كند ، نشانة آن است كه خواستگاري را به عقب مي اندازد و او از اين بابت رنج زيادي خواهد كشيد . اما اگر خواب ببيند پشت او درد مي كند ، نشانة آن است كه به خاطر اهمال در پوشيدن لباس كافي بيمار خواهد شد ، و اگر خواب ببيند سردرد دارد ، معنايش اين است كه به خاطر كوشش بسياري كه براي رقابت و هم چشمي با ديگران انجام مي دهد ، دچار اضطراب و نگراني خواهد شد .

 

1.11.31 در زدن

1ـ اگر در خواب صداي در زدن را بشنويد ، نشانة آن است كه بزودي از اخباري غم انگيز مطلع مي شويد .

2ـ اگر با صداي در زدن از خواب بيدار شويد ، علامت آن است كه اخبار بد بر شما تأثير نامطلوب خواهد گذاشت

1.11.32 درشکه

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  درشکه يک کلمه روسي است که به زبان فارسي آمده و پذيرفته شده مانند سماور و چندين کلمه ديگر که ريشه روسي دارند. معبران کهن در اين باره چيزي ندارند اما درشکه يک وسيله نقليه شهري است و تعبيري در حد کار آرائي خودش دارد. چنان چه در خواب ببينيد که سوار درشکه شده ايد و از جائي به جاي ديگر مي رويد در آينده تحولي در زندگي پيدا مي شود که جا به جا مي شويد. اين جا به جائي هم مي تواند اسباب کشي باشد و هم انتقال شغلي اداري، حتي ممکن است در يک کارخانه يا اداره از يک سالن به سالن ديگر و يا از يک شعبه به شعبه ديگر منتقل شويد و لي اين تغيير و تحول و جا به جائي شما را کوچک تر از آن چه هستيد نمي کند و مي تواند علتي براي مفاخره باشد. بي آن که واقعا شايستگي داشته باشيد فخر مي فروشيد و مباهات مي کنيد. اگر ديديد کسي ديگر با درشکه به طرف شما مي آيد يا خبري دريافت مي داريد و يا مسافري براي شما مي رسد و يا تحفه اي مي فرستند و سوغاتي مي گيريد. اگر ديديد درشکه از مقابل شما گذشت و رفت يا خودتان به سفر مي رويد و يا يکي از دوستان نزديک از شما دور مي شود. اگر ديديد خودتان درشکه را مي رانيد کاري بزرگ انجام مي دهيد و اگر احساس کرديد درشکه اي که مي رانيد به خودتان تعلق دارد در خانواده تدبير تازه اي مي انديشيد و تغييراتي مي دهيد. اگر سوار درشکه اي بوديد که اسب هاي راهوار داشت و ضع شما بهبود مي يابد و به پيروزي هائي مي رسيد و اگر اسب ها رنجور و نحيف بودند و ضع شما از اين که هست بدتر مي شود.

 

1ـ ديدن درشكه در خواب ، نشانة رضايت و خشنودي است و ملاقاتهاي ثمر بخش .

2ـ اگر خواب ببينيد سوارِ درشكه  مي شويد ، نشانة آن است كه كسالت شما برطرف مي شود و با سلامتي و تندرستي به موقعيتهايي سودآور دست مي يابيد .

3ـ اگر خواب ببينيد دنبال درشكه اي مي دويد ، نشانة آن است كه سخت كار خواهيد كرد و درآمدي قابل ملاحظه خواهيد داشت .

1.11.33 درم

محمدبن سيرين گويد: طبعهاي مردمان مختلف است و درم به خواب ديدن حاصل شدن درم است در بيداري و گويند: هر كه درم كم در خواب بيند، سخن خوش شنود، در بيداري يا توحيدِ حق تعالي گويد، خاصه كه درم سفيد بود. اگر درم سياه است و بر وي صورت باشد، دليل بر جنگ و خصومت است و درم درست، دليل بر چيزي درست و درم شكسته سخن دروغ است. اگر بيند كه كسي او را در كيسه يا انبان يا در صره درم داد، آن كس با وي سخن به مشورت گويد و او رازش نگاهدارد و بعضي از معبران گويند: اگر كسي بيند كه درم كوچك يافت، دليل بر فرزند و طفل است. اگر بيند درم از وي ضايع شد، يا كسي از وي بدزديد، دليل است از بهر فرزند بر دل او رنج و اندوه رسد. اگر بيند كه درم كوچك گم نمود و بازنيافت رنج از دلش زايل شود. اگر بيند درم يافت يا كسي به او داد، دليل است كه او را با كسي گفتگوي است. اگر بيند درم ترازو داشت، دليل كه او را به قدر آن خصمان است. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند درم به دست داشت، سخن نيكو شنود و درم شكسته سخن پراكنده است و درم بسيار مال است. اگر بيند درم ها با عيال خويش قسمت مي كند، دليل است در ميان ايشان قسمت و داوري افتد. اگر بيند كه درم شكسته بود، دليل كه در ميان ايشان سخن بي حكم رود. اگر بيند در خانه به خروار درم داشت يابه خروار درآورد، دليل كه به قدر آن مال يابد. اگر بيند كه درم بسيار داشت و جمع كرد، دليل كه مردمان رااز راه حق باز دارد. اگر يك درم سفيد در كف خويش بيند، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر بيند كه آن درم از وي ضايع شد، دليل كه فرزندش بميرد. اگر بيند كه بدره هاي درم و دينار يافت، دليل است كه مال و نعمت حلال جمع آورد. جابر مغربي گويد: اگر كسي در خواب درم سفيد بيند، دليل كه درم سياه يابد. اگر درم سياه بيند، دليل كه درم سفيد يابد و بسيار مردم باشند كه به بيداري همان يابند كه در خواب ديده باشند. اگر بيند كه درم بهره بسيار داشت، اگر بازرگان است، دليل كه مفلس شود و اگر كشاورز است، دليل كه او را هيچ منفعت نباشد و اگر پادشاه است، معزول شود و به خصومت درمانده و درويش شود، چه درم را به فارسي فلس خواند و فلس را از افلاس مشتق است، يعني مفلس شدن. اسماعيل بن اشعث گويد: درم نيك درخواب، صفاي دين و دنياي او است و درم دون به خلاف اين باشد و درم درست سخن درست با حكمت است و درم شكسته خصومت است و قضا حاجت و درم نقره مال است و درم سياه در تاويل بهتر از سفيد باشد و درم بسيار كه در صره بود سخن ها است. اگر بيند كه پادشاه وي را درم بخشيد، دليل كه وي را از او غم و اندوه است، خاصه چون درم درست نباشد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: درم درست به خواب دين بر دوازده وجه است. اول: سخنهاي درست. دوم: گذاردن حاجت. سوم: ولايت. چهارم: مال مجموع. پنجم: دوست. ششم: فرزند. هفتم: رفيق. هشتم: روزي فراخ. نهم: ايمني. دهم: كنيزك. يازدهم: يافتن جاه. دوازدهم: منزلت، خاصه كه داند خداوند خواب مستور است. و درم شكسته به خواب ديدن بر چهار وجه است. اول: سخن زشت. دوم: جنگ و خصومت. سوم: بند و زندان. چهارم: گفتگوي.

1.11.34 درمانگاه

اگر خواب ببينيد از درمانگاهي خارج مي شويد ، علامت آن است كه از كساني كه باعث ناراحتي شما مي شوند مي گريزيد .

 

1.11.35 درمنه

محمدبن سيرين گويد: درمنه به خواب ديدن، دليل بر غم و اندوه كند و خوردن وي، دليل است بر نقصان مال و عيال او.

 

1.11.36 درندگان

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن درندگان در خواب بر چهار وجه است .

اول : دشمنان.

دوم : پادشاهان ستمگر.

سوم : زن سليطه.

چهارم : همسايگان بد.

1.11.37 درو

1ـ اگر خواب ببينيد كشاورزان محصولات خود را درو مي كنند ، علامت آن است كه به سعادت و شادماني دست خواهيد يافت .

2ـ اگر خواب ببينيد كشاورزان با تنبلي مشغول درو هستند ، علامت آن است كه هنگام چشيدن طعم خوشبختي واقعه اي تلخ برايتان اتفاق خواهد افتاد .

3ـ ديدن ماشين مستعمل درو در خواب ، علامت نوميدي از امور تجاري و زيان در كار است .

1.11.38 درودگر

محمدبن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند كه در خواب درودگري مي كرد، دليل است مردم را نيكوخواه و مصلح است، ولكن صحبت او با مردمان به نفاق است و بعضي را نصيحت نكند و به طريقي معالجه خود را به ايشان نمايد، زيرا كه اصل چوب به خواب، نفاق است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تراشيدن و بريدن و صاف كردن چوب در خواب ، دليل بر آموختن مطالب خوب و نيكو است يا بيننده خواب به سوى صلاح و درستى باز مى گردد ولى نفاق و دورويى در كرداراو خواهد بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

درودگر در خواب، مردي است كه مردمان را ادب و فرهنگ آموزد و مصلح كارهاي مردم است در راه دين و نفاق از ايشان زايل كند و چوب در خواب مرد مانند، كه از ايشان فساد و نفاق است. و درودگر را كار راست كردن چيزها است، از اين سبب درودگر در خواب معلم است، كه كودكان جاهل و نادان را دانش و فرهنگ آموزد و راه دين نمايد.

1.11.39 دروغ گفتن

محمدبن سيرين گويد: دروغ گفتن در خواب، دليل بر فساد دين است. اگر بيند كه گواهي به دروغ مي دهد، دليل كه دين او تباه شود و تاويلش به خلل است. جابر مغربي گويد: اگر بيند پادشاه دروغ مي گفت، دليل كه مردم نكوهش و بدي او گويند و حرمت و آبروي او برود.

1.11.40 درويشي

محمدبن سيرين گويد: درويشي درخواب بهتر از توانگري است، خاصه در راه دين و صلاح و عاقبت. اگر بيند كه درويش شده است، دليل كند بر صلاح دين و عاقبت وي. اگر بيند كه توانگر شده بود، تاويلش به خلاف اين است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه با درويش مسلمان خيرات كرد، دليل كه دشمن خود را در كاري ياري دهد. اگر بيند كه از درويش نان مي خواست، دليل كه خير و منفعت به وي رسد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن درويش در خواب بد نيست چون درويش در دنياي بيداري ما آدم بدي نيست البته اگر واقعا درويش باشد. معبران قديمي نوشته اند ديدن درويش در خواب صلاح دين و عاقبت به خيري است. اين واقعا درست است زيرا درويش سمبل اخلاق خوب و مناعت طبع و بي نيازي است. در خواب نيز همين مي تواند باشد. چنانچه در خواب ببينيد که با درويشي رو به رو شده ايد و صحبت مي کنيد راه صلاح و نيکي را بر مي گزينيد و اگر چه ذاتا انسان خوبي نباشيد خواب شما مي گويد خوب و صالح مي شويد و در آينده مواردي پيش مي آيد که با بلند همتي و مناعت طبع به امور خويش سر و سامان مي بخشيد. اگر در خواب ديديد که چيزي به درويش مي دهيد پولي از راه درست به دست شما مي رسد و چنانچه ديديد از درويش چيزي گرفتيد پولي در طريق خير مصرف مي کنيد. اگر در خواب ديديد که درويش شده و لباس درويشي پوشيده ايد، مال دار مي شويد و اگر ديديد درويشي مهمان شده و به خانه شما آمده خير و برکت مي يابيد.

1.11.41 دره

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند در دره اي شد، دليل كه در غم و اندوه گرفتار شود. اگر بيند از دره بيرون آمد، از غم و اندوه رسته شود.

ابراهيم كرماني گويد: دره در خواب، دليل بر حج اسلام كند.

 

1ـ اگر خواب ببينيد در دره اي سرسبز راه مي رويد ، نشانة آن است كه در كار بزرگي پيشرفت خواهيد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد در دره اي خشك و بي آب و علف راه مي رويد ، نشانة آن است كه در امور مختلف زندگي پيشرفت چنداني نخواهيد كرد .

3ـ اگر خواب ببينيد در دره اي پر از لجنزار راه مي رويد ، نشانة آن است كه به بيماريي مبتلا خواهيد شد .

1.11.42 دريا

در خواب پادشاهي است، يا عالمي. اگر بيند كه آب دريا روشن و صاف است، دليل كه پادشاه عالم و فاضل است. اگر تيره و صاف بود، دليل كه مفسد و ظالم است. اگر بيند كه از آب دريا برخي بخورد، دليل كه به قدر آن چه خورده است عزت يابد. اگر بيند كه از دريا به شنا بيرون آمد، دليل است از زندان و خدمت پادشاه به سلامت بيرون آيد. اگر بيند كه در دريا غرق شد و بِمُرد و بعد از آن وي را بالا افكند، دليل كه در كار دنيا به حرص غرق شود. اگر بيند كه غرق شد و باز از دريا بيرون آمد، دليل است كه از كار دنيا خلاصي يابد. اگر بيند كه از دور به دريا مي نگريست و نزديك او نرفت، دليل كه بدانچه اميد دارد نرسد. اگر بيند كه بر روي دريا همي شد، چنانكه پاي او تر نبود، دليل است از آتش دوزخ ايمن شود و كارهاي دنيا بر او آسان شود.

 

محمد بن سيرين گويد:

اگر بيند كه از دريا آب خوشگوار همي خورد، دليل كند كه به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت يابد و اگر بيند كه جمله آب دريا را بخورد، دليل كند كه پادشاهي همه جهان را بگيرد. و بعضي گويند كه به قدر آن كه از آب دريا خورده بود وي را بزرگي و مال و نعمت حاصل شود، جون آب روشن و صافي بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه در دريا است، دليل كه به خدمت پادشاه شود، يا مطيع مردي عالم و فاضل شود. اگر بيند درميان دريا متحير فرومانده است، دليل كه كار او بر خطر است. اگر بيند كه از دريا بيرون آيد، دليل است بي غم شود. اگر بيند كه آب دريا بخورد و به غايت سرد است. اگر بيننده عالم است از علم بهره تمام يابد. اگر بيننده خواب از مردم پادشاه است، از پادشاه ايمن شود، يا علم آموزد، لكن از علم بهره يابد. اگر بيند كه آب دريا مي خورد و سخت گرم است، دليل كه گناه كند و تاويل آن به غايت بد است. اگر بيند كه آب دريا گنده و ناخوش است، دليل كه او را خصمي بزرگ پيش آيد و او را آن خصم بيم سخت است.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند كه در آب دريا همي رفت، دليل است توفيق طاعت يابد. اگر بيند كه آب دريا زياده شد، دليل كه لشگر پادشاه زياد شود. اگر بيند كه آب دريا كم شد، دليل كه لشگر پادشاه هلاك شود. اگر بيند كه برخي از آب دريا بخورد و بر وي هيچ پديد نيامد، دليل كه پادشاه يا عالمي را هلاك كند. اگر بيند كه آب از درياها و رودها جمع شدند، دليل كه پادشاه آن ديار مال و خزانه خويش را به يكجا جمع كند. اگر بيند كه از دريا موج ها برخاست و جهان از ابر تاريك شده بود. دليل بود بر گناه و عصيان مردم آن ديار. اگر بيند كه از دريا موجي برخاست يا از دريا شكار مي گرفت، دليل است كه به اندازه و قدر آن، روزي حلال يابد و عيش بر عيال او فراخ و گشاد شود. اگر بيند كه آب دريا شور است كه خورد، دليل كه كسب حلال بگذارد و كسب حرام كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

نفايس الفنون نوشته دريا در خواب پادشاه است ولي به نظر من دريا را نبايد صرفا پادشاه دانست چون در زمان هاي مختلف دارندگان قدرت نام هاي مختلف داشته اند هر صاحب قدرت و شوکتي مي تواند در خواب ما به صورت دريا ظاهر شود. گاهي اين صاحب قدرت پادشاه است و گاه رئيس اداره و يا به قول فرويد امپراطور و امپراطريس و حتي مدير کلي مقتدر که بيننده خواب از او رعب دارد و مي ترسد و يا به لطف و محبتش اميد بسته است. تمام کساني که ما نسبت به آن ها ضعف شديد داريم در خواب هاي ما به صورت پديده هاي عظيم جلوه گر مي شوند مانند دريا، آسمان، توفان، رعد و برق و يا شير و پلنگ. عقيده فرويد نيز عينا همين است حال اگر در خواب ببينيم که کنار دريا ايستاده ايم با چنين شخصيتي مجاور مي شويم و چنانچه ببينيم از آب دريا مي نوشيم متنفع مي شويم و سود مي بريم. اگر بيننده خواب ببيند که آب دريا را نوشيد به طوري که چيزي باقي نماند به قدرت و شوکت و عظمت مي رسد. اگر بيننده خواب ببيند که روي آب دريا راه مي رود در کار خطرناکي مداخله مي کند که احتمال لغزش و سقوط او مي رود ولي موفق مي شود. معبران نوشته اند در ساحل دريا بودن و منظره تلاطم دريار را مشاهده کردن نشانه اي است از بيماري فرزندان. چنانچه ببينيد که از کشتي بيرون مي آييد و به ساحل قدم مي نهيد فرزند بيمار يا عزيز ديگري که بيمار داريد شفا مي يابد. اگر خود را در دريا در حال غرق شدن ببينيد گرفتار مشکلاتي مي شويد. بودن در کشتي در درياي آرام نشان امنيت و آرامش زندگي است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دریا

کشتی رانی در دریا : شهامت ریسک کردن

در آن غرق شدن : بدبختی که به دست خود موجب شده اید

دریای آرام : شادمانی

دریای متلاطم : ناراحتی وغصه

افتادن در دریا: ضرر و زیان ، بدبختی

دریای شفاف : شادمانی

دریای مواج : نیکبختی در تمام اموری که در آن گام برمیدارید

1.11.43 درياچه

لوک اويتنهاو مي گويد :

دریاچه

دیدن دریاچه :گنج چیزی گزانبها نصیبتان خواهد شد، این چیزشاید از لحاظ معنوی باشد

دریاچه نا آرام : موانع بر سر راه عشق

 

1ـ اگر دختري خواب ببيند كنار درياچه اي گل آلود و خروشان تنهاست ، نشانة آن است كه به زودي در زندگي او تحولاتي صورت مي پذيرد و بخاطر ناديده انگاشتن آموخته ها و تجربه هاي ثمربخش خود تأسف مي خورد .

2ـ اگر خواب ببينيد با قايقي بر درياچه اي مي رانيد و آب از كف قايق ناگهان به درون فوران مي كند ، علامت آن است كه پس از مدتي كه تحت فشار قرار مي گيريد ، سرانجام موفق مي شويد به شهرت و افتخار دست يابيد .

3ـ اگر خواب ببينيد زوج جواني به قايق بر درياچه اي مي رانند و قايقشان ناگهان در آستانة خطر غرق شدن قرار مي گيرد ولي آن دو مي توانند به گونه اي خود را نجات دهند ، نشانة آن است كه دوستي در حق شما مرتكب خطايي مي شود . اما با رفتار پسنديدة خود مي تواند بار ديگر دل شما را به دست بياورد .

4ـ اگر خواب ببينيد با كشتي بر درياچه اي آرام و زلال حركت مي كنيد ، نشانة آن است كه با به دست آوردن ثروت مي توانيد به آرزوهاي خود برسيد .

5ـ ديدن درياچة گل آلود كه گرداگردش را صخره ها و درختان عريان فرا گرفته اند ، نشانة خاتمة ناخوشايندِ امور عاطفي است .

6ـ ديدن درياچة گل آلود كه گردش را درختان سبز فرا گرفته است ، نشانة آن است كه با غلبه بر شهوات و هوا و هوس هاي مادي ، با فضيلت و تقواي فطري خود مي توانيد در راهي سالم و پرمنفعت گام برداريد .

7ـ ديدن درياچه اي با آب زلال و شفاف كه گردش را زمينهاي لم يزرع فرا گرفته است ، علامت آن است كه براي كسب ثروت دست به اعمال غيراخلاقي خواهيد زد .

8ـ اگر در خواب صورت خود را بر آب درياچه اي زلال ببينيد ،علامت آن است كه دوستان صميمي ، خوشي و شادي را برايتان به ارمغان خواهند آورد .

9ـ ديدن عكس درختان پرشاخ و برگ بر آب درياچه در خواب ، علامت آن است كه جاذبه هاي معشوق شما را هر دم سوي خود خواهد كشيد .

10ـ  اگر خواب ببينيد ساكنين جزيرة درياچه اي شما را تهديد مي كنند ، علامت آن است كه وقت خود را بيهوده تلف خواهيد كرد و سلامت خود را براي لذتهاي نامشروع به خطر خواهيد انداخت .

1.11.44 دريازدگي

لوک اويتنهاو مي گويد :

دریا زدگی : مشکلات جسمانی

 

1.11.45 دريانورد

1ـ ديدن دريانوردان در خواب ، نشانة رفتن به سفرهاي هيجان انگيز و طولاني است .

2ـ اگر دختري ، دريانوردي را به خواب ببيند ،علامت آن است كه با رفتار سبكسرانه خود موجب خواهد شد ، نامزدش از او چشم بپوشد . اما اگر خواب ببيند دريانورد است ، نشانة آن است كه با رفتار نادرست خود موجب خواهد شد ديگران او را ناديده انگارند .

3ـ اگر خواب ببينيد دريانورد هستيد ، علامت آن است كه بر كشورهاي دوردست سفر خواهيد كرد . و از سفرهاي خود تجربيات گرانبهايي به دست خواهيد آورد .

4ـ اگر خواب ببينيد كشتي بدون دريانورد يا ناخدا حركت مي كند ، نشانة آن است كه رقبا شما را گرفتار دردسر خواهند كرد .

1.11.46 دزد

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

دزد در خواب يا دوست است يا مهمان است و يا مسافر و از اين سه خارج نيست. در خواب هاي ما آنچه دزد مي دزدد مهم نيست و هيچ تعبيري ندارد بلکه برداشت ما از ديدن دزد اهميت دارد و تعابير مختلفي به وجود مي آورد. در علم تعبير ترس نيز شادي است. يک صاحب خانه وقتي در خانه خويش با دزد رو به رو شود مي ترسد. اين ترس فطري است و در خواب شادي تعبير مي شود و عينا حالتي است که ما از مشاهده يک دوست فراموش شده ، يک مسافر از راه رسيده يا ديدار يک مهمان عزيز احساس مي کنيم. اگر در خواب ديديد دزدي به خانه شما آمده مهماني براي شما مي رسد يا مسافري مي آيد. اگر مسافري در راه دور نداريد منتظر مهمان نا خوانده باشيد. اگر به شما خبر دادند که دزد آمده از دوستي به شما خبر مي رسد و يا نامه اي دريافت مي کنيد به هر حال در خواب دزد بد نيست بر خلاف بيداري که از دزد متنفريم.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دزدیدن پول : مراقب دزدها باشید

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن دزد فتنه بود

 

مولف گويد:

هميشه وقتي دزد وارد خانه کسي مي شود به دنبال اشياء گرانقيمت مانند طلا واز اين قبيل مي گردد.

در خواب طلا معني غم واندوه دارد پس کسي که اين ها را بدزدد به يقين دوست ما خواهد بود . چون دوست است که از ما غم و ناراحتي را دور مي کند.

1.11.47 دزد دريايي

ديدن دزدان دريائي که به کشتي شما حمله مي کنند وطلاها و جواهرات شما را مي دزدند و شما را مي کشند . اگر چه در بيداري وحشتناک به نظر برسد ولي در خواب به اين معني است .کساني شما را از بيم وحراس نجات مي دهند و غم واندوهتان را از شما دور مي کنند . و به شما بقا و طول عمر مي بخشند

1.11.48 دژخيم

دژخيم تجسمي است از غول وجدان خودمان و هيبتي که دارد و بيم و هراسي که نا آگاهانه احساس مي کنيم. ترس از دژخيم به ميزان تاثر پذيري ضمير نا خود آگاه ماست از حوادثي که اتفاق مي افتد. قبلا نيز گفتم کارهائي که مي کنيم و نسبت به نتايج آن بي تفاوت مي مانيم و از آن مي گذريم، ضمير ما و به زبان گوياتر وجدان ما از آن کارها تاثير مي پذيرد و همين تاثير است که در خواب هاي ما به صورت دژخيم مجسم مي گردد. در خواب، يادژخيم عليه مااست يا له ما که بي ترديد اين دو حالت تفاوت هائي در تعبير به وجود مي آورد. خانم ايتانوس گفت جلاد يادژخيم هم زاد ما است و در همه جا و در هر حال ما را دنبال مي کند. او مي گفت اگر خودمان خوب باشيم همزاد ما بد است و اگر بد و نا صالح باشيم همزاد ما خوب است. البته اين افسانه است اما نشان مي دهد که مردم به وجود نيکي و بدي در کنار هم معتقد بودند و همين اعتقاد است که وجود شيطان را در تمام اديان توجيه مي کند. اگر در خواب دژخيم از ما بود مورد تعدي و ستم قرار گرفته ايم يا قرار خواهيم گرفت و اگر عليه ما بود ستمي کرده ايم يا تعدي نموده ايم که وجدانمان آن را به ياد مي آورد و متذکر مي شود. چنانچه در خواب ببينيم که دژخيم به فرمان ما قصاص را اعمال مي کند در واقع خود ما هستيم که دژخيم مجازاتمان مي نمايد. به هر حال اگر دژخيم داريم سرزنش و شماتت وجدان است.

1.11.49 دست

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه قاضي يا سلطان دست او ببريدند، دليل كه برادر يا خواهر او بميرد. اگر هر دو دست خويش بريده بيند، دليل كه از كسب و كار و مراد خويش باز ماند. اگر بيند كه به يك دست دست ديگر را باز مي كرد، دليل است بر كسب خود ظلم و بيداد كند. اگر بيند كه دست خويش را به كار مي بُرد، دليل كه او را دل به هواي كسي مشغول شود. اگر بيند كه كفهاي دست بر هم مي زند، دليل كه با كسي پيوندد يا كسي را به نكاح آورد. اگر بيند كه در شهر وي، يكي را بياوردند و دست او را ببريدند، و ديگري را به دار زدند، دليل كه امير آن شهر معزول شود و ديگري به جاي ان نشنيد. اگر بيند كه دست او شل شده، دليل كه برادر يا انباز او را باز دارند و در شغلهاي او خلل افتد. اگر بيند كه همچون چهارپايان به چهار دست و پاي همي رفت، دليل كه حاجتي محال جويد و به دشواري برآيد. اگر بيند كه هر دو دست او مي لرزيد، دليل است كه از كسب فروماند. اگر بيند كه دست او مادرزاد خشك است، دليل كند كه از صدقه دادن و كار خير بازماند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه چپ شده است و كارها به سمت چپ مي كرد، دليل كه كارهاي پوشيده كند و حاجتش روا شود، خاصه كه كارزار به دست چپ كند. اگر بيند كه دست ها را به سوزن نيل كرده است، دليل كه همتش بر تعليم علم و دانش است و بلندي حال. اگر بيند كه دستش بريده گرديد و ندانست كه دست راست است يا چپ، دليل است او را مصيبتي رسد، از مرگ برادر يا فرزند يا انباز اگ ربيند كه دست او بزرگتر يا قوي تر از آن شد كه است، دليل است بر قوت احوال آن كسان كه ياد كرده شد. اگر بيند كه چون دستش بريده شد قرآن مي خواند، دليل است كه دست از عصيان بازدارد و حرام نكند و راه خير كند و بعضي از معبران گويند: دست بريدن در خواب، دليل بر عمر دراز و عيش خوش كند. اگر بيند كه دست راست او ببريدند از بهر گناه، دليل كه دروغگو و بي امانت است.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند كه دست خويش را چون چنبر درگردن كرده است، دليل كه كردار نيك و نماز و طاعت كند و حج و غزا كند و خيرات بجا آورد. اگر بيند كه دست او را از جائي كوتاه كردند، دليل است مقصودي كه دارد بر مي آيد از كسي كه از او ياري خواهد. اگر بيند كه دست او كوتاه و پا دراز شد و از تركيب و حال خويش بگشت، دليل بر فسادِ پيشه و منفعت وي كند. اگر بيند كه پادشاهي دست راست او ببريد، دليل است سوگندش دهند و سوگند دروغ كند. اگر بيند كه دستش از تن او تحويل كرد به بدن پيغمبري، يا كسي از اهل زهد و صلاح، دليل است حق تعالي او را هدايت دهد، يا كسي بر دست او توبه كند و به خداي تعالي باز آيد، همچنان كه بر دست پيغمبران و زاهدان توبه كنند. اگر بيند كه دستش تحويل كرد به تن پادشاهي، اگر آن پادشاه مصلح و ديندار است، دليل بر خير و صلاح دين كند. اگر آن پادشاه مفسد و بي دين است، دليل بر شر و فساد دين كند. اگر بيند كه يك دست و ي دراز شد، دليل است بر قوت حال و بدانچه طلب همي كند و به اميدي كه دارد برسد. اگر بيند كه به هر دو دست مي رفت، دليل است در كار خويش اعتماد نمايد و معبران گويند: از خويشان منفعت يابد. اگر بيند كه دست با او سخن گفت، دليل كه معيشت او نيكو است. اگر بيند بر هر دو دست خويش مرواريد بسته داشت، دليل است جمله قرآن ظاهر بخواند.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند دستش چون دست سلطان شده است، بزرگي و پادشاه يابد. اگر بيند دست راست او دراز شده است، دليل كه دولتش زايل شود. اگر بيند كه دست ها را با اشنان مي شست، دليل است كه ازخير او نااميد شود، آن كه اميد دارد. اگر بيند جانوري كه به تاويل نيك باشد از سوي دست چپ او آمد و به سوي راست بيرون شد، يا بيند از سوي دست راست آمد و به چپ بيرون شد، دليل كه غم و اندوه از او زائل شود و عاقبت كارِ وي محمود است. اگر آن جانور به تاويل بد است، تاويل خواب به خلاف اين است. اگر بيند دست راست او خشك شد، دليل بر فساد صحت او كند. اگر بيند كه دست كسي را به دست گرفته يا دست در گردن كسي در آورد و ندانست آن كس زنده است يا مرده، دليل است عمر او دراز است. اگر بيند كه از دست مشركي، دست اورنجن سيمين كرد، دليل است مشركي بر دست او مسلمان شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

در خواب دست ها را به طور اختصاصي نمي بينيم و اگر دست ها را ببينيم توجهمان جلب مي شود مگر اين که به علتي که اين علت يا نقصان است در دست ها و يا زيادتي. برخي از معبران نوشته اند هر دست يا زن بيننده خواب است و يا برادر و برخي ديگر معتقدند که دست راست برادر است و دست چپ فرزند. اگر زيادتي در دست ببينيم در واقع زيادتي کمکي است که دريافت مي کنيم و نقصان تنگدستي و فقر و گرفتاري هاي مالي است. زينت در دست ها براي زنان نيکو است و کلا خوب است اما براي مردان ديدن زينت مثل انگشتري و النگو خوب نيست و کراهت دارد. اگر در خواب ببينيد که دست ها را به هم افکنده ايد دچار فقر و تنگدستي مي شويد و چنانچه ببينيد دست اضافه آورده ايد به نوشته نفايس الفنون کار نيک انجام مي دهيد. اگر در خواب ببينيد که دستتان لمس شده و کار نمي کند نشان آن است که از ياري ديگران نا اميد و دلسرد مي شويد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دست

دیدن دست فردی دیگر : ملال

دست بریده شده یا زخمی : بدبختی

دستان زیبا : در امور کاری موفقیتی خواهید داشت

دستان کوچک : خیانت

دستان پشمالو : شکست

دستان زیاد داشتن : پولی به دستتان خواهد رسید و یا از شما تجلیل خواهد شد

فقدان دست راست : از دست دادن پدر

فقدان دست چپ : از دست دادن مادر

شستن دستان : اطرافیانتان ازشما قدردانی خواهند کرد

فشردن دست کسی : آشنایی با فردی جدید

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن شکستن دست مصیبت بود

1.11.50 دستار

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن دستار زن وکنیز بود

 

1.11.51 دست بند

محمدبن سيرين گويد:

دست اورنجن كه دست بند باشد، در خواب زنان را شوهر است و مردان را غم و اندوه و تنگدستي. اگر بيند دست اورنجن سيمين داشت، دليل كه غم و اندوهش كمتر باشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند پادشاهي دست اورنجن به وي داد، دليل است كه او را فرزندي آيد يا برادري. اگر اين خواب را زني بيند، دليل كه شوهر كند.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند در هر دو دست، دست اورنجن سيمين داشت، دليل كه او رامال و نعمت به رنج حاصل شود اگر بيند كه در دست مشركي دست اورنجن سيمين كرد، دليل است مشركي بر دست او مسلمان شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن دست اورنجن (دستبند) به خواب بر دوازده وجه است.

اول : برادر.

دوم : خواهر.

سوم : شريک.

چهارم : دوست.

پنجم : رفيق وهمراه.

ششم : فرزند.

هفتم : قوت و نيرومندي.

هشتم : توانائي.

نهم : ولايت وحکومت.

دهم : مال.

يازدهم : محبت.

دوازدهم : پيشه و زراعت.

 

ديدن اورنجن(ميله اي از طلا يا نقره که زنها در دست يا پا کنند) در خواب بر پنج وجه است.

اول : رياست.

دوم : حكومت.

سوم : مكروحيله.

چهارم : غم و اندوه.

پنجم : فرزند يا برادر.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

دستبند نيز از چيزهايي است که ديدنش در خواب براي مردان خوب نيست و براي زنان نيکو مي باشد. نوشته اند که دستبند براي زنان در خواب شوهر است و براي مردان غم و اندوه است و ميزان غم و اندوه به ارزش و بزرگي و کوچکي دستبند مربوط مي گردد. اگر در خواب ببينيد که دستبند بسته ايد به غم و اندوه گرفتار مي شويد يا بدهي بار مي آوريد ولي اگر زني ببيند که دستبند دارد به اندازه ارزاني و گراني آن با شوهرش روابط خوب ايجاد مي کند. نوشته اند که اگر زني در خواب ببيند دستبند گران بهايي بسته کار شوهرش رونق پيدا مي کند و شان و شخصيت مي يابد و سود عايدش مي شود.

1.11.52 دست دادن

لوک اويتنهاو مي گويد :

دست دادن با کسی : آشنایی با فردی جدید

 

1ـ اگر دختري در خواب ببيند با فرماندهي برجسته دست مي دهد ، علامت آن است كه در جمع افرادي برجسته حضور خواهد يافت . اگر خواب ببينيد به هنگام دست دادن با فرمانده از او تقاضايي مي كند ، علامت آن است كه از جانب دوستان لطف زيادي به او مي شود . اما اگر احساس كند به هنگام دست دادن به فرمانده بايد دست خود را دراز كند ، علامت آن است كه رقيبان و مخالفيني خواهد داشت . و اگر خواب ببينيد به هنگام دست دادن با فرمانده دستكش به دست دارد ، نشانة آن است كه از موانعي كه جلوي راهش قرار خواهد گرفت عبور خواهد كرد .

2ـ دست دادن با زيردستان در خواب ، نشانةآن است كه با مهرباني و بخشندگي خود مورد لطف و ستايش ديگران قرار خواهيد گرفت . اگر به هنگام دست دادن با زيردستان متوجه شويد كه دست آنان كثيف است ، علامت آن است كه در ميان افراد ظاهراً دوست ، دشمناني مي يابيد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند با پيرمرد فرتوتي دست مي دهد ، نشانة آن است كه به هنگام لذت بردن از زندگي دچار دردسر خواهد شد .

1.11.53 دست زدن

لوک اويتنهاو مي گويد :

دست زدن جهت تشویق : امیال واهی شما ارضا خواهند شد

 

1.11.54 دستشوئي

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي درخواب بيند كه توالت همي ساخت، دليل كند كه به جمع كردن مال دنيا، حريص گردد و راغب گردد و نخواهد كه از مال خود چيزي خرج كند، و بعضي از معبران گفته اند دليل كند كه زن جادويه وي را حاصل گردد و آن زن حرام خوار و بي ديانت بود و اگر بيند كه در توالت بول و غائط همي كرد، دليل كند كه درجميع مال غريق بود. اگر بيند كه كسي در چاه توالت خود افتد دليل كند مال خويش را هزينه كند و اگر بيند كه در آنجا بيفتاد يا درچاه توالت بيفتاد، دليل كند كه مال كسي به غضب ستاند و اگر بيند كهب يفتاد و دست و پايش شكست، دليل كند كه بلاي سخت بدو رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن توالت در خواب بر پنج وجه بود: اول: مال حرام. دوم: عيش دنيا. سوم: خزينه. چهارم: شروع در حرام. پنجم: زن خادمه و حرامخوار.

1.11.55 دستکش

بدان كه دستكش در خواب مردان بهتر از زنان است.

محمدبن سيرين گويد: اگر مردي بيند دستكش در دست داشت و از آهن است، دليل كه او را قوت و توانائي است، خاصه كه از فولاد بود. اگر دستكش زرين است يا سيمين، تاويلش چون دست اورنجن است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن دستكش در خواب، بر سه وجه است. اول: قوت و توانائي. دوم: ظفر يافتن بر دشمن. سوم: نظام كارها.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دستکش نشانه خطا و گناهان کوچک است. قصور و کوتاهي هاي ما. کارهاي خوبي که مي توانيم بکنيم ولي بي تفاوت از کنارشان مي گذريم و مي رويم و به گمان خويش از گرفتاري گريخته ايم ولي در واقع ذمه ما مسئول باقي مي ماند و ضمير ناخودآگاه ما از آن متالم مي گردد. چون دست و دستکش مطرح است بيشتر چيزهايي که مي توانيم بدهيم يا بنويسيم و کوتاهي مي کنيم به شکل دستکش ظاهر مي گردد. اگر در خواب ببينيم دستکش داريم خواب ما مي گويد کارخيري بوده که انجام نداده ايم يا موردي براي انجام يک نيکي ساده و کوچک پيش مي آيد که مي توانيم صورت عمل به آن ببخشيم. اگر دستکش را نپوشيده باشيد خويشتن را مسئول نمي دانيد و ارتباطي بين خود و آن موضوع احساس نکرده و فکر مي کنيد اصلا به شما مربوط نيست ولي اگر پوشيده باشيد احساس مسئوليت مي کنيد. اگر دستکش سوراخ باشد خطائي است که مرتکب شده ايد يا مي شويد. اهميت موضوع نيز از رنگ دستکش معلوم مي شود. هر چه تيره تر باشد مهم تر است و هر چه روشن تر باشد کم اهميت تر.

 

1ـ اگر خواب ببينيد دستكشي نو در دست داريد ، علامت آن است كه با اينكه مادي نيستيد در روابط خود با ديگران نهايت صرفه جويي را مي كنيد . با سختيها و مشكلاتي روبرو مي شويد اما به شكل رضايتبخشي از عهده حل و فصل اين مشكلات و سختيها بر خواهد آمد .

2ـ اگر در خواب دستكش كهنه يا پاره اي به دست كنيد ، نشانة آن است كه به شما   خيانت مي كنند و متحمل زيان خواهيد شد .

3ـ اگر در خواب دستكش خود را گم كنيد ، نشانة آن است كه بي يار و تنها مي مانيد و بايد به تنهايي زندگي خود را اداره كنيد .

4ـ اگر در خواب يك جفت دستكش پيدا كنيد ، علامت آن است كه دچار روابط عاطفي مي شويد و ازدواج مي كنيد .

5ـ اگر مردي خواب ببيند دستكش زنانه اي به دست مي كند ، علامت آن است كه مي خواهد از دست زني بگريزد .

6ـ اگر خواب ببينيد دستكش خود را از دست درمي آوريد ، علامت آن است كه در روابط عاطفي يا در امور كار به توفيقي اندك دست مي يابيد .

1.11.56 دستمال

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دستمال کسي است که به شما کمک مي کند و دائم همراه شماست يا اوقات بيشتري از شبانه روز را با او مي گذرانيد. اين شخص هم مي تواند همسرتان باشد و هم خدمتکار و هم معاون يا منشي اداري، به هر حال او کسي است که هر کار که بخواهيد بکنيد بايد به کمک او انجام دهيد يا لا اقل از آن چه مي کنيد مطلع و آگاه مي شود. اگر ببينيد دستمال پاک و تميز و اطو کرده اي داريد يا در جيب خود نهاده ايد از خدمت و صداقت شخصي با خصائص گفته شده بهره مند مي گرديد و او کسي است که امتياز دارد و صادق و خدمتگزار است ولي اگر دستمال شما چرک و کثيف و مچاله باشد او هست ولي امتيازات لازم را ندارد و فاقد صداقت است. اما گرفتن و دادن دستمال تعبيري کاملا متفاوت دارد. چنانچه کسي دستمال به شما داد شما را ناراحت و آزرده مي کند و افسردگي مي يابيد. او غم به شما نمي دهد اما موجب تکدرخاطرتان مي گردد و اگر شما به کسي دستمال داديد اين شما هستيد که او را اندوهگين و مکدر مي کنيد.

 

1ـ ديدن دستمال در خواب ، نشانة به انجام رساندن كارهايي غيرمنتظره و دوست داشتني است .

2ـ گم كردن دستمال در خواب ، علامت شكسته شدن پيماني است كه شما در نقض آن مقصر نبوده ايد .

3ـ ديدن دستمال پاره در خواب ، علامت آن است كه بين عشاق چنان اختلافي مي افتد كه احتمال آشتي و وصال بين آنان بسيار اندك خواهد بود .

4ـ ديدن دستمال كثيف در خواب ، علامت آن است كه دوستان بي قيد و جاهل شما را گمراه مي سازند .

5ـ ديدن دستمالهاي سفيد و پاكيزه در خواب ، علامت آن است كه گول چاپلوسي افراد بد ذات را نمي خوريد و با فرد با ارزشي ازدواج خواهيد كرد .

6ـ ديدن دستمال رنگي در خواب ، نشانة آن است كه تعهدات غيراخلاقي را چنان با ابتكار اداره مي كنيد كه از ننگ و رسوايي دور مي مانيد .

7ـ ديدن دستمال ابريشمي ، نشانة آن است كه با اخلاق دلپذير و جذابيت خود ، نزد ديگران به داشتن شخصيتي موفق مشهور مي شويد .

8ـ اگر دختري خواب ببيند دستمال خود را براي وداع تكان مي دهد يا ببيند كه ديگران چنين كاري انجام مي دهند ، علامت آن است كه به زودي به مسافرتي لذتبخش خواهد رفت احتمال دارد براي انجام كاري غيراخلاقي خود را در معرض رسوايي قرار دهد .

1.11.57 دستمال سفره

1ـ ديدن دستمال سفره در خواب ، علامت آن است كه در خوشگذرانيهاي دسته جمعي حضور فعالانه اي خواهيد داشت .

2ـ اگر زني در خواب دستمال سفره اي كثيف ببيند ، علامت آن است كه به كارهاي پست و حقارت آميز تن خواهيد داد .

1.11.58 دست و روي شستن

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند دست و روي تمام به آب صاف بشست، دليل كه حاجتي كه دارد تمام بيابد و مقصودش حاصل شود.

اگر بيند كه دست و روي به آب پليد مي شست و تمام نشست، تاويلش به خلاف اين است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه در چشمه صافي دست و روي تمام بشست، دليل است اگر غمگين است فرج يابد، اگر ترسنده است ايمن شود، اگر بيمار است شفا يابد، اگر وام دارد وامش گذارده شود، اگر اسير است از بند رهائي يابد، اگر بيند كه دست و روي ناشسته نماز كرد، دليل كه دينش ضعيف است و مالي كه دارد از دستش برود.

اگر بيند كه ره هر دو دست خود مي شست، دليل كه از دوستان و تبار خود ياري خواهد و شغل از بهر جاه و حرمت خود طلبد. اگربيند چون دست و روي شست او حدثي پديد آيد كه وضو باطل شد، دليل است كه در كسب و كار خود عاجز شود. اگر بيند كه دست و روي نشست و به تاويل نگاه در روي عالمي مي كرد، دليل كه بر دست او توبه كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر كسى در خواب ببيند كه دست و روى مى شست و وضو مى گرفت و در همان حال به چهره عالمى نگاه مى كرد، به دست آن شخص توبه مى كند.

1.11.59 دسته گل

لوک اويتنهاو مي گويد :

دسته گل : شادی زود گذر

دریافت یک دسته گل : عشق یکی از عزیزان به شما

دسته گل درست کردن : به هدف رسیده اید

 

1ـ خواب دستة گلي رنگارنگ و زيبا در خواب ، دلالت بر آن دارد كه ارثي از طرف فاميلي ناشناس به شما مي رسد . اين خواب همچنين از شادابي و گرد هم آمدن افراد جوان خبر مي دهد .

2ـ ديدن دسته گل پژمرده در خواب ، نشانة بيماري و مرگ است .

1.11.60 دستينه

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تعبير دستينه در خواب بر سه وجه است :

اول :  قوت و توانايى .

دوم :  پيروزى بر دشمن .

سوم :  نظم و نظام كارها .

1.11.61 دشت

1ـ اگر دختري خواب ببيند از دشتي سرسبز مي گذرد ، نشانة آن است كه در زندگي موقعيتي مناسب به چنگ مي آورد . اما اگر خواب ببيند از دستي خشك و لم يزرع مي گذرد ، نشانة آن است كه با تنهايي و ناراحتي زندگي خواهد كرد .

1.11.62 دشمن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند با دشمن در نبرد بود، اگر بيند دشمن او را بخورد، دليل كه در بلا و مصيبت افتد و توبه بايد كرد و صدقه بايد داد، تا از آن برهد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن دشمني به خواب بر سه وجه بود.

اول: بستگي كارها.

دوم: غم و اندوه.

سوم: زيان مالي.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

دشمن قيافه مشخص و معيني ندارد که در خواب بتوان ديد، مي توان احساس کرد. مي توان فهميد که او دشمن است دشمن در خواب ما دوست است و رو به رو شدن با دشمن برخوردي دوستانه و صميمانه است. اگر در خواب کسي را دشمن انگاشتيد و اين دشمن به طرف شما آمد، دوستي است که به سوي شما مي آيد و ترسي از او احساس مي کنيد شادي و شعفي است که او به شما مي بخشد. اگر فکر کرديد که خودتان با کسي دشمن شده ايد. در واقع نسبت به او محبت خواهيد کرد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دشمن : آشتی

دشمن بودن با کسی : شما موانع را از سر راه بر خواهید داشت

1.11.63 دشنام

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كسي را دشنام مي داد، دليل بود كه آن كس را حال نكو شود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كسي را دشنام مي داد، دليل كه آن كس بر وي چيره و كامكار شود.

1.11.64 دعا کردن

محمدبن سيرين گويد: دعا در خواب، دليل حاجت روائي بود. اگر بيند خود را دعا همي كرد و آمرزش مي خواست، دليل بود كه عاقبتش به خير بوده حاجتش روا شود. اگر كسي بيند دعا به كسي مي نمود، دليل كه به ظلم و فساد گرايد و امر به معروف به جاي نياورد. اگر بيند مظلومي را دعا مي كرد، دليل كند كه همه خلق را نيكو بود و بدكس نينديشد و حاجت همه كس را روا كند. اگر بيند دعاي خاص همي خواند، دليل كه وي را فرزندي آيد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر مصلح و پارسا بود، خدا وي را بيامرزد و حاجت او را روا كند. اگر مفسد بود گناهش را عفو كند و او را توبه دهد. اگر كافر بود، اسلام او را كرامت كند.

 

1ـ اگر خواب ببينيد دعا مي خوانيد ، نشانة آن است كه دشمناني پنهاني شما را ترغيب مي كنند . و شما در آن هنگام به حمايت و همبستگي دوستان نيازمند خواهيد شد تا از شر دشمنان نجات پيدا كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال دعا خواندن هستند ، نشانة آن است كه خطري دوستان شما را تهديد مي كند .

1.11.65 دعوا

دعوا اگر به صورت جدال باشد در حرف ـ ج ـ کلمه جدال آمده است ولي اگر دعوا منحصر به عصبانيت و ابراز خشم و بگو مگو باشد تعبير ديگري دارد. اگر در خواب ببينيد که با کسي دعوا مي کنيد که او را نمي شناسيد از خويشاوند و عضوي از فاميل تکدر و آزردگي پيدا مي کنيد که بعد به صلح و دوستي مي انجامد ولي اگر آن که با او دعوا مي کنيد آشنا بود دو حال دارد. اگر او با شما دعوا مي کرد بيگانه اي به شما محبت مي کند يا با انساني خير و نيکوکار برخورد خواهيد نمود و اگر شما با او دعوا مي کرديد شما هستيد که به ديگري محبت و خدمت مي کنيد که نا آشنا و غريبه است. اگر ديديد دو نفر با هم دعوا مي کنند موردي پيش مي آيد که خوشحال مي شويد.

1.11.66 دعوت

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  دعوت قهر و اوقات تلخي است. اگر ديديد شما را براي عروسي دعوت کردند کاري بزرگ مي کنيد که دوست نداريد يا ماموريتي به شما مي دهند که نمي خواهيد و مورد علاقه و پسندتان نيست و در نتيجه غمي براي شما به وجود مي آورد. دعوت هاي ديگر نيز تقريبا همين زمينه را دارند با توجه به اين که اصولا دعوت قهر و خشونت لفظي و اوقات تلخي است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

دعوت

دعوت شدن : تکبر شما باعث دردسرتان خواهد شد

دعوت کردن : شما در یک مهمانی حضور خواهید یافت

1.11.67 دفتر

لوک اويتنهاو مي گويد :

دفتر – جهت تحریر - : به حقیقت پیوستن امیدهایتان

 

1.11.68 دف زدن

محمدبن سيرين گويد:

دف زدن در خواب، معروف بود، بر آن كس كه دف زند. لكن اگر كنيزك دف زدند، دليل بود بر چيزي مشهور كه به او رسد، اگر دف زننده آزاد بود، دليل بر كاري مشهور بود. اگر مردي جوان دف زند، دليل كه با دشمن خود امر به معروف كند. اگر مردي پير دف زند، دليل كه ترك امر معروف كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر مردي بيند در خواب دف زند، استادانه و نيكو، دليل كه زني بخواهد به صورت نيكو و به كردار بد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

آواز دف شنيدن در خواب، نشاط و شادي بود، چون از زن و كنيزك شنود.

اگر آواز دف از مردي پير شنود، دليل بر بخت و دولت و فيروزي بود

آواز دف از مردي جوان شنيدن، دليل بر ظاهر شدن حالي كند.

1.11.69 دکان

ديدن دكان در خواب ، نشانة آن است كه تلاش و كوشش شما براي پيش بردن كاري ، در اثر نقشه ها و حسادتهاي ديگران خنثي مي گردد .

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن دکان خوش حالی بود

1.11.70 دکتر

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن دکتر در خواب زاييده و حشت از بيماري هاست در بيداري ما، ديدن دکتر در خواب واکنش ترسي است که از بيماري داريم و عکس العمل تالمات رواني است که به علل مختلف بروز مي کند و گاه نيز زمينه وسيع زماني دارد مثلا از کودکي بيننده خواب ريشه مي گيرد. چنان چه در خواب ديديد که خودتان بيمار هستيد و دکتر شما را معالجه و معاينه مي کند از بيماري وحشت داريد ولي همين دليل وجود صحت و سلامت شما است. اگر در خواب از دکتر و بيماري خويش وحشت داشته باشيد او دشمن شماست و تجسمي است از يک انسان بدخواه که پيرامون شما وجود دارد ولي اگر از او نترسيد و با دکتر روابطي دوستانه و صميمانه داشته باشيد او دوستتان است و کسي است با خصايص يک پزشک عيسي دم که در مسير حيات شما قرار مي گيرد. همين حالت است اگر از دکتر دارو بگيريد. اگر فقط نسخه دکتر را در خواب ديديد و احساس کرديد آن نسخه محتوي دارويي شفابخش است خبري خوش به شما مي رسد که خوشحالتان مي کند و اگر احساس خلاف داشتيد خبري نامطلوب خواهيد شنيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

دکتر : مشکلات

 

1ـ اگر دكتري را در خواب ببينيد ، نشانة سلامت و تندرستي و اقبال و سعادت است .

2ـ اگر دكتري را در خواب ميان جمعيت ببينيد ، نشانة آن است كه بابت خدمات يك دكتر پولي پرداخت نمي كنيد .

3ـ اگر خواب ببينيد با دكتري نامزد شده ايد ، نشانة آن است كه فريب افرادي را خواهيد خورد .

4ـ اگر دكتري را به خواب ببينيد كه مشغول معالجة بيماران است ، علامت آن است كه يكي از اعضاي خانواده به بيماريي مأيوس كننده مبتلا خواهد شد .

5ـ اگر خواب ببينيد دكتري براي كشف خونريزي ، شكافي روي بدن شما ايجاد مي كند ، نشانة آن است كه تلاشهاي شما به شكست مي انجامد و فردي شما را وادار مي كند كه قرضهاي او را بپردازيد .

1.11.71 دکمه

اكثر اوقات‌ دكمه‌ها در خواب‌ به‌ لباس‌ متصل‌هستند كه‌ نشان‌ دهنده‌ جزيي‌ از جسم‌ شما وظاهرتان‌ مي‌باشند. اگر در خواب‌ در حال‌ بستن‌ ويا باز كردن‌ دكمه‌ لباس‌ بوديد، بايد تمام‌ جزييات‌خوابتان‌ را بررسي‌ نماييد و پيغام‌ و معناي‌صحيح‌ آن‌ را دريابيد. در مجموع‌ باز كردن‌ دكمه‌در خواب‌ نشان‌ دهنده‌ گشودن‌ دروازه‌ عواطف‌،احساسات‌ و يا نظريات‌ شماست‌. يعني‌ احتمالاخودتان‌ را در معرض‌ امكانات‌ جديدي‌ قرارداده‌ايد و مي‌خواهيد افكار، تفكرات‌ وبرخوردهاي‌ قديمي‌ و به‌ درد نخور خودتان‌ رادور بريزيد و يا اين‌ كه‌ از جنبه‌ مثبت‌، باز كردن‌دكمه‌ها مي‌تواند بازتاب‌ و انعكاس‌ يك‌ نياز وضرورت‌ براي‌ صرفه‌ جويي‌ و يا «بستن‌ زيپ‌ ودكمه‌هاي‌« دهانتان‌ و يا مهار و كنترل‌احساساتتان‌ باشد. از جنبه‌ منفي‌، باز كردن‌دكمه‌ها مي‌تواند نشان‌ دهنده‌ آن‌ باشد كه‌ شايدشما در حال‌ حاضر احساس‌ محدوديت‌ مي‌كنيد،گويي‌ تحت‌ نظارت‌ و در قيد و بند هستيد ومي‌خواهيد رها و آزاد شويد.

 

1ـ اگر دختري خواب ببيند بر او نيفرمي دكمه هايي  براق مي دوزد ، نشانة آن است كه مردي ثروتمند با اخلاق مهربان به خواستگاري او خواهد آمد .

2ـ اگر مرد جواني خواب ببيند بر او نيفرمي دكمه هايي براق مي دوزد ، دلالت بر آن دارد كه در امور نظامي به افتخاراتي شايسته درست خواهد يافت .

3ـ ديدن دكمه هاي لباس در خواب نشانة نوميدي و بيماري و زيانهاي فراوان است .

4ـ اگر خواب ببينيد دنبال دكمه هايي گمشده مي گر ديد ، نشانة آن است كه در تجارت زيانهاي مالي خواهيد ديد .

1ـ ديدن دكمه سر دست پيراهن در خواب ، نشانة آن است كه براي ارضاء غرور خود مي كوشيد راهي بيابيد .

2ـ ديدن دكمه سر دستِ الماس گون در خواب ، نشانة كسب ثروت و ياران سازگار .

1.11.72 دل

بدان كه دل، پادشاه تن است. و تن، قائم به فرمان اوست و دل خزانه عقل و ضمير است در نهان و آشكارا.

 

محمدبن سيرين گويد:

دل ديدن به خواب، مالي بود كه به وي رسيده، يامالك وي گردد. اگر بيند دل بيرون تن او بود، دليل بود بر صلاح و نيكوئي تن وي. اگر بيند دل او تنگ شد، دليل كه كارهاي وي تنگ و دشوار شود. اگردل را شادمان بيند، دليل كه كارها بر وي گشاده گردد. اگر دل فروبسته بيند، از گناه توبه بايد كردن. اگر دل را بر دست راست نهاده بيند، دليل كه سخت بيمار شود. اگر دل را به هر دو دست گرفته بيند، دليل كه كارها بر وي برآيد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه دلش درد مي كرد، دليل كه مالش زياده شود. اگر بيند كه چشمهاي او گشاده شده بود، دليل كه به كارهاي هر دو جهان راغب شود. اگر بيند از دل او خون بيرون آمد، دليل كه از كار ناكردني توبه كند و به حق تعالي بازگردد. اگر بيند از دل او صفرا بيرون آمد، دليل كه بيمار شود. اگر بيند بر دل وي خستگي رسيد، دليل كه بي غم شود. اگر بيند از دل او گوهر بيرون آمد و آن گوهر از دهان بيرون افكند، دليل كه كافر شود. اگر بيند كه آن گوهر از زمين برداشت و فرو خورد، دليل كه باز مسلمان شود. اگر بيند گوهر از دل بيرون آورد، دليل كه ترك نماز بگويد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند دل او پاره پاره شد، دليل كه دل را به هوس محال و شغلهاي ناكردني مشغول كند. اگر بيند دل او روشن و منور است، دليل بر صلاح دين او كند. اگر بيند دلش تاريك و تيره است، تاويلش به خلاف اين است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دل به خواب ديدن به ده وجه است.

اول: مال.

دوم: رياست.

سوم: فرزند.

چهارم: شجاعت.

پنجم: جوانمردي.

ششم: حرص و آز.

هفتم: دين.

هشتم: قوت نيرومندي.

نهم: شهوت و خواهش.

دهم: نهان داشتن احوال خويش و امور.

1.11.73 دلالي کردن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند دلالي مي كرد، دليل كه مصلح و رهنماي خير بود به كردار نيك.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دلالي كردن به خواب بر چهار وجه است.

اول: مصالحه در ميان مردم.

دوم: راه راست نمودن وراهنمائي به راه راست.

سوم: كردار نيك.

چهارم: امر به معروف به جاي آوردن

 

بدان كه دلال، مردي است راهنماي مردمان به خير و شر.

1.11.74 دلفين

ديدن دلفين در خواب ، نشانة آن است كه شما هم چنان مسئوليت سابق خود را در دولت خواهيد داشت .

 

1.11.75 دلقک

لوک اويتنهاو مي گويد :

دلقک : از شما سوء استفاده خواهد شد

 

1ـ اگر در خواب دلقكي شما را فريب بدهد ، نشانة آن است كه اثبات ادعايي كه به نفع شماست كار مشكلي خواهد بود .

2ـ ديدن دلقك در خواب ، علامت مشكلات و سختيهاست .

3ـ اگر خواب ببينيد مثل دلقك لباس پوشيده ايد ، نشانة آن است كه مي كوشيد براي رسيدن به قدرت و ثروت از اعمال نادرست و شهواني استفاده كنيد . زنان مكار شما را وادار مي سازند كه گناه كنيد .

1.11.76 دُم

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند چون اسب و خر و گاو دم داشت، دليل كه مال و نعمت او زياده شود و زندگاني به خوشدلي گذراند. اما در راه دين سستي كند

معبران گويند: اگر كسي بيند دم داشت، دليل كه مردمان تابع او شوند.

اگر بيند كه دم او چون دم سگ ياخر يا گرگ بود، دليل كه مال حرام يابد و مردمان او را ملامت كنند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند دم اسب يا دم خر در دست داشت، دليل كه بر قدر آن مال و نعمت يابد.

اگر كسي بيند در دست دم حيواني داشت كه گوشت او حرام بود، دليل كه حرام يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دم حيوان در خواب بر چهار وجه است.

اول: تيغ (پيروان و تابعان).

دوم: دوستان وياران.

سوم: مال.

چهارم: عيش و راحت وآسايش.

1.11.77 دمپايي

1ـ ديدن دمپايي در خواب ، نشانة آن است كه مي خواهيد به توطئه و دسيسه هايي شيطاني دست بزنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد كسي از دمپايي شما تعريف مي كند ، نشانة آن آست كه به زني عشوه گر دل مي بنديد كه برايتان رسوايي به بار مي آورد .

1.11.78 دمل

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند دمل داشت، دليل كه مالش زياده شود، بر قدر آن دمل. اگر بيند دمل او شكافت و خون از وي بيرون آمد، دليل كه برخي از مال تلف شود. جابر مغربي گويد: اگر بيند دمل بشكافت و از او خون و ريم مكيد، دليل كه به قدر آن مال جمع كند. اگر بيند دارو بر دمل نهاد و جامه از خون بشست، دليل كه از مال حرام توبه كند.

1.11.79 دنبه

محمدبن سيرين گويد:

دنبه به خواب، دليل مال است، كه مرد نگاه مي دارد يا مال زن او بود.

اگر بيند دنبه خام مي خورد، دليل كه مال به شبهه خورد.

اگر بيند دنبه پخته مي خورد، دليل كه از دشمنش مال بخورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند چون گوسفندان دنبه داشت، دليل كه او را فرزندي آيد، كه صاحب اقبال و دولت است و روزي بر وي فراخ است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تعبير ديدن دنبه در خواب ، يك بدره درهم است .

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 دنبه در خواب هاي ما پول اندوخته و مال راحت است. پولي است که بدون زحمت زياد به چنگ مي آيد و با فراخ خاطر و بدون تشويش مصرف شود. اگر دنبه گوسفند را درسته ببينيد يک رقم پول زياد است. چندين دسته اسکناس است و يا به قول معبران قديمي يک بدره درم است. با توجه به پول هاي کنوني مي توا ن قياس کرد که دنبه چگونه پولي است که نصيب بيننده خواب مي شود. اگر دنبه را در خواب تکه و خرده ببينيد، آن طور که گاه در غذا ديده مي شود مال راحت و پولي است نه چندان زياد که به سهولت تحصيل مي شود ولي زياد نيست. ابن سيرين نوشته دنبه نشان اموال زن است اما اگر مال زن هم باشد باز پولي است که راحت نصيب شوهر زن متمول مي شود. دنبه در خواب چيزي نيست مگر پولي که اندوخته باشد و اگر در خواب ببينيم که تکه اي دنبه از قصابي گرفته يا به علتي در دست داريم چنين مال اندوخته اي نصيب ما مي شود. دنبه گوسفند چربي زائد بدن حيوان است که اندک اندک درمحل دم گوسفند انباشته و جمع مي گردد تا به رقمي بزرگ در مي آيد. اگر ديديد گوسفندي داريد که دنبه اش بزرگ است طبق توضيحي که در مقدمه دادم محور خواب شما گوسفند است نه دنبه و براي يافتن تعبير بايد به گوسفند مراجعه کنيد معهذا دنبه آن گوسفند نعمتي است که نصيب شما مي شود و به هر حال ديدنش در خواب بد نيست. اگر ديديد دنبه مي خوريد و از خوردن آن کراهت داريد پولي از طريق نا مشروع و غير حلال نصيب شما مي شود که خودتان به نادرستي آن اعتراف داريد.

1.11.80 دندان

حضرت دانيال گويد:

دندان به خواب اهل بيت صاحب خواب است و دندانهاي بالا دلالت كند بر نرينه و دندان زيرين، دلالت كند بر مادينه و دندان پيشين دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران كند يا بر مادر و پدر است و دندانهائي كه بر جنب آن باشند، دليل بر عم و فرزندان و عمان كند و دندانهائي كه بر جنبِ دندانهاي ديگر است كه آن را ثنايا خوانند، دليل بر مهتر و بزرگ خاندان كند و دندانهاي ديگر، دليل بر خالان و فرزندان خال كند و دندانهاي پسين، دليل بر كسي كند كه از خويشانِ دور باشد و بعضي از معبران گويند: دندانهاي پيشين و آن چه از جانب دست است، دليل بر پدر و مادر كند. اگر بيند دندان پيشين او مي جنبيد، دليل كه از اين جماعت كه وصف كرديم يكي بيمار شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند دندان پيشين او بر كف دستش افتاد يا بر كنار يا بر زمين افتاد و به خاك آلوده نگرديد، دليل كه او فرزندي يا خواهري يا برادري آيد، اگر بيند دندان پيشين او بر زمين افتاد و در ميان خاك ضايع گرديد، دليل كه از اين جماعت يكي هلاك شود، يا جدا شود، چنانكه هيچكس از وي نشان ندهد. اگر بيند بعضي از دندان بشكست يا ضايع شد، دليل كه به يكي از ايشان بلا و آفتي رسد. اگر بيند دندان پيشين او كوفته شد، دليل كه او را با چنان كسان خصومت افتد. اگر بيند يكي از دندان پيشين او كنده شد، دليل كه يكي از اين جماعت را سخني زشت گويد و از وي مفارقت جويد. اگر بيند دندانهاي پيشين او زياده شد يا خوب و پاكيزه شد، دليل كه يكي از كسان را خير و خرمي و زيادي رفعت و منزلت است. اگر بيند در جنب دندان پيشين او دندان زيرين است، دليل كه او دختري آيد. اگر بيند جمله دندانهايش بر دندانهاي ديگر، چون تاويل دندانهاي پيشين بايد كرد و هر دنداني كه تعلق بدان كس دارد. اگر بيند دندانهاي او از آبگينه بود يا از سيم يا از سفال و مانندآن، دليل كه اجل او نزديك آمده باشد. اگر بيند كه از دل او دندان رسته است، دليل كه زود هلاك شود و بعضي از معبران گويند: افتادن دندان، گذاردن وام است و بعضي گويند، دليل كه زود هلاك شود و بعضي گويند، دليل بر جنگ و خصومت است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

دندان بالا در مقابل چشم است، دليل بر نرينه كند و دندان زيرين در مقابل پيشاني است، دليل بر مادينه كند. اگر بيند دندانهايش جمله در كنارش افتاد، پس جمله را در كف خود گرفت، دليل كه خويشان خود را جمع كند و نگذارد كه از او جدا گردند. اگر بيند از دندانهاي او بوي خوش مي آمد، دليل كه خويشان بر وي ثنا گويند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه خويشان بر وي غيبت كنند. اگر بيند دندانش درد مي كرد و بركند، دليل كه مال يابد. اگر بيند دندان او سياه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بيند كه دندانهايش افتاده بود و در كهنه بست، دليل كه او راعمري دراز است، چنانكه همه تبارِ خويش را در گور كند.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند كه دندانش درد مي كرد و در دست فرا گرفت، دليل كه منفعت يابد و منفعت از سي درم كمتر نباشد و زياده از صد درم نباشد، به دست چپ گرفتن آن منفعت كم از سيصد درم نبوده و زياده از ده هزار درم نباشد. اگر به هر دو دست گرفت، دليل كه مال فراوان يابد. اگر بيند كه از دهان دنداني خون آلود فرا گرفت، دليل كه منفعت را از آن كس است كه آن دندان برگيرد، لكن او مصيبتي رسد. اگر بيند كه بعضي از دندانهايش ناپديد شد، دليل كه به عدد آن از خويشان وي به غربت روند و به سلامت باز آيند. اگر بيند كه همه دندانهاي وي در ميان زبان جمع شد و ديگر باز جاي خود نشست، دليل كه خويشان وي شكايت كنند از او.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن دندان ها در خواب بر شش وجه است.

اول: اهل بيت  خانواده و بستگان.

دوم: مال.

سوم: منفعت.

چهارم: غم و اندوه.

پنجم: مصرف  (گزند و زيان).

ششم: مفارقت وجدائي از خويشان.

 

علامه مجلسي ( ره) گويد:

سقوط دندانهاي بالا تعبير شده به مرگ خويشان پدري و دندان پايين به خويشان مادري

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

در جائي ديگر نوشته ام که دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتي اعتقاد داشتند که دندان هاي فک بالا مردان خانواده هستند و دندان هاي فک زيرين زنان.اما نسبت دادن نرينگي و مادينگي به دندان ها درست نيست چرا که هيچ دليلي وجود ندارد که ثابت کند که دندان هاي بالا نر هستند و دندان هاي فک پائين ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامي است که افراد نزد ما دارند. اين درست تر مي تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانيم. به نظر من دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي جلو فرزندان. دندان هاي پيشين زينت چهره به حساب مي آيند و فرزندان نيز زيب و زينت زندگي ما محسوب مي گردند. اگر بيننده خواب ببيند که دندانش کف دست يا روي زمين افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثيف و آلوده نشد و مفقود نگرديده باشد يکي از خويشانش بيمار مي شود يا آسيبي به او وارد مي آيد ولي اگر در خاک آلوده و يا مفقود شده او مي ميرد. با توجه به اين که آن دندان کدام است. گفتم که دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي پيشين فرزندان و خواهران و برادران. اگر بيننده خواب ببيند که دندانش را کرم خورده و درد مي کند گرفتار دشمني شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهي مي شود و وامدار مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که دندان هايش سفيد و براق است زندگي خانوادگي رونق و جلا مي يابد و حادثه اي خوب براي او و خانواده اش اتفاق مي افتد. اگر ببيند که دندانهايش کثيف و زشت است غمي به آن ها مي رسد که جنبه خانوادگي دارد. اگر بيننده خواب ببيند که همه دندان هايش کثيف است يا حداقل عادي است يا يکي از دندان ها زياد سفيد و براق شده شخصي که دندان به او انتصاب مي يابد شاخص مي شود و ممتاز مي گردد و اگر دندان کرسي شما درد مي کرد و متورم و آماسيده شده بود با همسرتان اختلاف پيدا مي کنيد و اگر آن را کشيديد و به دست خود يا پزشک بيرون آورديد از همسرتان جدا مي شويد. براي زن نيز همين تعبير هست يعني اگر دندان کرسي خود را بکشد از شوهرش جدا مي شود.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن افتادن دندان یکی از خویشان از او جدا گردد

دیدن شکستن دندان بزرگ مصیبت و جدل باشد

1.11.81 دندان پزشک

لوک اويتنهاو مي گويد :

دندانپزشک : زجر کشیدن ؛ ناراحتی

 

1ـ اگر خواب ببينيد دندانپزشكي روي شما كار مي كند ، نشانة آن است كه به صداقت و درستي شخصي كه با شما معامله اي انجام داده است ، شك خواهيد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد دندانپزشك روي دندان دختري كار مي كند ، علامت آن است كه بزودي رسوايي و ننگي در محيط اطرافتان روي مي دهد و شما را حيرت زده مي كند .

1.11.82 دندان نيش

مؤلف گويد : دندان نيش پائين فرزند مونث مي باشد اگر بيند آن دندان شکسته بود. يعني فرزند دخترش بيمار گردد

 

1.11.83 دوات

 اگر در خواب ببينيد که دوات داريد موردي براي آموختن و آموزاندن مي يابيد. نه به صورت علم و تحصيل کلاسيک بل که آموختن و آموزاندن به معني عام. کششي که براي آموختن و تعليم دادن در ما ايجاد مي شود در خواب هاي ما به صورت يکي از ابزار تحرير مثلا دوات تجسم مي يابد. حتي احساس کمبودهاي ما در رابطه با دانش اجتماعي و اطلاعات عمومي در خواب هاي ما متجلي مي گردد و اين جلوه به شکل قلم، دوات، کتاب، خط کش، کتابخانه و از اين قبيل ظاهر مي شود. ممکن است احساسي در ما به وجود آيد يا سرخوردگي شديدي پيدا کنيم ولي به زبان مي آوريم. چه بسا که اين احساس کمبود به يادمان نماند و فراموش کنيم اما ضمير ناخودآگاه ما ضربه وارد آمده را حفظ مي کند و نگه مي دارد و در خواب هاي ما به صوري که گفته شد شکل مي بخشد.

1.11.84 دوال

محمدبن سيرين گويد: دوال به خواب ديدن، خير و منفعت باشد. بر قدر و قيمت آن جانور كه دوال از پوست او بود. اگر بيند دوال پاره پاره كرد يا از وي ضايع شد يا بسوخت، دليل كه به قدر آن وي را زيان و مضرت رسد. جابر مغربي گويد: اگر بيند دوال بسيار داشت و آن دوال ها از پوست جانوري بود كه گوشت آن حلال بود، دليل است كه به قدر آن وي را مال حلال حاصل شود. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه او مال حرام حاصل شود.

1.11.85 دوچرخه

تمام‌ وسايل‌ نقليه‌ در خواب‌ نشان‌ دهنده‌ مرحله‌عبور ما از سفر زندگي‌ هستند. از آنجايي‌ كه‌دوچرخه‌ قبل‌ از ماشين‌ ساخته‌ شده‌ است‌، اين‌چنين‌ خوابي‌ مي‌تواند بيانگر برخي‌ از گرايشات‌ وتمايلات‌ نوجواني‌ شما باشد. اگر يك‌ نوجوان‌ هستيدو چنين‌ خوابي‌ ديده‌ايد، اين‌ خواب‌ مي‌تواند نشان‌دهنده‌ نحوه‌ زندگي‌ شما و امور روزمره‌ زندگي‌تان‌باشد. دوچرخه‌ سواري‌ در خواب‌ نشانه‌ وجود يك‌نياز و ضرورت‌ براي‌ تعادل‌ و سخت‌ كوشي‌ است‌ تابتوانيد با جد و جهد و سعي‌ فراوان‌ به‌ موفقيت‌ نايل‌شويد. عده‌اي‌ معتقدند كه‌ دوچرخه‌ نشان‌ دهنده‌نياز شما به‌ كمك‌ و دستياريست‌. پس‌ لازم‌ است‌ كه‌تمام‌ جزييات‌ خواب‌ تان‌ را در نظر بگيريد. آيا درحالي‌ كه‌ سوار دوچرخه‌ بوديد، از مسيري‌ بالامي‌رفتيد و يا پايين‌ مي‌آمديد. همچنين‌ به‌ تعابيرماشين‌، جاده‌ و سفر مراجعه‌ نماييد.

 

مولف گويد:

سوار بودن بردوچرخه نشان از تکيه داشتن انسان به توانائي هاي خودش مي باشد.

در حالتي ديگر معناي تنهائي و انزوا طلبي مي دهد

ودر جائي ديگراهل حال بودن و عشق سرخوشي

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر سن دوچرخه سواري نگذشته باشد و گاهي نيز سوار دوچرخه مي شويد ديدن دوچرخه در خواب تعبيري ندارد زيرا دنباله افکار و اعمال روزانه شما است ولي اگر سن دوچرخه سواري شما گذشته باشد و دوچرخه در خواب ببينيد مسافري براي شما مي رسد و يا مهماني يا يک خبر خانوادگي به شما مي دهند که مسلما بد نيست. اگر در خواب ببينيد که خودتان سوار دوچرخه هستيد کاري مشکل انجام مي دهيد که انجام آن مستلزم دقت و هوشياري بسيار است، اگر ديديد دوچرخه سوار هستيد و ميرويد کاري آن چنان که گفته شد انجام ميدهيد که دور از محيط معمولي شما است و اگر سوار بوديد و مي آمديد در محدوده خودتان به اين مهم نائل مي گرديد. اگر ديديد پشت دوچرخه کسي سوار هستيد با کمک ديگري موفقيت به دست مي آوريد و اگر ديديد کسي پشت دوچرخه شما نشسته اين شما هستيد که به ديگري کمک مي کنيد. اين در صورتي است که نترسيد. اگر در خواب بترسيد نشانه ضعف شما است در مقابل آن کار. اگر دوچرخه متعلق به شما باشد و به ديگري بدهيد امکان در اختيار او قرار مي دهيد و اگر دوچرخه از ديگري گرفتيد از کمک و امکانات ديگران استفاده ميبريد. چرج ها نمايانگر گردش زمان و روزگارند و تقارن چرخ ها تعادل اميال شما است با حوادثي که اتفاق مي افتد و چنان چه يکي از چرخ هاي دوچرخه خراب باشد گوياي اين است که تعادل در کارهاي شما نيست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دوچرخه

داشتن آن : مراقب دزدها باشید

دوچرخه سواری : ملاقات دزدکی

1.11.86 دوختن

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند جامه خويش را مي دوخت كارش نيكو شود و حالش به صلاح آيد. اگر بيند جامه به مال خويش مي دوخت، تاويلش همين است. اگر بيند جامه زني مي دوخت، غم و زيان به او رسد. اگر بيند جامه مردي مي دوخت تاويلش نيكو باشد. اگر بيند سوزن به دست داشت و جامه تمام ندوخت، دليل است كه آن كس هر شغل كه پيش گيرد تمام نكند. اگر بيند جامه دوخته به خانه بسيار داشت عيش بر او فراخ شود و مال از ميراث بيابد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند از بهر خويشتن پيراهني بدوخت و گريبان تمام كرد با عيال خويش سازگار باشد اگر بيند شلوار بدوخت و ليفه آن را ندوخت، دليل است كه زني خواهد و سرانجام رهائي يابد اگر بيند كه قبا بدوخت، دليل كه زني به خدمت مشغول گرداند اگر بيند پيراهن زير پاره مي كرد به كدخدائي مشغول شود اگر بيند جامه عيال مي دوخت، دليل كه به خدمت عيالش بماند. اگر بيند از بهر جامه دوختن رشته مي بافت، دليل كه از جائي به جائي تحويل كند. اگر بيند از براي عيال جامه ابريشمين مي دوخت، دليل كه غمگين شود، به تهمت گناهي كه از او بوجود آيد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

لباس دوز در خواب ، دليل بر شخصى است كه امور و كارهاى دنيوى به دست او درست ورو به راه مى شود، مخصوصا"  كارهاى كسى كه برايش لباس بدوزد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

دوختن در خواب رتق و فتق امور است و سامان دادن به کارها و بالجمله ديدن آن در خواب بد نيست مخصوصا اگر چيزي را در خواب مي دوزيد تمام کنيد و نادوخته و ناتمام باقي نگذاريد. اگر در خواب ببينيد که دکمه مي دوزيد با فرزندان يا با برادران خود کاري را به اتفاق انجام مي دهيد و يکي از آن ها در استحکام مباني کار شما موثر و مفيد واقع مي شود. اگر فرزند نداريد برادرتان و اگر داريد يکي از فرزندان. اگر در خواب ببينيد که پيراهن مي دوزيد کاري مي کنيد که با شان و شخصيت اجتماعي شما ارتباط دارد. چنانچه ببينيد لباسي شيک و برازنده دوخته ايد کاري در جهت تامين آبروي خويش انجام مي دهيد. اگر ببينيد که پارگي يا شکافتگي را مي دوزيد وام خود را مي پردازيد يا با کسي که قهر هستيد آشتي مي کنيد. اگر ببينيد که لباس زنانه مي دوزيد از جانب همسر خود سود مي بريد يا زني ديگر به شما سود مي رساند. اگر ببينيد شلوار مي دوزيد صاحب فرزند مي شويد. دوختن پرده در خواب خوب نيست چون کاري است که غم و اندوه مي آورد و در عوض دوختن لباس بچه خوب است.اگر جواني در خواب ببيند که چيزي مي دوزد شغلي مناسب پيدا مي کند و اگر دختري ببيند چيزي مي دوزد شوهر مي کند. اگر زن جواني در خواب ببيند که لباس بچه مي دوزد صاحب فرزند مي شود. روي هم رفته دوختن در خواب بد نيست به شرطي که شکافتن و پاره کردن با دنبال نداشته باشد

1.11.87 دود

محمدبن سيرين گويد: دود به خواب، سلطاني ستمگر باشد. اگر بيند در جانب مشرق يا به جانب مغرب دودي عظيم بود، دليل كند كه مردم آن ديار از سلطان، جور و ستم رسد و در محنت او گرفتار گردند. اگر بيند دود در عالم برنخاسته و آتش زبانه مي زد، دليل است كه فتنه و بلا در آن عالم پديد آيد.

جابر مغربي گويد: اگر بيند در شهر يا در ولايتي، بي آن كه آتشي بود دود بر مي آمد، دليل است كه اهل آن موضع را از حق تعالي بيم بود و توبه بايد كرد. اگر بيند از خانه يا دكان او دود بيرون مي آمد، دليل كه شاهي ظالم وي را مصادره و مالش بستاند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دود در خواب جنگ و فتنه است يا غم و انده و کسالت. غم و اندوهي که شما را افسرده مي کند ولي نمي گرياند. همه عواملي که قلب را تکدر مي بخشند و نهايت موجب ملال و افسردگي مي شوند به صورت دود در خواب ظاهر مي گردند. جنگ و فتنه نيز برخورد شديد شغلي يا اختلاف و بگو مگوي خانوادگي است. بحث بين زن و شوهر نقار و کدورت بين فرزندان و پدر و مادر. اگر ببينيد که دود به جاي اين که از زمين به آسمان برود از آسمان به زمين مي آيد اثر آن بيشتر است. اگر ديديد آسمان خانه شما را دود گرفته به طوري که ندانيد آن دود از کجاست نشان آن است که گرفتاري خانوادگي براي شما پيدا مي شود و از جهت خانواده ناراحت و اندوهگين مي گرديد. اگر دود سيگار يا دود اندک ديديد افسردگي اندک است و زود گذر. اگر ديديد دود از خانه شما بلند مي شود و مي رود بهتر از اين است که ببينيد که دود از جائي ديگر به خانه شما مي آيد. اگر دود از آشپز خانه شما بيرون مي آمد با همسرتان اختلاف پيدا خواهيد کردو از جانب او آزرده مي شويد. اگر ديديد دود از لباس شما بر مي خيزد مردم پشت سرتان بد خواهند گفت و شخصيت شما را مورد سئوال قرار مي دهند. اگر ديديد رشته اي دود به سمت شما مي آيد خبر بد به شما مي دهند.

 

1ـ ديدن دود در خواب ، نشانة سردر گم ماندن در هوسها و ترديدهاست .

2ـ اگر خواب ببينيد در ميان دود قرار گرفته ايد و جايي را نمي بينيد ، علامت آن است كه افرادي حيله گر با چرب زباني شما را قرباني اميال خود خواهند ساخت .

 

1.11.88 دود کش

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دودکش اگر دود داشته باشد غم و اندوه خانوادگي است و هر چه دود آن غليظ تر باشد غم و اندوه بيشتر است و اگر دود نداشته باشد احساس تامين است از جهت خانواده.

 

1ـ ديدن دودكش در خواب ، نشانة حادث شدن اتفاقي تلخ و ناراحت كننده است . خبر بيماري كسي به شما مي رسد .

2ـ ديدن دودكش سرنگون شده ، نشانة شنيدن خبر مرگ يكي از اعضاي خانواده شماست .

3ـ اگر خواب ببينيد پيچكي گرد دودكش پيچيده است ، معنايش اين است كه از مرگ خويشاوندي اندوهگين مي شويد .

4ـ اگر خواب ببينيد از دودكش دود برمي خيزد ، نشانة آن است كه خيري به شما مي رسد .

5ـ اگر خواب ببينيد در دودكشي پنهان مي شويد ، نشانة آشفته شدن وضعيت كار ، و هجوم شك و ترديد و اضطراب به سوي شماست .

6ـ اگر دختري خواب ببيند از دودكش پايين مي رود ، علامت آن است كه دست به عملي ناشايست خواهد زد كه موجب بهت و حيرت دوستان مي شود .

7ـ اگر خواب ببينيد از دودكشي بالا مي رويد ، دلالت بر آن دارد كه از مانعي كه سر راه شما قرار مي گيرد عبور خواهيد كرد .

1.11.89 دوده

ديدن دوده در خواب ، نشانة آن است كه توفيق اندكي از حرفة خود به دست مي آوريد .

 

1.11.90 دوربين

منوچهر مطيعي تهراني گويد: دوربين دو نوع است. يکي چشمي و ديگري عکس برداري يا فيلمبرداري. دوربين چشمي در خواب هاي ما تجسم انتظارهايي است که از آينده داريم و کلا چيزهايي که مي خواهيم و آرزو داريم که به آنها برسيم. هر چه دوربين کارآمدتر باشد توانايي بيشتر ما را در برآوردن آرزوها نشان مي دهد. دوربين عکس و فيلمبرداري برخورد ما را با حوادث روزمره زندگي نشان مي دهد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد با دوربين به جايي نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه دگرگونيهايي رخ خواهد داد كه به زيان شما تمام مي شود .

2ـ ديدن دوربين شكسته در خواب ، نشانة جدايي از دوستان و ناسازگاري با ديگر افراد است .

1.11.91 دوزخ

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند در دوزخ شد و بيرون نيامد، دليل كند كه عاصي و بدكار است و توبه بايد كند و به سوي حق تعالي بازگردد، زيرا اجلش نزديك است. اگر توبه نكند، بيم آن باشد كه به كافري بميرد. اگر بيند دوزخ را و از آن رنجي و گزندي به تن او نرسيد، دليل كه در رنج و غم دنيا گرفتار شود وبه آخر سلامتي يابد. اگر بيند در دوزخ رفت و ندانست كِي بدانجا رفت، پيوسته در جهان مدبر و مخذول و تنگ روزي باشد. اگر بيند كه طعام و شراب آنجا مي خورد و در آتش مي سوخت، دليل كه در جهان كردار بد مي كند و در آخرت بلاي او بود. اگر بيند فرشته موي پيشاني وي بگرفت و به دوزخ رفت، دليل كه به گناه كردن بميرد. اگر بيند از غذاي دورخ چيزي بخورد، مانند زقوم، دليل است كه به علم باطل و مجهول مشغول شود، كه آن علم وبال او بود، يا خون ناحق كند. اگر بيند شمشير كشيد و به دوزخ رفت، دليل كه سخن فحش و منكر گويد. اگر بيند آتش دوزخ همي خورد، دليل است كه مال يتيمان خورد. اگر بيند كه آتش نزديك دوزخ مي افروخت، دليل كه او را كاري صعب پيش آيد، از جهت پادشاهي.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند او را كشان كشان به دوزخ بردند، دليل كه عاقبت او به كفر كشد. اگر بيند بانگ آتش دوزخ مي شنيد دليل كه هيبت و سياست پادشاه بدو رسد. اگر بيند كه در نزديك دوزخ قرار گرفت دليل كه جهان بر وي دشوار شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن دوزخ به خواب شش وجه است.

اول: خشم گرفتن خداي تعالي بر وي.

دوم: مبتلا شدن به گناه.

سوم: جور سلطان ستمگر( ستم پادشاه ستمگر).

چهارم: رنج و مصيبت.

پنجم: خذلان( خوارى و درماندگى).

ششم: مال يتيمان و ربا خوردن.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن دوزخ از گناه توبه کند

1.11.92 دوست

لوک اويتنهاو مي گويد :

دوست

خوب : خبرهای شادی بخش

نادوست : اعلان خطر

دیدار اتفاقی : اتفاق غیر منتظره

ترک کردن دوست : عذابی مبدل به شادی خواهد شد

مرگ یک دوست : خبر غیر منتظره

عصبانی : بیماری

دوست جدید : خوشبختی

چند دوست : غصه های زود گذر

1.11.93 دوست داشتن

لوک اويتنهاو مي گويد :

دوست داشتن داشتن لحظه هایی شیرین

 

1.11.94 دوش

محمدبن سيرين گويد: دوش خواب ديدن، دليل آهستگي مرد و جمال و زينت او بود اگر دوش را ضعيف و شكسته بيند، تاويلش به خلاف اين است. ابراهيم كرماني گويد: اگر كسي بيند دوش او قوي و درست است، امانتي كه در گردن او بود گذارده شود. اگر بيند سست و ضعيف است، دليل كه از امانت گذاردن فرو ماند. اگر بيند بر دوش او موي بسيار است، امانت نگاهدار است.

1.11.95 دوشاب

محمدبن سيرين گويد: دوشاب در خواب مال و منفعت است، لكن نه بسيار. اگر بيند دوشاب مي خورد، دليل كه بر قدر آن او را مال حاصل شود. اگر بيند اندكي دوشاب در دهان نهاد، دليل كه از كسي سخن خوش شنود. جابر مغربي گويد: اگر كسي به خواب بيند كه از شهري خراب به دهي آباد شد و در وي نعمت بود، دليل بر خير و بركت و عز و اقبال كند. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر شر و ادبار كند. اگر بيند كه در دهي شده است، تاويلش نيك است. جابر مغربي گويد: اگر كسي بيند كه دهي مجهول بدو دادند، دليل كه بر قدر عمارتِ ان ده، وي را خير و منفعت رسد.

1.11.96 دوغ

1ـ اگر خواب ببينيد در حال نوشيدن دوغ هستيد ، دلالت بر آن دارد كه در پي كسب لذت مادي تأسف خواهيد خورد و يك بي احتياطي ، سلامت شما را به خطر مي اندازد .

2ـ اگر خواب ببينيد دوغ را دور مي ريزيد ، نشانة شكست و بداقبالي است .

3ـ اگر خواب ببينيد سوپي مي خوريد كه در آن دوغ ريخته اند ، دلالت بر آن است كه دست به كار نامطلوبي خواهيد زد ، و بداقبال به شما رو مي آورد ، دعواهايي رخ مي دهد و روابط دوستانه را تحت الشعاع قرار مي دهد

4ـ اگر در حال نوشيدن دوغ از خواب بپريد ، نشانة آن است كه با برنامه ريزي دقيق مي توانيد علت اختلافات را به خوبي درك كنيد .

1.11.97 دوقلو

لوک اويتنهاو مي گويد :

دوقلو : بر آورده شدن ناگهانی یک امر

 

1ـ ديدن بچه هاي دوقلو در خواب ، نشانة آن است كه از امنيت شغلي و محيط صميمانة خانوادة خود احساس رضايت خواهيد كرد .

2ـ ديدن بچه هاي دوقلو كه به بيماري مبتلا شده اند ، نشانة آن است كه در زندگي اندوهگين و مأيوس خواهيد شد .

1.11.98 دويدن

لوک اويتنهاو مي گويد :

دویدن

دویدن در یک جهت خاص : بر آورده کردن آرزوها

دویدن بدون لباس – لخت و عور- خیانت

دویدن به دنبال یک دشمن : پیروزی

بچه ای که میدود : نیکبختی

مسابقه دو : رضایت

تماشای دوندگان : بگو مگو

بی هدف دویدن : مقداری پول زیاد بدستتان خواهد رسید

1.11.99 ده

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه در دهي است و نام آن ندانست، دليل بر خير و نيكي كند. اگر نام آن ده دانست، دليل بر بدي است. اگر ديد كه از ده بيرون آمد نيكو است. اگر بيند در ده شد بد است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر كسي به خواب بيند كه از شهري خراب به دهي آباد شد و در روي نعمت بود، دليل بر خير و بركت و عز و اقبال كند. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر شر و ادبار است. اگر بيند كه در دهي شده است، تاويلش نيك است.

جابرمغربي گويد: اگر كسي بيند كه دهي مجهول بدو دادند، دليل كه بر قدر عمارتِ آن ده، وي را خير و منعفت رسد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر کار مهمي در پيش و در دست اجرا داريد و در خواب دهي آباد و معمور ببينيد خوب است و نويد دهنده اين که کار شما به درستي و به دل خواه انجام مي گيرد و به مقصود مي رسد و اگر کاري در دست انجام نداريد و چنان دهي در خواب ببينيد خواب شما خبر مي دهد که به زودي دست به انجام کاري سازنده مي زنيد که در صورت توفيق به رفاه و نعمت و آسودگي مي رسيد. ابن سيرين نوشته اگر کسي در خواب ببيند که در دهي است و نام آن ده را نداند نيکو است و اگر نام ده را بداند بد است. چنان چه در خواب از دور ده آبادي را ببينيد هدف درخشاني در پيش داريد و اگر ده مخروبه و ويران باشد نتيجه اي که عايدتان مي شود بد است و مطلوب نيست. اگر دهي ديديد و احساس کرديد که به خودتان تعلق دارد، آن ده کار شما است و نتيجه اي است که عايدتان مي شود.

1.11.100 دهان

حضرت دانيال گويد:

دهان در خواب ديدن، كليد كارها و خاتمه وي است و هر چه از دهان بيرون آيد، تاويل آن بر جوهر كلام است، اگر نيكو است. اگر بدو هر چه در دهان شود، از جوهر روزي است و آن چه از غذا در دهان شود، صلاح دين او است. اگر بيند كه به كراهت چيزي در دهان او است، چنانكه خوردن آن به دشواري توانست، دليل بر سختي و رنج كند در معيشت. اگر آن چه در دهان او بود شيرين است و در گلو به آساني شد، دليل كند بر راحت و خوشي در معيشت

 

. محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند دهان وي سخت بسته است، دليل كه هلاك شود، يا بيمار شود، يا اجلش نزديك آمده باشد. اگر بيند كه دهان او فراخ شده است، چنانكه طعام بسيرا در وي مي گنجيد، دليل است به قدر آن وي را نعمت و روزي رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي به خواب دهان خود را نيكو بيند، دليل كه سخنهاي نيكو شنود. اگر دهان خود را كج بيند يا سست يا زشت، دليل است كه سخنهاي زشت شنود و به هيچ كار نيايد. اگر كسي بيند كه گوشت دهان او بيفتاد، دليل كه او را زياني رسد. اگر بيند كه از دهانش خون بيرون مي آمد، دليل كه از كسي گفتگوي به خصومت شنود. اگر بيند كه بدان خون شلوار او آلوده بود، دليل كه داوري آن از جهت زنان باشد.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كه از دهان وي كرم يا جانوري بيرون آمد، دليل كه يكي از عيالان او از او جدا شود به مرگ يا زندگاني. اگر بيند كه از دهان او پليدي بيرون آمد، دليل كه كارش كه براي مردم است به سبب منت نهادن باطل شود. اگر بيند كه از دهان او بوي خوش آمد، دليل كه مردمان بر وي ثنا گويند. اگر بيند بوي ناخوش آمد، تاويلش به خلاف اين است. اگر بيند كه از دهان او مرواريد بيرون مي آيد و مردمان برگرفتند و او هيچ برنگرفت، دليل كه مردمان از علم او بهره مند شوند و او را هيچ منفعت نباشد. اگر بيند كه از دهان خود پليدي مي انداخت و مردمان از وي مي گريختند، دليل كه شاعر است و مردمان را هجو كند. اگر بيند كه كسي بر دهان او مهر نهاد و ندانست كه كيست، دليل كه در ميان خلق رسوا شود. اگر كسي بيند كه چيزي از دهان وي بيرون آمد، دليل كه سخني گويد. اگر بيند كه چيزي نيكو در دهان گذاشت، دليل كه روزي حلال يابد. اگر بيند كه چيزي پليد دردهان گذاشت، دليل كه روزي حرام خورد. اگر بيند كه او را دهان درده مي آيد، چنانكه عادت مردم است، دليل كه از كسي شكايت كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن دهان در خواب بر هفت وجه است.

اول: منزل و خانه.

دوم: خزانه وانبار.

سوم: گشايش كارها.

چهارم: مال.

پنجم: حاجت.

ششم: وزير.

هفتم: دربان.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

دهان در خواب کام است و شيريني آن کامروائي است و تلخي آن ناکامي و تلخ کامي. ديدن دهان طبيعي در خواب هيچ تعبيري ندارد و نمي تواند محور خواب قرار بگيرد مگر اين که به حالت غير طبيعي باشد يا مزه و طعم غير معمول داشته باشد. اگر در خواب ببينيد که دهانتان بزرگ شده ولي بزرگي آن زشت و زننده نيست روزي شما فراخ مي شود و اگر دهانتان خيلي تنگ شده بود ولي تنگي آن زببا به نظر نمي سيد دچار تنگي معاش مي گرديد. اما اگر دهانتان تنگ و زيبا شده بود سخني مي گوئيد که آن سخن هر جا و نزد هر کس تکرار شود براي شما سود و فايده مي آورد و موجب خوش دلي ديگران مي شود. اگر دهانتان بزرگ و زشت شده بود حرف هائي مي زنيد که هم براي خودتان زيان آور است و هم موجب آزردگي ديگران مي شود. اگر ديديد که چيزي در دهان داريد که مي خواهيد بخوريد اما فرو نمي رود و از خوردن آن نيز احساس ناخشنودي مي کنيد گرفتار سختي مي شويد و اگر چيزي در دهان داشتيد که شيرين و مطبوع بود و به آساني خورده ميشد به آسايش و نعمت و رفاه مي رسيد. اگر ببينيد که در دهانتان دندانهاي سفيد و مرتب است وضع خانوادگي مطلوبي خواهيد داشت و عکس اين هم هست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دهان

دهان بزرگ : مهم بودن ، نشانه درجه احترام و وجهه شخصی

دهان باز : خطر

1.11.101 دُهل زدن

محمدبن سيرين گويد:

دهل زدن به خواب، كلام باطل و دروغ و كار روشن اين جمله، دليل بر زننده دهل كند.

اگر بيند با دهل ناي زدند و پاي كوفتند، دليل بر غم و اندوه و مصيبت بود.

اگر بيند بطور مفرد دهل مي زد، دليل است كه سخن باطل گويد، يا كاري كند روشن و پيدا.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

دهل زدن، دليل بر خبرهاي دروغ وضد و نقيض  است، كه در او هيچ خير نباشد.

1.11.102 دهليز

ابراهيم كرماني گويد: دهليز خانه به خواب، خادم خانه است. اگر بيند دهليز خانه نكو و آبادان است، دليل بر تندرستي خدمه منزل است. اگر بيند خراب است بيماري خدمه است. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه دهليز خانه را ديوار از گل و خشت است، خدمه خانه مصلح و با امانت باشد. اگر بيند ديوارش از گچ و آجر و يا سنگ بود، دليل كه خدمه خانه مفسد و بي دين و بي امانت باشد.

1.11.103 دهنه اسب

1ـ ديدن دهنة اسب در خواب ، نشانة آن است كه از همة موانع عبور خواهيد كرد .

2ـ ديدن دهنة شكستة اسب در خواب ، نشانة آن است كه دشمنان شما را غافلگير مي كنند .

1.11.104 ديدار

لوک اويتنهاو مي گويد :

دیدار اتفاقی یک دوست : اتفاق غیر منتظره

 

1.11.105 ديگ

محمدبن سيرين گويد:

ديگ در خواب كدبانوي خانه است و خداوند خانه و هر نقصان كه در ديگ بيند، تاويلش بر خداوند خانه است.

اگر بيند كه در ديگ گوشت و خوردني بود، دليل است كه روزيِ پرداخته بي رنج بدو رسد.

اگربيند ديگ بشكست، دليل كه خداوند خانه يا كدبانوي خانه هلاك شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ديگ به خواب بر پنج وجه است.

اول: كدخداي خانه( مرد صاحب خانه).

دوم: كدبانوي خانه.

سوم: رئيس شهر.

چهارم: خادم.

پنجم: موكل بر حوائج( كارگزارى كه امور و نيازمنديهاى افراد محول به اوست و به دست او انجام ميشود).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديگ وسيله اي است براي پختن غذا که البته مي دانيم که خانم و کدبانوي خانه با آن سرو کار دارد. ديگ در خواب هاي ما سمبلي است از خانم و بانوي خانه که مي تواند هم مادر باشد و هم همسر با توجه به اين که امر پخت و پز را در خانه چه کسي انجام مي دهد و اين مسئوليت به عهده کدام يک از آن ها است. براي جواني که همسر ندارد ديدن ديگي به کد بانوي خانه و همسر بر نمي گردد بل که به مادر اشاره مي کند و يا آن کس که به آشپزي اشتغال دارد. مشاهده ديگ در خواب با مسائلي مربوط به خانه ارتباط پيدا مي کند که هرحالت آن تاويل خاصي دارد. اگر ديگ سوراخ شده اي در خواب ديديد که احساس کرديد متعلق به شما است خانم و کدبانوي خانه بيمار مي شود ولي اگر احساس کرديد که آن ديگ متعلق به شما نيست زني از آشنايانتان بيمار مي شود. اگر ديگ را با غذا ديديد از خانم خانه به شما سودي مي رسد ولي اگر غذائي غير ماکول در ديگ ديديد از او به شما زيان مي رسد. ضربه زدن روي ديگ نشانه دعوا و مرافعه است که يک طرف آن زن خانه است. مرحوم مجلسي نوشته اگر ديگ در خواب ببينيد به رياست و بزرگي مي رسيد.

1.11.106 ديگ پايه

محمدبن سيرين گويد: ديگ پايه به خواب بر دو وجه است. اول: كدخداي خانه. دوم: كدبانوي خانه. اگر بيند ديگ داني نو فرا گرفت، يا كسي بدو داد، دليل است كه كدبانوئي به خانه آورد. اگر بيند كه ديگدان بشكست، دليل كه كدبانوي خانه بميرد. جابر مغربي گويد: اگر ديگ پايه بخواب بيند، دليل بر كدخداي سرا بود يا مردي قوي حال و دلير است كه ازكس نينديشد.

1.11.107 دينارها

حضرت دانيال گويد: دينارها به خواب اگر عددش بيش از چهار است، دليل كه او را كاري از كراهت رسد، يا سخني شنود كه او را از آن سخت آيد، به قدر بسياري و كمي دينار. اگر دينار معروف بود، آن چه گفتيم كمتر است. محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه دينار به عدد پنج بود، دليل كه كاري نيكو و پسنديده كند. اگر بيند با او يك دينار بود نه بزرگ و نه كوچك، دليل كه سراي كوچك نو به وي برسد، از كسي معروف كه آن دينار به وي بدهد. اگر با وي صد دينار بود، يا هزار دينار، دليل بود كه علمي اختيار كند كه او را حاصل شود، ليكن عددش بايد زوج باشد، نه فرد. اگر بيند دينار به كسي داد يا از وي ضايع گرديد، او را علم به قدر آن ضايع شود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند يك دينار ببافت يا كسي به او داد، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر بيند دينار از وي ضايع شد، دليل كه ازجهت فرزند او رامصيبت رسد. اگر بيند دينار بسيار داشت، رنجي به او رسد. معبران گويند: دينار به خواب ديدن، دليل بر گذاردن امانات است. اگر در كف خويش پنج دينار بيند، دليل كه پنج نماز بجا آورد. اگر بيند از آن پنج دينار دو دينار ضايع شد، دليل كه از نماز چندي بجاي آورد و قياس كمتر و بيشتر هم بر اين قياس بود. اگر بيند دينارهاي بسيار يافت و به جاي محكم گذاشت، دليل كه امانت مسلمانان نگاهدارد، خاصه نمازها. اگر بيند كه دينارها همي زد، دليل است در ميان مردمان امر معروف كند و امانت گذارد. اگر بيند يك دينار بيافت، دليل كه بر وي قباله نويسند و دوزند از بهر امانت كه بدو سپارند و بسيار است كه در خواب دينار يابند و به بيداري همان باشد. اسماعيل بن اشعث گويد: دينار نيكو به خواب ديدن دين است و راه راست، خاصه كه بر وي صورت نكرده باشد، چون دينار خلفاء بيند و دينار بد كه بر وي صورت كرده است بي ديني و راه كج بود و بدره دينار مال بسيار است. اگر كسي بيند كه يك دينار داشت و بر يك رويش صورت بود، از بت و بر روي ديگر، نام خداي تعالي، دليل كه اگر مسلمان است مرتد و اگر كافر است مسلمان شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن دينار، چون به عدد پنج بود، پنچ نماز است. اگر به عدد جفت است، دين پاك و علم با منفعت بود، اگر به عدد فرداست، به خلاف اين است. اگر بيند دينارها به كسي داد يا ضايع شد، يا دزديدند اين جمله، دليل بر زوال غم واندوه كند و اگر از يك دينار تا چهار بستاند يا كسي به وي دهد دليل بر عز و جاه و رفعت است، از قِبَل زنان. معبران گويند: دينار به خواب زن و كنيزك و فرزندان است و دينار بسيار مال است، كه به رنج و خصومت بدست آورد.

1.11.108 ديو

محمدبن سيرين گويد:

ديو در خواب دين دشمني بزرگ است مكار و فريفته. اگر كسي بيند كه ديو او را دنبال كرد، دليل كه توبه بايد كردن از كارهاي ناصواب تا دشمنان قصد او نكنند و بر وي ظفر نيابند. اگر بيند كه با ديو جنگ كرد و بر وي غلبه كرد، دليل كه دين او درست و قوي است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي ديو را خرم و شادمان بيند، دليل كه به فساد آيد و به هو ا و شهوت مشغول شود. اگر ديو را غمگين بيند، دليل كه به صلاح و عبادت مشغول شود. اگر بيند كه ديو جامه از تن بركشيد، دليل كه اگر عامل بود از عمل معزول شود. اگر دهقان بود، وي رامحنت رسد. اگر بيند كه ديوان او را اسيري بردند، دليل كه به رسوائي مشهور شود. اگر بيند كه با ديو صحبت كرد، دليل كه گناهي بزرگ از وي صادر شود. اگر بيند كه با ديوان سخن گفت، دليل است با دشمن اهل صلاح يكي بود و ايزد تعالي مراد ايشان ندهد.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كه با ديو طعام و شراب ميخورد، دليل بود كه بر فساد گرايد و مطاوعت ديو كند. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه بر راه صلاح و خير آيد و تابع دين شود. اگر بيند ديو را بگرفت يا ديو در شكم او شد، دليل كه به فساد مشغول شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ديو در خواب بر شش وجه است.

اول: ديدار دشمن.

دوم: فساد و خرابي دين.

سوم: شهوت و هواي نفس.

چهارم: از طاعت دور بودن( درماندن از بندگى و اطاعت خدا).

پنجم: از اهل اصلاح دوري جستن( دورى جستن از افراد با تقوا و درستكار).

ششم: خوردن چيزي حرام(حرامخواري).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديو نفس پليد است چه مال خودمان و چه شخصيت نهفته و کثيف ديگران که گاه چهره نشان مي دهد و فتنه و آشوب مي آفريند. به زبان ديگر ديو شخصيت دوم و مضاعف ماست. نفس اماره ماست که گاه کنترل مي کنيم و گاه عنان آن از دستمان بيرون مي رود. اگر ديديم که ديو خوشحال است و مي خندد به فساد و تباهي ميل مي کنيم و اگر ديو غمگين بود کارهاي خير و خوب انجام مي دهيم. اگر ديو ما را گرفت تسليم هواي نفس مي شويم و اگر ديو در تعقيب ما بود وسوسه مي شويم. اگر بر ديو سوار شديم يا غلبه کرديم به صلاح مي گراييم.

1.11.109 ديوار

محمدبن سيرين گويد: ديوار در خواب، حال بيننده خواب است در دنيا. اگر بيند بر ديوار نشسته است و آن ديوار محكم و با قوت است، دليل كند كه حالش در دنيا نيكو و محكم است. اگر بيند كه ديوار خراب مي كرد و ديوار كهنه است، دليل كه مال يابد. اگر نو بود، دليل بر غم و مصيبت است. اگر بيند كه بر ديوار به پاي بود، دليل كه حالش مستقيم و نيكو نباشد. اگر بيند كه از ديوار بيفتاد، دليل است حالش متغير شود. اگر بيند كه از ديوار آويخته است، دليل بود پراكندگي حال و زوال عيش او را. اگر بيند كه ديوار را برداشت، دليل كه مردي را به درجه بلند برساند. اگر بيند كه ديوار را فرو افكند، دليل كه آن را از معيشت بيفكند، تا هلاكش كند

. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه ديوار كج را راست كرد يا ديوار خراب را عمارت كرد، دليل كه حال تباه شده او به صلاح باز آيد. اگر بيند كه ديوار شهر يا ديوار مسجد جامع بيفتاد، دليل كه والي شهر هلاك شود.

جابر مغربي گويد: ديوار به خواب ديدن، مردي بزرگوار است به قدري كه بزرگ بود. اگر بيند كه ديوار كهنه را نيكو كرد و نيك را خراب نمود، دليل بر غم و اندوه است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر بيند به دست خود ديوار بنا كرد، اگر ديوار از گل و خشت است، دليل است بر مال و دين امانت. اگر ديوار از گچ و آجر بيند، دليل بر خويشتن بيني و تباهي او كند، اگر آن ديوار از سنگ و آهك بيند، دليل كه به دنيا مغرور و فريفته شود و طالب راه آخرت نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر در خواب ببينيد که به راهي مي رويد و ديواري سر راه شما هست که نمي توانيد از آن بگذريد مشکلي خواهيد يافت که رفع آن در قدرت خودتان تنها نيست. اگر ديديد بر ديواري محکم و استوار نشسته ايد در موقعيتي که داريد و مطلوب شما است مستقر خواهيد شد يا موقعيت خوبي به دست مي آوريد. اگر ديديد ديواري که روي آن نشسته ايد لرزان است موقعيت شما متزلزل خواهد شد. معبران نوشته اند ديوار در خواب حال بيننده خواب است در زندگي و در دنيا. اگر ديديد ديواري را بنا مي کنيد کاري مفيد و موثر انجام مي دهيد ولي اگر ديديد ديواري نا به جا مي سازيد کاري خلاف عقل و تدبير مي کنيد که گرفتار ندامت و پشيماني مي شويد. اگر ديديد از ديواري پائين جستيد زندگي شما دچار تحول مي شود و اگر از ديوار پرت شده يا افتاديد تنزل مقام مي يابيد. اگر از ديواري بالا رفتيد بر مشکلي توفيق مي يابيد ولي اگر در نيمه راه مانديد يا افتاديد شکست مي خوريد و با عدم کار روبه رو مي گرديد. اگر ديديد که در خانه خويش ديوار مي سازيد روابط خانوادگي خوبي خواهيد داشت و اگر ديوار خانه را خراب کنيد با همسرتان اختلاف پيدا خواهيد کرد. چنانچه اين خواب را زني ببيند از شوهرش جدا مي شود زيرا شوهر قوام زندگي زن است و خراب کردن ديوار براي زن خوب نيست.

لوک اويتنهاو مي گويد :

دیوار : شما یک حامی خواهید داشت

دیوار کوتاه : موانع

پریدن از روی آن : پس از کوششهای بسیار شادمانی پایا خواهید داشت

روی دیوار بودن : بوسیله پشتکارت به محبوب خود دست خواهی یافت

ساختن یک دیوار : موانع بر روی راهی که بسوی پیروزی است

دیوار مخروبه : خطری در کمین یکی از نزدیکان است

 

1ـ اگر خواب ببينيد از ديواري بالا مي رويد ، نشانة يافتن پاداش و به دست آوردن موفقيت از تلاشي است .

2ـ اگر خواب ببينيد از روي ديوار بر زمين مي افتيد ، علامت آن است كه مسئوليت پروژه اي را به واگذار مي كنند كه شما شايستگي انجام آن را نداريد و در عمل متوجه مي شويد كه تلاشهاي شما بي نتيجه است .

3ـ اگر خواب ببينيد روي ديواري با ديگران نشسته ايد و ديوار از سنگيني وزن شما فرو مي ريزد ، علامت وقوع تصادفي است كه فردي در آن به شدت مجروح مي شود .

4ـ اگر خواب ببينيد از ميان دو ديوار بالا مي رويد ، علامت آن است كه براي رسيدن به اهداف خود دست به كارهاي غيرقانوني مي زنيد .

5ـ اگر خواب ببينيد پرچيني را به سويي مي اندازيد و به سمت ديگر مي رويد ، علامت آن است كه با قدرت و شهامت بر موانع چيره مي شويد .

6ـ اگر خواب ببينيد حيوانات مزرعه اي از روي پرچين مي پرند ، نشانة آن است كه از جايي ناشناس به شما كمك مي رسد .

7ـ اگر خواب ببينيد مشغول ساختن ديواري هستيد ، علامت آن است كه شما با استفاده از علم اقتصاد و صنعت ، پايه هاي بدست آوردن ثروت را بنا مي كنيد . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه به آرزوهاي خود دست خواهد يافت . اما اگر ببيند از روي ديوار سقوط مي كند يا ديواري فرو مي ريزد ، نشانة آن است كه به رؤياهاي خود دست نخواهد يافت .

8ـ اگر خواب ببينيد ديواري مانع پيشروي شما شده است ، علامت آن است كه در مقابل تأثيرات بد روحي تسليم مي شويد و پيروزي هاي مهمي را از كف مي دهيد .

9ـ اگر خواب ببينيد از روي ديواري مي پريد ، علامت آن است كه از موانعي كه جلوي راه شما قرار خواهد گرفت ، عبور خواهيد كرد .

10ـ اگر خواب ببينيد با وسيله اي در ديوار سوراخي ايجاد مي كنيد ، علامت آن است كه با پشتكار و تلاش به هدف مورد نظر خود خواهيد رسيد .

11ـ خراب كردن ديوار در خواب ، علامت آن است كه بر دشمنان خود چيره خواهيد شد .

12ـ اگر دختري خواب ببيند از روي ديوار راه مي رود ، علامت آن است كه آينده برايش شادماني فراهم خواهد ساخت .

13ـ اگر دختري خواب ببيند پشت ديواري پنهان گشته است ، علامت آن است كه با كسي روابطي ايجاد مي كند كه از بر ملا شدن آن شرمنده خواهد شد .

14ـ اگر خواب ببينيد از كنار ستونهاي ديواري راه مي رويد ، علامت آن است كه شخص مورد اعتماد شما ، به هنگامي كه به او احتياج داريد شما را تنها خواهد گذاشت

1.11.110 ديوانگي

محمدبن سيرين گويد: ديوانگي در خواب، مال حرام است بر قدر ديوانگي وي، لكن آن مال را به خيرات هزينه كند و از مردمان ملامت يابد.

ابراهيم كرماني گويد: هر كه بيند كه ديوانه شد است، دليل كه به فساد گرايد و ربا خوردن.

جابر مغربي گويد: اگر بيند كه با ديوانه هم صحبت شد، دليل كه با مردي رباخواره و مفسد هم صحبت گردد و از صحبت وي ملامت و بدنامي و فساد دين او را حاصل گردد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ديوانه اي را ببينيم که او را مي شناسيم کاري نادرست انجام مي دهيم که مورد سرزنش و شماتت واقع مي شويم. اگر ديوانه اي را ديديم که نمي شناختيم احتمال لغزش براي ما پيش مي آيد که بايد هوشيار و آگاه باشيم. اگر در خواب ديديم که خودمان ديوانه شده ايم سر زبان ها مي افتيم و کاري خلاف انجام داده يا انجام خواهيم داد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

دیوانگی : امور جهت مثبتی به خود خواهند گرفت

دیوانه زنجیری بودن : خود را به دردسر انداختن

تیمارستان : سرتان کلاه خواهد رفت

 

1ـ اگر خواب ببينيد تعادل روحي خود را از دست داده ايد ، علامت آن است كه مسئوليتي را به دوش خواهيد گرفت كه نتايج خوبي به بار نمي آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد كساني ديگر تعادل روحي خود را از دست داده اند ، نشانة آن است كه قرار دادي نامطلوب با كسي خواهيد بست ، كه بعدها درد و رنج برايتان به همراه خواهد داشت .

 

التماس دعا

 


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف د, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir