مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 19
بازديد ديروز : 11
گوگل امروز : 2
گوگل ديروز : 1
بازديد اين هفته : 32
بازديد اين ماه : 100
بازديد اين سال : 308
بازديد کل : 272410

مشخصات کاربر

آي پي : 34.205.2.207
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 4183 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"17:19"

 

حرف ب

1.3.1 بابونه

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه مشغول چيدن بابونه يا مشغول نوشيدن

چاى بابونه هستيد، بيانگر سلامتى شما است. ديدن بابونه، دلالت بر غم و اندوه دارد. خريدن بابونه، نشانه‏ى آن است كه خطر يا بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

1.3.2 باتلاق

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى باتلاق در خواب، بيانگر آن است كه بايد در نقشه‏ هايى كه براى رسيدن به اهدافتان كشيده‏ايد، دقت بيشترى نماييد تا دچار شكست نشويد. اگر در خواب ببينيد كه در باتلاقى افتاده‏ايد، به اين معنا است كه احتمالا دچار ضرر زيادى مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ گذشتن از ميان مناطق باتلاقي در خواب ، علامت آن است كه تحت الشعاع شرايطي ناسازگار قرار مي گيريد ، و از ماجرايي عاشقانه ضربه اي شديد متحمل خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد به زميني باتلاقي نزديك مي شويد كه پوشيده از گياهان سبز است ، نشانة آن است كه با خنثي كردن دسيسه ها و گذشتن از موانعي خطرناك به خوشبختي و سعادتي باور نكردني دست مي يابيد .

1.3.3 باد

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

باد انواع و جهات مختلف دارد که هر يک داراي تعبيري خاص است.

 

مجلسي رحمت اله عليه مي گويد:

اگر ديديد بر باد نشسته ايد عزيز و کامياب مي شويد.

 

محمد بن سيرين گويد:

معتقد است که اگر در خواب ديديد باد شما را از جائي ديگر مي برد سفري در پيش خواهيد داشت که طول آن، از نظر بعد مسافت و زمان بستگي به مقدار جابه جائي به وسيله باد دارد. باد سخت در خواب وحشت و بيم و هراس است و باد ملايم راحت و آسايش. گرد باد آفت و بيماري است و چنانچه در خواب ديديد که بادي سخت مي وزد به طوري که درختان را از جاي مي کند و شيرواني ها را ويران مي کند و به هر عنوان خرابي و ويراني بوجود مي آورد نوعي ناراحتي و تشويش به وجود مي آيد که جنبه عام دارد. گاه مي شود که شما چنين باد مهيبي را در خواب مي بينيد اما در عالم رويا خويشتن را به جائي امن مي رسانيد و سر پناه مي يابيد به طوري که باد حتي دامن لباس شما را نمي جنباند. اين چنين خوابي براي شما بي ضرر و زيان است و مي گويد که شما ناظر وحشت و هراس و ناراحتي ديگران خواهيد بود اما اگر باد شما را هم در ميان گرفت بايد بدانيد که شما متحملا در کانون حادثه قرار خواهيد گرفت. باد ملايم و معتدل نشاني از صحت و سلامت و تندرستي است به خصوص اگر در خانه خودتان باشيد و در خواب ببينيد که باد مي وزد و پرده اتاق شما را مي لرزاند اين گوياي شادي و شعفي است که براي شما و اهل خانه مي رسد و بشارت آن را باد معتدل و ملايم با خود همراه آورده است . اگر باد گرد باشد و خاک برانگيزد و ظلمت و تاريکي بياورد به هيچ وجه خوب نيست.

 

مجلسي رحمت اله عليه مي گويد:

اگر بادي ديديد که درختان را از جاي کند و افکند در آن ناحيه که در خواب ديده ايد يا نقصان زراعت پديد مي آيد و يا مرگ دامن عده اي را مي گيرد. باد صبا، در صورتي که تشخيص دهيد بادي که چهره شما را نوازش مي کند همان باد صبح يعني باد صبا است خبر از تسلط و چيرگي بر دشمن مي دهد و بشارت راحت و سلامت مي رساند. چنانچه در خواب فقط صداي باد را شنيديد مطمئن باشيد خبري به شما مي رسد. اگر از آن صدا خوشتان آمد خبري خوش دريافت مي کنيد و اگر از صداي باد بيمناک شديد خبري ناخوش به شما مي دهند. در حرف ـ آ ـ کلمه آسمان نوشته شد که مستقيم به آسمان رفتن نيکو خوابي نيست، همين تعبير براي باد نيز هست که اگر ببينيد باد شما را از جاي کند و با خود به آسمان برد و شما با اين که مي خواستيد برگرديد نتوانستيد و همچنان به رفتن در دست باد ادامه داديد خوب نيست و تعبيري را دارد که در آسمان نوشته شد. روي هم رفته باد ملايم خوب است و بادي که با نم باران و رطوبت همراه باشد نعمت است. اگر ديديد در خواب باد تندي مي وزد که گرد و غبار برمي آنگيزد و شما براي حفظ چشم خويش پشت به باد مي کنيد گوياي اين است که براي شما حادثه اي پيش مي آيد که از آن مي گريزيد و به آن پشت مي کنيد. باد گرم خوب نيست و اگر در عالم خواب احساس کرديد بادي که مي وزد چنان گرم است که پوست صورتتان را مي آزارد از يک واقعه ناخوشايند خبر مي دهد. باد بسيار سرد هم چندان خوب نيست. بهترين نوع باد در خواب نسيم ملايم و مرطوب است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

باد : ناراحتی ، قولهای دروغ

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد باد به آرامي در كار وزيدن است ، علامت آن است كه در اثر فوت يكي از نزديكان ثروت هنگفتي به شما ارث مي رسد .

2ـ شنيدن صداي زوزة باد در خواب ، علامت آن است كه با از دست دادن قردي بسيار عزيز ، زندگي شما بيهوده و بي معنا خواهد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد بر خلاف جهت وزش بادي تند راه مي رويد ، علامت آن است كه شجاعانه در مقابل وسوسه هاي شيطاني مقاومت خواهيد كرد . و از راهي درست براي كسب ثروت اقدام مي كنيد .

4ـ اگر خواب ببينيد باد برخلاف آنچه كه شما مي خواهيد مي وزد ، علامت آن است كه در امور عاشقانه به نوميدي ، و در به ثمر رساندن امور زندگي شكست مي خوريد .

5ـ اگر خواب ببينيد باد در همان جهتي كه شما دوست داريد مي وزد ، علامت آن است كه بر رقباي خود چيره مي شويد و امور زندگي خود را به درستي هدايت مي كنيد .

1.3.4 بادوزيدن

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه باد سخت همي جست، دليل كه مردم آن ديار را بيم و ترس بود. اگر بيند كه باد چنان سخت بود كه درختان راهمي كند و خرابي كرد، دليل است كه اهل آن ديار رابلا ومصيبت از علت طاعون و سرخجه و مانند اين رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

باد سموم در خواب، دليل بر بيماريهاي سرد كند و باد معتدل سرد ديدن در خواب، دليل بيماري شوريده است در ان ديار و باد معتدل ديدن، دليل بر تندرستي بود از مردم آن ديار و موجب نيكوئي و كسب آن ديار كند. اگر بيند كه او را از جائي به جائي مي برد، دليل كه سفري دور كند و در ان سفر جاه و بزرگي يابد به قدر آن ك او را باد به زمين برده باشد. اگر بيند كه باد بر گرد و تاريكي بود، دليل بر ترس و بيم و انديشه آن قوم بود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه او را بادي سخت به سوي آسمان ها برد، دليل كه اجل او نزديك بود.اگربيند كه او را باد از آسمان به زمين آورد، دليل بود كه بيمار شود و عاقبت شفا يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن باد در خواب بر نه و جه بود.

 اول: بشارت.

 دوم: فرمانروايي.

سوم: مال.

چهارم: مرگ.

پنجم: عذاب.

ششم: كشتن.

هفتم: بيماري.

هشتم: شفا.

نهم: آسايش.

 

اگر بيند كه بر باد نشسته بود، دليل است كه بزرگي و فرمانروائي يابد.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كه باد مغرب نرم جست، دليل كه مردم آن ديار را مال و نعمت زياده شود. اگر بيند كه بادشمال نرم همي جست، دليل بر شفا و راحت آن ديار. اگر به خلاف اين بود، دليل بر خير نباشد. اگر بيند كه او از بادهمي شنيد، دليل است خير پادشاه بزرگ در آن ديار گسترده شود. اگر بيند كه بادمردم آن ديار برگرفت و بر هوابرد، دليل است كه از مردمان شرف و بزرگي يابد.

 

هانس كورت مى‏گويد:

اگر در خواب ببيند كه باد به آرامى مى‏وزد، به معناى آن است كه ثروتى فراوان به دست مى‏آوريد. اگر در خواب ببينيد كه باد به شدت در حال وزش است و صداى وحشتناكى را ايجاد كرده، بيانگر آن است كه يكى از نزديكان را از دست مى‏دهيد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه در جهت مخالف باد راه مى‏رويد و باد به صورت شما مى‏وزد بيانگر آن است كه بايد، اعتماد به نفس بيشترى در انجام كارها داشته باشيد. اگر در خواب ببينيد كه در جهت باد راه مى‏رويد، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است. اگر در خواب ببينيد كه باد شما را به اين طرف و آن طرف مى‏كشد، نشانه‏ى آن است كه به مسافرتى خواهيد رفت كه براى شما سود و منفعت فراوان دارد.

1.3.5 بادام

محمدبن سيرين گويد:

بادام در خواب ديدن نعمت و روزي بود. لكن به خصومت به دست آيد. اگر بيند كه بادام فرا گرفت، دليل بود كه به قدر آن وي را نعمت و روزي است و دشوار به دست آيد.

 

معبران مي گويند:

تاويل بادام در خواب علم بود و شفا از رنج و چون مغز آن بيند بهتر بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بادام با پوست داشت يا كسي به وي داد، دليل كه از مردمي بخيل چيزي يابد به سختي، اگر بيند كه از مغز بادام تلخ روغن بيرون آيد. دليل كند كه از مردي بخيل وي را بقدر آن روغن منفعت رسد.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن بادام در خواب نعمت و مال است، اما اگر بادام با پوست بيند، دليل كه مال قدري به رنج و سختي بدست آورد و چون بادام بدون پوست بيند، دليل كه مال به آساني به دست آورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بادام در خواب بر دو وجه بود.

اول: مال پنهاني حاصل گردد،

دوم: از بيماري شفا يابد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بادام

خوردن : حرص و آز کار بدستت خواهد داد

بادام تلخ : ضعف ، سستی

بادام شیرین : شخصی از شما تعریف خواهد کرد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دید جوزوپسته وبادام و فندق و میوهای دیگربامرد سفید با گفتگوی بسیار و مناقشه در میان ایشان واقع شود

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بادام در خواب ، نشانة آن است كه پس از مدتي كوتاه ثروتمند خواهيد شد .

2ـ اگر بادامهايي نارس در خواب ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه پيش از تغيير موقعيت و وضعيت شما در زندگي  ، بسيار نوميد خواهيد شد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر كسى در خواب ببيند كه مشغول خوردن بادام‏هاى شيرين است، به اين معنا است كه به خاطر انجام يك كار بخصوص، مورد تشويق ديگران قرار مى‏گيرد. خوردن بادام تلخ در خواب، بيانگر آن است كه در مقابل وسوسه‏هاى اطرافيان مقاومت مى‏كنيد.

1.3.6 باد رها کردن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه در ميان مجمع مردمان باد رها كرد، چنانكه مردمان آواز آن را بشنيدند، دليل كه سخني زشت گويد كه مردم بر وي افسوس كنند و به سبب آن در ميان مردمان رسوا شود. اگر بيند كه باد نرم رها كرد و آواز آن را بشنيدند، تاويلش به خلاف اين بود. اگر اين خواب مردي هندو بيند، دليل است كه او را خرمي رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بادي رها كرد و آواز بلندي داشت وبوي ناخوشي، دليل كه كاري كند كه مردم بر او تشنيع كنند و او را ملامت كنند و بدي او گويند. اگر بيند كه آواز داشت و بوي ناخوش نداشت، دليل است كه از كاري بي فائده جدا شود و خيرش در آن بود. اگر بيند بر قصد بادي رها كرده و مردمان بر او بخندند و او شرم داشت، دليل است كه از كاري بي شغل معيشت او ساخته شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بادرها كردن درخواب بر چهار وجه بود.

اول: سخني زشت .

دوم: تقبيح و بد گوئي

سوم: كاري نکوهيده و سرزنش آور،

چهارم: رسوائي.

 

اگر بيند باد راعمدا و قصداً رها كرد، دليل كه آن كس بد دين و بد مذهب بود.

1.3.7 بادبادک

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد بادبادكي به هوا مي فرستيد ، نشانة‌ آن است كه از طريق كارهاي نادرست ثروت زيادي به دست خواهيد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد بادبادكي بر زمين افتاده است ، علامت آن است كه در زندگي با شكست و نوميدي روبرو خواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد بادبادكي درست مي كنيد ، نشانة آن است كه به سرمايه اي اندك ، معاملة بزرگي انجام  مي دهيد و مي كوشيد كسي را از آن خود سازيد .

4ـ اگر خواب ببينيد كودكان بادبادك هوا مي كنند ، نشانة آن است كه براي كسب لذت به كارهايي بيهوده دست خواهيد زد .

5ـ اگر خواب ببينيد بادبادكي بيش از حد معمول بالا رفته است ، علامت آن است كه اميدها و آرزوها به يأس و نوميدي بدل مي شود .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر بادبادكى را در هوا ديديد، به اين معنا است كه در انجام يكى از كارهايتان دچار بدشانسى مى‏شويد.

1.3.8 بادبزن

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بادبزن در خواب ، علامت آن است كه در آيندة نزديك خبرهايي خوب و حيرت انگيز به دست شما خواهد رسيد .

2ـ اكر دختري خواب ببيند با باد بزن خود را باد مي زند ، نشانة آن است كه با افراد جديدي آشنا خواهد شد . اگر خواب ببيند بادبزن كهنه اي را گم مي كند ، نشانة‌آن است كه نامزد او خواستار زني ديگر خواهد شد .

1.3.9 بادروک

ريحان کوهي

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه بادروك همي خورد، دليل كه حاجت او روا شود و مراد بيابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

خوردن بادروك درخواب سه وجه بود.

اول: حاجت روائي،

دوم: كام يافتن،

سوم: ديدار غائب.

1.3.10 بادکنک

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بادكنك در خواب ، علامت آن است كه در صورتي كه مراقب سلامت خود نباشيد در آينده با مشكلات زيادي روبرو مي شويد .

2ـ اگر در خواب بچه ها را مشغول بادكردن بادكنك ببينيد ، نشانة آن است كه انتظاري كه براي رسيدن به آسودگي و فراغت داشته ايد ، برآورده نمي شود .

1.3.11 بادريسه

ابراهيم كرماني گويد: اگر زني بيند كه بادريسه ببافت يا كسي بدو داد، دليل است كه او را خادمه يا كنيزكي حاصل شود. اگر زني بيند كه بادريسه از دوك او بيفتاد، دليل كه مهر او از شوهر بريده شود.

1.3.12 باديه

باديه دو معني دارد. يکي به معني صحراست و ديگري ظرفي که در آشپزخانه مورد مصرف دارد و مايعات را در آن مي ريزند. در مورد نخست به همين قسمت کلمه بيابان مراجعه کنيد اما در مورد دوم يعني باديه فلزي مطبخ، کهن باديه و پياله و اين نوع ظروف را که در قسمت طباخي خانه مورد مصرف دارد به خادم و کنيزک نسبت داده اند. بخصوص در مورد باديه و پياله نوشته اند کنيزک.امروز کنيزک نداريم و حتي نمي شناسيم و جز نامي که در کتابها نوشته اند اطلاعي در مورد آن نداريم. بطور کلي پياله و باديه به خانم بر مي گردد و سودي که از جانب او عايد ما مي شود. باديه در خواب معرف کدبانوي خانه است و روابطي که از نظر اخلاقي و عاطفي با او داريم. چنان چه باديه اي نو و شسته و تميز و براق در دست داشته باشيم گوياي اين است که روابط مرد و زن بر مبناي استواري قرار دارد و چنان چه باديه کثيف و نشسته بود اين را مي گويد که نقار و کدورتي پيش مي آيد. چنان چه بيننده خواب جوان و مجرد باشد، شستن پياله نيکو است و نشان دهنده اين است که زني در زندگي او ظاهر مي شود که خانه دار و کدبانو است. اگر اين خواب را دختر جواني ببيند باز هم خوب است زيرا به شخصيت خودش بر مي گردد و تمايلات نهفته او را نشان مي دهد. چنين دختري شائق تشکيل يک زندگي خوب خانوادگي است و در خود اين آمادگي را مي بيند که مردي را خوشبخت کند. نصيبي که از زندگي خانوادگي مي بريم به اندازه باديه مشخص مي شود باديه کوچک سهم اندک است و بزرگ نصيب بيشتر ما را نشان مي دهد. باديه پر توفيق است.باديه خالي بي نصيبي است. پياله شکسته غم و اندوه است و اندوهي که در محيط خانواده پيش مي آيد چنان چه باديه اي از نقره داشتيد کسي در محدوده خانه در صدد فريب شما بر مي آيد. باديه آهني بيان کننده استحکام روابط خانوادگي است و باديه چيني شکنندگي و ظرافت اين علائق و روابط را بيان مي کند و به ما هشدار مي دهد که موجب شکستن اين پيوند عاطفي نشويم. داشتن تعداد زيادي باديه تعدد کدبانو را نشان نمي دهد بل که مبين وسعت و توانائي زن خانه است. نوشته اند اگر باديه اي را به عمد به زمين بزنيد، بشکنيد يا دور بياندازيد زن را طلاق ميدهيد و اگر زني اين خواب را ببيند زن ديگري بين او و شوهرش اختلاف به وجود مي آورد که شکستن و دور افکندن باديه گوياي نفرتي است که از آن زن مجهول دارد.

1.3.13 بادکنک

اگر بادکنک بزرگ و به واقع يک بالن بود در خواب کاري است که بزرگ مي نمايد و شما در خود توانائي انجام آن را نداريد. چنانچه در خواب چنين بالني را به شما دادند کاري به عظمت و بزرگي آن به شما پيشنهاد مي شود که مي تواند شما را در خود غرق کند و فرو ببرد. چنانچه به وسيله آن بالن از زمين بلند شديد و به هوا رفتيد به شما مي گويد از واقعيات زندگي دور مي شويد و تکيه گاهي را از دست مي دهيد بي آن که نقطه اتکا قابل اطميناني بيابيد. اگر در سبد بالن ايستاده بوديد، عشقي سر راه شما قرار مي گيرد که بسيار هيجان انگيز است. اگر دختر جواني ببينيد که با بالن پرواز مي کند به مردي شوهر مي کند که در شهري دور از محل اقامت او خانه دارد. اگر با بالن به دور دستهاي آسمان رفتيد که زمين زير پايتان محو شد و شما همچنان به طور عمودي بالا مي رفتيد به هيچوجه خوب نيست ( به پرواز در حرف (پ) نگاه کنيد). اگر بيننده خواب ببيند که سوار بالني است ولي بالن ناگاه ترکيد هم چنان نيکو نيست و شايسته آن است که بيننده خواب چندي مراقب خود باشد و از ايجاد برخورد هاي تند و خشن خودداري کند.اگر بادکنک کوچک بود و ترکيد بيننده خواب يکي از انگيزه هاي عاطفي و احساسي خود را از دست مي دهد. براي دختران و پسران جوان بيهودگي اولين عشقي است که ملاقات مي کنند. اگر بالني را در حال پرواز در آسمان ديديد که مردم به تماشا ايستاده بودند هيجاني عمومي به وجود مي آيد که اميد بخش است. روي هم رفته ديدن بالن بد نيست.

1.3.14 بادنجان

محمد بن سيرين گويد:

بادنجان خوردن در خواب اگر به وقت بود و اگر بيوقت و اگر پخته بود و اگر خام، دليل غم و اندوه بود بقدر آن كه خورده بود، دليل تر و خشك آن يكسان بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بادنجان بسيار داشت، ليكن جمله را ببخشيد يا بفروخت يا از منزل خود بيرون انداخت و از آن بخورد، دليل است كه از غم و اندوه رسته شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

نفايس الفنون تصريح دارد که خوردن بادنجان در در فصل خودش راي و انديشه و تعقل است ولي در خارج از فصل نيکو نيست. ابن سيرين مي گويد خوردن بادنجان در خواب اگر به وقت باشد يا بي وقت و اگر پخته باشد يا خام نشان خوردن غم و داشتن غصه و اندوه است ولي همچنان که در مقدمه اين کتاب توضيح داده شد ممکن است شما در خواب بادنجان ببينيد اما بادنجان محور خواب شما نباشد و تعبيرش تحت شعاع چيز ديگري که اساس روياي شماست قرار بگيرد پس نبايد بد به دل آورد و صرفا به ديدن بادنجان تعبير نادرست داشت. بادنجان نيکو نيست بخصوص اگر پوست سياه و براق داشته باشد. چنانچه در خواب ببينيد که در دست خود بادنجان داريد و آن را به ديگري مي دهيد از جانب شما نسبت به آن شخص ستمي مي شود و رنجي مي رسد ولي اگر بادنجان را از دست به زمين بيافکنيد يا از خانه بيرون بياندازيد گوياي فرج از شدت و نجات از بلاست و راحتي و آسودگي نزديک را بشارت مي دهد. پوست کندن بادنجان نيز پرداختن به کاري است که ناخشنودي همراه مي آورد.

1.3.15 باد و بوران

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن باد سخت بیگانه باشد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى باد و بوران شديد در خواب، بيانگر آن است كه كارهايى انجام مى‏دهيد كه در به ثمر رسيدن آن دچار شك و ترديد شده‏ايد.

ديدن باد و بوران شديد در خواب ، نشانة دست زدن به كاري دشوار و نوميد كننده است .

1.3.16 بار

منوچهر مطيعي تهراني گويد : ديدن بارهاي زياد در خواب، آنچنان که در انبار هست يا در محوطه اي ديده مي شود خير و نيکي است. بارکشيدن سود بردن است در صورتي که آن بار متعلق به خودتان باشد و در عالم خواب بدانيد باري که مي کشيد و مي بريد به خودتان تعلق دارد نه به ديگري. در اين حالت فرق نمي کند که بار را با ماشين يا گاري يا ليفت تراک و يا هر وسيله ديگري ببريد يا با دوش. ممکن است در عالم خواب از بردن بار خسته شده و عرق کرده باشيد. اين گوياي رنج و زحمت شما نيست بلکه فرحي است که از سود بردن بار حاصل مي کنيد و به شما دست مي دهد. بارکشي در خواب براي ديگران همچنان که در بيداري بيگاري است در خواب هم تلاشي است بيهوده که سودش عايد غير مي شود و رنجش براي شما مي ماند. اگر در خواب ديديد که با دوش خود بار مي کشيد، به اندازه همان باري که روي دوش داريد سود مي بريد. کم باشد، کم و زياد باشد، زياد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد در حال حمل بار هستيد ، علامت آن است كه از روي عشق و خير خواهي دست به كارهايي سخت و دشوار خواهيد زد و زندگاني اي طولاني خواهيد داشت .

2ـ اگر خواب ببينيد زير بار سنگيني به زمين مي افتيد ، نشانة آن است كه قادر به امرار معاش افرادي كه به شما وابسته اند نخواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال حمل بار هستند ، علامت آن است كه نزديكان شما تجربياتي خواهند كرد كه شما نيز به اين تجربيات علاقمند خواهيد شد .

1.3.17 بار انداز

بارانداز محوطه اي است از بندر که آنجا بارها را از کشتي به خشکي مي آورند و از همان نقطه بار کاميون ها يا قطار و راه آهن مي کنند و به نقاط ديگر مي فرستند. در واقع بارانداز همان بندر است و ديدن بارانداز در خواب دو حالت دارد که بايد بيننده خواب دقت نموده و مشخص کند. يک وقت پياده شده ايد و يک وقت است که سوار مي شويد و مي خواهيد برويد. پياده شدن فراغت از تشويش و نگراني است. همچنان که سفر دريايي مخاطره آميز است و چون به بندر و پاياب برسيد احساس امنيت و راحت مي کنيد پياده شدن در بندر نيز در عالم خواب خوب است چون بشارت مي دهد که از نگراني و تشويش رهايي خواهيد يافت. اما يک وقت است که خود را در بارانداز مي بينيد و آنجا احساس مي کنيد که مي خواهيد به سفر دريا برويد و اين گوياي آن است که به کاري مخاطره آميز اقدام مي کنيد. احتمالا با کسي شريک مي شويد و يا وام مي گيريد.

1.3.18 باران

حضرت دانيال گويد:

باران درخواب رحمت و بركت بود از خداي تعالي بر بندگان چون عام بود و به همه جا برسد. و خواب ديدن باران به وقت خويش نيكوتر است به وقتي كه مردمان باران خواهند بهتر باشد. اما اگر آن باران خاص است، چنانكه بر يك جا باران سخت مي باريد و جز آنجا جاي ديگر نباريد اين چنين، دليل كند بر رنج و بيماري بر اهل آن موضع و سختي كه به ايشان رسد. اگر بيند كه باران آهسته مي باريد، دليل كند بر خير و منفعت اهل آن موضع. اگربيند كه اول سال يا اول ماه باران باريد، دليل كندكه در آن سال يا در آن ماه فراخي و نعمت زياد پيدا شود. اگر بيند كه باران تيره و سخت بود كه مي باريد، دليل كند بر بيماري كه در آن هلاك شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بديد كه باران سخت نه به وقت خويش مي باريد، دليل است كه در آن ديار، لشكر رنج و بلا رسد و اگر بيند كه با آب باران مسح مي كرد، دليل كه از ترس و بيم ايمن شود. اگر بيند كه باران بر سر وي مي باريد، دليل بود كه به سفر رود و با سود و منفعت بازآيد.اگر بيند كه باران بر سر مردمان چون طوفان مي باريد، دليل بود كه در آن ديار مرگ مفاجات پديد آيد. اگر بيند كه از هر قطره باران آواز همي آيد، دليل است عزت و جاه او زياد شود. اگربيند باران عظيم مي باريد، چنانكه جوي ها از آن روان شد و زياني بدو نرسيد، دليل كه پادشاه تعصب كند وشر وي از خود بازدارد و اگر بيند از آن جوي ها نتوانست گذشت، دليل كه شر پادشاه از خود دفع سازد. اگر بيند كه آب از هوا همي آيد. به كردار باران، دليل است كه عذاب حق تعالي و بيماري در آن موضع پديد آيد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند به جاي باران انگبين همي باريد، دليل كه نعمت و غنيمت در آن ديار بسيار باشد و هر چيز كه بيند كه از آسمان مي باريد تاويلش از جنس آن چيز بود. اگر بيند كه آب باران صاف و روشن بود، دليل كه بر قدر آن خير و راحت بدو رسد. اگر بيند كه آب باران تيره و ناخوش بود، دليل كه بر قدر آن رنج و بيماري كشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن باران درخواب بر دوازده وجه است.

اول: رحمت.

دوم: بركت.

سوم: فرياد خواستن و دادخواهي .

چهارم: رنج و بيماري.

پنجم: بلا.

ششم: كارزارو جنگ .

هفتم: خون ريختن.

هشتم: فتنه.

نهم: قحطي .

دهم: امان يافتن.

يازدهم: كفر.

دوازدهم: دروغ.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

باران در بيداري و در زندگي روزمره ما موجب خير و برکت و نعمات الهي است. در خواب نيز چنين حالتي دارد مگر در چند مورد استثنائي . عده اي از معبران سنتي عقيده دارند باران در خواب غم است. خانم ايتانوس يوناني عقيده داشت باران نعمت است بخصوص اگر ببينيد زير باران ايستاده ايم. باران ملايم و دلپذير در خواب ما مخصوصا اگر در فصلي باشد که انتظارش را داريم بسيار خوب است و نشانه نعمت و فرح و سلامتي است. مشاهده باريدن باران نيکو است مشروط بر اين که باران همه جا فرو بريزد. اگر در خواب ببينيد که مثلا پشت پنجره ايستاده ايد و مي بينيد که باران مي بارد و در همه جا يکسان فرو مي ريزد بسيار خوب است ولي اگر در همين حالت ببينيد که فقط در خانه شما باران مي بارد و بام و در خانه هاي ديگر خشک است خوب نيست زيرا اين باران اختصاصي در هر حالتي باشد از آمدن يک اندوه و غصه خبر مي دهد. در اين موقعيت که باران فقط در خانه شما مي بارد بهتر است مراقب صحت و سلامت خود و افراد خانواده تان باشيد. ابن سيرين مي گويد اگر بيننده خواب ببيند که باران در اول سال يا اول ماه مي بارد در آن سال يا آن ماه نعمت فراوان مي شود و مردم در رفاه خواهند بود. اگر در خواب ما باران تند و سيل آسا باشد خوب نيست. باران با دانه ها و قطرات درشت به طوري که در خواب احساس کنيد به صورت و سر شما مي خورد از يک حادثه بد خبر مي دهد مخصوصا روي سر فرود آمدن باران را اگر با شدت باشد ميمون ندانسته اند. همين طور است اگر بيننده خواب ببيند که باران مي بارد اما رنگ قطرات آن تيره است يا اصولا رنگ طبيعي ندارد اين باران از بيماري بيننده خواب خبر مي دهد و چنان چه شما ايستاده باشيد و ديگري را دست خوش چنين باراني ببينيد آن شخص بيمار مي شود و اگر آن شخص که زير باران است مجهول باشد يکي از نزديکان شما طعمه بيماري مي شود. مشاهده باران بي وقت نيز در خواب نيکو نيست. مثلا در گرماي قلب الاسد که نزديک کولر يا در فضاي آزاد و روي پشت بام و در پشه بند خوابيده ايد ببينيد باران مي بارد. اين خواب به شما خبر از غمي مي دهد که بيشتر جنبه عام دارد مخصوصا اگر در خواب ببينيد که باران روي محله يا شهر مي ريزد. اگر در خواب ببينيد که باران مي بارد و شما با آب باران( از ناودان يا آبي که در گودال هاي زمين جمع شده) دست و روي خود را مي شوئيد بسيار خوب است و شما را از سعادتي نزديک مطلع مي کند. از اين خوب تر آن است که در خواب ببينيد با آب باران وضو مي گيريد. معبران اسلامي نوشته اند که گيرنده وضو با آب باران به زيارت حج مي رود يا به زيارت اعتاب مقدس توفيق مي يابد اما به طور کلي دست و رو شستن و وضو گرفتن با آب باران نشانه ايمني است و رهائي و نجات از نگراني و ياس و چنان چه از آن بنوشيد دين خويش را مي پردازيد. اگر در خواب ببينيد باران طوري به شدت و به حدت مي بارد که رهگذران و مردم از بيم آن مي گريزند و سر پناه مي جويند دليل بر آن است که براي آن مردم حادثه اي غير قابل پيش بيني اتفاق مي افتد. اگر باران طوري مي بارد که سر و روي و لباس و کفش شما را خيس مي کند به سفر مي رويد و از اين سفر سودي عايدتان مي گردد. اگر در خواب بينيد که باران مي بارد و شما صداي ريزش آن را مي شنويد و از شنيدن آن خوشتان مي آيد و لذت مي بريد صاحب عنوان و شهرت و آوازه مي شويد و چنان چه از شنيدن صداي آن خوشتان نيايد خواب بي اثر است و بي تفاوت.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

باران : استفاده ، سود

بوران : بهبودی در اوضاع

باران و آفتاب با هم : یک تحول خوشایند اتفاق خواهد افتاد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن باران ایمنی و فراخی بود

 

اچ ميلر مى‏گويد:

ديدن باران در خواب، نشان دهنده‏ى آن است كه زندگى شما وضع بهترى پيدا خواهد كرد. اگر در خواب ببينيد كه زير باران خيس شده‏ايد، به اين معنا است موضوعى كه هيچ اميدى به آن نداشتيد باعث خشنودى شما مى‏شود. اگر در خواب ببينيد هنگام بارش باران، خورشيد در آسمان حضور دارد، به اين معنا است كه سرانجام ناراحتى و گرفتارى به پايان مى‏رسد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد هنگام بارندگي در خيابان هستيد ، علامت آن است كه از تفريح و گردش لذت خواهيد برد و خوشبختي در خانة شما را خواهد كوبيد .

2ـ اگر خواب ببينيد از دل ابرهايي تيره باران مي بارد ، علامت آن است كه نسبت به انجام و ظايف خود نوميد و دلسرد خواهيد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد در آغاز بارندگي مي كوشيد به زير سر پناهي برويد تا خيس نشويد ، نشانة‌ آن است كه در طراحي و به ثمر رساندن نقشه هايتان كامياب خواهيد شد .

4ـ اگر خواب ببينيد از پنجره اي به قطرات باران نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه در كسب ثروت پيروز خواهيد شد .

5ـ شنيدن صداي ضربه هاي باران بر سقف ، علامت آن است كه از شادماني و نشاط خانوادگي لذت خواهيد برد و همچنين در كسب ثروتي اندك موفق خواهيد شد .

6ـ اگر خواب ببينيد هنگام بارندگي از سقف خانه آبي زلال چكه مي كند ، علامت آن است كه به دام لذتي نامشروع خواهيد افتاد . اما اگر چكه هاي آب گل آلود باشد ، نشانة آن است كه تغيير و تحولي در زندگي شما روي خواهد داد .

7ـ اگر خواب ببينيد هنگام گوش سپردن به صداي باران از ناتمام گذاشتن و ظيفه اي تأسف مي خوريد ، علامت آن است كه از چيزي لذت خواهيد برد كه باعث زيان رساندن به ديگران خواهد شد .

8ـ اگر خواب ببينيد باران بر ديگران فرو مي بارد ، علامت آن است كه دوستان نسبت به شما اعتماد خود را از دست خواهند داد .

9ـ اگر دختري خواب ببيند زير باران به خيابان مي رود و لباس او خيس و كثيف مي شود ، علامت آن است كه با بي احتياطي تسليم لذتي احمقانه مي شود و براي همين عمل مورد سوء ظن دوستان قرار مي گيرد .

10ـ اگر خواب ببينيد باران بر حيوانات مزرعه اي فرو مي بارد ، علامت آن است كه از محيطهاي اجتماعي ، كه در آن قرار خواهيد گرفت ، دلسرد و نوميد خواهيد شد .

11ـ ديدن طوفان به همراه باران در خواب ، نشانة روبرو شدن با حوادث تلخ است .

1.3.19 باراني

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي بيند بر تن او باراني بود و او در خدمت پادشاه بود، دليل است كه نام نيك او و مدح و ثناي او در پيش مردمان فاش شود. اگر باراني او از جهت جامه بود، دليل است كه او فائده ديدن در دنيا حاصل شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه باراني او از پشم بود يا از كتان يااز پنبه و به گونه سبز است، دليل بر نيكوئي بود اما باراني زرد، دليل بر رنج و بيماري بود. اگر باراني كبود بود، دليل بر گناه و معصيت بود. اگر باراني سفيد بيند، دليل است بر خير و منفعت كه ازجائي بدو رسد.

1.3.20 باربر

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن باربر در خواب ، علامت بدشانسي و روبرو شدن با حوادث تلخ است .

2ـ اگر خواب ببينيد خودتان باربر هستيد ، نشانة آن است كه به محيطهايي فقيرانه پا خواهيد گذاشت .

3ـ استخدام باربر در خواب ، علامت آن است كه از هر موقعيتي به نفع خود بهره مي بريد .

4ـ اخراج كردن باربر در خواب ، علامت آن است كه مورد اتهامات زننده اي قرار مي گيريد .

1.3.21 بارکشيدن

محمد بن سيرين گويد:

اگر بيند كه بر پشت بار سبك داشت، دليل كه به قدر و جنس آن بار وي را منفعت رسد. اگر بيند كه بر پشت بار گران داشت، دليل كه گناه و معاصي بسيار كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بار بسيار داشت و دانست كه از ملك او است. دليل به قدر جنس بار وي را خير و منفعت رسد يا مضرت و بدي. اگر بيند كه آن بار ملك آن نبود خير و شر او به خداوند خواب بازگردد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب خود را مشغول حمل بار ديديد، به اين معنا است كه دست به كارهاى خيرخواهانه خواهيد زد. اگر در خواب ديگران را مشغول حمل بار ديديد، به اين معنا است كه تجربياتى به دست مى‏آوريد كه برايتان بسيار مفيد و مطلوب خواهد بود.

1.3.22 باروت

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه دست به باروت زده‏ايد، به اين معنا است كه كارهايى انجام مى‏دهيد كه برايتان بسيار خطرناك است. ديدن باروت در خواب، بيانگر آن است در انجام كارهايى كه به زودى قصد انجامش را داريد براى خود شريك نگيريد.

1.3.23 باروي

محمد بن سيرين گويد:

باروي شهر و قلعه و ده، دليل بر پادشاه نمايد يا بر والي و معبران گويند باروي شهر، دليل بر پادشاه بود و باروي ده، دليل است بر خداونده ده. اگر بيند كه باروي شهر قوي و بلند است، دليل است بر قوت و نيكي حال پادشاه. اگر بيند باروي شهر بيفتاد و خراب شد، دليل بر هلاك پادشاه كند. اگر برخي از آن بيفتاد، دليل بر هلاك والي است. اگر بيند بارو را نو كردند، دليل كه پادشاه نو در آن شهر مقيم شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

باروي شهر و آن چه نزديك دروازه شهر است تاويلش عيش و ايمني است و آن چه در پس شهر است همان باشد و هر نيك و بد و زياده و نقصان كه در بارو بيند، دليل بر ان پنج گونه است.

1.3.24 باز

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه بازي بگرفت يا كسي به وي داد و آن باز مطيع او بود، يعني بر دست وي نشست، دليل نمايد بر بزرگي قدر و افزوني جاه و منزلت. اگر او بيند كه بازي سفيد بر دست او نشست، دليل كه از پادشاه قدر و منزلت يابد. اگر بيند باز از دست او بيفتاد و بمرد، دليل است كه از منزلت به درويشي و بيچارگي افتد

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بازي سفيد بيافت، اگر از مردمان پادشاه بود، دليل است از پادشاه ولايت و حرمت يابد. اگر از رعيت بود مال بسيار حاصل نمايد. اگر بيند باز بر بام او نشست، دليل كه او را با پادشاه نو صحبت افتد و از او خير و منفعت يابد. اگر بيند باز بگريخت و در خانه شد يا در زير دامن زني پنهان گرديد، دليل كه آن زن را پسري خوب روي پديد آيد. اگر بيند بر پاي آن زن زنگله زرين يا سيمين بود، دليل است كه زن را دختري آيد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر كسي بيند بازي بيافت و او را بكشت، دليل كه اگر آن كس از مردم پادشاه بود معزول شود از عمل. اگر از مردم پادشاه نبود او را رنجي و غمي رسد از جهت اهل بيت. اگر بيند كه باز از دست او بپريد و باز نيامد، اگر اين خواب را پادشاه ديده بود، دليل است مملكت از دست او برود. اگر باز بيامد و بر دست او نشست تاويلش آن كه مملكت و قدرت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

چون بيند كه باز مطيع او است. تاويل بر پنج وجه بود.

اول: رسيدن به آرامش.

دوم: شادي.

سوم: بشارت.

چهارم: فرمانروائي.

پنجم: يافتن مراد.

مال به قدر و قيمت باز ( دو هزار درم تا هزار درم) ، خاصه چون باز سفيد و مطيع او بود

چون باز مطيع نباشد تاويلش برچهاروجه بود.

 

اول: پادشاه ستمگر.

دوم: حاكمي كه ميل كند.

سوم: فقيه خائن.

چهارم: فرزند كه فرمان پدر و مادر نبرد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

باز مرغي است شکاري و زيبا در خواب نماينده آرزو و اميد و تمنيات بزرگ دروني بيننده خواب است. ديدن باز در خواب از زاويه ديد مثبت و نيکو است بخصوص اگر باز سفيد باشد نشاني از کاميابي و کامروائي است. از امام صادق _ ع _ نقل است که باز نافرمان و سرکش فرزندي است که فرمان پدر را اطاعت نمي کند و رنج و الم پديد مي آورد. اگر ببينيد که باز ي را گرفته ايد يا کسي به شما داده و آن باز چنان اهلي و دست آموز است که بر دست يا شانه شما مي نشيند نشاني از پيروزي شما است در کارها و اين که ترقي مقام و مرتبه مي يابيد و جاه و منزلت شما افزون مي شود. اگر باز ي از هوا بيايد و بر دست يا شانه يا بام خانه شما بنشيند نشان آن است که توفيق ناخواسته و پيروزي جهد نکرده حاصل مي کنيد حتي ديدن باز در خواب خوب است و اگر بر بام نشسته باشد و شما در عالم خواب بدانيد که آن پرنده به شما تعلق دارد نيکو است و نشان آن مي دهد که در آستانه يک پيروزي قرار گرفته ايد و با اندکي مجاهده به آن مي رسيد. چنان چه ببينيد که بازي در دست داريد و آن باز به ناگاه بميرد يا چون دقت کنيد مي بينيد مرده است از شکست و نامرادي شما خبر مي دهد و از نظر مالي تهي دست مي شويد. اگر ببينيد که يک باز داريد و آن باز از دست شما گريخت اما از خانه شما بيرون نرفت دچار آشفتگي مي شويد اين آشفتگي به از هم گسيختگي نمي انجامد. ابن سيرين مي گويد اگر اين باز از دست شما گريخت و زير دامن زني پنهان شد چه آن زن شناخته باشد و چه ناشناخته بيننده خواب صاحب يک پسر مي شود، پسري هوشمند و خوبروي . فرار باز از دست نمايانگر گم کردن و از دست دادن اميدها و آرزوها است. براي دختران و پسران جوان داشتن باز عشق و اميد است. اگر زني ببيند که باز در خانه دارد صاحب فرزند پسر مي شود. اگر در خواب ببينيد که باز در خانه داريد و آن باز را به دست خود کشتيد خوب نيست و اين ممکن است چند حالت ناميمون داشته باشد. يا آسيبي به فرزندتان وارد مي آيد، يا با همسرتان متارکه مي کنيد يا از نظر شغلي صدمه و آسيب کلي خواهيد ديد. از اين گذشته ديدن باز در خواب نيکو است بخصوص اگر سفيد باشد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن باز از جانب پادشاه مهترگردد

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن باز در خواب، بيانگر آن است كه در انجام يكى از كارهايتان دچار بدشانسى مى‏شويد.

1.3.25 بازار

لوک اويتنهاو مي گويد :

بازار : سعی کنید سطح معلومات خود را بالا ببرید

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد در بازار هستيد ، علامت آن است كه در تمامي امور زندگي توفيق خواهيد يافت .

2ـ ديدن بازاري متروك در خواب ، علامت آن است كه پريشان و افسرده خواهيد شد .

3ـ ديدن سبزيجات گنديده يا فاسد در بازار ، نشانة آن است كه در حرفة خود زيان خواهيد ديد .

4ـ اگر دختري خواب ببيند ، نشانة آن است كه تغييراتي مساعد در زندگيش اتفاق خواهد افتاد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه از بازار خريد مى‏كنيد، بيانگر داشتن روابط نادرست است. اگر خواب ببينيد كه در بازار چيزى مى‏فروشيد، بيانگر تغيير شغل است. اگر در خواب خود را در بازار مكاره ببينيد، بيانگر بدشانسى و ناراحتى است.

1.3.26 باز جوئي

هانس كورت مى‏گويد:

اگر در خواب از شما بازجويى كنند، به اين معنا است كه در ارتباط برقرار كردن با اطرافيان دچار مشكل مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كسي شما را بازجويي مي كند ، نشانة‌ آن است كه در پايدار كردن روابط خود با دوستانتان شكست خواهيد خورد .

1.3.27 بازرس

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه بازرس شده‏ايد، به اين معنا است كه دست به كارهايى مى‏زنيد كه دوست نداريد كسى از آن مطلع شود. ديدن بازرس در خواب، بيانگر آن است كه براى مدتى كوتاه دچار گرفتارى مى‏شويد.

1.3.28 بازرگان

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه بازرگان هستيد، بيانگر پيشرفت در امور شغلى است. اگر در خواب بازرگانى را ببينيد، علامت آن است كه در انجام كارها موفقيت حاصل مى‏كنيد.

1.3.29 بازو

محمدبن سيرين گويد:

بازوي در خواب برادر بود يا فرزند يا دوست معتمد يا انباز. اگر بيند كه بازوي وي قوي بود، دليل كه وي را از ايشان منفعت و قوت رسد. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه او را هيچ فائده و قوت از ايشان نباشد. اگر بيند كه بازوي او افتاد يا اگر كسي بازوي او را ببريد، دليل كه برادر يا دوست يا انباز رحلت كند يا از وي مفارقت جويند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بازو در خواب بر شش وجه بود.

اول: برادر.

دوم: فرزند.

سوم: شريک.

چهارم: دوست.

پنچم: پسرعمو .

ششم: همسايه.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 از امام صادق عليه السلام نقل است که بازو در خواب يا برادر است، يا فرزند است، يا دوست و انباز است و اگر هيچ يک از اين ها وجود نداشته باشد يا پسر عمو است و يا همسايه . کليه معبران بازو را در خواب برادر يا فرزند تعبير کرده اند و يا هر دو به اين صورت که بازوي راست را برادر دانسته اند و بازوي چپ را فرزند و چنان چه بيننده خواب برادر و فرزند نداشته باشد دوست است. چنان چه بازوي خود را نيرومند و قوي ببينيد از برادر يا فرزند خويش بهره مند مي شويد و سود مي بريد (اين بستگي به راست و چپ دارد) چنان چه در خواب مشاهده کنيد بازويتان ضعيف و لاغر شده خواب شما مي گويد که از برادر و فرزندتان چشم اميد نداشته باشيد زيرا آن ها به شما ياري نخواهند داد و اگر هم بخواهند نمي توانند. اگر در خواب ببينيد که بازوي چپ شما قوي است ولي بازوي راستتان ضعيف است و لاغر اين معني را دارد که فرزندي شايسته خواهيد داشت ولي برادرتان در زندگي شما مفيد و موثر واقع نخواهد شد. همين طور معني و مفهوم برعکس مي شود اگر بازوي راستتان عضلاني و قوي باشد و چپ ضعيف . اگر ببينيد بازويتان قطع شده به يکي از آن ها آسيب مي رسد. اينجا اختلافي هست بين معبران اسلامي و سنتي خودمان و معبران خارجي زيرا در خواب نامه هاي خارجي تا آن جا که من خوانده ام بازو را به همت و اراده تعبير کرده و ندشته اند استحکام بازو و گردن پشت به شخصيت کاري و شغلي و اراده و همت شما باز مي گردد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب بازوى خودتان را ديديد، نشانه‏ى پذيرفتن انجام كارهاى مشكل است. اگر در خواب بازوى خود را بسيار كوچك ديديد، به اين معنا است كه با مردم با خوش‏رويى برخورد مى‏كنيد، ديدن بازوى پر مو در خواب، نشان دهنده‏ى پيشرفت در امور كارى است. اگر خواب ببينيد كه بازويتان شكسته، به اين معنا است كه در ايجاد ارتباط با اطرافيانتان دچار مشكل مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بازوى قطع شده در خواب، بيانگر جدايى از يكى از نزديكانتان است.

اگر در خواب ببينيد بازوي كسي را قطع مي كنيد ، علامت آن است كه از همسر خود جدا خواهيد شد ، مراقب باشيد كه نيرنگ و فريب ديگران را نخوريد .

1.3.30 بازوبند

ابراهيم كرماني گويد: بازوبند زرين، اگر بيند كه در بازو داشت، دليل كه از برادران يا از كسي ديگر او را غم و كراهت رسد.اگر بازوبند سيمين داشت، دليل كه دختر خود را يا دختر خواهر خود را به شوهر دهد. اگر اين خواب را زني بيند، دليل كه او را مال و نعمت و آرايش بود. اگر بيند كه بازوبند سيمين يا اهنين داشت، دليل كه او را از برادر قوت وياري بود. اگر بيند كه بازوبند بشكست يا ضايع شد تاويلش به خلاف اين بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  در خواب داشتن بازوبند براي زنان ميمون و نيکو است ولي براي مردان خوب نيست. اگر کسي در خواب ببيند که به بازوي خويش بازوبند طلايي بسته از ناحيه برادران يا فرزندانش به او غمي مي رسد. اگر ببيند بازوبند نقره اي بسته دختر خودش يا دختر خواهرش را به خانه شوهر مي فرستد. چنانچه زني ببيند که به طور کلي بازوبند بسته به رفاه و نعمت مي رسد زيرا داشتن بازوبند براي زن امري طبيعي است ولي براي مرد زشت است. داشتن بازوبند آهنين به بازوي راست نشان اينست که از سوي برادرش به بيننده خواب کمک و مساعدت مي شود و اگر به بازوي چپ خويش بازوبند داشته و آن بازوبند شکسته از سوي برادر يا فرزندش به او بي محبتي مي شود. چنانچه زني ببيند بازوبندش شکسته بين او و شوهرش اختلاف پديد مي آيد.

 

 

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بازوبند سياه در خواب، بيانگر آن است كه بيمارى و گرفتارى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب ببينيد كسى به شما يك بازوبند هديه داده، به اين معنا است كه موضوعى باعث شادى شما مى‏شود.

1.3.31 بازي

منوچهر مطيعي تهراني گويد: بازي در اينجا جست و خيز و بازي است آن طور که کودکان بازي مي کنند و به دنبال يکديگر مي دوند. با مهره بازي کردن و انواع سرگرمي هاي ديگر از اين قبيل مورد نظر نيست فقط جست و خيزهاي شادمانه، مثل گرگم به هوا، اکردوکر،قايم موشک و غيره. اين نوع بازي ها در خواب کسالت و اندوه است. اگر در خواب ديديد که بازي مي کنيد و مي دويد و مي خنديد کسالتي و غمي براي شما پيش مي آيد. چنانچه مشاهده کرديد که در خواب با کودکان بازي مي کنيد و آنها شما را مانند خودشان پذيرفته اند در آينده نزديک عملي انجام مي دهيد که مردم شما را تخطئه مي نمايند و سرزنش مي کنند و شما از کرده خويش نادم و شرمگين خواهيد شد. اگر ببيند که بچه ها بازي مي کنند و شما به تماشا ايستاده ايد در محيط خانواده شما بحث هاي ناخوشايند پيش مي آيد. اگر خانم و کدبانوي خانه ببيند که بازي مي کند با شوهرش و اقوام منتسب به شوهرش اختلاف خواهد يافت که بزرگي و کوچکي آن به اندازه هياهويي است که در نتيجه بازي به وجود آمده بود. اگر در خواب ببيند که صداي بازي کودکان را مي شنويد خبري غمناک دريافت مي کنيد و احتمالاَ مردم درباره شما بد خواهند گفت.

 

اكثر افراد در خواب‌ بازي‌هاي‌ مختلفي‌ رامشاهده‌ مي‌كنند. برخي‌ از اين‌ خوابها ساده‌ و صرفابرگرفته‌ از زندگي‌ روزمره‌ ما هستند، مثل‌ بسكتبال‌.ديگر بازي‌ها در خواب‌ عجيب‌ و غريب‌، باور نكردني‌،حيرت‌ آور و كاملا واهي‌ و نامعقول‌ و حتي‌ برخي‌ ازآنها آزارگرانه‌ هستند. براي‌ تعبير هر چه‌ بهتر اين‌گونه‌ خوابها لازم‌ است‌ كه‌ حال‌ و هواي‌ عميق‌ وواكنش‌هاي‌ احساسي‌ تان‌ را در آن‌ها بررسي‌ نماييد.ممكن‌ است‌ در خوابتان‌ براي‌ تفريح‌ مشغول‌ بازي‌باشيد، كه‌ گاه‌ و بيگاه‌ رخ‌ مي‌دهد. ولي‌ ديگرخوابهاي‌ «بازي‌ كردن‌« مي‌توانند نشان‌ دهنده‌ چالش‌هايي‌ در زندگي‌ تان‌، ماهيت‌ رقابت‌ طلبانه‌ و بلندپروازانه‌ يا ساده‌ لوحي‌، ناپختگي‌، خامي‌ و بچگي‌شما باشند. اين‌ خوابها مي‌توانند برملا كننده‌ اهداف‌و نيات‌ شما براي‌ كسب‌ موفقيت‌ يا شيوه‌اي‌ آسان‌ وراحت‌ براي‌ خارج‌ ساختن‌ نيرو و انرژي‌ بالاي‌ شماباشند. هم‌ چنين‌ مشاهده‌ بازي‌ در خواب‌ مي‌تواندنمايانگر «بازي‌ زندگي‌« باشد. اگر در خوابتان‌ مشغول‌بازي‌ عجيبي‌ با افراد آشنا بوديد، لازم‌ است‌ كه‌ به‌دقت‌ رفتار، كنش‌ و تأثير متقابل‌ خودتان‌ را با آنها ونقشي‌ را كه‌ هر يك‌ در خوابتان‌ بازي‌ مي‌كنند،بررسي‌ كنيد.

 

 

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن هر نوع بازى در خواب، به اين معنا است كه با انجام كارهاى نادرست نمى‏توانيد به هدف خود دست يابيد. توپ بازى در خواب، به اين معنا است كه كارى انجام مى‏دهيد كه مورد تمسخر ديگران قرار مى‏گيريد.

1.3.32 بازي چشم بندي

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه با ديگران مشغول بازى چشم‏بندى هستيد، به اين معنا است كه در كارى شركت مى‏كنيد كه احتمالا به شما ضرر مى‏رساند.

1.3.33 بازي ورق

اگر در خواب ببينيد كه در بازى ورق برنده مى‏شويد، به اين معنا است كه قاضى در دادگاه به نفع شما رأى صادر مى‏كند، اگر در بازى ورق بازنده شويد، به اين معنا است كه توطئه‏ى. دشمنان شما را گرفتار مى‏سازد. ورق بازى كردن در خواب براى سرگرمى، نشان‏دهنده‏ى آن است كه به زودى به خواسته‏هايتان مى‏رسيد. اما اگر بر سر پول با كسى ورق بازى مى‏كنيد، به اين معنا است كه گرفتارى‏ها و مشكلاتى شما را تهديد مى‏كند.

1.3.34 باطري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: باطري يا قوه منبعي است از الکتريسيته ساکن که براي به کارگيري دستگاه هاي الکتريکي يا در اتومبيل مصرف مي کنيم. همان طور که از نامش برمي آيد قوه است و در خواب نيز نياز شما به نيرويي خارج از وجود خودتان به شکل قوه شکل مي گيرد. اگر ببينيد باطري يا قوه اي از ديگري گرفتيد خواب شما مي گويد به کمک ديگران نيازمنديد اما به روي خود نمي آوريد و غرورتان اجازه ابراز اين احتياج به کمک را نمي دهد. چنانچه ببينيد که کسي از شما باطري گرفت، يک آدم مجهول به کمک شما نيازمند خواهد شد که معلوم نيست بتوانيد براي او مفيد واقع شويد زيرا هميشه تصور ما در مورد خودمان مثبت است. اگر ديديد که باطري اتومبيل شما سوراخ شده يا برق نمي دهد گوياي ضعف نيروي شماست و اگر باطري را ترميم کرديد به جبران ضعف خود توفيق خواهيد يافت. به هر حال باطري و قوه نماينده قدرت هاي خارج از وجود و شخصيت ما هستند و اندازه آن ها به اندازه باطري و قوه اي که در خواب مي بينيد بستگي دارد. قوه و باطري کوچک کمک مختصر است و باطري بزرگ ياري موثر و عظيم.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن باطري در خواب ، نشانة آن است كه از معاملات مساعد منافعي به دست خواهيد آورد .

1.3.35 باغ

حضرت دانيال گويد:

ديدن باغ به خواب زن بود. اگر بيند باغ را آب مي داد، دليل كه با زن خويش مجامعت كند. اگر بيند كه باغ را آب مي داد و تر نمي شد، كه زن او از شوهر مجامعت كند. اگر بيند در خواب گل و ريحان مي كشت، دليل كه فرزند صالح بياورد. اگر بيند در باغ شفتالو مي كشت، دليل كه او را فرزندي ايد كه زود علم و ادب بياموزد. اگر بيند در باغ او ريحان رسته بود و بالا كشيده و بوي او به دماغ مي رسيد، دليل كه او را فرزندي بود دلير و دانا و خردمند و بوي ريحان، دليل بر هر فرزند نمايد. اگر باغ خود را سبز و ابادان و كوشك بيند و از ميوه درختان مي خورد و از انواع ميوه ها داشت و با زن خود در تماشا بود، دليل ك ايشان از اهل بيت باشند. اگربيند در باغ ابادان بود و از ميوه درختان مي خورد، دليل است زني توانگر بخواهد و از او مال و نعمت يابد. اگر بيند كه در فصل خزان در باغي مجهول شد و از درختان برگ ها مي ريخت، دليل كه غم و اندوه به وي رسد. اگر بيند در باغ كوشك ها بود و سبزه ها و درختان و زني صاحب جمال او را بخواند، دليل است بهشت و حورالعين در آخرت بيابد و دليل كه درجه شهيدان حاصل نمايد. اگر بيند باغي داشت يا كسي بدو داد ميوه آن باغ مي خورد، دليل است زني مالدار بخواهد و مال او را بخورد. اگر بيند در باغ است و ميوه ها از درخت بلند بر وي همي افتاد، دليل است با مردي شريف او را خصومت افتد و بر غالب گردد. اگر بيند در باغ بر سر درخت خفته است، دليل كه نسل و فرزندان او زياد شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

باغ در خواب مردي است بزرگوار با مال و جمال. اگر بيند در وقت بهار يا تابستان باغ خرم گشته بود و در او ميوه ها رسته بود و گل و يا رياحين شكفته و آب روان و او در باغ نشسته، دليل كه مرگ او بر شهادت بود، زيرا جمله صفات بهشت است. اگر در تابستان باغي بيند معروف يا مجهول و ميوه هاي آن شيرين بود و برگهاي درختان ريخته بود، دليل كه او را با پادشاه صحبت افتد، در حالي كه پادشاه از خدم و حشم بازمانده باشد. اگر بيند باغي در تابستان سبز با ميوه و آب رود بيامد و باغ را از اصل بركند و خراب كرد، دليل كه پادشاه آن ديار را بيم هلاك بود يا به سبب سلطاني بزرگ از پادشاه معزول گردد. اگر بيند آتشي بيامد و درختان آن باغ را بسوخت، دليل كه پادشاه را مرگ مفاجات رسد. اگر در خواب بديد در باغ اشتران بودند، دليل كه پادشاه آن ملك بر دشمنان ظفر يابد. اگر در باغ گوسفندان ديد، دليل كه از پادشاه مال و نعمت حاصل كند و هيبت عظيم پادشاه را است. اگر در آن باغ پرندگان بيند، دليل كه لشگر پادشاه بر عهد و وفا باشند اما بر ايشان اعتماد نبود. اگر بيند از آن باغ ميوه جمع مي كرد و به خانه مي برد، دليل كه به قدر آن وي را منفعت رسد. اگر بيند كه در باغ هيمه جمع مي كرد، دليل منفعت بود از پادشاه ليكن به سختي و رنج بيابد.

 

جابرمغربي گويد:

اصل باغ در خواب شغل مردان بود به قدر همت اگر در باغ سبزه بيند، دليل كه كارش نيكو شود و شغل وي آراسته شود. اگر باغ از سبزه و ميوه خالي بيند، دليل كه كار او نيكو گردد. اگر باغ را خرم و آراسته ديد كسي او را گفت كه اين باغ از آن فلانست و او ميوه از آن باغ مي خورد، دليل كه به قدر آن از خداوند باغ منفعت يابد. اگر در وقت بهار يا تابستان باغي خراب ديد، چنانكه در وي هيچ سبزه و درخت نديد، دليل كه پادشاه بر رعيت جور و ستم كند. ا گر بيند كه به دست خود باغي نو ساخت و درخت نشاند و ميوه برآمد، دليل كه زني توانگر به زني خواهد و مال و نعمت و فرزندان حاصل شود. اگر در آن باغ به وقت خود انگور ديد، دليل كه مال و منزلت يابد به قدر همت خويش. آورده اند كه مردي پيش سليمان (ع) آمد و گفت: اي پيغمبر خدا، به خواب ديدم باغي آراسته و در وي ميوه هاي بسيار بود و در آن باغ ديدم خوكي بزرگ نشسته بود، مرا گفتند كه اين باغِ اين خوك است. من از آن حال متحير گرديدم و در باغ خوكان بسيار ديدم كه ميوه ميخوردند و گفتند كه اين خوكان ميوه به فرمان اين خوك بزرگ مي خورند. سليمان گفت: اين خوك بزرگ پادشاه ظالم و ستمگر است و خوكان ديگر انديشمندان آن حرام خواره، كه مطيع و فرمان بر پادشاه ظالم اند و دين را به دنيا فروشند و از عذاب حق تعالي نترسند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن باغ در خواب بر هفت وجه بود.

اول: زن خوب،

دوم: فرزند نيك،

سوم: عيش خوش،

چهارم: مال،

پنجم:عزت و سر بلندي،

ششم: شادي،

هفتم: كنيزك.

باغ در خواب ديدن قيم زن بود.

اگر كسي بيند كه باغباني مي كرد، دليل كه زني ثروتمند گيرد و به شغل او مشغول شود و به ايشان سازگاري و مدارا كند

بعضي از معبران گفته اند: ديدن باغ بر سه وجه است،

اول: كدخداي سراي.

دوم: قيم زن.

سوم: فرزند قُرّةُ الْعَيْن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

از امام صادق _ ع _ نقل است که ديدن باغ در خواب، زن خوب فرزند صالح و مال و عيش و کامروائي است. معبران باغ را در خواب زن تعبير کرده اند. چنان چه در خواب باغي مفرح و سبز و خرم ببينيم نشان آن است که زني خوب روي و پاک نهاد و خردمند نصيب بيننده رويا خواهد شد ولي اگر او زن داشته باشد به فرزند تعبير مي شود و در غير اين صورت مال دنيا است و تمتعي که از جهان و نعمات آن برده مي شود. قدم زدن و ديدن باغ نويد زندگي سالم و خوب است و اين نوع زندگي بدون وجود زن ميسر نيست. اگر از باغي سبز و خرم بيرون آمديد که با حسرت به پشت سر خود نگريستيد از زني با اين خصوصيات که در زندگي شما هست دور مي شويد. حال اگر ديديد باغي است که رودي و نهري وارد آن مي شود اما آب آن نهر گل آلود است عاملي شناخته يا ناشناخته موجب تکدر خاطر شما مي شود و عيش شما را نه کلي بل که جزئي و موقتي نقض مي کند. روي هم رفته ديدن باغ در خواب خوب است مگر اين که آن را ويران و سوخته ببينيم.

 

علامه مجلسي ( ره) گويد:

بسيار شده که در خواب بباغ سبزي در آمديم و معرفتي يافتيم

 

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى باغ در خواب، بيانگر آشنايى با افراد جديد است. اگر خواب ببيند كه در باغى مشغول كار هستيد، دلالت بر داشتن لحظات خوب دارد. اگر خواب ببيند كه مالك يك باغ ميوه هستيد، بيانگر به دست آوردن ثروت است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن باغي پرگل با درختاني سبز در خواب ، نشانة آرامش فكري بسيار و آسايش است .

2ـ ديدن سبزيجات در باغ ، علامت از دست دادن ثروت و آبرو است . اگر زني چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه در محيط خانواده اش شادي فراوان موج خواهد زد و به شهرت دست خواهد يافت .

3ـ اگر دختري خواب ببيند با نامزد خود در باغي پر از بوته هاي گل و گياه قدم مي زند ، نشانة آن است كه به شادماني و ثروت دست خواهد يافت .

1.3.36 باغ ميوه

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد كه به همراه دوست خود از ميان باغهاي پرميوه مي گذريد ، علامت خاتمة عشقي طولاني است . اگر خواب ببينيد كه باغهايي كه از آن مي گذريد پر از درختاني است كه ميوه هايش رسيده و آمادة چيدن است ، نشانة پاداش دادن به افراد زيردستي است كه با خدمت وفادارانه شان باعث به ثمر رسيدن طرحها و نقشه هاي مهم گشته ايد .

2ـ اگر زني خواب ببيند از باغ پرميوه اي عبور مي كند ، علامت آن است كه همسر وفادار او به همراه فرزنداني مطيع خانه و زندگيِ راحتي براي او مهيا خواهند كرد .

3ـ اگر خواب ببينيد كه در باغِ ميوه اي خوكها مشغول خوردن ميوه هايي هستنند كه بر زمين افتاده است ، علامت آن است كه ثروتي كه از ابتدا به شما تعلق نداشته است از دست خواهيد داد .

4ـ اگر خواب ببينيد كه مشغول چيدن ميوه هاي رسيده ايد ، علامت آن است كه در فراواني و آسايش خواهيد كرد .

5ـ اگر خواب ببينيد كه باغ ميوه اي مورد هجوم باد قرار گرفته است ، علامت آن است كه به زندگي نكبت بار مبتلا خواهيد شد . و شادماني و پولي اندك خواهيد داشت .

6ـ اگر خواب ببينيد كه به هنگام عبور از باغ ميوه ، در بوته هاي خارگير مي كنيد ، علامت آن است كه رقيبي حسود خواهيد داشت .

7ـ اگر باغ ميوه اي با درختان عريان به خواب ببينيد ، علامت آن است كه فرصتهايي مناسب را براي رسيدن به مقامهاي بالا ناديده مي گيريد .

8ـ اگر باغ ميوه اي را در فصل زمستان ببينيد ، علامت آن است كه به هنگام زندگي در زمان اكنون نسبت به آينده بي اعتنا هستيد .

9ـ ديدن باغ ميوة طوفان زده در خواب ، علامت وظايفي نامساعد است كه بايد بر دوش بگيريد .

1.3.37 باغبان

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب باغبانى را ديديد، بيانگر آن است كه در امور مالى زيان خواهيد كرد.

 

1.3.38 باغچه

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى باغچه در خواب، بيانگر اين است كه شما عاشق مى‏شويد. اگر در خواب با يك باغچه‏ى كثيف و نامرتب روبه‏رو شديد، به اين معنا است كه شما در انجام كارى با كسى مشورت مى‏كنيد كه شايستگى لازم را ندارد. اگر خواب ببينيد در باغچه‏اى مشغول به كار هستيد، به اين معنا است كه در انجام كارها دقت زيادى داريد.

1.3.39 باغ وحش

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه در يك باغ وحش حضور يافته‏ايد، به اين معنا است كه بايد در انجام كارهايتان دقت بيشترى بكنيد، احتمالا خطرى شما را تهديد مى‏كند.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد از حيوانات باغ وحش ديدن مي كنيد ، علامت آن است كه سرنوشتي متغير خواهيد داشت . گاهي دشمنان بر شما چيره مي شوند و گاهي شما بر آنان تسلط مي يابيد . با مسافرت و زندگي در كشورهاي مختلف دانشي كسب مي كنيد .

1.3.40 بافتن جامه ها

محمد بن سيرين گويد:

بافتن جامه ها درخواب سفر است و بافنده مسافر است. اگر بيند جامه يا چيزي مي بافت، دليل است كه به سفر رود آورده اند كه بافتن جامه ها در خواب خصومت است. اگر بيند جامه بافته ببريد، دليل كه آن كار با خصومت بر طرف شود و بريدن آن هم از سبب خطر است. اگر بيند رسن يا ريسمان را تاب مي داد، دليل است كه به سفر رود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند به جاي ابريشم ريسمان يا كتان مي بافت، دليل كه بد بود، زيرا كمه نشان خيانت است، خصوصا اگر بيند جامه تمام نگردد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند بافندگي هم يكرد، دليل است كه او را با مردم خصومت همي افتد و حالش نيكو شود، اما از مردان او سرزنش و ملامت رسد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بافتن در خواب سفر است و براي زنان تمشيت امور خانوادگي. اگر مردي در خواب ببيند که چيزي مي بافد به سفر مي رود و طول و اهميت سفري که انجام مي دهد به آن چه مي بافد بستگي دارد. اگر زني در خواب ببيند که چيزي مي بافد، اعم از اين که بافتني کاموا با ميل باشد يا به وسيله ماشين و دستگاه ، خواب او مي گويد بر امور مربوط به خودش و خانواده استيلاي حاکمانه خواهد يافت و از عهده مديريت بر خواهد آمد. اگر در خواب زن يا دختر جواني ببيند که چيزي با ميل و کاموا مي بافد به زودي روياروي يک حادثه احساسي و عاطفي قرار مي گيرد که در درون او اميدي بزرگ و آزادگي به طول نخ کاموا پديد مي آورد. ابن سيرين نوشته بافتن خصومت است بخصوص وقتي بيننده خواب ببيند که پارچه بافته اي را مي شکافد يا با قيچي مي برد. براي بانوان بافتن نيکو است و نويد اين که کاري مفيد انجام مي دهند. شکافتن جامه بافته شده يا هرچيز ديگري که در خواب احساس مي کنيد نتيجه کار خودتان است رو به رو قرار گرفتن با مخاطره است و بيننده خواب بهتر است در روزهاي آينده از ريسک کردن بپرهيزد و با هوشياري و دانائي با مسايل کنار بيايد. بافتن ابريشم نشان خيانت است . چنان چه در خواب ببينيد که چيزي از پشم مي بافيد ميراثي به شما مي رسد. روي هم رفته بافتن در خواب براي زنان خوب است و براي مردان جاي بحث و تامل دارد و بايد شرايط ديگر خواب را نيز در نظر گرفت.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب خود را مشغول بافندگى ديديد، به اين معنا است كه در يك موقعيت خسته‏كننده‏اى قرار مى‏گيريد كه مى‏توانيد بر آن تسلط پيدا كنيد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر زني خواب ببيند بافندگي مي كند ، نشانة‌آن است كه زندگي اي پر از صلح و صفا خواهد داشت و دوستان و فرزنداني وظيفه شناس همواره در كنار او خواهند بود .

2ـ اگر مردي خواب ببيند در كارخانة ريسندگي كار مي كند ، نشانة آن است كه در زندگي پيشرفتي چشم گير خواهد داشت .

3ـ اگر دختري خواب بافندگي ببيند ، نشانة آن است كه از روي شتاب ازدواج خواهد كرد و ازدواج او نتايجي مطلوب به دنبال خواهد داشت .

4ـ اگر دختري خواب ببيند در كارخانة ريسندگي كار مي كند ، علامت آن است كه نامزد مردي وفادار و شايسته خواهد شد .

5ـ اگر خواب ببينيد كه كارخانة ريسندگي كه در آن كار مي كنيد ويران مي شود ، علامت آن است كه در امور عاطفي شكست خواهيد خورد .

1.3.41 باقلا

محمد بن سيرين گويد:

ديدن باقلا در خواب در وقت خود خوردن و بي وقت خوردن، اگر پخته باشد يا خام، دليل بر غم كند و حكم تاويل آن در تر و خشك يكسان است. اگر بيند كه نخورد غم و اندوه كمتر بود

 

. ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه شخصي باقلا بدو داد و بخورد، دليل است كه اندوهگين شود وباشد كه با آن كس خصومت نمايد. معبران گفته اند: اگر بيند باقلا داشت، يا كسي بدو داد، يا از خانه بيرون ريخت و از آن هيچ نخورد، او را زيا ندارد، خاصه چون به خانه خود ديده بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 در مرود باقلا معبران بزرگ کهن عقايد متفاوتي ابراز داشته اند. ابن سيرين معتقد است که باقلا به هر شکل و در هر زمان که باشد غم و اندوه است و تر و خشک آن يک حکم را دارد ولي مولف نفايس الفنون في عرايس العيون رحمت الله اليه تصريح کرده که باقلاي خشک شادي و فرح است و باقلاي تر در صورتي که روي بوته و در مزرعه باشد نيکو است. معبران نوشته اند که ديدن باقلا در خواب خوب نيست چه به فصل باقلا باشد و چه بيرون از فصل و چه تر و تازه باشدو چه خشک. کساني هستند که به خوردن باقلاي تازه عادت دارند مثل اهالي شمال کشور خودمان. براي اين عده خوردن باقلا در بيداري حکم خوردن سبزي سفره را دارد و بيشتر ايجاد تنوع و تفنن در غذا خوردن است لذا در خواب ايشان مي تواند نشان دگر گوني کارها باشد نه صرفا غم و اندوه. در نفايس آمده که ديدن باقلاي تازه بر بوته بد نيست اما اگر گل زرد روي آن باشد نشان يک بيماري براي بيننده خواب است. بيماري نزديک که شفاي سريع دارد. خوردن باقلاي تر اقدام به کاري است که اندوه و کسالت مي آورد. پوست کندن باقلا برخورد با يک حادثه غير منتظره است که مي تواند بي زيان باشد اگر از آن نخوريد و از دست بنهيد. اگر در خواب ببينيم که باقلا داريم اما آن را دور ريختيم يا مصرف نکرده و به زمين نهاده و از آن چشم پوشيديم خواب ما گوياي اين است که غمي پيش مي آيد اما دامان ما را نمي گيرد و ما از آن مي گذريم و رهائي مي يابيم. اگر در خواب ببينيد که با قلا داريد اما هنوز نخورده ايد و قصد خوردن و مصرف کردن آن را هم نداريد بد نيست چون مي گويد غمي پيش مي آيد که جانکاه نيست و خيلي زود مي گذرد و فراموش مي شود.

1.3.42 بال

اچ ميلر مى‏گويد:

مشاهده‏ى بال پرندگان در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه مثل پرندگان، بال و پر داريد، يعنى غم و ناراحتى شما را تهديد مى‏كند.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد كه بال درآورده ايد ، علامت آن است كه به خاطر جدايي از فرد مورد علافة خود كه به سفر رفته است ، احساس ناامني و اضطراب خواهيد كرد .

2ـ ديدن بال پرندگان در خواب ، علامت آن است كه بر تنگ دستي و فقر غلبه خواهيد كرد و به ثروت و افتخار دست خواهيد يافت .

1.3.43 بالا رفتن

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند بر بالاي كوهي نشسته بود يا بربام و يابر كوشك و مانند اين ها بالارفتن، دليل است كه آن چه جويد بيابد و حاجتش روا شود و بعضي از معبران گويند: اگر بيند به دشواري بالا همي رفت، دليل كه آن چه خواهد به رنج و دشواري بيابد. اگر بيند بر نردبان بالا مي شد، دليل است كه در دين شرف و منزلت يابد، خاصه كه نردبان او از گل بود. اگر بيند نردبان از گچ و سنگ بود، دليل است كه در دين او خلل باشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

از نردبان به بالا رفتن از گچ و سنگ، دليل كه شرف و بزرگ يابد ودر اين جهان. اگر بيند از خشت خام و گل بود، قدر و منزلت يابد در اين جهان. اگر بيند بر آسمان بالا رفت و برنيامد، دليل است كه اجل او نزديك باشد. اگر بيند بر آسمان شد و بازآمد، دليل است كه سخت بيمار شود و سرانجام شفا يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بر بالا شدن بر پنج وجه است.

اول: روائي حاجت.

دوم: زن خواستن .

سوم: قرب و نزديكي.

چهارم: مراد يافتن.

پنجم: بالا رفتن كار.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بالارفتن اگر موفقيت آميز باشد نيکو است. اگر در خواب به دشواري از پله و نردبان بالا مي رويد گوياي اين است که در آينده با مشکلاتي رو به رو خواهيد شد. بالا رفتن از پله اي که انتهاي آن تاريک و نامعلوم است نيکو نيست و لااقل پيگيري يک تلاش بي ثمر را نشان مي دهد. بالا رفتن از پله سنگي خوب است چرا که سنگ شرافت و استحکام و اراده و شخصيت است و چنان چه پله اي که از آن بالا مي رويد از خشت باشد خواب شما از سستي و بي بنيادي کار خبر مي دهد و اين که اگر هم موفق شويد توفيقي مختصر و کم دوام خواهيد داشت. بالا رفتن از پله ويران و نردبان لرزان در خواب گوياي توسل به وسايلي است که نمي توانند شما را به پيروزي برسانند. بالا رفتن از ديوار نشانه آن است که در آينده با مشکلي روبه رو مي شويد و با آن به مبارزه مي پردازيد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

بالا رفتن از پله‏ها در خواب، نشانگر آن است كه بعضى مواقع بى‏احتياطى مى‏كنيد. اگر كسى در خواب ببيند كه از كوه بالا مى‏رود، بيانگر رسيدن به خوشبختى است. اگر كسى در خواب ببيند كه از اسب سفيدى بالا مى‏رود، معنايش آن است كه در انجام كارهايش موفق مى‏شود.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد كه از تپه يا كوهي بالا مي رويد و به قله مي رسيد ، نشانة آن است كه بر تمام موانعي كه در آينده پيش روي شما قرار خواهد گرفت غلبه خواهيد كرد . اما اگر خواب ببينيد نمي توانيد به قله برسيد ، علامت آن است كه  بهترين آرزوهاي شما با شكست روبرو خواهد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد كه تا آخرين پلة نردبان بالا رفته ايد ، نشانة موفقيت در كارهاست . اما اگر ببينيد هنگام بالا رفتن ، نردبان مي شكند ، دلالت بر مشكلات و سختيهاي كار است و احتمال وقوع حارثه اي بد براي شما .

3ـ اگر خواب ببينيد كه چون دزدي از ديوار خانة‌ كسي بالا مي رويد ، و ناگهان پنجره اي به سمت شما گشوده مي شود ، دلالت برآن دارد كه پيماني با دوستان مي بنديد و دست به كاري بي نهايت خطرناك مي زنيد . مدتي به خاطر اين كار نوميد مي شويد اما سرانجام تلاش شما با موفقيت همراه خواهد شد .

1.3.44 بالا سر

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد كه شيئي بالاي سر شما آويخته است و در حال افتادن است مي تواند نشانة آن باشد كه خطري شما را تهديد مي كند . اما اگر آن شيئي  روي شما بيفتد ، نشانة نابودي است يا نااميديي ناگهاني را خبر مي دهد و اگر آن شيئي نزديك شما بر زمين بيفتد ، بي آنكه به شما لطمه اي بخورد ، نشان از آن دارد كه شما از ورشكستگي نجات خواهيد يافت، بي آنكه به شما لطمه اي بخورد ، نشان از آن دارد كه شما از ورشكستگي نجات خواهيد يافت ، ولي با سختيهاي ديگري مواجه خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد كه شيئي بالاي سر شما ثابت است و خطر سقوط ندارد ، حاكي از آن است كه بعد از زياني سخت ، وضع مالي شما بهبود خواهد يافت .

1.3.45 بالش

محمد بن سيرين گويد:

بالش درخواب خادم است بيننده خواب را. اگر بيند بالشي نو فراگرفت و آن بالش سبز بود، يا شخصي به وي داد، دليل است كه او را خادم يا خدمتكاري مصلح و پارسا پيدا شود. اگر بيند بالش او كهن و چركين و زرد وسياه باشد، تاويلش به خلاف اين است.اگربيند بالش او بدريد يا بسوخت يا از وي ضايع شد، دليل است كه خدمتكاران وي ضايع شوند يا بگريزند يا رنج و بلائي بدو رسد و به سبب آن از وي جدا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند شخصي از خانه او بالش بدزديد، دليل است كه شخصي از پي زن او مي گردد كه او را بفريبد يا از پي كنيزك. معبران گويند: ديدن بالش درخانه، دليل است شخصي از آن خانه بميرد. اگر مردي بيند بالش بسيار يافت، دليل است كه به قدر آن بالش ها او را خادمان و كنيزان حاصل شود. اگر بيند آتش در افتاد و بالش او بسوخت، دليل كه خادمان و كنيزان او بروند يا بگريزند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بالش در خواب بر پنج وجه است.

اول: خادم،

دوم: كنيزك،

سوم: رياست.

چهارم: دين نيكو.

پنجم: پرهيزكاري و عدل.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بالش در خواب به خادم خانه بر مي گردد. اگر جواني در خواب ببيند که بالشي نو زير سر نهاده عاشق مي شود و به زودي ازدواج مي کند. اگر پارچه بالش به رنگ سبز باشد همسري خوب و نيک نفس و پارسا نصيب او مي شود. سرخي نيز شادابي و نشاط او را مي رساند. ابريشم زيرکي را باز مي گويد. اگر کسي در خواب ببيند که بالش زير سرش چرک و کثيف و کهنه شده بايد نگران دو چيز باشد. اول نگران دروغ گوئي و دوم بيماري. اگر پارچه بالش زرد باشد از يک بيماري خبر مي دهد و اين بيماري به همان خانه بر مي گردد که اداره امور را به عهده دارد. اگر کسي ببيند که بالش او سوخته يا سوراخ است به خانواده اش يا آن خانم مدير خانه آسيب و لطمه وارد مي آيد. اگر خواب ديديد که بالش شما سوخته شده ياسوراخ شده اما اين کار را خودتان نکرده ايد جويا شويد و تحقيق کنيد که همسرتان از شما چه آزردگي دارد چون اگر در رفع آن نکوشيد احتمالا به جدائي مي انجامد.اگر کسي ببيند که دزد بالش او را برده کسي هست که به محارم او چشم طمع دارد يا اين نگراني در او هست که ديگران به محارم او ديده بد داشته باشند. پنهان کردن بالش در پشت بدبيني و حسد عاشقانه است

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه روى بالشى نشسته‏ايد، بيانگر قبول مسائل ناگوار است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بالش در خواب ، علامت داشتن زندگي اي راحت و آسوده است .

2ـ اگر دختري خواب ببيند بالش مي دوزد ، نشانة آن است كه اميدي دلگرم كننده به آينده خواهد داشت .

1.3.46 بالکن

روی بالکن بودن : بر آورده شدن آ رزوها

از روی بالکن افتادن : بر آورده نشدن آرزوها

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه در بالكنى ايستاده‏ايد، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد كه در بالكني ايستاده ايد ، نشانة آن است كه در آخرين مراحل موفقيت در كاري ، مضطرب و نگران خواهيد شد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند با نامزد خود در بالكن گفتگو مي كند ، نشانة آن است كه به زودي با شادماني ازدواج خواهد كرد .

3ـ ديدن يك بالكن قديمي درخواب ، نشانة آن است كه اميدها وآرزوهايتان تبديل به يأس و اندوه خواهد شد .

1.3.47 بالِن

منوچهر مطيعي تهراني گويد: بالن بر وزن (واگن) يک کلمه فرانسوي است که به زبان ما نيز وارد گرديده و پذيرفته شده و آن کيسه اي است محتوي گاز يا هوا که به وسيله آن به آسمان مي رفتند و مسافاتي را مي پيمودند. ديدن بالن در خواب چند وجه دارد. يک وقت بالن کوچک است مثل بادکنک که به دست مي گيرندو بچه ها با آن بازي مي کنند. اين بالن کوچک و در واقع بادکنک نشانه شک و ترديد است. اگر رنگ آن زرد باشد کاري است مشکوک که غم مي آورد. اگر زرد باشد براي بيننده خواب ايجاد هيجان مي کند و چنانچه سياه باشد گوياي جهلي است که نسبت به آن کار مشکوک داريد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بالن در خواب، نشانه‏ى آن است كه در انجام كارها بايد دقت بيشترى نماييد. اگر در خواب ببينيد كه با بالنى در حال پرواز هستيد، به اين معنا است كه در انجام يكى از كارهايتان دچار اشتباه مى‏شويد. مشاهده‏ى سقوط بالن در خواب، نشانه‏ى يأس و نوميدى است.

1.3.48 بالُن

بالن با کسر (لام) از بزرگترين آبزيان زنده زاست که در فارسي آن را نهنگ مي ناميم. معبران سنتي نهنگ يا بالن را به دزد تعبير کرده اند و در نفايس الفنون دشمن نوشته شده. ديدن نهنگ در خواب به اين علت که از آبزيان است ميمون و مبارک مي تواند باشد بخصوص اگر در خواب ببينيد که بر آن سوار شده ايد و مي رويد. اگر در خواب ديديد که بر پشت بالن سوار شده ايد بر مشکلات و دشواري ها غلبه مي کنيدو چنانچه دشمني داريد او را شکست مي دهيد. رو به رو شدن در دريا يا بالن يا نهنگ مواجه با دشمني است قوي و تيز چنگ يا امري خطير و سرنوشت ساز رخ به رخ قرار مي گيريد. چنانچه در خواب ببينيد که از مقابل نهنگ گريختيد خواب شما مي گويد از خطر مي رهيد و دشمن ( اگر داريد) نمي تواند به شما آسيب برساند ولي تداوم فرار تشويش و دلهره اي است که چندي در زندگي شما ادامه خواهد داشت. چنانچه در خواب ببينيد که در دريا بالن يا نهنگي ديديد و او را کشتيد مثل تعبير سوار شدن بر نهنگ بر مشکلات يا دشمن چيره مي شويد و در کار خود توفيق بزرگ بدست مي آوريد. اگر ديديد که گوشت نهنگ را مي خوريد و بالني را قطعه قطعه کرده و سهمي نيز به شما داده اند خواب شما مي گويد ميراث مي بريد و کسي مي ميرد که ما ترک او متعلق به شما خواهد شد. چنانچه بيننده خواب ببيند که بالن را به دنبال خود مي کشد چندي با مشکلات دست و پنجه نرم مي کند و دستخوش نگراني و تشويش مي شود. اگر در خواب ديديد که بالن يا نهنگ شما را گاز گرفت دشمن به شما آسيب مي رساند. خوردن گوشت بالن يا نهنگ همان طور که گفته شد ميراث است اما ديدن پوست و استخوان او خوب نيست.

1.3.49 بام

اگر بيند بر بام خانه مجهول بود، دليل است كه زني خواهد بر قدر بلندي بام با قدر و رفعت. اگر ديد بام آن خانه معروف بود، دليل كه شرف و بزرگي يابد و كارش بر نظام شود.

جابر مغربي گويد: اگر ديد بر بام خانه پادشاه است، دليل كه بزرگي و منزلت يابد. اگر بيند از بام بيفتاد، از جاه و منزلت بيفتد و او اندوه رسد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: بادام ميوه اي بسيار مغذي و مقوي است که در دو نوع به بازار عرضه مي شود و مردم از آن استفاده مي کنند. يکي در نيمه بهار است که به صورت تازه به بازار مي آيد و همراه چغاله و گوجه سبز مي فروشند ديگري بادام خشک که در همه فصول سال يافت مي شود که خود آن هم دو نوع است. پوست کنده و با پوست(منظور پوست سخت و چوبي روي بادام است نه غشاره نازکي که روي مغز کشيده شده) معبران نوشته اند که بادام در خواب نعمت و مال است و از امام صادق عليه السلام نقل شده است که بادام در خواب هم مال است و هم شفا از بيماري. همه معبران بادام را در خواب مال دانسته اند و نعمت و فراخي معيشت و روزي اما فرق است که بادام را در خواب چطور ببينيم. مغز بادام تازه در خواب مالي است که زود و آسان به دست مي آيد ولي به بقاي آن در دست خويش نمي توانيد چندان اعتماد داشته باشيد. چنان چه در خواب ديديد که از فروشنده دوره گرد بادام خريديد يا کسي يک پاکت مغز بادام تازه به شما هديه کرد قدر مسلم به زودي پولي به شما مي رسد که بي دغدغه و راحت صاحب آن خواهيد شد ليکن همان طور که مغز بادام درون پاکت را از محل خريد تا رسيدن به خانه دانه دانه به دهان مي اندازيد و مي جويد و مي خوريد آن پول نيز زود نقصان مي يابد و از بين مي رود. خانم آتيانوس معبر يوناني مي گفت مغز بادام پول يا بهره و سودي است که از جانب فرزندتان به شما مي رسد و اگر فرزندي در آن شرايط نداريد برادر يا خواهرتان براي شما مفيد واقع مي شوند. ابن سيرين مي گويد بادام نعمت و روزي است که با جنگ و خصومت به چنگ مي آيد. شايد منظور ابن سيرين بادام با پوست باشد چون بادام بدون پوست يعني مغز بادام پول بي زحمت است. اگر در خواب ببينيد که مقداري بادام پيش روي خود ريخته ايد اندوخته اي به شما مي رسد اما به دشواري يعني آن چنان که بايد بادام را بشکنيد و مغزش را جدا کنيد و تحصيل پول هم زحمت و تلاش دارد. برخي از معبران بادام را علم دانسته اند و در ضمن نجات از رنج و بلا و شفا از بيماري همان طور که از امام صادق عليه السلام منقول است خوردن مغز بادام شفا است مشروط بر اين که بيمار باشيد. اگر بيماري که در حال معالجه است در خواب ببيند بادام مي خورد براي او بادام پول و راحت نيست بلکه شفا و صحت و نجات از رنج بيماري است و مي تواند اميدوار باشد که به زودي بيماري او درمان خواهد شد و سلامت خويش را باز خواهد يافت. دسته اي ديگر از معبران نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب ديديد نشان آن است که از مردي بخيل و نظر تنگ و دنيا دار مالي به شما مي رسد. همين ها نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب داشتيد مالي است که به شما مي رسد و امکان تحصيل آن هست اما بستگي به همت و کوشش خودتان دارد که آن را بيابيد.

1.3.50 بانک

منوچهر مطيعي تهراني گويد:بانک در زندگي امروز ما بانک جانشين خلف و صديق صرافي هاي قديمي است و صرافي نيز يکي از کهن ترين مشاغل شناخته شده است که پيدايش آن با کشف طلا مقارن بوده و با رواج سکه به اوج رسيده است. بانک در خواب يک عامل طامع تعبير مي شود يعني همان تاويلي که براي صراف و صرافي هست و معبران قديمي دانسته و نوشته اند. چنان چه خود را در بانک و در رديف مشتريان ديديد در آينده موردي پيش مي آيد که سر و کارتان با يک انسان طماع و بخيل و خسيس مي افتد. شخصي که به هيچ وجه شما او را تاييد نمي کنيد و نمي پسنديد اما بالاجبار با او معامله و معاشرت خواهيد کرد. اگر خويشتن را در خواب به جاي تحويل دار بانک ديديد که پشت گيشه نشسته ايد خواب شما مي گويد به چيزي دل بسته و دل خواهيد بست که آن چيز متعلق به شما نيست و اگر هم بتوانيد مالک شويد مدتي طولاني صاحب آن نخواهيد بود. اگر خود را مقابل گيشه ديديد اما جائي بوديدي که تحوي دار ديده نمي شد راهي براي پيشرفت (آموختن بيشتر) به روي شما گشوده مي گردد. اگر تحويل دار را توانستيد ببينيد و او يک مرد بود اتفاق مي افتد که کسي رازي را براي شما فاش مي کند که شما براي شنيدن و دانستن آن راز صالح نيستيد و چنان چه تحويل دار يک زن بود کسي به شما خيانت مي کند و از نظر مالي زيان مي رساند. اگر زني اين خواب را ببيند به شدت گرفتار حسد زنانه مي شود. يا خودش به ديگري حسد مي ورزد و يا ديگري به او حسادت مي کند. اگر در زندگي روزانه خود غالبا به بانک مي رويد و با پول و تحويل دار و دريافت و پرداخت سرو کار داريد بانک طبيعي است و فقط گوياي کار است.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه مشغول پول گذاشتن در بانك هستيد، نشانه‏ى رسيدن به آرزوهايتان است. اگر خواب ببينيد كه از بانكى پول برداشت مى‏كنيد، نشانه‏ى زيان و ضرر مالى است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن تحويلدار بي كار در بانك ، علامت آن است كه در امور كاري خود با شكست مواجه خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد در بانك سكة طلا موجود نمي باشد ، دلالت بر آن دارد كه به سود و موفقت نخواهد رسيد .

3ـ اگر خواب ببينيد در بانك اسكناسها و سكه ها روي هم انبوه شده اند ، علامت آن است كه به احترام و دارايي شما افزوده خواهد شد و در تمام سطوح اجتماعي از احترامي بسيار برخوردار خواهيد شد .

1.3.51 بانکدار

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب مشغول صحبت با يك بانكدار باشيد، بيانگر آن است كه بلايى از سر شما رفع مى‏شود. اگر در خواب خود را صاحب يك بانك ببينيد، نشانه‏ى آن است كه در انجام يكى از معاملات خود سود چندانى حاصلتان نمى‏شود.

1.3.52 بانگ

بانگ صدا است و آواز و اين در خواب وجوه مختلف دارد. اگر در خواب ديديد که خودتان صدا سر داده ايد و بانگ مي کنيد به طوري که بانگ شما آن قدر رسا و بلند است که تا دور دستها مي رسد به شهرت و بزرگي مي رسيد و بسيار نيکو است . اما اين در صورتي است که خودتان از شنيدن صدا ناراحت نشويد و از صدا و بانگ خوشتان بيايد اگر ديديد که ديگري بانگ سر داده و صداي او آن قدر رسا و بلند است که تا دور دست ها مي رود و اين صدا به گوش شما خوش آيند نيست و از آن خوشتان نمي آيد خوابتان مي گويد که کسي با شما رقابت مي کند و اين رقابت طوري است که شما از هم دوشي او بيمناکيد و مي ترسيد. اگر بانگ زني را در خواب خود شنيديد ولي صاحب صدا را نتوانستيد ببينيد نيکو نيست. اگر در خواب بانگ گريه شنيديد شادمان و مشعوف مي شويد و بشارتي به شما مي رسد. بانگ گريه در صورتي که با هق هق و ناله همراه نباشد حاجتي است از شما که بر آورده مي شود و کامي است که روا مي گردد. شنيدن بانگ جانوران بخصوص چهار پايان حلال گوشت و مفيد در خواب نيکو است.

1.3.53 بانگ داشتن جانوران

محمدبن سيرين گويد:

بانگ داشتن جانوران و مردم به خواب، دليل است بر غم و مصيبت در ان موضع. اگر بيند او را بانگ مي كردند از جائي دور اگر جواب داد، دليل كه زود بميرد. اگر بيند جواب نمي دهد، دليل كه بيمار گردد. اگر بيند آواز گريستن مي آمد، دليل كه شادمان شود. اگر بيند ناله مي شنيد، دليل كه چيز ناخوش شنود. اگر بيند بانگ زاري مي شنيد، دليل است حاجت او روا شود و بر دشمن ظفر يابد. اگر بانگ دشنام شنود كراهتي به وي رسد و زود زايل گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر اسبي بانگ مي كرد، دليل كه او بشارت رسد و بعضي از معبران گويند: مكروهي به وي رسد، از بهر آن كه بهايم دروغ نگويند. اگر بيند كه خر بانگ مي كرد، از دشمني و جاهلي فرياد و شفاعت شنود. اگر بيند كه شتر بانگ مي كرد، دليل كه به حج رود يا به تجارت و در آن وي را سود و منفعت يابد. اگر بيند گوسفندي بانگ مي كرد، دليل كه از بزرگي وي را منفعت رسد. اگربيند از بزغاله بانگ شنيد، دليل بر خرمي و شادي و نعمت كند. اگر بيند آهو بانگ مي كرد، دليل كه او كنيزكي حاصل شود. اگر بيند شير بانگ مي كرد، دليل كه بيم و ترس يابد از پادشاه. اگر بيند پلنگ بانگ مي كرد، دليل كه او را جنگ و خصومت افتد. اگر بيند يوز بانگ مي كرد، دليل كه شخصي بر وي خشم گيرد و بر وي كبر نمايد. اگر ديدگرگ بانگ مي كرد بر دشمن ظفر يابد. اگر بيند شغال بانگ مي كرد، دليل بر غم و انديشه كند از سبب زنان. اگر ديد كه روباهي بانگ مي كرد، دليل است كه مردي دروغگو با وي مكر و حيله نمايد. اگر بيند گربه بانگ مي كرد، دليل كه او را از دزد بيم بود. اگر بيند شترمرغ بانگ مي كرد، دليل كه خادم دليل بيابد. اگر ديد كركس بانگ مي كرد، دليل كه از خبر مردي بزرگ غمگين شود. اگر ديد كه آله (عقاب) بانگ مي كرد، دليل كه خبر پادشاه شنود. اگر ديد كبوتر يانگ مي كرد، دليل كه خبر سرهنگان پادشاه شنود. اگر ديد خروس بانگ مي كرد، دليل كه خبر مردي جوانمرد شنود. اگر ديد كلاژه (نوعي كلاغ) بانگ مي كرد، دليل كه خبر مردي پوشيده شنود. اگر ديد كه جعل بانگ مي كرد، دليل كه خبر اندوه و مصيبت شنود. اگر ديدكه بوم (جغد) بانگ مي كرد، دليل همين است. اگر ديد فاخته بانگ مي كرد، دليل كه خبر دروغ شنود. اگر ديد كه تذرو بانگ مي كرد، دليل كه خبر زني با جمال شنود. اگر بيند طاوس بانگ كرد، دليل كه خبر پادشاه عجمي شنود. اگر ديد كه كلنگ (مرغي شبيه لك لك) بانگ مي كرد، دليل كه خبر مردي درويش شنود. اگر ديد لك لك بانگ مي كرد، دليل كه خبر مردي دهقان شنود و از آن خرم شود. اگر ديد كبك بانگ مي كرد، دليل كه خبر زني نيكو شنود. اگر ديد بانگ كبكان مي شنود، دليل كه خبر زني مستور شنود. اگر ديد بانگ كلاغ مي شنود، دليل كه خبر مردي حرام خواره شنود. اگر بيند گنجشك بانگ مي كرد خبر خوش شنود. اگر بيند بلبل يا هزاردستان بانگ مي كرد خبر مطربي يا نوحه گري شنود اگر بيند سار بانگ مي كرد، دليل همين است. اگر بيند مرغ آبي بانگ مي كرد، دليل غم و اندوه بود. اگر بيند كه بط (مرغابي) بانگ مي كرد، خبر مصيبت كسي از اهل او شنود. اگر بانگ بچگان مرغ شنود ماتم و مصيبت رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بانگ همه مرغان در خواب شنيدن نيكو بود، مگر مرغي كه او را فال بد دارند، كه بانگ او اندوه و مصيبت بود

بانگ مار ترس و بيم است،

بانگ زنبور و ملخ، دليل ترس و بيم است

بانگ وزغ، دليل كه در موضعي فرود آيد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند از آسمان يا از زمين يا از هوا بانگ سهمگين مي آيد، دليل بر غم و اندوه و مصيبت پادشاه كند و هر چند معتبر خير و شر بود. حكايت: آورده اند كه مردي پيش محمدبن سيرين آمد و گفت: به خواب ديدم كه دايه جنبيده با من سخن مي گفت. محمد بن سيرين گفت: ترا اجل نزديك آمده است. و چون يك هفته برآمد، آن مرد از دنيا رحلت كرد.

1.3.54 بانگ نماز

محمد بن سيرين گويد:

هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بيند در جايگاهي معروف بانگ نماز شنود يا بانگ نماز دهد، دليل حج بيت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جايگاهي مجهول بود، مكروهي و ناپسندي بدو رسد. اگر اين خواب را مردي فاسق ديد، دليل كه او را به دزدي گيرند. اگر ديد بانگ نماز را از مسجد يا از مناره دهد، دليل كه مردمان را به خدا مي خواند. اگر ديد در بستر خفته بانگ نماز مي داد. دليل كه با زن خودالفت دارد. اگر ديد بانگ نماز در خانه خود مي داد، دليل كه مفلس و درويش گردد و گويند كسي از اهل بيت او هلاك شود. اگر ديد بانگ در چاه يا در سردابه مي داد، دليل كه آن كس زنديق يا منافق است. اگر ديد كه بانگ نماز در كوچه ميداد. دليل بر ماسوي كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر مردي بيند با زن خود بانگ نماز مي داد، دليل است كه از دنيا رحلت كند بزودي. و اگر ديد در كلمه هاي بانگ نماز زيادت و نقصاني بود، دليل كه بر مردمان ستم و بيداد نمايد. اگر ديد كودكي بانگ نماز مي داد، دليل كه پدر و مارد را وداع گويد. اگر بيند بانگ نماز در گرمابه مي داد، دليل بدحالي او بود در دين و دنيا. اگر ديد بانگ نماز در قافله يا در لشگرگاه مي داد، تاويلش بد است. اگر بيند محبوسي درزندان بانگ نماز مي داد و اقامه كرد، از زندان رهايي يابد. اگر بيند بانگ نماز به لهو و بازي مي داد، دليل كه هلاك شود. اگر ديد بر سر كوهي بانگ نماز مي داد، دليل كه پادشاه سخن راست گويد و او را به خداي تعالي خواند. اگر ديد در مناره بانگ نماز مي داد، دليل كه بزرگي و فرمانروائي يابد. اگر بيند در كنج خانه بانگ نماز داد، دليل كه در كار حق خيانت كند. اگر بيند درسردابه بانگ نماز داد،دليل كه به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا كشد و دير بماند. اگر ديد در ميان كوهي بانگ نماز كرد، دليل كه در ميان قومي ستمگر گرفتار آيد و با وي خيانت كنند. اگر ييند بر كرسي يا بر تختي نشسته بود يا ايستاده و به لهو بانگ نماز مي كرد، دليل كه عقل از او زايل شود. اگر ديد ديگري بانگ نماز كرد و او بشنيد. دليل كه به كار عبادت و طاعت كاهل است و كسي او را به خداي تعالي خواند. اگر بيند بانگ اقامت شنود، دليل كه در كارهاي حق توفيق يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است.

اول: حج.

دوم: سخن.

سوم: فرمانروائي.

چهارم: بزرگي.

پنجم: رياست.

ششم: سفر.

هفتم: بريدن.

هشتم: مفلسي.

نهم: خيانت.

دهم: جاسوسي.

يازدهم: منافقي.

دوازدهم: بريدن دست.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بانک نمازواقامه گفتن دین قوی شودوحرمت او بیفزاید

1.3.55 ببر

محمد بن سيرين گويد:

ببر جانوري است درنده و از جمله سباع است و دشمن شير است و ديدن وي به خواب دشمن قوي و دلير است. ليكن كريم و مهربان است. اگر بيند با ببر در نبرد و جنگ است و او را قهر كرد، دليل كه بر دشمن چيره شود. اگر بيند ببر وي را قهر كرد دشمن بر وي ظفر يابد. اگر بيند ببر ازوي ترسان است و مي گريخت از دشمن ايمن گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

پوست و استخان و موي ببر به خواب ديدن، مال و منفعت است كه ازدشمن بدو رسد، به قدر آن چه ديده است. اگر بيند بر ببر نشسته است و او مطيع است، دليل كه دشمن مطيع او گردد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ببر در خواب يک حيوان استثنايي است که تعابير مربوط به حيوانات و درندگان ديگر درباره او صدق نمي کند زيرا اين حيوان درنده و عظيم الجثه و در عين حال قشنگ و دوست داشتني در خواب دشمن است اما دشمني قوي و کريم. دشمني که شما به هيچ وجه توان مقابله و رو يارويي با او را نداريد اما همين دشمن کريم و مهربان و باگذشت است و چنانچه بر شما چيره شود بدون وارد آوردن آسيب کلي از شما مي گذرد و پي کار خود مي رود. معبران عموما درباره ببر تعريفي اين چنين دارند: اگر در خواب ببينيد که با ببر رو به رو قرار گرفته ايد خواب شما خبر مي دهد که در آينده با چنين دشمن قوي پنجه برخورد مي کنيد که گيج و متحير مي مانيد و نمي دانيد در مقابل او چه موضعي بگيريد. اگر در خواب ديديد که با ببر مي جنگيد با دشمني داراي خصوصيات نقل شده در بالا دست و پنجه نرم مي کنيد و الزاما درگير مي شويد. اگر در خواب ببر به شما حمله کند مورد تجاوز دشمن قرار مي گيريد و چنانچه از پيش روي او بگريزيد ايمن مي شويد زيرا فرار از مقابل ببر ايمني تعريف شده و اگر ببر را فراري دهيد پيروز خواهيد شد. پوست ببر در خواب مالي است که بدون زحمت و تلاش بدست مي آيد و چنانچه در خواب ببينيد پوست ببر گسترده و روي آن نشسته ايد پولي به شما مي رسد که خيالتان را راحت مي کند و براي سال هاي آينده تامين خواهيد يافت.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببرى را مشاهده كرديد، به اين معنا است كه يكى از دشمنان شما قصد آزار شما را دارد. اگر در خواب ببينيد كه ببرى مدام شما را تعقيب مى‏كند، به اين معنا است كه شخصى به شما ضرر مى‏رساند.

 

هانس كورت مى‏گويد:

حمله‏ى ببر در خواب، بيانگر آن است كه شما در اثر يك شكست دچار يأس و نااميدى مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه جلوى حمله‏ى يك ببر را مى‏گيريد، به اين معنا است كه به اهدافتان رسيده و در انجام كارهايتان موفق مى‏شويد. اگر در خواب ببرى را در قفس ببينيد، بيانگر شكست دشمنان است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد ببري به طرف شما مي آيد ، نشانة آن است كه از دست دشمنان آزار خواهيد ديد .

2ـ اگر خواب ببينيد ببري به شما حمله مي كند ، نشانة آن است كه عدم موفقيت ، شما را غرق در نوميدي خواهد ساخت .

3ـ اگر خواب ببينيد حملة ببري را دفع مي كنيد و او را از خود دور مي سازيد ، نشانة آن است كه در تمام كارهاي خود پيروز و موفق خوايد شد .

4ـ اگر خواب ببينيد ببري از شما مي گريزد ، نشانة آن است كه بر مخالفان پيروز خواهيد شد . و مقام مهمي را از آن خود خواهيد كرد .

5ـ ديدن ببرهاي محبوس در قفس حيوانات ، نشانة آن است كه بر دشمنان خود چيره مي شويد .

6ـ ديدن زيراندازي از پوست ببر در خواب ، نشانة آن است كه در موقعيتي قرار خواهيد گرفت ، كه از تفريح و آرامش لذت بسيار خواهيد برد .

1.3.56 بت

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند بت مي پرستيد، دليل كه بر خداي تعالي دروغ گويد و بر راه باطل است. اگر بيند بت از چوب است و او را مي پرستيد، دليل كه منافق است در دين. اگر بيند آن بت از سيم است، دليل كه از بهر هواي نفس تقريب كند به زني كه با وي ميل دارد. اگر بيند آن بت از زر است، دليل كه ميلش به كار مكروه و جمع مال است. اگر بيند آن بت از آهن است يا از مس يا از ارزير، دليل كه غرضش از دين صلاح دنيا و طلب متاع او بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر آن بت از جوهر بيند، دليل كه غرضش از دين پادشاهي و خدم و حشم است. اگر بيند آن بت از جوهر دور شد، دليل كه غرض از دين جمع كردن مال حرام است. اگر بيند بت در خانه است از عقل و دانش خود فروماند و متحير شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بت به خواب بر سه وجه است.

اول: دروغ و باطل،

دوم: مكار منافق،

سوم: زن مفسدفريبنده.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بت در خواب هواي نفس است. چنان چه در خواب ديديد که در داخل بت خانه اي هستيد خوابتان مي گويد که اسير تمنيات نفساني متعدد هستيد و از هوي و هوس پيروي مي کنيد. اگر ديديد که بتي را بر گزيده ايد و در مقابل او سجده مي کنيد نشان آن است که گرفتار هوسي تند مي شويد و به شدت از آن پيروي مي کنيد تا جائي که آبرو و شخصيت خويش را به مخاطره مي افکنيد. شکستن بت با همين قياس مبارزه با خواهش هاي نفساني است و نشانه آن است که در آينده اي نه چندان دور موردي پيش مي آيد که خويشتن را بيازمائيد تا بدانيد در مقابل هوي و هوس چه قدر ضعيف يا نيرومند و پايدار هستيد. ديدن بت هاي متعدد هشداري است که خود را از کيد و افسون زنان حفظ کنيد. زن همچنان که در ادبيات و شعر بت شناخته مي شود به عنوان بت پرستيدني مورد خطاب قرار مي گيرد و در خواب نيز به شکل بت تجسم مي يابد و چون در خواب بت هائي را ديديد هوشيار آينده خويش و کيد زنان باشيد. بت در خواب براي زنان همان چيزهائي است که شوق و علاقه ايشان را بيشتر بر مي انگيزد مثل جواهرات، زيبائي شخصي، فخر فروشي به رقيبان، داشتن خانه و اتومبيل و زندگي پر شکوه و چنانچه زني در خواب بت يا بت هائي را ديد که به وسيله آن ها احاطه شده بايد بداند که در زمينه اين مسائل زياده روي مي کند و سعادت خويش را به بازي مي گيرد. ديدن بت طلائي در خواب گوياي اين است که ميل و رغبت شما به انجام کارهاي نا پسند شدت يافته و قوت گرفته است. بت سنگي بي ارزش بودن هدف هاي هوس آلود شما را بازگو مي کند. بت سنگي استحکام هوس و ضعف شما را حکايت مي کند که طبعا هر چه هوس قوي تر باشد مخاطره بيشتر است. داشتن بت در خانه و محل زندگي دور شدن از مسير عقل و درايت و دور انديشي است. برخي از معبران بت را به طور عام زن مکار و فساد انگيز تعريف کرده اند که اگر اين هم درست باشد بت پرستي به ميزان پرستش هواي نفس مردود است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد بت پرستي مي كنيد ، علامت آن است كه در زندگي شهرت و ثروتي اندك به دست  مي آوريد . زيرا اجازه مي دهيد روابط ناعادلانه بر شما مسلط گردد .

2ـ شكستن بت در خواب ، نشانة آن است كه هيچ چيز نمي تواند مانع شما از به دست آوردن مقامات افتخار آميز بشود . زيرا شما تسلط كاملي بر افكار خود داريد .

3ـ اگر در خواب ديگران را مشغول ستايش بتها ببينيد ، علامت آن است كه بين شما  دوستانتان اختلاف بزرگي به وجود مي آيد .

4ـ اگر خواب ببينيد ستايش بت را زشت مي شماريد ، نشانة آن است كه طبيعت بشري را بسيار خوب درك    مي كنيد و در آينده به امتيازاتي بزرگ دست مي يابيد .

1.3.57 بتونه

آنلي بيتون مى‏گويد:

بتونه كارى در خواب، نشانه‏ى آن است كه با انجام كارهايى سخت به مال و ثروت فراوانى خواهيد رسيد.

 

1.3.58 بچه

لوک اويتنهاو مي گويد :

بچه

فرزند خود : خوشبختی

کودکی همراه مادرش : اوقات مبارک

بچه های کوچک : غم و غصه

دیدن کودکان بیشمار : فلاکت

کودکان زیباروی : شادی و سلامتی

کتک زدن یک بچه : بی عدالتی

بچه ای که میدود : نیکبختی

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند او را دختري آيد، دليل سلامتي بود و از اهل خود شاد شد. اگر بيند او را پسري آمد، دليل است او دختري آيد. اگر بيند دختري آورد، دليل است پسر آورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه طفلي را جائي افكنده بودند و او بازيافت، دليل كه از جائي كه اميد ندارد چيزي به وي رسد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب بچه‏اى را مشاهده كرديد، به اين معنا است كه در انجام كارها فرصت مناسبى را به دست آورده‏ايد. ديدن بچه‏ى لاغر در خواب نشانه‏ى آن است كه شما دچار مشكل مى‏شويد، اگر در خواب بچه‏ى چاقى را ببينيد، به اين معنا است كه در انجام كارها موفق مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كه بچه‏اى خوابيده، به معنى آن است كه زندگى خوبى خواهيد داشت. اگر خواب ببينيد كه بچه‏اى را به قتل رسانده‏ايد، يعنى به يكى از اشتباهات خود پى مى‏بريد. و اگر در خواب خود را مشغول بازى با بچه‏ها ديديد، نشانه‏ى آن است كه در تمامى كارهايتان به موفقيت مى‏رسيد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب بچه‏ى بازيگوش و شيطانى را ديديد، نشانه‏ى آن است كه به خاطر افراط در تفريحات دچار مشكل مى‏شويد.

1.3.59 بچه شير خوار

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بچه‏ى شيرخوار، نشانه‏ى آن است كه هميشه موفق مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه بچه‏اى تازه متولد شده، به اين معنا است كه فرصتى دوباره به دست مى‏آوريد. اگر بچه‏اى را در حال شير خوردن ببينيد، نشان دهنده‏ى آينده‏اى خوب و آرام است.

1.3.60 بچه شيطان

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بچة شيطان و بازيگوش در خواب ، علامت آن است كه براي كسب لذتي زودگذر به دردسر مي افتيد .

2ـ اگر خواب ببينيد خودتان مبدل به بچه اي شيطان شده ايد ، علامت آن است كه ناداني شما را به فقر مي كشد .

1.3.61 بچه گربه

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر زني در خواب ببيند بچة گربه اي زيبا ببيند ، نشانة آن است كه به دام فريب ماهرانه اي كشيده مي شود . اما  با تشخيص درست خود را نجات مي دهد . اما اگر در خواب بچه گربه اي كثيف و لاغر ببيند ، علامت آن است كه قرباني بي احتياطي هاي خود خواهد شد .

2ـ ديدن بچه گربه ها در خواب ، دلالت بر تحمل مشكلات كوچك و انزجار آور و زيان مالي دارد .

3ـ اگر خواب ببينيد بچه گربه ها را مي كشيد ، علامت آن است كه بر نگرانيها و ناراحتيهاي زندگي غلبه خواهيد كرد .

4ـ اگر خواب ببينيد مار ، بچه گربه اي را مي كشد ، نشانة آن است كه دشمنان سعي مي كينند به شما آسيت بزنند . اما به خودشان آسيب ميرسانند .

1.3.62 بخاري

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه شعله‏هاى يك بخارى خوب نمى‏سوزد، بيانگر شادى و خوشحالى است. اگر در خواب نتوانيد يك بخارى را روشن كنيد، به معناى آن است كه با يكى از اطرافيانتان دچار مشكل مى‏شويد. ديدن بخارى داغ در خواب، نشان دهنده‏ى آن است كه در زندگى رفاه كامل را داريد.

1.3.63 بخشش کردن

محمد بن سيرين گويد:

اگر بيند مال خود را به كار خير بخشش مي كرد، دليل است كه فرزند خود را زن خواهد، يا كسي را از خويشان خود به زن دهد و مال خود بر ايشان قسمت كند. اگر بيند مال خويش را به راه فساد بخشش مي كرد، دليل است كه سوي فساد و حرام گرايد. اگربيند مال خويش بر بيگانگان بخشش مي كرد، دليل كه حالش هم به مرگ او و هم به زندگاني او پراكنده شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند مال كسي را بخشش مي كرد به رضاي خداوند مال، دليل خير و شر آن به خداوند مال بارگردد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

انسان هميشه از مال و دارايي خودش مي بخشد و بخشش از دارائي ديگران بخشيدن ناميده نمي شود مال نيز چيزي است که انسان به آن متکي و دل بسته است و همچنان که در بيداري به دشواري مي توانيم از مال و دارائي خويش چشم بپوشيم و آن را به ديگري بدهيم و ببخشيم و در خواب نيز بخشيدن گوياي نگراني و تشويش ما است از آن چه داريم و سال ها به زحمت اندوخته و فراهم آورده ايم .وقتي در خواب مي بينيم که مال خود را مي بخشيم بيمناکيم که به دارائي ما تجاوز شود و اين به اشکال مختلف در خواب هاي ما شکل مي گيرد. وقتي مي بينيم مال خويش را در راه خير بذل مي کنيم و مي بخشيم يا به اقربا و خويشان خود مي دهيم نشانه آن است که در روزهاي آينده دست به حل مشکلي مي زنيم که حل آن فقط با بذل مال امکان پذير است. از ابن سيرين نقل است که اين نوع بخشش مي گويد فرزند خويش را زن مي دهيم يا به دختر خود جهيزيه سنگين اختصاص داده و او را به خانه شوهر مي فرستيم و چنان چه در اين شرايط نيستيم خويشاوندي را از مشکل مي رهانيم . چنان چه ببينيم مال خود را به بيگانه و ناشناس مي دهيم تشويش مرگ خود را داريم و ناخودآگاه نگران اين هستيم که دارايي ما به دست نزديکان يا بيگانگان تقسيم شود و از بين برود. بهتر اين است که بيننده چنين خوابي صدقه بدهد يا مستمندي را از فقر و مسکنت برهاند چون به اين وسيله اثر خواب را از بين مي رود. اگر در خواب ببنيم که دسته هاي اسکناس را از جيب و کيف بيرون مي آوريم يا مشت سکه هاي طلا را به هوا مي پاشيم و به ديگران از آشنا و غريبه مي بخشيم گوياي اين است که در اعماق روح خويش چشم به راه حادثه اي هستيم که حدس مي زنيم در جريان آن ثروتمند و پول دار مي شويم چرا که توقعات نا خودآگاه ما به صورت اعمال خودمان شکل مي گيرند. چنان چه ديديم کسي که او را نمي شناسيم به ما چيزي مي بخشد با انساني بخيل روبه رو مي شويم . اگر ديديد به آشنائي چيزي مي بخشيد به کسي که او را مي شناسيد، بي ترديد آن شخص از شما آزردگي دارد که خودتان هم مي دانيد. در صدد دل جوئي او برآئيد و تحقيق کنيد که چرا از شما دل تنگ مي باشد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بخشنده بودن : خوشبختی

1.3.64 بخور کردن

محمدبن سيرين گويد:

بخور كردن به خواب مال است از مردي بزرگوار، اگر بيند از بوهاي خوش چيزي بخور كرد، دليل كه به قدر آن از مردي مال حاصل شود.

 

جابر مغربي گويد:

بخوري كمه خوشبوي بود بيننده را خير و منفعت بيشتر است. اگر بخور خوشبوي نبود، خداوند خواب را تاويلش به خلاف اين است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

تاويل بخور كردن بر سه وجه است.

اول: مال بسيار،

دوم: زندكى با آسايش و خوشى،

سوم: نام نيكو

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

در زندگي امروز ما کمتر بخور مي کنيم مگر در سالنهاي زيبائي که اختصاص به خانم ها دارد يا در بيمارستاها براي معالجه برخي امراض ريوي يا پوستي. گاه اتفاق مي افتد که کندر و اسفند در آتش مي افکنيم. در مورد اسپند در حرف الف نوشته ام ولي به طور کلي اين نوع بخور کردن و دود کردن نشانه هر چيز مي تواند باشد. يا بيم و هراس گنگ و مبهمي که در مورد آينده خويش داريم و يا گوياي شهرت طلبي و زياده خواهي است و تمايل شديد به محبوب بودن و مورد توجه ديگران قرار گرفتن که البته تشخيص آن با خود خواب بيننده است. ما کندر و اسفند را از بيم چشم زخم حسودان و بد چشمان به آتش مي افکنيم و به طور سنتي معتقديم که سوختن اسفند در آتش اثر بد را زائل مي کند و در خواب نيز مي تواند معرف نگراني باشد از آينده و موقعيتي که داريم و اين موقعيت را به حق يا به نا حق به دست آورده ايم . چنان چه خانمي اين خواب را ببيند از حسادت بيمناک است. اگر دختر و پسر جواني ببينند که در خواب بخور مي کنند يا چيزي در آتش مي افکنند که بخار ايجاد مي کند و يا دود به وجود مي آورد مورد توجه قرار مي گيرند و خودشان نيز به شدت شائق اين هستند که انتخاب شوند. اين خواب را بيشتر دختران دم بخت مي بينند. در خواب به طور کلي بخور کردن چيزهاي خوشبو نيکو است و اثر آن به اندازه بوي خوشي است که در عالم رويا استشمام مي شود يا احساس مي کنيم که به مشام مي رسد. ابن سيرين مي گويد بخور کردن در خواب مالي است که از کسي به بيننده خواب مي رسد و مقدار آن به ميزان بوي خوش بخارات است. باز هم ابن سيرين از جابر مغربي نقل مي کند که اگر در خواب احساس کنيد بخور بوي ناخوش دارد تعبيرش خلاف تعبير بالا است. يعني سودي نمي بريد بل که تلاش بي ثمر انجام مي دهيد. در يک خواب نامه معتبر فرانسه هم نوشته شده که بخور کردن گوياي خود خواهي بيننده خواب است و اين که مي خواهد مطرح باشد و ديگران درباره او به خوبي حرف بزنند. اين حالت نا خود آگاه است و در بيداري بيننده خواب به اين خود خواهي اعتراف ندارد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

بخور دادن در خواب، بيانگر آن است كه اطرافيان با چاپلوسى قصد دارند به شما نزديك شوند.

1.3.65 بد بختي

لوک اويتنهاو مي گويد :

بدبختی : خوشبختی

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد گرفتار بدبختي شده ايد ، تعبيرخواب چنين است كه پياپي شكست خواهيد خورد ، و تا مدتي زندگي تيره و تاري خواهيد داشت .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران به بدبختي دچار شده اند ، دلالت بر آن دارد كه وجود فردي موجب خواهد شد كه در كارهايتان با عدم موفقيت مواجه شويد .

1.3.66 بدخلق

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب احساس كنيد كه بد اخلاق هستيد، نشانه‏ى آن است كه اوقات خوشى پيش رو داريد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر در خواب احساس كنيد بد خلق هستيد ، علامت آن است كه بايد مقام ويژة خود را در اجتماع پيدا كنيد .

2ـ اگر در خواب ديگران را بدخلق بيابيد ، نشانة يافتن دوستاني نامساعد و اشتغالاتي بيهوده است .

3-اگر در خواب اطرافيانتان را بدخلق ببينيد، بيانگر آن است كه با افرادى نالايق همنشين مى‏شويد.

1.3.67 بدن

عبدوس گويد:

به نظرعبدوس که در مجموع وخلاصه مي آيد هر عضو بدن مي تواند معرف عضو ديگري که اهميت کمتري داري باشد

هر عضو تيز و نوک دار مانند انگشتان ، دندان و زبان و نوک بيني نشان آلت مردي است.

هر سوراخ بدن مانند دهان وغيره سوراخ مقعد و يا فرج است.

ديدن سوراخ در پشت بدن وپشت دست نشان مقعد است وسوراخ در جلوي بدن سوراخ فرج است .

ديدن ترشحاتي مانند بزاق و اشگ و ادرار مي تواند به ترشح مني تفسير شود . شکم و معده نشانگر اميال و عواطف سر کوفته و محدود شده است.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بدن در خواب، بيانگر آن است كه شما دلبسته‏ى كسى مى‏شويد و در انجام كارهاى بيهوده وقت تلف مى‏كنيد. اگر خواب ببينيد كه داراى بدنى قوى هستيد، به اين معنا است كه به خوشبختى مى‏رسيد. اگر در خواب بدن خود را زخمى ببينيد، بيانگر ضرر مالى است. ديدن بدن لخت در خواب، نشانه‏ى آن است كار نادرستى انجام مى‏دهيد كه آبروى شما در خطر است.

1.3.68 بذر

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بذر در خواب ، نشانة سعادتي افزاينده است . هر چند اوضاع فعلي ناخوشايند به نظر برسد .

 

1.3.69 بذر قطونا

محمد بن سيرين گويد:

كه ديدن بذر قطونا درخواب، دليل بر غم و اندوه كند و خوردن وي، دليل بر نقصان مال كند به قدر آن كه خورده بود.

 

1.3.70 برادر

لوک اويتنهاو مي گويد :

برادر : سود و فایده

برادری در حال مرگ : آینده ای متلاطم

دیدار و یا ترک او : پیشامدی خوش یمن

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1- اگر برادر خود را در خواب خوشحال ببينيد، نشانگر آن است كه براى رسيدن به اهدافش به او كمك خواهيد كرد.

2- اگر برادر خود را ناراحت يا گرفتار ببينيد، به اين معنا است كه دچار بيمارى يا ضرر مالى خواهيد شد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه برادرتان مرده يا با او خداحافظى مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه مدتى دچار بيمارى مى‏شويد. ديدن برادر همسر خود در خواب، نشانه‏ى اختلاف خانوادگى است.

1.3.71 برادر زاده

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن برادر زادة خود در خواب ، نشانة آن است كه بزودي در آمد كافي به دست خواهيد آورد . اما اگر برادرزادة خود را در خواب غمگين و مأيوس ببينيد ، نشانة آن است كه با عدم آسايش و نوميدي دست به گريبان خواهيد شد .

1.3.72 برادري

اچ ميلر مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد با كسى پيمان دوستى مى‏بنديد، نشانه‏ى آن است با فردى آشنا مى‏شويد كه يكى از دوستان عزيز و باوفاى شما مى‏شود.

1.3.73 برانکار

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى برانكار در خواب، بيانگر بروز مشكلات است.

 

1.3.74 بربط

محمد بن سيرين گويد:

بربط به خواب لهو و باطل است و سخن دروغ و محال است. اگر بيند بربط مي زد، دليل كه سخن دروغ و محال گويد و كسي را به دروغ مدح ئو ستايش كند. اگر بيند شخصي پيش او بربط مي زد، دليل كه سخن محال و باطل شنود. اگر بيند با بربط چنگ و جغانه مي زد و ناي بود اين جمله، دليل بر غم و مصيبت كند كه به اهل آن موضع رسد. اگر بيند بربط او بشكست يا بيفكند، دليل كه از دروغ و باطل گفتن توبه كند. اگر بيند بيمار است و بربط مي زد، دليل بر مرگ او بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند بربط او استادوار مي زد و او بربط زدن نداند، اگر بيننده خواب عالم است، دليل كه مردمان را علم و بيان نيكو گويد و باشد كه اين هرسه علم را بداند. اول: تفسير. دوم: فقه. سوم: قصص. اگر بيننده آن خواب جاهل است، كاري كند كه از آن شغل او را از مردم ملامت رسد. اگر بيند آواز بربط مي شنيد، دليل كه خبر زني بزرگ شنود و با آن زن وي را دوستي افتد.

1.3.75 برج

محمد بن سيرين گويد:

ديدن حمل و اسد و قوس لشگر پادشاه است و ديدن ثور و سنبله و جدي پسر پادشاه و ديدن جوزا و ميزان و دلو قاضي صاحب تدبير پادشاه است و ديدن سرطان و عقرب و حوت، ديدن صاحب شرط و شرابدار پادشاه است. اگر كسي حمل را به خواب ديد، با مردي محتشم او را كاري افتد و حاجت او را روا كند. اگر ثور را بيند با مردي جاهل و نادان او را كاري افتد و حاجت او روا گردد. اگر جوزا را بيند، با مردي فصيح كاري افتد و حاجتش روا شود. اگر سرطان را بيند، او را با مردي بي اصل كاري افتد و حاجتش روا شود و بزرگي و جاه يابد. اگر سنبله را بيند، او را با مردي كشاروز و بي وفا كاري افتد و مرادش برنيايد. گر ميزان را بيند، او را با مردي قاضي كار افتد و هر وعده كه دهد وفا كند. اگرعقرب را بيند، او را با مردي دشمن يا زني مفسد كاري افتد و او را زحمت رسد و غمگين گردد. اگر قوس را بيند، او را با مردي سالار مهتر كاري افتد و حاجت او روا شود و خلق او را دوست دارند. اگر حوت را بيند، او را با مردي غريب ساده دل و نيك راي و مهربان و كم سخن كاري افتد و حاجت او روا شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 برج شخصيت است و کسي است که مقام والا و منزلتي بزرگ دارد. تماشاي برج از پائين احساس ضعف است و چنانچه از پائين به برج مرتفعي نگاه مي کنيد در مقابل شخصي که از شما قوي تر است احساس ضعف و ناتواني مي کنيد و ياراي مقابله با او را نداريد. اگر از بالاي برج به پائين نگاه کرديد، گوياي توفيقي است که به دست مي آوريد. توفيقي مهم که اهميت آن را اندک اندک درک مي کنيد و به تدريج آثارش در زندگي شما آشکار مي گردد. برج ويران و شکسته شخصيت خرد شده است. اگر خودتان در برج يا روي آن بوديد و يا احساس کرديد برج به شما تعلق دارد و آن برج شکسته و خرد شده بود شخصيت شما خرد مي شود و اگر ديگري در برج شکسته بود او گرفتار مصيبتي مي گردد که بيش از زيان مالي به آبروي او لطمه وارد مي آيد.

1.3.76 برج ساختماني

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه از برج بالا مى‏رويد، بيانگر رسيدن به آرزوهايتان است. اگر خواب ببينيد كه از برج پايين مى‏آييد و ناگهان برج ويران مى‏گردد، بيانگر غم و اندوه است. اگر فرد نيازمندى خواب ببيند كه از برج ديده‏بانى بالا مى‏رود، بيانگر بهبودى در امور مالى است و اگر زنى چنين خوابى ببيند، نشانه‏ى آن است كه براى موفقيت در كارها بايد غرور خود را كنار بگذارد.

1.3.77 برج مراقبت

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى برج مراقبت در خواب، بيانگر بروز مشكلات است. مشاهده‏ى برج فرستنده در خواب، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر در خواب از برج ديده باني بالا برويد ، نشانة آن است كه تمايل داريد به تحقيقات نظري و بررسي فرضيه ها بپردازيد و بررسي واقعيات زندگي را به ديگران واگذار كنيد .

1.3.78 برجستن

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي بيند از جائي به جائي مي جست، دليل كه حال او بگردد. اگر بيند به جاي دوري جست، دليل كه به سفر رود. اگر بيند در وقت جستن عصا در دست داشت، دليل كه اعتماد وي بر مردي قوي بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند از جائي بيرون جست، دليل كه از حال بد به حال نيك برگردد. اگر بيند به هر جائي كه مي خواهد مي جست، دليل است بر قوت و توانائي وي

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند از جائي پاكيزه بجست، دليل كه ازحال فساد به حال صلاح آيد. اگر به خلاف بيند از صلاح به فساد آيد.

1.3.79 برچسب

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن برچسب در خواب ، علامت آن است كه به دشمني اجازه مي دهيد از اسرار خصوصي شما مطلع شود و از اين امر رنج خواهيد برد .

1.3.80 بُرد

محمد بن سيرين گويد:

بهترين جامه ها بُرد است. اگر به خواب ديد كه برد از پنبه است و به گونه سبز و سفيداست يا جامه نو از برد پوشيده بود، دليل كه فراخي نعمت يابد و به قدر آن كه جامه نيك است آن را خير و منفعت رسد و اگر بيند جامه تنگ داشت و به گونه سياه و كبود بود، تاويلش به خلاف اين است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

برد فروش مردي است كه دين را به دنيا اختيار كرده باشد، خاصه چون برد از پنبه بود. اگر بيند در وي ابريشم است، دليل كه هم طالب دين است و هم طالب دنيا.

1.3.81 برده

لوک اويتنهاو مي گويد :

برده : فقر

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه برده هستيد، يعنى در انجام كارهايتان موفق مى‏شويد. ديدن برده در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد با تمايلات نفسانى خود مبارزه كنيد.

1.3.82 بردارکردن

محمد بن سيرين گويد:

روزي مردي نزد من آمد و گفت: به خواب ديدم كه مردي را هر دو دست بريدند و ديگري را بر دار كردند. گفتم: اگر اين خواب راست مي گوئي، امروز امير شهر را معزول كنند و اميري ديگر به جاي او بنشانند. پس همان روز چنان شد و ديگري به جاي او بنشست.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كسي را بر دار كردند و مردم در وي نظاره مي كردند، دليل كه بر چندين مردمان مهتر شود. اگر بيند كسي به نظاره او نبود، شرف و بزرگي يابد، ليكن در راه دين مدبر و فاسق است. اگر بيند گوشت كسي را كه بردار كرده بودند مي خورد، دليل كه مالي از كسي كه بر مردم مسلط بود بخورد. اگر بيند او را بردار كرده و خون از وي روان شد، دليل كه عيب مردم كند و گناه بسيار از او به وجود آيد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بردار كردن در خواب بر چهار وجه است.

اول: مهتري.

دوم: مال.

سوم: بزرگواري.

چهارم: غيبت مردم كردن.

1.3.83 برزنت

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن پارچة برزنت در خواب ، علامت روبرو شده با سردي و خيانت است .

2ـ اگر خواب ببينيد پارچة برزنت خريد و فروش مي كنيد ، علامت آن است كه معاملاتي مشكوك خواهيد داشت .

 

1.3.84 بُرس

هانس كورت مى‏گويد:

مشاهده‏ى برس در خواى، دلالت بر بدشانسى و بدبيارى دارد. اگر در خواب برس لباس ديديد، يعنى كارهاى مشكل پيش رو داريد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن برس در خواب ، نشانة بدبخت شدن در اثر نابساماني كارهاست .

2ـ ديدن برس كهنه و خراب ، علامت بيماري است .  

3ـ ديدن برس لباس در خواب ، نشانة وظيفة سنگيني است كه در آينده بر دوش شما خواهد افتاد .

4ـ اگر خواب ببينيد لباسهاي خود را برس مي زنيد ، نشانة آن است كه بزودي در مقابل كار دشواري كه انجام مي دهيد ، پولي دريافت خواهيد كرد .

5ـ ديدن برسهاي گوناگون در خواب ، نشانة انجام دادن خطاست .

 

1.3.85 برف

محمد بن سيرين گويد:

برف به خواب ديدن، غم و اندوه و عذاب است، مگر اندكي ديده بود. اگر در زمستان برف بيند، يا به جايگاهي كه پيوسته در انجا برف است، دليل كه اهل آن موضع را غم و اندوه رسد.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن برف به خواب لشگر هزيمتي است، خاصه با برف كه با برف بيند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن برف به خواب بر شش وجه است.

اول: رزق وروزي،

دوم: زندگاني،

سوم: مال بسيار و ارزاني نرخها،

چهارم: لشگر بسيار،

پنجم: بيماري،

ششم: غم و اندوه.

اگر بيند در تابستان برف جمع مي كرد، دليل كه مال بسيار و حلال جمع كند.

اگر به زمستان جمع مي كرد، دليل كه به عيش خوش گذراند و منفعت بسيار يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

برف به خواب ديدن در سردسير، دليل بر خير و نيكي كند و در گرمسير، دليل بر غم و اندوه و قحط است. اگر بيند برف به وقت خود مي خورد، بهتر از آن است كه بي وقت بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

برف در خواب غم و اندوه است. روزهايي که برف مي بارد هوا گرفته ابر و مه غليظ آسمان را پوشانده آمد و رفت و معاشرت کم مي شود و بيشتر مردم اگر سر کار نباشند وقت خود را در خانه و در کنار آتش مي گذرانند. در اين حالت انسان غمگين مي شود. همين حالت در خواب هست با اين تفاوت که غمگين هست و آنگاه خواب برف مي بيند زمينه غم در روح و ضمير او وجود دارد و با اين زمينه چون مي خوابد برف در خواب مي بيند. عموم معبران برف را غم و اندوه و کسالت تعبير کرده اند و فقط اين مي ماند که برف را چگونه و کجا ببينيم. اگر در خواب ببينيد جايي برف مي بارد که آنجا را نمي شناسيد ابن سيرين نوشته براي صاحب آن جا و مکان غمي مي رسد ولي اين خواب گوياي بيم از غم و اندوهي است که نمي دانيد عامل آن چيست. اما هست و در روزهاي آينده نيز با شما همراه خواهد بود. اگر ببيند که در تابستان برف جمع مي کند بيان کننده يک غنيمت است و غنيمت چيزي است که رايگان و بي زحمت به دست شما برسد. اين خواب به بيننده مي گويد که سودي از جايي نصيب او مي شود که انتظارش را ندارد و اگر در زمستان ديديد که برف پارو مي کند و برف را دور مي ريزد کسالت و غم و اندوه را از خود مي زدايد. بيرون بردن برف از خانه نيز دور کردن غم خانوادگي است. از کرماني نقل است که برف در سردسير خير و برکت است و در گرمسير غم و اندوه.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

برف

بارش برف : سستی زود گذر

برف در کوهستان : قبل از رسیدن به اهدافتان باید مشکلات زیادی را فائق شوید

آدم برفی : عشق ریاکارانه ؛ احساسات

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن برف عذاب وفتنه بود

 

مؤلف گويد :

ديدن بارش برف به صورت آرام در فصل سرما به معني گشايش در روزي مي باشد و به دست آمدن مال در چند روز پيش رو

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن برف بی هنگام لشگر باشد

دیدن برف با هنگام فراخی روزی است

دیدن برف در زمین قحط باشد

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب بارش برف را ببينيد، به اين معنا است كه بايد در انتظار اخبار خوش باشيد. مشاهده‏ى آدم برفى در خواب، بيانگر آن است كه براى مدتى روابطى سرد و بى‏تفاوت با ديگران خواهيد داشت.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن برف در خواب ، نشانة آن است كه در آينده مصيبت يا بدبختي برايتان روي نخواهد داد .

2ـ اگر خواب ببينيد ميان طوفان و برف راه مي رويد ، نشانة آن است كه در اثر شكست و نرسيدن به آرزويي كه سالها خواستار آن بوديد ، نوميد و اندوهگين خواهيد شد .

3ـ برف خوردن در خواب ، نشانة آن است كه به ايده آل هاي خود دست نخواهيد يافت .

4ـ ديدن برف گل آلود در خواب ، نشانة آن است كه شخصيت و غرورتان را كسي مورد تحقير قرار خواهد داد . با اين حال شما باز خواهيد كوشيد با همين فرد ارتياط برقرار كنيد .

5ـ اگر خواب ببينيد برفها آب مي شوند ، نشانة آن است كه دلهرة شما مبدل به شادماني مي گردد .

6ـ اگر خواب ببينيد از پشت پنجره به دانه هاي درشت برف نگاه مي كنيد ، نشانةآن است كه در اثر فشار مالي با نامزد خود مشاجراتي خواهيد داشت .

7ـ ديدن كوههاي برف گرفته در خواب ، نشانة آن است كه افكار و تمايلات شما هيچ پيشرفت ارزشمندي به ارمغان نمي آورد .

8ـ اگر خواب ببينيد در منظره اي برفي ، خورشيد مي درخشد ، نشانة آن است كه بدبختي و سياه روزي پايان خواهد يافت ، و روزهاي خوشي آغاز خواهد شد .

9ـ اگر دختري خواب ببيند بر برفها سورتمه سواري مي كند ، نشانة آن است كه براي پذيرفتن خواستگار خود با مخالفتهايي بسيار مواجه مي شود .

10ـ اگر خواب ببينيد با ديگران برف بازي مي كنيد ، علامت آن است كه پيرامون موضوع شرم آوري داوري خواهيد كرد . اگر قضاوت شما بر پاية درستي استوار نباشد ، يقيناً شكست خواهيد خورد .

11ـ اگر خواب ببينيد در ناحيه اي برف پوش راه خود را گم كرده ايد ، علامت آن است كه غم و اندوه به زندگي شما راه خواهد يافت .

1.3.86 برق

محمدبن سيرين گويد:

برق در خواب خزانه دار پادشاه است و بعضي از معبران گفته اند: برق، وعده كردن پادشاه است به بدي و مرد طماع را به طمع وي. اگر بيند برق را از هوا يا از ابر برگرفت، دليل كه كاري كند كه در ان خير بود. اگر بيند برق همي درخشيد، دليل كه در آن سال نعمت فراخ بود، خاصه كه با برق باد آهسته است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد :

كه برق درخواب بر پنج وجه است.

اول: خزانه دار پادشاه.

دوم: وعده بد.

سوم: تندى و سرزنش كردن(خير).

چهارم: رحمت.

پنجم: راه راست.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

برق متداعي دو چيز است، يکي برق به معناي الکتريسيته و ديگري برق جسته از ابر آسمان. برق به معناي الکتريسيته در خواب قابل رويت نيست اما از نظر خواب شناسي مي تواند سمبل يا جايگزين قدرتي مافوق تصور قدرتمند و نيرومند باشد که هم به آن محتاجيم و هم از آن مي ترسيم. هم مهربان و ياري دهنده است و هم کشنده و سهمگين. هر کس در زندگي خودش از چيزي بيشتر مي ترسد. در اين که همه ما مي ترسيم ترديد نيست ولي چيزهائي که ما را مي ترسانند متفاوتند. کساني هستند که مي ترسند و نمي دانند از چه مي ترسند. هميشه نگران و مشوشند. عده اي از بيماري مي ترسند کساني هستند که از فقر بيمناکند. خانم ها عموما از پيري وحشت دارند. همه اين ترس ها چه شناخته چه ناشناخته ممکن است در خواب به صورت برق مجسم شود. برقي که در عين روشني بخشي و گرما دهندگي قاطع ريشه حيات انسان نيز هست و به ناگاه جان مي گيرد و حيات را متوقف مي کند. با اين تعريف بايد ديد که در خواب چگونه با الکتريسيته بر خورد کرده ايد. اگر ديديد که جائي را روشن کرد و شما در قسمت روشنائي هستيد مي توانيد سراغ تعبير آن را بگيريد. اگر ديديد برق خانه قطع شده و شما در تکاپوي مرمت فيوز هستيد خوب است و خواب شما مي گويد که وجودي موثر و مفيد داريد و در آينده نزديک در همان محدوده که خواب ديده ايد نقشي مهم خواهيد داشت. روي هم رفته ديدن برق نيکو است مخصوصا از جهت تامين روشنائي. اما برق به معناي برقي که در اثر برخورد ابرهاي باردار در آسمان پديد مي آيد، معبران کهن نوشته اند که برق آسمان خزانه دار يا عامل پادشاه است که اين تعبير در زندگي امروز ما هيچ الگوئي پيدا نمي کند. اما برق يکي از آيات الهي است و وجودش عظمت خالق و دستگاه خلقت و حقارت ما را در مقام قياس نشان مي دهد. مشاهده برق آسمان خوب است بخصوص اگر همه جا تاريک باشد و ناگهان برق بدرخشد اين مي تواند درخشش آينده و نور اميد باشد و گوياي خير و برکت و طلوع چيزي در زندگي که هم بزرگ است و هم غير منتظره. برق زدگي در خواب خوب نيست چه بيننده خواب، خويشتن را دچار صاعقه زدگي ببيند و چه ديگري را. درخشش برق از دور دست ها و بخصوص در تاريکي غليظ بسيار نيکو است. مشاهده درخشش برق اگر همراه با رعد باشد حادثه خوبي است که با بيم آميخته است.

1.3.87 برکنار

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه از مقام خود بركنار شده‏ايد، به اين معنى است كه به مقام بالاترى خواهيد رسيد.

 

1.3.88 برکه

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بركه‏اى با آب تميز، بيانگر آشنايى با اشخاص جديد است. اگر آب بركه كثيف و گل آلود باشد، نشانه‏ى آشنايى با افراد حيله‏گر است. اگر در خواب بركه‏اى پر از ماهى ديديد، بيانگر پيشرفت در امور مالى است اما اگر ماهى‏ها مرده باشند، يعنى دچار زيان و ضرر مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر دختري خواب ببيند در بركه اي تن مي شويد ، دلالت بر آن دارد كه جذابيتهاي زنانه اش براي او قدر و منزلتي فراهم ساخت .

1.3.89 برگ

محمد بن سيرين گويد:

درخواب ديدن برگ درخت بر درخت، خلق و خوي بيننده خواب بود، خاصه به هنگام وي. اگر بيند برگ سبز ار درخت فرا گرفت يا كسي بدو داد، دليل كه بيننده خواب را خلق و خوي خوش است و نيكو

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند از درخت برگ تازه فرا گرفت، دليل كه او را به قدر آن درم حاصل شود.

 

جابرمغربي گويد:

برگ درختان ميوه شيرين، دليل است بر خلق نيكو و برگ درختان ميوه ترش، دليل بر خلق بد است. درختاني كه بار نياورند، دليل بر درم و دينار است، معبران گفته اند: برگ درختاني كه ميوه دارند، دليل بر درم و دينار كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 برگ شرف است و آبرو و اخلاق و نحوه سلوک اجتماعي. برگ زينت درخت است و اخلاق خوب نيز زينت انسان. اگر ديديد درختي يا درختاني سرسبز و خرم داريد که برگ و بر فراوان دارند نزد مردم معزز و محترم خواهيد شد و به آبرومندي در جامعه شناخته مي شويد.
اگر ديديد که در باغي برگ جمع مي کنيد نشان آنست که در تحصيل شرافت کوشش فراوان مي کنيد. جمع آوري برگ خشک تلاش بيهوده است. هم تلاش براي جمع مال هم کوشش در جهت تحصيل آبرو.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

برگ

سبز : خوشبختی

خشک : غم

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن برگ‏هاى تازه و سبز در خواب، بيانگر رسيدن به اهدافتان است. اگر در خواب ببينيد كه برگ درختان مى‏ريزد. بيانگر ضرر مالى است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن برگ در خواب ، علامت پيشرفت قابل ملاحظه اي در زندگي است .

2ـ ديدن برگهاي خشك در خواب ، نشانةآن است كه احساسات شوم و نوميدانه ، شما را در بر خواهد گرفت .

3ـ اگر دختري خواب برگهاي خشك ببيند ، علامت آن است كه در مسير زندگي بي يار و تنها خواهد ماند . گاهي اوقات چنين خوابي به معناي مرگ دلالت دارد .

4ـ اگر دختري خواب برگهاي سبز و تازه ببيند ، علامت آن است كه ثروتمند خواهد شد و با مردي متمول ازدواج خواهد كرد .

1.3.90 برگستوان

پوشش اسب

محمد بن سيرين گويد:

درخواب استوار و محكم كاري است. اگربيند بر اسبي يا برگستوان نشسته بود، دليل كه كار وي محكم و استوار گردد و بر دشمن ظفر يابد و خصم را قهر كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند اسب وي با برگستوان درميدان رزم مي دويد، دليل كه كار برمراد و بخت و دولت او مساعد گردد. اگر بيند بر گستوان از اسب او درافتاد يا ضايع گرديد، دليل كه نامرادي يابد و در دست خصمان مغلوب شود.

1.3.91 برليان

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن برليان در خواب ، نشانة آن است كه براي رسيدن به بزرگترين هدف خود با مانع و نوميدي روبرو خواهيد شد .

2ـ ديدن برليان شكسته در خواب ، علامت آن است كه فردي مورد اعتماد به شما بي وفايي مي كند .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كسى به شما برليان هديه داد، بيانگر داشتن اوضاع مناسب است. اگر خواب ببينيد كه برليانى را گم كرده‏ايد، نشانه‏ى جدايى از يكى از دوستانتان است.

1.3.92 برنج

محمدبن سيرين گويد:

برنج ديدن در خواب، مالي است كه به رنج حاصل شود، به قدر آن كه ديده بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند برنج پخته همي خورد، دليل كه حاجت او روا شود و خير و نيكي بدو رسد. اگر بيند برنج با گوشت پخته همي خورد، بهتر و نيكو بود و برنج با شير خوردن به غايت نيكو است. اگر بيند برنج با دوغ پخته همي خورد، دليل بر اندوه كند. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن برنج در خواب بر سه وجه است. اول: مال، دوم: حاجت، سوم: خير و منفعت كه بدو رسد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 برنج از غلاتي است که با زحمت و تلاش و کوشش بسيار فراهم مي شود و ديدن برنج در خواب مالي است که با تلاش و زحمت و رنج و تعب به دست مي آيد. اگر بيننده خواب شاليکار باشد خواب او تجسمي است از انديشه شغلي و با خواب افراد ديگر تفاوت دارد که تشخيص آن با معبر خردمند است ولي اگر بيننده شاليکار نباشد مال و توش و دارايي تعبير مي شود. برنج پخته يا دمي و کته و پلو حاجتي است که روا مي شود و به بيننده خير و نيکي مي رسد. اگر بيننده خواب ببيند که برنج پخته به ديگري مي دهد از جانب او خير و نيکي به ديگري مي رسد به همان اندازه که برنج پخته داده مي شود. ديدن برنج پخته خوب است به خصوص اگر با شير همراه باشد تنعم و رفاه و خرمي است در زندگي آينده بيننده خواب. ديدن برنج خوردن همراه دوغ غم و اندوه است. خوردن برنج خام تعجيل در بهره گيري از نعمتي است که حق و سهم شماست اما شتاب نشان مي دهيد که البته درست نيست. اگر ديديد که برنج مي فروشيد ديگران را در رفاه و آسايشي که داريد شريک مي کنيد و چنانچه ديديد که برنج مي خريد در خرمي و نشاط ديگري شريک و متنعم مي شويد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن ماش برنج ونخود وحبوبات دیگر ملال بود

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

 

تعبير برنج در خواب بر سه وجه است

1..مال

2.حاجت

3.خير و منفعت به او مي رسد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن دانه هاي برنج در خواب ، براي تجار نشانة معاملاتي سود آور است ، براي كشاورزان نشانة‌ محصولات فراوان است .

2ـ خوردن برنج در خواب ، نشانة رضايت از آسايش و شادماني خانوادگي است .

3ـ اگر خواب ببينيد دانه هاي برنج با شن و خاك مخلوط گشته است ، نشانة آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد . و از دوستان خود جدا خواهيد ماند .

4ـ اگر دختري خواب ببيند برنج مي پزد ، نشانة آن است كه به زودي وظايف جديدي به عهده خواهد گرفت ، و از اين طريق ثروتي گرد خواهد آورد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب خود را مشغول خوردن برنج ببينيد، دلالت بر انجام كارهاى خير دارد.

1.3.93 برنز

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر دختري در خواب مجسمه اي از برنز ببيند ، نشانة آن است كه در ازدواج با فرد مورد نظر خود با شكست روبرو خواهد شد .

2ـ اگر دختري در خواب ، مجسمه اي از برنز ببيند كه حركت مي كند ، دلالت بر آن دارد كه در امر ازدواج با فردي تا آخرين مراحل پيش مي رود ، اما ازدواج صورت نمي گيرد .

3ـ ديدن حشرات برنزي در خواب ، نشانة حسادت و نابودي است .

1.3.94 برنشيت

هانس كورت مى‏گويد:

مبتلا شدن به بيمارى برنشيت در خواب، بيانگر آن است كه به خاطر بيمارى قادر به انجام باقى كارها نيستيد. درد كشيدن از بيمارى برنشيت در خواب، دلالت بر نااميدى دارد.

1.3.95 بروت

سبيل

در خواب، دليل بر هيبت مرد كند. اگر بيند كسي بروت او را به مقراض بياراست، به تاويل نيكو بود واو را مضرت نرسد. اگر بيند بروت او را وقت پيراستن از تن بپريد، دليل نقصان هيبت مرد است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند بروت او دراز شده، دليل كه او قوتي بود. اگر بيند كسي بروت او را بر كند، دليل كه با كسي خصومت كند. اگر بيند بروتش سفيد شده بود، دليل كه از كار ناكردني بازايستد. اگر بيند او را بروت بود، اگر دراز بود، دليل بر غم و اندوه است و اگر اندك بود، دليل بر عز و جاه و مراد كند.

1.3.96 بره

محمدبن سيرين گويد:

بره درخواب، اگر نر يا ماده باشد، فرزند است. اگر بيند بره را فرا گرفت و يا كسي بدو داد، دليل كه او را فرزندي آيد. اگربيند بره را بكشت، دليل كه فرزند او بميرد. اگر بيند گوشت بره بخورد او را به سبب فرزند غم و اندوه رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن بره در خواب خير و منفعت است و نيكي و مال حلال به قدر بزرگي و كوچكي آن. اگربيند بره داشت او مال و غنيمت رسد به قدر آن. اگر بيند بره يا بزغاله را بكشت و آن را بخورد و نه از هر گوشت كشت، دليل كه او را مصيبتي رسد به سبب فرزند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بره به خواب برچهار وجه است.

 اول: فرزند،

دوم: مال حلال،

سوم: معيشت،

چهارم: غم و اندوه.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن بره در خواب خوب و بل که بسيار خوب است. معبران بره را در خواب خير و برکت تعبير کرده اند. آنچنان که براي دامپروران فصل زائيدن گوسفندان زماني است که نتيجه زحمات خود را دريافت مي دارند و سود مي برند. برخي از معبران بره را در خواب فرزند تعبير کرده اند. اگر کسي در خواب ببيند که صاحب بره اي شده برخوردي جالب و سودبخش در پيش خواهد داشت. اگر بيننده خواب ببيند که بره اي در آغوش دارد و آن بره متعلق به خودش مي باشد به زودي صاحب فرزند مي شود. اگر ازدواج نکرده باشد امتياز خوبي پيش رو خواهد داشت. اگر بيننده خواب ببيند که بره اي را سر بريده و ذبح کرده زياني به او مي رسد يا يکي از نزديکانش فوت مي شود. خوردن گوشت بره غم خوردن است. داشتن بره هاي بسيار فراواني نعمت است. به هر حال ديدن بره در خواب خوب است حتي تماشاي گله اي که بره هايي در ميان آنست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بره

داشتن یک بره : دلداری، تسلی

بره ای در حالت خواب و یا علف خوردن : افکارشعف آور

بره را روی دوش بردن : خوشبختی

بدنبال آن جستجو کردن : رضایت

بره ای در حال جست و خیز : از بچه های خود راضی بودن

کشتن بره : رحمت خدا

بره گمشده : همسر عابد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بره مراد حاصل شود

دیدن بره مال وهدیه بود

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد بره ها در چمنزاري سرسبز بازي مي كنند ، علامت آن است كه دوستاني صميمي خواهيد يافت و در كسب ثروت موفق خواهيد شد . اگر كشاورزي چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه از طريق فروش محصولات زراعي خود سودي كلان خواهد برد .

2ـ ديدن برة مرده در خواب ، نشانة اندوه و پريشاني است .

3ـ اگر خواب ببينيد روي پشم سفيد بره خونين است ، نشانة آن است كه افرادي بيگناه از اعمال خلافكاران رنج خواهند برد .

4ـ اگر در خواب بره اي گم كنيد ، علامت آن است كه افرادي خودرأي به فرمان شما گردن مي نهند ، شما بايد بيشتر مراقب رفتار خود باشيد .

5ـ ديدن پوست بره در خواب ، علامت آن است كه لذت و آسايش به زور از ديگران سلب خواهد شد .

6ـ اگر خواب ببينيد بره اي را ذبح مي كنند ، علامت آن است كه با فدا كردن فراغت و آسايش خود عاقبت به سعادت دست مي يابيد .

7ـ خوردن گوشت با استخوان بره در خواب ، نشانة آن است كه براي تأمين فرزندان دچار دردسر خواهيد شد .

8ـ اگر خواب ببينيد بره ها از پستان مادر خود شير مي مكند ، علامت آن است كه صاحب فرزندي زيبا و دوست داشتني خواهيد شد و دوستاني با استعداد خواهيد يافت .

9ـ اگر خواب ببينيد گرگ بره اي را مي درد ، علامت آن است كه مردم بيگناه از دست افراد شرور و ظالم رنج خواهند كشيد .

10ـ شنيدن صداي بع بع بره ها در خواب ، علامت آن است كه از شما درخواست بخشش و چشم پوشي خواهد شد .

11ـ ديدن بره ها هنگام طوفان زمستاني و بارندگي در خواب ، علامت آن است كه اميد شما به بهبودي اوضاع و روزگاري بهتر به يأس مبدل خواهد شد .

12ـ اگر خواب ببينيد صاحب بره اي سفيد هستيد ، نشانة آن است كه در محيطي سودبخش و لذتبخش زندگي خواهيد كرد .

13ـ اگر خواب ببينيد بره اي را ميان بازوان خود گرفته ايد ، علامت آن است كه براي رسيدن به شادماني از خسارست رو برمي گردانيد و خرجهايي فراوان مي كنيد بي آنكه از هدر رفتن پول خود كوچكترين تأسفي بخوريد .

14ـ اگر خواب ببينيد پشم بره اي را مي چينيد ، علامت آن است كه شخصيتي سرد و پولدوست به دست خواهيد آورد . با همة صداقت بي رحم خواهيد بود .

15ـ اگر زني خواب ببيند پوست بره اي را مي كند و ناگهان در حين انجام اين كار در مي يابيد كه پوست فرزند خود را از گوشت جدا مي كند ، نشانة آن است كه در آينده با رفتار خود موجب پريشاني و اندوهگين شدن نزديكان خواهد شد .

1.3.97 برهنگي

محمدبن سيرين گويد:

اگر به خواب ديد برهنه است و از مردم شرم دارد. دليل كه حج طلب كند. اگر بيننده خواب مردي مستور بود، گناهش عفو گردد. اگر صالح نباشد، دليلش بد بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر خود را برهنه ديد و در طلب دنيا بود، دليل بر غم و اندوه است. اگر بيند ازاري بر ميان بسته، دليل كه در طاعت و عبادت مجتهد شود.

 

جابر مغربي گويد:

برهنگي در خواب. محنت و رسوائي است. اما اگر عورت را پوشيده بيند، مرد صالح را نيكو بود و فاسق را بد بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

برهنگي در خواب، مرد صالح را خير و نيكي است و مرد مفسد را بدي و رسوائي است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

برهنگي در خواب آشکار شدن مکنونات قلبي بيننده خواب است. چنانچه کسي در خواب خويشتن را برهنه ببيند مردم او را همان طور که هست خواهند شناخت. از امام جعفر صادق عليه السلام نقل است که برهنگي در خواب مرد صالح را خير و نيکي است و مرد مفسد و فاسق را بدي و رسوائي. زياد اتفاق مي افتد که در خواب به صورت برهنگي ظاهر مي شود. اگر خود را در خواب برهنه ديديم ولي عورت ما پوشيده بود از چيزي مي ترسيم که فاش شدن آن رسوائي نمي آورد. اگر برهنه بوديم و لباس پوشيديم از گزندي در امان مي مانيم. اگر در حال برهنگي کسي به ما لباس پوشانيد يا خودمان لباس بپوشيم به استعانت کسي از رسوائي و فضاحت نجات مي يابيم. ديدن بدن برهنه ديگران آگاهي از شخصيت نهاني ديگران است. لخت شدن اين را مي گويد که خودمان کاري مي کنيم تا سر زبان ها بيافتيم و ديگران درباره ما حرف بزنند و احيانا بد بگويند.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن خود را برهنه در میان مردم  با حرمت گردد

دیدن برهنه بودن غمهای او زایل شود و به مراد برسد

برهنگی توانگر گردد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر در خواب خود را برهنه ببينيد ، علامت آن است كه به اعمال رسوايي آور تن خواهيد داد .

2ـ اگر ديگران را در خواب عريان ببينيد ، نشانة آن است كه افرادي مكار شما را تشويق مي كنند تا وظايف اصلي خود را از ياد ببريد .

3ـ اگر در خواب ناگاه متوجه شويد برهنه هستيد و بكوشيد با چيزي خود را بپوشانيد ، علامت آن است كه از عادات ناپسند و لذتهاي نامشروع دست خواهيد كشيد .

1.3.98 برهنه

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد با لباسي پاره و پابرهنه سرگردانيد ، نشانة آن است كه توقعات بيش از اندازه براي شما دردسر توليد خواهد كرد و تمامي كوششهاي شما براي رسيدن به هدفي خاص به يأس مبدل خواهد شد .

1.3.99 بريان

محمد بن سيرين گويد:

بريان در خواب، خداوند سخن است و فراخي طلب روزي و گوشت پخته به تاويل بهتر از گوشت خام است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند بريان ازگوشت گوسفند خورد، دليل كه به قدر آن مال به رنج و سختي بدست آورد. اگربيند بريان از گوشت گاو خورد، دليل كه از ترس و بيم ايمن شود. اگر بيند بره بريان همي خورد، دليل كه ا و را مالي اندك حاصل شود و بعضي از معبران گفته اند: خوردن بره پخته به خواب، دليل آمدن پسري كند.

 

جابر مغربي گويد:

اگر ديد سر بره بريان مي خورد، دليل كه او از مهتري منفعت رسد. اگر بيند مرغ بريان مي خورد، دليل كه مالي از جهت زني به مكر و حيله به دست آورد. اگر بيند ماهي بريان شده مي خورد، دليل كه به سفر شود و به طلب عام يا صحبت مردي بزرگ پيوندد. اگر خداوند خواب مستور بود، ولي اگر مفسد است، دليل بر رنج و غم و اندوه است و دشمن و ماهي بريان كرده، چون تازه بود، بهتر از شور است و ماهي بزرگ بهتر از خورد بود و ديدن بريان فروش به خواب، مردي است كه به سبب وي ديگران فراخ روزي گردند.

1.3.100 بريدن

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه چيزى را مى‏بريد، نشانه‏ى شنيدن اخبار ناخوشايند است. اگر در خواب ببينيد عضوى از بدن يك بچه را قطع مى‏كنيد، يعنى از انجام دادن يكى از كارهايتان واهمه داريد.

1.3.101 بُز

محمدبن سيرين گويد:

بز در خواب مردي بود بزرگ و ماده بز زني بود. اگر ديد بزي مجهول را بكشت، دليل كه بر مردي بزرگ ظفر يابد. اگر بيند پوست بز را بكند، دليل كه مال بسيار بستاند و هزينه كند. اگر بيند از گوشت او بخورد، دليل كه مال بخورد. اگر بيند بر وي نشست و از هر طرف مي راند، دليل كه با مردي بزرگ مكر و حيله كند و به هر حال كه خواهد او را گرداند. اگر ديد بز او را از پشت خود بيفكند، دليل كه آن مرد وي را از جاه و حرمت بيفكند، اگر ديد هر دو سر وي بز شكست، دليل كه آن مرد را از عمل منع كند. اگر بيند كه سروهاي بز دراز و قوي شده بود، يا در عدد زياده گرديده بود، دليل كه در عمل خود مهتر و قوي گردد و ظفر يابد. اگر بيند موي او زياد شده، دليل كه مالش زياد شود. اگر بيند پشم او بستد، دليل كه به قدر آن مال از فرزند بستاند. اگربيند ماده بزي يافت، يا كسي بدو بخشيد، دليل كه زني بخواهد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند ماده بزي را بدوشيد و شير او بخورد، دليل كه از زني مال يابد. اگر بيند ماده بز را بكشت و گوشت او را بخورد، دليل كه از آن زن حاجت روا شود. اگر بينده ماده بز را نه از بهر گوشت كشت، دليل كه زني به نكاح بخواهد و از او فائده نبيند. اگر بيند ماده بز از خانه ا و بيرون رفت، دليل كه زن را طلاق دهد. اگر بيند رمه بز در خانه داشت يا به جاي ديگر و دانستملك اوست، دليل كه به قدر آن وي را مال و نعمت و غنيمت بدست آيد. اگر بيند رمه بز و گوسفند در صحرا مي چرانيد و به هر جا كه مي خواست مي برد، دليل كه به ولايتي از عرب يا از عجم حاكم شود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند از گوشت ماده بز مي خورد، دليل كه بيمار شود و زود شفا يابد و پوست و پشم و شير بز درخواب خيرو بركت مال است كه بدو رسد. اگر بيند كه بزغاله بدو دادند، يا بيافت، يا بخريد، دليل كه وي را فرزندي مبارك آيد. اگر بزغاله را بكشت، دليل كه فرزند او هلاك شود. اگر بيند گوشت بزغاله را بخورد، دليل كه ازمال فرزند چيزي بخورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بز نر درخواب مقدمه لشگر است.

اگر بيند بز نر بيافت و بر وي نشست، دليل كه اين مرد مقدم لشگر شود.

اگر از مردم عامه بود، دليل كه او را با مقدم لشگر صحبت افتد و توانگر شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: از پيغمبر (ص) شنيدم : هر كه فرزند بز را به خواب بيند كه بخريد و به خانه برد، چهل سال درويشي از وي دور گردد

ديدن بز فروش در خواب، مردي بود كه مردان و زنان را جمع كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

بز ماده در خواب ديدن در گوشت او خوردن مالي جمع كرده بود و بعضي از معبران گويند: مالي جمع كرده او را حاصل شود.

 

جابرمغربي گويد:

بز ماده ديدن و خوردن، دليل خير و منفعت كند، چون به طعم خوش و نيكو بود.اگر به طعم ناخوش بود. دليل بر غم و اندوه كند.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بز حيوان زيرک و باهوش و چالاکي است و در عين حال مفيد که هم از گوشتش استفاده مي کنيم و هم از شيرش. بز مثل گوسفند و بره در خواب نيکو است ولي تفاوت هايي هست که توضيح داده مي شود. براي کساني که ذاتا کم تحرک و تنبل هستند و کارهاي خود را از امروز به فردا موکول مي کنند اگر بز در خواب ببيند هشداري است که چنانچه تنبلي را ترک گويند و پر تحرک باشند سود خواهند برد. چنانچه بزي در آغوش يا همراه داشته باشيد گوياي نعمتي است که در اختيار داريد و تصاحب آن مستلزم به کار بردن هوش و درايت و جنب و جوش و فعاليت است. خوردن گوشت بز بيماري است و چنانچه کسي در خواب ببيند که کباب گوشت مي خورد و آن کباب از گوشت بز تهيه شده بيمار مي شود. خوردن شير بز نيز نيکو است و دوشيدن شير بز نيز همين تعبير را دارد. چنانچه در خواب ببينيد که گله اي از بز داريد و گله اي را تماشاش مي کنيد خواب از فراواني نعمت خبر مي دهد و مي گويد که پيش روي شما سفره اي بزرگ و پرنعمت گسترده خواهد شد که شما مي توانيد به قدر رحمت خود از آن سفره بهره مند شويد. چيدن پشم بز نيز خوب است و از پيش آمدهاي خوب به شما خبر مي دهد. تنيدن پشم بز نيز همين تعبير را دارد و نيکو است و نعمت و رفاه را بشارت مي دهد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد بزهاي سرگردان در اطراف مزرعه چرا مي كنند ، علامت آب و هواي موسمي و محصول فراوان است . اگر آنها را جايي ديگر ببينيد ، نشانة انجام معاملاتي محتاطانه و كسب ثروتي بيشتر است .

2ـ اگردرخواب بز نري به شما شاخ بزند ، نشانة آن است كه بايد آگاه باشيد تا دشمنان به اسرار شما دست نيابند .

3ـ اگر زني خواب ببيند سوار بز نري شده است ، علامت آن است كه به خاطر رفتار بي ادبانه احترام خود را نزد ديگران از دست مي دهد .

4ـ اگر زني خواب ببيند شير بز مي نوشد ، علامت آن است كه بخاطر ثروت و ماديات ازدواج مي كند و از اين كار پشيمان نمي شود .

1.3.102 بزاز

به تازي: جامه فروش بود و ديدنش مردي خطرناك است. زيرا كه بهاي جامه درم و دينار است كه دهند و ستانند و تاويل درم و دينار مكر و انديشه است و در آن هيچ خيز نباشد، ليكن اگر بهاي جامه جز درم و دينار چيز ديگري ستاند، نيك و بدش، دليل بر نوع آن چيز كند كه ستاده بود

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي به خواب ديد بزازي همي كرد و بهاي كالا درم و دينار بستد، دليل كه او را اندوهي و زياني رسد. اگر ديد كه كالاي ديگر به عوض كالاي خويش بستد، دليل كه مرادش حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بزار در خواب زينت دنيا است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بزازي در خواب ما گوياي مکر و حيله و نيزنگ است و بزاز مردي است مکار و نيرنگ باز و چنانچه خويشتن را در خواب درون يک بزازي ببينيم گوياي اينست که سخت فريفته زينت دنيا مي شويم و در موضعي قرار مي گيريم که انتخاب و اتخاذ تصميم درباره داشتن بهترين، مردد و دو دل مي مانيم. اگر ببينيم که در يک بزازي هستيم و بزاز براي ما پارچه مي آورد و عرضه مي کند با مردي محيل و مکار رو به رو مي شويم که سررشته کار ما به دست او مي افتد و خواب ما آگهي مي دهد که هوشيار باشيم. اگر شخص آشنايي را در خواب خود به جاي بزاز مشاهده کنيم نشان آنست که از آن شخص معين بيمناکيم و در عين حال محتاج و ناخود آگاه از کيد و مکر او مي ترسيم. چنانچه کسي ببيند که خودش بزازي مي کند و او خريدار است فريب مي خورد و زياني به او مي رسد. از امام جعفر صادق عليه السلام نقل است که ديدن بزاز در خواب نشان آن است که بيننده خواب مجذوب زينت دنياست و دنياپرست شده است يا در آينده خواهد شد.

1.3.103 بزغاله

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کشتن بزغاله غم و اندوه باشد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بزغاله در خواب ، نشانة آن است كه در كسب لذتهاي دنيوي افراط مي كنيد و احتمالاً انساني خوش قلب را اندوهگين خواهيد ساخت .

 

1.3.104 بز کوهي

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن گوزن وبز کوهی ونخجیرو آنچه به این ماند روزی حلال به وی رسد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بز كوهي در خواب ، نشانة آن است كه خواسته هاي شما از حد معمول ارتقاع مي يابد و با تلاش زياد به خواسته ها و آرزوهاي خود خواهيد رسيد .

 

2ـ اگر دختري خواب ببيند زير پاي بز كوهي خالي مي شود و از كوه مي افتد ، نشانة آن است كه به كسي دل بسته است ، اما او نسبت به آن عشق خطاست .

1.3.105 بساط

بدان كه بساط در خواب شادروان بود. اگر بيند كه بساطي بگسترد وبر وي نشست، دليل بود كه روزي بر وي فراخ شود و عمرش دراز بود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه بساط پاكيزه و نو داشت و بزرگ فراخ، دليل كه نعمت و مال او بسيار شود، خاصه كه گسترده بيند. اگر بيند بساط خويش بفروخت يا به كسي بخشيد، دليل كه در مال او نقصان شود. اگر بديد كه بساط او بسوخت، دليل كه روزي بر وي بسته گردد و حالش بد شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بساط در خواب، چون بزرگ و نو بود، بر شش وجه بود.

اول: عز و جاه.

دوم: بزرگي و رفعت.

سوم: مرتبت.

چهارم: مال.

پنجم: عمر دراز.

ششم: ثنا به قدر بزرگي آن.

اگر ببيند فروشنده بساط قيمت آن را گرفت ، تعبيرش بر خلاف موارد بالا است.

1.3.106 بست

محمد بن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند كه بست مي خورد يا بست دارد، به قدر آن غم و اندوه خورد. اگر بديد كه بست به كسي داد يا فروخت، دليل كه از وي به آن كس غم و اندوه رسد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه بست داشت و از خانه بيرون ريخت يا به كسي بخشيد و هيچ از آن نخورد، دليل كه از غم برهد و از آن خلاص يابد.

1.3.107 بستان افروز

محمد بن سيرين گويد:

بستان افروز در خواب ديدن، شادي است، لكن بدين بد است. اگر بيند كه بستان افروز فرا گرفت يا كسي بدو داد، دليل بر خرمي و شادي است. اگر بيند بستان افروز به كسي داد، دليل كه او را خرم كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

بستان افروز چون به وقت خود بيند مهتري است و بعضي از معبران گويند: زن بازرگان توانگر است، با جمال و خوش طبع. اگر ديد كه بستان افروز در خواب در جايگاه خويش مي شود، دليل كه وي را با بازرگاني دوستي و مصاحبت افتد. اگر بيند از زمين بركند، دليل كه از صحبت مردي جدا شود.

1.3.108 بستر

محمدبن سيرين گويد:

بستر در خواب زن است و نيك و بد آن تعلق به زن دارد. اگر بيند كه بستري خريد يا بستر را بدل يا از آن بستر به بستر ديگر شد، دليل كه زن ديگر خواهد و زن نخستين را طلاق دهد. اگر بيند كه بستر از حال خود متغير شد، دليل كه زن او از حالي به حال ديگر گردد. اگر بيند كه بستر وي بستر ديگر شده است، بهتر از قبل يا كمتر از آن، دليل كه زني بخواهد و زن نخستين را طلاق دهد. اگر بيند كه بستر خويش را بفروخت يا در نوشت، دليل است كه زن خود را طلاق دد و يا از او غائب گردد و يا از ايشان يكي بميرد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي خود را بر بستر مجهول بيند، دليل كه به قدر و قيمت آن او را زياني رسد. اگر بيند كه بستر وي بر تختي مجهول گسترده بود و بر آن نشسته بود، دليل كه بزرگي و منزلت يابد و دشمنان را قهر كند.

 

جابرمغربي گويد:

كه بستر درخواب ولايت و تن آسائي بود. اگر بيند كه بستر را از خانه بيرون انداخت و بعد از آن به خانه آورد، دليل كه ميان او و زن طلاق رجعي افتد. اگر خويشتن را به سه چهار بستر، هر يكي افتاده بيند، دليل كه به شماره هر بستري زني نتوانست آورد، دليل كه زنش رنجور شود و از آن رنج خلاصي نيابد. اگر خويش را بر بستر نرم گسترده بيند كه خفته بود، دليل كه آن سال بر وي مبارك گردد. اگر بيند كه بستر او از پشم آكنده بود، دليل كه زن توانگر خواهد. اگر بيند كه بستر او دريده بود يا سوخته است، دليل كه اجل او نزديك آمده باشد و عيالش را دين و ديانت و شرم نباشد. اگر بيند كه بستر او ابريشمين بود با بستر كرباسين بدل كرد، دليل كه زن فاسقه را از دست بداده و زن ستوده بخواهد. اگر در خواب بيند كه بستر او را موش سوراخ كرده بود، دليل است كه ميان زن او و كسي ناسزا معاملتي اتفاق افتد و به فساد رضا دهد. اگر بسترش درهوا معلق بود، دليل كه بستر او در جايگاهي بلند گسترده شود و شغل او بالا گيرد و دولت يابد. اگر بيند ك بستر وي از هوا به زمين افتاد، دليل كه زنش بيمار شود و عاقبت شفا يابد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بستر خود را سبز بيند، دليل كه زني خواهد ديندار و پارسا. اگر بستر خود را سرخ بيند. دليل كه زن او بدخو و ناسازگار شود. اگر بيندكه بسترش كهنه است و نو شده، دليل كه زنش از خلق بد به خلق نيك بازگردد. اگر بيند بستر او سبز بود سرخ شد، دليل كه زن وي از صلاح به فساد مايل شود. اگر به خلاف اين بود، از فساد به صلاح بازآيد. اگر بيند بستر او سرخ بود، سفيد شد يا زرد شد، دليل كه زنش از گناه توبه كند و بيمار شود، چنانكه بيم مرگ بود. اگر بيند بستر او نو است و در زير خود گسترده بود و بالش ها نهاده بود، دليل كند كه زن كند يا كنيزك خرد. اگر ديد بر بستر خويش بالش ها نهاده، دليل بر خادمان كند. اگر بيند بستر به جاي مجهول است،دليل كه زميني بخرد و در آن كشاورزي كند و معبران گفته اند: ميراث يابد. اگر بيند بر بستر خفته، دليل كه راحت و آساني يابد. اگر بيند بستري داشته و بر هوا بر روي آن خفته است، دليل است كه به سبب زن جاه و بزرگي يابد. اگر بيند بسترش دريده است، دليل كه زنش نابكار است. معبران گفته اند: زنش بميرد. اگر بيند آتش در بستر او افتاده و بسوخت، دليل كه زن را طلاق دهد يا بميرد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بستر در خواب بر چهاروجه است،

اول: زن

.دوم: كنيزك.

سوم: ولايت.

چهارم: معيشت و منفعت و تن آسائي.

1.3.109 بستني

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ خوردن بستني در خواب ، نشانة آن است كه در به ثمر رساندن مسئوليتهايي كه به دوش گرفته ايد موفق خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد بچه ها مشغول خوردن بستني هستند ، نشانة آن است كه به طور غيرقابل باوري به سعادت و شادماني دست مي يابيد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند در حضور ديگران بستني خود را به زمين مي اندازد ، نشانة آن است كه به خاطر نامهرباني با ديگران به وضع دردآوري گرفتار خواهد شد .

4ـ خوردن بستني ترش در خواب ، نشانة آن است كه شادماني شما با اندوهي به پايان مي رسد .

5ـ اگر خواب ببينيد بستني شما آب مي شود ، علامت آن است كه پيش از آنكه به لذت دلخواه دست يابيد ، بازار آن لذت كساد مي شود .

1.3.110 بسته بندي

جمع آوري

اين‌ خواب‌ نيز، مثل‌ تمام‌ خواب‌ها، مي‌تواندمعاني‌ و تعابير متعدد و گوناگوني‌ داشته‌ باشد. اگردر خواب‌ در حال‌ جمع‌ آوري‌ وسايل‌ خودتان‌ (به‌منظور اسباب‌ كشي‌ يا هر دليل‌ ديگر) بوديد، به‌احتمال‌ زياد نگران‌ تغيير و تحولات‌ مهم‌ وبنياديني‌ هستيد كه‌ در زندگي‌ روزمره‌تان‌ رخ‌مي‌دهند. در غير اين‌ صورت‌، ضميرناخودآگاهتان‌ در حال‌ سازمان‌ دهي‌ و رها كردن‌«بار و بنه‌« عاطفي‌ احساسي‌ است‌. برخي‌ ازمعبران‌ معتقدند كه‌ مشاهده‌ اين‌ گونه‌ خوابها،صرفا، به‌ منزله‌ اشاره‌اي‌ از ضمير ناخودآگاهتان‌بدين‌ مضمون‌ است‌، شما درگير فعاليت‌هاي‌ زيادو متعددي‌ هستيد كه‌ احتمالا لازم‌ است‌ برخي‌ ازآنها را جمع‌ آوري‌ كرده‌ و رهايشان‌ نماييد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

بسته بندی کردن : کوچ کشی

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه چيزى را بسته‏بندى مى‏كنيد، نشانه‏ى تغيير و تحولات در زندگى است. اگر در خواب چيزى را بسته‏بندى شده ببينيد، به اين معنى است كه به زودى به مسافرت‏هايى خواهيد رفت كه تجربه‏هاى زيادى به دست مى‏آوريد.

1.3.111 بسته پستي

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ گرفتن بستة پستي در خواب ، نشانة ناخوشنودي از وضع مساعد زندگي است . و بازگشتن فردي عزيز از سفر .

2ـ حمل كردن بستة پستي در خواب ، علامت كار كردن روي موضوعي مطلوب است .

3ـ اگر در خواب بستة پستي از دستتان بيفتد ، نشانة آن است كه در معامله اي شكست خواهيد خورد .

 

اچ ميلر مى‏گويد:

اگر در خواب بسته‏اى به شما برسد كه درون آن خالى باشد، نشان‏دهنده‏ى آن است كه در انجام يكى از كارهايتان دچار مشكل مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كه بسته‏ى پستى، طلايى به دست شما مى‏رسد، نشانه‏ى آن است كه به موقعيت‏هاى اجتماعى بالايى خواهيد رسيد.

1.3.112 بشقاب

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بشقاب در خواب، بيانگر شركت در يك مهمانى دوستانه است. اگر در خواب ببينيد كه بشقابتان شكسته، نشان‏دهنده‏ى آن است كه در يكى از كارهايتان سود فراوانى نصيب مى‏شود.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى بشقاب مسى در خواب، بيانگر آن است كه عده‏اى تلاش مى‏كنند تا خانواده‏تان را از هم بپاشند.

ديدن بشقاب در خواب ، نشانة صرفه جويي كردن در زندگي و يافتن همسري شايسته است .

1.3.113 بشقاب پرنده

مولف گويد:

ديدن بشقاب پرنده در خواب دليل بر ورود افراد ناشناس به آن محل مي باشد.

اگر بشقاب پرنده نوراني بود دليل بر متدين بودن آن اشخاص است.

اگر افراد داخل بشقاب پرنده زن بودند . دليل بر ورود افراد ناشناس زن و اگر مرد بودند دليل بر ورود افراد ناشناس مرد.

چون خواستگار براي دختر افرادي ناشناس معرفي مي شود اگر دختري خواب ببيند بشقاب پرنده به سوي خانه آنها آمد ودر آنجا پياده شدند دليل برآمدن خواستگار براي اوست.

اگر افراد داخل بشقاب پرنده با خشم به مردم نگاه کردند دليل بر بلاي بزرگ است.

1.3.114 بشکه

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بشكه اي پر در خواب ، علامت آن است كه اوقاتي خوش در جشن و سرور خواهيد داشت .

2ـ اگر در خواب بشكه اي تهي ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه زندگي شما تحت تأثير عوامل بيروني از هر گونه شادماني و آرامش ، تهي مي شود .

1.3.115 بط

محمد بن سيرين گويد:

بط در خواب ديدن مال و نعمت است كه بدو رسد، به قدر آن كه ديده بود، خاصه كه درخانه و ملك خود ديده بود. اگر بيند كه بطان بسيار در سرايا در كوچه او جمع شدند و بانگ همي داشتند، دليل كه در آن موضع مصيبت افتد. اگر بيند كه باوي سخن گفتند، دليل بود به سبب زني توانگر سفر كند و در آن سفر حرمت و منفعت يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

بط در خواب مردي است بزرگ از اهل بيت با مال و حشم بسيار. اگر بيند از اندام بط چيزي يافت، دليل كه از مدري بدين صفت كه گفته شد چيزي يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: بط سفيد در خواب مال بود يا زن توانگر، و بط سياه درخواب كنيزك است. اگر بيند كه بط بكشت و از گوشت وي بخورد، دليل كه مال زن به ميراث ستاند و هزينه كند.

1.3.116 بطري

لوک اويتنهاو مي گويد :

بطری : کاری از روی بی فکری

نوشیدن از یک بطری : از شما خواسته خواهد شد که شهادت بدهید

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد مايعي شفاف داخل بطري است ، دلالت بر آن دارد كه شما در تمام مسائل عاطفي ، پيروز خواهيد شد .

2ـ اگر در خواب بطريي تهي ببينيد ، نشانة آن است كه به دامي خواهيد افتاد ولي با تدابير درست از گرفتاري رها خواهيد شد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه مشغول شكستن يك بطرى هستيد، يعنى براى مدتى دچار غم و نااميدى مى‏شويد.

1.3.117 بعد از ظهر

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بعدازظهرى بارانى در خواب، بيانگر آن است كه براى مدتى دچار نوميدى مى‏شويد ديدن خواب بعدازظهر براى زن‏ها، دلالت بر آشنايى با افراد جديد را دارد.

1.3.118 بغل

محمد بن سيرين گويد:

بغل در خواب، دليل بر ملامت و زشتي است كه بدو رسد و موي بغل، دليل كند بر يافتن مراد و غالب شدن بر دشمن.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه از بغل وي بوي ناخوش مي آيد، دليل كند كه مال حرام يابد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه از بغل وي بوي ناخوش مي آمد، مال حرام يابد. اگر كسي بيند كه دست ها در زير بغل داشت، دليل است بر يافتن مراد و قهر دشمن. بعضي از معبران گفته اند: دليل است بر داشتن مروت و جوانمردي، و هر كه بيند در بغل او نقصاني نيست، دليل كه نامرداي كشد و دشمن بر وي غالب شود. اگربيند كه از بغل وي بوي ناخوش مي آمد، دليل كه مال به وي رسد، اما به دشواري. اگر بيند از زير بغل وي عرق روان شد، دليل كه به قدر آن عرق از مال چيزي نقصان گردد.

1.3.119 بغل کردن

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ديديد كسى را بغل مى‏كنيد، به اين معنا است كه در عشقتان دچار شكست مى‏شويد. اگر زنى در خواب ببينيد كه شوهر خود را در آغوش گرفته، بيانگر آن است كه دست به كارهاى خطرناك مى‏زند.

1.3.120 بقالي

محمدبن سيرين گويد:

بقالي كردن در خواب، جهد كردن است در كارها و چيزي حاصل كردن به جهت معيشت. اگر بيند بقالي مي كرد، دليل كه به كار و كسب دنيا مشغول شود و به قدر آن چه داشت وي را از متاع دنيا حاصل شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند متاعهاي مقالي را به زر و درم مي فروخت، دليل بر غم و اندوه كند، زيرا كه زر و درم به تاويل غم و اندوه است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بقالي كردن در خواب بر سه وجه باشد

اول: كسب كردن،

دوم: منفعت يافتن،

سوم: غم و اندوه.

مورد سوم در حالتى  است كه ببيند اجناس و متاع خود را بادرهم و دينار مبادله مى كرد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد در يك بقالى، لبنيات و چيزهايى تازه فروخته مى‏شود دلالت بر داشتن فكرى آسوده دارد.

1.3.121 بلانکيني

محمد بن سيرين گويد:

بلانكيني در دست داشتن به خواب، دليل كه او را ازكسي مدد و قوت نباشد. اگر بيند بلانكيني از چوب نرم جسته بود، تاويلش به خلاف اين بود كه گفته شد.

1.3.122 بلبل

ابراهيم كرماني گويد: بلبل در خواب ديدن، فرزند كوچك و غلام است و آواز او به خواب، كلام خوش و سخن لطيف است. اگر بيند بلبلي بپريد، دليل كه فرزند يا غلام او ضايع گردد. اگر بيند بلبل در دست او بمرد، دليل ك فزرند يا غلامش بميرد

. جابر مغربي گويد: اگر بيند بلبلان بسيار داشت، دليل كه به قدر آن غلامان بخرد. اگر بيند بلبلان را بكشت و از گوشت آنها بخورد، دليل كه از غلامان ميراث يابد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  معبران اسلامي ما نوشته اند که بلبل در خواب فرزند است آن هم فرزند پسر ولي خانم آيتانوس معتقد بود که بلبل گران بها ترين و ارزنده ترين چيزي است که بيننده خواب به آن دل بستگي و پيوند عاطفي دارد. چنان چه در خواب ببينيد که بلبلي داريد و اين بلبل در قفس مي خواند و از اين چوب روي چوب ديگر مي جهد صاحب فرزند پسر خواهيد شد. اگر صداي بلبل را در خواب مي شنويد ليکن خود بلبل را نمي بينيد و نمي دانيد آن صدا از کجا به گوش مي رسد بي ترديد خبري خوش به شما مي رسد. چنان چه در عالم خواب کسي بلبلي به شما هديه داد نيرنگ مي خوريد و اگر آن شخص هديه دهنده چهره آشنا داشت کسي در خانواده به شما دروغ مي گويد. روي هم رفته ديدن بلبل در خواب بد نيست.

 

هانس كورت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بلبل در خواب، بيانگر داشتن زندگى آرام و موفق است. شنيدن صداى دل نو از بلبل در خواب، بيانگر داشتن زندگى خوب و رسيدن به مقام‏هاى بالاى اجتماع است. اگر خواب ببينيد كه در باغى هستيد و يك بلبل مى‏گيريد، نشانه‏ى آن است كه با افراد ثروتمندى همنشين مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر در خواب صداي موزون و چهچهه بلبل را بشنويد ، نشانة زندگي در محيطهايي سالم و دلپذير است و همچنين كسب توفيق و سربلندي در محيط اجتماعي است .

2ـ ديدن بلبل در خواب ، علامت پيروزي و سعادت است .

1.3.123 بلبله

زن او بود. اگر ديد بلبله خريد يا كسي به وي داد، دليل كه كنيزك خرد يا زن خواهد. اگر بيند از آن بلبله آب همي خورد، دليل كه با زن مجامعت كند. اگر بيند آن بلبله بشكست، دليل كه زن يا كنيزك وي بميرد. حكايت: ابوخلده گويد: پيش محمد بن سيرين بودم، مردي بيامد و بگفت: به خواب ديدم كه از بلبله آب مي خوردم و آن بلبله را دو در بود، از يكي آب شيرين خوش طعم خوردم و از يكي آب شور و تلخ. محمد بن سيرين گفت: تو زني داري و خواهر زني و هر دو را به كار مي داري، توبه كن و از خداي تعالي بترس. مرد گفت: چنين است كه تو گفتي، توبه كردم و به خدا بازگشتم.

1.3.124 بلدرچين

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بلدرچين در خواب، دلالت بر شنيدن اخبار خوشايند دارد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بلدرچين در خواب ، علامت سعادت خوشبختي است .

2ـ ديدن بلدرچين مرده در خواب ، علامت روبرو شدن با بدبختي بزرگي است .

3ـ اگر خواب ببينيد بلدرچين شكار مي كنيد ، علامت آن است كه به بهترين دوستان خود حسادت مي ورزيد .

4ـ خوردن گوشت بلدرچين در خواب ، نشانة آن است كه بيش از حد ولخرجي خواهيد كرد .

1.3.125 بلغم

محمد بن سيرين گويد:

بلغم در خواب،مالي بود كه به وجه صلاح، آن مال را نفقه كند. اگر كسي به خواب ديد كه بلغم به جايگاهي جرگه انداخت، تاويلش به خلاف اين است. اگر بيند بلغم سفيد از گلو برانداخت به جاي پاكيزه، دليل كه مال به وجه صلاح نفقه كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيماري بيند بلغم را برافكند، دليل كه از بيماري شفا يابد. اگر بيند بلغم سياه برافكند، دليل بر غم و اندوه است. اگر بيند بلغم خون آلود است، دليل كه از مال وي چيزي نقصان شود. اگر بيند بلغم به درون خانه انداخت، دليل كه مال بر بيگانگان نفقه كند. اگر بيند بلغم در مسجد افكند، دليل كه مال نه به وجه صلاح بر بيگانگان نفقه نمايد.

1.3.126 بلغور

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه بلغور مى‏خورديد، نشانه‏ى آن است كه به ماديات توجه زيادى داريد.

 

1.3.127 بلم

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى بلم در خواب، بيانگر رسيدن به مقامات بالا است. اگر در خواب بلمى را ميان موج‏هاى بلند دريا سرگردان ديديد، نشانه‏ى آن است كه در امور مالى دچار زيان خواهيد شد. اگر در خواب غرق شدن بلمى را ببينيد كه سرنشينان زيادى دارد، به معناى آن است كه براى نجات دوستتان تلاش بيهوده مى‏كنيد.

1.3.128 بلند گو

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بلندگو در خواب، بيانگر شنيدن اخبار خوشايند است. اگر در خواب ببينيد كه از بلندگو صدايى را مى‏شنويد، بيانگر آن است به يك مسأله‏ى مهم پى خواهيد برد.

1.3.129 بلور

بدان كه بلور در خواب، زني بي اصل است.اگر بيند بلور داشت ياكسي بدو داد، دليل كه زني بي اصل به زني بخواهد. اگر بيند بلور داشت وضايع شد، دليل كه زن را طلاق دهد يا از اوغايب شود. اگر بيند بلور سياه داشت، دليل كه او را به سبب زنان مال حاصل شود.

جابرمغربي گويد: اگر بيند بلور مي فروخت، دليل كه دلالگي زنان بي اصل نمايد. اگر بيند بعضي از بلور كه مي فروخت سوراخ نداشت و بعضي سوراخ داشت، دليل ك دلالگي دختران دوشيزه و زان بيوه بي اصل كند.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن هر چيز بلوري در خواب ، نشانة فرا رسيدن درد و اندوه است و سختي در كارهاي اجتماعي  .

2ـ اگر زني خواب ببيند ديوارهاي اتاق پذيرايي و صندليها با بلور تزيين شده اند علامت آن است كه مي فهمد افراد مورد احترام او ، ديگر ارزش ستايش ندارند . اما اگر در اتاق افراد آشنايي ببينيد ، نشانة آن است كه آنها نيز در خور دوستي با او نيستند .

1.3.130 بلوز

لوک اويتنهاو مي گويد :

بلوز : تغییرات خوشایند

کثیف : بیماری و فلاکت

پاره پاره : شکست

شستن آن : مراقب خوشنامی خود باشید

1.3.131 بلوط

محمدبن سيرين گويد:

ديدن بلوط در خواب، روزي حلال است، به قدر خورده بود. اگر بيند درخانه وي انبانهاي بلوط بود، دليل كه مال و نعمت بسيار او را در آن سال حاصل شود، چون داند كه آن بلوط ملك وي است. اگر بلوط در خانه ديگران بود، دليل كه مردمان پيش او امانت ها نهند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بلوط در خواب بر سه وجه باشد

اول: روزي حلال،

دوم: منفعت،

سوم: معيشت نيكو.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بلوط را مي شناسيد که ميوه اي است از يک درخت تناور و پر ريشه و پر شاخ و برگ که عمري دراز دارد و چند نسل مي توانند از برگ و بر آن استفاده کنند. اين ميوه خشک در خواب مال و نعمت تعبير شده اما به نظر من علاوه بر مال و نعمت کامجوئي دشوار است از آن نوع کامجوئي و کامروائي ها که به ناخشنودي و تلخي مي انجامد. اگر بيننده خواب مصرف کننده معمولي بلوط باشد خواب او چندان قابل تفسير و تعبير نسيت زيرا با انديشه هاي روزانه او کلي فرق ندارد و چه بسا که مي تواند دنباله فکر و خيال روزانه او باشد اما اگر بيننده خواب مصرف کننده بلوط نباشد و به ندرت بلوط را مي بيند يا فقط نامش را در کتاب ها و نوشته ها مي خواند خواب او گوياي خيلي چيزها است از جمله همان کامجوئي دشوار. براي خوردن مغز بلوط بايد پوست ضخيم و سفت آن را شکست تازه مغز آن صرف نظر از داشتن مواد سرشار از چربي و پروتئين و ويتامين ها چندان خوشمزه و اشتها انگيز نيست مگر براي آن ها که به خوردنش عادت دارند يا غذاي منحصرشان مي باشد. اين معني همان کامجوئي دشوار را مي رساند. به دنبال چيزي مي رويد که رسيدن به آن دشوار است و تازه وقتي رسيديد از آن همه کوشش و پي گيري نادم مي گرديد و احساس خستگي بي سود مي کنيد. با توجه به اين مطلب ديدن بلوط در خواب نويد مال و نعمت است. اگر بلوط مي خوريد نفعي عايدتان مي شود و سودي مي بريد. اگر کاسب هستيد در کسب سود مي بريد و چنان چه اداري و کارمند هستيد در کار مربوط به خودتان ترقي مي کنيد و به جاه و مقام مي رسيد. اگر به جائي در خواب رسيديد که ديديد مقداري بلوط روي زمين پراکنده موردي پيش مي آيد که با وضع شوريده مالي روبه رو مي شويد.ممکن است به شما تعلق نداشته باشد اما تدبير و تنظيم کار را از شما مي خواهند. چنان چه در خواب ديديد که در خانه خودتان درخت بلوط روئيده مال دار مي شويد و احتمالا يکي از فرزندان يا برادران و خواهران شما به طور کلي آن ها که با شما از يک ريشه و پيوند هستند، مثل آن درخت تناور و پربار مي شود که شما از آن بهره مند مي گرديد و در سايه اش به تنعم و رفاه مي رسيد. اگر بلوط بسيار يا اندک ديديد که به شما تعلق نداشت و در خواب احساس کرديد که مال شما نيست کسي چيزي نزد شما امانت مي نهد و اين چيز بيشتر مي تواند پول باشد. دور ريختن بلوط يا کندن درخت آن از ريشه خوب نيست و بيننده چنين خوابي بايد منتظر يک زيان مالي بزرگ باشد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه در جستوجوى درخت بلوط هستيد، بيانگر آن است كه براى رهايى از مشكلات، كوشش زيادى مى‏كنيد. اگر در خواب ببينيد كه از درخت بلوط مى‏افتيد، نشانه‏ى آن است كه فرصت خوبى را از دست مى‏دهيد.

1.3.132 بلوغ

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه تازه به سن بلوغ رسيده‏ايد، بيانگر آن است كه بايد در ايجاد ارتباط با ديگران دقت كنيد.

1.3.133 بليط

ليلا برايت مى‏گويد:

خريد بليط براى سفر، بيانگر آن است كه بايد در كارها دقت بيشترى نماييد. خريدن بليط سينما در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد در كارهايتان عجله نكنيد. اگر كسى به شما يك بليط سينما )تئاتر( داد، بيانگر آشنايى با افراد جديد است.

1.3.134 بمب

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى بمب در خواب، بيانگر آن است كه شما با ديگران مشاجراتى انجام خواهيد داد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه خودتان در مكانى بمب مى‏گذاريد، به اين‏ معنا است كه در نزديكان شما چند دشمن وجود دارد. اگر خواب ببينيد كه بمبى تركيده است، به اين معنا است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.

 

مولف گويد:

ديدن انفجار بمب توسط هر کسي مي تواند موضوع مهمي باشد در مورد همان شخص که بيان خواهد شد

1.3.135 بنا

منوچهر مطيعي تهراني گويد:بنا و ساختمان در خواب هاي ما آرزو و آمال است و کارهايي است که بر مبناي هواي نفس مي خواهيم انجام دهيم نه بر اصل تعقل و محاسبه و دور انديشي. بنا هر حالتي در خواب داشته باشد گوياي برداشتي است که از خودمان داريم و شناخت ناخودآگاه خودمان است و چه بسا ممکن است اين شناخت نادرست باشد. به هر صورت تجسم اين برداشت در خواب ساختمان و بنا است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

بنا ( شخص) : تاخیر در یک کار بسیار مشکل

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن عمارت کردن اندکی غم بود

1.3.136 بنّا

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد بنايي مشغول ساختن ساختماني است ، نشانة آن است كه به محيط اجتماعي مناسبتري پا خواهيد گذاشت .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب مانند يك بنا مشغول ساختن، ساختمانى باشيد دلالت بر خوشبختى و سعادت هميشگى دارد.

1.3.137 بناگوش

در خواب ديدن، پسري خوبروي و مبارك است و هر دو بناگوش دو پسر است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن بناگوش در خواب، دليل بر قدر و جاه او بود و زيادت و نقصان ديدن در بناگوش، دليل بر قدر و جاه صاحب خواب است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بناگوش به خواب، بر چهاروجه است.

اول: پسري نيكو روي.

دوم: قدر و جاه،

سوم: دين درست(دين و ايمان).

چهارم: منفعت از سبب فرزند.

1.3.138 بند

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بند در خواب بر چهار وجه است.

اول: کفر.

دوم: نفاق.

سوم: بخل.

چهارم:دست برداشتن از گناه و معصيت.

هر كه در خواب بيند در پاي او بند است، اگر در نيكي بود، نيكي در وي پايدار باشد. اگر در بدي باشد همچنين.

1.3.139 بند(پاي بند)

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه بند آهنين در پاي داشت، دليل كه دين او به خلل بوده و اودعوي مسلماني كند به دروغ و مردي بخيل است از او چيزي به كسي نرسد. بعضي از معبران گويند: چون مردي مصلح بر دست خود بند بيند، دليل كه از كارهاي بد و ناساز بازماند و دست بدارد. اگر بند دست از چوب بيند، آن كه گفتم كمتر و آسانتر بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي در گردن خود بند از چوب بيند، دليل كه امانتي در گردن او بود و او امانت نمي گذارد. اگر بند چوبين برپاي خود بيند، دليل بود از اطاعت حق تعالي. اگر اين كس در سفر بود، به سلامت بازآيد. اگر ديد بند گردنش از سيم بود، دليل او را به سبب زن رنج و زحمت است. اگرديد كه بندش از زربود، رنج و زحمتش از جهت مال بود. اگر بيند بندش از مس است، دليل كه سبب رنج او از كسب و معيشت دنيا بود اگر بيند بند از پاي او برداشتند، دليل كه از عمل پادشاه خلاصي يابد. اگر بر پاي خود بند نهاده بيند، دليل كه او را با مردي منافق صحبت افتد. اگر پاي خود را به رسن بسته بيند، دليل كه از كسي به وي منفعت رسد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر امير بيند كه بر پاي خود بند آهنين داشت، دليل كه از ولايت خويش به سفر رود و در آن سفر بماند. اگر بيند در هر دو پايش بند نهاده بود، دليل كه ولايت يابد. اگر بيند چهار بند در پاي داشت، دليل است كه چهار پسر يابد. اگر بيند بند از پاي او برداشته اند، دليل كه از غم ها فرج يابد. اگر اميري بيند كه پاي او در بند و زنجير بود، دليل است كه او را از ترسايان منفعت رسد. بعضي از معبران گويند: كار وي آسان شود اگر بيند بند او از سيمين است، دليل است كه زني به نكاح خواهد يا به زني عاشق گردد. اگر بيند بند او زرين است، دليل كه به سفر رود و يا بيمار شود. اگر بيند بند او آهنين بود، دليل است كه سفر دور كند.

 

جابرمغربي گويد:

بند در خواب، ثبات دين است، به قول پيغمبر (ص) كه فرمودند: دوست دارم پاي بند را در خواب، و غل را دوست ندارم، زيرا كه پاي بند بندگي بود در دين. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن بند در خواب بر چهار وجه است. اول: كفر. دوم: نفاق. سوم: بخل. چهارم: از معصيت دست برداشتن. بعضي از معبران گويند: غل در دست به خواب ديدن، پادشاه ظالم را كوتاه دستي بود از ظلم.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بند بر پاي خود نهاده ديد، دليل كه ترسان و هراسان شود. اگر ديد در پاي او دو بند نهاده است و او در مسجد است، دليل كه او در دين ثابت بود، يا در نماز يا در غزا يا دركاري كه در آن صلاح دين است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در خواب كه در پاي خويش بند است و او را عزم سفر افتاد، دليل كه در آن سفر دير بماند و در آنجا مقيم شود و هر چه كه در پاي بند قوي تر و محكم تر بيند، دليل كه اقامتش در آنجا بيشتر است. اگر بند فراخ بود بهتر باشد تا تنگ. اگر بيند بندش از مس است همين دليل كند. اگر بندش از آهن بود، دليل است بر آن چيزها كه نخست ياد كرده شد. اگر بيند كه بندش از رسن است، مقيم شدن از بهر دين بود. اگر بيند بند او چون چوب است، مقيم شدن از بهر فساد دين است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيماري بيند كه بر پاي او بند است، دليل كه از زحمت خلاصي يابد. اگر پادشاه بيند بر پاي او بند است، دليل كه پادشاهي بر وي پايدار بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن پاي بند در خواب بر سه وجه است.

اول: ثبات در دين.

دوم: زن خواستن.

سوم: از سفر بازآمدن.

هر كه در خواب بيند در پاي او بند است، اگر در نيكي بود، نيكي در وي پايدار باشد. اگر در بدي باشد همچنين.

1.3.140 بند باز

اچ ميلر مى‏گويد:

مشاهده‏ى كارهاى يك بندباز در خواب، بيانگر آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب ببينيد كه از يك بندى پرت مى‏شويد، به اين معنا است كه كارهايى انجام مى‏دهيد كه عواقب ناخوشايندى به همراه دارد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه يك بندباز هستيد، به اين معنا است كه كارهاى شما دشمنانتان را نابود مى‏سازد. اگر در خواب زنى را مشغول بندبازى ببينيد، به اين معنا است كه دشمنان بر عليه شما نقشه‏هايى كشيده‏اند.

1.3.141 بندر

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بندر در خواب، بيانگر شادى و خوشحالى است. اگر خواب ببينيد كه وارد بندرى مى‏شويد، بيانگر آن است كه به اهداف خود خواهيد رسيد. اگر در خواب ببينيد كه در بندرى مشغول خريد هستيد، نشانه‏ى آن است كه بخت و اقبال به شما روى مى‏آورد.

1.3.142 بند لباس

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بند لباس در خواب، بيانگر داشتن روابط دوستانه است. اگر خواب ببينيد كه بند لباس مى‏خريد، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

1.3.143 بنده

محمد بن سيرين گويد:

هر كه بنده نابالغ را به خواب بيند كه بالغ شده است، دليل است كه آزاد شود. اگر كسي بيند بنده خودرا آزاد كرد، دليل كه زود از دنيا برود. اگر بيند بنده را كه خواجه بفروخت، دليل كه غمگين و مستمند شود. اگر بيند بنده را بفروخت، دليل كه شادمان شود.

1.3.144 بنزين

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بنزين در خواب ، علامت آن است كه از منبعي به شما پولي خواهد رسيد و ديگران براي تصاحب اين پول با شما جدال خواهند كرد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه بنزين آتش گرفته، بيانگرموقعيت‏هاى بد است.

1.3.145 بنفشه

محمد بن سيرين گويد:

بنفشه در خواب به وقت خود، دليل كه از زني يا كنيزكي چيزي بدو رسد، يا او را فرزندي آيد. اگر وي رااز درخت خويش جدا بيند، دليل كه غم و اندوه خورد

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر زني بيند بنفشه از درخت بكند و به شوهر خويش داد، دليل كه شوهر او را طلاق دهد. اگر بيند كسي دسته بنفشه بدو داد، دليل كه ميان ايشان مفارقت افتد.

 

جابرمغربي گويد:

درخت بنفشه در خواب كنيزكي است بدخوي و ناسازگار.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بنفشه در خواب مرد، زن است و ناکامي براي زن، غم است و جدائي و اين مطلقا با رنگ بنفش و تيره اين گل زيبا ارتباط مي يابد و در عين حال زيبايي اش و تعادلي که پروردگار خالق جهان در ترکيب اجزا و رنگ هاي تشکيل دهنده آن به کار گرفته است که بي ترديد ظرافت و زيبائي زن را دارد. اگر کسي در خواب فقط بنفشه ببيند( اعم از خوشه اي يا بنفشه جوي که بوته کوتاه دارد) نشان آن است که زني سر راهش قرار مي گيرد. اگر جوان است عاشق مي شود و عاشقي از او گذشته از زني که ملاقات مي کند سودي مي برد. برخي از معبران نوشته اند که بيننده خواب گل بنفشه صاحب فرزندي مي شود و اگر يک زن گل بنفشه در خواب ببيند دختري مي آورد که آن دختر در تمام شئون با اورقابت خواهد کرد. اگر بيننده خواب ببيند که در عالم خواب گل بنفشه را از بوته يا درخت جدا مي کند خواب او گوياي غمي است نزديک که عامل آن يک زن است چه بيننده خواب زن باشد چه مرد. اگر زني ببيند که گل بنفشه را از شاخه يا بوته جدا مي کند و به شوهرش مي دهد بين آن ها جدائي مي افتد که اين جدائي مي تواند هم يک مفارقت ساده و کوتاه باشد و هم در صورت جدي تر يک طلاق و متارکه. گرفتن گل بنفشه از ديگران اندوهي است که دهنده گل به بيننده خواب هديه مي کتد و همراه مي آورد. ديدن بنفشه جوي(بنفشه بهاري که بوته کوتاه دارد) زني است که با همه چشمانش مراقب بيننده خواب است و بنفشه درختي، غم و اندوه است و چه بهتر که انسان در خواب از کنار آن بگذرد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بنفشه

دیدن گل بنقشه : خوشبختی در عشق

بو کردن بنفشه : با فروتنی خود دوستی کسی را جلب خواهید کرد

1.3.146 بنگاه املاک

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى بنگاه املاك در خواب، بيانگر آن است كه يكى از اطرافيانتان قصد دارد شما را امتحان كند. اگر در خواب ببينيد كه براى كارى به بنگاه املاك مراجعه كرده‏ايد، علامت آن است كه دست به كارهاى اشتباه مى‏زنيد.

1.3.147 بنيادنهادن

محمد بن سيرين گويد:

اگر بيندبنياد نو نهاد، فايده بيند از خاص و عام به قدر آن كه ديده بود. اگر بيند بنيادي درجاي مجهول و نداند كه از آن كيست، دليل كه ضايع بود در كار دين و دنيا. اگر بيند بنياد را به زمين و ملك خود نهاد، دليل كه فايده و روزي حلال يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند بنياد از خشت پخته و گچ نهاد، دليل كه مال او از حرام حاصل شود. اگر بيند بنائي از خشت خام برهوا نهاد، دليل كه همت او بلند شود دركار دين. اگر بيند بناي ديوار از خشت پخته نهاد و برآورد، دليل كه در امل و كارهاي دنيا مغرور است. اگر بيننده خواب بنا كرده بود و مزد ستاند، دليل كه منفعت يابد. اگر بيند بنا را از خشت پخته برآورد، دليل كه منفعت يابد از پادشاه. اگر بيند بنا از خشت خام و گل برآورد، دليل كه منفعت از مردم عامه يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر كسي بيند كه شهري بنا كرد، دليل كه جماعتي از مردمان را در پناه خود گيرد.

اگر بيند قلعه بنا كرد، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود.

اگر بيند كوشكي(قصر کوچکي) بنا كرد، دليل كه به كار دنيا مشغول شود.

اگر بيند سرائي (خانه اي) بنا كرد و در وي بنشست. دليل كه نفقه هاو خيرهاونعمتهاي زيادي بيند

اگر بيند مسجدي را بنا كرد، دليل كه جمعي را به كار صالح جمع آورد

اگر بيند بناي مناره نهاد، دليل كه نام او به خيرات منتشر شود.

اگر بيند طرازي (زينتي وتزئيني)بناكرد، دليل كه زني خواهد.

اگر ماده اي بناكرد، دليل كه در غم و رنج افتد.

اگر بيند باغي بناكرد، دليل كه زني پارسا و توانگر بخواهد.

اگر بيند گورستاني بنا كرد، دليل كه به كار آخرت مشغول شود.

اگر بيند قبه اي (قنبد)بنا كرد، دليل كه قدر و منزلت جويد.

بدان كه هر بنائي كه بنهد و تمام نمايد، دليل كه كار دنيا و دين او تمام شود. اگر بيند اين بنا تمام نكرد، كارش ناتمام بماند.

1.3.148 بو

ليلا برايت مى‏گويد:

استشمام بوهاى خوب در خواب، بيانگر داشتن لحظات خوب است. و استشمام بوهاى بد در خواب، بيانگر غم و ناراحتى است.

1.3.149 بوته

لوک اويتنهاو مي گويد :

بوته : خوشبختی در عشق

بوته پربرگ : خطر کمین کرده است

بوته پر گل : احساسات شما با یارتان متقابل است

کاشتن آن : شما به اهدافتان خواهید رسید

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب بوته‏ى سبزى مشاهده‏ى كنيد، بيانگر آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد. مشاهده‏ى بوته خشك در خواب، بيانگر شنيدن اخبار ناخوشايند است. اگر در خواب بوته‏ى خارى مشاهده كنيد، به اين معنى است كه اتفاقات ناگوارى پيش رو داريد. اگر در خواب ببينيد كه خارى به دستتان رفته است، يعنى دچار گرفتارى مى‏شويد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

پرورش دادن بوته‏ى شاه دانه در خواب، دلالت بر جدايى از دوستان است.

1.3.150 بوتيمار

محمد بن سيرين گويد:

بوتيمار به خواب، روزي است. اگر بيند بوتيمار رابگرفت، دليل كه به قدر آن از زن مال و روزي يابد. اگر ديد بوتيمار را بكشت و از گوشت وي بخورد، دليل كه به قدر آن از مال زن بخورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

بوتيمار درخواب بزرگي است. اگر بيند بوتيمار را بگرفت و به خانه آورد، دليل كه از خويشان خود زني خواهد و از او منفعت يابد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بوتيمار مرغي است دريائي که در يک جا مقيم نمي ماند و کوچ مي کند و از دياري به ديار ديگر مي رود. ديدن بوتيمار در خواب ما خبري است که از دور دست ها به ما مي رسد. چنان چه مسافر يا گمشده اي داشته باشيم و در خواب بوتيمار ببينيم از مسافر يا گمشده، خبر مي رسد ضمنا بوتيمار در خواب اميد و دل خوشي است و چنان چه ندانيد مرغي که در خواب ديده ايد بوتيمار است حکم مرغان دريائي ديگر را دارد و تعبيرش تعبير همان ماهي خواران است. نزديک شدن به بوتيمار که يک مرغ وحشي است در بيداري ميسر نيست لذا در خواب بر آورده شدن آرزوهاي دشوار به صورت نزديک شده و گرفتن بوتيمار شکل مي گيرد و چنان چه در خواب ديديد بوتيماري را گرفتيد يا نوازش کرديد به يکي از آرزوهاي خود مي رسيد. آرزوئي که فکر مي کنيد هرگز بر آورده نمي شود. شکار و کشتن بوتيمار غصه و اندوه است. کشتن بوتيمار از بين بردن شانسي است که داريم و چنان چه مشاهده کنيم که با تفنگ يا وسيله ديگري بوتيمار را زديم و کشتيم به دست خويش موقعيت مناسبي را از بين مي بريم و بعد در انديشه از دست دادن آن غصه مي خوريم.

1.3.151 بودا

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بودا در خواب، نشانه‏ى آن است كه از موضوعى واهمه‏ى داريد. اگر در خواب ببينيد كه با يك بودايى گفت‏وگو مى‏كنيد، يعنى بايد منتظر پيشامدهاى ناگهانى باشيد. اگر در خواب دعا كردن يك بودايى را ببينيد، يعنى قصد گفتن موضوعى را داريد اما از بيان كردن آن مى‏ترسيد.

1.3.152 بوريا

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بوريا بيند، دليل كه مردي است خسيس و نيز، دليل است بر آن كه زن بي اصل خواهد. اگر ديد بوريا ببافت و سپري شد، دليل كه شغل خويش را تمام كند. اگر بيند از بوريا ازار خانه مي بافت، دليل كه به كدخدائي خود مشغول شود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند بوريا داشت يا كسي بدو داد، دليل كه او را از زني منفعت رسد، به قدر كوچكي و بزرگي بوريا.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بوريا درخواب بر سه وجه است.

اول: منفعت.

دوم: خواستن زن.

سوم: به كدخدائي خود مشغول بودن(مشغول شدن به كار دامادى و زناشويى خود).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بوريا فرشي است نجيبانه و فقيرانه که بافتن آن مستلزم دقت و صرف وقت است. بوريا در خواب صبوري و بردباري است و قناعت و عزت نفس ما به شکل فرش بوريا شکل مي گيرد و به هيچ وجه گوياي فقر و ادبار و مسکنت نيست. بوريا در گذشته نقش ديگري در زندگي ما داشت که احتمالا مي توانست نماينده نداري و ضعف مالي صاحب آن باشد ولي حالال بوريا اين نقش را ندارد و همان طور که گفته شد چيزهائي که در خواب مي بينيم حکم کلي ندارند و با برداشتي که ما از آن ها داريم تعابيرشان متفاوت مي شود. از جمله چيز ها همين بوريا است. ابن سيرين مي گويد بوريا در خواب مردي است بخيل و خسيس و زني است بي اصل و نسب ليکن با برداشتي که امروز نسبت به بوريا داريم و کاربرد آن که کاملا متفاوت شده است اين تعبير نمي تواند درست باشد. اگر در خواب ديديد که بوريائي بافته ايد يا مشغول بافتن آن هستيد سر رشته کاري به دست شما مي افتد که شرافتمندانه است و صبوري و تحمل و پشتکار مي خواهد و اين خوابي است نيکو. اگر ديديد که بر بوريا نشسته و خوابيده ايد مي توانيد مطمئن باشيد که در آينده نزديک امنيت و آرامش خواهيد يافت و کسي معترض شما نخواهد بود و بخصوص در کارهائي که داريد باقي خواهيد ماند و چنان چه از آن کار هر چه هست ناراضي هستيد بهبود خواهيد يافت. اگر کسي بوريائي به شما داد يا بوريائي از فروشنده خريديد زني در زندگي شما پيدا مي شود. اگر مرد مال دار و قدرتمندي هستيد ديدن بوريا در خواب نوعي هشدار است و اين خواب شما را به فروتني و مهرباني به ضعيفان و زير دستان دعوت مي کند و اگر مردمي کم درآمد و بي تامين هستيد خواب به شما نويد بهبود مي دهد ولي با اعمال صبر و تحمل. بورياي کهنه در خواب زن پير است. پير زني که بي آزار است و مفيد به حد توانائي.

1.3.153 بوزينه

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب يك بوزينه‏ى دراز دست ديديد، يعنى دشمنان از نام شما سوء استفاده مى‏كنند. اگر دخترى چنين خوابى ببيند، بيانگر آن است كه نامزدش لايق ازدواج با او نيست.

1.3.154 بوستان

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بوستان هدیه فرزند بود

 

1.3.155 بوسه دادن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كسي را بوسه داد، دليل كه آن كس را دوست و خواستگار است. اگر آن كس مجهول بود، دليل كه ازجائي كه طمع ندارد، خير و منفعت يابد. اگر بيند معروفي او را بوسه داد، دليل كه از آن كس خير و منفعت بيند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيندمردي را به شهوت بوسه مي داد، دليل كه از بهر مرده خير كند، يا او رابه دعاي خير ياد آورد. اگر بيند مرده وي را بوسه مي داد، دليل كه از مال يا از علم آن مرده چيزي به وي رسد. اگر بيند كسي وي را بوسه مي داد، دليل كه طالب و خواستگار وي است. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه مراد و مقصود نيابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بوسه دادن، دليلش بر چهار وجه است.

اول: خير و منفعت.

دوم: حاجت رائي.

سوم: بر دشمن ظفر يافتن.

چهارم: سخن خوش شنيدن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

برخي از معبران نوشته اند بوسه خيانت است و سو نيت و بد دلي چه بوسه بدهيم و چه بگيريم. اگر ما ديگران را ببوسيم ما عامل خيانت خواهيم بود اگر ديگري ما را ببوسد نسبت به ما خيانت مي شود. در بيداري و زندگي روزانه ما بوسه وسيله ابراز عشق و محبت است. وقتي کسي را مي بوسيم مي خواهيم محبت خود را در حد اعلا به آن شخص نشان بدهيم و ثابت کنيم. در خواب نيز از اين حد فراتر نمي رويم. چنانچه در خواب ببينيم کسي را مي بوسيم موردي پيش مي آيد که حسن نيت خود را نسبت به او ثابت کنيم و اگر آن که مي بوسيم نا شناس باشد نفعي از ما به او مي رسد . اگر يک دختر دم بخت ببيند که محرمي او را مي بوسد محبوبيت ميابد و اگر ببيند که نامحرمي او را مي بوسد خواستگار خواهد يافت و شوهر مي کند و چنانچه خودش کسي را ببوسد نشان آنست که از او به نيکي ياد مي کنند. اگر ببينيم مرده اي ما را مي بوسد اگر آن مرده آشنا باشد نسبت به او ديني داريم چه اخلاقي و چه مالي و مادي و اگر ناشناس باشد سودي به ما ميرسد زيرا بوسه مرده خير و برکت است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بوسه

بوسیده شدن : جدایی

بوسیدن : عشق دو جانبه

بوسه دزدکی : عشق سوزان

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب مادر خود را مى‏بوسيد، بيانگر موفقيت در انجام كارها است. اگر در خواب خواهر يا برادر خود را مى‏بوسيد، نشان‏دهنده‏ى شادمانى و نشاط است. بوسيدن نامزد خود در تاريكى، بيانگر داشتن روابط نادرست است. بوسيدن دشمن در خواب، دلالت بر آن دارد با يكى از اطرافيانتان كه قهر بوديد آشتى مى‏كنيد.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه دست كسى را مى‏بوسيد، دلالت بر موفقيت در عشقتان دارد. اگر در خواب ببينيد كسى شما را مى‏بوسد، نشانه‏ى آن است كه بايد بيشتر مراقب اطرافيانتان باشيد. بوسيدن زمين در خواب، نشانه‏ى غم و ناراحتى است.

1.3.156 بوفالو

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب يك بوفالو ديديد، يعنى با زيركى توطئه‏ى دشمنان را برملا مى‏سازيد. كشتن چندين بوفالو در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارهايتان است

1.3.157 بوق زدن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي به خواب ديد بوق مي زند و بوق زدن را نمي دانست. دليل كه مردم از از سر خود آگاه كند. اگر بيند بوق مي زند، دليل كه در ميان مهتران دروغ گويد و آن دروغ را به سوگند راست كند و به عاقبت ظاهر گردد كه آن دروغ بود.

 

جابرمغربي گويد:

بوق زدن به تاويل، مردان را مصيبت است و زنان را رسوائي و ظاهر شدن راز ايشان.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بوق زدن در خواب بر چهار وجه است.

اول: خبر دروغ.

دوم: سخن مكروهو ناپسند.

سوم: ظاهر شدن راز.

چهارم: مصيبت وگناهاست.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بوق زدن در خواب کاري است آميخته با تزوير و ريا و از جهتي توسل به دروغ گوئي و خيانت. ممکن است در ا تومبيل باشيم و بوق بزنيم يا بوقي در دست داشته باشيم و در آن بدميم. در مورد اول خواب ما گوياي اينست که کاري نيرنگ آميز مي کنيم. هدفمان ايجاد محبوبيت بيشتر است اما به شکست مي انجامد و اثري نامطلوب باقي مي گذارد. در مورد دوم يعني دميدن در بوق دستي خواب ما مي گويد دروغي مي گوئيم که فاش مي شود و شرمندگي و ندامت مي آورد. براي زنان بوق زدن به هيچ وجه خوب نيست و گوياي رسوايي است. چنانچه زني در خواب ببيند که بوق مي زند، چه در اتومبيل باشد و چه در بوق بدمد، خواب او مي گويد کاري زشت انجام مي دهد که به رسوايي و بدنامي مي کشد و چنين زني بايد به شدت مراقب اعمال و رفتار خويش باشد. اگر در عالم خواب صداي بوق شنيديم و ندانستيم از کجاست ياوه و دروغ مي شنويم. اگر ديديم که کسي بوق مي زند و از مقابل ما به سرعت عبور مي کند، شخصي دروغ مي گويد و خيانت مي ورزد اما زيانش به ما نمي رسد ولي اگر بوق زد و نزديک شد به ما دروغ مي گويد و هدف خيانت او ما هستيم.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ شنيدن صداي بوق در خواب ، علامت آن است كه اخباري به گوش شما مي رسد كه باعث شادماني شما مي گردد .

2ـ ديدن بوق شكسته در خواب ، نشانة وقوع مرگ يا تصادف است .

3ـ اگر خواب ببينيد بچه ها با بوق بازي مي كنند ، علامت آن است كه در محيط خانوادة شما همواره تفاهم حكمفرماست .

4ـ اگر زني خواب ببيند در بوقي مي دمد ، علامت آن است كه نگران آن است كه تاريخ ازدواج او در چه زمان خواهد بود .

1.3.158 بوقلمون

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بوقلمون در خواب ، علامت آن است كه از حرفة خود منفعتي بسيار به دست خواهيد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد تعدادي بوقلمون براي فروختن به بازار مي بريد ، علامت آن است كه زندگي شما به سمت آسودگي و آرامش پيش خواهد رفت .

3ـ ديدن بوقلمون بيمار يا مرده در خواب ، علامت آن است كه به تنگدستي دچار خواهيد شد ، و با شرايطي نامساعد و دشوار زندگي خواهيد كرد .

4ـ خوردن گوشت بوقلمون در خواب ، علامت آن است كه سرگرمي و تفنني شادي آفرين به انتظار شماست .

5ـ ديدن بوقلمون به هنگام پرواز در خواب ، علامت آن است كه از گمنامي ناگاه به شهرت خواهيد رسيد .

6ـ اگر خواب ببينيد براي شكار بوقلمون به طرف آنها تيراندازي مي كنيد ، علامت آن است كه با زير پا گذاشتن اصول اخلاقي ثروتي به چنگ مي آوريد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

خوردن گوشت بوقلمون، نشانه‏ى سعادت است.

1.3.159 بوکس بازي

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بازى بوكس در خواب، بيانگر داشتن اختلاف با ديگران است. اگر در خواب خودتان مشغول بازى بوكس باشيد، يعنى بايد براى رسيدن به آرزوهايتان تلاش بيشترى نماييد. شكست در بازى بوكس، نشانه‏ى آن است كه با يكى از اطرافيانتان دعوا مى‏گيريد. پيرورزى در بازى بوكس، بيانگر موفقيت در انجام كارهاى مشكل است.

1.3.160 بولينگ

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن بازى بولينگ در خواب، بيانگر از دست دادن موقعيت‏هاى مناسب است.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه توپ بولينگ را پرتاب مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه بايد در انجام كارهايتان دقت بيشترى نماييد تا دچار ضرر نشويد، اگر در خواب ببينيد كه توپ‏هاى بولينگ در حال افتادن است، علامت آن است كه نتيجه‏ى كارهايتان را خواهيد ديد.

1.3.161 بوم

جغد

به خواب ديدن، مردي دزدِ نابكارِ مفسد است و حسود. اگر بيند با بوم جنگ مي كرد، دليل كه اور از با مردي جنگ و خصومت افتد و ديگر به همه حال ديدن بوم نيكو نباشد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند بومي داشت يا كسي به وي داد، دليل كه مردي دزد را قهر كرد. اگربيند گوشت بوم ميخورد. دليل كه به قدر آن گوشت، مال از مردي دزد بخورد. اگر بيند كه بچه بوم داشت، دليل كه غلام كوچك دزد يا شاگرد از دزد او را حاصل شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: برخي از معبران نوشته اند بوم و جغد در خواب دزد است و دسته اي ديگر نوشته اند جغد انساني است خبيث. اگر در خواب ديديد که بومي بر ديوار يا بام خانه نشسته يا روي تير چراغ نشسته و به پنجره اتاق شما مي نگرد خواب شما وجود انساني خبيث را آگهي مي دهد که ديده به شما دارد. اگر به بوم غذا و طعمه داديد با بدخواه دوست مي شويد. اگر بومي از هوا آمد و بر بام خانه شما نشست خبري مي شنويد که ممکن است دروغ باشد و اگر راست باشد شما را غمگين مي کند.

1.3.162 بويهاي خوش

محمد بن سيرين گويد:

بويهاي خوش و ناخوش ثناي نيك مدح و ذم و سخن ناصواب است. اگر بيند بوي خوش شنيد، دليل كه او نكوهش كنند. اگر در خواب بوي خوش بسيار شنود، دليل است بر مرگ، زيرا كه مرده را از بوي خوش حنوط ناگزير است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند او را خوشبوي كردند، دليل كه او را ستايش كنند و ثنا گويند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه او را پيش مردم عيب و نكوهش كنند و نام او به زشتي منتشر شود.

1.3.163 به

بدان كه استادان اين فن در تاويل به در خواب ديدن، خلاف است. بعضي گويند: مهتري و بزرگي يابد و از آن خير و منفعت بيند و ثناي نيكو شنود، و بعضي گويند كه فرزند باشد و بعضي گويند بيماري است. و آن كه حكم بيماري كرد، چنين گويدكه: آن چون به گونه زرد است، دليل بر بيماري كند و آن كه گفت سفري دراز است، با رنج ت بدان معني كه گفت جبرئيل آدم را، در وقت بيرون آمدن از بهشت به وي داد و حكم به سفر دراز با غم و اندوه ورنج، از اين رو است كه سفر آدم از بهشت به دنيا بود، با معني كه گفتند: چون آدم (ع) بدنيا آمد، از خوردن آن به. مني زياد شد، لاجرم از وي چندين فرزندان بوجود آمدند و آنان كه گفتند از مهتري بزرگ منفعت بيند يا ثناي نيكو، بدان معني گفتند كه دهنده آن جبرئيل (ع) است و ستاننده آن آدم و بوي خوش آن ثناي نيكو است و چنان دانيد كه هر خوابي كه استادان تعبير آن كرده اند، از گزاف نگفته اند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

به در خواب ديدن بيماري است. خواه كه به وقت و خواه بي وقت بود. اگر به گونه زردتر است، بيماري صعب تر است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن به در خواب چون به وقت خود بود و به رنگ سبز بود، به تاويل فرزند است و چون به غير وقت خود بيند و به رنگ زرد بود بيماري است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 دسته اي از معبران اصلا درباره به چيزي ننوشته اند. گوئي در منطقه اي که آن ها مي زيسته اند به وجود نداشته و آن ها اين ميوه معطر و خوشبو را نمي شناختند تا در اطرافش تعابيري بنويسند. آن ها هم که درباره به نوشته اند چنان عقايد مختلفي ابراز داشته اند که خواننده نمي داند کدامين را به عنوان تعبير درست و دقيق بپذيرد. از امام صادق عليه السلام نقل است که اگر به وقت و به فصل رسيدن يعني پائيز ديده شود و سبز باشد فرزند است و در غير فصل يعني در فصول ديگر سال رنگش زرد باشد بيماري است. برخي از معبران نيز همين نظر را دارند ولي عده اي ديگر معتقدند که ديدن به در خواب چه به فصل باشد و چه غير فصل نيکو است و دليل بيماري نمي تواند باشد. در افسانه ها نقل است که آدم و حوا چون از بهشت خداوند رانده شدند و هر يک به گوشه اي از زمين خاکي فرود آمدند، جبرئيل حامي وحي و فرشته مقرب به هنگام خروج آدم از بهشت يک به او داد. به همين علت بر مبناي اين افسانه مي گويند ديدن به در خواب نشاني است از سرگرداني و پريشاني و شکست و ناکامي و دسته اي ديگر از معبران به علت رنگ به که زرد است آن را نشان بيماري و کسالت دانسته اند. اما به ميوه اي است خوش طعم و معطر با مزه اي خوب که از آن اغذيه و مربا و شربت تهيه مي کنند و ديدنش در خواب نيک است به هر حال که باشد چه سبز و چه زرد و چه پخته و چه خام و ناپخته.

1.3.164 بهار

محمد بن سيرين گويد:

بهار در وقت بهار پادشاه است. اگر به خواب بيند كه فصل بهار است و هوا نامعتدل، چنانكه از گرمي و سردي مردمان را مضرت و رنج رسيد، دليل كه اهل آن ديار را زا پادشاه رنج و مضرت رسد. اگر بيند هوا معتدل است و چنان خرم گشته از گل و شكوفه، و مردم را هيچ رنج و مضرت نبود، دليل كه مردم آن ديار را از پادشاه خير و منفعت رسد. اگر بهار را به وقت خود به اعتدال بيند، دليل جاه و عز و رفعت است و مردم عامه را از پادشاه، قوت ونصرت است و دليل انصاف پادشاه است و تاويل فصل پاييز همين است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بهار، طبيعت در نهايت اعتدال است و بايد هم چنين باشد. حال اگر اين طور نبود خلاف طبيعت چيزي شده و حادثه اي اتفاق افتاده. چنانچه در خواب احساس کنيم بهار است ولي هوا گرم است و دماي بسيار دارد يا چنان سرد است که در خواب مي لرزيم خوب نيست و گوياي دگرگوني تند و حاد مي باشد در زندگي بيننده خواب. در عالم خواب ديدن بهار و اعتدال طبيعي در بطن طبيعت نيکو است و براي بيننده خواب مبشر تعادل يا بهبود زندگي است. چنانچه بيمار باشيد و در خواب بهار را ببينيد يا باغي را ببينيد که پر گل و ريحان است و احساس کنيد که همه اين خوبي ها به مناسبت بهار ايجاد شده نويد بهبود شماست و بي ترديد از بيماري شفا خواهيد يافت. بهار راسا در خواب ديدني نيست اما مي توانيد جلوه بهار ار در اشيا و گياهان و آب و باد و خاک و کوهستان ببينيد که اين نيکو است و بشارت خوبي. اگر جلوه بهار را مثلا در باغ ببينيد و حس کنيد بهار است اما نقصي در آن باشد در راه تامين نيک بختي شما مانعي به وجود مي آيد. روي هم رفته ديدن جلوه هاي بهاري نويد آينده است و خوش بيني در برخورد با پيروزي هايي که بر مبناي حسن نيت حاصل مي گردد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد فصل بهار در پيش رو است ، نشانة آن است كه دوستاني شاد و وظايفي دلپذير خواهيد داشت .

2ـ اگر خواب ببينيد براي نقشه هاي خودتان زندگي ديگران را به خطر انداخته ايد ،‌ نشانة آن است كه مي كوشيد از راههاي غيرقانوني و نادرست ثروتي گرد آوريد .

1.3.165 به خطر افتادن

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد ديگران زندگى شما را به خطر مى‏اندازند، بيانگر آن است كه دشمنان شما را فريب مى‏دهند و بايد بيشتر مراقب خودتان باشيد و اگر در خواب مشاهده كرديد كه زندگى ديگران را به خطر مى‏اندازيد، به اين معنا است كه از راه نادرستى ثروت فراوان به دست مى‏آوريد.

1.3.166 بهره

اچ ميلر مى‏گويد:

اگر در خواب مشاهده كرديد كه از نتيجه‏ى كارهاى خود بهره مى‏گيريد، بيانگر موفقيت و شادى در زندگى است.

 

1.3.167 بهشت

محمدبن سيرين گويد:

بهشت در خواب ديدن، دليل خرمي و مژده است از خداي تعالي. اگر بيند از ميوه هاي بهشت فرا گرفت يا كسي به وي داد و بخورد، دليل كه آنقدر كه ميوه بهشت خورده بود، علم و دانش آموزد و سيرت دين بداند؛ ليكن سود ندارد. اگر بيند با حوران بهشت همي بود، دليل كه نزع بر وي اسان شود. اگر بيند در بهشت مقيم شد، ليكن وي نگذاشتند، دليل كه در دنيا ميلش به فساد و عصيان است. اگر بيند در بهشت به روي او بسته شد، دليل كه مادر و پدر از وي ناخوشنود باشند. اگر بيند به نزديك بهشت شده، بازگرديد، دليل كه بيمار شودبه حال مرگ، ليكن از آن شفا يابد. اگر بيند فرشتگان دست وي را گرفتند كه در بهشت برند و برفت و در زير درخت طبي بنشست، دليل كه مراد دو جهاني يابد. اگر بيند وي را از خردن شراب و شر منع كردند، دليل بود بر تباهي دين وي. اگر بيند از ميوه هاي بهشت كسي بدو داد، دليل كه آن كس را از علم وي بهره بود. اگر بيند دربهشت آتش انداخت، دليل كه از باغ كسي چيزي به حرام بخورد. اگر بيند از حوض كوثر آب خورد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد. اگر بيند كوشكهاي بهشت يكي به وي دادند، دليل كه دلارامي يا كنيزكي به زني بخواهد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند رضوان در برابر او خرم و شادمان است، دليل كه از كسي خرم و شادمان شود و نعمت يابد. اگر بيند در جايگاه بلند نيكو بود، كه صورت بهشت داشت و او پنداشت كه بهشت است، دليل كه با پادشاه عادل پيوند گيرد، يا با توانگري يابا عالمي بزرگوار. اگر بيند سوي بهشت مي رفت، دليل كه به راه حق پيوسته است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بهشت در خواب بر نه وجه است

اول: علم،

دوم: زُهد.

سوم: منت،

چهارم: شادي.

پنجم: بشارت.

ششم: ايمني.

هفتم: خيروبركت.

هشتم: نعمت.

نهم: سعادت.

اگر به خواب ديد كه در بهشت است، دليل بر مراد هر دو جهاني خواهد رسيد و به دست او خيرات بسيار رود، چون مصلح است.

اگر نه به بيماري يا به بلائي مبتلا شود، چنانكه ثواب اهل بهشت بيابد و عالم شود ومردمان از علم او منفعت يابند.

اكر شخص صالح و بارسايى ببيند كه در بهشت است ، به بيمارى و بلاى سخت دجارمى شود و ثواب اهل بهشت را مى يابد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بهشت نيز مثل بهار ديدني نيست و ما مختصات و مشخصاتي از بهشت در دست نداريم که وقتي در خواب خود باغي بزرگ را ديديم بدانيم آن جا همان بهشت موعود است ليکن آن چنان که به تجربه آموخته ايم اين احساس در ما ايجاد مي شود و در عالم خواب مي فهميم که آن باغ بيکران و زيبا بهشت است. زياد اتفاق افتاده که در خواب يکي از بستگان و دوستان متوفاي خويش را مي بينيم و با او حرف مي زنيم، حالش را مي پرسيم ولي در باطن مي دانيم که او مرده است حتي در همان عالم خواب به خود مي گوئيم که او مرده پس چگونه به اينجا امده و با ما حرف ميزند. اين ذهن مضاعف است که فقط در خواب زنده مي شود و جان مي گيرد . به کمک همين احساس يعني ذهن مضاعف است که در خواب مي فهميم اين جا بهشت است. پس وقتي در خواب احساس کرديم جائي که هستيم بهشت است بسيار نيکو است و اگر درون بهشت باشيم خيلي بهتر است تا بيرون آن باشيم. اگر خويشتن را در بهشت ديديد اما حيواناتي آن جا مشاهده کرديد که بر مبناي گمان و تصور ما نبايد آن جا باشند مثل گرگ، روباه، کفتار، کرکس، موش و خفاش، گوينده اين است که در آينده نزديک با مردمي محشور مي شويد که از آن ها مي ترسيد. از کساني مجبور مي شويد خواهش بکنيد که به ناحق بر آن مقام و مرتبه رسيده اند يا شما اين طور فکر مي کنيد. اگر هيچ کس جز شما در بهشت نباشد و شما احساس تنهائي بکنيد خواب شما مي گويد انسان خود خواهي هستيد و اگر احساس تنهائي کرديد خواب شما خبر مي دهد که اطرافيانتان را از خود آزرده ايد که بايد جبران کنيد. اگر خود را بيرون بهشت ديديد و با حسرت به آن جا نگاه کرديد موردي پيش مي آيد که مي تواند براي شما سود بخش و افتخار آفرين باشد اما در خود شايستگي رسيدن به آن را سراغ نداريد. اگر شما ديديد بيرون بهشت هستيد و در به روي شما بسته در راه پيشرفتتان مانعي پيش مي آيد که برداشتن آن مانع و حل آن مشکل در قدرت شما نيست. اگر کسي شما را به بهشت دعوت کرد مژده اي مي شنويد و اگر کسي شما را به بهشت هدايت کرد از ياري و مساعدت يک نفر بهره مند مي گرديد. به طور کلي ديدن بهشت خوب است و مبارک.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

دیدن آن : آرامش و خوشبختی

بودن در بهشت : شخصی مهربان و وفادار در کنار شماست

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بهشت مقصود حاصل گردد

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بهشت در خواب، بيانگر داشتن اوقاتى خوش و دلنشين است. اگر در خواب ببينيد در بهشت هستيد، نشانه‏ى آن است كه از تكبر و خودخواهى به دور خواهيد بود. خوردن ميوه‏ى بهشتى در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن خواب بهشت ، نشانة يافتن دوستاني وفادار است . دوستاني كه خواستار پيشرفت شما در زندگي اند . اگر ملوانان چنين خوابي ببينند ، نشانة دانستن اميدهاي درخشان و پيروزي و موفقيت در زندگي است . اگر مادران چنين خوابي ببينند ، نشانة داشتن كودكاني مطيع و زيباست . اگر در هنگام بيماري و بدبختي چنين خوابي ببينيد ، علامت آن است كه بسرعت بهبود خواهيد يافت و بخت و اقبالي مساعد به شما رو خواهد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد در باغهاي بهشت خود را گم گشته مي يابيد ، نشانة آن است كه كارهايي كه به نظر ساده و امكان پذير اند ، در عمل نوميد كننده و آزار دهنده خواهند بود .

1.3.168 به فرزندي گرفتن

لوک اويتنهاو مي گويد :

به فرزندی گرفتن

شمارا به فرزندی بگیرند : سرشکسته خواهید شد

کسی رابه فرزندی بگیرید : مسولیتهای تازه خواهید داشت

1.3.169 بهمن

لوک اويتنهاو مي گويد :

بهمن : بدبختی

دفن شدن در زیر بهمن : شکست خوردن

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن بهمن در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد احتمالا خطرى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب ببينيد كه بهمن راه شما را مسدود مى‏كند، به اين معنا است كه دچار مشكل مى‏شويد.

1.3.170 به هوش آمدن

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب كسى را به هوش بياوريد، علامت آن است كه با افراد جديدى همنشين مى‏شويد و به مقام‏هاى بالايى دست پيدا مى‏كنيد. اگر در خواب مشاهده كنيد ديگران شما را به هوش مى‏آورند، به اين معنا است كه دچار ضرر مالى فراوانى مى‏شويد كه قادر به جبران آن هستيد.

1.3.171 بيابان

حضرت دانيال گويد:

بيابان در خواب قسمت و روزي است به قدر بزرگي و فراخي آن. اگر بيند در بيابان ها تنها بود، دليل كه از كسب خويش مال فراوان يابد. اگر بيند با گروهي در بيابان مي گشت، دليل كه مال و نعمت بسيار از سفر يابد و روزي بر وي گشاده شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه از بيابان بيرون آمد، دليل كه از غم و اندوه رسته شود. اگر بيند در بيابان شد، دليل كه غمگين و مستمندگردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بيابان در خواب بر چهاروجه است.

اول: روزي و قسمت.

دوم: حيرت و سرگشتي.

سوم: عناد و رنج.

چهارم: بيم و خطر و هلاك، مگر از وي زود بيرون آيد.

در مورد روياى بيابان جنانجه زود از آن خارج شد، تعبير جندان ناخوشايند نيست .

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بيابان و صحرا و دشت وسيع يا نا هموار خشک بدون آباداني همه يک تعبير دارد.معبران نوشته اند که بيابان قسمت و روزي است. بيابان در خواب هاي ما انتظار و توقعي است که از دنيا داريم و اين متناسب است با بزرگي و وسعت بيابان.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد هنگام شب در بياباني لم يزرع سرگردانيد ، نشانة قحطي و زيان و از كف دادن دارايي است .

2ـ اگر دختري خواب ببيند در بياباني تنهاست ، علامت آن است كه اگر محتاط نباشد سلامت و آبرويش در معرض خطر قرار مي گيرد .

1.3.172 بي ادب بودن

لوک اويتنهاو مي گويد :

بی ادب بودن : مورد تمسخر واقع خواهید شد

 

1.3.173 بي اعتنايي

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر كسى در خواب به شما بى‏اعتنايى كرد، به اين معنا است كه از شغل خود راضى نيستيد. اگر در خواب ببينيد كه يكى از نزديكانتان به شما بى‏اعتنايى مى‏كند، به اين معنا است كه اگر مى‏خواهيد زندگى خوبى داشته باشيد بايد رفتار زشت خود را اصلاح كنيد.

1.3.174 بي بند و بار

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه با فرد بى‏بند و بارى معاشرت مى‏كنيد، به اين معنا است كه به خاطر رفتار ناپسند خود ديگران شما را مورد تمسخر قرار مى‏دهند، اگر دخترى در خواب فرد هرزه‏اى را ببيند، به اين معنا است كه سعى دارد به نامزد خود بفهماند كه فرد سالمى است و اگر زنى چنين خوابى ببيند، بيانگر شك و ترديد شوهرش نسبت به او است.

1.3.175 بيت المعمور

خانه اي است در آسمان چهارم، برابر كعبه و آن حجگاه فرشتگان بود.

 

محمد بن سيرين گويد:

اگر كسي بيند در بيت المعمور شد، دليل كه در ميان مردم به امانت يا به علم ظاهر گردد و حج كند و از شر دشمنان ايمن گردد. اگر بيت المعمور را بر زمين بيند، دليل كه به پادشاه عالم عادل پيوسته شود.اگر بيند در بيت المعمور خانه ساخت يا خفت، دليل كه اجل وي نزديك باشد. اگر بيند پيرامون بيت المعمور طواف مي كرد، دليل كه از دنيا برود. اگر بيت المعمور را به كردار مسجدي ديد و در وي نماز كرد، دليل كه همه حاجات او روا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند از زمين تا بيت العمور گشاده است، دليل كه مردمان در آن سال حج و عمره بسيار كنند. اگر بيند بيت العمور آراسته است و فرشتگان بر وي طواف مي كردند، دليل كه علما و اهل دين به نظام شوند و عز و جاه يابند.

1.3.176 بي حرمتي

هانس كورت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه ديگران به شما توهين مى‏كنند، به اين معنا است كه موضوعى شما را ناراحت مى‏كند. اگر دخترى در خواب ببيند كسى به او بى‏حرمتى كرده، به آن معنا است كه با نامطمئنى ارتباط دوستى برقرار مى‏كند.

1.3.177 بي حسي

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب حس كنيد كه تمام اعضاى بدنتان بى‏حس شده است، به اين معنا است كه احتمالا دچار بيمارى مى‏شويد.

 

1.3.178 بيد

بيد به معني حشره پشم خوار دشمني است ضعيف اما زيانکار و خطرناک. بيد در خواب هاي ما کسي است از نزديکان و شايد از افراد خانواده که به عمد يا به سهو همت به نابودي شما گماشته و با اعمال دانسته يا ندانسته خود چنان زيان مي رساند و يران و منهدم مي کند که خودتان نمي فهميد و وقتي آگاه مي شويد که نمي توانيد جبران کنيد و کار از کار گذشته است. ديدن بيد در خواب ديدن دشمن است و اگر ببينيد که درخانه شما بيد پيدا شده خواب شما از دشمنان داخلي شما خبر مي دهد. اگر فرش شما که روي آن مي نشينيد بيد گذاشته باشد جفت شما به شما دروغ مي گويد و خيانت مي کند و زيان مي رساند و اين براي زن و مرد يکسان است. اگر بيد را در کلاه خود يافتيد به آبروي شما لطمه وارد مي آيد و دشمن، حيثيت شما را لکه دار مي کند و اگر در خواب ديديد که بيد را کشته ايد و خانه را از وجود آن پاک کرده ايد نشان آنست که بر دشمن يعني همان دشمن ضعيف چيره مي شويد.

1.3.179 بيداري

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب احساس كرديد كه هوشيار هستيد، بيانگر تجربياتى تلخ است.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه از خواب بيدار مى‏شويد، نشان‏دهنده‏ى موفقيت در انجام كارها است.

1.3.180 بيد گوش

گياهي كه برگ بزرگ پهن دارد و آن را شكوفه زرد است، ديدن آن در خواب، زني است خادمه و بي اصل و دون همت. اگر كسي به خواب بيند كه بيدگوش داشت يا كسي به وي داد، دليل است كه او را با چنين كسي صحبت افتد و از او خفت بيند.

1.3.181 بي دندان

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد هيچ دنداني در دهانتان نيست ، نشانة آن است كه براي پيش بردن اهدافتان توانايي كافي نخواهيد داشت .

2ـ ديدن افراد بي دندان در خواب ، نشانة آن است كه دشمنان براي بدنام كردن شما كوشش خواهند كرد .

1.3.182 بيراهه

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خودتان يا ديگران را ببينيد كه در بيراهه‏اى گرفتار شده‏ايد، بيانگر آن است كه با درايت خود به ديگران اجازه نمى‏دهيد كه خواسته‏هايشان را به شما تلقين كنند.

1.3.183 بي رحمي

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب با شما با بى‏رحمى رفتار كردند، بيانگر آن است كه در كارتان با مشكل روبه‏رو مى‏شويد. اگر در خواب فردى را ببينيد كه با ديگران رفتار بى‏رحمانه‏اى دارد، به اين معنا است كه مسؤوليت سنگينى بر دوش شما مى‏گذارند كه به شما ضرر مى‏رساند.

1.3.184 بيسکويت

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد مشغول پختن بيسكويت هستيد، نشان‏دهنده‏ى شركت در يك جشن يا مهمانى دوستانه است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

خوردن بيسكويت در خواب، بيانگر آن است كه توطئه‏ى دشمنان را بر ملا مى‏سازيد. اگر دخترى در خواب خود را مشغول خوردن بيسكويت ببيند، دلالت بر توجه‏ى زياديبه جنس مخالف دارد.

1.3.185 بيشه

محمدبن سيرين گويد:

بيشه درختان درخواب، زني بود بياباني. اگر ديد كه در بيشه شد و آن بيشه سبز است و درختان ميوه دار دور آن است، خاصه در وقت آن و از ميوه آن بيشه همي خورد، دليل كه زني خواهد كه اصل او بياباني است، يا كنيزكي خَرَد كه در بيابان او پرورده باشند، و از آن زن او را خير و منفعت رسد. اگر آن بيشه را خالي از آن ها ديد، دليل بر شر و مضرت كند. اگر بيند در آن بيشه به جاي درختان، خار بوده، از آن خارها او را گزند رسيد، دليل كه او را غم و اندوه به جهت زنان رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بيشه درخواب بر چهار وجه است.

اول: زن بياباني،

دوم: كنيزك،

سوم: منفعت،

چهارم: غم و اندوه.

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه در بيشه‏اى پنهان شده‏ايد، به اين معنا است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند، اگر در خواب شخصى را ببينيد كه خود را در بيشه‏اى پنهان كرده، به اين معنا است كه نقشه‏هايش آشكار مى‏گردد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه بيشه‏اى سوخته است، به اين معنا است كه اتفاقات ناگوارى شما را تهديد مى‏كند.

1.3.186 بيگانه

لوک اويتنهاو مي گويد :

بیگانه –خارجی- : آشنایی با ا فراد جدید

 

1.3.187 بيل

محمد بن سيرين گويد:

بيل در خواب خادمي است كه كارها كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

بيل در خواب خادمي است كه كارها به نفاق كند وبعضي گويند بيل در خواب كاري است كه با رنج و عذاب حاصل شود. اگر كسي بيند بيل دارد و با آن كاري كند، دليل كه كار وي تمام شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران سنتي نوشته اند بيل خادمي است که به کارها به نفاق مي کند اما بيل وسيله اي است که براي انجام کارهايي به کار گرفته مي شود که نمي توان با دست عمل کرد و به آن سر و صورت داد به اين علت مي تواند سمبول خادم باشد ليکن نفاق او ثابت نمي شود. هر کسي که در انجام کارهاي روزانه به شما کمک مي کند و شما احساس مي کنيد که بدون وجود او بسياري از امور شما مختل مي ماند مي تواند به صورت بيل در خواب هاي ماشکل بگيرد. چنانچه در خواب بيلي نو با دسته اي محکم ديديد که احساس کرديد به خودتان تعلق دارد و کسي را به کمک مي گيريد که قدرتمند و تواناست و چابک و کارآمد اما اگر اين بيل دسته اي کوتاه و کهنه و فرسوده داشت و خودش نيز زنگ زده بود معين و ياور شما هرکس هست آزردگي و کدورت دارد. گرفتن بيل، گرفتن کمک از ديگران است و دادن بيل ياري رساندن.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

مشاهده‏ى بيل در خواب، بيانگر آن است كه در زندگى بيشتر به كار مى‏پردازيد تا به تفريحات. كار كردن با بيل در خواب، بيانگر آن است كه براى رسيدن به رفاه در زندگى سعى و تلاش زيادى خواهيد كرد. اگر زنى در خواب ببيند با بيل سركجى مشغول كندن زمين مى‏باشد، به اين معنا است كه در انجام تمام كارها به خود مستقل است. اگر خواب ببيند كه با بيل به شما حمله مى‏كنند، به اين معنا است كه توطئه‏ى دشمن را بر ملا مى‏سازيد.

1.3.188 بيليارد

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن ميز بيليارد در خواب نشانة جنگ و دعوا بر سر تصاحب ثروت است . تهمت و افترا به بينندة خواب آسيب مي زند .

2ـ اگر ميز و توپهاي بيليارد را در خواب ببينيد نشانة آن است كه دوستي هاي بي بها و ريا كارانه شما را از پا  در مي آورد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

مشاهده‏ى بازى بيليارد باشيد، نشان‏دهنده‏ى آن است كه كارهاى خطرناكى انجام مى‏دهيد.

1.3.189 بيمارستان

لوک اويتنهاو مي گويد :

بیمارستان : شما دوستان خود را نیازمند خواهید یافت

دردرون بیمارستان بودن : خبرهای غمگین

مریضخانه : غصه

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد در بيمارستان بستري هستيد ، نشانة آن است كه بايد با دقت و هوشياري از بيماري مسري فرار كنيد . اما اگر خواب ببينيد به بيمارستان مي رويد به قصد ملاقات مريضي بستري ، نشانة آن است كه از حال يكي از نزديكان خبرهاي بدي خواهيد شنيد .

 

اچ ميلر مى‏گويد:

مشاهده‏ى بيمارستان در خواب، نشانه‏ى آن است كه به ديدن مريض مى‏رويد. اگر در خواب ببينيد كه از بيمارستان مرخص مى‏شويد، بيانگر آن است كه قصد داريد در انجام كارهايتان به خود متكى باشيد. اگر در خواب ببينيد به عنوان يك پرستار در بيمارستانى كار مى‏كنيد، به اين معنى است كه از يكى از اطرافيانتان ناراحت و غمگين مى‏شويد.

1.3.190 بيماري

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي در خواب بيند كه بيمار است، دليل كه دين او به فساد است و گفتار او را مردم به نفاق است و بعضي گويند كه در آن سال بميرد. اگر بينداز بيماري تندرست شده است و در خانه خويش نبود و با كس سخن نمي گفت، دليل كه بيماري بر وي دراز شود و برخطر بوده باشد كه بميرد، امااگر بيند كه با مردمان مجالست مي كرد و سخن مي گفت، دليل كه زود از بيماري شفا ياد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند بيمار و برهنه است، دليل كه زود بميرد. و معبران گفته اند كه بيماري در خواب، دليل بر فسق و فجور كند و غم و اندوه از قِبَل سلطان يا از قِبَل عيال بدو رسد.

 

جابر مغربي گويد:

بيماري هاي گوناگون در خواب، دليل است بر خوار شدن فريضت ها و سنتها.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر كسي بيند كه بيمار است و از علت بيماري مي ناليد، دليل كه از غم ايمن شود.

اگر از بيمار قانع و راضي و شاكر بود، تاويلش به نيكي و صحت است.

اگر بيند بيمار و برهنه است، دليل كه اجلش نزديك آمده باشد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بيماري در خواب فسق و فجور است و کذب و دروغ . اگر کسي ببيند که بيمار است و از رنجوري رنج مي برد خواب او مي گويد که با مردم و اطرافيان خويش صديق و راستگو نيست و به ديگران دروغ مي گويد و خيانت مي کند. چنانچه بيننده خواب در خواب ببيند که بيمار است و در خانه خودش نيست و چنانچه ببيند بيمار است و با کسي حرف نمي زند بيمار مي شود و بيماري او طولاني مي گردد ولي اگر ببيند حرف مي زند بيمار مي شود و زود شفا ميابد. اگر ببيند بيمار است و در خانه خودش خوابيده و براي او بستري گسترده از جانب افراد خانواده اش رنج مي بيند. از امام جعفر صادق عليه السلام نقل شده که اگر کسي ببيند در خواب بيمار است و مي نالد از غم فراغت ميابد و اگر از بيماري خودش راضي و خشنود بود خواب او نيکو است و اگر ببيند که بيمار و برهنه است مي ميرد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

بیماری : کسب ثروت از راههای کثیف

پشت سر گذاشتن بیماری : سلامتی کامل

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن افراد بيمار در خواب ، نشانة راه رفتن بيماري بين افراد خانوادة شماست .

2ـ اگر خواب ببينيد بيمار شده ايد ، علامت آن است كه بايد بيش از حد معمول مراقب سلامتي خود باشيد .

3ـ اگر خواب ببينيد يكي از اعضاي خانواده بيمار و رنگ پريده است ، علامت آن است كه واقعه اي نامنتظره محيط گرم خانوادگي شما را پريشان و نابود خواهد ساخت .

4- اگر خواب ببينيد به بيماري واگيردار مبتلا شده ايد ، علامت آن است كه وظايف ناخوشايند ، قواي روحي شما را تحليل مي برد .

1.3.191 بي نظم

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر خواب ببينيد كه آدم بى‏نظمى هستيد، به اين معنا است كه بايد در انجام كارها دقت بيشترى كنيد.

 

1.3.192 بيني

حضرت دانيال گويد:

بيني در خواب، دليل بر جاه و منزلت است و هر زيان و نقصان كه در وي بيند، دليل قدر وجاه بيننده است. اگر بيند كه بيني او كوتاه شده است، دليل بر نقصان قدر و منزلت آن. اگر بيند كه بيني او افتاده بود، دليل كه از جاه ومنزلت بيفتد. اگر بيند كه سوراخ بيني او فراخ شده، دليل كه معيشت بر وي فراخ شود. اگر تنگ شده بود، دليل كه معيشت بر وي تنگ شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه مغز از بيني او بيرون آمده بود، دليل كه ازمهتري منفعت يابد. اگر بيند كه جانوري از بيني وي بيرون آمد،چون كرم و مگس و مانند اين، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر بيند كه بيني او سوراخ شده است و مهار در بيني او كرده اند، دليل كه مردمان را تواضع كند يا به زني بزرگ جمع شود واز او مال و نعمت يابد. اگر بيند كه سر بيني او بسته بود، چنانكه دم زدن نتوانست، دليل كه كاربر وي بسته شود. اگر بيند سخن در بيني مي گويد، دليل كه دولتش زايل شود. اگر بيند كه پوست سر بيني او رفته بود، دليل ك او را زياني افتد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر كسي در خواب بيند كه از بيني او خون مي آيد و معبر را مي گويد: به خواب ديدم كه از بيني من خون مي آمد، دليل كه مال بسيار يابد. اگر مي گويد: ديدم خون از بيني من مي شد، دليل كه مالش برود و بايد كه چون سائل سخن گويد، معبر لفظا تعبير كند و حديث او را به فال نگاه دارد. اگر كسي بيند هر دو سوراخ بيني او يكي شده بود، دليل كه با زن عاقله جمع شود. اگر بيند كه سر بيني او بريده است، دليل كه فرزندخويش را ختنه كند و بعضي گويند كه در جاه و منزلت او نقصان شود.

اگر كسي بيند كه چيزي به كراهت در بيني او شد، دليل بر خشم و نيكي است. اگر بيند كه خون از بيني او بيرون آمد، چنانكه جمله تن او خون آلود گرديد، دليل كه مالي حرام به وي رسد و اگر بيند خون ستبر و اندك از بيني او بيرون آمد، دليل كه او را فرزند از شكم مادر بيفتد يا به قول بعضي معبران درويش شود. اگر بيند خون از بيني او بيرون آمد و خون آلود نگشت، دليل كه فرزند يا زن او خانه بيرون كند يا به ايشان گزند رسد. اگر بيند بيني او بر زمين افتاد، دليل كه او را دختري رسد. اگر بيند بيني خود را همي شست،دليل كه مردي زن او را بفريبد. اگر بيند كه از بين وي مرغي بيرون آمد، دليل كه اگر چهارپاي دارد، بچه آورد و به قول بعضي از معبران، خون آمدن از بيني مال است، كه از پادشاه آن ديار به وي رسد.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند بيني وي مثال خرطومي بزرگ شده است، يا كم از آن، دليل است كمه به قدر آن عز و جاه وي بيفزايد و خويشان وي نيز زياده گردند. اگر بيند در بيني او بوي خوش رفت، دليل است او را فرزندي مصلح بود. اگر بيند در بيني او بوي ناخوش رفت، تاويلش به خلاف اين است.

 

حاجظ گويد:

اگر بيند بيني ندارد، دليل كه كسي از خويشان وي بميرد. اگر بيند اورا دو بيني است، دليل كه درميان او و عيال اختلاف افتد. اگر بيند كسي بوي خوشي را در زير بيني او داشت، دليل كه او را از ان كس منفعتي رسد. اگر بيننده خواب زن بود، دليل كه او پسري مصلح آيد. اگر بيند شخصي بوي ناخوش در زير بيني او داشت، دليل است از آن كسي خشمي فرو خورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بيني در خواب بر پنج وجه است.

اول: عزو سرافرازي،

دوم: مال،

سوم: بزرگي و عظمت،

چهارم: فرزند،

پنجم: عيش وزندگي خوش.

 

فرويد گويد :

اگر بيند که بيني ندارد يکي از بستگان او مي ميرد

اگر بيند دو بيني دارد ميان او وهمسرش اختلاف پديد مي آيد و کارشان به جاهاي دشوار مي کشد .

اگر بيند کسي چيزي خوشبو مقابل بيني او گرفت از آن شخص به او منفعتي مي رسد.بيننده اين خواب اگر زن شوهر دار باشد صاحب پسري صالح و درستکار مي شود.

اگر بيند کسي چيزي بد بو مقابل بيني او گرفت از آن شخص خشمگين مي شود اما خشم خودش را فرو مي خورد و در مهار آن موفق مي شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

بيني در خواب جاه و منزلت است و غرور و عزت نفس. اگر بيني خود را در خواب کوتاه ديديم از احترامي که نزد مردم داريم کم مي شود و چنان چه ديديم بيني ما افتاده و به طرف پايين متمايل گرديده سقوط مي کنيم. سوراخ گشاد بيني در خواب فراخي روزي است و چنان چه در خواب ديديم سوراخ بيني ما تنگ شده دچار تنگي معاش شده و نقصان روزي مي شويم. از دانيال نقل مي کنند که اگر در خواب ديديد بيني شما دچار عيب و ايرادي شده چشم به راه آسيبي باشيد که بر شئون اجتماعي شما وارد مي آيد. اگر ببينيد که بيني نداريد يا داشته ايد و از بين رفته از مقامي که داريد خلع مي شويد و شغلي را که داريد از دست مي دهيد. از ابن سيرين نقل است که اگر بيننده خواب ببيند مغزش از سوراخ بيني اش بيرون آمده نشانه آن است که از مقام و شخصيتي بزرگ سود مي برد و نفعي به او مي رسد و چنان چه مشاهده کند حشره اي مانند کرم و هزار پا و پشه و مگس از سوراخ بيني او خارج مي گردد نشانه آن است که خداوند فرزندي به او عطا مي فرمايد و اگر ببيند که از بيني او عقرب بيرون مي آيد يکي از متعلقان او کاري مي کند که به آبروي بيننده خواب لطمه وارد مي آيد. اگر کسي ببيند که هر دو سوراخ بيني او به هم مربوط شده زني کاردان و عاقل سر راهش قرار مي گيرد. بريدن يا بريده شدن سر بيني ختنه فرزند مذکور است و چنان چه فرزند پسر نداشته باشد به گفته بعضي ازمعبران جاه و منزلت او کم مي شود. داشتن دوبيني اختلاف و جدائي بين زن و شوهر است . اگر کسي ببيند اصلا بيني ندارد کسي از بستگانش مي ميرد. اما آب بيني. از دانيال نبي نقل است که آب بيني در خواب نشانه فرزند است. اگر ببيند که از بيني او آب مي آيد خداوند به او فرزندي عنايت مي فرمايد. فرو چکيدن آب از بيني اداي دين است و پرداخت وامي که بيننده خواب دارد به طوري که اگر بيننده خواب وام دار است از زير بار قرض خلاص مي شود و اگر بيمار است شفا مي يابد. اگر کسي ببيند آب بيني خود را مي گيرد و به روي جفت خويش مي افکند از او صاحب فرزند مي شود. اگر آب بيني به لباسش نيفتد جنين سقط مي شود.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بيني خود در خواب ، نشانة آن است كه با توانايي و نيروهايي كه در خود كشف مي كنيد قادر به انجام هر كاري خواهيد بود .

2ـ اگر در خواب بيني خود را كوچكتر از حدي كه هست ببينيد ، نشانة آن است كه به اهداف خود نخواهيد رسيد .

3ـ اگر خواب ببينيد بر بيني شما مو روييده است ، نشانة آن است كه با اراده اي قوي تمام كارهاي خود را به ثمر خواهيد رساند .

4ـ خون آمدن از بيني در خواب ، علامت آن است كه به مصيبت و فاجعه اي روبرو خواهيد شد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب بينى خود را بيش از اندازه بزرگ ديديد، بيانگر آن است كه در انجام بعضى از كارهايتان دچار شكست مى‏شويد. اگر در خواب نتوانيد با بينى خود نفس بكشيد، بيانگر اتفاقات ناگوار است.

1.3.193 بيهوشي

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند بيهوش شد، چنانكه عقل او زايل شد، دليل است كه او را كاري پيش آيد، كه در آن سرگشته و متحير گردد، ولكن سرانجام كارش نيكو گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بيهوشي درخواب بر دو وجه است.

اول: دشواري كارها،

دوم: تحير و سرگشتگي و فروماندگي و بيچارگي.

 

مولف گويد:

اگر ببيند اورا با ماده بيهوش کننده يا سرنگ يا غيره بيهوش کردند آن طور که قدرت جسماني و عقلاني خود را از دست داد کاري را شروع مي کند که در آن سر گردان و حيران مي ماند و قدرت عکس العمل خود را در آن کار تا حد چشم گيري از دست مي دهد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بیهوش شدن توبه باید کرد

 

التماس دعا

 


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ب, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir